abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 11:09:10 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46688505
onder een lauwe kraan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 11:12:01 #177
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_46688570
ET was sneller
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 26 februari 2007 @ 11:12:02 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688572
Ik zit er even helemaal doorheen.

Thies heeft me vanochtend 5x gebeten. Ik ben nog niet snel genoeg met mijn pink. Telkens koppelde ik hem los, sprak hem streng toe en legde hem weg. Huilen natuurlijk, want hij had honger. Het werd getriggerd doordat mijn TSR niet snel op gang kwam. Maar dat is vlgs mij ook een psychologisch effect. Ik ben gespannen, bang dat hij gaat bijten, dus gaat de melk moeilijker stromen. Ik had expres al een snuifje van mijn oxytocineneusspray genomen...

En het kolven gaat ook niet echt geweldig. 80/100 cc 's ochtends is het enige dat lukt. 's Avonds krijg ik er hoogstens 30cc uit.

Bah. Ik voel me echt even heel jankerig. Ben bang dat mijn productie aan het teruglopen is, omdat dat kolven niet lukt. Morgen werken, lukt het me dan te kolven? Loopt de BV dan niet helemaal snel terug? En mijn menneke dat maar bijt.

Sorry hoor, voor deze klaagzang. Maar ik moet het even kwijt. Ik was alweer aan het denken om dan maar te gaan afbouwen ( ) maar mezelf kennende moet ik hier even doorheen en valt het achteraf bezien allemaal weer erg mee.

En Milagro, ik denk ook wel dat er wat in zit in hetgeen je schrijft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:18:55 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_46688745
Moonah, wat onzettend rot allemaal!

Met bijten heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mbt het kolven: Tijdens het werken kolven gaat bij mij beter dan als ik ernaast kolf. Het is dan in plaats van een voeding en niet ernaast, dat scheelt, en ik word niet afgeleid door Ive. Mocht het toch niet goed gaan, dan zou je ook nog naar de huisarts kunnen gaan voor syntocinon spray, die gebruik ik sinds mijn kolfdip rond Oud en Nieuw en sindsdien kolf ik meer dan ooit te voren!

Sterke!
pi_46688805
Moonah
Het staat zo stom om te zeggen dat je gewoon maar even door moet bijten, maar ik denk dat je hier:
quote:
Sorry hoor, voor deze klaagzang. Maar ik moet het even kwijt. Ik was alweer aan het denken om dan maar te gaan afbouwen ( ) maar mezelf kennende moet ik hier even doorheen en valt het achteraf bezien allemaal weer erg mee.
wel gelijk mee hebt.
Het is nu natuurlijk een enorme optelsprong van dingen. Je werk, het kolven, de angst voor het bijten, de frustratie omdat het niet lukt, de frustratie omdat je gefrustreerd bent dat het niet lukt, etc.
Allemaal dingen die nou niet echt bijdragen aan een goede melkstroom
Over een tijdje ga je weer lekkerder naar je werk, is Thies gewend aan die gekke tanden en dan zal je zien dat je weer lachend terug kijkt.

Een van de mooie dingen van kinderen vind ik dat ze zo in ontwikkeling zijn dat het bijna nooit een uitzichtloze situatie is omdat zowel het kind als de ouder er zo weeroverheen gegroeid zijn.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:22:56 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688860
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:18 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat onzettend rot allemaal!

Met bijten heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar mbt het kolven: Tijdens het werken kolven gaat bij mij beter dan als ik ernaast kolf. Het is dan in plaats van een voeding en niet ernaast, dat scheelt, en ik word niet afgeleid door Ive. Mocht het toch niet goed gaan, dan zou je ook nog naar de huisarts kunnen gaan voor syntocinon spray, die gebruik ik sinds mijn kolfdip rond Oud en Nieuw en sindsdien kolf ik meer dan ooit te voren!

Sterke!
Die spray heb ik al! Maar ook daarmee kolf ik niet meer.
Vandaar mijn 'angst' dat de BV aan het teruglopen is...
Ik heb allerlei filmpjes van Thies geupload zodat ik die tijdens het kolven op mijn werk kan bekijken.
Ik haal alles uit de kast!
pi_46688862
Oh, en heb je een goede kolf Moonah? (electrisch, tweezijdig?)
Niet beknibbelen (niet financieel en niet omdat je denkt dat het met een krakkemikkig ding ook wel gaat) daarop hoor, lees de reacties van o.a. neuk en mwana maar eens terug om te zien wat voor verschil het kan maken!
  maandag 26 februari 2007 @ 11:24:45 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688912
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:21 schreef owlet het volgende:
Moonah
Het staat zo stom om te zeggen dat je gewoon maar even door moet bijten,
Nee hoor. Is niet stom. Ik ken mezelf ook wel.
Maar jullie viruele aai over mijn bol doet me wel goed nu.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:27:14 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46688980
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:23 schreef owlet het volgende:
Oh, en heb je een goede kolf Moonah? (electrisch, tweezijdig?)
Durf het bijna niet te zeggen...
De Medela mini-electric.
Eerst ging het daar prima mee.
Tijdens mijn kraamtijd heb ik een heel goede tweezijdige gehuurd, maar ik vind tweezijdig onhandig. Ik heb niet zo'n BH...
quote:
Niet beknibbelen (niet financieel en niet omdat je denkt dat het met een krakkemikkig ding ook wel gaat) daarop hoor, lees de reacties van o.a. neuk en mwana maar eens terug om te zien wat voor verschil het kan maken!
Ja, Neuk en Mwana maakten mij ook al 'lekker' met hun enthousiasme. Ik kijk het even aan hoe het gaat de komende dagen.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:35:44 #185
108648 cattie
lieve moeder
pi_46689202
Oh, je gebruikt de spray al...
Dan kan ik me alleen nog maar aansluiten bij Owlet! Een goede kolf is erg belangrijk!
pi_46689459
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

De Medela mini-electric.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:52:43 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46689672
Moonah, hou vol. En een goede kolf is voor het witte goud heel erg belangrijk. Maar een rustige Moonah zal zeker bijdragen aan de productie. Heb je toevallig een kleine voorraad (al is het maar 2 voedingen). Je kan dan tenminste even je geen zorgen maken dat je niet meteen een volle voeding kolft op je werk. Hou vol
  maandag 26 februari 2007 @ 12:05:43 #188
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46690014
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

De Medela mini-electric.
Wat is daar mis mee dan, heb ik iets gemist? Ik hem heb wel dubbel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 26 februari 2007 @ 12:07:01 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46690039
Moonah, wat rot allemaal zo. Maar ik denk dat het ook weer een fase is en fases hebben weer van die heerlijk hectische momenten zoals deze ochtend. Ook dat gaat voorbij en straks zit je eens te kolven en denk je waarschijnlijk na over waarom je je zo druk gemaakt hebt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 26 februari 2007 @ 12:10:42 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46690128
Moonah je kan het hoor !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46710199
Dat is een goed antwoord van Stefan Evenstar. Echt goed dat je je zo aan het voorbereiden bent.

Vervelend Moonah, dat Thies zo bijt. Ik ben zo ontzettend blij dat Anna nog geen tandjes heeft. Ze is nu al een pitbull. En je mag/moet hier zeker klagen. Dat doen we allemaal op z’n tijd. Toen ik ging werken was ik ook erg bang dat de productie terug ging lopen, maar het is me ontzettend meegevallen. Ik kolf halve voedingen en de ‘s ochtends extra. Wat bij mij ook werkte om de productie te verhogen was voor elke voeding een beetje kolven, al was het maar 10 of 20 cc. Doordat Anna evenveel wilde drinken, moest ze iets meer moeite doen en ging de productie omhoog. Niet op 1 dag, maar na een paar dagen wel. Ik kolf overigens handmatig, en daarmee lukt het ook.
Het gaat je echt wel lukken!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 26 februari 2007 @ 21:56:36 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46712843
Nou, bedankt allemaal.
Ik heb nu al een paar keer doorgehad wanneer Thies wilde gaan bijten en was er op tijd bij. Wat ik jammer vind is dat het hele heerlijke ontspannen voeden nu dus niet kan. Ik zit met mijn pink tegen zijn mondhoek aan en als een havik kijk ik naar zijn mondje...

Oh, en Yp, dat van dat vooraf ietsje kolven is wel een goede tip. Tnx!
Ondervang ik meteen dat meneertje ongeduldig wordt ivm trage TSR.
pi_46713425
Moonah, kan me voorstellen dat het bijten inderdaad heel eng is
Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat ik denk dat het nu echt einde bv is het inene weer beter gaat!

Deze week wilde Lis overdag bijna niet bij me drinken maar wel uit de fles. Dus ik werd al een soort van wanhopig omdat ik dan eerst de borst probeer, dan toch maar een fles geef en daarna ook weer moet/wil kolven. 's nachts is het geen enkel probleem, dan drinkt ze prima bij mij.
Ik heb al allerlei redenen zitten bedenken: ze is snel afgeleid overdag, ze heeft zo'n honger dat mijn beperkte bv niet snel genoeg gaat. En gisteren werd ik ook nog voor het eerst weer ongesteld dus dat kan ook nog een reden zijn toch?
Maar vandaag leek het toch alweer wat beter te gaan. Ik was ook al bijna wanhopig en vond het al zo oneerlijk allemaal omdat ik zo mijn best doe

Moonah, ik wens je heel veel succes morgen. het gaat vast goedkomen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46714242
Niet zoveel kolven is niet hetzelfde als produktieterugloop, dus maak je daar maar geen zorgen om Moonah. Ben je al ongesteld geworden weer? (met sorry voor de impertinente vraag ). Zou het kunnen zijn dat je dat wordt?

En voor Snoopy en Moonah allebei: Twee woorden, namelijk: vier maanden.

Ik had ooit eens voor LadyS een post geschreven en die heb ik even opgediept uit de krochten
quote:
Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
Dit was voor LadyS en Iris he, op dat moment, maar misschien hebben jullie er wat aan delen ervan.

Oh Snoopy, je menstruatie kan er zeker wel mee te maken hebben!!
Variety is the spice of life
  maandag 26 februari 2007 @ 22:28:40 #195
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46714489
en waarvoor nogmaals mijn dank, nebelung, ik heb er veel aan gehad. Toch iig om wat door te zetten qua borstvoeding, maar ook om wat meer begrip op te brengen voor dat gedoe wat ze allemaal deed. (uiteindelijk met 5,5 maanden haar eerste flesje kv wat ze zo naar binnen klokte, terwijl ik daarvoor toch steeds (dus die 6 weken lang op dat tijdstip) mijn borst had aangeboden, maar de productie werd maar niet meer op dat moment)

Maar goed, was voor mij een eye-opener (maar Iris beet dan ook niet, dat scheelt misschien ook)

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46714673
Ooh en Iris is nu al 8 maanden hee
Wat gaat dat toch snel he met die kids?
Variety is the spice of life
  maandag 26 februari 2007 @ 22:35:12 #197
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46714780
ja, gaat echt hard en ik had écht niet verwacht nu nog bv te geven
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:48:01 #198
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46715419
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef snoopy het volgende:
Moonah, kan me voorstellen dat het bijten inderdaad heel eng is
Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat ik denk dat het nu echt einde bv is het inene weer beter gaat!

Deze week wilde Lis overdag bijna niet bij me drinken maar wel uit de fles. Dus ik werd al een soort van wanhopig omdat ik dan eerst de borst probeer, dan toch maar een fles geef en daarna ook weer moet/wil kolven. 's nachts is het geen enkel probleem, dan drinkt ze prima bij mij.
Ik heb al allerlei redenen zitten bedenken: ze is snel afgeleid overdag, ze heeft zo'n honger dat mijn beperkte bv niet snel genoeg gaat. En gisteren werd ik ook nog voor het eerst weer ongesteld dus dat kan ook nog een reden zijn toch?
Maar vandaag leek het toch alweer wat beter te gaan. Ik was ook al bijna wanhopig en vond het al zo oneerlijk allemaal omdat ik zo mijn best doe

Moonah, ik wens je heel veel succes morgen. het gaat vast goedkomen
Ja, bij mij was de menstruatie ook steeds een drama qua bv. En het is inderdaad niet eerlijk
Maar zolang Lis 's nachts wel aan de borst blijft komen jullie welweer uit die maandelijkse dip hoor!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 26 februari 2007 @ 22:52:22 #199
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46715663
Eh... nebelung ik dacht dat je dat stukje er voor mij neergezet had! Potverdikkeme! Brent slaapt zich suf, dan issie wakker een hele vent: hij wil zich te pletter zuipen... Hij drinkt echt veel en wil ook vaak. Volgens mij is deze periode makkelijker voor een zogende moeder die aan huis kan zijn. Niet alleen omdat je dan overdag wellicht nog wat bij kan rusten maar ook omdat je em dan vaker kan aanleggen ivm de productie? Ik mag tegenwoordig blij zijn als ik op mijn werk (6 uurtjes per dag en dan 2x kolven) 350ml kan kolven. Om 2 redelijk volle flessen van min. 220 ml achter te laten de volgende dag moet ik dus 's avonds bijkolven. Maar ja da's best moeilijk als je een kind hebt wat af en aan zin heeft en waarvan je echt niet weet of je em bij kop of kont hebt (wat kan dat jong zeiken!!! Hij lijkt niet op mij! ). En dat 's nachts hysterisch schreeuwen omdat ie honger heeft slaat alles... Dat kan toch ook niet bevordelijk voor je productie zijn? Die vermoeidheid??

Oja, Brent is vandaag 3 maand, 3 wk en 3 dagen (Number of the half beast? 666?)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46722097
De viermaandenproblemen waren hier ook verschrikkelijk. Het heeft bijna twee maanden geduurd, nu gaat het weer wat beter. Het is normaal, maar wel ontzettend vervelend. Ik hoop dat het snel over is Moonah, snoopy en Neuk.

Gisteren ben ik bij de psychiater geweest voor de AD. Die ga ik nemen, maar wel aangepast aan de bv. Een bijwerking kan zijn dat je slecht gaat slapen, daarom kun je ze het beste 's ochtends nemen. Ik doe dat echter 's avonds. Slapen doe ik toch al niet. Er zit namelijk een nogal sterke piek in 2-6 uur na inname en dat valt dan mooi in de nacht. De nachtvoeding wordt nu nog vervangen door gekolfde melk, later door kv. Het eerste deel van wat ik 's ochtends kolf, gooi ik weg. We hebben dan een marge van 0-8 uur. Vinden we een veilig idee.
Ik ben erg opgelucht dat ik nu toch (een gedeelte van) de bv kan behouden. En zelfs als het heel erg terug mocht gaan lopen hierdoor, dan voelt dat natuurlijker dan wanneer ik nu express zou stoppen. De psychiater vroeg nog of ik niet overdag genoeg kon kolven voor 's nachts, maar dat haal ik niet. Ik ga het ook niet proberen, want dan ga ik de hele dat lopen stressen. En dat is ook niet goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')