idem!quote:Op zondag 18 februari 2007 20:44 schreef Strychnine het volgende:
Ook een tvp hier, ben benieuwd!
Erg gaaf zeg dat je dat gevonden hebt, dat gebeurd niet iedereen.
Het rijk worden zal echt wel mee vallen, een paar tientjes als alle steentjes niks zijn, tot misschien een paar honderd als de kleine steentjes diamanten zijn,quote:Op zondag 18 februari 2007 22:20 schreef Hanstin het volgende:
als je rijk wordt dan weetje wie je geholpen heeft he ? *kuch* ik *kuch*
quote:Op zondag 18 februari 2007 21:12 schreef ramses het volgende:
Leuk om zoiets te vinden!!
Maar diamant kan het toch niet zijn, wat mij verteld is worden diamanten nooit, nooit, nooit in zilver gezet...weet eik niet waarom maar zal wel zijn omdat zilver te zacht is ofzo
idd zoek jij maar is een sierraad van 90-95 % goud, dat is er gewoon niet, van zilver wel dat komt omdat puur zilver harder is dan goud en dus minder vermengt hoeft te worden.quote:
Dat gebeurd niet, Ik verwacht niet dat het diamanten zijn of kostbaar is, ik vind het gewoon leuk dat ik het gevonden heb, iets wat wel 150-200 jaar oud is, Ik had het kluisje al bijna weg gegooit dan had ik helemaal niks gehad!quote:
Jij nietquote:Op maandag 19 februari 2007 00:20 schreef dynamiet het volgende:
Dat gebeurd niet, Ik verwacht niet dat het diamanten zijn of kostbaar is...
en jammer dat tussen kunst en kitsch vol zit..quote:Op maandag 19 februari 2007 03:06 schreef Little_Angel het volgende:
* Little_Angel blijft dit topic volgen
Erg interessant dit, ben ook heel benieuwd hoe het gaat aflopen bij de juwelier!
jahh idd dat vind ik zelf ook jammer,quote:Op maandag 19 februari 2007 03:30 schreef Petre het volgende:
[..]
en jammer dat tussen kunst en kitsch vol zit..
Zou wel mooi geweest zijn, kan je meteen fok even noemen, overal moeten we in het nieuws!!!quote:Op maandag 19 februari 2007 07:14 schreef dynamiet het volgende:
[..]
jahh idd dat vind ik zelf ook jammer,
Dudequote:Op maandag 19 februari 2007 07:32 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Zou wel mooi geweest zijn, kan je meteen fok even noemen, overal moeten we in het nieuws!!!
quote:Op maandag 19 februari 2007 10:16 schreef lucky_birdie het volgende:
al zo'n 30 jaar in de juweliersbranche (oa bij Schaap & Citroen)
uhuh uhuhquote:
Nee, want zuiver zilver, goud en platina zijn te zacht om tot sieraden of gebruiksvoorwerpen te worden verwerkt. Zij zouden veel te snel slijten of verbuigen en daardoor onbruikbaar worden. Deze zuivere edele metalen worden dan ook gemengd met andere metalen (Platina met koper; geelgoud met koper en zilver; witgoud met koper en palladium of nikkel; zilver met koper)quote:Op zondag 18 februari 2007 15:43 schreef Roltrapfee het volgende:
[..]
Leuk om te weten, ik wist niet dat het zo werkte![]()
Wordt puur zilver ook wel eens gebruikt in sierraden of is dat niet te doen? Ik meen ooit bij scheikunde geleerd te hebben dat legeringen meestal sterker zijn dan 'gewone' metalen, klopt dat?
quote:Op maandag 19 februari 2007 10:51 schreef Impry het volgende:
Mja, heb zo m'n bronnen binnen de juweliersbranche...
Ik twijfel ook zeker niet aan de expertise van je vader. zelf vermoed ik dat de grote steen ieder geval geen diamant is. De kleine steen zijn mogelijk wel diamanten ze hebben exact de zelfde weerkaatsing en kleur als de diamant in de ring van me moeder, of het moet een andere steen zijn die heel moeilijk is te onderscheiden.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:16 schreef lucky_birdie het volgende:
De kans dat het diamant is is ZEER KLEIN, omdat de stenen op een bepaalde manier zijn vast gemaakt, die mijn vader niet bekend voor kwam..
Hij werkt al zo'n 30 jaar in de juweliersbranche (oa bij Schaap & Citroen) en hij heeft dus al heel wat sieraden voorbij zien komen..
Diamanten worden meestal wel ietsje steviger vast gezet..
maar who knows.. het zou kunnen.
Zeker weten, ben niet anders van plan!,quote:Op maandag 19 februari 2007 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Wat superleuk!! Ik ben heel erg benieuwd. En ik zou em ook zeker zelf houden!
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:12 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Zeker weten, ben niet anders van plan!,
Leuk extra cadeau'tje als ik ooit ga trouwen. (of het moet wel heel erg kitch zijn)
Hmmz ja haha ja zou goed kunnen nooit zo bij stil gestaan, maar waarom zetten ze dan geen diamanten in zilver?? Dat kan toch niet alleen met de waarde van zilver tov goud te maken hebben?? Nou ja iig ik wilde dus een diamant in zilver (vraag me niet waarom) maar dat kon dus nietquote:
Je kunt zoiets vast wel laten maken maar waarom dan niet in wit goud?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:30 schreef ramses het volgende:
[..]
Hmmz ja haha ja zou goed kunnen nooit zo bij stil gestaan, maar waarom zetten ze dan geen diamanten in zilver?? Dat kan toch niet alleen met de waarde van zilver tov goud te maken hebben?? Nou ja iig ik wilde dus een diamant in zilver (vraag me niet waarom) maar dat kon dus nietomdat men nooit diamanten in zilver zet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |