abonnement Unibet Coolblue
pi_46716406
Vandaag in Ah ook iets vreemd de IC naar Den Haag uit Nm komt binnen op Spoor 3. En de "IC" veredelde stoptrein naar Zw komt binnen op 7. Oftewel naar 7 toe, terwijl eigenlijk net zo goed op 3 binnen kon komen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:04:11 #153
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46719970
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik stel tumbnails voor.. die worden aanzienlijk sneller geladen...
Al mijn foto's zijn verkleind en van geringe grootte (ong. 17kB gemiddeld per stuk) vanaf een behoorlijke snelle server gelinkt, dus daar ligt het niet aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:10:03 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46720082
Voor de liefhebbers van zoekplaatjes, hier nog twee foto's waarvan men mag raden welke trein, danwel welk station er op de plaat staat.



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:06:41 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46722356
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ook even met de boot over vanuit stavoren?
Vaart die nu?

Veel plezier OT!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:10:55 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46722385
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 01:10 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van zoekplaatjes, hier nog twee foto's waarvan men mag raden welke trein, danwel welk station er op de plaat staat.

[afbeelding]
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?

Leuke puzzel! Het station raad ik nooit, dus daar begin ik niet aan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46724039
Station is volgens mij Deventer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:20:00 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46724370
Deventer was ook mijn eerste ingeving bij die foto!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 10:58:01 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46725356
Bij de eerste foto gok ik op een Plan V, waarvan de post afdeling er nog in zit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46725750
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:38:36 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46726518
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Ha, die stond gisteren de hele tijd op de HTMU in Utrecht, en vanmorgen binnen in het werkplaatsje, gekoppeld aan de NedTrain hippel aldaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:01:39 #162
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46727226
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Station is volgens mij Deventer
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:10 schreef Duvel het volgende:
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:07:27 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46727403
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:01 schreef MREn het volgende:

[..]


[..]



Wat heb ik gewonnen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:21 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46728271
10 keer met de lift op en neer bij de V&D
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:40 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46728288
Een gratis armleuning en voetsteun als je met een 2e klas kaartje op Arnhem-Tiel reist!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46728438
Cool

Zeg Peterselie, jij bent nogal ns op Lw CS te vinden he, wanneer zie ik je daar eens
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 12:45:59 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46728593
ik denk dat ik er vrijdagmiddag om 15.53 uur wel ben. Dan stap ik uit de voorste bak van de wadsloper uit groningen

Sta je dan ook even te platen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46728651
Pff nee vrijdagmiddag niet, dan ben ik in t zuiden van t land, plaatjes maken in Belgie / Aachen, want wil s'avonds de skitreinen op de foto zetten in 's Hertogenbosch... En plaatjes maken op Lw... nah das te min voor mij
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:14:37 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46729556
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:36 schreef MREn het volgende:
Een gratis armleuning en voetsteun als je met een 2e klas kaartje op Arnhem-Tiel reist!
Tof, da's ongeveer eens per drie jaar, en de laatste keer had ik er geloof ik een Lint.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46738383


wat deed die koploper daar?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:18:37 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46738539
Vervanging voor ICRm in de 3600-serie wellicht?
Edit: aangezien het ding die dag in de 1900-serie is gezien, zal het hier ook wel vervangend mat. zijn geweest voor een IRM of ICK-sleepje.

[ Bericht 60% gewijzigd door MREn op 27-02-2007 17:42:02 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:23:29 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46738683
Kan iemand me vertellen waarom spoor 7/8 in Breda nu alweer buiten gebruik is?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_46739104
Kun je bij werkzaamheden eigenlijk ook geld terugvragen, aangezien ik volgens de NS routeplanner grote kans op vertraging ga hebben zondag?



  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:39:43 #174
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739243
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist. Het enige minpunt is dat je niet de comfortabele route over Utrecht kan nemen, hoewel die wel langer is volgens mij.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:40:18 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46739259
Nope, is van te voren aangekondigd. Maar dude, hoeveel pech kun je hebben op 1 traject .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_46739285
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:35 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je bij werkzaamheden eigenlijk ook geld terugvragen, aangezien ik volgens de NS routeplanner grote kans op vertraging ga hebben zondag?


[afbeelding]
Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:41:04 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46739289
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist.
Zou het echt zoveel moeite zijn voor die planner om te kijken of de werkzaamheid in kwestie op het te bereizen traject ligt?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_46739338
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Vervanging voor ICRm in de 3600-serie wellicht?
Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn gebleven
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:43:32 #179
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739387
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .
Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:44:56 #180
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739434
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn gebleven
Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.

Geen mat'64 in de 3700 komt gelukkig regelmatig voor, ik laat me daar regelmatig verrassen door ICM of IRM
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46739755
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist. Het enige minpunt is dat je niet de comfortabele route over Utrecht kan nemen, hoewel die wel langer is volgens mij.
De route over Utrecht is een stukje sneller (maar 2 overstaps), maar langer. En helaas ligt in die route een stuk opengebroken rond die tijd.
Maargoed, de laatste keer dat ik dat traject op een zondag had gedaan had ik er bijna 7 uur over gedaan in plaats van de 4½ die normaal is, en aangezien er toen ook een stukje aangekondigde werkzaamheden waren dacht ik ook dat ik geen geld terug kon krijgen.

Ik denk dat ik dan maar het beste maandag weer kan reizen.
Want als het gros van het treinverkeer tussen Limburg en de rest van Nederland met Veolia's wadlopers moet gaan zie ik de bui al hangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Boschkabouter op 27-02-2007 18:02:16 ]
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 18:17:05 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46740598
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:13 schreef Yankee_One het volgende:
[afbeelding]

wat deed die koploper daar?
Rijen

Staat er toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 18:18:14 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46740635
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.
Ik ben eigenlijk van plan om zondag een mooie ronde te maken.. Maar dat wordt verregaand onmogelijk begrijp ik? Waar ik ook heen ga ongeveer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:34:42 #184
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46741170
Genoeg mogelijk hoor in de kop van NH, de achterhoek, de kip, betuwelijn met ArriVee's (jaja, nu al met logo's!), slagje Glanerbrug, Aml-Mrb enzo, prima te combineren op een dagje
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46741855
...

[ Bericht 97% gewijzigd door Wadloper op 27-02-2007 19:19:12 ]
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 18:55:27 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46741920
Nog een wadkikker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46742012
Nee, wadloper!!
pi_46742243
zo

519 tarief eenheden geclockt

heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 19:08:40 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46742440
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef Wadloper het volgende:
Nee, wadloper!!
Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshack
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 19:16:26 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46742734
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo

519 tarief eenheden geclockt

heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46742825
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshack
Ohja, die doet het hier niet ik maak die post wel leeg
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 27 februari 2007 @ 19:34:59 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46743609
ja leuk, en waar is die 3119 nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46743705
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?
een ATB remming


van 140 -> 0 :/ gelukkig had ik een achteruitrijzetel:)
pi_46743869
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.

Geen mat'64 in de 3700 komt gelukkig regelmatig voor, ik laat me daar regelmatig verrassen door ICM of IRM
Het komt idd soms voor , maar houd het statistisch maar bij een enkele trein op de hele lijn . Zo rijdt er ook een dubbele Plan V, en dat is echt een ramp .
pi_46748649
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja leuk, en waar is die 3119 nou?
Staat nu te Tilburg
Ik zal hem later wel even uploaden
pi_46748758
van wie is dat oude materiaal bij hoorn trouwens ?
pi_46751512
Stoomtram Hoorn-Medemblik

http://www.museumstoomtram.nl/
pi_46756879
Wie vindt nog meer dat dit:



de meest relaxe Nederlandse trein is? Ze rijden tegenwoordig iig tussen Roosendaal en Arnhem.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:13:09 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46757221
Ik stem voor voor de IR-rijtuigen in de 1500, en voor de semi-Nederlandse 140-IC-zut en de NS 4600-serie
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46757379
Pics?
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:28:38 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46757799






[ Bericht 22% gewijzigd door MREn op 28-02-2007 00:33:55 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46759063
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:05 schreef Xbox_360 het volgende:
Wie vindt nog meer dat dit:

[afbeelding]

de meest relaxe Nederlandse trein is? Ze rijden tegenwoordig iig tussen Roosendaal en Arnhem.
Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .

En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
pi_46759189
sprinters blijven toch de treinen voor snel in / uitstappen

VIRM 6 + 4 + 4 = LANG!
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:42:30 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46761554
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:

[..]

Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .

En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46761769
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:50 schreef Luco het volgende:
... Er stond nu een halve DM90, iemand enig idee wat daarmee gebeurt is?...
Volgens mij saat die nu bij sloper Vlasman in Alphen aan den Rijn samen met een ICRm rijtuig die in 2004 betrokken was bij die ontsporing in Amsterdam Ik was al langs geweest om te kijken, maar daar waren ze wat minder blij mee afgelopen keer. Terwijl ik er al zat langs ben gefietst om te kijken.
pi_46762439
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Dan heb ik medelij met jou... met de Koploper die vernieuwd word gaat ook die lekkere zitplaats verloren.
Er komen zelfde soort stoelen in als in de ICRm, maar dan in een ander kleurtje.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:59:18 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46763627
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dan heb ik medelij met jou... met de Koploper die vernieuwd word gaat ook die lekkere zitplaats verloren.
Er komen zelfde soort stoelen in als in de ICRm, maar dan in een ander kleurtje.
Ik ben daar ook niet onverdeeld enthousiast over...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 11:07:10 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46765213
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo

519 tarief eenheden geclockt

heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
Dat zijn een beetje weinig tariefeenheden

Hoeveel zou een rondje Groningen-Zwolle-Nijmegen-Roermond-Heerlen-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Schiphol-Groningen zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46765545
Ik schat zo'n 800-900.

Ik ga zelf ook zo'n rondje maken vrijdag. Eerst door naar Schiphol om 5.02 uit Lw. Dan overstap op de Benelux richting Dordrecht of Roosendaal. Dan ICK naar Venlo, en via Eindhoven door naar het zuiden. Dan terug naar 's Hertogenbosch waar 3 of 4 skitreinen mij op staan te wachten, of andersom Voor de foto dan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 11:22:30 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46765592
Dan kom jij ook wel aan je kilometers.

Bovenstaand rondje ga ik denk ik ergens eind april maken, met waarschijnlijk ook nog Kerkrade in de route opgenomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46765992
Mja aangezien ik Februari afsluit met 6969 km en ik dit waarschijnlijk niet kan evenaren in Maart, wil ik gelijk een goede start maken, vrijdag dus flink wat km eruit peuren, zodat ik Fles iig voorblijf

En verder wil ik gewoon zoveel mogelijk Virm ontwijken en de IC's Mt - Brux-Z platen in de boog bij Randwyck...
pi_46766763
Ik heb weleens 1334 kilometer met de trein afgelegd binnen Nederland in 24 uur zonder stations of trajecten meer dan eenmaal aan te doen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 12:16:29 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46767221
Ik heb het even nagerekend. Het bovengenoemde rondje komt, inclusief kerkrade centrum en vertrek van Groningen Noord op 826 tariefeenheden

Nog leuker is dat ik de 526 kan nemen en eindig met de 561 in Groningen Mits er geen vertragingen zijn natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46767972
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:01 schreef Socios het volgende:
Ik heb weleens 1334 kilometer met de trein afgelegd binnen Nederland in 24 uur zonder stations of trajecten meer dan eenmaal aan te doen.
Goh, heb jij op de NHL Verkeerskunde gezeten in Leeuwarden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:12 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46768257
Dat is toen toch niet doorgegaan, omdat andere studenten hun voor waren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46769603
Haha, nee, ik heb daar wel mee gesproken, maar zij hadden een veel te korte route die toen niet doorgegaan is. Ik ben de recordhouder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 13:34:05 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46769737
Ergens in de jaren 90 was er iemand die de 1334 kilometer al had afgelegd. Mijns inziens was jij toen nog wat te jong om die recordpoging gedaan te hebben. Maar een evenaring op een later tijdstip zou ook kunnen natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46769843
Nee, dat was ik. Woensdag 5 mei 1999 heb ik samen met een ouder familielid die recordpoging ondernomen. Ik was toen 15 jaar oud en heb met het spoorboekje die route van toen ontwikkeld.
pi_46769960
moauw ik hoefde niet meer te doen gister :w

had MEER kunnen doen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 13:46:42 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46770140
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:36 schreef Socios het volgende:
Nee, dat was ik. Woensdag 5 mei 1999 heb ik samen met een ouder familielid die recordpoging ondernomen. Ik was toen 15 jaar oud en heb met het spoorboekje die route van toen ontwikkeld.
En wat studeer je nu dan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46770230
Accountancy in Leeuwarden, lekker veel cijfers. Een echte accountant prefereert het spoorboekje boven een literair boek!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 13:51:37 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46770325
Was even een testje

Pff ik moet er niet aan denken om zoveel spoorkilometers op een dag te maken, maar zeer zeker gefeliciteerd met je record.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:54:21 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46770435
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:49 schreef Socios het volgende:
Accountancy in Leeuwarden, lekker veel cijfers. Een echte accountant prefereert het spoorboekje boven een literair boek!
Beroepsfapper!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46770632
Een testje? Ik vroeg me al af waarom die vraag, ja...

Dankjewel. Het was een heel leuke dag. Wat is het treinen toch mooi. Binnenkort ook maar weer eens een leuke reis maken. Om te beginnen straks een standaardpendel met de Spurt van 14.31uur naar Leeuwarden en 20.59uur weer terug.
pi_46773201
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn een beetje weinig tariefeenheden

Hoeveel zou een rondje Groningen-Zwolle-Nijmegen-Roermond-Heerlen-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Schiphol-Groningen zijn?
uitproberen? :>
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 15:51:31 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46774765
Eind april als ik er echt tijd voor heb, dan zal het het rondje

Groningen Noord - Groningen - Zwolle - Nijmegen - Roermond - Heerlen - Kerkrade Centrum - Maastricht - Amsterdam - Schiphol - Amersfoort - Groningen

worden. Dit rondje is 826 tariefeenheden en is te doen in minder dan 12 uren, mits er geen vertragingen zijn. Wel zitten er enkele beruchte vertragingstrajecten in, zoals de 800 tussen Maastricht en Amsterdam/Alkmaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46776682
paar jaar terug mooie trein reis gemaakt
leer (duitsland) - winschoten - zwolle- utrecht- einhoven - heerlen - valkenburg
was ruim 7 uur treinen
no reason to live but i like it that way
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:20:11 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46778110
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

VIRM is een waardeloze schommeltrein met klotebanken, beroerd klimaat en altijd vuil. ICRm zit goed, rijdt goed (is namelijk ook al luchtgeveerd), beter klimaat. Maar het beste blijft nog steeds de good old Koploper met de zelfde luchtvering, maar betere stoelen en in de winter de fijne verwarming om bij in slaap te vallen.
Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...

V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.

ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:49:33 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46779051
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Wat een quatsj. V-IRM vind ik nu niet echt vaak vuil.. dan moet je eens met een plan V reizen. Laatst zat ik in een Vtje waar het vuil min of meer als zonwering diende op het raam. Zag helemaal niks meer Bij een V-IRM nog nooit meegemaakt...

V-IRM zit naar mijn mening niet slecht hoor, en ze hebben tenminste airco itt de koplopers. En daarbij gaan de banken van de koplopers vreselijk 'zweten' bij warm weer. Mwah, doe mij dan ook maar V-IRM in plaats van een koploper, hoewel de gemoderniseerde variant misschien wel beter wordt.

ICRm is overigens wel zeer fijn materieel, alleen hebben die volgens mij nogal problemen met de airco bij warm weer?
Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.

Sorry, beetje fel van leer.

Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46779142
Koplopers zijn idd de lekkerste om gewoon in te hangen

VIRM is een leuke 2de
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:57:44 #231
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46779333
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wacht even. Dus ik geef een mening, en naar mijn mening is Koploper het fijnst, en dat is "quatsj"? Ben je wel helemaal lekker? Als jij VIRM het beste vindt, prima. Als reiziger uit Sittard heb je dan geluk. En ik als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht ook. Iedereen blij, als je iedereen maar in zijn waarde laat.

Sorry, beetje fel van leer.

Maar alsjeblieft, gebruik in dit topic nooit meer het woord "quatsj", of hoe je het ook wilt schrijven. Brrr! Vuil sloeg trouwens op de binnenkant.
Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.

In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:01:22 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46779432
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik dacht dus dat het vuil op de buitenkant sloeg en in dat geval zat je naar mijn mening simpelweg onzin te vertellen aangezien V-IRM toch wel - van buiten gezien - een van de schoonste materieel types is. Zeker in vergelijking met DD-AR en mat'64. Daar sloeg dan ook mijn quatsj op, als jij liever in een koploper reist vind ik dat best heur. Dat is een persoonlijke mening.
Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.
quote:
In dit topic wordt overigens te pas en te onpas het V-IRM materieel afgekraakt. Goed, iedereen zijn mening maar als ik vervolgens lees dat V-IRM 'vuil' materieel is (dacht dat je de buitenkant dus bedoelde) dan ga ik er wel fel tegen in.
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:01:34 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46779440
VIRM is fijn materieel. Bij het diesel materieel geef ik de voorkeur aan de buffel, zelfs nog voor de GTW, omdat die enkele kleine minpuntjes qua comfort heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46779649
wat denk je van de wadjes? daar zit ook vaak zonwering op in de vorm van vuil / ALGEN..

Arriva en Veolia moeten toch meer wasmuntjes kopen..

ICM: prima hangbaar alleen met warmweer is het minder fijn
VIRM: hangbaarheid is iets minder.. wel weer airco aanwezig
DDM/DDAR: hangbaarheid is ver te zoeken.. tevens lawaaierig op de boven verdieping
Plan T / V zijn lawaaierige dingen (hoewel dat gister met Plan V 900 erg mee viel)

Beste plekken zijn zowiezo t verste van de aangedreven assen af

in een ICM is het heerlijk schommellen.. mits je wel achterin zit..

geduwt worden is minder comfortabel imo
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:15:25 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46779811
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, een groot deel van het VIRM park heeft dan ook een verse laklaag. De lak die op DDAR zit, is al bijna 15 jaar oud, en sowieso van een type dat nogal verbleekt. DD-AR ziet er dan ook niet uit. De oudste Plan V's krijgen momenteel een soort levensrekkende revisie en worden daarbij opnieuw gespoten. Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.
[..]
Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
quote:
Klinkt als beroepseer van een treinenwasser!
Mwah, dat lijkt me opzich wel een leuk bijbaantje in de zomer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_46779947
treinenwassers kunnen ze bij Arriva vast wel gebruiken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:25 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780060
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:49:39 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46780693
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bedien jij de machine even, dan wil ik wel even een stelletje er door heen loodsen. Zo lastig moet dat toch niet zijn op een rangeerterrein.
Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:50:17 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46780721
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:15 schreef Eix het volgende:

[..]

Zag laatst ook een Vtje komen met op de neus een nogal apart geel stuk wat er heel goed uit zag itt de rest van de trein. Zag er nogal apart uit. En de plan U's zijn bijvoorbeeld ook prachtig opgeknapt.
Ja, die neuzen schilderen ze eens in de zoveel tijd opnieuw geel, die slijten harder door aanrijdingen met vogels en ander rondvliegend materiaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:54:39 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780856
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel als er bovenleiding boven zo'n wasstraat hangt, die moet met allerlei procedures veilig worden afgeschakeld.
Ik had het dan ook over een dieseltreintje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780883
Wat is er mis met een Kacher hogedrukreiniger en een laddertje?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:56:34 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780916
Doe je best zou ik zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780918
Lol half uur vertraging door een rotte sprinter die stilstond voor de tunnel onder het noordzeekanaal door .
Trein zat vol met mensen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 18:57:44 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46780954
Leuke plaats om stil te staan. De bak zou maar beginnen te lekken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46780963
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:59 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46782545
Het zou best kunnen, ze hebben de bak technisch gelijk gemaakt aan een Plan T, maar verder niets aan de bak veranderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46783022
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:01 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik zag vandaag de 444 voorbij komen, glimmend en wel. En dat voor een trein van een jaar of 38 oud. Het kān wel.
De 444 heeft anders gewoon weer zwarte (vuil)strepen op de zijkant en graffity zit er helaas ook alweer op
pi_46783607
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Brembo het volgende:

[..]

Stem tegen . Hij zit op zich wel relaxt, de stoelen zeker 1e klas zijn prima. Maar qua geluidsisolatie zijn die dingen echt niet gelijk aan V-IRM. Daarbij heeft V-IRM ook nog is luchtveren en er zitten meer reizigers per bak .

En zoals een machinist mij uitlegde, het is klote materieel. Iedere stop moet je naar buiten kijken om te kijken of je weer weg kan . Daarbij is het ook nog eens traag op gang te komen, en het is alleen geschikt voor pauzes van meer dan 4 minuten op grote stations omdat iederee ner uit en in moet. Niet zoals bij V-IRM 2 tegelijk, maar een voor een.
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.

Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveel Verder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:10:04 #249
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46783706
Och, in vroeger tijden toen de 3500 niet in het weekend reed en de 800 weer eens op zaterdagochtend met een IRM-viertje werd gereden...dan mag je nog blij zijn met een staanplaats...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 21:39:58 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46787381
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:58:37 #251
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_46790846
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?
Van buiten is volgens mij aan dat stel niet te zien dat er een PlanV-deel inzit, dus geen gele driehoekjes denk ik. Ik heb ff gezocht of er soms foto's zijn van de 528 waarop dat te zien is, maar nu weet ik nog niets eigenlijk, ja hij heeft aan een kant zwarte driehoekjes, maar of dat de V-kant is?

Recente foto van de 528:


Iets minder recente foto van de 528:
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:05:49 #252
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_46791136
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
De 3500 bestaat al sinds 1990 ofzo, maar dan alleen tussen Eindhoven en Utrecht. Vroeger werd 'ie in alle richtingen verlengd in de spits, hij schijnt zelfs ooit als IC Groningen - Utrecht - Maastricht - Valkenburg te hebben gereden.

In 2005 was het overdag Eindhoven - Utrecht, en reed 'ie in de spits ook tussen Utrecht en Amsterdam Centraal, en een paar keer naar Maastricht en een keer per dag ging 'ie ook naar Roosendaal.
In maart 2006 werd het dus Eindhoven - Utrecht - Schiphol, waarbij 'ie 's avonds en zondag alleen tussen Schiphol en Utrecht reed (met 2x plan V ofzo). Sinds december rijdt 'ie zo ongeveer altijd tussen S'hol en E'hvn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 23:16:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46791613
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46792177
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:07 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.

Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveel Verder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
Geluidsisolatie vind ik wel belangerijk punt, ga maar is dicht bij de draaistellen van VIRM zitten, nou dat maakt toch echt meer herrie dan de doedelzak van VIRM. De doedelzak heb je opzicht niet veel last van, in de zesjes meer dan in viertjes. En ICRm is gewoon raar dat tussen Ah-Nm stopt, is totaal niet voorgemaakt, dus niet voor ritjes van 3 km.

Plan T zit toch wel worst, welke nederlander de beenruimte voor deze easyjet trein heeft ontworpen was zeker een Jappanner...
pi_46792570
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte . Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 23:50:59 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46792933
ik heb dat afgelopen maandag ook eens uitgeprobeerd en dat beviel me niet zo. Zit liever in de normale opstelling. (ik bedank nog wel even de mcn die net even 1 seconde wachtte alvorens de deuren te sluiten, zodat ik nog mee kon. Anders had ik de stoptrein naar Gn moeten nemen)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46793039
sommige zijn idd zo aardig als ze je zien rennen.. dat ze ff wachten...
pi_46794645
Met een goede bak koffie is het te doen en op vrijdagmiddag is het echt de enige plek in de trein waar je je benen een beetje uit kan strekken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:43:27 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46797680
Toch best mooi, zo'n groene T...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:26:37 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46800863
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:28:20 #261
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46800908
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Er zijn volgens mij nog altijd enkele 3500'en die van/naar Mt rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46801256
En in amsterdam is er weer een computer dood
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:07:23 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_46802071
Natuurlijk
Prutsrail he
pi_46802083
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:26 schreef MREn het volgende:
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:25:42 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46804755
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
TNV (TreinNummerVolgsysteem) draaide tot voor een paar jaar nog op VAXen.

Dus wie weet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46806517
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
pi_46809260
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Somda, of bedoel je dat niet
pi_46812568
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:42 schreef du_ke het volgende:
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte . Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen .
Beenruimte met 4 tegen over elkaar is idd ellendig Van buiten zien de buffels er wel aardig uit, maar van binnen vind ik niet echt prettige treinen. Vooral het klimaat is beroerd, mede dankzij het ontbreken van airco. Maargoed, nog altijd beter dan de Wadlopers
pi_46813106
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:30 schreef Brembo het volgende:

[..]

Somda, of bedoel je dat niet
hoe Pruts/NS weten waar een bepaalde trein zich op dat moment bevind?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 17:40:15 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46814038
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46814338
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
schatting... ! ik kan zelf nauwkeuriger vertellen aan iemand buiten de trein waar t ding exacht uit hangt ( gps coordinaten )
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 17:52:37 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46814471
Daarom moet je de link ook volgen die aan het laatste woordje gekoppeld is. Dat is een veel betrouwbaarder iets.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:43:47 #273
148385 Wadloper
Noorderling
pi_46816042
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
TRDL: Hey machinist 78553, waar hang jij uit? (via GSM-R)
MCN: Hallo, ik rijd tussen Groningen-Zwolle met de stoptrein, welke gereden wordt door DM'90 stellen !
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 18:50:32 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46816239
Aan dit communicatiesysteem zit een positiebepalinssysteem vast. Dit gaat via hetzelfde netwerk

Na de storing in Amsterdam hebben we hier in het noorden onze portie voor vandaag ook wel weer gehad. Gelukkig had ik er geen last van. Ik was net terug uit Leeuwarden, is er een wisselstoring te Hdg (ook niet de eerste daar trouwens). Daarnaast nog een defecte brug op het traject naar Nsch, dus de noordelingen konden hun lol ook wel weer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46818326
Het RTL nieuwd deed zojuist eens lief zijn voor de NS en liet even duidelijk merken dat Prutsrail de grote boosdoener is. En dat de NS in veel gevallen geheel geen blaam treft als veroorzaker van vertragingen en verstoringen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 19:47:55 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46818468
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:12:03 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46819415
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
About bloody time lijkt mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46821253
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!

op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:00:17 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46821404
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Wadloper het volgende:
Natuurlijk
Prutsrail he
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF

Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al

nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.

Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo

De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:01:23 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46821445
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!

op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
Als je strandt op station Utrecht moet het wel lukken hoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:02:40 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46821492
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF

Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al

nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.

Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo

De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46821537
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
dan nog.. hoelang kan t duren om een reserve systeem aan te slingeren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:04:34 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46821564
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:05:10 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46821584
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken.
Dat zeg ik, Gamma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46821680
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
je kan toch elke machine die nu op 1 single hdd werkt toch wel ff voorzien van RAID1/5?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:09:57 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46821733
Vertel jij het hun even
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46821779
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:17:16 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822035
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
iig ALLE "computer"storingen lijkt me, en dan niet een raid5 array met 3 disks waarvan 1 spare, maar gewoon 20 waarvan 5 spare of zo. Knappe jongen die dat nog omver krijgt.

Maar ja, bedenk dat maar eens, vantussen je splitbedkeien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:19:09 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822103
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:20:43 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822171
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen
die "computerstoring" van vorige week begon donderdag om 17.30, vrijdagavond had ik er in Amersfoort NOG last van schiet toch op met die onzin zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46822227
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?


oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:22:50 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822262
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?


oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
Virtualisatie is helemaal de bom idd

Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:25:30 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822390
Wij hier in het noorden hebben meestal niet zo veel problemen, maar ja wij hebben op die enkele elektrische lijnen na dan ook voornamelijk dieselspoor. En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46822542
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Virtualisatie is helemaal de bom idd

Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
idd..

je bent totaal niet hardware gebonden
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 maart 2007 @ 21:29:09 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822547
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46822623
vast.. vandaar dat t weer als doperwten in een blikkie was van Amersfoort naar amsterdam CS..

terwijl er op t rangeer terein nog 4 Koplopers stondne te niksen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:32:42 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822697
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
ik tenminste niet. Ou-Tannu soms wel, tenminste zo te lezen.

De verstoring had wel een voordeel. Ik kon afgelopen vrijdagmiddag een VIRM in Leeuwarden spotten, terwijl het normaal allemaal ICM is, naast de 3 typen dieseltreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46822810
ja, opgepropt worden.. en dan 300 meter genoeg materieel zien staan is best fucked..

kijk als t nou tig kilometer weg stond.. :/
pi_46822929
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best

Morgen kilometervreten
pi_46822969
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best

Morgen kilometervreten
o?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')