Al mijn foto's zijn verkleind en van geringe grootte (ong. 17kB gemiddeld per stuk) vanaf een behoorlijke snelle server gelinkt, dus daar ligt het niet aan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik stel tumbnails voor.. die worden aanzienlijk sneller geladen...
Vaart die nu?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ook even met de boot over vanuit stavoren?
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:10 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van zoekplaatjes, hier nog twee foto's waarvan men mag raden welke trein, danwel welk station er op de plaat staat.
[afbeelding]
Ha, die stond gisteren de hele tijd op de HTMU in Utrecht, en vanmorgen binnen in het werkplaatsje, gekoppeld aan de NedTrain hippel aldaar.quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Station is volgens mij Deventer
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:10 schreef Duvel het volgende:
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?
Tof, da's ongeveer eens per drie jaar, en de laatste keer had ik er geloof ik een Lint.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:36 schreef MREn het volgende:
Een gratis armleuning en voetsteun als je met een 2e klas kaartje op Arnhem-Tiel reist!
Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:35 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je bij werkzaamheden eigenlijk ook geld terugvragen, aangezien ik volgens de NS routeplanner grote kans op vertraging ga hebben zondag?
[afbeelding]
Zou het echt zoveel moeite zijn voor die planner om te kijken of de werkzaamheid in kwestie op het te bereizen traject ligt?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist.
Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn geblevenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Vervanging voor ICRm in de 3600-serie wellicht?
Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .
Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn gebleven
De route over Utrecht is een stukje sneller (maar 2 overstaps), maar langer. En helaas ligt in die route een stuk opengebroken rond die tijd.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist. Het enige minpunt is dat je niet de comfortabele route over Utrecht kan nemen, hoewel die wel langer is volgens mij.
Rijenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:13 schreef Yankee_One het volgende:
[afbeelding]
wat deed die koploper daar?
Ik ben eigenlijk van plan om zondag een mooie ronde te maken.. Maar dat wordt verregaand onmogelijk begrijp ik? Waar ik ook heen ga ongeveer?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.
Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshackquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef Wadloper het volgende:
Nee, wadloper!!
Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo
519 tarief eenheden geclockt
heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
Ohja, die doet het hier niet ik maak die post wel leegquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshack
een ATB remmingquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?
Het komt idd soms voor , maar houd het statistisch maar bij een enkele trein op de hele lijn . Zo rijdt er ook een dubbele Plan V, en dat is echt een ramp .quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.
Geen mat'64 in de 3700 komt gelukkig regelmatig voor, ik laat me daar regelmatig verrassen door ICM of IRM
Staat nu te Tilburgquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja leuk, en waar is die 3119 nou?
Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:05 schreef Xbox_360 het volgende:
Wie vindt nog meer dat dit:
[afbeelding]
de meest relaxe Nederlandse trein is? Ze rijden tegenwoordig iig tussen Roosendaal en Arnhem.
VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .
En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
Volgens mij saat die nu bij sloper Vlasman in Alphen aan den Rijn samen met een ICRm rijtuig die in 2004 betrokken was bij die ontsporing in Amsterdam Ik was al langs geweest om te kijken, maar daar waren ze wat minder blij mee afgelopen keer. Terwijl ik er al zat langs ben gefietst om te kijken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:50 schreef Luco het volgende:
... Er stond nu een halve DM90, iemand enig idee wat daarmee gebeurt is?...
Dan heb ik medelij met jou... met de Koploper die vernieuwd word gaat ook die lekkere zitplaats verloren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Ik ben daar ook niet onverdeeld enthousiast over...quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan heb ik medelij met jou... met de Koploper die vernieuwd word gaat ook die lekkere zitplaats verloren.
Er komen zelfde soort stoelen in als in de ICRm, maar dan in een ander kleurtje.
Dat zijn een beetje weinig tariefeenhedenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo
519 tarief eenheden geclockt
heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
Goh, heb jij op de NHL Verkeerskunde gezeten in Leeuwardenquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:01 schreef Socios het volgende:
Ik heb weleens 1334 kilometer met de trein afgelegd binnen Nederland in 24 uur zonder stations of trajecten meer dan eenmaal aan te doen.
En wat studeer je nu danquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:36 schreef Socios het volgende:
Nee, dat was ik. Woensdag 5 mei 1999 heb ik samen met een ouder familielid die recordpoging ondernomen. Ik was toen 15 jaar oud en heb met het spoorboekje die route van toen ontwikkeld.
Beroepsfapper!quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:49 schreef Socios het volgende:
Accountancy in Leeuwarden, lekker veel cijfers. Een echte accountant prefereert het spoorboekje boven een literair boek!
uitproberen? :>quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn een beetje weinig tariefeenheden
Hoeveel zou een rondje Groningen-Zwolle-Nijmegen-Roermond-Heerlen-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Schiphol-Groningen zijn?
Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...
V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.
ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.
Sorry, beetje fel van leer.
Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!quote:In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.
[..]
Mwah, dat lijkt me opzich wel een leuk bijbaantje in de zomer.quote:Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Ja, die neuzen schilderen ze eens in de zoveel tijd opnieuw geel, die slijten harder door aanrijdingen met vogels en ander rondvliegend materiaal.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:15 schreef Eix het volgende:
[..]
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
Ik had het dan ook over een dieseltreintjequote:Op woensdag 28 februari 2007 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
De 444 heeft anders gewoon weer zwarte (vuil)strepen op de zijkant en graffity zit er helaas ook alweer opquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .
En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
Van buiten is volgens mij aan dat stel niet te zien dat er een PlanV-deel inzit, dus geen gele driehoekjes denk ik. Ik heb ff gezocht of er soms foto's zijn van de 528 waarop dat te zien is, maar nu weet ik nog niets eigenlijk, ja hij heeft aan een kant zwarte driehoekjes, maar of dat de V-kant is?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?
De 3500 bestaat al sinds 1990 ofzo, maar dan alleen tussen Eindhoven en Utrecht. Vroeger werd 'ie in alle richtingen verlengd in de spits, hij schijnt zelfs ooit als IC Groningen - Utrecht - Maastricht - Valkenburg te hebben gereden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
Geluidsisolatie vind ik wel belangerijk punt, ga maar is dicht bij de draaistellen van VIRM zitten, nou dat maakt toch echt meer herrie dan de doedelzak van VIRM. De doedelzak heb je opzicht niet veel last van, in de zesjes meer dan in viertjes. En ICRm is gewoon raar dat tussen Ah-Nm stopt, is totaal niet voorgemaakt, dus niet voor ritjes van 3 km.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:07 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.
Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveel Verder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
Er zijn volgens mij nog altijd enkele 3500'en die van/naar Mt rijden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:26 schreef MREn het volgende:
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
TNV (TreinNummerVolgsysteem) draaide tot voor een paar jaar nog op VAXen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
Somda, of bedoel je dat nietquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!
hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Beenruimte met 4 tegen over elkaar is idd ellendig Van buiten zien de buffels er wel aardig uit, maar van binnen vind ik niet echt prettige treinen. Vooral het klimaat is beroerd, mede dankzij het ontbreken van airco. Maargoed, nog altijd beter dan de Wadlopersquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:42 schreef du_ke het volgende:
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte . Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen .
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook ditquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!
hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
schatting... ! ik kan zelf nauwkeuriger vertellen aan iemand buiten de trein waar t ding exacht uit hangt ( gps coordinaten )quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
TRDL: Hey machinist 78553, waar hang jij uit? (via GSM-R)quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
About bloody time lijkt mij.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTFquote:
Als je strandt op station Utrecht moet het wel lukken hoor!quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!
op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF
Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al
nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.
Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo
De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
dan nog.. hoelang kan t duren om een reserve systeem aan te slingerenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken.
je kan toch elke machine die nu op 1 single hdd werkt toch wel ff voorzien van RAID1/5?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
iig ALLE "computer"storingen lijkt me, en dan niet een raid5 array met 3 disks waarvan 1 spare, maar gewoon 20 waarvan 5 spare of zo. Knappe jongen die dat nog omver krijgt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
die "computerstoring" van vorige week begon donderdag om 17.30, vrijdagavond had ik er in Amersfoort NOG last van schiet toch op met die onzin zegquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen
Virtualisatie is helemaal de bom iddquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?
oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
idd..quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Virtualisatie is helemaal de bom idd
Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
ik tenminste niet. Ou-Tannu soms wel, tenminste zo te lezen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
o?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best
Morgen kilometervreten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |