abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46563686
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, NWS gaat een machtig subforum worden met mij aan de macht. Op Fok zal tevens de islamisering doorzetten, we hebben nu 3 actieve moslimmods op het forum, nog even en de frontpage is ook van ons!
De FP mogen jullie wel hebben
pi_46563815

Cummunisme
pi_46563868
quote:
Ja, NWS gaat een machtig subforum worden met mij aan de macht. Op Fok zal tevens de islamisering doorzetten, we hebben nu 3 actieve moslimmods op het forum, nog even en de frontpage is ook van ons!
De frontpage mogen jullie wel hebben, daar valt toch nog maar weinig aan te verknallen
pi_46563997
quote:
De stormfrontpage mag je zo ook wel hebben hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:17:09 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46564283
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:04 schreef Chewie het volgende:
[afbeelding]

Cummunisme

Italie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46565118
Hallo.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46565226
quote:
Gambiaanse president "geneest" aids

do 22/02/07 - Een groen zalfje, een bitter geel drankje en twee bananen, dat is het wondermiddel van de Gambiaanse president Yahya Jammeh om hiv te genezen. De Verenigde Naties waarschuwen voor de gevolgen van deze "behandeling" in het West-Afrikaanse land.

President Jammeh verdeelt het "toverdrankje" gratis in zijn land. Elke dag staan lange rijen Gambianen te wachten voor het presidentieel paleis.

Ze drinken het myserieuze drankje of krijgen het ingesmeerd door de president in hoogsteigen persoon.

Wetenschappers willen het drankje testen, maar de president heeft hier geen oren naar.

"Ik hoef aan niemand iets uit te leggen dat ze niet willen begrijpen", antwoordt de president op de vraag van een Britse journaliste.

De Gambianen die het drankje toegediend kregen, zijn alvast overtuigd van hun genezing.

De internationale gezondheidsorganisaties reageren ongerust. Ze vrezen dat meer Gambianen onveilig gaan vrijen hierdoor.

Het is niet de eerste keer dat een Afrikaanse leider een kruidendrankje tegen aids lanceert. Maar tot nog toe hebben alleen de klassieke aids-remmers hun werking bewezen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)22gambia/index.shtml

erger dan Bin Laden, zou Pim Fortuyn gezegd hebben
pi_46565633
quote:
kun je geen broedermoord plegen en Triggershot een mes in de rug steken? En vervolgens WF-HOC overnemen?
pi_46565665
Is het geslaagd? Is het WF geworden?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46565811
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zeg dan niks. Wat is er mis met zijn wetenschapsfilosofie? Ik ben oprecht benieuwd hoor.
het was je mischien niet opgevallen, maar de grenzen van mijn geduld zijn vrij snel bereikt De discussie over Popper is al eens gevoerd in de slowchat, en als mensen meer waarde hechten aan de mening van een Haagse Harry, en niet van iemand met uitstekende credentials als Martin Gardner, al is het in het Engels, tsja ...
pi_46565909
Dat is te makkelijk, GL, je hoeft niks te discussiėren, alleen maar even aan te geven wat jij mis vindt aan de wetenschapsfilosofie van Popper.
pi_46566309
IJs

Ben Jerry
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  † In Memoriam † donderdag 22 februari 2007 @ 18:36:30 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46566907
9.98
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46567023
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:07 schreef Autodidact het volgende:
Dat is te makkelijk, GL, je hoeft niks te discussiėren, alleen maar even aan te geven wat jij mis vindt aan de wetenschapsfilosofie van Popper.
De aarde draait om de zon, punt. Theoretisch is het mogelijk dat deze "theorie" niet klopt, en dat bla bla bla ... Oftewel; gezeik. En mensen die dit soort kul volhouden moeten medische bijstand zoeken.

Verder werken wetenschappers simpelweg niet op deze manier, Wetenschappers zoeken vrijwel altjd naar bevestigingen van een theorie, en niet naar falsificaties. Daarbij is elke falsificatie van een stelling een bevestiging van een andere stelling, en elke bevestiging van een stelling de falsificatie van een andere. Wetenschap is inductie, en zoekt naar bevestigingen. En aangezien bevestiging van de ene stelling de falsificatie is van een andere stelling heeft Popper niets nieuws te melden. Verder realiseerden klassieke Griekse filosofen zich al dat er nooit absolute zekerheid te bereiken valt, en die kennis is nooit verloren gegaan. Wederom niets nieuws.

Wat valt er verder nog over te zeggen, het misbruik wat er gemaakt wordt van dit soort ideeėn. Dawkins formuleerde het ergens als volgt, Eerst geloofden mensen dat de aarde plat was, vervolgens dat de aarde bolvromig was, en daarna dat de aarde afgeplatte toppen heeft. De eerste twee zijn fout, maar dat wil nog niet zeggen dat de variant 2 onvergelijkbaar meer waar is dan de eerste. Voor sommige geestelijk gehandicapten echter is dat echter genoeg reden om alles in twijfel te trekken, enter de relativisten.
pi_46567224
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef Apropos het volgende:
Is het geslaagd? Is het WF geworden?
check .... nee Wellicht kan Mutant het een en ander bewerkstelligen? Zo Allah het wil!
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:13:34 #68
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46568184
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:10 schreef sigme het volgende:

Mompelt iets dat ik toch eens van de hele goegemeente (pardon; kliek) een tik op de vingers kreeg omdat ik zei dat 'ie nog geen argument van een redenering kon onderscheiden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het daar niet roerend mee eens was.

Zelden iemand gezien die zo standvastig geen argumenten heeft.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46568361
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:39 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De aarde draait om de zon, punt.
Zolang dat de beste verklaring is: ja.
quote:
Verder werken wetenschappers simpelweg niet op deze manier, Wetenschappers zoeken vrijwel altjd naar bevestigingen van een theorie, en niet naar falsificaties. Daarbij is elke falsificatie van een stelling een bevestiging van een andere stelling, en elke bevestiging van een stelling de falsificatie van een andere. Wetenschap is inductie, en zoekt naar bevestigingen.
Zoeken naar bevestiging is meer iets voor gelovigen, en past m.i. niet in een gezonde wetenschappelijke geest.
quote:
Wat valt er verder nog over te zeggen, het misbruik wat er gemaakt wordt van dit soort ideeėn. Dawkins formuleerde het ergens als volgt, Eerst geloofden mensen dat de aarde plat was, vervolgens dat de aarde bolvromig was, en daarna dat de aarde afgeplatte toppen heeft. De eerste twee zijn fout, maar dat wil nog niet zeggen dat de variant 2 onvergelijkbaar meer waar is dan de eerste. Voor sommige geestelijk gehandicapten echter is dat echter genoeg reden om alles in twijfel te trekken, enter de relativisten.
Als je dan toch Dawkins aanhaalt: in The Root of All Evil? vertelt hij waarom wetenschap vooruitgaat, en geloof niet. Hij vertelt het verhaal van een professor die decennia aan een biologische theorie heeft gewerkt, en die wordt in zijn bijzijn door een jongere geleerde onderuit geschoffelt; de professor loopt na afloop naar de andere, en is blij dat het probleem is opgelost, ookal was het een andere theorie. Dat is de kracht van wetenschap. Je gooit een theorie in de wetenschappelijke markt en als het een betere verklaring is dan de vorige wordt het geaccepteerd, en je accepteert het als er een beter alternatief komt.

Nu weet ik niet of dit in tegenspraak is met jou of met Popper....De twijfel waar jij nu op ageert is een gezonde twijfel lijkt me (ook dat de aarde niet rond zou zijn), maar als je kritiek op de theorie wil hebben dat de aarde rond is, zul je met een beter alternatief moeten komen, en niet zomaar zeggen dat we toch niks weten.
pi_46568993
.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:36:34 #71
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46569013
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:36 schreef Monidique het volgende:
.
sletje.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46569068
Wetenschapsjournalist doet zijn werk niet goed. Ik heb het nog niet gelezen, maar de kop is ironie ten top.
quote:
Al met al is er sprake van een behoorlijke stemmingmakerij, een sluit-de-rijen-en-zet-het-verstand-op-nul-mentaliteit. Een poging tot censuur, inderdaad.
Is hij nu echt zo blind dat hij niet ziet dat dit juist op zichzelf slaat?
  † In Memoriam † donderdag 22 februari 2007 @ 19:54:09 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46569608
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46569825
Veiligheid naar justitie, koningkrijksrelaties naar justitie, grotestedenbeleid naar vrom, randstadinfrabeheer naar v&w .... van Binnenlandse Zaken en Koningkrijsrelaties blijft niets meer over!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_46570063
nieuws op het globalisatiefront, is wel handig als je nagaat dat veerboten aldaar niet zo zeewaardig zijn soms
quote:
Brug moet Aziė met Afrika verbinden

Rolf Bos

AMSTERDAM - Jemen wil een brug naar Afrika bouwen. Een regeringsfunctionaris bevestigde dinsdag in de hoofdstad Sanaa dat het land in gesprek is met een onderneming in Dubai over dit project.

De krant Al Bayan uit de Verenigde Arabische Emiraten meldde eerder deze week dat het bedrijf Middle East Development Company met Jemen en Djibouti onderhandelt over het ambitieuze plan, dat ruim een miljard dollar zal kosten.

Jemen in het uiterste zuiden van het Arabisch schiereiland wordt van de Oost-Afrikaanse republiek Djibouti gescheiden door een smalle zeestraat, de Bab al-Mandab, met een klein eiland van rotsen erin, Perim, niet ver van de Jemenitische kust. De afstand tussen beide continenten is hier minder dan 30 kilometer. De hangbrug zelf zou zo’n 8 kilometer lang moeten worden, opgedeeld in verschillende delen. Ter vergelijking: de Grote Beltbrug die sinds 1998 de Deense eilanden Funen en Seeland verbindt, bestaat uit twee bruggen van elk ruim 6 kilometer die ‘steunen’ op het eilandje Sprogų. De langste overspanning tussen twee pijlers is daar 1624 meter.

Volgens de regeringsfunctionaris in Sanaa zijn de besprekingen tussen zijn regering en het bouwbedrijf nog gaande, maar zouden werkzaamheden aan het project al binnen twee maanden kunnen beginnen. De brug zal een belangrijke schakel zijn voor handel en toerisme, zegt hij. De brug zou ook ruimte bieden aan een spoorlijn, waarover goederen vanuit Rusland, India en China naar Afrika kunnen worden vervoerd.
http://www.volkskrant.nl/(...)met_Afrika_verbinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')