In het weekend is het een enkele op het traject Gn-Zl. Vanaf Lw komt dan de 10526 ook met een enkele VIRM VIquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:39 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Het was de 526, en dat is 2x VIRM. Dan weet je het wel........ Die treinen lijken zo verdomt gevoelig voor allerlei zaken, niet normaal meer.
Uit wat voor gat moet je komen dan?quote:Op maandag 26 februari 2007 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
5.02?fak!
dan rijd er nog geen bus naar t station hier![]()
Mwh, dan kun je nog minstens 40, toch?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
Vrijdag 2 opvallende dingen gezien. Mijn eigen trein, de 30262 is in de richting Leeuwarden bij Camminghaburen uit de ATB geraakt, waardoor een paar honderd meter niet sneller dan 15 km/h kon worden gereden. Verder reed in trein 12764 een VIRM VI, namelijk de 8644.
Joure :wquote:Op maandag 26 februari 2007 13:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Uit wat voor gat moet je komen dan?
Oh wacht, dan rijdt er in Rotterdam ook nog geen metro geloof ik.
dr ligt ATB-NG... heeft die ook geen registratie onder de 40km/h ?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwh, dan kun je nog minstens 40, toch?
Niet helemaal van toepassing op de situatie waar mijn trein in zat, maar de strekking is denk ik wel duidelijkquote:Omdat ATB-NG puntsgewijs werkt, onthoudt een trein het laatst ontvangen baken. Het passeren van een geel sein betekent dat een rood sein genaderd wordt. Met behulp van de remcurvebewaking komt de trein vlak voor het rode sein tot stilstand. Als het sein na passage van het gele sein op groen springt, kan de trein dat niet waarnemen omdat hij het nieuwe baken nog niet is gepasseerd. De trein kan het sein dan slechts passeren met een snelheid van 15 km/h. Dit nadeel kan ondervangen worden door het toepassen van extra bakens of lussen.
Bron: Wikipedia
al het dieselspoor int noorden is toch NG?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:52 schreef Duvel het volgende:
Oh ja, shit, Camminghaburen is ATB-NG, stom! Sorry!
Ja, dat klopt. Zo ongeveer álle diesellijntjes zijn NG volgens mij.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al het dieselspoor int noorden is toch NG?
dunno.. hier int noorden iig welquote:Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Zo ongeveer álle diesellijntjes zijn NG volgens mij.
Ja omdat die als laatste van ATB voorzien zijn!quote:Op maandag 26 februari 2007 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dunno.. hier int noorden iig wel
Vergeleken met de rest van Nederland is dat nog steeds vrij laat!quote:Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Behalve Lw-Gn dan, want dat traject had al sinds midden/eind jaren '90 ATB-NG tegelijkertijd aangelegd met de gedeeltelijke spoorverdubbeling
ja anders mocht er geen sneltrein rijden zekerquote:Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Behalve Lw-Gn dan, want dat traject had al sinds midden/eind jaren '90 ATB-NG tegelijkertijd aangelegd met de gedeeltelijke spoorverdubbeling
Ja, z'n TomTom is stuk.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb de 303 iig vaak op lw gezien hoor
mischien dat die wat kuren heeft
Waar haal je die info??quote:Op maandag 26 februari 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de motoren van het stel liep geloof ik niet helemaal lekker. Daarom moest ie even naar Lw toe.
lijkt me toch wel dat daar oplossingen voor te bedenken zijnquote:Op maandag 26 februari 2007 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat schijnt dus lastiger te zijn dan gedacht. Er zijn namelijk vrij weinig assen onder de trein. De motorbak heeft er 2, de bakken die er aan vast zitten hangen echt aan de motorbak vast, waardoor het lastig is om een motorbak te verwisselen met ondersteuning van de overige bakken. En zie die motorbak er maar eens uit te takelen
conservenblik treinquote:Op maandag 26 februari 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even een foto uit den ouden doosch, toen de SM'90 nog maar net op de baan was:
[afbeelding]
Foto: Arthur ...
Het betreft in Leeuwarden stel 2102 en ????
Een Voith monteur vertelde mij dat ze het alleen bij zeer zeer zeer zeer hoge uitzondering zouden doen. Vergeet alle leidingen, etc ook niet.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me toch wel dat daar oplossingen voor te bedenken zijn
in de takels of een krik er onder!
Not true...dat kan welquote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat ik met mn OV kaart niks kan vangen
Dat is te zien aan de glimmende lak. Voor de lijders aan geheugenverlies: zie DD-AR voor de staat van de lak uit begin jaren '90.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even een foto uit den ouden doosch, toen de SM'90 nog maar net op de baan was:
[afbeelding]
Foto: Arthur ...
Het betreft in Leeuwarden stel 2102 en ????
Ah ok! Helder!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Voornamelijk Somda, maar af en toe ook bij andere bronnen. De info van een minder goed werkende motor van de 303 komt van spotter j.jager. Hij heeft dat op somda gemeld, inclusief fimpjes. Daarop was het geluid duidelijk hoorbaar. Tsja en dan is het makkelijk he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |