abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 14:51:48 #101
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46457818
Brent is 3 maanden. Hij drinkt flessen tussen de 200 en 250 ml en soms wel 300. Dat heb ik soms niet afgekolfd klaarstaan dus leng ik het aan met 20ml water hooguit. Hij weegt ruim 7kg dus het leek me niet zo'n probleem want hij krijgt zat...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46458062
Ander drinken nog niet geven is vooral van belang voor het op peil houden van de borstvoeding. Hoe het precies met de darmpjes zit en water weet ik niet. Jeetje wat een gewicht heeft Brent al. Merlijn is nog steeds een lichtgewicht. Ben blij als hij 1 maart de 8,5 kg is gepasseerd en dat voor 14 maanden.
pi_46459039
Een rietjesfles.... briljant.. dat heb ik nog niet geprobeerd!
Meteen die van haar grote broer es ff ergens opsnorren...
pi_46459050
Dat is zwaar mammietje, al die nachtvoedingen. Gewoon schrijven. Helpt goed.

Wij zetten papa's wekker voor de nachtvoedingen Moonah, dan wordt hij wel wakker. Alhoewel, eergisternacht kwam ze om de twee uur (voorbode voor het regelen) en afgelopen nacht om de drie kwartier (en dan een half uur drinken/hangen), je raadt al hoeveel ik heb geslapen. Vandaag heeft ze juist weer veel geslapen. Toch jammer dat ze dat regelen niet lekker overdag kan doen.

Een keer is niet erg denk ik Neuk, maar gaat je productie niet terug lopen als je dat vaker doet? Als hij vol zit, zal hij minder bv drinken. Anna is bijna 5,5 kg nu en dat met 6 maanden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 19 februari 2007 @ 16:29:05 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46460775
Yppy het gaat me niet om mijn productie. Die is wel goed alleen met kolven gaat het niet altijd even gemakkelijk (op je werk ben je toch enigszins gehaast, vermoed ik). De jongen groeit als kool, dus het leek me niet zo erg. Om nu voor het voeden eerst nog weer 20ml te kolven om aan een goeie volle fles te komen leek me zo overdreven... Vandaar... Ik begon er eigenlijk een beetje mee omdat hij soms na het drinken zo nog 50 ml water dronk wat eigenlijk bedoelt was als 1 slokje om na te spoelen ivm spruw. En ik heb wel geprobeerd dan de speen erin te drukken maar dat vindt ie niet zo grappig!

5,5kg klinkt me als zo weinig in de oren! Maar daarentegen, brent is een stevige knul, hoor. Die is niet te dik maar zit wel bovenaan de curve.
Een collega van me heeft een kindje dat in mei 2 wordt en dat meiske draagt ook maat 74.
Iedere golf van de zee,
pi_46460908
Toevallig net gekeken. Mijn dochter was 6 kilo op 6 maanden.

Ze draagt nu nog maat 74/80 en is 9 kilo. Dussss YP!!!
Variety is the spice of life
  maandag 19 februari 2007 @ 16:37:46 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46461059
Brent draagt ook al spul maat 74
Ik denk dat hij maat 68 overslaat. Die broekjes zitten te strak en de shirtjes ook, en ze zijn wat kort (mouwtjes trouwens niet)... Ahum...
Iedere golf van de zee,
pi_46470055
Ik ben weer thuis. Ging allemaal prima aanvankelijk: koelkast geregeld, lege ruimte geregeld.
Kolfde twee voedingen bij elkaar, kon weer naar huis.
En toen kwam de NS in het spel Hoe kun je het in godesnaam voor elkaar krijgen een trein te laten vertrekken van een andere spoor voor een keer en dat dan vergeten te melden aan de reizigers!?
Enfin, anderhalf uur later dan gepland was ik thuis met ontdooide melk en ploftieten. Kind heeft me van de ene afgeholpen terwijl ik uit de andere uit de losse pols nog een voeding kolfde. Morgen maar de melk voeren en ter vervanging vers kolven denk ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 19 februari 2007 @ 20:48:21 #109
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46470455
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Iedere golf van de zee,
pi_46470686
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef Neuk het volgende:
klinkt als een k.u.*.dag Mwana...
Kul? Kus?
Help me ff, ik ben niet to sterk in drieletterwoorden

Nee valt wel mee hoor Was al veel te blij dat kolven elders goed lukte en te regelen was, de cursus was te volgen en het belangrijkste: Nune had het prima gedaan, goed gedronken, lief geweest. Die vertraging kan ik dus wel hebben vandaag en ik wist vantevoren dat ik afgepeigerd zou zijn dus heb van tevoren ook excuses gemaakt voor mogelijk chagrijnig gedrag bij lief

Woensdag weer. Kolvuhhhh!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 19 februari 2007 @ 22:54:57 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46476065
Mwana, fijn dat het goed is gegaan!
Op de NS na dan...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46481183
Balen van de NS, wel goed dat het kolven goed ging. Lijkt me fijn om te weten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:21:17 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46502158
Mwana, rot zeg, ik zou in staat zijn de NS een brief te sturen!

Moonah, ik zit hier ook te wachten op de eerste bv-discussie, maar ik heb het geluk 's nachts niet te hoeven voeden. 's Nachts is alles natuurlijk heftiger, ook voor papa's he!

voor allen hier!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:32:25 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_46502607
Mammietje, wat zwaar zeg... Hopelijk wil ze wel uit een beker drinken.

Moonah, rot he die bv discussie... Ik kan er ook helemaal overstuur door raken. Mijn man snapt het niet en vindt het eng dat ik zo aan de bv hang. Hij vraagt zich af of ik er niet emotioneel aan verslaafd ben. Gelukkig hebben we nu een situatie waar we beiden mee kunnen leven. 1 fles per dag en de rest bv. En dat gaat hartstikke goed!
pi_46523110
Vannacht Merlijn voor het eerst sinds tijden niet aan de borst gehad. Magneet is beneden gaan slapen met Merlijn zodat ik kon uitzieken, met hoge koorts in bed. Hij vindt het niet erg om geen BV te krijgen 's nachts zolang ik maar niet in de buurt ben want hij vindt dat hij dan mag drinken. Uiteindelijk heeft hij om 6.15 even mogen drinken toen ik uitgezweet was en me iets beter voelde. Hij heeft ook maar 1 borst gehad en vond het toen genoeg. Keek me daarna heel trots aan dat hij had mogen drinken. Mooi kereltje. Misschien wel een manier om uiteindelijk van de nachtvoedingen af te komen aangezien hij ze niet nodig heeft.

Ik ben trouwens op zoek naar meer informatie over Vaginale droogte, heb er volgens mij al eens eerder omgevraagd, maar als ik op een gegeven moment een tweede kindje wil, wil ik weten wat ik voor mogelijkheden. Het meest logische lijkt me stoppen met de BV omdat dan ook het hormoon, de oorzaak verdwijnt, maar dat wil ik natuurlijk niet. Als ik op deze site lees kan het nog wel even duren, aangezien Merlijn nog veel bij mij drinkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Randa_v op 21-02-2007 13:13:47 ]
pi_46527806
Net naar de dokter geweest voor mijn klachten verkouden etc. Conclusie griep en misschien blaasontsteking. Antibiotica en codiene voorgeschreven gekregen. Ben zo blij met hem als huisarts, want meteen wordt er rekening gehouden met de BV, tja als je soms verhalen leest, hij vindt het allemaal prima als ik ermee door wil gaan. Leuk!!
pi_46530112
Wij hebben dat ook een tijdje gehad 'zal ik dan een flesje geven?', het handigste is dan inderdaad maar om gewoon niet te 'klagen'. Nu is de insteek anders, nog wat lastiger.

Gelukkig maar dat het beter gaat Randa, en mooi dat Merlijn dus ook zonder nachtvoeding kan. Misschien leert hij het zo wel. Over dat andere weet ik niks.
*OUD heilige*
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:03:29 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46530895
Ik kom er net achter dat ik de halve dag op mijn werk met mijn tiet uit de voedingsbeha heb gelopen...
Het enige dat ik vanmiddag op het werk gedacht heb is dat die dingen best kut zitten

[ Bericht 1% gewijzigd door Neuk op 21-02-2007 17:13:17 ]
Iedere golf van de zee,
pi_46531002
Sorry, maar ik vind het best grappig.
*OUD heilige*
pi_46531071
Ik moest ook al lachen, ik draag meestal topjes en haal mijn tiet er bovenuit. Alleen vergeet ik hem ook weleens weer terug te stoppen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:12:45 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46531190
ik loop ook wel eens de hele dag met die dingen open Nu wat minder omdat ik 's ochtends voor het opstaan nog de borst geef, dus dan moet ik me daarna nog aankleden. En dan 's avonds weer voordat Iris gaat slapen. Dus een stuk minder kans dat zoiets gebeurt.

Maar het gebeurde wel regelmatig
Net als op eens van die grote natte plekken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:36:14 #122
94046 PM-girl
pi_46535691
Hihi Neuk, herkenbaar! Ik heb een knoopshirt, met knoopjes in de hals. DIe vergeet ik regelmatig te sluiten!

Randa, fijn dat je een nachtje door hebt kunnen trekken! Verder weet ik je niet te informeren over de vaginale droogte, ik hoop dat je een andere oplossing vindt dan stoppen met bv.
*
pi_46568320
Randa, ik heb op OOL eens gelezen dat iemand oestrogeen-crème kreeg om de droogheid te verminderen die ze door bv had. Wordt meestal bij overgangsklachten voorgeschreven. Misschien kun je dat eens bij je huisarts/gyn navragen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:36:23 #124
94046 PM-girl
pi_46574182
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
*
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:41:17 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46574421
ooo, dat had ik nooit durven vragen, PM!! Stoer hoor, dat jij dat wel gedaan hebt!!!
pi_46575488
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, moest vandaag naar het UWV maar was door het ontbreken van wegwijzers te laat. Toen moest ik flinke tijd wachten op het volgende gaatje. Ik meldde de receptioniste dat ik dan graag wilde kolven. KOLVEN??? Ja, kolven, borstvoeding kolven!
O, ok, kom maar mee naar de beveiliging! En die aardige man bracht me naar hun werknemers-kolfkamer, bracht een stoeltje en liet me verder keurig alleen!
Well done!
  donderdag 22 februari 2007 @ 23:10:35 #127
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46579144
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken? Teckels... hoi PM
Iedere golf van de zee,
pi_46579779
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:10 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog meer mensen met huisdieren die graag melk drinken? Teckels... hoi PM
Mijn poezen lusten het raar genoeg niet. 'tIs te zeggen, soms een beetje maar voor een schoteltje koemelk zijn ze een pak enthousiaster.
  Milf vrijdag 23 februari 2007 @ 02:41:54 #129
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46584069
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt . Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:08:35 #130
94046 PM-girl
pi_46585630
Neuk! Pluk ruikt wel aan mijn borst als hij de kans krijgt, maar mag van mij niet drinken (van een schoteltje dan he....! )
Hoewel, hij is nu ziek en wat is er dan beter dan moedermelk........
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.

Nikky, vervelend! Ik red het 's nachts ook niet altijd, dan leg ik een handdoek op mijn bed. Maar overdag heb ik er niet zo'n last van, dus ik kan je daarover niet adviseren? Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
*
pi_46585799
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse

Randa, bij mij hielp stoppen met bv niet, maar glijmiddel (K-Y jelly is niet zaaddodend) wel.
pi_46585823
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
De kraamhulp vertelde me dat er eens een kat in coma was geraakt van moedermelk, maar vermoedelijk is dat een uitzondering.
Anafylactische shock. Krijgen katten ook wel eens van koemelk. En egeltjes. Krijgt elke zoogdiersoort eigenlijk in zeldzame gevallen wel van niet-soorteigen melk.
pi_46586224
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:18 schreef anneja het volgende:
Ik heb het ook wel eens bij de receptie gevraagd bij een groot bedrijf waar ik toen een bespreking had, kreeg ik na een poosje een papiertje met het adres van de dichtstbijzijnde golfcourse
pi_46586586
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 02:41 schreef nikky het volgende:
Hebben dames hier misschien nog wat tips wat betreft die lekkende Campina fabrieken? Die leuke zoogcompressen helpen niet. Ook al stop ik er drie op elkaar erin ze zijn doorweekt in 1 beurt . Dana huilt en ik loop leeg.
Ik draag dus alleen maar zwart maar soms zie je het toch wel.
Iemand andere huis tuin en keukenmiddeltjes of een ingenieus idee?
Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen ) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.

Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likken en ja PM, die foto's komen ooit, ooit . Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
pi_46587436
Volwassen katten moet je sowieso geen melk geven, wat voor melk dan ook. Ze kunnen de lactose niet verwerken. Van honden weet ik dat niet.

Lilypadz, Nikky. Werken ook met dat deurbelprincipe. http://www.lilypadz.nl/

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Oh en Eros bodyglide is fijn glijmiddel
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:02:26 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46589442
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:08 schreef PM-girl het volgende:
Maar wellicht Lilypads? moonah gebruikt ze en is wel enthousiast dacht ik!
Yep, die gebruik ik.
Maar ik lek niet (meer) zo veel (momenteel eigenlijk helemaal niet), omdat we zo op elkaar zijn afgesteld. Toen ik nog wel eens stuwing had hielden die Lilypadz het ook niet allemaal tegen hoor. Ik vond ze vnl erg prettig omdat we zo lang met die spruw hebben geklooid. Die padz waren dan hygienisch met alle smeersels enzo.

Ik ben vandaag weer gaan kolven om enigszins mijn voorraadje uit te breiden. Ik heb er zo'n hekel aan, het was weer aardig verslonst. Heb nu denk ik 3 voedingen in de vriezer. Ik moet dinsdag weer gaan werken en aangezien er met Thies zijn fijne flesgedrag wel eea aan melk verspild zal gaan worden, zal dat niet genoeg zijn.
Pff, ik kreeg er net maar 50cc uit.
Lichte paniek!
Dat wordt frequent kolven de aankomende dagen...
Eigen schuld dikke bult.....
  Milf vrijdag 23 februari 2007 @ 14:15:17 #137
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46593628
Dank voor de tips dames!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:08:41 #138
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46597098
Owlet heb je ook een teckel!? Meen je niet! Foto?

Die van mij is jarenlang heel uitgemergeld mager geweest en ze krijgt nu de beetjes BV die Brent in de fles laat staan. Ze wordt nu ietsje pietsje dikker
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:10:09 #139
94046 PM-girl
pi_46599289
Moonah, misschien een tip voor het voeden van de melk aan Thies, ik weet vantevoren niet wat hij gaat drinken dus ik geef papa/opa/oma aan dat ze eerst 100 opwarmen en als hij dan nog wil 50 bijvoorbeeld opwarmen, ipv ineens 150 of 180.
*
pi_46600388
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:03 schreef owlet het volgende:

[..]

Het deurbelprincipe werkte hier wel goed. Door met je vingertoppen (of met de zijkant van je hand als het niet zo op moet vallen ) je tepels in te drukken alsof je een deurbel indrukt kan je meestal wel het toeschieten stoppen.

Oh ja, dat coma-katten-verhaal. Klinkt mij een beetje als een niet zo heel snel voorkomend iets. Er zijn ook mensen die in coma raken na het eten van een garnaal maar ik geniet nog steeds van mijn loempia
De katten hier willen het bijna nooit. Dus alle restjes gaan naar de teckel. het maakt haar niet uit wat het is, als je het maar op kan likken en ja PM, die foto's komen ooit, ooit . Alleen mag ze niet bij Ronja op de bank of naast haar op het kleed (rangordeverhaal) en daar wil ik geen uitzonderingen op maken ivm verwarring.
Ik zit idd gemiddeld 3 keer per dag in het cursuslokaal "onopvallend" mijn melk terug te drukken. Kan daar niet zomaar ongegeneerd aan mijn tetten zitten graaien, dus ik doe het meestal met mijn polsen. Vraag me af hoeveel het door hebben en te beleefd/gegeneerd zijn om er iets over te durven zeggen
pi_46606593
whahaa mwana die laatste post. wat lomp van de ns trouwens.

hier drinken de hondjes alle melk.

moonah ik krijg er ook maat net 50 tot 80 uit beide borsten per keer. ik snap er geen snars van telkens als ik kolf krijg ik er dat maar uit. succes met kolven hopelijk lukt het nog en niet in paniek raken.

pm dat zou ik je niet na doen hoor. knap van je dat je het durft te vragen om een kolf ruimte.
maar wat moet moet he.
mama van 3 kids!
pi_46648992
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 25 februari 2007 @ 11:32:49 #143
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46649019
quote:
Op zondag 25 februari 2007 11:30 schreef beefcake het volgende:
Even binnenvallen hoor! Moet er voor spruw meer dan een kenmerk aanwezig zijn? Quinten heeft een hele witte tong de hele tijd, maar verder hebben we nergens last van. Is het verstandig om toch even naar de huisarts te gaan?
ja
  zondag 25 februari 2007 @ 11:37:21 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_46649093
Zoals LadyS al zegt, ja, dat is wel verstandig. Hoe sneller je het weet, hoe sneller je eraf bent. Als het idd spruw is en je wacht totdat er ook andere kenmerken zijn, kan het heel hardnekkig geworden zijn om nog weg te kunnen krijgen.
pi_46649580
Hoewel Fons dat ook had, maar dat was gewoon melk van heel regelmatig te drinken.
  zondag 25 februari 2007 @ 11:59:01 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46649601
melk kan je toch wegvegen en spruw niet toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 25 februari 2007 @ 12:08:24 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46649876
Had de vraag ook al elders gesteld , maar toch wil ik graag meer meningen.

Bij de eerste geen BV gegeven , wanneer er een tweede kindje komt wil ik wel graag BV geven.
Maar vraag me dus paar dingen af..

- is het verstandiger om hypoallergeen dieet te gaan?

( weet zelf dat wanneer het kindje weer KV zou krijgen de arts al eens heeft egzegd dat die dan bijvoorbaat al nutramigen/neocate krijgt. )

- zo ja wat moet ik dan weg laten?

zelf zou ik dan denken iig de dingen waar Arwen bewezen ( bloedonderzoek) allergisch voor is en anafylactisch reageerd.

- zou ik dan het kind niet tekort doen? want het hoeft niet zo te zijn dat het allergisch is toch?

- vanaf wanneer moet je dan op dieet?

Ik ben niet bang dat het kind allergisch wordt, is reeel gezien heel groot die kans, wil dit echter zolang mogelijk proberen te voorkomen dat het kindje dan klachten/last er van zou hebben.
Ik wil sowieso dan ook begeleiding van dieetiste die we nu hebben als dat kan.
En overleggen tegen die tijd wat de kinderarts vind aangezien die de letterlijke historie kent van arwen en ook dat in de nabije toekomst zal hebben.

Zou het ook mogelijk zijn dat het kindje dan eventueel als het geboren is bijvoorbeeld onder lichte controle staat?

nee het is nu nog niet van toepassing, maar wil wel graag informeren en alles voor die tijd al op een rijtje hebben
pi_46650275
Ik denk dat je die vragen het beste aan een allergoloog kunt stellen, Evenstar.
Evt kan hij je dan ook aanraden om in het laatste trimester van de zwangerschap al op een hypo-allergeen dieet te gaan.
pi_46650680
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.

Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
  zondag 25 februari 2007 @ 13:16:22 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46652340
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:32 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, spreek me maar even op msn aan hierover... Ben hier zelf erg veel over aan het uitzoeken.

Ook over het wel of niet preventief al op een hypoallergeen dieet gaan.
is goed als k tijd heb en msn mee werkt

poejmon ik had stefankleintjes ook al pb gestuurd.
Maar wil gewoon zoveel mogelijk informatie/ervaring
pi_46653349
Wij hebben een hele tijd alleen een witte tong gehad en verder niks Beefcake. Gaan dus.

Geen idee hoe dat zit evenstar. Wel verstandig dat je nu al op onderzoek uit gaat.
*OUD heilige*
pi_46656553
Ok bedankt voor de reacties, ik ga morgen even met de ha bellen voor een afspraakje
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_46663640
Heb je het ook al op het BV-forum gevraagd? Daar zitten aardig wat moeders met ervaring in die hoek.
Ik ben benieuwd of dingen in je zwangerschap al gaat herkennen dan.
Een kennis van me merkte dat haar kindje tijdens de zwangerschap enorm ging stuiteren en strekken als zij melkproducten at en dronk. Bij de oudste was dat ook maar herkende ze het niet, bij de tweede en volgende kinderen wel. Alle kinderen hebben fikse allergiën.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:38:04 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46667458
Ik zit op zowel het borstvoedingforum/borstvoedingsforum en heb al bericht van stefan kleintjes gehad

Als ik terugkijk op de zwangerschap van arwen, was ze al heel vroeg een bewegerdje.
tel daarbij de vele weken spugen, op alles bij .
Daarbij ben ik normaal zelf een melk en chocolade liefhebster, maar at/dronk dat juist niet destijds.
Vroeg al vaak harde buiken/voorwee-en.

Dingen waar ik nooit iets achter gezocht heb, maar nu je dit zo aankaart wel dus een verband kan hebben wellicht.

antwoorden van stefan kleintjes:

Dag Yvonne,

ik zal je vragen zo goed mogelijk beantwoorden

- is het verstandiger om hypoallergeen dieet te gaan?
>>olgens de laatste landelijke richtlijnen is het niet nodig om bij voorbaat op dieet te gaan. Het is niet onomstotelijk bewezen, maar het lijkt er sterk op dat dat beter is. Wel is duidelijk bewezen dat borstvoeding beschermt tegen allergie en het risico verlaagt. Goed van je dat je bv wilt gaan geven. Zorg dat je je goed voorbereidt, volg een bv-cursus.
Voel je je zekerder wanneer je een dieet volgt, doe dat dan.

( weet zelf dat wanneer het kindje weer KV zou krijgen de arts al eens heeft egzegd dat die dan bijvoorbaat al nutramigen/neocate krijgt. )

- zo ja wat moet ik dan weg laten?

zelf zou ik dan denken iig de dingen waar Arwen bewezen ( bloedonderzoek) allergisch voor is en anafylactisch reageert.
>> Dat zou ik dan ook geadviseerd hebben

- zou ik dan het kind niet tekort doen? want het hoeft niet zo te zijn dat het allergisch is toch?
>>tekort doe je hem/haar niet; als je voeding evenwichtig is samengesteld. Daar kan je diëtist je bij helpen.

- vanaf wanneer moet je dan op dieet?
>>zoals ik al zei: je hoeft niet op dieet, maar sl je je er prettiger bij voelt moet je het doen. Begin dan een maand of twee voor de bevalling, dan ben je er aan gewend als je baby'tje geboren wordt. Dan heb je meer tijd voor hem/haar.

-knip want das wel prive -

Ik ben niet bang dat het kind allergisch wordt, is reeel gezien heel groot die kans, wil dit echter zolang mogelijk proberen te voorkomen dat het kindje dan klachten/last er van zou hebben.
Ik wil sowieso dan ook begeleiding van dieetiste die we nu hebben als dat kan.
En overleggen tegen die tijd wat de kinderarts vind aangezien die de letterlijke historie kent van arwen en ook dat in de nabije toekomst zal hebben.
>>Het allerbeste wat je kan doen is borstvoeding geven; dat ben je ook van plan; dus je pakt het goed aan!!

Zou het ook mogelijk zijn dat het kindje dan eventueel als het geboren is bijvoorbeeld onder lichte controle staat?
>>deze opmerking begrijp ik niet zo goed, maar ik mag aannemen dat je goede begeleidging krijgt van je kinderarts en de diëtist.

Ken je deze artikelen al:
http://www.borstvoeding.com/problemen/voeding_en_allergie/

Lees dat nog een rustig door. Bereid je goed voor op de borstvoeding. Het is ook fijn voor jou dat je die intimiteit kunt hebben met je kinderen.

Veel geluk!
Stefan Kleintjes
pi_46668708
Mooi antwoord van Stefan. Ik vind echt dat je super goed bezig bent trouwens!
pi_46669106
Oh tis een schat, die man

Ik zeg tegen jou wat ik ook tegen p_iglet heb gezegd (mmh en wat stefan ook zegt zie ik): bereid je goed voor op het borstvoeding geven (cursus ed), lees je in op het allergiegedeelte van het borstvoedingsforum (zoveel ervaren moeders daar plus stefan). De VBN heeft een themanummer van de BN (verenigingsblad) over borstvoeding en allergie (Borstvoeding en allergie - 65 pagina's (uitgave 2005), ¤ 8,00) en de LLL heeft ook een brochure over voedselovergevoeligheid, 1 euro 25 cent).

En hier kan je als het zover is kijken of er een contactpersoon van de VBN bij jou in de buurt woont http://www.vbn.borstvoeding.nl/regio.html
  zondag 25 februari 2007 @ 20:41:56 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46670200
Nah, Thies bijt dus regelmatig in mijn tepels.
Als hij bijt reageer ik wel streng. De eerste keer begon hij toen te huilen, de andere keren deed het hem eigenlijk niets. Ik haal hem dan van de borst af. Maar ik merk nu dat ik een beetje bang word.... het doet écht wel pijn. En soms krijg ik dus niet eens snel mijn tepel los omdat hij zijn kaakjes op elkaar klemt en liefst ook nog wat gaat headbangen.
Heeft iemand tips?
pi_46670991
Herkenbaar Moonah. Ik heb het ook met beide kids (gehad). Doet echt pijn idd. en soms kunnen ze er ook nog bij grijnzen en in 1 ruk hun koppie omdraaien met tepel tussen het kaakje geklemd! Ook ik heb soms ronduit angst (gehad) om de tepel weer aan te bieden. Mijn ervaring is echter wel dat ze het een paar keer (soms paar dagen) achter elkaar doen en het vervolgens een hele periode achterwege laten. Kennelijk vinden ze (hoewel grijnzend! ) het toch wel vervelend als ie afgepakt wordt of is de 'humor' er domweg ff af. Heb ook wel eens een borst even niet aangeboden omdat ie teveel pijn doet, maar ja, de melk blijft de tiet vullen, dus op een gegeven moment geef je hem toch maar weer! Doet dan even pijn maar daar moet je ff doorheen bijten (haha, leuke woordspeling! ). Tips om het kaakie van elkaar te krijgen; pinknagel afknippen en tussen de kaakjes stoppen, of, vaak nog beter/sneller, met de duim de kin naar beneden drukken. Enneh... boos 'auw' of 'nee' roepen, maar dat gaat vaak wel spontaan!
  zondag 25 februari 2007 @ 21:02:26 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46671126
Ik wil echt dat de BV gaat werken en me dus zo goed mogelijk voorbereiden, en me dus ook niet zomaal van alles aan laten praten.
Had ook nog een mailtje gehad daarna of ik hem op de hoogte zou willen houden.

En moonah ik las wat vivi zei misschien echt gewoon hard en fel auw roepen ipv zeggen niet bijten thies? denk dat het voor hem nog te lange volzinnen zijn om te begrijpen?
  zondag 25 februari 2007 @ 21:08:40 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46671424
Ja Mammietje, pinknagel is kort! En pink heb ik bijna continu paraat.
Maar jouw kinderen hielden er dus na een poosje wel (even) mee op dus. Oké, dan hoop ik maar dat Thies dat ook doet.

En Evenstar, Vief is van het overdrijven, dat weet je toch?!
Mijn eerste (primaire, impulsieve) reactie is echt gewoon: "AU!"
Of: "Thies! Niet bijten!"
De eerste keer schrok ik zelfs van mijn felheid jegens hem.
  zondag 25 februari 2007 @ 21:09:13 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46671447
Zouden tepelhoedjes evt wat zijn?
  zondag 25 februari 2007 @ 21:17:52 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46671868
ja dat weet ik toch niet

en tepelhoedjes, hmm denk dat het eerder niet goed is als wel goed.
  zondag 25 februari 2007 @ 21:18:29 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_46671895
daar bijt ie wel doorheen hoor, die dingen zijn niet zo dik. ik weet niet hoe mensen dat hun baby afleren. succes! ik hoop dat het snel ophoudt!
stormy waters...
sailin'
pi_46671933
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:08 schreef Moonah het volgende:

De eerste keer schrok ik zelfs van mijn felheid jegens hem.
Hoeveel je ook van je kind houdt, als ze echt hard in je tepel bijten (met of zonder tanden) is je primaire reactie om ze er af te MEPPEN maar net in te houden!
  zondag 25 februari 2007 @ 21:23:09 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46672141
zeg ik wil dat soort dingen heulemaal niet weten
anders kan ik jullie tegen die tijd niet de schuld geven waarom jullie niets gezegd hebben
  zondag 25 februari 2007 @ 21:31:50 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46672616
ik vind het wel heel goed dat je je er nu al in aan het verdiepen bent evenstar want ik denk zeker dat BV (samen met een dieet voor jou) een hoop goed kan doen bij allergie. succes voor de toekomst!
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 22:19:51 #167
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46675212
moonah, consequent loskoppelen bij bijten en 'streng' iets korts zeggen "niet doen" of desnoods 'foei' Dan eventjes wegkijken/negeren.
Daarna weer verder drinken

Vaak is het bijten ook nadat ze al 'klaar' zijn met het eigenlijke drinken en ze nog een beetje liggen te tutteren. Als je een beetje in de gaten krijgt wanneer Thies gaat bijten, dan uit voorzorg alvast loskoppelen en lekker tutten zonder tepel in z'n mond
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:20:53 #168
3011 E.T.
pi_46675274
Evenstar, goed bezig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46675344
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Had ook nog een mailtje gehad daarna of ik hem op de hoogte zou willen houden.
Leuk! Doen!
quote:
misschien echt gewoon hard en fel auw roepen ipv zeggen niet bijten thies? denk dat het voor hem nog te lange volzinnen zijn om te begrijpen?
Ik ken het gevoel van bijna willen meppen wel, helaas. Maar over het algemeen is het niet verstandig om echt fel en met name hard te roepen (ook al doen veel moeders het wel, meestal van schrik). Borstweigeren na zoiets komt toch geregeld voor. En met zo'n jong kindje zit je daar helemaal niet op te wachten.

Liever resoluut van de borst afhalen elke keer bij bijten. Goed op aanleggen blijven letten. En opletten wanneer ze bijten. Meestal als de melk nog moet gaan stromen of als het klaar is zeg maar. Wat ET zegt dus.

Meestal bijten ze het meest als er een tandje net doorkomt/gekomen is. Vaak gaat het daarna weer zonder problemen.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:41:11 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46676214
Dank voor de tips en het meedenken.
Eigenlijk doe ik ook al wat jullie zeggen. Alleen dat gezellige tutteren na het drinken zit er dus niet meer in... Moeten we allebei van afkicken dus.
En zo juist heeft hij niet gebeten. Pfieuw!
pi_46676774
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:26 schreef Moonah het volgende:
Oooh Mammietje.... Wat erg! Mijn hemel, hoe hou je dat vol?
Ik vind het al zo zwaar dat Thies (nu 4 mnd) elke nacht nog 2x komt. Maar als ik jouw verhaal lees mag ik in mijn handjes wrijven...
Als hij maar niet zijn 'ritme' gaat omdraaien als ik volgende week weer aan het werk ga. Hij drinkt nl ook nauwelijks uit een fles...
Wat naar ook dat het CB niet constructief meedenkt...
Heel veel sterkte, helaas heb ik geen advies voor je.

Yppy, wat een rotfeestje zeg. En net je tere punt. Bah. Bemoeials.

Overigens heeft J vannacht gezegd dat het wellicht een idee is om de BV af te bouwen, zodat ik meer kan slapen 's nachts.
Zo! Ik was woest!!!
Punt één wil ik heel erg graag zo lang mogelijk BV geven, en dat weet hij.
Punt twee ondervangt het niets qua slaap, want hij wordt toch niet wakker als Thies honger heeft, en ik van het eerste smekje.
Pfff, dit was zo heftig. Het heeft echt even gekost voor ik J weer vertrouwde. Ik voelde me verraden, hoewel hij het op zich meedenkend bedoelde.
Nu is het wel weer goed hoor.
Ms. hè, Moonah, wordt hij wel niet wakker, omdat hij ook in zijn slaap weet dat hij "niet nodig" is, want hij geeft geen melk
Mijn ervaring is dat een man niet doorslaapt als hij de verantwoordelijkheid van voeden wel heeft die nacht.

Jij vertrouwt hem niet meer, maar dat doe je eigenlijk al niet door zo a priori te stellen dat hij "toch er doorheen slaapt".
Ik geef het je op een briefje, het zal niet zo zijn, onbewust neem je dat mee in je slaap, die verantwoordelijkheid, ja, ook mannen, ook vaders.

De vader van mijn kids logeert hier als hij overkomt uit de UK en iedere doordeweekse dag word ik vanzelf om 0645 wakker, behalve als hij er is, dan slaap ik door, omdat ik weet dat hij er is (in de logeerkamer, hè , voor de goede orde ) , en de kids tijdig wakker maakt en hij zet daar ook geen wekker voor, wordt vanzelf wakker, terwijl hij in eigen huis nooit zo vroeg op hoeft

Ms hè willen sommige vaders zo graag die closeness delen met hun kind die jij met hen deelt dat ze ' aandringen" op afbouwen.
Het is niet eens aandringen, maar je reageert wel alsof het je door de strot gedouwd wordt.
Probeer het eens te zien als een gemis, een serieus gemis dat hij ervaart? en betrek het niet zo op jezelf?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 26 februari 2007 @ 10:23:16 #172
94046 PM-girl
pi_46687290
Evenstar, wat goed dat je je al oriënteert!

Moonah, ik sluit me aan wat betreft Milagro hierboven schrijft over het wel of niet wakker worden van vaders, hier werkt het zo! Als ik er specifiek om vraag of er niet ben (door een feestje later thuis bijvoorbeeld), dan slaapt papa ook heel licht itt 'gewone' nachten. Ik weet natuurlijk niet of dat bij alle mannen zo werkt, maar wie weet is het te proberen?
En succes met het bijt-gebeuren, ik kan je verder geen tips geven, we hebben hier nog een kale kaak-man!
*
pi_46687837
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:41 schreef Moonah het volgende:
Eigenlijk doe ik ook al wat jullie zeggen. Alleen dat gezellige tutteren na het drinken zit er dus niet meer in... Moeten we allebei van afkicken dus.
Ronja bijt nu al een tijdje niet meer en langzamerhand kunnen we weer een beetje gezellig doen tijdens en na het drinken. Ik heb een hele periode niet aan kunnen kijken omdat ze elke keer weer haar tong terug trok als ze naar me wilde lachen maar inmiddels begint ze het een beetje te leren.
Thies is ook nog vrij jong voor tandjes, ik kan me goed voorstellen dat het voor hem wat moeilijk is om te begrijpen dat het niet mag.
Het was hier trouwens three strikes = out
Een keer bijten gaf een waarschuwing, bij de tweede wisselde ik van borst en bij de derde keer koppelde ik helemaal af.
pi_46687948
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:41 schreef Moonah het volgende:
Wat hier ook hielp was kind met zijn neus in de borst duwen bij bijten, dan krijgt ie geen lucht meer en laat hij vanzelf los. Mijn oog-handcoordinatie was bij een bijtmoment doorgaans niet groot genoeg om een pink in zijn mondje te wurmen
  maandag 26 februari 2007 @ 11:07:46 #175
94046 PM-girl
pi_46688466
Uhm, hoe kan ik zo snel mogelijk bevroren moedermelk ontdooien?
*
  maandag 26 februari 2007 @ 11:09:10 #176
3011 E.T.
pi_46688505
onder een lauwe kraan
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 11:12:01 #177
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_46688570
ET was sneller
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 26 februari 2007 @ 11:12:02 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688572
Ik zit er even helemaal doorheen.

Thies heeft me vanochtend 5x gebeten. Ik ben nog niet snel genoeg met mijn pink. Telkens koppelde ik hem los, sprak hem streng toe en legde hem weg. Huilen natuurlijk, want hij had honger. Het werd getriggerd doordat mijn TSR niet snel op gang kwam. Maar dat is vlgs mij ook een psychologisch effect. Ik ben gespannen, bang dat hij gaat bijten, dus gaat de melk moeilijker stromen. Ik had expres al een snuifje van mijn oxytocineneusspray genomen...

En het kolven gaat ook niet echt geweldig. 80/100 cc 's ochtends is het enige dat lukt. 's Avonds krijg ik er hoogstens 30cc uit.

Bah. Ik voel me echt even heel jankerig. Ben bang dat mijn productie aan het teruglopen is, omdat dat kolven niet lukt. Morgen werken, lukt het me dan te kolven? Loopt de BV dan niet helemaal snel terug? En mijn menneke dat maar bijt.

Sorry hoor, voor deze klaagzang. Maar ik moet het even kwijt. Ik was alweer aan het denken om dan maar te gaan afbouwen ( ) maar mezelf kennende moet ik hier even doorheen en valt het achteraf bezien allemaal weer erg mee.

En Milagro, ik denk ook wel dat er wat in zit in hetgeen je schrijft.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:18:55 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_46688745
Moonah, wat onzettend rot allemaal!

Met bijten heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mbt het kolven: Tijdens het werken kolven gaat bij mij beter dan als ik ernaast kolf. Het is dan in plaats van een voeding en niet ernaast, dat scheelt, en ik word niet afgeleid door Ive. Mocht het toch niet goed gaan, dan zou je ook nog naar de huisarts kunnen gaan voor syntocinon spray, die gebruik ik sinds mijn kolfdip rond Oud en Nieuw en sindsdien kolf ik meer dan ooit te voren!

Sterke!
pi_46688805
Moonah
Het staat zo stom om te zeggen dat je gewoon maar even door moet bijten, maar ik denk dat je hier:
quote:
Sorry hoor, voor deze klaagzang. Maar ik moet het even kwijt. Ik was alweer aan het denken om dan maar te gaan afbouwen ( ) maar mezelf kennende moet ik hier even doorheen en valt het achteraf bezien allemaal weer erg mee.
wel gelijk mee hebt.
Het is nu natuurlijk een enorme optelsprong van dingen. Je werk, het kolven, de angst voor het bijten, de frustratie omdat het niet lukt, de frustratie omdat je gefrustreerd bent dat het niet lukt, etc.
Allemaal dingen die nou niet echt bijdragen aan een goede melkstroom
Over een tijdje ga je weer lekkerder naar je werk, is Thies gewend aan die gekke tanden en dan zal je zien dat je weer lachend terug kijkt.

Een van de mooie dingen van kinderen vind ik dat ze zo in ontwikkeling zijn dat het bijna nooit een uitzichtloze situatie is omdat zowel het kind als de ouder er zo weeroverheen gegroeid zijn.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:22:56 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688860
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:18 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat onzettend rot allemaal!

Met bijten heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mbt het kolven: Tijdens het werken kolven gaat bij mij beter dan als ik ernaast kolf. Het is dan in plaats van een voeding en niet ernaast, dat scheelt, en ik word niet afgeleid door Ive. Mocht het toch niet goed gaan, dan zou je ook nog naar de huisarts kunnen gaan voor syntocinon spray, die gebruik ik sinds mijn kolfdip rond Oud en Nieuw en sindsdien kolf ik meer dan ooit te voren!

Sterke!
Die spray heb ik al! Maar ook daarmee kolf ik niet meer.
Vandaar mijn 'angst' dat de BV aan het teruglopen is...
Ik heb allerlei filmpjes van Thies geupload zodat ik die tijdens het kolven op mijn werk kan bekijken.
Ik haal alles uit de kast!
pi_46688862
Oh, en heb je een goede kolf Moonah? (electrisch, tweezijdig?)
Niet beknibbelen (niet financieel en niet omdat je denkt dat het met een krakkemikkig ding ook wel gaat) daarop hoor, lees de reacties van o.a. neuk en mwana maar eens terug om te zien wat voor verschil het kan maken!
  maandag 26 februari 2007 @ 11:24:45 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688912
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:21 schreef owlet het volgende:
Moonah
Het staat zo stom om te zeggen dat je gewoon maar even door moet bijten,
Nee hoor. Is niet stom. Ik ken mezelf ook wel.
Maar jullie viruele aai over mijn bol doet me wel goed nu.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:27:14 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688980
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:23 schreef owlet het volgende:
Oh, en heb je een goede kolf Moonah? (electrisch, tweezijdig?)
Durf het bijna niet te zeggen...
De Medela mini-electric.
Eerst ging het daar prima mee.
Tijdens mijn kraamtijd heb ik een heel goede tweezijdige gehuurd, maar ik vind tweezijdig onhandig. Ik heb niet zo'n BH...
quote:
Niet beknibbelen (niet financieel en niet omdat je denkt dat het met een krakkemikkig ding ook wel gaat) daarop hoor, lees de reacties van o.a. neuk en mwana maar eens terug om te zien wat voor verschil het kan maken!
Ja, Neuk en Mwana maakten mij ook al 'lekker' met hun enthousiasme. Ik kijk het even aan hoe het gaat de komende dagen.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:35:44 #185
108648 cattie
lieve moeder
pi_46689202
Oh, je gebruikt de spray al...
Dan kan ik me alleen nog maar aansluiten bij Owlet! Een goede kolf is erg belangrijk!
pi_46689459
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

De Medela mini-electric.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:52:43 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46689672
Moonah, hou vol. En een goede kolf is voor het witte goud heel erg belangrijk. Maar een rustige Moonah zal zeker bijdragen aan de productie. Heb je toevallig een kleine voorraad (al is het maar 2 voedingen). Je kan dan tenminste even je geen zorgen maken dat je niet meteen een volle voeding kolft op je werk. Hou vol
  maandag 26 februari 2007 @ 12:05:43 #188
94046 PM-girl
pi_46690014
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

De Medela mini-electric.
Wat is daar mis mee dan, heb ik iets gemist? Ik hem heb wel dubbel?
*
  maandag 26 februari 2007 @ 12:07:01 #189
94046 PM-girl
pi_46690039
Moonah, wat rot allemaal zo. Maar ik denk dat het ook weer een fase is en fases hebben weer van die heerlijk hectische momenten zoals deze ochtend. Ook dat gaat voorbij en straks zit je eens te kolven en denk je waarschijnlijk na over waarom je je zo druk gemaakt hebt.
*
  maandag 26 februari 2007 @ 12:10:42 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46690128
Moonah je kan het hoor !
pi_46710199
Dat is een goed antwoord van Stefan Evenstar. Echt goed dat je je zo aan het voorbereiden bent.

Vervelend Moonah, dat Thies zo bijt. Ik ben zo ontzettend blij dat Anna nog geen tandjes heeft. Ze is nu al een pitbull. En je mag/moet hier zeker klagen. Dat doen we allemaal op z’n tijd. Toen ik ging werken was ik ook erg bang dat de productie terug ging lopen, maar het is me ontzettend meegevallen. Ik kolf halve voedingen en de ‘s ochtends extra. Wat bij mij ook werkte om de productie te verhogen was voor elke voeding een beetje kolven, al was het maar 10 of 20 cc. Doordat Anna evenveel wilde drinken, moest ze iets meer moeite doen en ging de productie omhoog. Niet op 1 dag, maar na een paar dagen wel. Ik kolf overigens handmatig, en daarmee lukt het ook.
Het gaat je echt wel lukken!
*OUD heilige*
  maandag 26 februari 2007 @ 21:56:36 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46712843
Nou, bedankt allemaal.
Ik heb nu al een paar keer doorgehad wanneer Thies wilde gaan bijten en was er op tijd bij. Wat ik jammer vind is dat het hele heerlijke ontspannen voeden nu dus niet kan. Ik zit met mijn pink tegen zijn mondhoek aan en als een havik kijk ik naar zijn mondje...

Oh, en Yp, dat van dat vooraf ietsje kolven is wel een goede tip. Tnx!
Ondervang ik meteen dat meneertje ongeduldig wordt ivm trage TSR.
pi_46713425
Moonah, kan me voorstellen dat het bijten inderdaad heel eng is
Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat ik denk dat het nu echt einde bv is het inene weer beter gaat!

Deze week wilde Lis overdag bijna niet bij me drinken maar wel uit de fles. Dus ik werd al een soort van wanhopig omdat ik dan eerst de borst probeer, dan toch maar een fles geef en daarna ook weer moet/wil kolven. 's nachts is het geen enkel probleem, dan drinkt ze prima bij mij.
Ik heb al allerlei redenen zitten bedenken: ze is snel afgeleid overdag, ze heeft zo'n honger dat mijn beperkte bv niet snel genoeg gaat. En gisteren werd ik ook nog voor het eerst weer ongesteld dus dat kan ook nog een reden zijn toch?
Maar vandaag leek het toch alweer wat beter te gaan. Ik was ook al bijna wanhopig en vond het al zo oneerlijk allemaal omdat ik zo mijn best doe

Moonah, ik wens je heel veel succes morgen. het gaat vast goedkomen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46714242
Niet zoveel kolven is niet hetzelfde als produktieterugloop, dus maak je daar maar geen zorgen om Moonah. Ben je al ongesteld geworden weer? (met sorry voor de impertinente vraag ). Zou het kunnen zijn dat je dat wordt?

En voor Snoopy en Moonah allebei: Twee woorden, namelijk: vier maanden.

Ik had ooit eens voor LadyS een post geschreven en die heb ik even opgediept uit de krochten
quote:
Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
Dit was voor LadyS en Iris he, op dat moment, maar misschien hebben jullie er wat aan delen ervan.

Oh Snoopy, je menstruatie kan er zeker wel mee te maken hebben!!
  maandag 26 februari 2007 @ 22:28:40 #195
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46714489
en waarvoor nogmaals mijn dank, nebelung, ik heb er veel aan gehad. Toch iig om wat door te zetten qua borstvoeding, maar ook om wat meer begrip op te brengen voor dat gedoe wat ze allemaal deed. (uiteindelijk met 5,5 maanden haar eerste flesje kv wat ze zo naar binnen klokte, terwijl ik daarvoor toch steeds (dus die 6 weken lang op dat tijdstip) mijn borst had aangeboden, maar de productie werd maar niet meer op dat moment)

Maar goed, was voor mij een eye-opener (maar Iris beet dan ook niet, dat scheelt misschien ook)

pi_46714673
Ooh en Iris is nu al 8 maanden hee
Wat gaat dat toch snel he met die kids?
  maandag 26 februari 2007 @ 22:35:12 #197
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46714780
ja, gaat echt hard en ik had écht niet verwacht nu nog bv te geven
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:48:01 #198
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46715419
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef snoopy het volgende:
Moonah, kan me voorstellen dat het bijten inderdaad heel eng is
Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat ik denk dat het nu echt einde bv is het inene weer beter gaat!

Deze week wilde Lis overdag bijna niet bij me drinken maar wel uit de fles. Dus ik werd al een soort van wanhopig omdat ik dan eerst de borst probeer, dan toch maar een fles geef en daarna ook weer moet/wil kolven. 's nachts is het geen enkel probleem, dan drinkt ze prima bij mij.
Ik heb al allerlei redenen zitten bedenken: ze is snel afgeleid overdag, ze heeft zo'n honger dat mijn beperkte bv niet snel genoeg gaat. En gisteren werd ik ook nog voor het eerst weer ongesteld dus dat kan ook nog een reden zijn toch?
Maar vandaag leek het toch alweer wat beter te gaan. Ik was ook al bijna wanhopig en vond het al zo oneerlijk allemaal omdat ik zo mijn best doe

Moonah, ik wens je heel veel succes morgen. het gaat vast goedkomen
Ja, bij mij was de menstruatie ook steeds een drama qua bv. En het is inderdaad niet eerlijk
Maar zolang Lis 's nachts wel aan de borst blijft komen jullie welweer uit die maandelijkse dip hoor!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 26 februari 2007 @ 22:52:22 #199
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46715663
Eh... nebelung ik dacht dat je dat stukje er voor mij neergezet had! Potverdikkeme! Brent slaapt zich suf, dan issie wakker een hele vent: hij wil zich te pletter zuipen... Hij drinkt echt veel en wil ook vaak. Volgens mij is deze periode makkelijker voor een zogende moeder die aan huis kan zijn. Niet alleen omdat je dan overdag wellicht nog wat bij kan rusten maar ook omdat je em dan vaker kan aanleggen ivm de productie? Ik mag tegenwoordig blij zijn als ik op mijn werk (6 uurtjes per dag en dan 2x kolven) 350ml kan kolven. Om 2 redelijk volle flessen van min. 220 ml achter te laten de volgende dag moet ik dus 's avonds bijkolven. Maar ja da's best moeilijk als je een kind hebt wat af en aan zin heeft en waarvan je echt niet weet of je em bij kop of kont hebt (wat kan dat jong zeiken!!! Hij lijkt niet op mij! ). En dat 's nachts hysterisch schreeuwen omdat ie honger heeft slaat alles... Dat kan toch ook niet bevordelijk voor je productie zijn? Die vermoeidheid??

Oja, Brent is vandaag 3 maand, 3 wk en 3 dagen (Number of the half beast? 666?)
Iedere golf van de zee,
pi_46722097
De viermaandenproblemen waren hier ook verschrikkelijk. Het heeft bijna twee maanden geduurd, nu gaat het weer wat beter. Het is normaal, maar wel ontzettend vervelend. Ik hoop dat het snel over is Moonah, snoopy en Neuk.

Gisteren ben ik bij de psychiater geweest voor de AD. Die ga ik nemen, maar wel aangepast aan de bv. Een bijwerking kan zijn dat je slecht gaat slapen, daarom kun je ze het beste 's ochtends nemen. Ik doe dat echter 's avonds. Slapen doe ik toch al niet. Er zit namelijk een nogal sterke piek in 2-6 uur na inname en dat valt dan mooi in de nacht. De nachtvoeding wordt nu nog vervangen door gekolfde melk, later door kv. Het eerste deel van wat ik 's ochtends kolf, gooi ik weg. We hebben dan een marge van 0-8 uur. Vinden we een veilig idee.
Ik ben erg opgelucht dat ik nu toch (een gedeelte van) de bv kan behouden. En zelfs als het heel erg terug mocht gaan lopen hierdoor, dan voelt dat natuurlijker dan wanneer ik nu express zou stoppen. De psychiater vroeg nog of ik niet overdag genoeg kon kolven voor 's nachts, maar dat haal ik niet. Ik ga het ook niet proberen, want dan ga ik de hele dat lopen stressen. En dat is ook niet goed.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')