Kul? Kus?quote:Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Well done!quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Mijn poezen lusten het raar genoeg niet. 'tIs te zeggen, soms een beetje maar voor een schoteltje koemelk zijn ze een pak enthousiaster.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:10 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken?![]()
![]()
Teckels... hoi PM
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcoursequote:Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Anafylactische shock. Krijgen katten ook wel eens van koemelk. En egeltjes. Krijgt elke zoogdiersoort eigenlijk in zeldzame gevallen wel van niet-soorteigen melk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef anneja het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 02:41 schreef nikky het volgende:
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt. Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
Yep, die gebruik ik.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
Ik zit idd gemiddeld 3 keer per dag in het cursuslokaal "onopvallend" mijn melk terug te drukken. Kan daar niet zomaar ongegeneerd aan mijn tetten zitten graaien, dus ik doe het meestal met mijn polsen. Vraag me af hoeveel het door hebben en te beleefd/gegeneerd zijn om er iets over te durven zeggenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:03 schreef owlet het volgende:
[..]
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.
Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia![]()
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likkenen ja PM, die foto's komen ooit, ooit
. Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
jaquote:Op zondag 25 februari 2007 11:30 schreef beefcake het volgende:
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
is goed als k tijd heb en msn mee werktquote:Op zondag 25 februari 2007 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.
Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
Hoeveel je ook van je kind houdt, als ze echt hard in je tepel bijten (met of zonder tanden) is je primaire reactie om ze er af te MEPPEN maar net in te houden!quote:Op zondag 25 februari 2007 21:08 schreef Moonah het volgende:
De eerste keer schrok ik zelfs van mijn felheid jegens hem.
Leuk! Doen!quote:Op zondag 25 februari 2007 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Had ook nog een mailtje gehad daarna of ik hem op de hoogte zou willen houden.
Ik ken het gevoel van bijna willen meppen wel, helaas. Maar over het algemeen is het niet verstandig om echt fel en met name hard te roepen (ook al doen veel moeders het wel, meestal van schrik). Borstweigeren na zoiets komt toch geregeld voor. En met zo'n jong kindje zit je daar helemaal niet op te wachten.quote:misschien echt gewoon hard en fel auw roepen ipv zeggen niet bijten thies? denk dat het voor hem nog te lange volzinnen zijn om te begrijpen?
Ms. hè, Moonah, wordt hij wel niet wakker, omdat hij ook in zijn slaap weet dat hij "niet nodig" is, want hij geeft geen melkquote:Op zondag 18 februari 2007 12:26 schreef Moonah het volgende:
Oooh Mammietje.... Wat erg! Mijn hemel, hoe hou je dat vol?
Ik vind het al zo zwaar dat Thies (nu 4 mnd) elke nacht nog 2x komt. Maar als ik jouw verhaal lees mag ik in mijn handjes wrijven...
Als hij maar niet zijn 'ritme' gaat omdraaien als ik volgende week weer aan het werk ga. Hij drinkt nl ook nauwelijks uit een fles...
Wat naar ook dat het CB niet constructief meedenkt...
Heel veel sterkte, helaas heb ik geen advies voor je.
Yppy, wat een rotfeestje zeg. En net je tere punt. Bah. Bemoeials.
Overigens heeft J vannacht gezegd dat het wellicht een idee is om de BV af te bouwen, zodat ik meer kan slapen 's nachts.
Zo!Ik was woest!!!
Punt één wil ik heel erg graag zo lang mogelijk BV geven, en dat weet hij.
Punt twee ondervangt het niets qua slaap, want hij wordt toch niet wakker als Thies honger heeft, en ik van het eerste smekje.
Pfff, dit was zo heftig. Het heeft echt even gekost voor ik J weer vertrouwde. Ik voelde me verraden, hoewel hij het op zich meedenkend bedoelde.
Nu is het wel weer goed hoor.![]()
Ronja bijt nu al een tijdje niet meer en langzamerhand kunnen we weer een beetje gezellig doen tijdens en na het drinken. Ik heb een hele periode niet aan kunnen kijken omdat ze elke keer weer haar tong terug trok als ze naar me wilde lachen maar inmiddels begint ze het een beetje te leren.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:41 schreef Moonah het volgende:
Dank voor de tips en het meedenken.
Eigenlijk doe ik ook al wat jullie zeggen. Alleen dat gezellige tutteren na het drinken zit er dus niet meer in... Moeten we allebei van afkicken dus.
En zo juist heeft hij niet gebeten. Pfieuw!
Wat hier ook hielp was kind met zijn neus in de borst duwen bij bijten, dan krijgt ie geen lucht meer en laat hij vanzelf los. Mijn oog-handcoordinatie was bij een bijtmoment doorgaans niet groot genoeg om een pink in zijn mondje te wurmenquote:Op zondag 25 februari 2007 22:41 schreef Moonah het volgende:
Dank voor de tips en het meedenken.
Eigenlijk doe ik ook al wat jullie zeggen. Alleen dat gezellige tutteren na het drinken zit er dus niet meer in... Moeten we allebei van afkicken dus.
En zo juist heeft hij niet gebeten. Pfieuw!
wel gelijk mee hebt.quote:Sorry hoor, voor deze klaagzang. Maar ik moet het even kwijt. Ik was alweer aan het denken om dan maar te gaan afbouwen ( ) maar mezelf kennende moet ik hier even doorheen en valt het achteraf bezien allemaal weer erg mee.
Die spray heb ik al! Maar ook daarmee kolf ik niet meer.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:18 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat onzettend rot allemaal!![]()
Met bijten heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mbt het kolven: Tijdens het werken kolven gaat bij mij beter dan als ik ernaast kolf. Het is dan in plaats van een voeding en niet ernaast, dat scheelt, en ik word niet afgeleid door Ive. Mocht het toch niet goed gaan, dan zou je ook nog naar de huisarts kunnen gaan voor syntocinon spray, die gebruik ik sinds mijn kolfdip rond Oud en Nieuw en sindsdien kolf ik meer dan ooit te voren!
Sterke!
Nee hoor. Is niet stom. Ik ken mezelf ook wel.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:21 schreef owlet het volgende:
Moonah
Het staat zo stom om te zeggen dat je gewoon maar even door moet bijten,
Durf het bijna niet te zeggen...quote:Op maandag 26 februari 2007 11:23 schreef owlet het volgende:
Oh, en heb je een goede kolf Moonah? (electrisch, tweezijdig?)
Ja, Neuk en Mwana maakten mij ook al 'lekker' met hun enthousiasme. Ik kijk het even aan hoe het gaat de komende dagen.quote:Niet beknibbelen (niet financieel en niet omdat je denkt dat het met een krakkemikkig ding ook wel gaat) daarop hoor, lees de reacties van o.a. neuk en mwana maar eens terug om te zien wat voor verschil het kan maken!
quote:Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te zeggen...
De Medela mini-electric.
Wat is daar mis mee dan, heb ik iets gemist? Ik hem heb wel dubbel?quote:Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te zeggen...
De Medela mini-electric.
Dit was voor LadyS en Iris he, op dat moment, maar misschien hebben jullie er wat aan delen ervan.quote:Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).
Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).
Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.
Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.
Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he?)
Ja, bij mij was de menstruatie ook steeds een drama qua bv. En het is inderdaad niet eerlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef snoopy het volgende:
Moonah, kan me voorstellen dat het bijten inderdaad heel eng is![]()
Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat ik denk dat het nu echt einde bv is het inene weer beter gaat!
Deze week wilde Lis overdag bijna niet bij me drinken maar wel uit de fles. Dus ik werd al een soort van wanhopig omdat ik dan eerst de borst probeer, dan toch maar een fles geef en daarna ook weer moet/wil kolven. 's nachts is het geen enkel probleem, dan drinkt ze prima bij mij.
Ik heb al allerlei redenen zitten bedenken: ze is snel afgeleid overdag, ze heeft zo'n honger dat mijn beperkte bv niet snel genoeg gaat. En gisteren werd ik ook nog voor het eerst weer ongestelddus dat kan ook nog een reden zijn toch?
Maar vandaag leek het toch alweer wat beter te gaan. Ik was ook al bijna wanhopig en vond het al zo oneerlijk allemaal omdat ik zo mijn best doe![]()
Moonah, ik wens je heel veel succes morgen. het gaat vast goedkomen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |