Van buiten is volgens mij aan dat stel niet te zien dat er een PlanV-deel inzit, dus geen gele driehoekjes denk ik. Ik heb ff gezocht of er soms foto's zijn van de 528 waarop dat te zien is, maar nu weet ik nog niets eigenlijk, ja hij heeft aan een kant zwarte driehoekjes, maar of dat de V-kant is?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
trouwens Plan T 528.. die kwart V is.. heeft die nou ook aan 1kant gele driehoekjes?![]()
De 3500 bestaat al sinds 1990 ofzo, maar dan alleen tussen Eindhoven en Utrecht. Vroeger werd 'ie in alle richtingen verlengd in de spits, hij schijnt zelfs ooit als IC Groningen - Utrecht - Maastricht - Valkenburg te hebben gereden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou oud is de 3500 tussen eindhoven en schiphol nu toch ook weer niet?
Geluidsisolatie vind ik wel belangerijk punt, ga maar is dicht bij de draaistellen van VIRM zitten, nou dat maakt toch echt meer herrie dan de doedelzak van VIRM. De doedelzak heb je opzicht niet veel last van, in de zesjes meer dan in viertjes. En ICRm is gewoon raar dat tussen Ah-Nm stopt, is totaal niet voorgemaakt, dus niet voor ritjes van 3 km.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:07 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Vind je de V-IRM beter qua geluidsisolatie dan? Ik niet namelijk, die tussen Arnhem en Roosendaal worden getrokken en ik hoor tijdens de rit iig geen motorgeluid ofzo. Verder is er zat zitplek in die trein aangezien ze vrij lang zijn en omdat er op mijn traject bijna niemand inzit(waarschijnlijk omdat ie tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations stopt). Ik vind verder dat je daar beter zit dan in een dubbeldekker. Meer beenruimte, meer zitruimte (grotere stoelen) en grotere tafels.
Wat een machinist er van vindt boeit mij (als reiziger) niet zoveelVerder vind ik de dubbeldekkers wel erg zwenken
Maar ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog nooit hoeven staan in een dubbeldekker
![]()
Er zijn volgens mij nog altijd enkele 3500'en die van/naar Mt rijden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net dat de 3500 ooit in de spitsuren tussen maastricht/heerlen en Leeuwarden heeft gereden, via eindhoven en utrecht.
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:26 schreef MREn het volgende:
Mag ik nog vragen om hartelijk applaus voor de firma P uit U?
TNV (TreinNummerVolgsysteem) draaide tot voor een paar jaar nog op VAXen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar nog een 386 draaien, zonder uberhaupt een backup. Dit is al de 10e keer dat er iets mis met de computer is.
Somda, of bedoel je dat nietquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!
hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
Beenruimte met 4 tegen over elkaar is idd ellendigquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:42 schreef du_ke het volgende:
Die buffels zijn ook een ramp qua beenruimte. Alleen in die coupes met alleen klapstoeltjes langs de zijkanten is het goed te doen
.
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook ditquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
komt door de naam van dit topic joooh!
hoe weten ze nou waar een trein uithangt eiks?
schatting...quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
TRDL: Hey machinist 78553, waar hang jij uit? (via GSM-R)quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Door na te gaan wat de stand van de seinen op een bepaald traject is, kunnen ze een schatting maken waar zich een trein bevindt. En tegenwoordig ook dit
About bloody time lijkt mij.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig maar dat er nu wat meer mensen zijn die dat doorkrijgen.
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTFquote:
Als je strandt op station Utrecht moet het wel lukken hoor!quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd.. Maar je kan op t station moeilijk op prorail gaan kachelen!!
op de NS is dan makkelijker omdat daar mee personeel van rond rend
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dit is echt niet te accepteren gewoon. een harddisk die eraan gaat, en het halve land heeft anderhalf uur geen treinen WTF
Wanneer wordt het woord "hot-swappable" uitgevonden? Oh wacht, dat was al
nee hoor, computerstoringen me reet. Dat mag al zeker 7 jaar geen probleem van die omvang meer zijn. Prorail is gewoon een kansloze krenterige verliezersclub, en er is geen excuus denkbaar, simpel.
Hoe vaak moet dit nog gebeuren? Tien, twintig, honderd keer? Zullen we het maar gewoon gaan afwachten? Wordt tijd dat ze het railinfrabeheer eens gaan outsourcen naar een sociale werkplaats of zo
De gemiddelde prorailer is gewoon te stom om te kakken, en het management erbij.
dan nog.. hoelang kan t duren om een reserve systeem aan te slingerenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken. Hoe dan ook is het gepruts. Eén kapotte HD mag dit niet veroorzaken, dat is gewoon debiel.
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:02 schreef Duvel het volgende:
Je kunt het ook anders zien: ProRail heeft te weinig gedaan om het systeem dat ze van NS hebben geërfd, bedrijfszeker te maken.
je kan toch elke machine die nu op 1 single hdd werkt toch wel ff voorzien van RAID1/5?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het tot 2010 moet duren voordat het systeem op orde is. dan zijn alle systemen dubbel uitgevoerd en wel zodanig dat als een systeem uitvalt, het andere het overneemt. Dat het in deze tijd nog zo lang moet duren zeg. Kom op we leven niet meer in de prehistorie
iig ALLE "computer"storingen lijkt me, en dan niet een raid5 array met 3 disks waarvan 1 spare, maar gewoon 20 waarvan 5 spare of zo. Knappe jongen die dat nog omver krijgt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij werk je dan meteen al 60% van de storingen weg
die "computerstoring" van vorige week begon donderdag om 17.30, vrijdagavond had ik er in Amersfoort NOG last vanquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die wisselstoring bij Hdg van vanmiddag was ook een lekkere. Het treinverkeer tussen Leeuwarden en Groningen heeft er meer dan 6 uren hinder van ondervonden, omdat er onderdelen van de wissel moesten worden vervangen. Die onderdelen moesten zeker uit verweggistan komen![]()
Virtualisatie is helemaal de bom iddquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze nou eens al die machines vervangen.. en ALLES in virtuele machines gaan draaien?
oh HW stuk?
virtual machine over zetten naar een andere doos. en gaan met die banaan
idd..quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Virtualisatie is helemaal de bom idd
Zeker als je ook met Resource Pools gaat werken en zo
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
En ja ik weet heus wel dat het voor de NS een heidens karwei is om voldoende materieel op de juiste plekken te krijgen zonder dat de reizigers er te veel onder lijden.
ik tenminste niet. Ou-Tannu soms wel, tenminste zo te lezen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmmm... ja, dat is zo. Dat hoor je hier ook niemand in twijfel trekken, toch?
o?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang ze mij maar geen VIRM voorschotelen van/naar Lw vind ik het best
Morgen kilometervreten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |