abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:58:37 #251
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_46790846
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?
Van buiten is volgens mij aan dat stel niet te zien dat er een PlanV-deel inzit, dus geen gele driehoekjes denk ik. Ik heb ff gezocht of er soms foto's zijn van de 528 waarop dat te zien is, maar nu weet ik nog niets eigenlijk, ja hij heeft aan een kant zwarte driehoekjes, maar of dat de V-kant is?

Recente foto van de 528:


Iets minder recente foto van de 528:
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:05:49 #252
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_46791136
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
De 3500 bestaat al sinds 1990 ofzo, maar dan alleen tussen Eindhoven en Utrecht. Vroeger werd 'ie in alle richtingen verlengd in de spits, hij schijnt zelfs ooit als IC Groningen - Utrecht - Maastricht - Valkenburg te hebben gereden.

In 2005 was het overdag Eindhoven - Utrecht, en reed 'ie in de spits ook tussen Utrecht en Amsterdam Centraal, en een paar keer naar Maastricht en een keer per dag ging 'ie ook naar Roosendaal.
In maart 2006 werd het dus Eindhoven - Utrecht - Schiphol, waarbij 'ie 's avonds en zondag alleen tussen Schiphol en Utrecht reed (met 2x plan V ofzo). Sinds december rijdt 'ie zo ongeveer altijd tussen S'hol en E'hvn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 23:16:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46791613
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46792177
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:07 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit (waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.

Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveel Verder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
Geluidsisolatie vind ik wel belangerijk punt, ga maar is dicht bij de draaistellen van VIRM zitten, nou dat maakt toch echt meer herrie dan de doedelzak van VIRM. De doedelzak heb je opzicht niet veel last van, in de zesjes meer dan in viertjes. En ICRm is gewoon raar dat tussen Ah-Nm stopt, is totaal niet voorgemaakt, dus niet voor ritjes van 3 km.

Plan T zit toch wel worst, welke nederlander de beenruimte voor deze easyjet trein heeft ontworpen was zeker een Jappanner...
pi_46792570
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte . Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2007 @ 23:50:59 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46792933
ik heb dat afgelopen maandag ook eens uitgeprobeerd en dat beviel me niet zo. Zit liever in de normale opstelling. (ik bedank nog wel even de mcn die net even 1 seconde wachtte alvorens de deuren te sluiten, zodat ik nog mee kon. Anders had ik de stoptrein naar Gn moeten nemen)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46793039
sommige zijn idd zo aardig als ze je zien rennen.. dat ze ff wachten...
pi_46794645
Met een goede bak koffie is het te doen en op vrijdagmiddag is het echt de enige plek in de trein waar je je benen een beetje uit kan strekken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:43:27 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46797680
Toch best mooi, zo'n groene T...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:26:37 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46800863
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:28:20 #261
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46800908
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Er zijn volgens mij nog altijd enkele 3500'en die van/naar Mt rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46801256
En in amsterdam is er weer een computer dood
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:07:23 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_46802071
Natuurlijk
Prutsrail he
pi_46802083
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:26 schreef MREn het volgende:
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:25:42 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46804755
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
TNV (TreinNummerVolgsysteem) draaide tot voor een paar jaar nog op VAXen.

Dus wie weet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46806517
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
pi_46809260
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Somda, of bedoel je dat niet
pi_46812568
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:42 schreef du_ke het volgende:
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte . Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen .
Beenruimte met 4 tegen over elkaar is idd ellendig Van buiten zien de buffels er wel aardig uit, maar van binnen vind ik niet echt prettige treinen. Vooral het klimaat is beroerd, mede dankzij het ontbreken van airco. Maargoed, nog altijd beter dan de Wadlopers
pi_46813106
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:30 schreef Brembo het volgende:

[..]

Somda, of bedoel je dat niet
hoe Pruts/NS weten waar een bepaalde trein zich op dat moment bevind?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 17:40:15 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46814038
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!

hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46814338
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
schatting... ! ik kan zelf nauwkeuriger vertellen aan iemand buiten de trein waar t ding exacht uit hangt ( gps coordinaten )
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 17:52:37 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46814471
Daarom moet je de link ook volgen die aan het laatste woordje gekoppeld is. Dat is een veel betrouwbaarder iets.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:43:47 #273
148385 Wadloper
Noorderling
pi_46816042
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
TRDL: Hey machinist 78553, waar hang jij uit? (via GSM-R)
MCN: Hallo, ik rijd tussen Groningen-Zwolle met de stoptrein, welke gereden wordt door DM'90 stellen !
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 18:50:32 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46816239
Aan dit communicatiesysteem zit een positiebepalinssysteem vast. Dit gaat via hetzelfde netwerk

Na de storing in Amsterdam hebben we hier in het noorden onze portie voor vandaag ook wel weer gehad. Gelukkig had ik er geen last van. Ik was net terug uit Leeuwarden, is er een wisselstoring te Hdg (ook niet de eerste daar trouwens). Daarnaast nog een defecte brug op het traject naar Nsch, dus de noordelingen konden hun lol ook wel weer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46818326
Het RTL nieuwd deed zojuist eens lief zijn voor de NS en liet even duidelijk merken dat Prutsrail de grote boosdoener is. En dat de NS in veel gevallen geheel geen blaam treft als veroorzaker van vertragingen en verstoringen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 19:47:55 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46818468
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:12:03 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46819415
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
About bloody time lijkt mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46821253
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!

op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:00:17 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46821404
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Wadloper het volgende:
Natuurlijk
Prutsrail he
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF

Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al

nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.

Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo

De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:01:23 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46821445
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!

op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
Als je strandt op station Utrecht moet het wel lukken hoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:02:40 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46821492
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF

Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al

nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.

Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo

De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46821537
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
dan nog.. hoelang kan t duren om een reserve systeem aan te slingeren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:04:34 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46821564
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:05:10 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46821584
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken.
Dat zeg ik, Gamma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46821680
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
je kan toch elke machine die nu op 1 single hdd werkt toch wel ff voorzien van RAID1/5?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:09:57 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46821733
Vertel jij het hun even
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46821779
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:17:16 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822035
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
iig ALLE "computer"storingen lijkt me, en dan niet een raid5 array met 3 disks waarvan 1 spare, maar gewoon 20 waarvan 5 spare of zo. Knappe jongen die dat nog omver krijgt.

Maar ja, bedenk dat maar eens, vantussen je splitbedkeien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:19:09 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822103
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:20:43 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822171
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen
die "computerstoring" van vorige week begon donderdag om 17.30, vrijdagavond had ik er in Amersfoort NOG last van schiet toch op met die onzin zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46822227
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?


oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:22:50 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822262
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?


oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
Virtualisatie is helemaal de bom idd

Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:25:30 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822390
Wij hier in het noorden hebben meestal niet zo veel problemen, maar ja wij hebben op die enkele elektrische lijnen na dan ook voornamelijk dieselspoor. En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46822542
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Virtualisatie is helemaal de bom idd

Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
idd..

je bent totaal niet hardware gebonden
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:29:09 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_46822547
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46822623
vast.. vandaar dat t weer als doperwten in een blikkie was van Amersfoort naar amsterdam CS..

terwijl er op t rangeer terein nog 4 Koplopers stondne te niksen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 maart 2007 @ 21:32:42 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46822697
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
ik tenminste niet. Ou-Tannu soms wel, tenminste zo te lezen.

De verstoring had wel een voordeel. Ik kon afgelopen vrijdagmiddag een VIRM in Leeuwarden spotten, terwijl het normaal allemaal ICM is, naast de 3 typen dieseltreinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46822810
ja, opgepropt worden.. en dan 300 meter genoeg materieel zien staan is best fucked..

kijk als t nou tig kilometer weg stond.. :/
pi_46822929
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best

Morgen kilometervreten
pi_46822969
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best

Morgen kilometervreten
o?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')