quote:Er zijn in het voorjaar van 2007 weer opnamedagen gepland:
* 26 februari: Stedelijk Museum Den Bosch (uitverkocht)
* 26 maart: Museum Martena in Franeker (uitverkocht)
* 1 april: Societeit De Witte in Den Haag (uitverkocht)
* 7 mei: Stedelijk Museum Zwolle
* 21 mei: Museum Dr. Guislain in Gent
935 zilver is ongewoon.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:25 schreef dynamiet het volgende:
Ik verkoop hem niet hoeveel hij ook waard is,
Maar ik ben benieuwt naar de geschiedenis, type, leeftijd, waarde, etc,
Maar ik denk dat ik beter hiervoor naar een juwelier kan gaan.
Kennis van me moedere zei dan het haast zeker een diamant in het midden is, 8mmx3,5mm
Idd ik ga denk ik van de week maar is naar een juwelierga , ik verwacht haast niet dat de middelste steen diamant is, zou anders wel grote diamant zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:50 schreef rickybee het volgende:
eerst volgende mogelijkheid met die speld naar een juwelier gaan,
die kan met een apparaatje zien of het diamanten zijn.
Die kan je ook meer vertellen over 935 zilver.
Als je googled op 935 zilver krijg je allerlei ANTIEKE matches
Dat dacht ik zelf ook je gaat geen 30 diamanten in zilver zetten, maar dat doe je in wit goud.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:10 schreef rickybee het volgende:
tis geen diamant. Als het diamanten waren hadden ze die in goud gezet. het zijn er wel veel
Nee hoor. Er zijn ook wel diamanten in zilveren sieraden gezet.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:10 schreef rickybee het volgende:
tis geen diamant. Als het diamanten waren hadden ze die in goud gezet. het zijn er wel veel
quote:Op zondag 18 februari 2007 13:18 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Ik bied 50 euro.
Precies wat ik ook al zei.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:10 schreef rickybee het volgende:
tis geen diamant. Als het diamanten waren hadden ze die in goud gezet. het zijn er wel veel.
Volgens mij krijg je niet zo makkelijk krassen op diamant
Roosdiamanten zijn wel vaker in zilver gezet. Ook diamanten kunnen beschadigen.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Precies wat ik ook al zei.
En idd, er lijken kleine krasjes op te zitten.
Sure, maar zilver is relatief goedkoop, diamanten niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn ook wel diamanten in zilveren sieraden gezet.
Even een tvptje dus..quote:Op zondag 18 februari 2007 14:28 schreef dynamiet het volgende:
Zeker weten al word dat pas volgende week IVM school!
Bij die middelste ben ik ban van ook, Al zijn de hoeken nog helemaal niet afgerond dat betekend dat het glas wel hard is,quote:Op zondag 18 februari 2007 14:51 schreef ACT-F het volgende:
Ik vrees dat het gewoon geslepen glas is, vooral omdat het van zilver is. Zo ja, dan is het c.a. ¤25 à ¤35 waard. Balen!![]()
De gehaltes zilver in een voorwerp variëren van .925 .950 tot .975 dus bijna puur zilver.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:01 schreef Roltrapfee het volgende:
Hoe zit dat, met 935 zilver? Zijn er verschillende soorten zilver ja? Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Prijs maakt me niet eens zo veel uit, meer waar en wanneer het gemaakt is!quote:Op zondag 18 februari 2007 15:32 schreef lucky_birdie het volgende:
zal zo ff aan mijn pa vragen (werkt in een juwelierszaak.. en doet ook taxaties..)
hoewel dat natuurlijk wel een ruwe schatting word.. je moet dat soort dingen toch in het echt zien..
Idd, en ruwe prijs schatting is natuurlijk ook leuk om te wetenquote:Op zondag 18 februari 2007 15:36 schreef lucky_birdie het volgende:
hoort dat dan ook niet bij taxaties?
je kunt toch niet iets taxeren als je geen idee hebt wat het is..
of maak ik nu een enorme denkfout?
Volgens mij is het een flesje zilverpoets van Tell Sell. Even over je speld heen, en poef!! Het is in één keer meer waardquote:Op zondag 18 februari 2007 15:39 schreef dynamiet het volgende:
Wat bedoel je met dat plaatje?
Leuk om te weten, ik wist niet dat het zo werktequote:
Of hij gaat zwaar oxideren, lost op en is voorgoed verdwenenquote:Op zondag 18 februari 2007 15:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens mij is het een flesje zilverpoets van Tell Sell. Even over je speld heen, en poef!! Het is in één keer meer waard![]()
Misschien wel, maar zoals ik al zei doe ik hem niet weg, vind het veel te leuk dat ik hem gevonden heb.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:02 schreef Poppetjuh het volgende:
Ik zou voor die 65 euro gaan die geboden werd. Misschien issie maar 35 waard namelijk. Tel uit je winst.
En dan kan jij tegen je vrienden patsen dat je nog in zijn topic hebt gepost!quote:Op zondag 18 februari 2007 14:10 schreef Prowl het volgende:
Terug Vind sPeld![]()
blijkt dat dat ding dadelijk een paar duizend euro waard is![]()
De kans dat hij een paar hondert euro waard is word steeds kleiner, maar het is alleen al leuk om zo iets te vinden.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:06 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En dan kan jij tegen je vrienden patsen dat je nog in zijn topic hebt gepost!
Sorrie hoor, maar ik word een stuk blijer als ik een diamant gezet in zilver krijg dan in goud gezet. Dat het een duurder metaal is wil niet zeggen dat het ook een mooier metaal is. Ik hou namelijk van antieklook in zilver qua sieraden, tis ook een prachtspeld wat ie ook waard isquote:Op zondag 18 februari 2007 14:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
Sure, maar zilver is relatief goedkoop, diamanten niet.
Als iemand zich diamanten kan veroorloven voor een juweel als dit, dan kies je daar in de meeste gevallen een kostbaarder edelmetaal voor. En dan kom je snel op goud.
Maar zo te lezen zullen we 't snel weten
Idd leuk cadeau.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:34 schreef moelan0e het volgende:
Ik vind het trouwens een hele mooie speld. Als ie geen ruk waard is wil ik hem wel. En als ie veel waard is dan ook, maar ik denk dat dit een prachtig cadeau is voor je meiske.
guldensquote:Op zondag 18 februari 2007 15:17 schreef dynamiet het volgende:
Ik vind het wel grappig hoeveel waard hij ook is, dat je dat vind in een kluisje van een paar gulden.
tot je hoort hoeveel 'ie waard isquote:Op zondag 18 februari 2007 16:12 schreef dynamiet het volgende:
Neeh, en hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik hem niet verkoop, vind hem zelf te mooi,
Ik heb het al schoon gemaakt, het zag er eerst niet meer uit, ik spoot één keer per jaar het slot van die kluis vol met olie dat zat dus ook op het sierraad.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:58 schreef dvr het volgende:
Ga er nou niet mee kloten, en zeker niet poetsen!! Je kunt aan alles zien dat het zwaar antiek handwerk is, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat de stenen niet echt zijn. Als ze dat inderdaad zijn is het alleen aan materiaal al een paar duizend euro waard. Als het dan ook nog een zeldzaam stuk is kan het nog veel meer waard zijn.
Niet nodig, Toen ik hetm vond zag hij er niet zo als op de foto uit, pas nadat ik hem voorzichtig had afgespoeld zag ik de steentjes duidelijk!!quote:Op zondag 18 februari 2007 17:13 schreef moelan0e het volgende:
Met je vieze vingertjes er vanaf blijven tot je bij de juwelier bent geweest, manneke!
Zal ik je mijn adres mailen zodat je de speld naar mij kan sturen?
Ja, maar je hebt gekken die het in zo'n badje leggen waarmee een nieuw zilverlaagje wordt aangebracht, en dat zou dit stuk echt verpesten. Het ziet er nu nog natuurlijk geoxideerd en vervuild uit. Ik denk trouwens dat de middelste steen een emeraude geslepen diamant is, de rest zijn briljantjes.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:05 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb het al schoon gemaakt, het zag er eerst niet meer uit, ik spoot één keer per jaar het slot van die kluis vol met olie dat zat dus ook op het sierraad.
quote:
Als een mod een tvp mag zetten, mag ik het ookquote:
Whahahaquote:Op zondag 18 februari 2007 13:41 schreef jaspah het volgende:
waar? in een hooiberg?!!?!
whahaha!!!11@#!!!!FKSOK
hadden ze 190 jaar geleden al kauwgomballen automaten?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:11 schreef Slurf het volgende:
en dan blijkt het een speldje uit een kauwgomballen automaat te zijn. (tvp ja)
Ja, volgens dit ( http://en.wikipedia.org/wiki/Cubic_zirconia ) wikipedia artikel werd het pas eind 19e eeuw ontdekt en nog niet eens in een vorm die toegepast kan worden in sieraden.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:10 schreef dynamiet het volgende:
En is de speld niet te oud om zirkonia te zijn?
idem!quote:Op zondag 18 februari 2007 20:44 schreef Strychnine het volgende:
Ook een tvp hier, ben benieuwd!
Erg gaaf zeg dat je dat gevonden hebt, dat gebeurd niet iedereen.
Het rijk worden zal echt wel mee vallen, een paar tientjes als alle steentjes niks zijn, tot misschien een paar honderd als de kleine steentjes diamanten zijn,quote:Op zondag 18 februari 2007 22:20 schreef Hanstin het volgende:
als je rijk wordt dan weetje wie je geholpen heeft he ? *kuch* ik *kuch*
quote:Op zondag 18 februari 2007 21:12 schreef ramses het volgende:
Leuk om zoiets te vinden!!
Maar diamant kan het toch niet zijn, wat mij verteld is worden diamanten nooit, nooit, nooit in zilver gezet...weet eik niet waarom maar zal wel zijn omdat zilver te zacht is ofzo
idd zoek jij maar is een sierraad van 90-95 % goud, dat is er gewoon niet, van zilver wel dat komt omdat puur zilver harder is dan goud en dus minder vermengt hoeft te worden.quote:
Dat gebeurd niet, Ik verwacht niet dat het diamanten zijn of kostbaar is, ik vind het gewoon leuk dat ik het gevonden heb, iets wat wel 150-200 jaar oud is, Ik had het kluisje al bijna weg gegooit dan had ik helemaal niks gehad!quote:
Jij nietquote:Op maandag 19 februari 2007 00:20 schreef dynamiet het volgende:
Dat gebeurd niet, Ik verwacht niet dat het diamanten zijn of kostbaar is...
en jammer dat tussen kunst en kitsch vol zit..quote:Op maandag 19 februari 2007 03:06 schreef Little_Angel het volgende:
* Little_Angel blijft dit topic volgen
Erg interessant dit, ben ook heel benieuwd hoe het gaat aflopen bij de juwelier!
jahh idd dat vind ik zelf ook jammer,quote:Op maandag 19 februari 2007 03:30 schreef Petre het volgende:
[..]
en jammer dat tussen kunst en kitsch vol zit..
Zou wel mooi geweest zijn, kan je meteen fok even noemen, overal moeten we in het nieuws!!!quote:Op maandag 19 februari 2007 07:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]
jahh idd dat vind ik zelf ook jammer,
Dudequote:Op maandag 19 februari 2007 07:32 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Zou wel mooi geweest zijn, kan je meteen fok even noemen, overal moeten we in het nieuws!!!
quote:Op maandag 19 februari 2007 10:16 schreef lucky_birdie het volgende:
al zo'n 30 jaar in de juweliersbranche (oa bij Schaap & Citroen)
uhuh uhuhquote:
Nee, want zuiver zilver, goud en platina zijn te zacht om tot sieraden of gebruiksvoorwerpen te worden verwerkt. Zij zouden veel te snel slijten of verbuigen en daardoor onbruikbaar worden. Deze zuivere edele metalen worden dan ook gemengd met andere metalen (Platina met koper; geelgoud met koper en zilver; witgoud met koper en palladium of nikkel; zilver met koper)quote:Op zondag 18 februari 2007 15:43 schreef Roltrapfee het volgende:
[..]
Leuk om te weten, ik wist niet dat het zo werkte![]()
Wordt puur zilver ook wel eens gebruikt in sierraden of is dat niet te doen? Ik meen ooit bij scheikunde geleerd te hebben dat legeringen meestal sterker zijn dan 'gewone' metalen, klopt dat?
quote:Op maandag 19 februari 2007 10:51 schreef Impry het volgende:
Mja, heb zo m'n bronnen binnen de juweliersbranche...
Ik twijfel ook zeker niet aan de expertise van je vader. zelf vermoed ik dat de grote steen ieder geval geen diamant is. De kleine steen zijn mogelijk wel diamanten ze hebben exact de zelfde weerkaatsing en kleur als de diamant in de ring van me moeder, of het moet een andere steen zijn die heel moeilijk is te onderscheiden.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:16 schreef lucky_birdie het volgende:
De kans dat het diamant is is ZEER KLEIN, omdat de stenen op een bepaalde manier zijn vast gemaakt, die mijn vader niet bekend voor kwam..
Hij werkt al zo'n 30 jaar in de juweliersbranche (oa bij Schaap & Citroen) en hij heeft dus al heel wat sieraden voorbij zien komen..
Diamanten worden meestal wel ietsje steviger vast gezet..
maar who knows.. het zou kunnen.
Zeker weten, ben niet anders van plan!,quote:Op maandag 19 februari 2007 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Wat superleuk!! Ik ben heel erg benieuwd. En ik zou em ook zeker zelf houden!
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:12 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Zeker weten, ben niet anders van plan!,
Leuk extra cadeau'tje als ik ooit ga trouwen. (of het moet wel heel erg kitch zijn)
Hmmz ja haha ja zou goed kunnen nooit zo bij stil gestaan, maar waarom zetten ze dan geen diamanten in zilver?? Dat kan toch niet alleen met de waarde van zilver tov goud te maken hebben?? Nou ja iig ik wilde dus een diamant in zilver (vraag me niet waarom) maar dat kon dus nietquote:
Je kunt zoiets vast wel laten maken maar waarom dan niet in wit goud?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:30 schreef ramses het volgende:
[..]
Hmmz ja haha ja zou goed kunnen nooit zo bij stil gestaan, maar waarom zetten ze dan geen diamanten in zilver?? Dat kan toch niet alleen met de waarde van zilver tov goud te maken hebben?? Nou ja iig ik wilde dus een diamant in zilver (vraag me niet waarom) maar dat kon dus nietomdat men nooit diamanten in zilver zet
quote:Op maandag 19 februari 2007 20:34 schreef DuranK het volgende:
Alleen die lul heeft er vroeger zoveel mee zitten spelen dat hij dof is geworden![]()
quote:
Hmm, dat je een een glas kan laten breken wil echt nog niet zeggen dat het een diamant is, zijn wel andere heldere stenen die harden zijn dan glas.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ja dan ging dat zo:
"Kijk, dit is echt diamant"
* Pakt een bierglas
RATS, barst in het glas
jammer dat je moeder al heen gaat. Ik had hem anders ook wel voor je willen verpatsen laten zien aan de juwelier...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:56 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb me moeder zo gek gekregen om morgen ff langs te dichtsbijzijnde juwelier te rijden,
Met een beetje geluk weten we dus morgen wat het is.
Of de juwelier moet er geen verstand van hebben of de juwelier moet dicht zijn.
Hmm, dat klinkt nog als een best reëel verhaal!, ik zal haar vertellen rustig te rijden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:04 schreef moelan0e het volgende:
Of je moeder krijgt een dodelijk ongeluk onderweg naar de juwelier terwijl hij beroofd word van zijn kennis over spelden.
doe datquote:Op woensdag 21 februari 2007 00:01 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt nog als een best reëel verhaal!, ik zal haar vertellen rustig te rijden.![]()
Een Bart Smit?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:49 schreef PushyGurl het volgende:
waarom ga je niet naar een smit...die kent je wellicht meer vertellen
ik ben het helemaal met je eens, yvonnequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:24 schreef yvonne het volgende:
Leuk topic dit!
Of dat roestige ding waar een stel hun WC-rollen altijd op hing. 30.000 euro.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Erg gaaf ditBijna net zo tof als die boeren die met hun beschilderde broodplank naar kunst en kitsch gingen, ding was iets van 25.000 euro waard
![]()
Waarschijnlijk een jaarletter, voor zover ik kan zien lijkt het op het jaartal 1936, kijk zelf maar even hier:quote:Op zondag 18 februari 2007 15:17 schreef dynamiet het volgende:
Ik vind het wel grappig hoeveel waard hij ook is, dat je dat vind in een kluisje van een paar gulden.
ik ook nietquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:47 schreef FFnog het volgende:
Is hij nu al geweest, ik kan bijna niet wachten...![]()
Ik ben dus naar juwelier geweers, uitslag staat eerder in dit topic,quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:47 schreef FFnog het volgende:
Is hij nu al geweest, ik kan bijna niet wachten...![]()
Des te beter. 1820 is vast beter dan 1936!quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:32 schreef dynamiet het volgende:
ps, Ik heb het teken nog is goed onder een loepbekeken het lijkt idd heel erg op een L en helemaal niet op die B
Nooit van gehoord, misschien heb je geluk?quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:36 schreef dynamiet het volgende:
De vrouw zei nog 1 ding het kon ook nog Moissanite zijn maar dit kan de mens pas 10-20 jaar maken, daarvoor zat het in enkele meteorieten. alleen was het toen zeer zeldzaam en waardevol!
ze ach te die kans 0%.
Dan zou het in je sierraad gezet moeten zijn voordat die beste man dit mineraal geclassificeerd had, dan heb je ECHT geluk als het dat blijkt te zijn!quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:38 schreef dynamiet het volgende:
In 1893, Nobel Prize-winning French scientist Dr. Henri Moissan discovered minute quantities of a new mineral, natural silicon carbide. The mineral was located in an ancient meteorite found in the Diablo Canyon in Arizona. Later named "moissanite" in honor of Dr. Moissan, this mineral's supply was too limited for jewelry use.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:44 schreef Panthera1984 het volgende:
26 kleine diamantjeshoeveel zou dat waard zijn? Alleen al daarom? Je kunt er vast nog geen brommer voor kopen, maar goed, je wilt het dan ook niet uit elkaar halen en de diamantjes los verkopen hoop ik?
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:13 schreef jaoka het volgende:
Oh ik dacht dat dit een of andere flauw hooiberg-topic zou zijn.
Ziet er wel mooi uit zeg
Dan wil ik met je trouwen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]Ik doe hem nooit weg, misschien ooit als huwelijks cadeau maar zeker niet eerder!
Neeh, ik verwacht echt niet dat hij veel waard is en anders moet ik er nog is goed overna denken, Ik weet zeker dat op het moment echt niemand hem kan vinden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:27 schreef Natalie het volgende:
Wat super, dynamiet!
Had niet verwacht dat het diamantjes zouden zijn. Wat een leuke verrassing
Ga je 'm verzekeren als blijkt dat er een hoge waarde aan zit?
Hoe groot zijn de diamanten? Als ze echt blijken te zijn dan moet je meer rekenen in de ¤2000 à ¤3000.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]Als ik een brommer wou kopen had ik hem wel gekocht. Ik zit niet in geldnood Het is natuurlijk lang niet genoeg, we praten misschien over een paar honderd euro ik zat zelf te denken aan 100-300 dat zou ik al heel leuk vinden! Ik doe hem nooit weg, misschien ooit als huwelijks cadeau maar zeker niet eerder!
Nee, serieus. Als echte romanticus vind ik dit een prachtige speld. De waarde maakt niet veel uit. Ik zou het hele verhaal willen weten. Van wie is die kluis geweest?quote:
Kluis is al bijna een te groot woordquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:47 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Nee, serieus. Als echte romanticus vind ik dit een prachtige speld. De waarde maakt niet veel uit. Ik zou het hele verhaal willen weten. Van wie is die kluis geweest?
daarom zal de waarde ook wel mee vallen, al is het natuurlijk al 187 jaar oud!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:13 schreef Casparovvv het volgende:
http://www.corporatediamonds.be/diamanten/carat.html
Het zijn zeer kleine diamantjes, de schaal op deze site begint pas bij een doorsnede van 2,5 mm. Die wegen dan .05 karaat.
Mocht de grote steen diamant zijn kan je rekenen op een waarde van duizenden euro's, alleen al op basis van de waarde van een losse steen van dat gewicht. Bij diamant is het zo dat de prijs niet in verhouding staat tot de toename van gewicht. Met andere woorden, een diamant van 10 karaat brengt niet 10 keer meer op dan een diamant van 1 karaat, maar tientallen keren meer. Je kunt dus ook niet van een karaatprijs spreken bij diamant. Diamantjes van de grootte die jij noemt komen echter ontzettend veel voor, en zullen dus weinig opbrengen. Het mooie is echter dat dit er niet zoveel toe doet, zoals je al zei is het stuk zo oud dat er een behoorlijke historische waarde aan vast zit, die de waarde van het materiaal overstijgt. Als de grote steen echt is wordt het een ander verhaal, ik weet niet wat hier de afmeting van is, maar je spreekt over duizenden euro's voor een diamant van dat formaat.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:26 schreef dynamiet het volgende:
daarom zal de waarde ook wel mee vallen, al is het natuurlijk al 187 jaar oud!
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:17 schreef heaven7 het volgende:
Wat superleuk!! Wanneer ga je naar dat museum?
Het is een ijsklontje.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:16 schreef dynamiet het volgende:
Volgens de vrouw was het waarschijnlijk geen aquamarijn, maar zoals ik al zei wist ze dit niet zeker,
de steen ziet er heel vreemd uit alsof er water achter/inzit, randen zijn nog steeds scherp heb ik zelf met een microscoop gecontroleerd, niks afgesleten.
In een slot van een ander "kistje" gestopt?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:36 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh, ik verwacht echt niet dat hij veel waard is en anders moet ik er nog is goed overna denken, Ik weet zeker dat op het moment echt niemand hem kan vinden.
Hij ligt nu dus niet meer in de kluis![]()
Bij welke grootte spreek je van een waarde van duizenden euro'squote:Op woensdag 21 februari 2007 19:44 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Mocht de grote steen diamant zijn kan je rekenen op een waarde van duizenden euro's, alleen al op basis van de waarde van een losse steen van dat gewicht. Bij diamant is het zo dat de prijs niet in verhouding staat tot de toename van gewicht. Met andere woorden, een diamant van 10 karaat brengt niet 10 keer meer op dan een diamant van 1 karaat, maar tientallen keren meer. Je kunt dus ook niet van een karaatprijs spreken bij diamant. Diamantjes van de grootte die jij noemt komen echter ontzettend veel voor, en zullen dus weinig opbrengen. Het mooie is echter dat dit er niet zoveel toe doet, zoals je al zei is het stuk zo oud dat er een behoorlijke historische waarde aan vast zit, die de waarde van het materiaal overstijgt. Als de grote steen echt is wordt het een ander verhaal, ik weet niet wat hier de afmeting van is, maar je spreekt over duizenden euro's voor een diamant van dat formaat.
edit: Oh, de grote steen is geen diamant
Hoe weet je of het diamant is? en mocht het wel diamant zijn is hij zeker duizenden euro's waard!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Bij welke grootte spreek je van een waarde van duizenden euro's? De diamant in de ring van mijn vader heeft een diameter van 12 mm
Die vragen normaal gesproken een percentage van de waarde, maar dan krijg je er ook een officieel taxatieraport bij, dat is dan voor de verzekering.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:43 schreef dynamiet het volgende:
Eerst vrijdag van de maand zitten de expers weer klaar om het antiek, juwelen, etc te inspecteren. Ik ben alleen bang dat ik er niks aan heb,
Ik kan denk ik beter naar een goede juwelier /diamantair gaan. alleen ben ik bang voor de prijs van zulke mensen, op internet zie ik namelijk redelijk hoge bedragen, en ik ben ook maar een zuinige nederlander.![]()
Mijn vader zweert erbij dat het diamant is. En het is ook nog een erfstuk ( dus ik ga hem ook niet verkopen), maar de waarde ervan weten is leuk hequote:Op woensdag 21 februari 2007 21:13 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Hoe weet je of het diamant is? en mocht het wel diamant zijn is hij zeker duizenden euro's waard!
Het hangt er van af, op welke manier en hoe goed de diamant geslepen is. Vooral bij grotere diamanten is dit nogal bepalend voor het gewicht, en dus zou je er niet zoveel van kunnen zeggen zo. Er vanuit gaande dat de diamant brilliant geslepen is , weegt 'ie ongeveer 6-7 karaat. Dit is 1.2-1.4 gram. Vrij uitzonderlijk voor een ring.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:31 schreef DuranK het volgende:
[..]
Mijn vader zweert erbij dat het diamant is. En het is ook nog een erfstuk ( dus ik ga hem ook niet verkopen), maar de waarde ervan weten is leuk he![]()
Neeh maar de juwelier heeft het met 2 apparaten en een loep gecontroleerd!quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:42 schreef nielsgeode het volgende:
Heb je het truukje met een blacklight al geprobeerd? (zie laatste post pagina 2)
Als ze daar dan zeggen dat het geen diamant is, ga daar maar van uit dan, wel wazig dat ze niet kunnen zeggen wat het dan wel is, had ik het goed begrepen dat je morgen naar het museum gaat?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:39 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh maar de juwelier heeft het met 2 apparaten en een loep gecontroleerd!
Je bedoelt een goudsmid, neem ik aan?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:07 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goudsmit maar hij is al geweest las ik
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen, de grote steend is geen diamant maar dat heb ik al gezegt op pagina 1 ergens, ziet er gewoon net iets anders uit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als ze daar dan zeggen dat het geen diamant is, ga daar maar van uit dan, wel wazig dat ze niet kunnen zeggen wat het dan wel is, had ik het goed begrepen dat je morgen naar het museum gaat?
err dat heb ik een paar pagina's terug al gezegt..quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een jaarletter, voor zover ik kan zien lijkt het op het jaartal 1936, kijk zelf maar even hier:
http://www.beppiesbrocante.nl/id391.htm
Herstel, lijkt ook erg, zo niet veel meer op 1820, zo'n mooie gestileerde schuine L!![]()
quote:1,5 % van de getaxeerde waarde tot 20,000 euro en een bedrag per artikel dus niet zo even te zeggen!!
Hopelijk weet je over ruim een week dus meer.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:33 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen, de grote steend is geen diamant maar dat heb ik al gezegt op pagina 1 ergens, ziet er gewoon net iets anders uit.
32 stenen zijn zeker diamant, 2 gaf de meter niet een volledig signaal maar een half signaal dit kan komen door vervuiling.
Precies daarom verbeterde ik me ook, ik had de link erbij gezet van het overzicht van jaarletters, dan kan men zelf ook kijken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:45 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
err dat heb ik een paar pagina's terug al gezegt..![]()
Te goeder trouw gekocht en inmiddels vanaf 1995 in zijn bezit.....quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:25 schreef ratbeard het volgende:
Ik hoop dat het een gejat sieraad is dat verstopt zat in je kluisje![]()
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldjequote:Op donderdag 22 februari 2007 13:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Te goeder trouw gekocgt en inmiddels vanaf 1995 in zijn bezit.....![]()
Inderdaad!quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:34 schreef ratbeard het volgende:
[..]
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldje![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:34 schreef ratbeard het volgende:
[..]
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldje![]()
Geboortedatum: 03-05-1985quote:
Dit ga ik regelen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik dacht even dat ik in de OP een plaatje van een grote hooiberg zou zien..
maar ik zie ook geen foto's van die speld
Was hij maar 10 k waardquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Update: de speld is zojuist voor ¤ 10.000,- van eigenaar verwisseld! Bedankt voor de goede transactie!
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Update: de speld is zojuist voor ¤ 10.000,- van eigenaar verwisseld! Bedankt voor de goede transactie!
Dat was onzin.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:29 schreef Snever het volgende:
[..]
Over wiens speld hebben we het nou
![]()
Zeg, heb je weer drugs op?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:55 schreef Koewam het volgende:
Waar heb
As vrijdag dusquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:33 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |