Dat is zijn probleem en niet de jouwe. haal je recht meid. Laat niet over je heenlopen!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:29 schreef Moonah het volgende:
Dankjulliewel voor julie support! Dat voelt fijn.
Het gesprek verliep zoals ik wel een beetje had verwacht. Ik zat bij de eerste zinnen al in tranen. Mijn directeur gaat voor de eerste weken met mijn voorstel accoord, op voorwaarde dat hij geen negatieve geluiden van collega's hoort. Daarna 'zullen we wel zien'. Hij verwacht () dat Thies er heus wel aan zal wennen dat er dagen zijn dat hij het flesje moet drinken, en "laten we nu niet op voorhand beren op de weg zien". Hij deed het voorkomen alsof hij me een gunst verleende. Toen heb ik hem er toch maar even tactisch op gewezen dat eea bij wet geregeld is en dat ik op deze manier zo minimaal mogelijk gebruik maak van mijn rechten. Nou, daar had hij nog nooit van gehoord.
Anyway, ik heb (nog...) niet geschermd met de wet, zo lang een confrontatie niet daadwerkelijk nodig is, wil ik die ook niet aangaan. Ik ga er min of meer van uit we deze oplossing kunnen handhaven zolang dat nodig is. met mijn collega's krijg ik dat wel geregeld. Zo niet, dan zal ik niet schromen te gaan stijgeren, want ja, uiteráárd komt Thies op nummer één. Coute que coute....
Pfff, wat een rotgevoel is dat toch. Ik snap nu nog zó veel beter hoe oa Cattie en neuk zich moeten hebben gevoeld.![]()
Dat kan het ook zijn he. Nune zat vannacht met een verstopte neus. Dat was geen borstvoeding meer maar een worstelpartij, mên. Alsof ze die tepel eraf wilde rukken. En kwáádquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef chacama het volgende:
Randa wat vervelend dat clusteren. Ik ken het wel, alleen doet Maud het (tot nu toe) van 6 uur tot acht uur in de avond. Randa, is een flesje met water een optie. Weet dat mijn zus dat een weekje heeft gedaan (oudste was na 9 maanden nog niet van de nachtvoeding af door gewenning) en toen was het klaar.
Moonah, jammer dat je verwachting is uitgekomen, maar goed dat je op je strepen bent gaan staan. Thies komt op de eerste plek. En in dat kader...Maud bij mij ook.
Heb vanochtend weer even mogen huilen. Ze weigerde de fles bij de oppas en na veel geworstel is ze in slaap gevallen en heb ik ze om half 1 gevoed (had nl. net gekolfdtoen de oppas belde dus eerder aanleggen was geen optie). Dat waren dus 5,5 uur tussen de eerste en de tweede voeding in. Toen ik mijn man zag begon ik dus spontaan te huilen, want ons meisje moet wel drinken. Heb dan ook afgesproken dat als ze vanmiddag weer weigert, ik naar d'r toe ga. F. komt dan zo snel mogelijk naar de winkel en neemt mijn werk over.
Ze is ook een beetje ziekjes dus zorgen maakte ik me toch al en dan komt dit er nog bij....niet leuk.
Ja nou, idd. Het voelt ook zo tegennatuurlijk om het niet meteen te doen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:27 schreef poemojn het volgende:
Gewoon doen Moonah, dat hij dat niet kan betekent toch niet dat jij 't niet mag?
quote:
Onderzoek: Borstvoeding doet stijgen op sociale ladder
LONDEN (ANP) – Baby’s die borstvoeding krijgen, maken later een grotere
kans om te stijgen op de sociale ladder. Dat blijkt uit een onderzoek dat
is verricht aan de universiteit van het Britse Bristol.
De onderzoekers keken naar de levens van 1400 baby’s die geboren werden in
de jaren 1937, 1938 en 1939. Van de borstgevoede kinderen bleek later zo’n
58 procent zijn milieu te ontgroeien. Van de baby’s die de fles kregen was
dat 50 procent. Het relatieve verschil tussen de twee groepen bleek echter
veel groter, 41 procent, nadat de wetenschappers andere factoren die de
uitkomst konden beïnvloeden hadden meegewogen.
Opvallend was dat hoe langer een baby de borst kreeg, hoe groter de kans
op opwaartse sociale mobiliteit, aldus het onderzoek. Ook was er verschil
tussen broertjes en zusje binnen een gezin, waar een van hen wel en de
ander niet borstvoeding kreeg. De natuurlijk gevoede baby maakte 16
procent meer kans om het later sociaal goed te doen.
Onderzoeksleider Richard Martin verklaarde tegen de BBC dat het nog
onduidelijk was wat precies de oorzaak was van het sociaal gunstige effect
van borstvoeding. Bekend was al dat borstkinderen gemiddeld een iets hoger
IQ hadden dan flessenkinderen en een iets betere gezondheid genoten. Maar
of dat komt door de melk, het proces van borstvoeding zelf – waardoor een
betere band met de moeder zou ontstaan – of doordat borstvoeding vooral in
bepaalde milieus populair is, is nog niet met zekerheid te zeggen.
De afgelopen decennia is het onder moeders uit de midden– en hogere
sociale klassen gebruikelijker om hun kinderen de borst te geven dan in
lagere sociale milieus. Dat was in jaren voor de Tweede Wereldoorlog niet
het geval. Het onderzoek in Bristol vond geen verband tussen het inkomen
of sociale status van de onderzochte gezinnen en het aantal borstgevoede
baby’s.
Nebelung! Ik zie nu pas je snelle reactie. Tnx.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef nebelung het volgende:
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105#21600
http://www.fnvformaat.nl/artikel_inhoud.asp?id=299 (artikel 4:8)
Ik geloof er trouwens niks van dat hij er niets van zou weten hoor. Jij wel? Ergens in zijn boekenkast heeft hij heus wel de arbeidstijdenwet staan.
Arme Morrisquote:
(Quote van lactatiekundige Gonneke van Eurolac.)quote:Therapeutisch flesvoeden is een manier van flesvoeden waarbij zoveel mogelijk het drinken an de borst wordt geimiteerd in wijze van aanbieden en kindgeleid drinkgedrag.
De speen wordt aangeboden zoals de borst en dus moet het kind evengoed de mond openen voor de speen wordt ingebracht. De speen moet goed ver in de mond en de lipjes uitgekruld tegen de dop van de speen, dus met de mond wijd open en de tong onder de speen. Dan moet de melkstroom zo langzaam zijn, dat er alleen melk komt als het kind actief drinkt. Drinkpauzes van het kind worden geaccepteerd, net als bij drinken aan de borst. Op deze manier wordt drinkverwarring zoveel mogelijk voorkomen en kan zelfs een goede borsttechniek worden geoefend. Het is geen manier om even snel een voeding naar binnen te werken; het duurt minstens net zo lang als een voeding aan de borst.
Vingervoeden moet op een vergelijkbare manier gebeuren, dus aanbieden en wachten op acceptatie en alleen melk laten stromen ''als beloning'' voor een goede drinkbeweging.
Nee hoor, post maar. Ze zijn er helemaal niet over uit of het nou de bv is of het milieu waaruit de kinderen komen. Dus we schieten geen bal op met dit onderzoek toch?quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:33 schreef poemojn het volgende:
Snoopybeter niet meer posten? Ik vond het vooral een komisch onderzoek eigenlijk.
Dat zou wel grappig zijn ja.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:21 schreef poemojn het volgende:
Alvast voor 04-02-2040 een meeting plannen om te kijken hoe iedereen is terechtgekomen?
Ik maak wel weer een pannetje soep.quote:
Gaan we dan Rapleyen of pureer je?quote:
Moeten we alvast een topic openen denk je?quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:51 schreef PM-girl het volgende:
Ja 2040 meeting! Deze dan 60-jarige meldt zich aan!
Heheh, ik bén dan 74 waarschijnlijk. Zullen we samenreizen met Vervoer op Maat?quote:
Yppy, ik zou voordat je behandeling echt start niet dingen weg gaan gooien die je nu overeind houden. Zeker niet als je meer ziet in gesprekken dan in medicatie. Wat Owlet al schreef, bv is je lijntje met Anna. Dat zou nog een positieve rol in de behandeling kunnen gaan spelen. En wat Poemojn o.a. al schreef, advies (laten) inwinnen over gebruik van ad bij bv.quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:57 schreef YPPY het volgende:
Stoppen met de bv kan ik niet. Irl gaat iedereen (J. incluis) roepen dat ik 'gewoon' moet stoppen. Ze snappen het niet, hoe belangrijk het is. J. noemde het al een obsessie. Dat is het ook, maar ik heb het wel nodig. Het is maar goed dat ik het druk heb vandaag, kan ik er niet te veel over nadenken en met een lijstje aan de slag.
Heb ik dagen terug al gedaan, voor ik het hier postte.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef Lois het volgende:
Yppy Phileine heeft wel wat ervaring hiermee. Misschien kun je haar even mailen/pm-en/roepen?
36 maanden (in totaal) beschermt ook tegen borstkankerquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:39 schreef nebelung het volgende:
In het kader van nieuwsberichten, een leukere dan de vorige (vind ik dan):
NEW YORK - Vrouwen die hun babies borstvoeding geven, lopen minder kans om een hartaanval te krijgen.
Borstvoeding beschermt moederhart
Amerikaanse onderzoekers volgden 100.000 kersverse moeders tussen 1986 en 2002. De vrouwen die 3 maanden tot een jaar borstvoeding hadden gegeven, liepen 24 procent minder kans op een hartaanval dan diegenen die geen borstvoeding hadden gegeven.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:10 schreef E.T. het volgende:
Zal mij benieuwen hoe laat ie vannacht weer komt ('s nachts zou ie er eens een keer 6 uur ofzo tussen moeten laten zitten, maar vaak komt ie dan niet verder dan 2,5 uur
Halloquote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:35 schreef Mammietje het volgende:
Tinka (10 mnd) weigert nog steeds de fles.... ze weet hoe het moet, maar drinkt hooguit 30 ml. Ze drinkt alleen nog liggend in bed (lees; in alle rust) want anders is ze te snel afgeleid en bij voorkeur slapend!Dat betekent in de praktijk dat ze om 15.00 drinkt, om 19.45, 22.00, 0.30, 3.00, 5.30 en 7.00 uur... Hij's fijn!
Voor de rest krijg ik er de hele dag geen druppel drinken in! Tips zijn welkom!
![]()
Papa. En hij geeft het ook. Kan mama proberen door te slapenquote:Op zondag 18 februari 2007 14:07 schreef nebelung het volgende:
Trouwens, Moonah. Ik vraag me dan altijd af wat iemand denkt dat kv helpt aan doorslapen? Het is helemaal geen garantie voor doorslapen en wie staat er dan 's nachts een flesje te maken? Juist!
Niks sorry! Je hebt alle reden om even te spuien hoor!quote:Op zondag 18 februari 2007 22:52 schreef Mammietje het volgende:
Sorry voor deze klaagzang... moest het ff kwijt.
Gelukkig ja! Beterschap jullie tweetjes!quote:Op maandag 19 februari 2007 09:30 schreef Randa_v het volgende:
Twee zieken in bed viel me vannacht reuze mee (ik en Merlijn), Merlijn heeft me goed laten slapen ook al kwam hij regelmatig. Dit keer vond ik het lang niet zo vermoeiend.Gelukkig.
Kul? Kus?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Well done!quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Mijn poezen lusten het raar genoeg niet. 'tIs te zeggen, soms een beetje maar voor een schoteltje koemelk zijn ze een pak enthousiaster.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:10 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken?![]()
![]()
Teckels... hoi PM
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcoursequote:Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Anafylactische shock. Krijgen katten ook wel eens van koemelk. En egeltjes. Krijgt elke zoogdiersoort eigenlijk in zeldzame gevallen wel van niet-soorteigen melk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef anneja het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 02:41 schreef nikky het volgende:
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt. Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
Yep, die gebruik ik.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
Ik zit idd gemiddeld 3 keer per dag in het cursuslokaal "onopvallend" mijn melk terug te drukken. Kan daar niet zomaar ongegeneerd aan mijn tetten zitten graaien, dus ik doe het meestal met mijn polsen. Vraag me af hoeveel het door hebben en te beleefd/gegeneerd zijn om er iets over te durven zeggenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:03 schreef owlet het volgende:
[..]
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.
Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia![]()
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likkenen ja PM, die foto's komen ooit, ooit
. Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
jaquote:Op zondag 25 februari 2007 11:30 schreef beefcake het volgende:
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
is goed als k tijd heb en msn mee werktquote:Op zondag 25 februari 2007 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.
Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |