abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 13:19:07 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46692173
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:39 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Het was de 526, en dat is 2x VIRM. Dan weet je het wel........ Die treinen lijken zo verdomt gevoelig voor allerlei zaken, niet normaal meer.
In het weekend is het een enkele op het traject Gn-Zl. Vanaf Lw komt dan de 10526 ook met een enkele VIRM VI
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 13:21:48 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46692253
Vrijdag 2 opvallende dingen gezien. Mijn eigen trein, de 30262 is in de richting Leeuwarden bij Camminghaburen uit de ATB geraakt, waardoor een paar honderd meter niet sneller dan 15 km/h kon worden gereden. Verder reed in trein 12764 een VIRM VI, namelijk de 8644.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 februari 2007 @ 13:29:22 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46692548
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

5.02? fak!

dan rijd er nog geen bus naar t station hier
Uit wat voor gat moet je komen dan?

Oh wacht, dan rijdt er in Rotterdam ook nog geen metro geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 februari 2007 @ 13:29:43 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46692561
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
Vrijdag 2 opvallende dingen gezien. Mijn eigen trein, de 30262 is in de richting Leeuwarden bij Camminghaburen uit de ATB geraakt, waardoor een paar honderd meter niet sneller dan 15 km/h kon worden gereden. Verder reed in trein 12764 een VIRM VI, namelijk de 8644.
Mwh, dan kun je nog minstens 40, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46692788
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uit wat voor gat moet je komen dan?

Oh wacht, dan rijdt er in Rotterdam ook nog geen metro geloof ik.
Joure :w
pi_46692835
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mwh, dan kun je nog minstens 40, toch?
dr ligt ATB-NG... heeft die ook geen registratie onder de 40km/h ?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 13:48:10 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46693174
ATB-NG grijpt zelfs onder de 40 km/h in. De grens bij ATB-NG ligt op 15 km/h. De trein reed echt niet sneller, eerder langzamer. Net na het passeren van het sein, alwaar ook een baken ligt, werd de trein weer opgenomen in de ATB en kon weer versnellen naar 60 km/h, want veel sneller mag het stad in niet.
quote:
Omdat ATB-NG puntsgewijs werkt, onthoudt een trein het laatst ontvangen baken. Het passeren van een geel sein betekent dat een rood sein genaderd wordt. Met behulp van de remcurvebewaking komt de trein vlak voor het rode sein tot stilstand. Als het sein na passage van het gele sein op groen springt, kan de trein dat niet waarnemen omdat hij het nieuwe baken nog niet is gepasseerd. De trein kan het sein dan slechts passeren met een snelheid van 15 km/h. Dit nadeel kan ondervangen worden door het toepassen van extra bakens of lussen.
Bron: Wikipedia
Niet helemaal van toepassing op de situatie waar mijn trein in zat, maar de strekking is denk ik wel duidelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46693268
harder dan 60 heeft op dat stuk toch geen zin nee is die opsnelheid kan die uitrollen
  maandag 26 februari 2007 @ 13:52:23 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46693352
Oh ja, shit, Camminghaburen is ATB-NG, stom! Sorry!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46693457
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:52 schreef Duvel het volgende:
Oh ja, shit, Camminghaburen is ATB-NG, stom! Sorry!
al het dieselspoor int noorden is toch NG?
  maandag 26 februari 2007 @ 13:57:19 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46693533
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

al het dieselspoor int noorden is toch NG?
Ja, dat klopt. Zo ongeveer álle diesellijntjes zijn NG volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46694786
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Zo ongeveer álle diesellijntjes zijn NG volgens mij.
dunno.. hier int noorden iig wel
  maandag 26 februari 2007 @ 15:20:03 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46696356
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dunno.. hier int noorden iig wel
Ja omdat die als laatste van ATB voorzien zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 15:25:44 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46696549
Behalve Lw-Gn dan, want dat traject had al sinds midden/eind jaren '90 ATB-NG tegelijkertijd aangelegd met de gedeeltelijke spoorverdubbeling
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 februari 2007 @ 15:30:09 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46696722
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Behalve Lw-Gn dan, want dat traject had al sinds midden/eind jaren '90 ATB-NG tegelijkertijd aangelegd met de gedeeltelijke spoorverdubbeling
Vergeleken met de rest van Nederland is dat nog steeds vrij laat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46698565
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Behalve Lw-Gn dan, want dat traject had al sinds midden/eind jaren '90 ATB-NG tegelijkertijd aangelegd met de gedeeltelijke spoorverdubbeling
ja anders mocht er geen sneltrein rijden zeker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 16:44:52 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46699187
Met alleen kruisingen te hdg, bp en zh was er niets aan de hand. Dat waren vaste kruisingen en was rijden op zicht nog mogelijk. Maar met de sneltrein waren deze kruisingen niet heilig meer en moest er een beveiligingssysteem komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46699324
hehe goed gegokt dus

en check bustopic es jij
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 16:52:15 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46699430
ik zie niks nieuws staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46699450
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie niks nieuws staan
blind?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 16:55:06 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46699529
Zat even naar buiten te kijken welke stadsbus hier voorbij reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46700043
En welke was het?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 17:11:59 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46700123
Dat hoort niet in dit topic thuis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46700323
Dan doe je t ff melden in het andere topique..

en zal Zugje al terug zijn?:+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 17:25:16 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46700630
Geen idee.

Herinner me nog wel een opvallende spots van vanochtend op Lw-Gn. Allereerst was ik al blij dat ik een negatieve overstap van -1 kon halen in Lw en dat terwijl alle treinen op dat traject mooi op tijd reden. In Bp een sneltrein gezien die de dubbele lengte had van wat normaal was om 9.11 uur. Daarna te Gk GTW'tjes gezien in de .01 dienst, iets wat ik nog niet eerder gezien had. Dat waren de bijzondere dingen wel weer voor vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46701638
Waarschijnlijk zijn er helemaal geen stellen naar veolisloper gegaan gisteren, kon niets ontdekken in ieder geval
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 18:02:21 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46701919
Het is even afwachten natuurlijk. Ik gok erop dat het pas volgende week is, aan het einde van de vakantie hier.

Vrijdagmiddag stonden wel enkele GTW'tjes reserve in Lw, waaronder de 303.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46702387
de 303 staat volgens mij vaak op lw?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 18:20:29 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46702543
Volgens mij niet. het is een stel met het duitsland pakket. Daarom zal het stel veel in Groningen te vinden zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46702886
heb de 303 iig vaak op lw gezien hoor

mischien dat die wat kuren heeft
  maandag 26 februari 2007 @ 18:35:08 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46702987
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb de 303 iig vaak op lw gezien hoor

mischien dat die wat kuren heeft
Ja, z'n TomTom is stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46703099
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, z'n TomTom is stuk.
zn je moet ook een TamTam hebben voor de trein!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 18:55:12 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46703568
Een van de motoren van het stel liep geloof ik niet helemaal lekker. Daarom moest ie even naar Lw toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 februari 2007 @ 18:57:28 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46703631
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de motoren van het stel liep geloof ik niet helemaal lekker. Daarom moest ie even naar Lw toe.
Waar haal je die info??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 19:06:46 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46703993
Voornamelijk Somda, maar af en toe ook bij andere bronnen. De info van een minder goed werkende motor van de 303 komt van spotter j.jager. Hij heeft dat op somda gemeld, inclusief fimpjes. Daarop was het geluid duidelijk hoorbaar. Tsja en dan is het makkelijk he.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46704226
Arriva moet gewoon dus ff een extra motor bak bestellen

motor stuk..hm oh dan hangen we toch ff de reserve bak er in! !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 19:42:50 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46705430
Dat schijnt dus lastiger te zijn dan gedacht. Er zijn namelijk vrij weinig assen onder de trein. De motorbak heeft er 2, de bakken die er aan vast zitten hangen echt aan de motorbak vast, waardoor het lastig is om een motorbak te verwisselen met ondersteuning van de overige bakken. En zie die motorbak er maar eens uit te takelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46707053
Klopt, dat geluid had ik ook gehoord Niet normaal meer

Hij stond vandaag wel weer in Groningen GDST te wezen om 11.40
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 21:01:19 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46709306
Nog even een foto uit den ouden doosch, toen de SM'90 nog maar net op de baan was:


Foto: Arthur ...

Het betreft in Leeuwarden stel 2102 en ????
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46710044
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat schijnt dus lastiger te zijn dan gedacht. Er zijn namelijk vrij weinig assen onder de trein. De motorbak heeft er 2, de bakken die er aan vast zitten hangen echt aan de motorbak vast, waardoor het lastig is om een motorbak te verwisselen met ondersteuning van de overige bakken. En zie die motorbak er maar eens uit te takelen
lijkt me toch wel dat daar oplossingen voor te bedenken zijn

in de takels of een krik er onder!
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even een foto uit den ouden doosch, toen de SM'90 nog maar net op de baan was:

[afbeelding]
Foto: Arthur ...

Het betreft in Leeuwarden stel 2102 en ????
conservenblik trein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 21:15:34 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46710251
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me toch wel dat daar oplossingen voor te bedenken zijn

in de takels of een krik er onder!
Een Voith monteur vertelde mij dat ze het alleen bij zeer zeer zeer zeer hoge uitzondering zouden doen. Vergeet alle leidingen, etc ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46710479
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jammer dat ik met mn OV kaart niks kan vangen
Not true...dat kan wel
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  maandag 26 februari 2007 @ 22:04:47 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46713326
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even een foto uit den ouden doosch, toen de SM'90 nog maar net op de baan was:

[afbeelding]
Foto: Arthur ...

Het betreft in Leeuwarden stel 2102 en ????
Dat is te zien aan de glimmende lak. Voor de lijders aan geheugenverlies: zie DD-AR voor de staat van de lak uit begin jaren '90.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 26-02-2007 22:05:01 (La Trappe...) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 februari 2007 @ 22:05:17 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46713351
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Voornamelijk Somda, maar af en toe ook bij andere bronnen. De info van een minder goed werkende motor van de 303 komt van spotter j.jager. Hij heeft dat op somda gemeld, inclusief fimpjes. Daarop was het geluid duidelijk hoorbaar. Tsja en dan is het makkelijk he.
Ah ok! Helder!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46713834
Morgen rondje scheuren!
  maandag 26 februari 2007 @ 22:25:06 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46714306
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
Morgen rondje scheuren!
Veel plezier, waar ga je heen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 februari 2007 @ 22:25:52 #147
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46714346
Vandaag op station Oisterwijk, alwaar een stammetje ICK leegliep nadat bleek dat deze IC uit de 1900-serie voorlopig niet verder zou rijden door een aanrijding.

De trein stond midden op de twee overwegen die het perron richting Tilburg met het dorp verbinden, dus reizigers liepen om de trein heen .

  maandag 26 februari 2007 @ 22:34:47 #148
164283 Luco
Buongiorno!
pi_46714762
Vandaag iemand voor de trein gesprongen in Haren...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_46715139
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Veel plezier, waar ga je heen?
rondje noord-holland ff doen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 februari 2007 @ 22:43:40 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46715208
Ook even met de boot over vanuit stavoren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46715366
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ook even met de boot over vanuit stavoren?
nee.. Rails all the way.. nja stukje bus dan naar t station..
pi_46716406
Vandaag in Ah ook iets vreemd de IC naar Den Haag uit Nm komt binnen op Spoor 3. En de "IC" veredelde stoptrein naar Zw komt binnen op 7. Oftewel naar 7 toe, terwijl eigenlijk net zo goed op 3 binnen kon komen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:04:11 #153
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46719970
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik stel tumbnails voor.. die worden aanzienlijk sneller geladen...
Al mijn foto's zijn verkleind en van geringe grootte (ong. 17kB gemiddeld per stuk) vanaf een behoorlijke snelle server gelinkt, dus daar ligt het niet aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:10:03 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46720082
Voor de liefhebbers van zoekplaatjes, hier nog twee foto's waarvan men mag raden welke trein, danwel welk station er op de plaat staat.



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:06:41 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46722356
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ook even met de boot over vanuit stavoren?
Vaart die nu?

Veel plezier OT!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:10:55 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46722385
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 01:10 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers van zoekplaatjes, hier nog twee foto's waarvan men mag raden welke trein, danwel welk station er op de plaat staat.

[afbeelding]
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?

Leuke puzzel! Het station raad ik nooit, dus daar begin ik niet aan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46724039
Station is volgens mij Deventer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:20:00 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46724370
Deventer was ook mijn eerste ingeving bij die foto!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 10:58:01 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46725356
Bij de eerste foto gok ik op een Plan V, waarvan de post afdeling er nog in zit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46725750
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:38:36 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46726518
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Ha, die stond gisteren de hele tijd op de HTMU in Utrecht, en vanmorgen binnen in het werkplaatsje, gekoppeld aan de NedTrain hippel aldaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:01:39 #162
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46727226
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Station is volgens mij Deventer
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:10 schreef Duvel het volgende:
Een DM'90 met gedeklasseerde 1e klas coupé?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:07:27 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46727403
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:01 schreef MREn het volgende:

[..]


[..]



Wat heb ik gewonnen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:21 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46728271
10 keer met de lift op en neer bij de V&D
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:40 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46728288
Een gratis armleuning en voetsteun als je met een 2e klas kaartje op Arnhem-Tiel reist!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46728438
Cool

Zeg Peterselie, jij bent nogal ns op Lw CS te vinden he, wanneer zie ik je daar eens
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 februari 2007 @ 12:45:59 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_46728593
ik denk dat ik er vrijdagmiddag om 15.53 uur wel ben. Dan stap ik uit de voorste bak van de wadsloper uit groningen

Sta je dan ook even te platen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_46728651
Pff nee vrijdagmiddag niet, dan ben ik in t zuiden van t land, plaatjes maken in Belgie / Aachen, want wil s'avonds de skitreinen op de foto zetten in 's Hertogenbosch... En plaatjes maken op Lw... nah das te min voor mij
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:14:37 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_46729556
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:36 schreef MREn het volgende:
Een gratis armleuning en voetsteun als je met een 2e klas kaartje op Arnhem-Tiel reist!
Tof, da's ongeveer eens per drie jaar, en de laatste keer had ik er geloof ik een Lint.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_46738383


wat deed die koploper daar?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:18:37 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46738539
Vervanging voor ICRm in de 3600-serie wellicht?
Edit: aangezien het ding die dag in de 1900-serie is gezien, zal het hier ook wel vervangend mat. zijn geweest voor een IRM of ICK-sleepje.

[ Bericht 60% gewijzigd door MREn op 27-02-2007 17:42:02 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:23:29 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46738683
Kan iemand me vertellen waarom spoor 7/8 in Breda nu alweer buiten gebruik is?
pi_46739104
Kun je bij werkzaamheden eigenlijk ook geld terugvragen, aangezien ik volgens de NS routeplanner grote kans op vertraging ga hebben zondag?



  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:39:43 #174
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739243
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist. Het enige minpunt is dat je niet de comfortabele route over Utrecht kan nemen, hoewel die wel langer is volgens mij.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:40:18 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46739259
Nope, is van te voren aangekondigd. Maar dude, hoeveel pech kun je hebben op 1 traject .
pi_46739285
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:35 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je bij werkzaamheden eigenlijk ook geld terugvragen, aangezien ik volgens de NS routeplanner grote kans op vertraging ga hebben zondag?


[afbeelding]
Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:41:04 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46739289
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist.
Zou het echt zoveel moeite zijn voor die planner om te kijken of de werkzaamheid in kwestie op het te bereizen traject ligt?
pi_46739338
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Vervanging voor ICRm in de 3600-serie wellicht?
Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn gebleven
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:43:32 #179
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739387
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nope dat niet, ik zou zelf via utrecht reizen in dat geval, duurt even lang .
Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:44:56 #180
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46739434
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vandaag ook weer wat vreemds de 3600 mat'64, en de 3700 V-IRM (VI) . Waar de stammen zijn gebleven
Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.

Geen mat'64 in de 3700 komt gelukkig regelmatig voor, ik laat me daar regelmatig verrassen door ICM of IRM
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46739755
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:39 schreef MREn het volgende:
GTBV is alleen bij onaangekondigde vertragingen.
Bovendien heb je geen last van die werkzaamheden omdat die allemaal op andere gedeelten zijn van de trajecten waar je reist. Het enige minpunt is dat je niet de comfortabele route over Utrecht kan nemen, hoewel die wel langer is volgens mij.
De route over Utrecht is een stukje sneller (maar 2 overstaps), maar langer. En helaas ligt in die route een stuk opengebroken rond die tijd.
Maargoed, de laatste keer dat ik dat traject op een zondag had gedaan had ik er bijna 7 uur over gedaan in plaats van de 4½ die normaal is, en aangezien er toen ook een stukje aangekondigde werkzaamheden waren dacht ik ook dat ik geen geld terug kon krijgen.

Ik denk dat ik dan maar het beste maandag weer kan reizen.
Want als het gros van het treinverkeer tussen Limburg en de rest van Nederland met Veolia's wadlopers moet gaan zie ik de bui al hangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Boschkabouter op 27-02-2007 18:02:16 ]
pi_46740598
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:13 schreef Yankee_One het volgende:
[afbeelding]

wat deed die koploper daar?
Rijen

Staat er toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46740635
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet dit weekend, dan kun je van Ehv niet naar Vl/Wt met de trein.
Ik ben eigenlijk van plan om zondag een mooie ronde te maken.. Maar dat wordt verregaand onmogelijk begrijp ik? Waar ik ook heen ga ongeveer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:34:42 #184
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46741170
Genoeg mogelijk hoor in de kop van NH, de achterhoek, de kip, betuwelijn met ArriVee's (jaja, nu al met logo's!), slagje Glanerbrug, Aml-Mrb enzo, prima te combineren op een dagje
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46741855
...

[ Bericht 97% gewijzigd door Wadloper op 27-02-2007 19:19:12 ]
pi_46741920
Nog een wadkikker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46742012
Nee, wadloper!!
pi_46742243
zo

519 tarief eenheden geclockt

heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
pi_46742440
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef Wadloper het volgende:
Nee, wadloper!!
Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshack
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46742734
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo

519 tarief eenheden geclockt

heerenveen - enkhuizen - alkmaar - deventer - heerenveen
Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46742825
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan moet je hem ff ergens anders neerplempen dan op dat verkankerde sterf hoere imageshack
Ohja, die doet het hier niet ik maak die post wel leeg
pi_46743609
ja leuk, en waar is die 3119 nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_46743705
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's netjes Nog wat spannends beleefd onderweg?
een ATB remming


van 140 -> 0 :/ gelukkig had ik een achteruitrijzetel:)
pi_46743869
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Er staat een stam aan de kant omdat daar een persoon uit de buffers en andere onderdelen van de loc gespoten/gepeuterd moet worden.

Geen mat'64 in de 3700 komt gelukkig regelmatig voor, ik laat me daar regelmatig verrassen door ICM of IRM
Het komt idd soms voor , maar houd het statistisch maar bij een enkele trein op de hele lijn . Zo rijdt er ook een dubbele Plan V, en dat is echt een ramp .
pi_46748649
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja leuk, en waar is die 3119 nou?
Staat nu te Tilburg
Ik zal hem later wel even uploaden
pi_46748758
van wie is dat oude materiaal bij hoorn trouwens ?
pi_46751512
Stoomtram Hoorn-Medemblik

http://www.museumstoomtram.nl/
pi_46756879
Wie vindt nog meer dat dit:



de meest relaxe Nederlandse trein is? Ze rijden tegenwoordig iig tussen Roosendaal en Arnhem.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:13:09 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_46757221
Ik stem voor voor de IR-rijtuigen in de 1500, en voor de semi-Nederlandse 140-IC-zut en de NS 4600-serie
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_46757379
Pics?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')