abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf maandag 12 februari 2007 @ 19:33:49 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46248334
101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 12 februari 2007 @ 19:34:48 #2
16000 nikky
pi_46248394
Ik gooide hem dus dicht .

Borstvoeding deel 28 vorig topic
En mijn laatste post;
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:29 schreef Moonah het volgende:
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht ( ) dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld. Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....

Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.
Dat is zijn probleem en niet de jouwe. haal je recht meid. Laat niet over je heenlopen!

Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_46248642
Ik post hier nooit maar lees wel mee. Dan steek ik alvast op voor als... ooit...
Nu post ik wel even want ik heb YPPY al een tijdje niet gezien. Ik ben benieuwd hoe het met haar en Anna is.

Moeilijk zeg, zo'n gesprek, Moonah. Ik ben ook juf op een basisschool en meerdere collega's hebben bij ons gekolfd (sommigen onder schooltijd!). Eerder weggaan om te voeden, is dan toch een prima oplossing? Je kunt toch door collega's op de hoogte worden gebracht van wat is besproken tijdens een eventuele vergadering. Hoe vaak hebben jullie vergaderingen trouwens?
  maandag 12 februari 2007 @ 20:28:17 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46249916
Dubbel
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 12 februari 2007 @ 20:32:28 #5
94046 PM-girl
pi_46249979
Moonah, wat een lompe reactie zo zeg. Wellicht kent hij de wet wel maar wil hij hem niet kennen, wel zo makkelijk als jij er niet mee komt.
Gelukkig wel positieve reacties van je collega's, fijn!
*
pi_46250399
Wat jammer dat het toch zo ongeveer is verlopen als je dacht
Ik vind jouw oplossing juist zo vreselijk netjes. Fijn dat je het met je collega's wel kan regelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46253459
Pfff, ik ben op zoek naar tips om het clusteren in de vroege ochtend te beperken.

Merlijn wil vanaf 4 uur aan de borst blijven hangen. Pas vanaf de tijd dat we op moeten gaat hij lekker slapen zonder mij. Ik probeer vanalles en leg hem dus 's nachts pas aan als hij hardhandig wordt. Ik hem hem ook een paar keer met zijn rug tegen mijn buik aangelegd en dat hielp een beetje. Maar hij wil gewoon echt de borst. Nu ik alleen thuis ben met Merlijn deze week vind ik het extra zwaar, om zoveel wakker te worden.
pi_46256497
Moonah, als je baas nog nooit van de BV-wet heeft gehoord mail hem dan de link even dan kan hij zich inlezen.

Wel heel jammer dat er zo moeilijk over gedaan wordt hoor, ik kan me in elk geval erg goed voorstellen dat je er nu even niet naar uit kijkt om weer aan het werk te gaan.

Sterkte meid, hopelijk komt het allemaal goed als je straks weer aan het werk gaat (en je baas misschien wat beter geïnformeerd is...)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_46256710
Wat moet dat zwaar zijn Randa....
Ik denk dat als ik het zelf op deze leeftijd zat zou zijn ik het zou blijven weigeren. Alleen zal dat niet meteen voor meer nachtrust zorgen vrees ik... maar ik weet ook hoe moeilijk dat soms kan zijn snachts, helemaal als hij bij jullie in bed slaapt.
Geen duidelijke tips dus, wel sterkte gewenst!

En Moonah! potverdorie zeg! Ik vind het knap van je dat je wel je eigen wensen en eisen op tafel hebt gelegd. Hopelijk draait het allemaal positiever als je straks weer aan het werk bent. Je hebt dan zelf ook wat meer grip op de situatie waarschijnlijk en misschien zijn sommige aanpassingen helemaal niet nodig. En als ze wel nodig zijn dan is het voor een paar maanden. Jammer voor meneer de baas, maar helaas!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:58:14 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46260982
Randa wat vervelend dat clusteren. Ik ken het wel, alleen doet Maud het (tot nu toe) van 6 uur tot acht uur in de avond. Randa, is een flesje met water een optie. Weet dat mijn zus dat een weekje heeft gedaan (oudste was na 9 maanden nog niet van de nachtvoeding af door gewenning) en toen was het klaar.

Moonah, jammer dat je verwachting is uitgekomen, maar goed dat je op je strepen bent gaan staan. Thies komt op de eerste plek. En in dat kader...Maud bij mij ook.

Heb vanochtend weer even mogen huilen. Ze weigerde de fles bij de oppas en na veel geworstel is ze in slaap gevallen en heb ik ze om half 1 gevoed (had nl. net gekolfdtoen de oppas belde dus eerder aanleggen was geen optie). Dat waren dus 5,5 uur tussen de eerste en de tweede voeding in. Toen ik mijn man zag begon ik dus spontaan te huilen, want ons meisje moet wel drinken. Heb dan ook afgesproken dat als ze vanmiddag weer weigert, ik naar d'r toe ga. F. komt dan zo snel mogelijk naar de winkel en neemt mijn werk over.
Ze is ook een beetje ziekjes dus zorgen maakte ik me toch al en dan komt dit er nog bij....niet leuk.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:00:48 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_46261054
moonah, lees het nu. bah wat kunnen werkgevers toch stom reageren, ze kunnen je het zo moeilijk maken! Het is verdorie zijn plicht op de hoogte te zijn. succes ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_46268221
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef chacama het volgende:
Randa wat vervelend dat clusteren. Ik ken het wel, alleen doet Maud het (tot nu toe) van 6 uur tot acht uur in de avond. Randa, is een flesje met water een optie. Weet dat mijn zus dat een weekje heeft gedaan (oudste was na 9 maanden nog niet van de nachtvoeding af door gewenning) en toen was het klaar.

Moonah, jammer dat je verwachting is uitgekomen, maar goed dat je op je strepen bent gaan staan. Thies komt op de eerste plek. En in dat kader...Maud bij mij ook.

Heb vanochtend weer even mogen huilen. Ze weigerde de fles bij de oppas en na veel geworstel is ze in slaap gevallen en heb ik ze om half 1 gevoed (had nl. net gekolfdtoen de oppas belde dus eerder aanleggen was geen optie). Dat waren dus 5,5 uur tussen de eerste en de tweede voeding in. Toen ik mijn man zag begon ik dus spontaan te huilen, want ons meisje moet wel drinken. Heb dan ook afgesproken dat als ze vanmiddag weer weigert, ik naar d'r toe ga. F. komt dan zo snel mogelijk naar de winkel en neemt mijn werk over.
Ze is ook een beetje ziekjes dus zorgen maakte ik me toch al en dan komt dit er nog bij....niet leuk.
Dat kan het ook zijn he. Nune zat vannacht met een verstopte neus. Dat was geen borstvoeding meer maar een worstelpartij, mên. Alsof ze die tepel eraf wilde rukken. En kwáád meppen, schoppen en gillen tegen die borst
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46268960
Hm, dit topic stond nog niet in MyAT...
Ik ga mijn directeur ook de link van borstvoeding.com mailen. Maar weet iemand ook de link van het min. van Sociale Zaken waar dit recht beschreven staat? Ik ben hem laatst ergens tegengekomen en heb hem niet opgeslagen. En nu kan ik hem dus niet meer vinden.

Sterkte Chacama met Maud! Ik herken je zorgen....
En Nune ook snel beter worden zodat je weer lekker kunt drinken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46269892
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105#21600

http://www.fnvformaat.nl/artikel_inhoud.asp?id=299 (artikel 4:8)

Ik geloof er trouwens niks van dat hij er niets van zou weten hoor. Jij wel? Ergens in zijn boekenkast heeft hij heus wel de arbeidstijdenwet staan .
Variety is the spice of life
pi_46270303
Randa, is het clusteren weer begonnen nadat zijn papa weg was? Zou dat het kunnen zijn? Zo niet, tja, ik heb er paal en perk gesteld al wat maandjes geleden. 's Nachts drinken mag, ook een paar keer, maar clusteren doe ik niet meer aan. Alleen bij ziekte en ander leed.

Maar als je alleen bent moet je aan zoiets maar niet beginnen. Mijn man is ook vaak weg en mijn stelregel is: ik begin niks nieuws als hij er niet is

Hij zal overdag wel op het kdv zijn of veel te druk om te drinken denk ik he, zou overdag vaker aanbieden helpen of 's avonds de gelegenheid geven om te clusteren? Lastig! Sterkte!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:45:05 #16
94046 PM-girl
pi_46272670
Randa, Mwanatabu en Chacama, ik hoop op beterschap voor jullie vannacht en morgen!

Wat ben ik toch blij dat ik bv geef, Simon gilt vandaag wat af om een of andere reden, maar is telkens heerlijk getroost met de borst Zonder zorgen of ik te veel geef op een dag en hoe snel een voeding klaar kan zijn!
*
pi_46272766
Handig he, PM. Ik zou gek worden anders denk ik.
pi_46274997
PM, hoe is het eigenlijk met de pijn?

Wij proberen juist Thies ook op andere manieren te troosten dan met de borst.
"Ik heb immers geen tieten en dan kan ik hem nooit echt leren troosten," zegt J.
Zit wat in. Maar als ik Thies nu zo op de achtergrond hoor huilen (tandje.... ), dan jeuken mijn ehm... handen. Hup tiet erin en klaar.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:38:14 #19
94046 PM-girl
pi_46275413
Simon is normaal prima te troosten door aandacht, van papa of mama. Maar vandaag even niet.

En de pijn is weg! De huisarts had ik gebeld, de assistente zou hem laten terugbellen maar dit is niet gebeurd. Maar prompt was de pijn ook weg, de velletjes zitten er nog een klein beetje. Simon drinkt ook weer goed, zonder headbangen, loslaten of andere fratsen. Dus voorlopig zijn we weer goed op weg! lief dat je het vraagt!
*
pi_46275976
Fijn PM
pi_46279436
Ja, dat is idd erg fijn PM.
Ik heb zojuist toch Thies getroost met mijn borst. Pff, wat een opluchting is dat toch.
pi_46290819
Gewoon doen Moonah, dat hij dat niet kan betekent toch niet dat jij 't niet mag?
pi_46291117
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:27 schreef poemojn het volgende:
Gewoon doen Moonah, dat hij dat niet kan betekent toch niet dat jij 't niet mag?
Ja nou, idd. Het voelt ook zo tegennatuurlijk om het niet meteen te doen.
Maar het is meer uit een soort (misplaatst??) gevoel van respect voor zijn vaderschap. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Maar goed, vaders en moeders verschillen nu eenmaal, dus ook in troosten. J moet zijn eigen manier van troosten vinden. Dat kan hij wel goed hoor, maar als het heel erg is, dan wil Thies tóch bij mama zijn... Hm, dat zal dus wel niet voor niets zo zijn.
Food for thought.
pi_46291356
Mijn ervaring is dat het gaat wisselen. Er zijn periode's dat onze dochter een uitgesproken voorkeur heeft voor mijn man en dat ze alleen bij hem rustig wordt. Kan mama met d'r tiet op hoepelen . En soms is dat weer andersom. Dat was niet in de eerste maanden hoor, maar met een maand of 7 begon dat.
pi_46291503
Neuk, hier ook opluchting dat je cursus niet door ging. Echt fijn.

Handig om alvast mee te lezen sombie, heb ik ook tijden gedaan. Altijd makkelijk om voorbereid te zijn.

Dat is moeilijk Randa, geen idee wat je eraan kunt doen.

Wat ben ik blij dat Anna gewoon uit een flesje wil drinken chacama, je bent ook niet gerust als je er niet bent en je weet dat het niet goed gaat. Je maakt je toch zorgen dan.

Goed dat de pijn weg is PM.

Troosten kan ik ook veel makkelijker dan J. Ik ga dan niet moeilijk doen als het makkelijk kan.

De bv verloopt best goed op het moment, al merk ik dat ik (van de stress?) minder kolf. J. geeft nu een nachtvoeding en ik kolf ‘s ochtends extra. Dit betekent dat de vriezer steeds leger wordt, maar nu we de 6 maanden naderen vind ik dat niet meer zo erg. Mocht het nodig zijn, dan kan ik altijd weer extra gaan kolven.
Ik had het trouwens niet gepost (wilde vorige week voorkomen dat ik iets zou posten waar ik spijt van zou krijgen), maar Anna was vorige week 140 gram gegroeid. Gaf wel een flinke opsteker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46291625
chacama sterkte met maud hopelijk is ze snel beter en drinkt ze weer goed en mwana jij natuurlijk ook met nune.

moonah fijn toch als je thies zo kunt troosten.
blijf op je strepen staan bij je werkgever. die wet is er niet voor niets,

yppy fijn toch dat anna zo goed aangekomen is.
ik heb echt respect dat je ondanks alles zo door zet.
mama van 3 kids!
pi_46292071
Uit de krant:
quote:

Onderzoek: Borstvoeding doet stijgen op sociale ladder

LONDEN (ANP) – Baby’s die borstvoeding krijgen, maken later een grotere
kans om te stijgen op de sociale ladder. Dat blijkt uit een onderzoek dat
is verricht aan de universiteit van het Britse Bristol.

De onderzoekers keken naar de levens van 1400 baby’s die geboren werden in
de jaren 1937, 1938 en 1939. Van de borstgevoede kinderen bleek later zo’n
58 procent zijn milieu te ontgroeien. Van de baby’s die de fles kregen was
dat 50 procent. Het relatieve verschil tussen de twee groepen bleek echter
veel groter, 41 procent, nadat de wetenschappers andere factoren die de
uitkomst konden beïnvloeden hadden meegewogen.

Opvallend was dat hoe langer een baby de borst kreeg, hoe groter de kans
op opwaartse sociale mobiliteit, aldus het onderzoek. Ook was er verschil
tussen broertjes en zusje binnen een gezin, waar een van hen wel en de
ander niet borstvoeding kreeg. De natuurlijk gevoede baby maakte 16
procent meer kans om het later sociaal goed te doen.

Onderzoeksleider Richard Martin verklaarde tegen de BBC dat het nog
onduidelijk was wat precies de oorzaak was van het sociaal gunstige effect
van borstvoeding. Bekend was al dat borstkinderen gemiddeld een iets hoger
IQ hadden dan flessenkinderen en een iets betere gezondheid genoten. Maar
of dat komt door de melk, het proces van borstvoeding zelf – waardoor een
betere band met de moeder zou ontstaan – of doordat borstvoeding vooral in
bepaalde milieus populair is, is nog niet met zekerheid te zeggen.

De afgelopen decennia is het onder moeders uit de midden– en hogere
sociale klassen gebruikelijker om hun kinderen de borst te geven dan in
lagere sociale milieus. Dat was in jaren voor de Tweede Wereldoorlog niet
het geval. Het onderzoek in Bristol vond geen verband tussen het inkomen
of sociale status van de onderzochte gezinnen en het aantal borstgevoede
baby’s.
pi_46292176
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef nebelung het volgende:
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105#21600

http://www.fnvformaat.nl/artikel_inhoud.asp?id=299 (artikel 4:8)

Ik geloof er trouwens niks van dat hij er niets van zou weten hoor. Jij wel? Ergens in zijn boekenkast heeft hij heus wel de arbeidstijdenwet staan .
Nebelung! Ik zie nu pas je snelle reactie. Tnx.
En ik schat hem toch écht wel zo in dat hij het niet weet.
Maar daar breng ik dus verandering in.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:06:52 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_46301941
Moonah, wat rot dat je baas zo reageerde...
Randa, sterkte met clusteren!

Eeven een vraagje. Ive heeft altijd al een voorkeur voor mijn linker borst gehad, maar de laatste weken wordt het wel redelijk ernstig. Zo ernstig dat de productie rechts terugloopt en links oploopt, zodat ik dus oneven borsten heb. Als hij eerst de linker krijgt, wil hij de rechter niet meer, begint hij met de rechter, dan wil hij vrij snel over naar de linker. Het begint een viceuze cirkel te worden. 's Nachts drinkt hij wel uit beiden goed, opmerkelijk genoeg. Wat kan ik doen om dit te doorbreken? Ik zat er zelf aan te denken om een tijdje vaker met rechts dan met links te beginnen. Maar ik hoop niet dat het dan links mis gaat... Iemand tips?
pi_46302079
Bij mij werkt het om Anna anders aan te leggen. Rechts vindt ze ook niet leuk. Ik ga in kleermakerszit liggen met het dekbed over m'n benen en dan leg ik haar erop. Soort van rugbyhouding, maar dan doorgeschoven. Het is niet goed voor mijn rug, maar ze drinkt wel weer een tijdje dan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_46307549
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:13 schreef poemojn het volgende:
Uit de krant:
[..]
Arme Morris

YPPY, ik vind het ook superknap van je allemaal! En wat heerlijk dat ze zo gegroeid is.
pi_46310586
Snoopy beter niet meer posten? Ik vond het vooral een komisch onderzoek eigenlijk.
Gelukkig voor M&J hier kunnen ze nog alle kanten op, genoeg treetjes boven en beneden hen.

Anna was echt goed gegroeid dus YPPY, fijn!
pi_46312201
-valt even snel binnen-

Maud heeft bij de oppas weer niet gedronken en ik kon (met dank aan het slechte weer) gelukkig tussendoor daarheen om te voeden. Maar moest vanavond weg en toen moest papa dus de fles geven. En raar maar waar die accepteerde ze dus gewoon zonder problemen. Wie heeft een oplossing wie heeft raad?
We gaan in elk geval proberen of ze in een gedragen shirt van mijn man de fles bij de oppas misschien wel wilt accepteren. Maar alle andere adviezen zijn meer dan welkom. Ik wil nl. niet stoppen met bv.
pi_46312464
Heb je hier nog iets aan, Chacama?
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?sinds=1&template=1&actueel=1&archief=0&thread=71293&forumsel=4&forum=4&post=1092874

Misschien biedt zij de fles heel anders aan dan je man? Dan zou je dit kunnen proberen
quote:
Therapeutisch flesvoeden is een manier van flesvoeden waarbij zoveel mogelijk het drinken an de borst wordt geimiteerd in wijze van aanbieden en kindgeleid drinkgedrag.
De speen wordt aangeboden zoals de borst en dus moet het kind evengoed de mond openen voor de speen wordt ingebracht. De speen moet goed ver in de mond en de lipjes uitgekruld tegen de dop van de speen, dus met de mond wijd open en de tong onder de speen. Dan moet de melkstroom zo langzaam zijn, dat er alleen melk komt als het kind actief drinkt. Drinkpauzes van het kind worden geaccepteerd, net als bij drinken aan de borst. Op deze manier wordt drinkverwarring zoveel mogelijk voorkomen en kan zelfs een goede borsttechniek worden geoefend. Het is geen manier om even snel een voeding naar binnen te werken; het duurt minstens net zo lang als een voeding aan de borst.
Vingervoeden moet op een vergelijkbare manier gebeuren, dus aanbieden en wachten op acceptatie en alleen melk laten stromen ''als beloning'' voor een goede drinkbeweging.
(Quote van lactatiekundige Gonneke van Eurolac.)
pi_46312842
Super Poemojn. Ik ga het morgen even printen en aan d'r laten lezen. Zo kan ze kijken of het lukt en hoe Maud het doet. En die tips zal ik even printen. Altijd handig.
pi_46312957
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:33 schreef poemojn het volgende:
Snoopy beter niet meer posten? Ik vond het vooral een komisch onderzoek eigenlijk.
Nee hoor, post maar. Ze zijn er helemaal niet over uit of het nou de bv is of het milieu waaruit de kinderen komen. Dus we schieten geen bal op met dit onderzoek toch? Ik bedoel, het zou te bizar zijn als Lis meer kansen had dan Morris omdat zij bv heeft gehad.
pi_46313420
Alvast voor 04-02-2040 een meeting plannen om te kijken hoe iedereen is terechtgekomen?

Succes ermee Chacama, hopelijk werkt iets!
pi_46313654
Chaca!
Ik PM je zo even terug!
pi_46315040
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:21 schreef poemojn het volgende:
Alvast voor 04-02-2040 een meeting plannen om te kijken hoe iedereen is terechtgekomen?
Dat zou wel grappig zijn ja.
pi_46315179
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:50 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat zou wel grappig zijn ja.
Ik maak wel weer een pannetje soep.
pi_46315574
Dat moet dan wel Moonah, tegen die tijd heb ik vast geen tanden meer
pi_46315676
Da's waar ook, dan zijn wij ook ehm... een stukje ouder!
2040.... dan hoop ik 70 te zijn...
pi_46315717
Ja, ik ook
pi_46315834
Haha, dan ben ik 74 bijna
pi_46315839
ik 59..
zal ik dan maar koken?
pi_46315934
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:07 schreef poemojn het volgende:
ik 59..
zal ik dan maar koken?
Gaan we dan Rapleyen of pureer je?
pi_46316003
Ik weet niet hoe goed de kunstgebitten dan zijn
pi_46321356
Dan kan ik de appeltaart gewoon soppig maken. Gelukkig maar, verwacht niet dat het tegen die tijd veel beter gaat.

Chacama, ik zat te bedenken dat Anna overdag bij het kdv lang niet zo goed heeft gedronken. Ze was toen veel afgeleid en zat steeds rond te kijken. Als J. thuis was met haar, was het rustiger en ging het beter. Anna was toen wel al een stuk ouder dan Maud.
*OUD heilige*
pi_46321577
hehheh. ik doe mee hoor! (mits ik de 72 haal).
pi_46322260
Hallo.
Ik heb een vraagje gesteld in het luier-topic.Misschien willen jullie even kijken,of je een antwoord hebt?Heeft niks met bv te maken,maar ik dacht,er lopen wel mamma's rond die in de luiers zitten,dus iemand zal het hopenlijk weten.
Alvast bedankt

Groetjes,Minoes
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:51:09 #51
94046 PM-girl
pi_46324399
Ja 2040 meeting! Deze dan 60-jarige meldt zich aan!

Chacama, lastig zeg. Ik hoop voor je dat het t-shirt werkt!

En Cattie, dit probleem hebben we hier ook een paar dagen gehad, maar toen was het ineens weer over. Maar waarom? Geen idee, dus ik kan je niet meehelpen in het bedenken van een oplossing.
Succes!
*
pi_46326987
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:51 schreef PM-girl het volgende:
Ja 2040 meeting! Deze dan 60-jarige meldt zich aan!
Moeten we alvast een topic openen denk je?
pi_46328290
Je kunt beter te vroeg zijn dan te laat.

Vanochtend was ik bij de psychiater. Niet leuk om zo 'ineens' psychiatrisch patient te zijn. Ze adviseerde om zowel met gesprekken als AD aan de slag te gaan. Ik nog dat ik niet zo dol ben op medicijnen, maar goed, als dat beter is, dan is dat zo. Moet ik wel met de bv stoppen. Ik had me al wat voorbereid, maar zij wist niets van medicijnen die wel kunnen, te weinig bekend volgens haar. Ze belt morgen terug. Ik ga nu (tot we naar het CB moeten vanmiddag) info zoeken van wat wel zou kunnen.
Stoppen met de bv kan ik niet. Irl gaat iedereen (J. incluis) roepen dat ik 'gewoon' moet stoppen. Ze snappen het niet, hoe belangrijk het is. J. noemde het al een obsessie. Dat is het ook, maar ik heb het wel nodig. Het is maar goed dat ik het druk heb vandaag, kan ik er niet te veel over nadenken en met een lijstje aan de slag.
*OUD heilige*
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:01:25 #54
94046 PM-girl
pi_46328407
YPPY, he bah, wat rot om te horen, dat je moet stoppen. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe jouw situatie is, maar ik zou het ook heel moielijk vinden te stoppen, het juist zo waardevol en misschien zeker nu in jouw situatie. Wellicht zijn er (in het andere topic?) ervaringen van mdrs met de combinatie AD en bv?
Sterkte meid, ik vind het echt heel rot voor je
*
pi_46328842
Ik ben niet van plan om te stoppen eigenlijk. Dat gaat niet goed. Daarom ben ik nu aan het zoeken naar informatie over de combinatie bv en AD. Dan kan ik dat morgen aanvoeren waarom het wel samen kan. Anders weet ik niet of ik wel aan de AD wil.
*OUD heilige*
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:18:05 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46328969
Yppy, het lijkt me ook vreselijk moeilijk om te stoppen.
Als je je al zo onzeker voelt over de dingen die je wel of niet voelt voor Anna is dit natuurlijk 1 van de dingen waarvan je 100% zeker weet dat het goed is voor Anna.
Ik hoop dat je iets kan vinden.
pi_46329121
Yppy, het RIVM heeft een afdeling die je psych kan bellen om te overleggen welke medicijnen kunnen. http://www.rivm.nl/preven(...)formatie_Service.jsp

Succes met alles
(en ja, gewoonlijk kan het dus wel samen. Plotseling stoppen kan zelfs averechts werken ivm de hormoonspiegels; er zijn dus ook psychiaters die daarom sterk tegen afbouwen zijn ivm depressie. Maar dat verschilt ook per patient en medicijn natuurlijk weer.)
pi_46329193
Yppy, ik kan me goed voorstellen dat je echt niet wilt stoppen. Het is jouw linkje met je lichaam en met Anna.
Er is een hoop te vinden over de combinatie BV en AD en er zijn zeker mogelijkheden.
Sterkte
pi_46330463
Aah Yppy dat klinkt niet vrolijk.
Is niet te onderhandelen dat je eerst gesprekken doet en later na afbouwen indien nodig nog aan de AD gaat?
Mijn man (die geen bv geeft ) heeft ook AD geweigerd in eerste, tweede en derde instantie en doet het nu ook met gesprekken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Jubileum moderator donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:38 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46330582
Yppy Phileine heeft wel wat ervaring hiermee. Misschien kun je haar even mailen/pm-en/roepen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 14:23:33 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46331272
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:07 schreef nebelung het volgende:
Haha, dan ben ik 74 bijna
Heheh, ik bén dan 74 waarschijnlijk. Zullen we samenreizen met Vervoer op Maat?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 14:47:20 #62
141844 Macka66
pi_46331957
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:57 schreef YPPY het volgende:
Stoppen met de bv kan ik niet. Irl gaat iedereen (J. incluis) roepen dat ik 'gewoon' moet stoppen. Ze snappen het niet, hoe belangrijk het is. J. noemde het al een obsessie. Dat is het ook, maar ik heb het wel nodig. Het is maar goed dat ik het druk heb vandaag, kan ik er niet te veel over nadenken en met een lijstje aan de slag.
Yppy, ik zou voordat je behandeling echt start niet dingen weg gaan gooien die je nu overeind houden. Zeker niet als je meer ziet in gesprekken dan in medicatie. Wat Owlet al schreef, bv is je lijntje met Anna. Dat zou nog een positieve rol in de behandeling kunnen gaan spelen. En wat Poemojn o.a. al schreef, advies (laten) inwinnen over gebruik van ad bij bv.
Nu stoppen met bv zou je misschien wel lichamelijk rust geven, maar zo te lezen zou het geestelijk de onrust behoorlijk doen toenemen. En dat laatste kun je nu niet gebruiken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46333662
Yppy dikke . Stoppen met BV lijkt me inderdaad ook niet de beste zet. Dat voelt niet goed voor jou, dus zou het denk ik niet bijdragen aan een verbetering van je gevoel...

EN ik ben in 2040..uhm 71...jup ja ik tel goed. 71. Oh boy als ik dat toch zou mogen worden...wel in goede gezondheid natuurlijk.

Maud is nog aan het wennen. Was het t-shirt vergeten, maar ik zat ernaast en met mijn oogcontact kwam er 30 cc naar binnen bij de oppas op schoot en daarna nog eens 60cc bij mij op de arm. We houden vol. IK STOP NIET MET BV!!! (was even voor mezelf)
pi_46333774
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef Lois het volgende:
Yppy Phileine heeft wel wat ervaring hiermee. Misschien kun je haar even mailen/pm-en/roepen?
Heb ik dagen terug al gedaan, voor ik het hier postte.
*OUD heilige*
pi_46366084
In het kader van nieuwsberichten, een leukere dan de vorige (vind ik dan):

NEW YORK - Vrouwen die hun babies borstvoeding geven, lopen minder kans om een hartaanval te krijgen.

Borstvoeding beschermt moederhart

Amerikaanse onderzoekers volgden 100.000 kersverse moeders tussen 1986 en 2002. De vrouwen die 3 maanden tot een jaar borstvoeding hadden gegeven, liepen 24 procent minder kans op een hartaanval dan diegenen die geen borstvoeding hadden gegeven.
pi_46366422
Dat is goed nieuws.

Knap van Maud dat het drinken uit een flesje steeds beter gaat.

Het mailtje met handige sites is onderweg naar de psychiater. Inclusief telefoonnummer van het RIVM. Nu afwachten.
*OUD heilige*
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:08:34 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46367109
En we kunnen juichen voor Maud. Ze heeft net een hele fles zonder morren, zonder vechten en met het maken van een volle luier leeggedronken.

En hier dus een zeer opgeluchte mama

Nebelung dat is toch goed om te weten. En morgen ben ik de drie maanden grens gepaseerd
pi_46367140
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:39 schreef nebelung het volgende:
In het kader van nieuwsberichten, een leukere dan de vorige (vind ik dan):

NEW YORK - Vrouwen die hun babies borstvoeding geven, lopen minder kans om een hartaanval te krijgen.

Borstvoeding beschermt moederhart

Amerikaanse onderzoekers volgden 100.000 kersverse moeders tussen 1986 en 2002. De vrouwen die 3 maanden tot een jaar borstvoeding hadden gegeven, liepen 24 procent minder kans op een hartaanval dan diegenen die geen borstvoeding hadden gegeven.
36 maanden (in totaal) beschermt ook tegen borstkanker
Zit ik nu ongeveer aan
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:16:30 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46367386
Gaat dat pas bij 36 maanden in Mwana. Want dat wordt wel lastig voor me....
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:47 #70
94046 PM-girl
pi_46369126
Hoeft toch niet Chaca je kunt best 36 mnd voeden! Fijn trouwens dat de fles erin ging!

Yppy, ik hoop voor je dat je een combi vindt tussen bv en AD.
*
pi_46369337
Juliette is voorlopig dus nog niet van me af, begrijp ik
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:10:22 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46386647
hmz.. zoonlief heeft nog niet door hoe borsten werken geloof ik..

De hele dag al komt ie om de twee uur.. Vanavond om 19.30 na de voeding in bed gelegd in de veronderstelling dat ie tegen tienen wel weer zou komen..
Nou sinds 10 uur heb ik twee meloenen, maar een wakker kind, ho maar! Meneer lag lekker te pitten..
Heb 'm om 23.30 maar wakker gemaakt, de kant die het meest op knappen stond heeft ie voor 3/4 leeggedronken en de andere kant ben ik nu maar aan het kolven aangezien hij echt niet meer te porren was voor nog een borst.

Zal mij benieuwen hoe laat ie vannacht weer komt ('s nachts zou ie er eens een keer 6 uur ofzo tussen moeten laten zitten, maar vaak komt ie dan niet verder dan 2,5 uur
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:41:26 #73
3011 E.T.
pi_46391788
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:10 schreef E.T. het volgende:

Zal mij benieuwen hoe laat ie vannacht weer komt ('s nachts zou ie er eens een keer 6 uur ofzo tussen moeten laten zitten, maar vaak komt ie dan niet verder dan 2,5 uur

2.30 en 5.00 (en toen lag ie al vanaf 4.15 te pruttelen door krampjes oid maar was nog diep in slaap)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:20:52 #74
94046 PM-girl
pi_46393308
Vermoeiend zo ET! Maar...... HET IS EEN FASE!!!
*
pi_46394770
Dat lijkt op mijn nachtelijke draakje ET. Die van mij slaat de 22:00 ook over en slaapt van 19:30 tot 1 ofzo. Waarna ze weer om de 2 uur komt vaak.
Wakker maken rond 22:00 helpt niet, dan komt ze vaak alleen maar vroeger, rond middernacht.
Maarrrr ze gaat wel steeds beter zelf verder slapen, dat dan weer wel.
pi_46396240
Ow ET ik moet zo lachen om Tijn. Niet dat het zo grappig is voor jou maar het is zooo herkenbaar! Emma was gisteren ontzettend moe, dus ik dacht dat ze wel snel in slaap zou zijn. Nee hoor madam heeft een uur bij liggen drinken en sabbelen. Maar daarintegen heeft ze wel (na nogmaals een uur aan mij vast gezeten te hebben) van twaalf tot acht door geslapen Waarom ze dat niet doet in de nachten voordat ik moet werken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46410371
Tinka (10 mnd) weigert nog steeds de fles.... ze weet hoe het moet, maar drinkt hooguit 30 ml. Ze drinkt alleen nog liggend in bed (lees; in alle rust) want anders is ze te snel afgeleid en bij voorkeur slapend! Dat betekent in de praktijk dat ze om 15.00 drinkt, om 19.45, 22.00, 0.30, 3.00, 5.30 en 7.00 uur... Hij's fijn! Voor de rest krijg ik er de hele dag geen druppel drinken in! Tips zijn welkom!

Bij het CB wilden ze een maand terug dat ik stopte met snachts voeden; dat was niet meer nodig! Leuk bedacht, maar ik heb een kind met Karakter! Dus wat als ze volhardt en ze blijft overdag weigeren? Dan stopt de bv en heb ik een kind dat uitgedroogd is! Oplossing CB: dan stop je toch met de bv?! Eh...??? Niet geluisterd soms?
Laatste keer CB was wel grappig! Je geeft nog bv? Ja.... Hoevaak? Nou ja.... om 15.00 en snachts... Ow, 2 keer dus. Eh... nee... de hele nacht door! Probleem weer uitgelegd. Vraagt ze; hoe gaat de pap? Nou ja, als er 70 ml. ingaat, ben ik heel gelukkig. En brood? Ja, dat gaat goed. Nou, dan geef je toch brood? Duh.... En ik was zo tevreden over mijn CB...
pi_46411273
Mammietje, het lijkt wel of Tinka haar dag en nachtritme omgooit vwb het drinken. Emma heeft dat ook een tijdje gehad, 's nachts vaker komen dan overdag, zeer vervelend. Ik weet niet meer wat ik er aan gedaan heb, beetje in mee gegaan en toch steeds weer geprobeerd om aan te leggen overdag. En dat CB moest maar eens op cursus gaan ofzo
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:16:45 #79
3011 E.T.
pi_46411618
Fijn idd, zo'n luisterend CB

Maar dat is wel lastig, mammietje

Hier is het voorlopig gewoon 'go with the flow'. Al ga ik wel vanaf volgende week eens een beetje regelmaat forceren. Tijn heeft nogal de neiging om de hele dag door kleine beetjes te drinken, waardoor ik soms amper van de bank af kom omdat ik de hele dag met Tijn in de weer ben (voeden, wachten op boertje dat uit z'n tenen moet komen, schone luier.. even spelen, mama wat drinken en er 'moet' weer gegeten worden). Hij 'moet' gewoon rustiger drinken, en meer drinken per keer... dan worden de tijden dat hij kan spelen ook beter benut en slaapt hij ook regelmatiger. Uiteindelijk zal dat ook 's nachts wel schelen
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:42:57 #80
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46413826
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:35 schreef Mammietje het volgende:
Tinka (10 mnd) weigert nog steeds de fles.... ze weet hoe het moet, maar drinkt hooguit 30 ml. Ze drinkt alleen nog liggend in bed (lees; in alle rust) want anders is ze te snel afgeleid en bij voorkeur slapend! Dat betekent in de praktijk dat ze om 15.00 drinkt, om 19.45, 22.00, 0.30, 3.00, 5.30 en 7.00 uur... Hij's fijn! Voor de rest krijg ik er de hele dag geen druppel drinken in! Tips zijn welkom!
Hallo

Is het misschien een ideetje om overdag eens te kolven en haar 's nachts een grote fles afgekolfde melk te geven (meer dan ze gewend is). Misschien krijgt ze gewoon niet voldoende om de nacht in 1x door te komen en vraagt ze daarom steeds om meer. De tijden tussendoor worden bij jou hoe dieper de nacht tegen de ochtend aan loopt steeds korter. Misschien eens om 22u proberen een grote fles aan te bieden?

Succes!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46420167
Vervelend zeg Mammietje, vooral dat ze niet uit een fles wil drinken. Dat was wel een beetje mijn redding, dat J. nu soms een nachtvoeding over kan nemen. Als je haar overdag aanlegt zonder dat ze honger heeft, drinkt ze dan wel? Of heeft ze het omgedraaid omdat je er zelf overdag niet bent? Dat heb ik wel eens gelezen, dat kdv kindjes die geen fles willen het omdraaien, zodat ze 's nachts veel kunnen drinken.

Vorige week waren op een verjaardag en Anna zat bij mijn moeder. Ze had al een tijd niet gegeten en werd onrustig. Ik wilde voorkomen dat ze zou gaan huilen, dus daarvoor aanleggen. Ze was klaar met drinken, boertje, schone luier. Weer naar mijn moeder. Zegt mijn tante: "krijgt ze nu het hoofdgerecht?" Was geen grapje. Nog een paar kreeg 'hoofdgerecht' opmerkingen maken. Even later gaat Anna haar jurk en knuffel in haar mond stoppen. "Je hebt zeker hoger? Krijg je geen hoofdgerecht?" Ik werd echt pissig. Maar ja, familie, niet de verjaardag willen verpesten enz. Na de opmerking dat het niet bestaat dat melk niet voedzaam is (mijn tante had dat) en nog geprobeerd uit te leggen dat het wel kan dat je te weinig produceert, maar dat je dat meestal op kunt voeren, heb ik het opgegeven. Gezellig joh, zo'n feestje.
*OUD heilige*
pi_46420613
Oh zo irritant is dat YPPY die 'goed bedoelde' opmerkingen

Ik ken trouwens ook nog de varianten:
- Ze is zeker moe?
- Volgens mij vindt ze het niet leuk in bed.
- Ze vindt het niet leuk alleen in de box hoor.
- Moet ze nu alweer eten?
- Moet ze niet eten?

Ene oor in, andere oor uit.....
  zondag 18 februari 2007 @ 12:26:34 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46421162
Oooh Mammietje.... Wat erg! Mijn hemel, hoe hou je dat vol?
Ik vind het al zo zwaar dat Thies (nu 4 mnd) elke nacht nog 2x komt. Maar als ik jouw verhaal lees mag ik in mijn handjes wrijven...
Als hij maar niet zijn 'ritme' gaat omdraaien als ik volgende week weer aan het werk ga. Hij drinkt nl ook nauwelijks uit een fles...
Wat naar ook dat het CB niet constructief meedenkt...
Heel veel sterkte, helaas heb ik geen advies voor je.

Yppy, wat een rotfeestje zeg. En net je tere punt. Bah. Bemoeials.

Overigens heeft J vannacht gezegd dat het wellicht een idee is om de BV af te bouwen, zodat ik meer kan slapen 's nachts.
Zo! Ik was woest!!!
Punt één wil ik heel erg graag zo lang mogelijk BV geven, en dat weet hij.
Punt twee ondervangt het niets qua slaap, want hij wordt toch niet wakker als Thies honger heeft, en ik van het eerste smekje.
Pfff, dit was zo heftig. Het heeft echt even gekost voor ik J weer vertrouwde. Ik voelde me verraden, hoewel hij het op zich meedenkend bedoelde.
Nu is het wel weer goed hoor.
pi_46421483
Oh wat herkenbaar Moonah
Ik vind het wel naar dat ik na die opmerking bijna niet meer durfde te 'mopperen'. Want hee, ik wil het toch zo graag
Maar nu mopper ik af en toe weer vrolijk als Lis 's nachts wakker wordt
  zondag 18 februari 2007 @ 12:49:28 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46421867
Tja, mannen snappen blijkbaar het gevoel van BV niet. Is ze eigenlijk ook niet kwalijk te nemen natuurlijk.

En als je niet meer 'durft' te mopperen, dan kom maar hier mopperen!
pi_46424469
Vervelend hoor, dat soort opmerkingen.

Tja mijn dochter (15 m) komt nog steeds 's nachts een paar keer en die eet toch echt als een bootwerker hoor. Hele borden vol schuift ze naar binnen wb warm eten en over boterhammen heb ik het al helemaal niet

Dit zal me wel niet in dank worden afgenomen door iedereen, vrees ik:
Doorslapen en voedsel hebben niks met elkaar te maken. De slaapcyclus van een baby is toch echt anders dan die van een volwassene: ze slapen een uur of 2 diep en worden dan weer een beetje wakker. Soms vallen ze weer in slaap en soms dan niet. Moedermelk is overigens ook in zo'n beetje 2 uur uit de maag verdwenen, dus ja dan lusten ze wel weer een slokje. En veelal is het niet buikhonger maar mamahonger.

Hoe het hier gaat/is gegaan: Ik verzet me daar niet meer tegen maar accepteer dat gewoon (na maanden pas hoor ) . Even voeden en klaar, voor iedereen het makkelijkst en snelst. Maar dan mopper ik nog steeds wel eens hoor, echt wel

Mammietje, ik herken dat wel. Mijn dochter had ook zo'n periode met 9/10 maanden. Vaak regelen ze rond die tijd weer wat. Met 12 maanden ook.
pi_46424560
Trouwens, Moonah. Ik vraag me dan altijd af wat iemand denkt dat kv helpt aan doorslapen? Het is helemaal geen garantie voor doorslapen en wie staat er dan 's nachts een flesje te maken? Juist!

Oh en Snoopy, nog even: ik had gevonden van die anti-stoffen enzo, maar dat spul ligt nu ergens anders, maar in 40 ml zit meer dan genoeg antistoffen! Echt helemaal geweldig. Ik zoek het wel weer op binnenkort.
pi_46424910
Daar is dus echt info over Nebelung? Wat goed. Ik ben zeer benieuwd.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:43:07 #89
141844 Macka66
pi_46425916
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:07 schreef nebelung het volgende:
Trouwens, Moonah. Ik vraag me dan altijd af wat iemand denkt dat kv helpt aan doorslapen? Het is helemaal geen garantie voor doorslapen en wie staat er dan 's nachts een flesje te maken? Juist!
Papa. En hij geeft het ook. Kan mama proberen door te slapen
Waarom zou in zo'n nachtflesje kv moeten zitten? Gekolfde bv kan toch ook. Kan papa net zo goed opwarmen en geven.
pi_46426158
Maar papa wordt dus niet wakker lees ik. Maar goed, dan mot ze hem het bed maar uitporren

Snoop, ik laat het je weten.
pi_46426648
Als Merlijn nu 's ochtends weer gaat clusteren hang ik rond 6.00 echt de handdoek uit zodat ik ook nog wat rust krijg. Magneet mag het dan echt gaan opknappen, is hij moe, moet hij maar gewoon eerder naar bed, doe ik ook . Gelukkig lukt het meestal ook wel. Ik was dan ook blij dat hij terug was vrijdag. Alleen zit hij nu met twee zieken. Merlijn en ik hebben allebei koorts en keelontsteking lijkt het wel. Dus ook weer veel voeden omdat Merlijn niet goed eet op het moment. Dat begon vrijdag al, hij wilde weer lekker veel aan de borst overdag thuis. Buitenshuis heeft hij die intresse niet. Moet wel zeggen dat het te merken was dat Merlijn vrijdag veel gedronken had, zaterdag op de huishoudbeurs deden mijn borst toch een beetje pijn.
pi_46443110
Thanks voor het meeleven dames. Voel me meteen een stukkie beter. Heb soms ook zo het gevoel dat ik er alleen voor sta; ik ben de enige die verantwoordelijk is voor haar vocht en de enige die er vocht in kan krijgen. (Ze is sowieso al een mama'skindje, vaak wil ze ook alleen door mij getroost worden.) Mijn man zegt wel dat hij het rot vindt, maar ik kan daar soms wel -waarschijnlijk onterecht- chagrijnig van worden. Hij slaapt elke nacht heerlijk, wordt nergens wakker van. En dat frustreert soms. Maar mocht vanmorgen ff uitslapen van hem. Was ook wel nodig want het was weer een helse nacht. Tinka is nu ook nog ont-zet-tend verkouden en met 2 verstopte neusgaten is het lastig drinken he?! Dus dat was de hele nacht ellende. En als mevrouw Tinka niet optimaal in haar velletje zit, slaapt ze sowieso al alleen als ze tegen mama aanligt.
Realiseer me nu pas soms hoeveel gemakkelijker Randy was/is. Gisteren een dagje weggeweest, bij mijn broer op visite. Dan weigert ze helemaal te drinken, ook de borst. Dus maar fruithapje er in voor de vocht en tot vervelends toe proberen. Gevolg; pijnlijke opgezwollen tieten tot en met, waar ik nu nog last van heb. Waarschijnlijk morgen minder productie daardoor, dus morgennacht zal ze wel weer vaker komen om het op te porren. 3 dagen lol van een dagje weg.
Extra melk geven is geen optie, ze mag van mij drinken zoveel ze wil, maar meestal drinkt ze nog niet eens een hele tiet leeg. Ik kan haar aansporen wat ik wil, ze drinkt daarna gewoon niet meer. Ben dat 'gevecht' ook zat, als ze niet meer drinken wil, dan niet.
Ik ben de hele dag thuis maar heb wel een peuter rondlopen waar ze erg snel door afgeleid is. Dat maakte voeden ook al tot een gevecht, vandaar alleen nog het op bed voeden. In alle rust, zonder afleiding, maar dan is het nog op de door mevrouw gekozen momenten. Anders blijft ze wegdraaien. Inmiddels heb ik me daarbij neergelegd, ik weet bijvoorbeeld dat ik haar eerst in bed moet stoppen 'savonds en dat ze 10 minuten later huilt van de honger. Ook goed, want ik ben het vechten zo verschrikkelijk moe.

Voel me helemaal een beetje moedeloos nu ik dit schrijf. Ze vraagt zoveel energie van me. En aan de ene kant vleit dat me, dat ik zo belangrijk voor haar ben. Aan de andere kant is het zo vervelend dat het altijd mama MOET zijn. Zo ook met de borstvoeding; ik vind het fijn dat ik het haar nog steeds geef, hoewel het van het begin af aan letterlijk en figuurlijk een gevecht is geweest, geniet ik van de intimiteit. Maar het is wel heel vervelend dat ik nooit een avond weg kan, dat ze me nooit langer dan 3 uur laat slapen, dat de bv MOET. Terwijl ik aan de andere kant ook niet anders zou willen. Pfff... wat doe ik moeilijk he? Ben moe....
Sorry voor deze klaagzang... moest het ff kwijt.
pi_46443624
Is niet erg hoor, ik begrijp je en herken veel

Heb zelf een flesweigeraartje.

Niet met ploftieten rond blijven lopen hoor. Dat brengt niet zozeer je produktie in gevaar alswel dat je een risico loopt op verstopte kanaaltjes of een borstontsteking. Ik zou dan liever even kolven.

Zeg, met 10 maanden kreeg mijn flesweigeraartje gewoon een bekertje/kopje onder d'r fijngevoelige neusje . Dat vond ze wel leuk en prima. Is dat niet een idee? Of een rietjesbeker, die willen ook nog wel eens lukken bij flesweigeraartjes, zeker bij die leeftijd. Of een tuitbeker met harde tuit of een zachte tuit. Ik neem aan dat je allemaal al geprobeerd hebt?

Ik begrijp het écht, ik was precies zo.. en ook nog precies rond die 10 maanden was ik op en kapot. Het beste wat ik ooit gedaan is toen wel kiezen voor avondjes weg. Kolf je nooit? In het ergste geval gaf papa dan even wat fruit of yoghurt als ze ook niet uit het bekertje dronk.
pi_46450270
Merlijn dronk met 10 maanden al heel goed uit een rietjesbeker, tja anders kregen ze op het KDV er ook niets in. We hebben nu drie rietjesbekers in omloop. Op het KDV drinkt hij nu al een aantal weken goed uit een open beker. Hij krijgt daar aangelengde melk, BV kreeg hij op KDV al een tijdje niet meer, kreeg het echt niet meer gekolft. Jammer dat het zo een gevecht is, Mammietje.

Twee zieken in bed viel me vannacht reuze mee (ik en Merlijn), Merlijn heeft me goed laten slapen ook al kwam hij regelmatig. Dit keer vond ik het lang niet zo vermoeiend. Gelukkig.
pi_46453395
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:52 schreef Mammietje het volgende:
Sorry voor deze klaagzang... moest het ff kwijt.
Niks sorry! Je hebt alle reden om even te spuien hoor!
En zo herkenbaar, niet meer dan 3 uur slaap achter elkaar. Ik geloof dat dat voor mij sowieso al meer dan een jaar geleden is.
Ik word echt van elk geluidje van Thies wakker. Gelukkig heb ik nu door dat hij dan dus niet altijd buikhonger heeft, en dat het vaak ook al goed is als ik even zijn wangetje aai en een speentje geef. Dan slaapt hij vaak meteen door. Maar ja, mama is weer klaarwakker dan!

Macka en Nebelung, bedankt voor het meedenken hoor, maar een kolfflesje 's nachts is geen optie.
* Papa wordt niet wakker, mama wel.
* Thies drinkt geen flesje....

Maar zo lang ik regelmatig een uurtje extra kan uitslapen, of 's middages een uurtje kan meepikken gaat het nog goed hoor.
Wat dat betreft heb ik echt te doen met Mammietje en andere dames die een peuter erbij hebben....
pi_46453445
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:30 schreef Randa_v het volgende:
Twee zieken in bed viel me vannacht reuze mee (ik en Merlijn), Merlijn heeft me goed laten slapen ook al kwam hij regelmatig. Dit keer vond ik het lang niet zo vermoeiend. Gelukkig.
Gelukkig ja! Beterschap jullie tweetjes!
  maandag 19 februari 2007 @ 12:33:38 #97
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46454108
Pfff wat heb ik een makkelijk kindje Ik vind het heel erg rot voor je, mammietje... Ik wens je een spoedige vooruitgang toe Knap dat je toch volhoudt. Heb je naast je kinderen ook nog een betaalde baan? (misschien staat dat wel ergens maar dat heb ik dan gemist).

Nog even iets anders:
'In november 2006 stuitten meerdere tipgeefsters op een column van Heleen Mees in het NRC. Deze PvdA politica roept op te stoppen met borstvoeding. Dit schrijft zij naar aanleiding van het debat over een jaar lang zoogverlof. De column is een opeenstapeling van onware feiten en daarmee zeer negatief ten opzichte van borstvoeding. Dit vraagt uiteraard om een zeer pittige actiebrief.'

Ondertekenen kan tot mei 2007 klik hier
Iedere golf van de zee,
pi_46456574
Ik dacht al dat ik die al een keer had ondertekend, schaam me wel een beetje dat ik eigenlijk PvdA-aanhanger ben.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:43:48 #99
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46457573
Tis nooit te laat je leven te beteren, Randa

Is het trouwens erg verkeerd om soms bij de fles in wat water te gieten? Soms geef ik hem ook zo wel eens een slokje water om zijn mond te spoelen en hij vindt het wel lekker eigenlijk...
Iedere golf van de zee,
pi_46457706
Merlijn kreeg met 6 maanden ook al regelmatig water, ook omdat hij een flesje slecht dronk. Maar ja het was ook een hele warme zomer toen. Zo lang hij verder bij jou genoeg drinkt zie ik het probleem niet Neuk.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:51:48 #101
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46457818
Brent is 3 maanden. Hij drinkt flessen tussen de 200 en 250 ml en soms wel 300. Dat heb ik soms niet afgekolfd klaarstaan dus leng ik het aan met 20ml water hooguit. Hij weegt ruim 7kg dus het leek me niet zo'n probleem want hij krijgt zat...
Iedere golf van de zee,
pi_46458062
Ander drinken nog niet geven is vooral van belang voor het op peil houden van de borstvoeding. Hoe het precies met de darmpjes zit en water weet ik niet. Jeetje wat een gewicht heeft Brent al. Merlijn is nog steeds een lichtgewicht. Ben blij als hij 1 maart de 8,5 kg is gepasseerd en dat voor 14 maanden.
pi_46459039
Een rietjesfles.... briljant.. dat heb ik nog niet geprobeerd!
Meteen die van haar grote broer es ff ergens opsnorren...
pi_46459050
Dat is zwaar mammietje, al die nachtvoedingen. Gewoon schrijven. Helpt goed.

Wij zetten papa's wekker voor de nachtvoedingen Moonah, dan wordt hij wel wakker. Alhoewel, eergisternacht kwam ze om de twee uur (voorbode voor het regelen) en afgelopen nacht om de drie kwartier (en dan een half uur drinken/hangen), je raadt al hoeveel ik heb geslapen. Vandaag heeft ze juist weer veel geslapen. Toch jammer dat ze dat regelen niet lekker overdag kan doen.

Een keer is niet erg denk ik Neuk, maar gaat je productie niet terug lopen als je dat vaker doet? Als hij vol zit, zal hij minder bv drinken. Anna is bijna 5,5 kg nu en dat met 6 maanden.
*OUD heilige*
  maandag 19 februari 2007 @ 16:29:05 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46460775
Yppy het gaat me niet om mijn productie. Die is wel goed alleen met kolven gaat het niet altijd even gemakkelijk (op je werk ben je toch enigszins gehaast, vermoed ik). De jongen groeit als kool, dus het leek me niet zo erg. Om nu voor het voeden eerst nog weer 20ml te kolven om aan een goeie volle fles te komen leek me zo overdreven... Vandaar... Ik begon er eigenlijk een beetje mee omdat hij soms na het drinken zo nog 50 ml water dronk wat eigenlijk bedoelt was als 1 slokje om na te spoelen ivm spruw. En ik heb wel geprobeerd dan de speen erin te drukken maar dat vindt ie niet zo grappig!

5,5kg klinkt me als zo weinig in de oren! Maar daarentegen, brent is een stevige knul, hoor. Die is niet te dik maar zit wel bovenaan de curve.
Een collega van me heeft een kindje dat in mei 2 wordt en dat meiske draagt ook maat 74.
Iedere golf van de zee,
pi_46460908
Toevallig net gekeken. Mijn dochter was 6 kilo op 6 maanden.

Ze draagt nu nog maat 74/80 en is 9 kilo. Dussss YP!!!
  maandag 19 februari 2007 @ 16:37:46 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46461059
Brent draagt ook al spul maat 74
Ik denk dat hij maat 68 overslaat. Die broekjes zitten te strak en de shirtjes ook, en ze zijn wat kort (mouwtjes trouwens niet)... Ahum...
Iedere golf van de zee,
pi_46470055
Ik ben weer thuis. Ging allemaal prima aanvankelijk: koelkast geregeld, lege ruimte geregeld.
Kolfde twee voedingen bij elkaar, kon weer naar huis.
En toen kwam de NS in het spel Hoe kun je het in godesnaam voor elkaar krijgen een trein te laten vertrekken van een andere spoor voor een keer en dat dan vergeten te melden aan de reizigers!?
Enfin, anderhalf uur later dan gepland was ik thuis met ontdooide melk en ploftieten. Kind heeft me van de ene afgeholpen terwijl ik uit de andere uit de losse pols nog een voeding kolfde. Morgen maar de melk voeren en ter vervanging vers kolven denk ik.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:48:21 #109
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46470455
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Iedere golf van de zee,
pi_46470686
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Kul? Kus?
Help me ff, ik ben niet to sterk in drieletterwoorden

Nee valt wel mee hoor Was al veel te blij dat kolven elders goed lukte en te regelen was, de cursus was te volgen en het belangrijkste: Nune had het prima gedaan, goed gedronken, lief geweest. Die vertraging kan ik dus wel hebben vandaag en ik wist vantevoren dat ik afgepeigerd zou zijn dus heb van tevoren ook excuses gemaakt voor mogelijk chagrijnig gedrag bij lief

Woensdag weer. Kolvuhhhh!
  maandag 19 februari 2007 @ 22:54:57 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46476065
Mwana, fijn dat het goed is gegaan!
Op de NS na dan...
pi_46481183
Balen van de NS, wel goed dat het kolven goed ging. Lijkt me fijn om te weten.
*OUD heilige*
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:21:17 #113
94046 PM-girl
pi_46502158
Mwana, rot zeg, ik zou in staat zijn de NS een brief te sturen!

Moonah, ik zit hier ook te wachten op de eerste bv-discussie, maar ik heb het geluk 's nachts niet te hoeven voeden. 's Nachts is alles natuurlijk heftiger, ook voor papa's he!

voor allen hier!
*
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:32:25 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_46502607
Mammietje, wat zwaar zeg... Hopelijk wil ze wel uit een beker drinken.

Moonah, rot he die bv discussie... Ik kan er ook helemaal overstuur door raken. Mijn man snapt het niet en vindt het eng dat ik zo aan de bv hang. Hij vraagt zich af of ik er niet emotioneel aan verslaafd ben. Gelukkig hebben we nu een situatie waar we beiden mee kunnen leven. 1 fles per dag en de rest bv. En dat gaat hartstikke goed!
pi_46523110
Vannacht Merlijn voor het eerst sinds tijden niet aan de borst gehad. Magneet is beneden gaan slapen met Merlijn zodat ik kon uitzieken, met hoge koorts in bed. Hij vindt het niet erg om geen BV te krijgen 's nachts zolang ik maar niet in de buurt ben want hij vindt dat hij dan mag drinken. Uiteindelijk heeft hij om 6.15 even mogen drinken toen ik uitgezweet was en me iets beter voelde. Hij heeft ook maar 1 borst gehad en vond het toen genoeg. Keek me daarna heel trots aan dat hij had mogen drinken. Mooi kereltje. Misschien wel een manier om uiteindelijk van de nachtvoedingen af te komen aangezien hij ze niet nodig heeft.

Ik ben trouwens op zoek naar meer informatie over Vaginale droogte, heb er volgens mij al eens eerder omgevraagd, maar als ik op een gegeven moment een tweede kindje wil, wil ik weten wat ik voor mogelijkheden. Het meest logische lijkt me stoppen met de BV omdat dan ook het hormoon, de oorzaak verdwijnt, maar dat wil ik natuurlijk niet. Als ik op deze site lees kan het nog wel even duren, aangezien Merlijn nog veel bij mij drinkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Randa_v op 21-02-2007 13:13:47 ]
pi_46527806
Net naar de dokter geweest voor mijn klachten verkouden etc. Conclusie griep en misschien blaasontsteking. Antibiotica en codiene voorgeschreven gekregen. Ben zo blij met hem als huisarts, want meteen wordt er rekening gehouden met de BV, tja als je soms verhalen leest, hij vindt het allemaal prima als ik ermee door wil gaan. Leuk!!
pi_46530112
Wij hebben dat ook een tijdje gehad 'zal ik dan een flesje geven?', het handigste is dan inderdaad maar om gewoon niet te 'klagen'. Nu is de insteek anders, nog wat lastiger.

Gelukkig maar dat het beter gaat Randa, en mooi dat Merlijn dus ook zonder nachtvoeding kan. Misschien leert hij het zo wel. Over dat andere weet ik niks.
*OUD heilige*
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:03:29 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46530895
Ik kom er net achter dat ik de halve dag op mijn werk met mijn tiet uit de voedingsbeha heb gelopen...
Het enige dat ik vanmiddag op het werk gedacht heb is dat die dingen best kut zitten

[ Bericht 1% gewijzigd door Neuk op 21-02-2007 17:13:17 ]
Iedere golf van de zee,
pi_46531002
Sorry, maar ik vind het best grappig.
*OUD heilige*
pi_46531071
Ik moest ook al lachen, ik draag meestal topjes en haal mijn tiet er bovenuit. Alleen vergeet ik hem ook weleens weer terug te stoppen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:12:45 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46531190
ik loop ook wel eens de hele dag met die dingen open Nu wat minder omdat ik 's ochtends voor het opstaan nog de borst geef, dus dan moet ik me daarna nog aankleden. En dan 's avonds weer voordat Iris gaat slapen. Dus een stuk minder kans dat zoiets gebeurt.

Maar het gebeurde wel regelmatig
Net als op eens van die grote natte plekken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:36:14 #122
94046 PM-girl
pi_46535691
Hihi Neuk, herkenbaar! Ik heb een knoopshirt, met knoopjes in de hals. DIe vergeet ik regelmatig te sluiten!

Randa, fijn dat je een nachtje door hebt kunnen trekken! Verder weet ik je niet te informeren over de vaginale droogte, ik hoop dat je een andere oplossing vindt dan stoppen met bv.
*
pi_46568320
Randa, ik heb op OOL eens gelezen dat iemand oestrogeen-crème kreeg om de droogheid te verminderen die ze door bv had. Wordt meestal bij overgangsklachten voorgeschreven. Misschien kun je dat eens bij je huisarts/gyn navragen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:36:23 #124
94046 PM-girl
pi_46574182
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
*
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:41:17 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46574421
ooo, dat had ik nooit durven vragen, PM!! Stoer hoor, dat jij dat wel gedaan hebt!!!
pi_46575488
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Well done!
  donderdag 22 februari 2007 @ 23:10:35 #127
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46579144
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken? Teckels... hoi PM
Iedere golf van de zee,
pi_46579779
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:10 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken? Teckels... hoi PM
Mijn poezen lusten het raar genoeg niet. 'tIs te zeggen, soms een beetje maar voor een schoteltje koemelk zijn ze een pak enthousiaster.
  Milf vrijdag 23 februari 2007 @ 02:41:54 #129
16000 nikky
pi_46584069
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt . Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:08:35 #130
94046 PM-girl
pi_46585630
Neuk! Pluk ruikt wel aan mijn borst als hij de kans krijgt, maar mag van mij niet drinken (van een schoteltje dan he....! )
Hoewel, hij is nu ziek en wat is er dan beter dan moedermelk........
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.

Nikky, vervelend! Ik red het 's nachts ook niet altijd, dan leg ik een handdoek op mijn bed. Maar overdag heb ik er niet zo'n last van, dus ik kan je daarover niet adviseren? Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
*
pi_46585799
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse

Randa, bij mij hielp stoppen met bv niet, maar glijmiddel (K-Y jelly is niet zaaddodend) wel.
pi_46585823
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.
Anafylactische shock. Krijgen katten ook wel eens van koemelk. En egeltjes. Krijgt elke zoogdiersoort eigenlijk in zeldzame gevallen wel van niet-soorteigen melk.
pi_46586224
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef anneja het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse
pi_46586586
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 02:41 schreef nikky het volgende:
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt . Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen ) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.

Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likken en ja PM, die foto's komen ooit, ooit . Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
pi_46587436
Volwassen katten moet je sowieso geen melk geven, wat voor melk dan ook. Ze kunnen de lactose niet verwerken. Van honden weet ik dat niet.

Lilypadz, Nikky. Werken ook met dat deurbelprincipe. http://www.lilypadz.nl/

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Oh en Eros bodyglide is fijn glijmiddel
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:02:26 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46589442
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
Yep, die gebruik ik.
Maar ik lek niet (meer) zo veel (momenteel eigenlijk helemaal niet), omdat we zo op elkaar zijn afgesteld. Toen ik nog wel eens stuwing had hielden die Lilypadz het ook niet allemaal tegen hoor. Ik vond ze vnl erg prettig omdat we zo lang met die spruw hebben geklooid. Die padz waren dan hygienisch met alle smeersels enzo.

Ik ben vandaag weer gaan kolven om enigszins mijn voorraadje uit te breiden. Ik heb er zo'n hekel aan, het was weer aardig verslonst. Heb nu denk ik 3 voedingen in de vriezer. Ik moet dinsdag weer gaan werken en aangezien er met Thies zijn fijne flesgedrag wel eea aan melk verspild zal gaan worden, zal dat niet genoeg zijn.
Pff, ik kreeg er net maar 50cc uit.
Lichte paniek!
Dat wordt frequent kolven de aankomende dagen...
Eigen schuld dikke bult.....
  Milf vrijdag 23 februari 2007 @ 14:15:17 #137
16000 nikky
pi_46593628
Dank voor de tips dames!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:08:41 #138
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46597098
Owlet heb je ook een teckel!? Meen je niet! Foto?

Die van mij is jarenlang heel uitgemergeld mager geweest en ze krijgt nu de beetjes BV die Brent in de fles laat staan. Ze wordt nu ietsje pietsje dikker
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:10:09 #139
94046 PM-girl
pi_46599289
Moonah, misschien een tip voor het voeden van de melk aan Thies, ik weet vantevoren niet wat hij gaat drinken dus ik geef papa/opa/oma aan dat ze eerst 100 opwarmen en als hij dan nog wil 50 bijvoorbeeld opwarmen, ipv ineens 150 of 180.
*
pi_46600388
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:03 schreef owlet het volgende:

[..]

Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen ) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.

Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likken en ja PM, die foto's komen ooit, ooit . Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
Ik zit idd gemiddeld 3 keer per dag in het cursuslokaal "onopvallend" mijn melk terug te drukken. Kan daar niet zomaar ongegeneerd aan mijn tetten zitten graaien, dus ik doe het meestal met mijn polsen. Vraag me af hoeveel het door hebben en te beleefd/gegeneerd zijn om er iets over te durven zeggen
pi_46606593
whahaa mwana die laatste post. wat lomp van de ns trouwens.

hier drinken de hondjes alle melk.

moonah ik krijg er ook maat net 50 tot 80 uit beide borsten per keer. ik snap er geen snars van telkens als ik kolf krijg ik er dat maar uit. succes met kolven hopelijk lukt het nog en niet in paniek raken.

pm dat zou ik je niet na doen hoor. knap van je dat je het durft te vragen om een kolf ruimte.
maar wat moet moet he.
mama van 3 kids!
pi_46648992
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 25 februari 2007 @ 11:32:49 #143
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46649019
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:30 schreef beefcake het volgende:
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
ja
  zondag 25 februari 2007 @ 11:37:21 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_46649093
Zoals LadyS al zegt, ja, dat is wel verstandig. Hoe sneller je het weet, hoe sneller je eraf bent. Als het idd spruw is en je wacht totdat er ook andere kenmerken zijn, kan het heel hardnekkig geworden zijn om nog weg te kunnen krijgen.
pi_46649580
Hoewel Fons dat ook had, maar dat was gewoon melk van heel regelmatig te drinken.
  zondag 25 februari 2007 @ 11:59:01 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46649601
melk kan je toch wegvegen en spruw niet toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 25 februari 2007 @ 12:08:24 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46649876
Had de vraag ook al elders gesteld , maar toch wil ik graag meer meningen.

Bij de eerste geen BV gegeven , wanneer er een tweede kindje komt wil ik wel graag BV geven.
Maar vraag me dus paar dingen af..

- is het verstandiger om hypoallergeen dieet te gaan?

( weet zelf dat wanneer het kindje weer KV zou krijgen de arts al eens heeft egzegd dat die dan bijvoorbaat al nutramigen/neocate krijgt. )

- zo ja wat moet ik dan weg laten?

zelf zou ik dan denken iig de dingen waar Arwen bewezen ( bloedonderzoek) allergisch voor is en anafylactisch reageerd.

- zou ik dan het kind niet tekort doen? want het hoeft niet zo te zijn dat het allergisch is toch?

- vanaf wanneer moet je dan op dieet?

Ik ben niet bang dat het kind allergisch wordt, is reeel gezien heel groot die kans, wil dit echter zolang mogelijk proberen te voorkomen dat het kindje dan klachten/last er van zou hebben.
Ik wil sowieso dan ook begeleiding van dieetiste die we nu hebben als dat kan.
En overleggen tegen die tijd wat de kinderarts vind aangezien die de letterlijke historie kent van arwen en ook dat in de nabije toekomst zal hebben.

Zou het ook mogelijk zijn dat het kindje dan eventueel als het geboren is bijvoorbeeld onder lichte controle staat?

nee het is nu nog niet van toepassing, maar wil wel graag informeren en alles voor die tijd al op een rijtje hebben
pi_46650275
Ik denk dat je die vragen het beste aan een allergoloog kunt stellen, Evenstar.
Evt kan hij je dan ook aanraden om in het laatste trimester van de zwangerschap al op een hypo-allergeen dieet te gaan.
pi_46650680
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.

Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
  zondag 25 februari 2007 @ 13:16:22 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46652340
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.

Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
is goed als k tijd heb en msn mee werkt

poejmon ik had stefankleintjes ook al pb gestuurd.
Maar wil gewoon zoveel mogelijk informatie/ervaring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')