ik ben het helemaal met je eens, yvonnequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:24 schreef yvonne het volgende:
Leuk topic dit!
Of dat roestige ding waar een stel hun WC-rollen altijd op hing. 30.000 euro.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Erg gaaf ditBijna net zo tof als die boeren die met hun beschilderde broodplank naar kunst en kitsch gingen, ding was iets van 25.000 euro waard
![]()
Waarschijnlijk een jaarletter, voor zover ik kan zien lijkt het op het jaartal 1936, kijk zelf maar even hier:quote:Op zondag 18 februari 2007 15:17 schreef dynamiet het volgende:
Ik vind het wel grappig hoeveel waard hij ook is, dat je dat vind in een kluisje van een paar gulden.
ik ook nietquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:47 schreef FFnog het volgende:
Is hij nu al geweest, ik kan bijna niet wachten...![]()
Ik ben dus naar juwelier geweers, uitslag staat eerder in dit topic,quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:47 schreef FFnog het volgende:
Is hij nu al geweest, ik kan bijna niet wachten...![]()
Des te beter. 1820 is vast beter dan 1936!quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:32 schreef dynamiet het volgende:
ps, Ik heb het teken nog is goed onder een loepbekeken het lijkt idd heel erg op een L en helemaal niet op die B
Nooit van gehoord, misschien heb je geluk?quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:36 schreef dynamiet het volgende:
De vrouw zei nog 1 ding het kon ook nog Moissanite zijn maar dit kan de mens pas 10-20 jaar maken, daarvoor zat het in enkele meteorieten. alleen was het toen zeer zeldzaam en waardevol!
ze ach te die kans 0%.
Dan zou het in je sierraad gezet moeten zijn voordat die beste man dit mineraal geclassificeerd had, dan heb je ECHT geluk als het dat blijkt te zijn!quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:38 schreef dynamiet het volgende:
In 1893, Nobel Prize-winning French scientist Dr. Henri Moissan discovered minute quantities of a new mineral, natural silicon carbide. The mineral was located in an ancient meteorite found in the Diablo Canyon in Arizona. Later named "moissanite" in honor of Dr. Moissan, this mineral's supply was too limited for jewelry use.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:44 schreef Panthera1984 het volgende:
26 kleine diamantjeshoeveel zou dat waard zijn? Alleen al daarom? Je kunt er vast nog geen brommer voor kopen, maar goed, je wilt het dan ook niet uit elkaar halen en de diamantjes los verkopen hoop ik?
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:13 schreef jaoka het volgende:
Oh ik dacht dat dit een of andere flauw hooiberg-topic zou zijn.
Ziet er wel mooi uit zeg
Dan wil ik met je trouwen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]Ik doe hem nooit weg, misschien ooit als huwelijks cadeau maar zeker niet eerder!
Neeh, ik verwacht echt niet dat hij veel waard is en anders moet ik er nog is goed overna denken, Ik weet zeker dat op het moment echt niemand hem kan vinden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:27 schreef Natalie het volgende:
Wat super, dynamiet!
Had niet verwacht dat het diamantjes zouden zijn. Wat een leuke verrassing
Ga je 'm verzekeren als blijkt dat er een hoge waarde aan zit?
Hoe groot zijn de diamanten? Als ze echt blijken te zijn dan moet je meer rekenen in de ¤2000 à ¤3000.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]Als ik een brommer wou kopen had ik hem wel gekocht. Ik zit niet in geldnood Het is natuurlijk lang niet genoeg, we praten misschien over een paar honderd euro ik zat zelf te denken aan 100-300 dat zou ik al heel leuk vinden! Ik doe hem nooit weg, misschien ooit als huwelijks cadeau maar zeker niet eerder!
Nee, serieus. Als echte romanticus vind ik dit een prachtige speld. De waarde maakt niet veel uit. Ik zou het hele verhaal willen weten. Van wie is die kluis geweest?quote:
Kluis is al bijna een te groot woordquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:47 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Nee, serieus. Als echte romanticus vind ik dit een prachtige speld. De waarde maakt niet veel uit. Ik zou het hele verhaal willen weten. Van wie is die kluis geweest?
daarom zal de waarde ook wel mee vallen, al is het natuurlijk al 187 jaar oud!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:13 schreef Casparovvv het volgende:
http://www.corporatediamonds.be/diamanten/carat.html
Het zijn zeer kleine diamantjes, de schaal op deze site begint pas bij een doorsnede van 2,5 mm. Die wegen dan .05 karaat.
Mocht de grote steen diamant zijn kan je rekenen op een waarde van duizenden euro's, alleen al op basis van de waarde van een losse steen van dat gewicht. Bij diamant is het zo dat de prijs niet in verhouding staat tot de toename van gewicht. Met andere woorden, een diamant van 10 karaat brengt niet 10 keer meer op dan een diamant van 1 karaat, maar tientallen keren meer. Je kunt dus ook niet van een karaatprijs spreken bij diamant. Diamantjes van de grootte die jij noemt komen echter ontzettend veel voor, en zullen dus weinig opbrengen. Het mooie is echter dat dit er niet zoveel toe doet, zoals je al zei is het stuk zo oud dat er een behoorlijke historische waarde aan vast zit, die de waarde van het materiaal overstijgt. Als de grote steen echt is wordt het een ander verhaal, ik weet niet wat hier de afmeting van is, maar je spreekt over duizenden euro's voor een diamant van dat formaat.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:26 schreef dynamiet het volgende:
daarom zal de waarde ook wel mee vallen, al is het natuurlijk al 187 jaar oud!
quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:17 schreef heaven7 het volgende:
Wat superleuk!! Wanneer ga je naar dat museum?
Het is een ijsklontje.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:16 schreef dynamiet het volgende:
Volgens de vrouw was het waarschijnlijk geen aquamarijn, maar zoals ik al zei wist ze dit niet zeker,
de steen ziet er heel vreemd uit alsof er water achter/inzit, randen zijn nog steeds scherp heb ik zelf met een microscoop gecontroleerd, niks afgesleten.
In een slot van een ander "kistje" gestopt?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:36 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh, ik verwacht echt niet dat hij veel waard is en anders moet ik er nog is goed overna denken, Ik weet zeker dat op het moment echt niemand hem kan vinden.
Hij ligt nu dus niet meer in de kluis![]()
Bij welke grootte spreek je van een waarde van duizenden euro'squote:Op woensdag 21 februari 2007 19:44 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Mocht de grote steen diamant zijn kan je rekenen op een waarde van duizenden euro's, alleen al op basis van de waarde van een losse steen van dat gewicht. Bij diamant is het zo dat de prijs niet in verhouding staat tot de toename van gewicht. Met andere woorden, een diamant van 10 karaat brengt niet 10 keer meer op dan een diamant van 1 karaat, maar tientallen keren meer. Je kunt dus ook niet van een karaatprijs spreken bij diamant. Diamantjes van de grootte die jij noemt komen echter ontzettend veel voor, en zullen dus weinig opbrengen. Het mooie is echter dat dit er niet zoveel toe doet, zoals je al zei is het stuk zo oud dat er een behoorlijke historische waarde aan vast zit, die de waarde van het materiaal overstijgt. Als de grote steen echt is wordt het een ander verhaal, ik weet niet wat hier de afmeting van is, maar je spreekt over duizenden euro's voor een diamant van dat formaat.
edit: Oh, de grote steen is geen diamant
Hoe weet je of het diamant is? en mocht het wel diamant zijn is hij zeker duizenden euro's waard!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Bij welke grootte spreek je van een waarde van duizenden euro's? De diamant in de ring van mijn vader heeft een diameter van 12 mm
Die vragen normaal gesproken een percentage van de waarde, maar dan krijg je er ook een officieel taxatieraport bij, dat is dan voor de verzekering.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:43 schreef dynamiet het volgende:
Eerst vrijdag van de maand zitten de expers weer klaar om het antiek, juwelen, etc te inspecteren. Ik ben alleen bang dat ik er niks aan heb,
Ik kan denk ik beter naar een goede juwelier /diamantair gaan. alleen ben ik bang voor de prijs van zulke mensen, op internet zie ik namelijk redelijk hoge bedragen, en ik ben ook maar een zuinige nederlander.![]()
Mijn vader zweert erbij dat het diamant is. En het is ook nog een erfstuk ( dus ik ga hem ook niet verkopen), maar de waarde ervan weten is leuk hequote:Op woensdag 21 februari 2007 21:13 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Hoe weet je of het diamant is? en mocht het wel diamant zijn is hij zeker duizenden euro's waard!
Het hangt er van af, op welke manier en hoe goed de diamant geslepen is. Vooral bij grotere diamanten is dit nogal bepalend voor het gewicht, en dus zou je er niet zoveel van kunnen zeggen zo. Er vanuit gaande dat de diamant brilliant geslepen is , weegt 'ie ongeveer 6-7 karaat. Dit is 1.2-1.4 gram. Vrij uitzonderlijk voor een ring.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:31 schreef DuranK het volgende:
[..]
Mijn vader zweert erbij dat het diamant is. En het is ook nog een erfstuk ( dus ik ga hem ook niet verkopen), maar de waarde ervan weten is leuk he![]()
Neeh maar de juwelier heeft het met 2 apparaten en een loep gecontroleerd!quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:42 schreef nielsgeode het volgende:
Heb je het truukje met een blacklight al geprobeerd? (zie laatste post pagina 2)
Als ze daar dan zeggen dat het geen diamant is, ga daar maar van uit dan, wel wazig dat ze niet kunnen zeggen wat het dan wel is, had ik het goed begrepen dat je morgen naar het museum gaat?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:39 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh maar de juwelier heeft het met 2 apparaten en een loep gecontroleerd!
Je bedoelt een goudsmid, neem ik aan?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:07 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goudsmit maar hij is al geweest las ik
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen, de grote steend is geen diamant maar dat heb ik al gezegt op pagina 1 ergens, ziet er gewoon net iets anders uit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als ze daar dan zeggen dat het geen diamant is, ga daar maar van uit dan, wel wazig dat ze niet kunnen zeggen wat het dan wel is, had ik het goed begrepen dat je morgen naar het museum gaat?
err dat heb ik een paar pagina's terug al gezegt..quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een jaarletter, voor zover ik kan zien lijkt het op het jaartal 1936, kijk zelf maar even hier:
http://www.beppiesbrocante.nl/id391.htm
Herstel, lijkt ook erg, zo niet veel meer op 1820, zo'n mooie gestileerde schuine L!![]()
quote:1,5 % van de getaxeerde waarde tot 20,000 euro en een bedrag per artikel dus niet zo even te zeggen!!
Hopelijk weet je over ruim een week dus meer.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:33 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen, de grote steend is geen diamant maar dat heb ik al gezegt op pagina 1 ergens, ziet er gewoon net iets anders uit.
32 stenen zijn zeker diamant, 2 gaf de meter niet een volledig signaal maar een half signaal dit kan komen door vervuiling.
Precies daarom verbeterde ik me ook, ik had de link erbij gezet van het overzicht van jaarletters, dan kan men zelf ook kijken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:45 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
err dat heb ik een paar pagina's terug al gezegt..![]()
Te goeder trouw gekocht en inmiddels vanaf 1995 in zijn bezit.....quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:25 schreef ratbeard het volgende:
Ik hoop dat het een gejat sieraad is dat verstopt zat in je kluisje![]()
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldjequote:Op donderdag 22 februari 2007 13:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Te goeder trouw gekocgt en inmiddels vanaf 1995 in zijn bezit.....![]()
Inderdaad!quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:34 schreef ratbeard het volgende:
[..]
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldje![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:34 schreef ratbeard het volgende:
[..]
jaa maar je weet maar nooit. Misschien is iemand al vanaf 1970 aan het zoeken naar haar speldje![]()
Geboortedatum: 03-05-1985quote:
Dit ga ik regelen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik dacht even dat ik in de OP een plaatje van een grote hooiberg zou zien..
maar ik zie ook geen foto's van die speld
Was hij maar 10 k waardquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Update: de speld is zojuist voor ¤ 10.000,- van eigenaar verwisseld! Bedankt voor de goede transactie!
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Update: de speld is zojuist voor ¤ 10.000,- van eigenaar verwisseld! Bedankt voor de goede transactie!
Dat was onzin.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:29 schreef Snever het volgende:
[..]
Over wiens speld hebben we het nou
![]()
Zeg, heb je weer drugs op?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:55 schreef Koewam het volgende:
Waar heb
As vrijdag dusquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:33 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Neeh eerste vrijdag van de maand dus niet morgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |