Begin maar eens aan je onderbouwing van deze claim ... want vooralsnog is het alleen je mening deponeren alszijnde een feit.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:10 schreef Azathoth het volgende:
De Europeanen raakten hun klassieke wortels kwijt dankzij het christendom, en herwonnen het dankzij de Islam
Concreet kan gesteld worden dat de veroveringsdrang van de Islam groot was, hé?quote:Veroveringsdrang, Iets wat menseigen is, niet Islam eigen.
Waarom zou mijn Europa Rooms Katholiek zijn ... mijn Europa is Christelijk niet meer of minder.quote:JIJ hebt het over Europa. Jouw Europa was Rooms Katholiek. En jij hebt blijkbaar niet door hoe alle christelijke fracties elkaar wantrouwen/haten.
Het Ottomaanse Rijk lukte dit in latere tijden wel ... en dat waren Mensen van het Boek.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:17 schreef Apropos het volgende:
Dat klopt, maar nadat het tweede beleg van Constantinopel volledig mislukte heeft het kalifaat (de voornaamste Islamitische macht) nooit meer geprobeerd het Byzantijnse rijk te veroveren. Er waren af en toe vijandigheden, maar ook een bepaalde stabiliteit van twee rijken die elkaar beschouwden als de ´´lampen van de wereld´´. Het kalifaat van de elfde eeuw is niet de Islam van de beginperiode.
Een Islamitsche macht ... er wordt wel een patroon zichtbaar waarin Islamitische machten land toebehorende aan het Christelijke Europa willen veroveren. Europa heeft in tegenstelling tot de Islam tot recent nooit dergelijke stappen ondernomen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, maar dan heb je het over een andere macht.
Recent?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Een Islamitsche macht ... er wordt wel een patroon zichtbaar waarin Islamitische machten land toebehorende aan het Christelijke Europa willen veroveren. Europa heeft in tegenstelling tot de Islam tot recent nooit dergelijke stappen ondernomen.
Noord-Afrika ... 1880. Ja, dat noem ik nog recent ja. Overigens in het geval van Noord-Afrika kan gesteld worden dat terugveroverd werd wat ooit verloren was.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:57 schreef Monidique het volgende:
Recent?
In de negentiende eeuw was Noord-Afrika in Europese en na de Eerste Wereldoorlog het Midden-Oosten ook. En natuurlijk Spanje, waar tot de vijftiende eeuw islamitisch gebied is veroverd. Nee, sorry, zo recent is dat verschijnsel niet.
*proest*quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef -Angelus- het volgende:
Europa heeft in tegenstelling tot de Islam tot recent nooit dergelijke stappen ondernomen.
Klopt; dat was puur een kwestie van The White mans Burden; er moest immers bescahving worden gebracht aan de hele wereld; van Afrika, Zuid Amerika tot aan Azie en delen van de Arabische wereld..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Een Islamitsche macht ... er wordt wel een patroon zichtbaar waarin Islamitische machten land toebehorende aan het Christelijke Europa willen veroveren. Europa heeft in tegenstelling tot de Islam tot recent nooit dergelijke stappen ondernomen.
Net als de poster na je ... ben je niet in staat op de context te zien die ter discussie staat. Overigens kan gesteld worden dat ook de koloniale neigingen een gevolg zijn van het verlies van de 'known world'. Maar goed vertel eerst maar eens wat de rol van de Islam was ... <oh wacht dat kan je nietquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:13 schreef KroJo het volgende:
*proest*
nee, koloniale neigingen zijn het christelijke europa vreemd
allemaal 'reacties op Moslim-aggressie' óf 'het terugveroveren van gebieden waar we eigenlijk recht op hadden'quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:15 schreef Triggershot het volgende:
Nog steeds vraag ik me dan af wat Europa in Azië te zoeken had dan?
Dus nu gaat moeder natuur ook een vergelding voorbereiden en alles terug veroveren wat we van haar hebben afgepakt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:17 schreef KroJo het volgende:
[..]
allemaal 'reacties op Moslim-aggressie' óf 'het terugveroveren van gebieden waar we eigenlijk recht op hadden'
natuurlijk, als je het hebt over de joods-christelijke traditie (die natuurlijk ook voortkomt uit een zoroastriaanse traditie) kun je zelfs stellen dat de moslims het midden-oosten op 'ons' veroverd hebben en wat we enkel willen 'herveroveren'![]()
Welke context is dat dan wel niet?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:17 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Net als de poster na je ... ben je niet in staat op de context te zien die ter discussie staat. Overigens kan gesteld worden dat ook de koloniale neigingen een gevolg zijn van het verlies van de 'known world'. Maar goed vertel eerst maar eens wat de rol van de Islam was ... <oh wacht dat kan je niet>.
Is dit weer een poging om er om heen te draaien? Tot nu toe heb ik nog alleen posters gezien die van alles en nog wat er gaan bij halen. Het is inmiddels duidelijk dat niet in staat is om bijvoorbeeld ExperimentalFrental tegen te spreken. Zou ook geschiedenisvervalsing zijn wanneer men dit deed.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:19 schreef Triggershot het volgende:
Dus nu gaat moeder natuur ook een vergelding voorbereiden en alles terug veroveren wat we van haar hebben afgepakt.
Heb je Experimental nodig om je eigen discussies te voeren?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Is dit weer een poging om er om heen te draaien? Tot nu toe heb ik nog alleen posters gezien die van alles en nog wat er gaan bij halen. Het is inmiddels duidelijk dat niet in staat is om bijvoorbeeld ExperimentalFrental tegen te spreken. Zou ook geschiedenisvervalsing zijn wanneer men dit deed.
Te weerleggen ... laat me niet lachen. Er is niets tegen in te brengen tegen het feit dat de Islam de aanvaller was. Tenzij je aan geschiedvervalsing doet. Maar goed tover eens een kaart voor de dag waarop staat aangegeven dat het Islam zijn wortels vindt in het Middellandse Zeegebied?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:23 schreef Triggershot het volgende:
Heb je Experimental nodig om je eigen discussies te voeren?
Scroll maar eens terug naar het begin van het topic, nog een aantal posts van mij die jij niet bent wezen weerleggen.
Ik kietel je toch niet?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:26 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Te weerleggen ... laat me niet lachen.
Nogmaals -Angelus- stap eens uit je eigen denkbeelden en verlaat standplaats gebondenheid en realiseer het volgende: Het was een andere tijdperk dan nu, nu zijn er allemaal samenwerkingsverbanden en instanties die er (militair) opletten dat zijn worden nageleefd. Toen was het overheersen of overheerst worden.quote:Er is niets tegen in te brengen tegen het feit dat de Islam de aanvaller was. Tenzij je aan geschiedvervalsing doet. Maar goed tover eens een kaart voor de dag waarop staat aangegeven dat het Islam zijn wortels vindt in het Middellandse Zeegebied?
Klinklare onzin ... of kun je aangeven wanneer er actieve pogingen zijn ondernomen om de woestijn die de woonplaats was van de verkrachter van de Joodse-Christelijke traditie te veroveren. Ter voorbeeld van dit idee als ze iets wilde veroveren dan ging men wel richting iets dat de moeite waard was Mesopotamie, Nubia, etc.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:31 schreef Triggershot het volgende:
Toen was het overheersen of overheerst worden.
De gevolg van een oorzaak ... de oorzaak zijnde de agressie tegenover de Christelijke Europese wereld. Deze agressie heeft een grote impact gehad op de denkwijze van de Europeaan.quote:Toon jij eens een kaart waarop staat dat de VS haar roots in Irak vindt, of was dat ook zoiets al mij, waarbij er woorden in je mond wordt gelegd?
quote:
Eindelijk eem roep om je uit je eigen beperkte denkbeelden te laten stappen is gekomen:quote:of kun je aangeven wanneer er actieve pogingen zijn ondernomen om de woestijn die de woonplaats was van de verkrachter van de Joodse-Christelijke traditie te veroveren. Ter voorbeeld van dit idee als ze iets wilde veroveren dan ging men wel richting iets dat de moeite waard was Mesopotamie, Nubia, etc.
Het was een aanval op Byzantium/Romeinse rijk, niet het Christendom, nee je vergist je, het was namelijk Spanje, die mensen aanviel op ideologie, veel Christelijke landen hadden zich liever toegevoegd bij de Islamitische dan Het Vaticaan.quote:Maar goed je erkent dat in deze de Islam de aanvaller was op het prille Christendom? En dat het fabeltje van we moeten de Moslims dankbaar zijn maar een fabeltje is.
Ja enzo is de gevolg ook weer een oorzaak van iets die weer een gevolg is van een ander, dus? De aggressie kwam namelijk van Europa, toen de Christenen met de kruistochten ook de Christenen in het Midden Oosten aan het schoonmaken waren.quote:De gevolg van een oorzaak ... de oorzaak zijnde de agressie tegenover de Christelijke Europese wereld. Deze agressie heeft een grote impact gehad op de denkwijze van de Europeaan.
En ook de christenen en niet-christenen uit Oost-EUropa. Nog zo'n vraag waarop de TS geen antwoord heeft gegeven.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Triggershot het volgende:
Ja enzo is de gevolg ook weer een oorzaak van iets die weer een gevolg is van een ander, dus? De aggressie kwam namelijk van Europa, toen de Christenen met de kruistochten ook de Christenen in het Midden Oosten aan het schoonmaken waren.
In veel gevallen was koloniaal bezit helemaal niet zo lucratief. Het was vooral ook een prestigezaak.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:14 schreef descendent1 het volgende:
Exloitatieve beweegredenen speelden in de kolonisatie geen enkele rol nee..
quote:Nee, mijn focus ligt op de Europeanen, die dankzij de Moslims hun klassieke wortels kwijt raakten
Geen van beide uitspraken is in deze vorm waar, maar zeker de eerste niet.quote:De Europeanen raakten hun klassieke wortels kwijt dankzij het christendom, en herwonnen het dankzij de Islam
Abraha was gouverneur namens het Koninkrijk van Aksum. In 325 al naar het Christendom geconverteerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Triggershot het volgende:
Zo probeerde Abraha, een gouverneur van het Romeinse rijk in Yemen dus Mekka te veroveren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Abraha
Het was in de naam van de Islam ... een aanval op Christelijk grondgebied. Dit blijkt wel uit het feit dat de Ottomanen later niet schroomde om opnieuw Europa in te trekken. Wat vreemd is aangezien men ook naar het oosten had kunnen gaan, en de Europeanen zelf nooit een aanval op de Islam hadden uitgevoerd.quote:Het was een aanval op Byzantium/Romeinse rijk, niet het Christendom, nee je vergist je
Moet ik deze claim nog gaan weerleggen ofzo ... kom eens met een verhaal dat ondersteund wordt door feiten in plaats van "ik denk", "ik denk". Begin eerst maar eens uit te leggen waarom de Islam de agressor was, daarna kunnen we eens gaan kijken of er nog een kern van waarheid zit in je leugen.quote:het was namelijk Spanje, die mensen aanviel op ideologie, veel Christelijke landen hadden zich liever toegevoegd bij de Islamitische dan Het Vaticaan.
De agressie is alleen en uitsluitend te wijtte aan de Islam. Tenzij je de geschiedenis negeert ... blijkbaar heb je daar voor gekozen. Begin namelijk eens voor de kruistochten en kom dan eens vertellen wat de Islam te zoeken had in de eerste patriaten.quote:De aggressie kwam namelijk van Europa, toen de Christenen met de kruistochten ook de Christenen in het Midden Oosten aan het schoonmaken waren.
Omdat dit verhaal op geen enkele wijze van belang is in deze context ... beperk je eens tot de kern in plaats van allerlei randzaken aan te halen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:07 schreef ultra_ivo het volgende:
En ook de christenen en niet-christenen uit Oost-EUropa. Nog zo'n vraag waarop de TS geen antwoord heeft gegeven.
Geweldig om te weten ... de waarde van je post is ook heel groot. Wacht ik zal even reageren: "Nee, deze uitspraak is niet waar in deze vorm".quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:55 schreef Apropos het volgende:
Geen van beide uitspraken is in deze vorm waar, maar zeker de eerste niet.
In plaats van dergelijke nietszeggende post kun je beter of het volgens jouw correcte verhaal posten of gewoon niet posten. Want die posten die je nu plaats hebben voor niemand nu zelfs niet voor je eigen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:34 schreef Apropos het volgende:
Ja, ach, zolang je maar niet doet of je die bewering in eerste instantie gestaafd hebt vind ik alles best.
Als je nu eens dit advies op zou volgen:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:36 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
In plaats van dergelijke nietszeggende post kun je beter of het volgens jouw correcte verhaal posten of gewoon niet posten. Want die posten die je nu plaats hebben voor niemand nu zelfs niet voor je eigen.
zou je al een heel eind op weg zijn. Maar iets zegt me dat je daar niet op uit bent.quote:Als ik die ´´negatieve impact´´ zou willen traceren, zou ik eerder kijken in hoeverre de Islamitische veroveringen en plundertochten (ook die waren er) de ontwikkeling van het feodalisme hebben bevorderd. Dat is namelijk een stelling die ook nog in recente handboeken staat. Maar ja, dan moet je wel eerst een goede definitie van feodalisme leveren en dat is al een heel karwei.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Abraha was gouverneur namens het Koninkrijk van Aksum. In 325 al naar het Christendom geconverteerd.
[afbeelding]
Wetende dat Yemen hier ligt:
[afbeelding]
quote:Abraha (died after 553), or Abraham the Split-faced was a governor of the territories in Arabia for the Axumite Kingdom, and later king of modern Yemen.
Heel wat offtopic geblaat, het gaat mij om 'aam al fiel' google er eens naar en als antwoord op jouw vraag:quote:Dhu Nuwas was de laatste koning van Himyariet Koninkrijk van Yemen. Dhu Nuwas was een aanhanger van het Jodendom, die op een dag besloot het is tijd om Zafar aan te vallen. Zafar was thuis voor Christenen en Joden, Dhu Nuwas slaagde in zijn opzet en dacht laten we nu eens Najran een Christelijk bolwerk. Het resultaat 20.000 gedode Christenen. Echter in 520 was het moment daar Koninkrijk van Aksum reageerde, men stuurde Abraha. Abraha versloeg vervolgens Dhu Nuwas en een Christelijke leider werd aansteld om Yemen te regeren.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:38 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Klinklare onzin ... of kun je aangeven wanneer er actieve pogingen zijn ondernomen om de woestijn die de woonplaats was van de verkrachter van de Joodse-Christelijke traditie te veroveren.
Meen je dat nou?quote:520 ... weet je wanneer Muhammad geboren is 570 ... weet je wanneer de Islam naar Yemen kwam 630. Weet jij wie heerste over Mekka ... de Qoeraisj. De Qoeraisj niet Dhu Nuwas. Weet je wat de de Qoeraisj deden ze jaagde Mohammed de stad uit ...
Nee hoor, hij heeft Mekka verlaten nadat alle gelovigen Mekka hadden verlaten, als laatst dus.quote:wat zal hij gerend hebben en dat van zijn eigen stam.
Maar jij vroeg ook geen aanval op de Islam, jij vroeg een aanval op de woonplaats van de Islam.quote:Kortom er was nooit spraken van een aanval op en als er sprake was van een aanval op dat was dit in geen geval op de Islam.
Nope, het was in de naam van expansie, er bestaat geen oorlog in de naam van de Islam, enkel verdediging in de naam van de Islam.. Rest is alleen maar expansie, expansie in de naam van rijk vergroting van het rijk, bij de veroveringen van de Islam is niet de bevolking gedwongen om te bekeren net zoals het Christendom, maar goed, ik kan niet verwachten van je dat je zo veel kennis hebtquote:Het was in de naam van de Islam ... een aanval op Christelijk grondgebied. Dit blijkt wel uit het feit dat de Ottomanen later niet schroomde om opnieuw Europa in te trekken. Wat vreemd is aangezien men ook naar het oosten had kunnen gaan, en de Europeanen zelf nooit een aanval op de Islam hadden uitgevoerd.
Moet niet, mag, alleen je wordt niet echt serieus genomen als je selectief aan het reageren bent. Waarom zou ik moeten uitleggen wat de Islamieten toen hebben gedaan? Leg jij uit waarom Nederlanders in Indonesië een slachtpartij verrichten?quote:Moet ik deze claim nog gaan weerleggen ofzo ... kom eens met een verhaal dat ondersteund wordt door feiten in plaats van "ik denk", "ik denk". Begin eerst maar eens uit te leggen waarom de Islam de agressor was, daarna kunnen we eens gaan kijken of er nog een kern van waarheid zit in je leugen.
Jij weet echt niets over de geschiedenis hé, ga eerst wat boeken lezen voor je komt praten. De Islam heeft meer voor Europa gedaan dan het Christendomquote:De agressie is alleen en uitsluitend te wijtte aan de Islam. Tenzij je de geschiedenis negeert ... blijkbaar heb je daar voor gekozen. Begin namelijk eens voor de kruistochten en kom dan eens vertellen wat de Islam te zoeken had in de eerste patriaten.
Lachen om je eigen domheidquote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Triggershot het volgende:
Abraha, een gouverneur van het Romeinse rijk in Yemen dus Mekka te veroveren
Er is weinig off topic aan, dit is was er plaatsvondt niet meer of minder. Dat jij blijkbaar een andere idee van had is jouw probleem. Die roep van jouw bleek op loszand te zijn gebasseerd, wat je blijkbaar nog steeds niet inziet. Betreft Google maar, je post het hier of je hebt het niet gepost zo simpel is het. Vooralsnog is dit argument van eerlijk gezegd jan lul.quote:Heel wat offtopic geblaat, het gaat mij om 'aam al fiel' google er eens naar en als antwoord op jouw vraag:
Vertel nog een keer over de gouverneur van het Romeinse Rijk wat was zijn naam ook al weer, oh ja, Abraha.quote:Meen je dat nou?
En daarna was Mekka leeg, er woonde niemand meer.quote:Nee hoor, hij heeft Mekka verlaten nadat alle gelovigen Mekka hadden verlaten, als laatst dus.
In ieder geval heb jij die niet gegeven dat is nu wel duidelijk of niet? Ik denk voor jouw niet maar goed.quote:Maar jij vroeg ook geen aanval op de Islam, jij vroeg een aanval op de woonplaats van de Islam.
Dat is dan knap dus de aanwezigheid in Spanje was verdediging ... logisch. Islam is de jongste van de Abrahamitische religies ...quote:Nope, het was in de naam van expansie, er bestaat geen oorlog in de naam van de Islam, enkel verdediging in de naam van de Islam.
Niet relevant voor de context ... maar het is begrijpelijk dat je niet graag uitlegt waarom de Islam de agressor was.quote:Moet niet, mag, alleen je wordt niet echt serieus genomen als je selectief aan het reageren bent. Waarom zou ik moeten uitleggen wat de Islamieten toen hebben gedaan? Leg jij uit waarom Nederlanders in Indonesië een slachtpartij verrichten?
quote:Jij weet echt niets over de geschiedenis hé, ga eerst wat boeken lezen voor je komt praten. De Islam heeft meer voor Europa gedaan dan het Christendom
Ben niet geinterreseerd in de feodalisme ... het topic heeft ook niet die focus ... maar je bent welkom om er een topic over te openen. Voor de rest hoop ik dat je meer dan "dit is niet waar" gaat posten. Want dat wordt een beetje triest.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:39 schreef Apropos het volgende:
Als je nu eens dit advies op zou volgen:
De Islam was al ver voordat het in het Westen en Noorden zou opduiken al aanwezig in het Grootvorstendom Litouwen. Vandaar ook dat er moskeen te vinden zijn. De Wolga-Bulgaren, de Tataren ... allemaal Islamitisch.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:09 schreef ultra_ivo het volgende:
TS, alles wat niet in jouw redenatie bruikbaar is is volgens jou off-topic. Als jij beweert dat kruistochten tegen de islam gericht waren moet jij maar eens bewijzen hoe het kan dat er ook kruistochten tegen niet-Islamitische gebieden gevoerd werden. En dat is dan zeker niet off-topic. Als jij niet kunt uitleggen hoe dit wel kan is jouw hele redenatie over anti-Islamitische kruistochten totale bullshit.
Honestly, je bent dommer dan ik dacht, niet erg, kan je niets aan doenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:01 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Lachen om je eigen domheid. Tja, eenmaal de eerste leugen begaan ...
Weer eens offtopic geblaatquote:Er is weinig off topic aan, dit is was er plaatsvondt niet meer of minder. Dat jij blijkbaar een andere idee van had is jouw probleem. Die roep van jouw bleek op loszand te zijn gebasseerd, wat je blijkbaar nog steeds niet inziet. Betreft Google maar, je post het hier of je hebt het niet gepost zo simpel is het. Vooralsnog is dit argument van eerlijk gezegd jan lul.
Mijn post betreffende hem is hier boven terug te lezen, last van selectief lezen?quote:Vertel nog een keer over de gouverneur van het Romeinse Rijk wat was zijn naam ook al weer, oh ja, Abraha.
Welke gedeelte vanquote:En daarna was Mekka leeg, er woonde niemand meer.![]()
![]()
Inwoners: 0.
begrijp je niet, niet laatste inwoner, laatste gelovige... je hebt echt last hé van het een en ander?quote:hij heeft Mekka verlaten nadat alle gelovigen Mekka hadden verlaten, als laatst dus.
Oh, jawel. Je vroeg een aanval op Mekka, een plaats van de Judea-Christelijke traditie verkrachter zoals jij het weet te noemen en de voorbeeld er van heb ik je gegeven.quote:In ieder geval heb jij die niet gegeven dat is nu wel duidelijk of niet? Ik denk voor jouw jou niet maar goed.
Weer heb je last van lezen hé?quote:Dat is dan knap dus de aanwezigheid in Spanje was verdediging ... logisch. Islam is de jongste van de Abrahamitische religies ...
quote:Niet relevant voor de context ... maar het is begrijpelijk dat je niet graag uitlegt waarom de Islam de agressor was.
Begin maar met lezen jij, verbreed je horizon zou ik zeggen.quote:![]()
![]()
Bij gebrek aan argumenten gooien we het maar over de persoonlijke boei, he? De Islam heeft meer gedaan dan het Christendom voor Europa ... dat niet alle Europeanen Moslim zijn geworden dan.
![]()
Ter toevoeging: als je met niets zinngers dan dit gaat komen dan besteed ik liever mijn tijd aan mensen die met meer komen dan zoek maar op Google en en "ik denk", "ik denk" en![]()
de Islam heeft veel gedaan voor Europa
.
Wij? Of je bent schizo of je denkt te weten wat ik denk, ik gok op het eerste wat jij weet helemaal niet wat ik van de Islam vind buiten hetgene wat ik hier vermeld.quote:Wij beiden weten immers toch wel dat de Islam niet meer dan een agressor was.
Dan klopt jouw kennis niet. De enorme territoriale uitbreiding in Zuid-Oostelijke richting ontstond m.n. in de 14e eeuw. De kruistochten waren meer een zaak van de 13e eeuw.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:41 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
De Islam was al ver voordat het in het Westen en Noorden zou opduiken al aanwezig in het Grootvorstendom Litouwen. Vandaar ook dat er moskeen te vinden zijn. De Wolga-Bulgaren, de Tataren ... allemaal Islamitisch.
Maar goed misschien kan een Moslim dit even nader toe lichten.
Geweldig die persoonlijke aanvallen ... tja, wat moet je anders bij een gebrek aan argumenten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Honestly, je bent dommer dan ik dacht, niet erg, kan je niets aan doen
Wat ik lees dat jij denkt dat het "Abraha, een gouverneur van het Romeinse rijk in Yemen", wat vervolgens nergens op gebasseerd bleek te zijn. En vervolgens heb je nog het lef om mijn dom te noemen. Ga eerst eens leren wat het Koninkrijk van Aksum is en wat de chronologie is van de Islam.quote:Mijn post betreffende hem is hier boven terug te lezen, last van selectief lezen?
Als jij dat denkt ... treurigquote:en de voorbeeld er van heb ik je gegeven.
Heb je Elsevier nodig om je eigen discussies te voeren?quote:Begin maar met lezen jij, verbreed je horizon zou ik zeggen.
Ik heb elsevier niet nodig, jij hebt Elsevier nodig om je horizon te verbreiden, wat betreft Abraha en de Islam, zoek nou maar even naar aam al fielquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:13 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Geweldig die persoonlijke aanvallen ... tja, wat moet je anders bij een gebrek aan argumenten.
[..]
Wat ik lees dat jij denkt dat het "Abraha, een gouverneur van het Romeinse rijk in Yemen", wat vervolgens nergens op gebasseerd bleek te zijn. En vervolgens heb je nog het lef om mijn dom te noemen. Ga eerst eens leren wat het Koninkrijk van Aksum is en wat de chronologie is van de Islam.
[..]
Als jij dat denkt ... treurig... de Islam bestond ineens nog niet in het voorbeeld dat jij gaf.
[..]
Heb je Elsevier nodig om je eigen discussies te voeren?
Als toevoeging vanaf nu zal ik je posts niet meer beantwoorden tenzij je nog iets serieus op de tafel weet te brengen. Want nu is het treurig ... naast een linkje hier en een persoonlijke aanval daar heb je bijzonder weinig nuttigs of zinnigs te vertellen.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:15 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb elsevier niet nodig, jij hebt Elsevier nodig om je horizon te verbreiden, wat betreft Abraha en de Islam, zoek nou maar even naar aam al fiel
Serieus hé, ik heb het te doen met jouw hersenen.quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:26 schreef Triggershot het volgende:
Serieus hé, ik heb het te doen met jouw hersenen.![]()
Vol met vooringenomen standpunten, niet verder (kunnen) kijken dan je neus lang is.
De duidelijke antwoorden in de replies niet kunnen zien. Voor het geval het niet duidelijk is, ik ben klaar met je te discussiëren
Je mag het ook hier dumpen hoor, verricht nou maar eens onderzoek of Abraha nu wel of niet koning van Yemen werd.quote:bwahaha ... ga nu maar uitzoeken wat het koninkrijk van aksum is ... doe je nog iets nuttigs dan een ander aanvallen op zijn intellect ...
Dat is niet wat je zei ... je zei:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:36 schreef Triggershot het volgende:
Je mag het ook hier dumpen hoor, verricht nou maar eens onderzoek of Abraha nu wel of niet koning van Yemen werd.![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Triggershot het volgende:
Zo probeerde Abraha, een gouverneur van het Romeinse rijk in Yemen dus Mekka te veroveren.
En daarna? :quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:47 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei ... je zei:
[..]
quote:quote:
Abraha (died after 553), or Abraham the Split-faced was a governor of the territories in Arabia for the Axumite Kingdom, and later king of modern Yemen.
En wat moet ik daar lezen ... vertel eerst eens het hele verhaal, vertel het eens in je eigen woorden en vertel het eens in het Nederlands. Dit is geen Engels forum vraag maar aan Yvonne die heeft ooit nog eens maanden geband omdat ik het Engels topics maakte.quote:
Ik laat je dus links met een reden achter he, zodat je het kunt lezen, maar goed zal het Yvonne vragenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:51 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
En wat moet ik daar lezen ... vertel eerst eens het hele verhaal, vertel het eens in je eigen en vertel het eens in het Nederlands. Dit is geen Engels forum vraag maar aan Yvonne die heeft ooit nog eens maanden geband omdat ik het Engels topics maakte.
Volgens de policy is het niet de bedoeling dat je uitsluitend links plaatst ... maar goed om maar in te gaan op datgene wat jij relevant acht en wat blijkbaar heel moeilijk is om duidelijk te posten. En dat voor iemand die prat gaat op zijn IQ.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:53 schreef Triggershot het volgende:
Ik laat je dus links met een reden achter he, zodat je het kunt lezen, maar goed zal het Yvonne vragen
Relevant dus in de zin van dat het in de tijdperk toen veroverd worden of zelf overheersen, dat is wat jij niet wilt begrijpenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:07 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Volgens de policy is het niet de bedoeling dat je uitsluitend links plaatst ... maar goed om maar in te gaan op datgene wat jij relevant acht en wat blijkbaar heel moeilijk is om duidelijk te posten. En dat voor iemand die prat gaat op zijn IQ.
Abraha kwam in opstand tegen het Koninkrijk van Aksum en benoemde zichzelf tot koning van Yemen. Twee mislukte pogingen later besloot het Koninkrijk van Aksum er zich maar neer te leggen bij deze opstand. Vervolgens kwam deze nieuwe koning van Yemen op het briljante idee in 570 om Hidjaz aan te vallen. Deze aanval mislukte en Abraha legde het loodje. Het conflict vond plaats in hetzelde jaar dat Mohammed werd geboren. DE vraag is hoe is dit relevant ten aanzien van de Islam de agressor.
En dit rechtvaardigd de verovering van het Christelijke binnenland ... omdat een opstandige generaal zich tot koning kroonde is het OK? Het is in de eerste plaats al vreemd dat de expansie richting het noorden plaatsvondt en niet richting het westen waar dus de eerste dreiging dan vandaan kwam. Overigens niet voor de Islam want de Islam bestond toen nog niet ... Mohammed was toen nog niet klaar met het uit zijn duim zuigen van deze religie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:08 schreef Triggershot het volgende:
Relevant dus in de zin van dat het in de tijdperk toen veroverd worden of zelf overheersen, dat is wat jij niet wilt begrijpen
De aggressie kwam al vanuit het Christendom voor de ISlam er was dus, conclusie jouw topic is bullshitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:15 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
En dit rechtvaardigd de verovering van het Christelijke binnenland ... omdat een opstandige generaal zich tot koning kroonde is het OK. Het is in de eerste plaats al vreemd dat de expansie richting het noorden plaatsvondt en niet richting het westen waar dus de eerste dreiging vandaan kwam. Overigens niet voor de Islam want de Islam bestond toen nog niet ... Mohammed was toen nog niet klaar met het uit zijn duim zuigen van deze religie.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:16 schreef Triggershot het volgende:
De aggressie kwam al vanuit het Christendom voor de ISlam er was dus, conclusie jouw topic is bullshit
Ach, vroeg of laat realiseer je dat je conclusies nergens op gestoeld zijn, komt goedquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:18 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
... ik zie dat je weer terug gaat naar domme opmerkingen ... het is toch wel erg dat ik jouw moet helpen om mijn eigen conclusie onderuit te halen. Die overigens niet onderuit is gehaald maar goed.
Ik ben bang dat de onwetendheid bij jou ligt. De herontdekking van de Griekse en Romeinse waarden leverde een niet onaanzienlijke bijdrage aan het onstaan van een kunst waarin de mens als individu werd weergegeven. En het vrije denken los van de kerk. Hulde dus aan uw onwetendheid.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:15 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met het onzin spuien. De renaissance was niet zozeer een herontdekking van het Romeinse Rijk alsmeer een herontdekking in vernieuwend denken; stoppen met pure scholastiek en de oude geschriften gebruiken voor het dagelijks leven en ontwikkeling. Een goed voorbeeld van het denken in die tijd is dat van de humanist Petrarch; hij introduceerde de middeleeuwen als scheiding tussen de oudheid en zijn vernieuwde tijd.
Vóór het Christendom was er ook geen openheid in godsdienst in het Romeinse Rijk, de Christenen werden namelijk fucking hard vervolgd in de jaren ervoor. Het polythetistische karakter van het Romeinse Rijk zorgde er alleen voor dat andere polytheïstische geloven ook wel een plekje konden vinden. Het Christendom was niet de oorzaak van de val van het Romeinse Rijk, dat had verscheidene oorzaken, maar juist niet het veranderde godsdienst. Dit was zelfs juist een bindmiddel dat dus het ideaal van het Romeinse Rijk staande liet houden.
Hulde voor uw onwetendheid.![]()
Probeer het niet recht te lullen, de scholastiek was allang bezig met oude literatuur, slechts de manier waarop veranderde.quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de onwetendheid bij jou ligt. De herontdekking van de Griekse en Romeinse waarden leverde een niet onaanzienlijke bijdrage aan het onstaan van een kunst waarin de mens als individu werd weergegeven. En het vrije denken los van de kerk. Hulde dus aan uw onwetendheid.
Dit is allemaal puur impressionisme (´´donkere Middeleeuwen´´, ´´kunst waarin de mens als individu werd weergegeven´´ - telt Van Eyck ook? -, ´´vrije denken los van de kerk´´). Geef nu eens een concreet voorbeekd.quote:Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de onwetendheid bij jou ligt. De herontdekking van de Griekse en Romeinse waarden leverde een niet onaanzienlijke bijdrage aan het onstaan van een kunst waarin de mens als individu werd weergegeven. En het vrije denken los van de kerk. Hulde dus aan uw onwetendheid.
Ja, toevallig wel. Boeiende uitzending.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:36 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Toevalliger wijs gisteren naar Canvas gekeken?
Daarnaast is het merkwaardig om te opperen dat het christendom een bijdrage heeft geleverd aan de val van het Romeinse Rijk. Zeker als je bedenkt dat het er in Constantinople vanaf 330 AD een Rijk ontstond wat pas viel na de inname van Constantinople op 29 mei 1453. Dit Rijk wat zichzelf zag als Romeins.quote:Byzantine culture had a powerful impact on developments in Italy. This was, in part, the result of the strong economic relations between Byzantium and the Italian maritime republics. The Byzantine impact on the Italian Renaissance was enormous and it is impossible to imagine the Renaissance without the participation of Byzantine scholars. The Greek language, of course, was essentially unknown in the medieval West, and as a result most of the works of Greek antiquity were unknown or known only through Latin (or Arabic) translations.
Ja, dat is uiterst relevant voor de huidige discussie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 02:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om je een suggestie aan de hand te doen kijk eens naar de geschiedenis van Zuid-Amerika. Heksenverbranding en de inquisitie.
Het is niet echt zijn verhaal, denk ik, zoals ik dat wel vaker denk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:22 schreef -Angelus- het volgende:
ExperimentalFrentalMental verhaal is nog steeds niet weersproken zie ik.
Ik wacht ook nog op een antwoord van jou.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:22 schreef -Angelus- het volgende:
ExperimentalFrentalMental verhaal is nog steeds niet weersproken zie ik.
Oh, ... het verhaal dat je posten is in deze correct.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik wacht ook nog op een antwoord van jou.
Laten we wel wezen, Alexandrië werd eerst bruut onder de voet gelopen door de Christenen..quote:Op maandag 19 februari 2007 21:26 schreef -Angelus- het volgende:
Het is duidelijk dat de Islam een negatieve impact heeft gehad op de 'mindset' van de doorsnee Europeaan. Maar wat waren nu precies de gevolgen van deze impact? Laten we ze even op een rijtje zetten:
1. Alexandrie, Bethlehem, en andere plaatsen in Noord-Afrika en in Anatolië van belang voor het Christelijk geloof worden onder de voet gelopen door de Moslims. Wat betekend dit 2/3 van de Christelijke wereld verdwijnt en wordt Moslim gebied.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:37 schreef Autodidact het volgende:
Laten we wel wezen, Alexandrië werd eerst bruut onder de voet gelopen door de Christenen..
Nee, het intellect midden op straat aan gort snijden omdat vrije gedachte je niet zint (waar zouden fundimoslims hun inspiratie vandaan halen trouwens?) om de leider van de lynchpartij vervolgens tot heilige en machthebber te verklaren....Dat noem ik onder de voet lopen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:47 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Een enkel incident ... tevens kan ik dit niet rijmen met de woorden onder de voet gelopen.
quote:Hypatia leefde in een tijd van een hevige machtstrijd tussen gematigde heidenen en christenen in Alexandrië aan de ene kant en fanatieke fundamentalistische christenen aan de andere, welke de eenduidige vernietiging van het heidendom eisten. In 391 n.Chr. had de patriarch Theophilus van Alexandrië de vernietiging van alle heidense tempels verordonneerd, zoals een decreet van Theodosius I verlangde. Mogelijkerwijs is bij deze vernietigingsactie ook het Museion als tempel van de Muzen geslachtofferd. Dit lot overkwam in ieder geval het Separion — tempel en filiaal van de grote bibliotheek.
eerder 1 van de velequote:Op woensdag 21 februari 2007 19:47 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Een enkel incident ... tevens kan ik dit niet rijmen met de woorden onder de voet gelopen.
Wat dat betreft doet het niet onder voor de islam met het verschil dat het christendom vredig begon en christenen zelfs vervolgd werden en de islam direct met geweld en veroveringen.quote:
Tijdens Mohammed was er niet veel meer van het Romeinse rijk over hè...daar konden zij niets aan doen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat dat betreft doet het niet onder voor de islam met het verschil dat het christendom vredig begon en christenen zelfs vervolgd werden en de islam direct met geweld en veroveringen.
Sterf.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Tijdens Mohammed was er niet veel meer van het Romeinse rijk over hè...daar konden zij niets aan doen.
Ze hebben inderdaad wellicht lering getrokken uit het zwakke begin van het christendom en het geluk dat er geen Romeinen in de buurt warenquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:04 schreef Autodidact het volgende:
Tijdens Mohammed was er niet veel meer van het Romeinse rijk over hè...daar konden zij niets aan doen.
Een behoorlijke statement; ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Je zou kunnen zeggen dat het Byzantijnse Rijk nog in 'oudere sferen' waren, maar een schakel tussen oud en modern zou insinueren dat het moderne elementen heeft, of moderne elementen heeft geschapen. Bedoel je misschien dat het Bijzantijnse Rijk naast de Islamitieten ook heeft bijgedragen aan het overleveren van oude geschriften?quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:07 schreef MrX1982 het volgende:
Het Byzantijnse Rijk heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de herontdekking van de Klassieke Oudheid. Je zou dat Rijk als een soort schakel kunnen zien tussen de Oudheid en Moderniteit.
Dat louter toeschrijven aan islamitische volkeren zoals de Saracenen lijkt me daarom overdreven.
[..]
A History of Byzantium van Timothy E. Gregoryquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:20 schreef Zyggie het volgende:
Een behoorlijke statement; ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Je zou kunnen zeggen dat het Byzantijnse Rijk nog in 'oudere sferen' waren, maar een schakel tussen oud en modern zou insinueren dat het moderne elementen heeft, of moderne elementen heeft geschapen. Bedoel je misschien dat het Bijzantijnse Rijk naast de Islamitieten ook heeft bijgedragen aan het overleveren van oude geschriften?
Het hele modernisatieproces is mijn inziens pas met de humanisme en de renaissance en de daarbij horende verwerping van de scholastiek begonnen. Dit is enkel een westerse uitvinding.
- Nu lees ik pas goed je geciteerde tekst, hehe beter eerder kunnen doen; uit welk boek/essay komt dat?
quote:It was Byzantine scholars and churchmen who carried Greek manuscripts and Greek learning to Italy and made possible the development of Greek humanism in the West.
Christendom.. begon vredig.. eindigd het bloedigst.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat dat betreft doet het niet onder voor de islam met het verschil dat het christendom vredig begon en christenen zelfs vervolgd werden en de islam direct met geweld en veroveringen.
Is niet mijn mening, is een feitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:22 schreef -Angelus- het volgende:
Begin maar eens aan je onderbouwing van deze claim ... want vooralsnog is het alleen je mening deponeren alszijnde een feit.
en die van de christenen ook. En die van de vikingen, germanen, franken, Gothen, russen, mongolen, hunnen, mameluks, berbers, ottomanen-wat jij als 1 islam ziet waren aparte landen, je haat voor die religie maakt je blind. Europa was ook niet 1 rooms landquote:Concreet kan gesteld worden dat de veroveringsdrang van de Islam groot was, hé?
Jouw Europa is rooms omdat dat een feit wasquote:Waarom zou mijn Europa Rooms Katholiek zijn ... mijn Europa is Christelijk niet meer of minder.
Het gaat hier nog steeds om een incident ... tevens is dit één kant van het verhaal. Overigens toevalligerwijs wel de kant die jouw opinie het beste ondersteund. In ieder geval all that remains is een incident.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:22 schreef Autodidact het volgende:
Nee, het intellect midden op straat aan gort snijden omdat vrije gedachte je niet zint (waar zouden fundimoslims hun inspiratie vandaan halen trouwens?) om de leider van de lynchpartij vervolgens tot heilige en machthebber te verklaren....Dat noem ik onder de voet lopen.
Op dergelijke zwakke statements ga ik ineens niet meer op in.quote:
Lees nog eens de thread door dan snap je het wat beter in plaats van die feitenquote:Jouw Europa is rooms omdat dat een feit was
Nee, hoor. De Islam is de agressor vanuit de startblokken. Geweld is wat de Islam in den beginene heeft groot gemaakt ... eigenlijk zelfs nu nog tot op zeker hoogte.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:22 schreef Triggershot het volgende:
Conclusie Christendom is beginner der weelde, vooruitgang en beschaving voor Europa, als iedereen er mee akkoord gaat nu, kunnen we het topic uit haar lijden verlossen
uhuhquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:27 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Nee, hoor. De Islam is de agressor vanuit de startblokken. Geweld is wat de Islam in den beginene heeft groot gemaakt ... eigenlijk zelfs nu nog tot op zeker hoogte.
Hierbij het vriendelijk verzoek om niet off topic te gaan en telkens weer heen te sturen richting persoonlijke aanvallen. Anders dan moet ik toch eens het feedback topic gaan bezoeken. Het is niet mijn schuld dat jij je als een net niet-Nederlander voelt.quote:
Over persoonlijke aanvallen gesprokenquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:30 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Hierbij het vriendelijk verzoek om niet off topic te gaan en telkens weer heen te sturen richting persoonlijke aanvallen. Anders dan moet ik toch eens het feedback topic gaan bezoeken. Het is niet mijn schuld dat jij je als een net niet-Nederlander voelt.
En hier had je geen PM voor kunnen gebruiken ... hoe is dit relevant voor dit topic? Op geen enkele manier ... dat jij door je opvoeding de Moslims een warm hart toedraagt en de geschiedenis niet wil aanhoren is jouw probleem.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:40 schreef Triggershot het volgende:
Over persoonlijke aanvallen gesproken
Het is moeilijk om te kijken naar datgene wat je niet wilt zien, he? De Islam en Mohammed was vanaf het begin de agressor of wil je dit soms ontkennen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is deze christenfundi nu nog steeds bezig? Waarom kijken we niet gewoon naar de feiten ipv naar onderbuikgevoelens? Laten we eens kijken wie de meeste doden in Europa op haar geweten heeft. Het christendom of de Islam?
Hehe, laten we maar gewoon de atheïstische methode hanteren en geen waarde hechten aan religies en de geschiedenis an sich.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is deze christenfundi nu nog steeds bezig? Waarom kijken we niet gewoon naar de feiten ipv naar onderbuikgevoelens? Laten we eens kijken wie de meeste doden in Europa op haar geweten heeft. Het christendom of de Islam?
Persoonlijke aanval nr 2quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:46 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
En hier had je geen PM voor kunnen gebruiken ... hoe is dit relevant voor dit topic? Op geen enkele manier ... dat jij door je opvoeding de Moslims een warm hart toedraagt en de geschiedenis niet wil aanhoren is jouw probleem.
En een veelvoud aan foute redenaties en aannames kan ik verder opsommen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
2 Maar? Ik kan een veelvoud hiervan aantonen.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:08 schreef Zyggie het volgende:
En een veelvoud aan foute redenaties en aannames kan ik verder opsommen.
Die ene aanname klopt dan weer wel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:10 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Ok vertel eens hoe Mohammed en zijn volgers het gebied uitbreidde? Volgens jouw in ieder geval niet met oorlog ... dus daar hoe je al niet mee aan te komen.
Itt jou kijk ik graag naar feiten en cijfers, niet naar wat mijn onderbuik zegt. Ik heb liever dat je met feiten aantoont of iets is zoals je beweert.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:49 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Het is moeilijk om te kijken naar datgene wat je niet wilt zien, he? De Islam en Mohammed was vanaf het begin de agressor of wil je dit soms ontkennen?
Ja, het is een incident in de Christelijke geschiedenis dat Alexandrië, destijds een bastion van kennis, met het Christelijke zwaard ten val kwam. Maar daar hadden we het ook over.quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:15 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Het gaat hier nog steeds om een incident ... tevens is dit één kant van het verhaal. Overigens toevalligerwijs wel de kant die jouw opinie het beste ondersteund. In ieder geval all that remains is een incident.
Wel triest om nu te counteren tegen het Christendom, een moslim niet vreemd natuurlijk. De enige briljante, sublieme en perfecte methode is gekomen van een non-religieus, een niet creativiteit dempende samenleving.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Itt jou kijk ik graag naar feiten en cijfers, niet naar wat mijn onderbuik zegt. Ik heb liever dat je met feiten aantoont of iets is zoals je beweert.
Topictitel luidt "De negatieve impact van de Islam op Europa". Ik stel dat het christendom een vele vele malen grotere negatieve impact heeft gehad en kan dit met cijfers staven. Jij daarentegen hanteert de standaard christelijke methode van hypocrisie met de daarbij horende balk in je oog.
Welke religie was in opkomst of was de grootste in het gebied dat door de opvolgers van Mohammed werd veroverd met het wapen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |