Heeft MySQL BI tools? SSIS? Een development studio a la SSIS? XML Data? Multi-dimensioneel query's? Keuze tussen snapshot, transactional en merge replication? Native encryptie mogelijkheden via bijv SSL? (Hint: het antwoord is elke keer 'nee').quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
MySQL kost voor de enterprise edition vanaf 2000 dollar per jaar. (inclusief advisors)
MsSQL kost voor de enterprise edition vanaf 25000 dollar.
Zie daar het verschil.
Waarom zou CS meer te bieden hebben in de toekomst? Hell, als ik kijk naar de hele patenten, DRM geneuzel, DMCA, de huidige auteurswetten, dan voorspel ik dat als we alleen maar aan CS doen, dat je binnenkort in een wereld leeft waar je doet wat het bedrijfsleven je opdringt. Je kan niks, en je mag niks, alles wordt bepaald door die bedrijven. Die je aanklagen op het moment dat je zwakke punten in hun beveiligingen blootlegt, als je hun applicatie aanpast zodat jij er beter mee kan werken.. etc etc. Ik zie dat in een wereld die OS aanhangt niet gebeuren... Ik hoop voor ons beide dat CS niet de wedloop gaat winnen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:18 schreef Jarno het volgende:
Helemaal niet. OS zal het nooit maar dan ook nooit zo ver gaan schoppen als CS. Daar ben ik van overtuigd. Overigens beheer ik dus ook die 2 linux bakken hier, ik ben niet zo halstarrig en bekrompen om maar 1 tak van sport te kunnen en willen. Dus ik switch zo mee hoor.
Wake up call: dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven en heeft níks te maken met CS of OS. De wereld word echt niet beter van OS hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:36 schreef slakkie het volgende:
dan voorspel ik dat als we alleen maar aan CS doen, dat je binnenkort in een wereld leeft waar je doet wat het bedrijfsleven je opdringt.
Wel in mijn utopia.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wake up call: dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven en heeft níks te maken met CS of OS. De wereld word echt niet beter van OS hoor..
Ach, wat mij betreft niet. OS heeft z'n charmes, meer ook niet. Apache vind ik trouwens wel een mooi voorbeeld van OS software dat het wel he-le-maal heeft gemaakt. Eerlijk is eerlijk. Maar verder? Zoals ik al zei, MySQL is amper volwassen genoeg om mee te kunnen met Oracle en SQL Server.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:42 schreef Joene het volgende:
Oh tof gaan we een opensource discussie houden deel 5 miljoen 261 duizend ?
Dat zeg ik, wake up smell the coffee. Wel eens van Sharepoint gehoord? Dát is wat de markt wil, en geen enkel stukje OS software kan daar tegen op.quote:
Ben net de 2007 versie aan het inrichten na een geslaagde testquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wake up smell the coffee. Wel eens van Sharepoint gehoord? Dát is wat de markt wil, en geen enkel stukje OS software kan daar tegen op.
Naja ik sta er redenlijk "open" tegenover , ik vind dat microsoft het met bepaalde producten gewoon zeer zeer goed heeft gedaan. Bijvoorbeeld Exchange 2007 fabelachtig mooi pakket , de nieuwe sharepoint , en ook sql2005 is erg okay.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, wat mij betreft niet. OS heeft z'n charmes, meer ook niet. Apache vind ik trouwens wel een mooi voorbeeld van OS software dat het wel he-le-maal heeft gemaakt. Eerlijk is eerlijk. Maar verder? Zoals ik al zei, MySQL is amper volwassen genoeg om mee te kunnen met Oracle en SQL Server.
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
De oorlog is al lang voorbij, windows heeft gewonnen op de desktop. OSX is een nicheproduct en Linux is voor servers.
Idd. Windows 2003 is gewoon okay.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.
Alleen als Jobs besluit OS X in de schappen bij de Dixons te leggen voor gebruik op PCs.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:54 schreef HeatWave het volgende:
OSX zou opzich nog wel een inhaalslag kunnen maken.
Juist de Linux freaks of de Apple Freaks zijn Fanatiek over hun OS wat oh zo mooi is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:54 schreef HeatWave het volgende:
OSX zou opzich nog wel een inhaalslag kunnen maken. Maar ik denk dat veel niet Apple gebruikers (nee, geen flame, ik denk dat echt) mensen wel eens kunnen afschrikken met hun fanatisme.
Ik hecht ook geen waarde aan auto-dealers die als gekken lopen te blaten dat hun nieuwe diesel-turbo-injectie zooooveel beter is dan die van de concurrent.
Precies. Als mensen mij zo graag willen overtuigen ben ik al snel geneigd om sterk wantrouwig te worden.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Juist de Linux freaks of de Apple Freaks zijn Fanatiek over hun OS wat oh zo mooi is.
Want het staat gewoon niet tof om toe tegeven dat Microsoft het gewoon voorelkaar heeft.
Wat servers aangaat heb je gelijkquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik denk toch echt dat de server oorlog pas net is begonnen. Misschien voor webservers dat Linux heeft gewonnen , maar de meeste datacenters staan toch redelijk vol met MS.
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alleen als Jobs besluit OS X in de schappen bij de Dixons te leggen voor gebruik op PCs.
Tsja, da's het dilemma waar ze nu in zitten denk ik.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.
apple verdient geld op het designquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarmee Apple Computer om zeep helpt, Apple verdient geld op de HW, niet op haar OS.
Eerst vinden ze het mooi , zie je wel dat MS kut isquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina
Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Bingo.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Lol het eerste topic dat ik geopend heb dat verder kwam dan 1 pagina
Ik denk trouwens ook dat veel MAC OSX gebruikers niet willen dat heel veel mensen overstappen omdat ze dan niet meer "uniek" zijn...
Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi krakenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.
En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag.
Neuh, al bijna 20 jaarquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, da's het dilemma waar ze nu in zitten denk ik.
Idd, maar dan MAG het nog nietquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig heb je van die internet communities die de hele zooi kraken
Sterker nog, men frustreert het bewust:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Over monopolie gesproken. Windows kan je wel op een Mac draaien, maar je mag OSX niet op andere hardware draaien.
He Piet , Vraagje he ?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, al bijna 20 jaar
Begin jaren 90 was al duidelijk dat men een niche markt zou blijven bij zelfs de meest hardcore apple medewerkers, maar men verdiende nu eenmaal op de HW en niet op OS. Vooral bij de afdeling die computers aan het onderwijs verkocht in de VS was enorme weerstand tegen het toestaan van clonen.
Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzoquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, men frustreert het bewust:
http://tweakers.net/nieuws/46028
Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar verder is Apple zo lief, en idealistisch enzo.
Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, MS = mean en Apple = cute. Ach ja, gelukkig zijn er mensen die ook dáár doorheen kunnen prikken.
Je vergeet Sun..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat servers aangaat heb je gelijk
Belangrijkste strijders
Windows
Linux
HP Unix
Al ongeveer een jaar geleden waren er meer servers die onder Windows draaiden dan onder alle unixen samen. Maar dat is niet gezegt dat Unix uit de race ligt.
whehehequote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef Joene het volgende:
[..]
He Piet , Vraagje he ?
Zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt of waar je je niet in verdiept ?![]()
Ik zei Belangrijkste strijders,quote:
Hier staan er nog een paar, maar die gaan ook weg. In ons datacentre staan enorme hoeveelheden Linux servertjes, waar geen hond van weet wat er op draait, is een wildgroei. Moeten we eigenlijk eens wat aan gaan doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:26 schreef Jarno het volgende:
Wij hebben net de laatste Sun uitgezet.
Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar veel ook niet helaas, en dat staat me echt tegen van Apple-gebruikers vaak.
Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSXquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik ben Apple-man, maar natuurlijk is Apple niet heilig. Het is ook maar gewoon een grootkapitaal bedrijf dat alleen maar winst wil maken. Dat ze dat dan doen met in mijn ogen betere spullen, tja...
Komt nog bovenop dat de kracht van OSX juist is dat de hardware en software perfect op elkaar passen. Daardoor is het zo stabiel. Zodra Apple besluit hun systeem legaal te laten draaien op elk stukje baggerhardware, verliezen ze dat.
Sun is uiteraard een kleine speler.. get real!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei Belangrijkste strijders,
Behalve SUN heb je natuurlijk ook nog IBM met een aantal OS-en, BSD, OSX en nog meer server besturingssystemen, maar dat zijn geen echt grote spelers.
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Hier draait nog 1 sun die een vage callcentre applicatie draait. Verder her en der wat linux en 2 mega Unix database bakken.
De rest is windows. (35 servers).
Tja, kwestie van wat je core-business is he? Wij hebben niet veel aan Unix machines verder. Op de database van klanten (4 miljoen) naquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.
Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, en daarom vind ik het argument "Wndows crasht altijd maar" zo'n bullshit. Op goeie hardware met goeie drivers is 2000/XP/Vista net zo stabiel als OSX.
Beveiliging is opzich beter onder OSX dan onder XP, maar met Vista is het al een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:00 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Probleem is dat veel mensen dat dus niet hebben, of er op zijn minst voor zorgen dat hun systeem compleet instabiel wordt door grote hoeveelheden spyware en virussen. Apple heeft dáár {vooralsnog) geen last van. Of dat daadwerkelijk ligt aan de betere beveiliging of aan het tot nu toe lage aantal gebruikers moet de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het ligt aan het eerste.
geen Sun?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
200+ Unix servers, 30+ Windows servers @ work.
Mja tot nu toe is het enige wat ik overal lees dat het in feite neerkomt op Okay/Cancel in het kwadraat. Wat daarvan waar is en in hoeverre dat aanpasbaar is weet ik niet, maar als dat waar is zal het er alleen maar op neerkomen dat mensen alleen maar sneller op Okay drukken en dat is nou niet bepaald beter.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beveiliging is opzich beter onder OSX dan onder XP, maar met Vista is het al een heel ander verhaal.
Ik wou net zeggen, da's toch exact hetzelfde. Daarnaast kun je UAC ook om een password laten vragen (wat mij betreft had dat default zo mogen zijn trouwens).quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ach in OSX moet je bij elke aanpassing in de settings ook je password weer invoeren, das ook flink irritant.
Ik hier in Notes met iedere bewerking die ik maak, gruwelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ach in OSX moet je bij elke aanpassing in de settings ook je password weer invoeren, das ook flink irritant.
Ja daar heb je wel een punt. Maar toch heb ik het idee dat OSX het alleen doet bij echt belangrijke dingen. Maar het kan natuurlijk dat dat in Vista ook zo is. Ik ga ook alleen maar af op wat ik in de reviews heb gelezen...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik kwam het in Vista ook alleen de eerste periode tegen, bij het installeren en configureren. Ik zie het nu nog zeer zelden voorbij komen eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:27 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel een punt. Maar toch heb ik het idee dat OSX het alleen doet bij echt belangrijke dingen. Maar het kan natuurlijk dat dat in Vista ook zo is. Ik ga ook alleen maar af op wat ik in de reviews heb gelezen...
Zie het ook niet zovaak, maar je kan het iig nog uitzetten, volgens mij kan dat niet eens in OSXquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kwam het in Vista ook alleen de eerste periode tegen, bij het installeren en configureren. Ik zie het nu nog zeer zelden voorbij komen eigenlijk.
Vind ik ook niet echt belangrijk, bij mij vraagt ie het alleen als ik wat wil installeren, het irriteert me tenminste niet..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie het ook niet zovaak, maar je kan het iig nog uitzetten, volgens mij kan dat niet eens in OSX.
het komt wel iets vaker tevoorschijn hoor. Ik heb er ook geen moeite mee, maar als het in Vista gebeurt is hetquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt belangrijk, bij mij vraagt ie het alleen als ik wat wil installeren, het irriteert me tenminste niet..
Maar bij Windows wordt je hele scherm toch in een keer grijs enzo?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het komt wel iets vaker tevoorschijn hoor. Ik heb er ook geen moeite mee, maar als het in Vista gebeurt is heten bij Apple is het goed en veilig en zo geweldig etc.
.
Dat was mijn punt weer eens.
in het begin wel ja, maar het werkt adaptief na een tijdje zie je hem minder en minderquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar bij Windows wordt je hele scherm toch in een keer grijs enzo?(dat heb ik gehoord) als dat zou gebeuren elke keer dat er iets belangrijks gebeurt...
Je hoorde mij ook neiet zeuren toch?
Agh ik werk lekker in Mac en hun in Vista ieder zijn ding, ik bedoel... sommige mensen lopen toch ook op teva's en anderen op nikes?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
in het begin wel ja, maar het werkt adaptief na een tijdje zie je hem minder en minder.
Jou niet, maar heb dat al een paar keer als argument tegen Vista gezien in dit topic.
Waarom denk je dat ik die smiley gebruik?quote:
Bij het monopolie ging vooral over dat er bij windows talloze andere software in zat (IE, WMP). Je kon niet kiezen voor een OS zonder de extra software. Dat Mac zijn eigen doelgroep wil beperken is nou niet echt nadeel voor de concurrenten, maar juist meer voor zichzelf.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
En de EU Microsoft maar boetes geven wegens monopolie gedrag.
In OSX zit ook een eigen mediaplayer (quicktime) browser (Safari), mailclient etc. En dan ook nog filmsoftware etc.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij het monopolie ging vooral over dat er bij windows talloze andere software in zat (IE, WMP). Je kon niet kiezen voor een OS zonder de extra software. Dat Mac zijn eigen doelgroep wil beperken is nou niet echt nadeel voor de concurrenten, maar juist meer voor zichzelf.
Dat op mac alleen het OSX zit bijgeleverd (is dit zo?) en niet zonder verkocht mag/kan worden: dat zou wel weer oneerlijke concurrentie zijn.
En 3m verbiedt Notepad als notitieblokjesquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:57 schreef HuHu het volgende:
Inderdaad, Apple komt met het hele (out-of-the-box) iLife gebeuren. Dat wordt allemaal geaccepteerd, maar Microsoft mag geen Media Player meeleveren.
Nog even en Casio en Texas Instruments krijgen het voor elkaar dat Microsoft zelfs de Rekenmachine eruit moet laten wegens concurrentie dingen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En 3m verbiedt Notepad als notitieblokjes.
De onderscheid klopt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Ik snap daar ook geen zak van, er zit een prachtige (voor doorsnee gebruikers dan) dvd maker en movie maker in Vista, zal straks wel weer niet mogen. Photo Gallery? Idem. MCE? Zal ook wel gevoelig liggen.
Maar nee, Apple mag het hoor! Geen probleem!!
Nee, maar de engine die Safari gebruikt is dezelfde engine die Konqueror gebruikt, nml. KHTML.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:30 schreef the_disheaver het volgende:
Ik heb weinig verstand van OSX, maar is safari ook niet direct de verkenner-systeem (netals Konqueror op KDE (linux))? Dan zou het wel logisch zijn opzich.
iLife moet je er tegenwoordig apart bij kopen...dus...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:57 schreef HuHu het volgende:
Inderdaad, Apple komt met het hele (out-of-the-box) iLife gebeuren. Dat wordt allemaal geaccepteerd, maar Microsoft mag geen Media Player meeleveren.
Tsja, voor monopolisten gelden andere regels dan voor kleine bedrijven.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Ik snap daar ook geen zak van, er zit een prachtige (voor doorsnee gebruikers dan) dvd maker en movie maker in Vista, zal straks wel weer niet mogen. Photo Gallery? Idem. MCE? Zal ook wel gevoelig liggen.
Maar nee, Apple mag het hoor! Geen probleem!!
Hoezo moet je iLife apart kopen wat zit er op dat ik nu nog niet er op hebquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:00 schreef prof.bierbekje het volgende:
[..]
iLife moet je er tegenwoordig apart bij kopen...dus...![]()
Boeie, een echte man gebruikt het windows classic theme.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:43 schreef sanni het volgende:
Weet iemand - om even iets anders aan te kaarten - of Sun's Looking Glass project
door Windows of Apple is aangekocht om in de eigen materie te kunnen implementeren?
Of is Vista's Areo daar een afgeleide daarvan...![]()
Maar als je OS X opnieuw installeer heb je het nog steedsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:52 schreef Q. het volgende:
iLife zit niet bij OS X maar wel bij nieuwe Macs.
Eeeermquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar als je OS X opnieuw installeer heb je het nog steeds
Echt ik heb laatst Mac os X opnieuw geinstalleerd en nu heb ik nog steeds iPhoto, iMovie, etc.quote:
Dan was het van je recovery DVD en niet van een standaard OS X release DVD...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Echt ik heb laatst Mac os X opnieuw geinstalleerd en nu heb ik nog steeds iPhoto, iMovie, etc.
uhm ik ren even naar boven even kijkenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dan was het van je recovery DVD en niet van een standaard OS X release DVD...
Sharepoint is voornamelijk leuk voor een intranet, ik zie het nut niet voor een internet site.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wake up smell the coffee. Wel eens van Sharepoint gehoord? Dát is wat de markt wil, en geen enkel stukje OS software kan daar tegen op.
PostgreSql dan. Of thunderbird (voorheen interbase)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, wat mij betreft niet. OS heeft z'n charmes, meer ook niet. Apache vind ik trouwens wel een mooi voorbeeld van OS software dat het wel he-le-maal heeft gemaakt. Eerlijk is eerlijk. Maar verder? Zoals ik al zei, MySQL is amper volwassen genoeg om mee te kunnen met Oracle en SQL Server.
Nee, ik ben enthouusiast omdat ik als poweruser na 15 jaar windows ontdek dat OSX dat biedt wat windows me niet bood. Namelijk zorgeloos werken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Juist de Linux freaks of de Apple Freaks zijn Fanatiek over hun OS wat oh zo mooi is.
Want het staat gewoon niet tof om toe tegeven dat Microsoft het gewoon voorelkaar heeft.
Die heb ik gisteren al ontzenuwd. Een acer laptop met minder specs dan de macbook was 100 euro duurder.quote:
Ik heb iWeb ookquote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:05 schreef prof.bierbekje het volgende:
Ja, klopt....iLife 2005 kreeg je erbij...iLife 2006 moest je kopen..Hier zat iWeb extra bij.
(Mooi programma trouwens!)![]()
Man... Windows...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:58 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Boeie, een echte man gebruikt het windows classic theme.
Kan niet; ik heb een Mac.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:
Game on.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kan niet; ik heb een Mac.
![]()
Er is er ook een met een soortgelijke geek, alleen die blijkt dan BSD te zijn 'I'm not fucking Linux man' 'But you look exactly alike'. Die moet er in de TT eigenlijk ook bij trouwens, BSD vs. Linux.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
LOL, die andere zijn ook kewl. Die Linux geek erbij
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:10 schreef De_Hertog het volgende:
Die Get a Mac spoofs zijn inderdaad mooi. Zie ook deze over Performance.
quote:And I run faster too...
Die linux nerd had eingelijk moeten zeggen: But we g ot wine and cedegaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
LOL, die andere zijn ook kewl. Die Linux geek erbij
quote:Op zondag 11 februari 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Probeer het volgende maar eens met Windows:
Zoek alle files groter dan 20k met de string 'blablabla' erin, vervang dat door de string 'fokroeleert', verplaats ze naar /tmp, ftp ze naar een andere server en archiveer daarna /tmp naar een ander bestand in je home directory.
Veel succes! Met veel pijn en moeite krijg je het voor elkaar, maar met Linux haal je na 10 minuten je kop koffie al omdat je klaar bent.
Windows is als een magnetronmaaltijd. Je kunt hem maar op 1 manier klaarmaken en hij smaakt altijd hetzelfde. Linux is als een jager met een geweer, mes, grote schuur om te slachten en wat nog meer van dien. Het is ingewikkelder, maar je kunt precies afschieten wat jij wil, het slachten zoals jij wil en het koken zoals jij wil.
Windows is gewoon een waardeloos OS. Alles is met elkaar verbonden. Probeer maar eens je programma's en userdata veilig te bewaren, of zelfs maar je registry schoon te houden. Dat lukt niet zonder stompzinnige tools die helemaal niet nodig zouden moeten zijn, of zonder backups terug te zetten.
Je kunt verdorie niet eens patches of drivers installeren zonder dat het OS al zeurt over opnieuw opstarten. Wat voor sukkel heeft drivers voor de meest voor de hand liggende randapparatuur nou niet al in z'n kernel zitten? Je moet elke dag patches installeren (je moest de lijst met hotfixes eens zien die mijn laptop op m'n werk dagelijks loopt te installeren).
En het leukste is nog wel dat mensen blij gemaakt worden met een dode mus zoals DirectX. Joepie! We kunnen er spelletjes mee spelen! Super applicatie! Ze vergeten dat DirectX een oplossing is voor een probleem dat door Microsoft zelf gemaakt is... onder Dos kon je de hardware al direct aanspreken, maar onder windows heb je daar DirectX voor nodig
Ik werk in een bedrijf waar we het hosted prepaid, VPN en ringbacktones van Cingular en anderen bouwen en beheren. Honderden webservers, AXEs, switches, routers, load balancers, enz. Tientallen miljoenen aan hardware en het veelvoud daarvan aan integratiewerk. Op welgeteld een dozijn of zo bakken draait Windows - de rest is allemaal Solaris en Linux. Onze TSP SCPs bestaan helemaal uit linux, 40 boards die al je IN verkeer voor prepaid, office reach en dergelijke afhandelen. Je dacht toch niet echt dat Windows daar een mogelijkheid was? Voor geen moment. Nooit.
Dus speel er thuis maar lekker spelletjes op, dat is alles waar het goed voor is. En vergeet niet dagelijks je hotfixes te installeren, anders kun je morgen je PC al opnieuw installeren door alle spy- en malware
In ontwikkelingslanden zoals India en China draaien ze vaak Linux. Gratis en stukken krachtiger en leerzamer dan Windows. Dus de Linux markt zal alleen maar groeien.
Begrijp ik het nou goed dat je zegt dat Mac niet soepel draait en geen ondersteuning heeft? Volgens mij ging dit meer op voor Windows...quote:Op zondag 11 februari 2007 11:46 schreef Autoreply het volgende:
De 10-duizendste discussie. Natuurlijk ziet dat speelgoed (Mac) en Linux er lekker uit. Kom maar 's terug als het soepel draait met ondersteuning voor alles zonder urenlang gekloot. (En ja, ik draai ook linux en werk ook regelmatig op een Mac. Vaste systeem is Vista)
Qua software heeft OS bij mij sowieso een streepje voor. Het werkt meestal prima en ook steeds makkelijker. Firefox, Thunderbird, the Gimp, en heel veel programma's van Sourceforce.net zijn prima.
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:26 schreef DutchErrorist het volgende:
En welk OS heeft qua software je voorkeur![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 12:28 schreef slakkie het volgende:
[..]
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.
Ik vind het ook altijd verwarrend als mensen OS als afkorting voor iets anders dan Operating System gebruiken. Voor vrije/open software zie je de afkorting FOSS vaker op andere sites (Free Open Source Software), dat is wat mij betreft beter.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:28 schreef slakkie het volgende:
[..]
OS as in Open Source. Niet je OS as in Mac/Linux/Windows.
OSS zou je het ook kunnen noemen idd. De F van Free geldt niet voor alle OSS. Op opensource.org gebruiken ze trouwens O.S.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd verwarrend als mensen OS als afkorting voor iets anders dan Operating System gebruiken. Voor vrije/open software zie je de afkorting FOSS vaker op andere sites (Free Open Source Software), dat is wat mij betreft beter.
quote:
Dat was idd overdreven zou zelf ook neit zoiets doenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.
Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat je zegt dat Mac niet soepel draait en geen ondersteuning heeft? Volgens mij ging dit meer op voor Windows...![]()
En welk OS heeft qua software je voorkeur![]()
Hey, er zijn nog mensen die geen plaat voor hun kop hebben. 14.gifquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.
Euhm... Maya?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()
Gewoon leren zoeken. En meestal zijn alternatieven net zo goed, al dan niet beter ...quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()
Welke open source bedoel je? Als ik de keuze heb (zoals bij de meeste applicaties in mijn lijstje) dan ga ik voor open source jah.
Vooral omdat alle Open Source die hij noemt (the Gimp, firefox, Open Office) ook gewoon voor Mac verkrijgbaar is.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gewoon leren zoeken. En meestal zijn alternatieven net zo goed, al dan niet beter ...![]()
Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...quote:Op zondag 11 februari 2007 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vooral omdat alle Open Source die hij noemt (the Gimp, firefox, Open Office) ook gewoon voor Mac verkrijgbaar is.
3 uur nodig om internet werkend te krijgen onder mac? Dude, koop een broodrooster en vergeet computersquote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...
3 uurquote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...
In Linux kan ik ook al meteen internetten zonder van alles in te stellen (alleen DHCP in een van de configuratie bestanden zetten aangezien ik geen Ubuntu ofzoiets dergelijks gebruik).quote:Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 uur nodig om internet werkend te krijgen onder mac? Dude, koop een broodrooster en vergeet computers
Ja klopt, mijn linux bak prikte ik in mijn router en ik had internet verbinding.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:08 schreef thedude0 het volgende:
[..]
In Linux kan ik ook al meteen internetten zonder van alles in te stellen (alleen DHCP in een van de configuratie bestanden zetten aangezien ik geen Ubuntu ofzoiets dergelijks gebruik).
Als het via UTP is gaat dat ook op voor WIndows en OSX hoor...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja klopt, mijn linux bak prikte ik in mijn router en ik had internet verbinding.
Eh ja ik beweer toch nergens dat het op een ander OS anders gaat?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het via UTP is gaat dat ook op voor WIndows en OSX hoor...
Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders isquote:Op zondag 11 februari 2007 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja ik beweer toch nergens dat het op een ander OS anders gaat?
Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)quote:Op zondag 11 februari 2007 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders is.
hell,zelfs win95 was het inprikken en gaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, het is nou geen rocket science dat TCP/IP.
Nou precies, dus ik begrijp zijn opmerking over 3 uur kloten niet zo erg eigenlijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders is.
hell,zelfs win95 was het inprikken en gaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, het is nou geen rocket science dat TCP/IP.
Bij elke netwerk wijziging inderdaad.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)
Jep.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)
Maak het triple boot met Solaris voor Intelquote:Op zondag 11 februari 2007 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb weer zin om eens een linuxbak te maken
Binnenkort vista scoren en dan mijn windows machine dual boot maken met linux.
Dan heb ik elk major OS in huis (Ja, ook solaris op een Sun Sparc 19" server)
Nou ja, Win95 gaf het aan, maar vaak werkte het zonder reboot ook wel gewoon hoorquote:Op zondag 11 februari 2007 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij elke netwerk wijziging inderdaad.
Mee eens...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, Win95 gaf het aan, maar vaak werkte het zonder reboot ook wel gewoon hoor.
maar ja, dan hebben we het ook over rebooten, niet dat het niet werkte.
Ach komop zeg, we hebben het over win95. Ga nou niet zeggen dat Systeem 7, 8 en 9 zo lekker waren bij Apple.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:24 schreef ChOas het volgende:
[..]
Mee eens...
Maar kan iemand me uitleggen waarom ik mijn OS zou moeten rebooten wanneer er iets in User Space gebeurt ? Dan is er toch iets fundamenteels mis ?
quote:Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Linux is leuk, maar dat telt gewoon niet mee omdat er geen hond is die het snapt onder de gewone consumenten.
Vanaf NT 3.1 natuurlijk al en vanaf Windows 2000 was het ook echt bruikbaar voor normale consumenten. Windows 2000 was echt een geweldig systeem voor zijn tijd.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah goed, maar er is natuurlijk vanaf xp compleet gebroken met windows 95 en consorten.
We hebben het hier even over de grootste markt voor OS'en, thuisgebruikers en werkdesktops. Jij gaat uit van "ons" die weten hoe dingen werken en evt moeite willen doen om het uiit te zoeken.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:35 schreef slakkie het volgende:
[..]Tis te merken dat je niks met Linux doet (of iig, een goede advocaat van de duivel bent).
Linux werkt perfect, out-of-the-box. Misschien ff pielen om codecs enzo aan de praat te krijgen.. Verder niks nada noppes klopt van je statement hierboven.
Mac OS, voor OSX werktte ook perfect, voor Windows gebruikers was het misschien niet te begrijpen. Dat is wat anders - maar als OS zeker niet slecht.
Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Vanaf NT 3.1 natuurlijk al en vanaf Windows 2000 was het ook echt bruikbaar voor normale consumenten. Windows 2000 was echt een geweldig systeem voor zijn tijd.
Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:
Ik wil Linux! Ok meneer, welke van de 65 "merken" wil u? Welke desktop? etc etc..
Sure, zo gaat het hoor!quote:Op zondag 11 februari 2007 16:05 schreef whoops het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?
> Ik wil een PC.
>> Okay, ik heb eer een voor 800 euro met Windows, of 700 euro met Ubuntu, waar u waarschijnlijk hetzeflde mee kan.
> Goed, doet u mij maar die met Ubuntu.
En meneer hoeft zelf waarschijnlijk nooit iets te apt-getten...
Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.
Ja, dus was er pas vanaf XP gebroken met 95 en consortenquote:Op zondag 11 februari 2007 16:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie..
Ja waar het op stond doet er toch niet toe? Microsoft heeft pas vanaf XP gebroken met 95,98 en ME.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:56 schreef HeatWave het volgende:
200 heeft toch op heel veel thuis PC gestaan hoor, NT4 niet.
Als je drie uur nodig hebt om internet te krijgen onder OS X dan ben je of typisch een windows mannetje die niet met andere besturingssystemen om kan gaan, of je bent een noob. Enige wat ik hoef te doen onder OS X is mijn netwerk selecteren in een lijstje, wachtwoord invullen en alles werkt als een zonnetje.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Haha yeah kleine distro in combinatie met exotishe hardware is altijd leukquote:Op zondag 11 februari 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
ff kinderachtig hoor (dus GEEN serieuze flame)
krijg linux niet aan de praat
handig dat Linux.
quote:Op zondag 11 februari 2007 17:02 schreef magnifor het volgende:
[..]
Als je drie uur nodig hebt om internet te krijgen onder OS X dan ben je of typisch een windows mannetje die niet met andere besturingssystemen om kan gaan, of je bent een noob. Enige wat ik hoef te doen onder OS X is mijn netwerk selecteren in een lijstje, wachtwoord invullen en alles werkt als een zonnetje.
Jongens, jongens, makkelijk lullen. Ik zit op een TU-netwerk en schijnbaar ondersteund Ubuntu standaard wat problematisch PPPoE. Na installatie miste er nog wat packages, moest wat standaard features installeren enz. Alhoewel ik toch echt geen compu-noob meer ben was diegene die me heeft geholpen dit al helemaal niet, die kerel draait al een jaar of vijf alleen maar Linux. En die deed er een uurtje of drie over...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:07 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
3 uuronder welk rotsblok kom jij vandaan man
! Kabel er in of WEP/WPA key invullen en gaan met die banaan!
Je had het over OSX EN linux. Daarnaast was PPPoE ook niet standaard aanwezig in windows en moet je die bij de windows instelingen laden... moet je ook maar net weten.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Jongens, jongens, makkelijk lullen. Ik zit op een TU-netwerk en schijnbaar ondersteund Ubuntu standaard wat problematisch PPPoE. Na installatie miste er nog wat packages, moest wat standaard features installeren enz. Alhoewel ik toch echt geen compu-noob meer ben was diegene die me heeft geholpen dit al helemaal niet, die kerel draait al een jaar of vijf alleen maar Linux. En die deed er een uurtje of drie over...
Maargoed, jullie reacties geven direct perfect aan waarom het op korte termijn nooit wat wordt met Linux, de arrogantie (je leert je maar aanpassen) viert hoogtij. En ja, ik draai Ubuntu er nog steeds naast, dat bevalt prima.
Altijd al willen zeggen:quote:Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Jongens, jongens, makkelijk lullen. Ik zit op een TU-netwerk en schijnbaar ondersteund Ubuntu standaard wat problematisch PPPoE. Na installatie miste er nog wat packages, moest wat standaard features installeren enz. Alhoewel ik toch echt geen compu-noob meer ben was diegene die me heeft geholpen dit al helemaal niet, die kerel draait al een jaar of vijf alleen maar Linux. En die deed er een uurtje of drie over...
Maargoed, jullie reacties geven direct perfect aan waarom het op korte termijn nooit wat wordt met Linux, de arrogantie (je leert je maar aanpassen) viert hoogtij. En ja, ik draai Ubuntu er nog steeds naast, dat bevalt prima.
ff tussenhaakjes, als jij besluit over te gaan naar een ander OS of je baas besluit je met iets anders op te schepen, zul je je gewoon moeten aanpassen. Is ook zo als een ander programma gaat gebruik voor bijvoorbeeld FTPen. Beetje een 'kijk mij nou eens uitgeluld zijn' reden vind je ook nietquote:Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Kijk, da's nou nog een duidelijk antwoord.quote:Op zondag 11 februari 2007 02:25 schreef StefanP het volgende:
Probeer het volgende maar eens met Windows:
Zoek alle files groter dan 20k met de string 'blablabla' erin, vervang dat door de string 'fokroeleert', verplaats ze naar /tmp, ftp ze naar een andere server en archiveer daarna /tmp naar een ander bestand in je home directory.
Veel succes! Met veel pijn en moeite krijg je het voor elkaar, maar met Linux haal je na 10 minuten je kop koffie al omdat je klaar bent.
Windows is als een magnetronmaaltijd. Je kunt hem maar op 1 manier klaarmaken en hij smaakt altijd hetzelfde. Linux is als een jager met een geweer, mes, grote schuur om te slachten en wat nog meer van dien. Het is ingewikkelder, maar je kunt precies afschieten wat jij wil, het slachten zoals jij wil en het koken zoals jij wil.
Windows is gewoon een waardeloos OS. Alles is met elkaar verbonden. Probeer maar eens je programma's en userdata veilig te bewaren, of zelfs maar je registry schoon te houden. Dat lukt niet zonder stompzinnige tools die helemaal niet nodig zouden moeten zijn, of zonder backups terug te zetten.
Je kunt verdorie niet eens patches of drivers installeren zonder dat het OS al zeurt over opnieuw opstarten. Wat voor sukkel heeft drivers voor de meest voor de hand liggende randapparatuur nou niet al in z'n kernel zitten? Je moet elke dag patches installeren (je moest de lijst met hotfixes eens zien die mijn laptop op m'n werk dagelijks loopt te installeren).
En het leukste is nog wel dat mensen blij gemaakt worden met een dode mus zoals DirectX. Joepie! We kunnen er spelletjes mee spelen! Super applicatie! Ze vergeten dat DirectX een oplossing is voor een probleem dat door Microsoft zelf gemaakt is... onder Dos kon je de hardware al direct aanspreken, maar onder windows heb je daar DirectX voor nodig
Ik werk in een bedrijf waar we het hosted prepaid, VPN en ringbacktones van Cingular en anderen bouwen en beheren. Honderden webservers, AXEs, switches, routers, load balancers, enz. Tientallen miljoenen aan hardware en het veelvoud daarvan aan integratiewerk. Op welgeteld een dozijn of zo bakken draait Windows - de rest is allemaal Solaris en Linux. Onze TSP SCPs bestaan helemaal uit linux, 40 boards die al je IN verkeer voor prepaid, office reach en dergelijke afhandelen. Je dacht toch niet echt dat Windows daar een mogelijkheid was? Voor geen moment. Nooit.
Dus speel er thuis maar lekker spelletjes op, dat is alles waar het goed voor is. En vergeet niet dagelijks je hotfixes te installeren, anders kun je morgen je PC al opnieuw installeren door alle spy- en malware
In ontwikkelingslanden zoals India en China draaien ze vaak Linux. Gratis en stukken krachtiger en leerzamer dan Windows. Dus de Linux markt zal alleen maar groeien.
quote:Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[..]
Need to say morequote:Op zondag 11 februari 2007 19:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Altijd al willen zeggen:
Uitgeluld
Eh ja... je leert je maar aanpassen heeft namelijk niets met arrogantie, maar met een ander systeem te maken. Wanneer je je opel inruilt voor een golf zit het lichtknopje ook opeens op een andere plek.quote:
Sorry ik had het er meer over dat je gewoon niet weet hoe een OS in elkaar zit en dat je het daarop gaat afkraken... liever linux dan windowsquote:
Goh.. Probeer het eens zonder de GNU Cygwin..quote:Op zondag 11 februari 2007 20:00 schreef thedude0 het volgende:
met cygwin kan je doen waar stefanp het over heeft
Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows. Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja... je leert je maar aanpassen heeft namelijk niets met arrogantie, maar met een ander systeem te maken. Wanneer je je opel inruilt voor een golf zit het lichtknopje ook opeens op een andere plek.
Ik weet globaal geloof ik heel redelijk hoe Linux en Windows in elkaar zitten. Misschien dat een Ubuntu distro met alle bekende drivers en codecs erin geimplementeerd wel concurrerend is qua gebruiksgemak.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Sorry ik had het er meer over dat je gewoon niet weet hoe een OS in elkaar zit en dat je het daarop gaat afkraken... liever linux dan windows
En owja ik gebruik haast nooit Linux, gebruik Mac OSX... Af en toe Ubuntu..![]()
Dus nee ik ben geen typische Linux gebruiker
Als dan blijkt dat je de auto niet kan starten omdat het contactslot in de golf links zit ipv rechts ben je toch echt een lul hoorquote:Op zondag 11 februari 2007 20:28 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows.
Voor linux wil ik nog met je meegaan. Voor mac is niet de moeilijkheids graad, want die is onder mac vele malen makkelijker dan windows. Daar is onbekend gewoon onbemind. En natuurlijk de hardnekkige vooroordelen dat het duur is en er geen applicaties voor te krijgen zijn.quote:Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...
Ja maar nu negeer je het feit dat jij zogenaamd 3 uur zat te kutten in Mac OS X... Ennieweequote:Op zondag 11 februari 2007 20:28 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows. Uiteindelijk dus wel aan de praat gekregen, maar het gekloot is af en toe eindeloos. Blijkbaar is het voor de Linuxfreeks en Macjes toch moeilijk te accepteren dat Windows het grootste marktaandeel heeft doordat het voor de meerderheid van de gebruikers gewoon een beter systeem is...
[..]
Ik weet globaal geloof ik heel redelijk hoe Linux en Windows in elkaar zitten. Misschien dat een Ubuntu distro met alle bekende drivers en codecs erin geimplementeerd wel concurrerend is qua gebruiksgemak.
Allesbehalve uitgeluld dus, zowel de stelling dat je in Linux (mijn ervaringen) veel langer loopt te kutten als dat bepaalde software die je gewoon nodig hebt niet op Linux/Mac draait staat nog volledig overeind![]()
Misschien moet je ook ff lezen voor je typt. Of is dat teveel moeitequote:Op zondag 11 februari 2007 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als dan blijkt dat je de auto niet kan starten omdat het contactslot in de golf links zit ipv rechts ben je toch echt een lul hoor
In Ubuntu, niet Mac. Zoals gezegd, 3D engineering cad spul. CFD programma's. En ongetwijfeld meer, maar ik werk de laatste tijd zelden meer met een mac. Hetzelfde geldt afaik in nog veel grotere mate voor Linux.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar nu negeer je het feit dat jij zogenaamd 3 uur zat te kutten in Mac OS X... Enniewee
Welke software is er niet voor Mac?
Wat heb ik niet gelezen dan oooooh gij geinig smily poster?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Misschien moet je ook ff lezen voor je typt. Of is dat teveel moeite![]()
excuses, maar ik word altijd een beetje moe van mensen die denken datquote:Op zondag 11 februari 2007 21:28 schreef slakkie het volgende:
Pisvlekken zijn voor OUD Swets...
Een cursus leesvaardigheid gok ikquote:Op zondag 11 februari 2007 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heb ik niet gelezen dan oooooh gij geinig smily poster?
Je kreeg het niet aan de praat en verwijt linux arrogante omdat ze zich niet aanpassen aan windows. Daarop zeg ik dat wanneer je 2 verschillende systemen hebt er verschillen te verwachten zijn en trek een parallel met 2 auto's. Vervolgens zeg jij dat je die auto niet gestart krijgt en er mee naar de dealer en de koning gaat om hem te starten hetgeen majesteit uiteindelijk blijkbaar lukt. Waarop ik zeg dat wanneer majesteit dan uiteindelijk het contactslot aan de andere kant vind waar jij hem zocht je nog steeds gewoon een domme pisvlek bent die niets van auto's snapt en beter een sparta met kan kopen.
Wat heb ik gemist?
Nou ik daag je uit. Geef dan even exact aan wat ik gemist heb in die reply over het contactslot refererend aan jouw post daarboven.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Een cursus leesvaardigheid gok ik![]()
Eerder een uiting van vermaak om iemand die na de 3e keer terugverwijzen nog steeds te lui is om even terug te lezen...quote:Op zondag 11 februari 2007 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
excuses, maar ik word altijd een beetje moe van mensen die denken dateen argument is.
Je verwijst nergens terugquote:Op zondag 11 februari 2007 21:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Eerder een uiting van vermaak om iemand die na de 3e keer terugverwijzen nog steeds te lui is om even terug te lezen...
[The wars] FF vs IE / vi vs Emacs / OSX vs Vista vs Linux 2.quote:
En je dreigementenquote:Op zondag 11 februari 2007 19:20 schreef Autoreply het volgende:
(...)
simpelweg trollen.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Misschien moet je ook ff lezen voor je typt. Of is dat teveel moeite![]()
Ja en daarop zeg ik dit:quote:Op zondag 11 februari 2007 21:34 schreef Autoreply het volgende:
[..]
[The wars] FF vs IE / vi vs Emacs / OSX vs Vista vs Linux 2.
[..]
En je dreigementen![]()
![]()
en jij ditquote:Op zondag 11 februari 2007 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja... je leert je maar aanpassen heeft namelijk niets met arrogantie, maar met een ander systeem te maken. Wanneer je je opel inruilt voor een golf zit het lichtknopje ook opeens op een andere plek.
Waarop ik het volgende antwoordquote:Op zondag 11 februari 2007 20:28 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt. Als die Opel echter niet wil starten tenzij je eerst langs de dealer, vervolgens langs de koningin en daarna langs de douane moet, naja, dan maar Windows.
Dan weer terug grijpen naar je eerste post geeft aan dat je blijkbaar door argumentatie heen bent. Zeker als je dan MIJ verwijt dat ik niet kan lezen als je opeens naar een gepasseerd station wil terug grijpen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als dan blijkt dat je de auto niet kan starten omdat het contactslot in de golf links zit ipv rechts ben je toch echt een lul hoor
Alleen is het bij XP ook niet alleen je wachtwoord invullen bij een PPPoE connectie.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef Autoreply het volgende:
Ik heb het over iemand die al sinds 2001 (of eerder) altijd Linux draait. Zelf in de IT zit. Die heeft het drie uur gekost. Aanpassen is dan m.i. niet meer aan de orde, het is gewoon belachelijk moeilijk waar het in XP een kwestie is van dubbelklikken op een exe en je wachtwoord invullen.
Dat werd het wel want je moest er een linux expert bij halen.quote:Het werd dus niet veroorzaakt door mijn onkunde, maar door de "slechtere" programmatuur onder Linux.
Nee dat maakt windows voor jou bekender en daarom hoef je minder te kloten. Je kan nauwelijks met droge ogen beweren dat windows logisch in elkaar zit.quote:Ik ben zondermeer op het gebied van Linux nog een redelijke noob, maar sommige dingen krijg je pas na langdurig kloten voor elkaar en dat maakt Windows in mijn ogen superieur.
'Niet alleen ik heb het, maar anderen ook' Ja DAT is een argument.quote:Overigens ben ik niet de enige op het netwerk hier met dit soort problemen en dit is een TU met een informatica opleiding...
Zoals ik zeg. Dubbelklikken op de exe en wachtwoord instellen. In Vista kan je die eerste stap zelfs nog over slaan...quote:Op zondag 11 februari 2007 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is het bij XP ook niet alleen je wachtwoord invullen bij een PPPoE connectie.
[..]
Tsjah, lezen is een kunst. Hij deed er drie uur over. Leesbrilletje hebben?quote:Dat werd het wel want je moest er een linux expert bij halen.
Blijkbaar wel. Voor iemand met basiskennis werkt Windows prima en (zeker bij Vista en XP) zit de gehele bediening logisch in elkaar.quote:Nee dat maakt windows voor jou bekender en daarom hoef je minder te kloten. Je kan nauwelijks met droge ogen beweren dat windows logisch in elkaar zit.
Tsjah, blijkbaar geeft de realiteit me gelijk. Uiteraard spelen er andere zaken mee, maar Windows heeft nog altijd iets van 20X meer gebruikers als Linux. Servertechnisch is een ander verhaal, maar dat zijn professionals.quote:'Niet alleen ik heb het, maar anderen ook' Ja DAT is een argument.
En professionals zullen denk ik wel weten wat een goed OS isquote:Tsjah, blijkbaar geeft de realiteit me gelijk. Uiteraard spelen er andere zaken mee, maar Windows heeft nog altijd iets van 20X meer gebruikers als Linux. Servertechnisch is een ander verhaal, maar dat zijn professionals.
Moet wel PPPoE geinstalleerd staan en dat staat niet standaard geinstalleerd onder XP. Daarvoor moest je in config scherm -> software -> windows onderdelen PPPoE installeren (net als bv zaken als UPnP)quote:Op zondag 11 februari 2007 21:56 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zoals ik zeg. Dubbelklikken op de exe en wachtwoord instellen. In Vista kan je die eerste stap zelfs nog over slaan...
quote:Tsjah, lezen is een kunst. Hij deed er drie uur over. Leesbrilletje hebben?
Je weet zelf echt 5 minuten later al niet meer wat je zelf getikt heb he? Het werd dus WEL veroorzaakt door jouw onkunde in eerste instantie. En van die mensen die 'experts' erbij halen heb ik voldoende meegemaakt. meestal kunnen die de startknop nog niet vinden.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef Autoreply het volgende:
Het werd dus niet veroorzaakt door mijn onkunde,
Nee hoor, maar er zijn zat mensen die ze door die onlogische brij heen kunnen helpen. Zoals gezegd ben ik met je eens dat linux te moeilijk is, maar ik kan je garanderen dat een absolute leek eerder met MacOS uit de voeten kan zonder wat onherstelbaar te verneuken dan met windows.quote:Blijkbaar wel. Voor iemand met basiskennis werkt Windows prima en (zeker bij Vista en XP) zit de gehele bediening logisch in elkaar.
Alsof de grootste installbase wat zegt over kwaliteit. VHS is zeker ook beter dan betamax.quote:Tsjah, blijkbaar geeft de realiteit me gelijk. Uiteraard spelen er andere zaken mee, maar Windows heeft nog altijd iets van 20X meer gebruikers als Linux. Servertechnisch is een ander verhaal, maar dat zijn professionals.
Goed betekend niet persé bruikbaar en gebruiksvriendelijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En professionals zullen denk ik wel weten wat een goed OS is
Ja maar Autoreply heeft het over:quote:Op zondag 11 februari 2007 22:10 schreef HuHu het volgende:
[..]
Goed betekend niet persé bruikbaar en gebruiksvriendelijk.
Das nou niet bepaald goedquote:de "slechtere" programmatuur onder Linux.
Ik heb windows bestanden die er niet uit willen kun je misschien ook vertellen wat voor programma dat was?quote:Op zondag 11 februari 2007 22:13 schreef HuHu het volgende:
Het Mac OS is ook niet perfect hoor. Ik als af-en-toe Mac gebruiker probeerde pas de Prullenbak te legen. Geeft dat ding aan dat er beveiligde bestanden in zitten en dat die niet weg kunnen.
I don't fucking care! Hij moet leeg, klaar. Maar dat ging mooi niet lukken.
Ik Googlen, vind ik allemaal "sudo rm -rf .Trash/" gevalletjes voor in de Terminal, bla bla. Uiteindelijk heeft een collega met een speciaal programma mijn Prullenbak weten te legen.
Wat gebruiksvriendelijk!
Overigens is dit een tegenvoorbeeld, over het algemeen vind ik het Mac OS prachtig.
Linux zit op bepaalde punten ook gewoon niet goed in elkaar. Maar dat geldt voor elk OS.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar Autoreply heeft het over:
[..]
Das nou niet bepaald goed
Conclusie hij zeurtquote:Op zondag 11 februari 2007 22:16 schreef HuHu het volgende:
[..]
Linux zit op bepaalde punten ook gewoon niet goed in elkaar. Maar dat geldt voor elk OS.
Ik heb echt geen flauw idee waarmee hij 't gedaan heeft.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb windows bestanden die er niet uit willen kun je misschien ook vertellen wat voor programma dat was?
Dat is best wel knap,...quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
I concur: mijn zelden-computer gebruikende moeder heeft een oude PC met Windows, waar ik minimaal anderhalf jaar per week aan moest besteden.
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je weet zelf echt 5 minuten later al niet meer wat je zelf getikt heb he? Het werd dus WEL veroorzaakt door jouw onkunde in eerste instantie. En van die mensen die 'experts' erbij halen heb ik voldoende meegemaakt. meestal kunnen die de startknop nog niet vinden.
Ik houdt wel een oogje op zequote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.
En mensen die hulp vragen zijn niet allemaal dom, ik zie jou ook topics openen omdat je sommige dingen niet weet en een "expert" opinion wilt.
Ik ga nu slapen, maak elkaar niet af, want anders...![]()
![]()
![]()
![]()
Is kewl, als er een over de scheef gaat, zit jij op de blarenquote:Op zondag 11 februari 2007 22:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik houdt wel een oogje op ze
Affirmativequote:Op zondag 11 februari 2007 22:23 schreef slakkie het volgende:
[..]
Is kewl, als er een over de scheef gaat, zit jij op de blaren
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is best wel knap,...
Ik wist dat windows soms zat te kutten, maar anderhalf jaar per week![]()
Hoe doe je dat? Ik wil ook wel een oude G4 voor de familie, maar voor onder de 300 (PowerMac of allereerste iMac 15" met nog de standaard 256 MG geheugen) vind ik ze niet.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Inmiddels een oude G4 uit 2000 aangeschaft, OSX Tiger er op gezet en ze heeft nergens meer last van. En ik ook niet. Kostte me 100 euro.
Via Tweedehandsmac.nl.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik wil ook wel een oude G4 voor de familie, maar voor onder de 300 (PowerMac of allereerste iMac 15" met nog de standaard 256 MG geheugen) vind ik ze niet.
Dat lijkt me veelzeggend genoeg, ik geloof dat Swets én moeite heeft met begrijpend lezen en enigszins een plaat voor z'n kop heeft. Maargoed, de argumenten zijn wel duidelijk, tuksequote:Op zondag 11 februari 2007 22:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
Swets, in alle eerlijkheid, je weet niet hoe en wat, dus dit kan je niet zeggen.
En mensen die hulp vragen zijn niet allemaal dom, ik zie jou ook topics openen omdat je sommige dingen niet weet en een "expert" opinion wilt.
Ik ga nu slapen, maak elkaar niet af, want anders...![]()
![]()
![]()
![]()
Stil en niemand meer pesten want ik ga slapen en anders krijg ik ook op mijn sodemieterquote:Op zondag 11 februari 2007 23:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat lijkt me veelzeggend genoeg, ik geloof dat Swets én moeite heeft met begrijpend lezen en enigszins een plaat voor z'n kop heeft. Maargoed, de argumenten zijn wel duidelijk, tukse![]()
Ergerlijk, niet, als mensen niet lezen en het over wat anders gaan hebben?quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarnaast heb ik het al vanaf post 1 over Mac OSX. Leesbrilletje nodig?
En dat allemaal omdat jij het zegt natuurlijk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef sanni het volgende:
Hoe dan ook... Mac roeleert van hier tot Djarkarta en MS niet![]()
kut voor je, maar dat ligt helemaal aan jezelf.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
I concur: mijn zelden-computer gebruikende moeder heeft een oude PC met Windows, waar ik minimaal anderhalf uur per week aan moest besteden.
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:54 schreef thedude0 het volgende:
[..]
kut voor je, maar dat ligt helemaal aan jezelf.
Daarom hebben ook wat is het, 98% van de desktops geen MacOS niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef sanni het volgende:
Hoe dan ook... Mac roeleert van hier tot Djarkarta en MS niet![]()
Dat is natuurlijk nogal een kulargument. 98% van de Windows-gebruikers vloekt op hun computers, dus achquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom hebben ook wat is het, 98% van de desktops geen MacOS niet?
Alleen al het feit dat een computer een beheerder zou moeten hebben is krom, zeker in een thuis situatie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
98% van de Windows-gebruikers vloekt op hun computers, dus ach
Mwach, neuh. 't Is denk ik meer dat men gewend is op bedrijfspc's en vanuit het verleden (onder Windows 95 kon je een hoop maken als gebruiker) op een bepaalde manier te werken en men dat met een Apple opeens compleet los moet laten en dan dus wel openstaat voor 'zo moet het en niet anders'. Niet dat het totaal niet aan Apple te danken is hoor, maar de switch van-naar heeft er ook wel degelijk mee te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een computer een beheerder zou moeten hebben is krom, zeker in een thuis situatie.
Die vastloper was toevallig wel in Mac Office.... Dat gemaakt wordt door... Juist MSquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.
Een greep uit de onderwerpen? Vastlopers, blokkerige schermen, iBook afsluitproblemen, airport problemen, etc, etc. E.e.a zal dus ook wel iets rooskleuriger worden voorgesteld dan het echt is.
Ja, ik zou ook eén puntje eruit lichten en de rest negeren. Daarnaast was het slechts een *greep* uit een compleet forum vol met problemen, vragen en etc.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:56 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die vastloper was toevallig wel in Mac Office.... Dat gemaakt wordt door... Juist MS
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198102
Geef toe hij is leukquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook eén puntje eruit lichten en de rest negeren. Daarnaast was het slechts een *greep* uit een compleet forum vol met problemen, vragen en etc.
Waarmee je mijn punt mist: ik bedoelde slechts dat hoeveel mensen iets gebruiken nog geen indicatie is voor hoe goed of slecht het is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, als het werkelijk allemaal koek en ei zou zijn, zou een forum als APL op GoT ook niet kunnen bestaan natuurlijk.
Een greep uit de onderwerpen? Vastlopers, blokkerige schermen, iBook afsluitproblemen, airport problemen, etc, etc. E.e.a zal dus ook wel iets rooskleuriger worden voorgesteld dan het echt is.
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
Maar zeggen dat OS X niet beter kan zijn omdat Windows op 98% van alle computers staat is nogal onzinnig.
Volgens mij klopt het zo beter, en hebben de meeste mensen geen moeite met die ene fabrikant voor software...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.
Wederom onzin. Lees de rest van mijn post anders ook even. Ik denk dat de gemiddelde consument het geen hol kan schelen wie hun hard- en software maakt. Sterker nog, ik denk dat er onder die 98% van jou heel wat zitten die denken dat hun computer van Microsoft is. Zowel de 'gewone mens' die gewoon met een computer werkt als de al wat oudere manager-achtige die er later een computer bij heeft gekregen hebben vaak hele aparte ideeën over wat een computer is. Lees maar eens een paar van die sites door met helpdesk-berichten van mensen die denken dat een monitor een computer is, of een computer die niet opstart hetzelfde als 'internet / word doet het niet.' Dat soort mensen weten echt niet wie de hard- en software bouwt, laat staan dat het ze interesseert of dat van dezelfde fabrikant is of niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien 98% van de mensen geen OSX draait moet je te denken geven, mensen willen niet aan die ene fabrikant voor hard en software.
...maar pakken wel de goedkoopste 599 euro bij de Medion knal aanbieding. Ergo: never nooit niet geen Mac.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: minstens de helft van jouw 98% heeft NOOIT een bewuste, afgewogen keus gemaakt welk merk hardware of software ze wilden hebben.
Nee, want ze weten niet eens dat Apple niet alleen iPods maakt, sterker nog, om te weten wat FireFox is moet je al 'meer dan gemiddeld' in computers geïnteresseerd zijn. Over Linux zullen we het al helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
...maar pakken wel de goedkoopste 599 euro bij de Medion knal aanbieding. Ergo: never nooit niet geen Mac.
sure, en daarom draait ook 98% van de wereld geen OSX...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wederom onzin. Lees de rest van mijn post anders ook even. Ik denk dat de gemiddelde consument het geen hol kan schelen wie hun hard- en software maakt. Sterker nog, ik denk dat er onder die 98% van jou heel wat zitten die denken dat hun computer van Microsoft is. Zowel de 'gewone mens' die gewoon met een computer werkt als de al wat oudere manager-achtige die er later een computer bij heeft gekregen hebben vaak hele aparte ideeën over wat een computer is. Lees maar eens een paar van die sites door met helpdesk-berichten van mensen die denken dat een monitor een computer is, of een computer die niet opstart hetzelfde als 'internet / word doet het niet.' Dat soort mensen weten echt niet wie de hard- en software bouwt, laat staan dat het ze interesseert of dat van dezelfde fabrikant is of niet.
Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: minstens de helft van jouw 98% heeft NOOIT een bewuste, afgewogen keus gemaakt welk merk hardware of software ze wilden hebben.
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, want ze weten niet eens dat Apple niet alleen iPods maakt, sterker nog, om te weten wat FireFox is moet je al 'meer dan gemiddeld' in computers geïnteresseerd zijn. Over Linux zullen we het al helemaal niet hebben.
Het zal ook nooit meer iets worden met een ander OS op de Desktop, daarvoor heeft MS een veel te grote marktdoordringing en is het een OS dat prima doet wat de meeste mensen willen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks
Ik weet niet op welk gedeelte van mijn post je nu reageert, aangezien je eigenlijk alleen je 98%-argument herhaalt, maar laat ik het dan punt voor punt vragen:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure, en daarom draait ook 98% van de wereld geen OSX...
Face it, dat 98% van de mensen met een ander besturingssysteem draait als dat van Apple heeft Apple alleen aan zichzelf te danken, en aan niemand anders.
Yep, maar het kan altijd beterquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zal ook nooit meer iets worden met een ander OS op de Desktop, daarvoor heeft MS een veel te grote marktdoordringing en is het een OS dat prima doet wat de meeste mensen willen.
Totdat veel mensen in hun omgeving een Mac hebben, dan overwegen ze het zelf ook. Sinds ik 4 jaar geleden een Mac heb gekocht, zijn opeens ook m'n vader, m'n zusje en een vriend overgestapt op een Mac, terwijl ze daarvoor altijd PC's hebben gekocht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zeg ik, en daarom zal Apple of Linux het echt helemaal nooit gaan worden vwb de doorsnee consument. Zolang het niet voor een prikkie bij de Dixons op de hoek ligt, word het niks.
Ik denk dat het gros weet dat ze met windows werken, en de meeste zich geen fuck intresseren voor het merk HW zolang het maar goedkoop is en snel, redelijk stil en niet voor veel problemen zorgt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk gedeelte van je post je nu reageert, aangezien je eigenlijk alleen je 98%-argument herhaalt, maar laat ik het dan punt voor punt vragen:
-Denk je dat de gemiddelde consument er enig besef van heeft welk merk computer en besturingssysteem hij heeft?
Ja, ik denk dat veel mensen niet de extra willen betalen voor de Apple om dan een niche besturingssysteem te werken waar geen buurjongen ze mee kan helpen of een spelletje voor kunnen kopen om de hoek.quote:-Denk je dat de gemiddelde consument het kan schelen of zijn computer van hetzelfde merk is als het besturingssysteem?
Ik denk dat dit niet relevant is, mensen willen gewoon dat gezeik niet.quote:-Denk je dat iedereen van die 98% gehoord heeft van Mac OS X, of van Linux of BSD for that matter?
Nee, ik denk dat de meeste een windows PC willen omdat dit de defacto standaard is, waar ze makkelijk aan SW kunnen komen of aan hulp als er wat niet werkt.quote:-Ben je het met me eens dat minstens 50% van de consumenten een computer wil, niet een Windows pc of een Mac, maar een computer?
snap niet wat je bedoelt met deze vraag.quote:-Ben je het met me eens dat die minimaal 50% er van uit gaat dat die computer hetzelfde werkt als hun vorige computer, die op hun werk, die op hun school, die in de bieb, enzovoorts?
Ik denk dat de meeste mensen bewust een windows PC willen hebben voor de redenen die ik eerder noemde.quote:-Ben je het, dus, met me eens dat minstens de helft van de consumenten niet bewust de keus maakt tussen Windows of een van zijn alternatieven, ongeacht wat de argumenten zoals de hoge prijs zouden kunnen zijn?
Dat 98% van de mensen op hun desktop geen Apple hebben komt doordat apple haar OS niet tijdig licenceerde en vast wilden houden aan hun eigen OS op hun eigen HW omdat ze daar veel aan verdienden.quote:Hoe het dan komt dat Windows momenteel die 98% van de markt heeft en daardoor voor veel mensen geen keus overlaat is een andere discussie, waarbij je inderdaad kan stellen dat Apple dat voor een deel aan zichzelf te denken heeft, maar heeft niet zo veel te maken met de kwaliteit van OS X of Windows.
Dat is geen wonder, het werkt gewoon perfect samen en het ziet er goed uit...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat 98% van de mensen op hun desktop geen Apple hebben komt doordat apple haar OS niet tijdig licenceerde en vast wilden houden aan hun eigen OS op hun eigen HW omdat ze daar veel aan verdienden.
Hierdoor is windows de defacto standaard geworden.
Dat Apple überhaupt nog bestaat als PC fabrikant is eigenlijk nog best een wonder.
I trained them wellquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Jarno het volgende:
Ja maar jij hebt van die makkelijk beinvloedbare familie, Tijn.
Dus waarom zou het merk HW dan ineens wel een issue zijn als het om Apple gaat? Ik heb het dan niet over de prijs, maar over het merk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros weet dat ze met windows werken, en de meeste zich geen fuck intresseren voor het merk HW zolang het maar goedkoop is en snel, redelijk stil en niet voor veel problemen zorgt.
Je gaat er dus van uit dat de meeste mensen Apple computers en hun besturingssysteem kennen en weten dat het een nichemarkt is? Dan ken je andere gemiddelde mensen dan ik..quote:Ja, ik denk dat veel mensen niet de extra willen betalen voor de Apple om dan een niche besturingssysteem te werken waar geen buurjongen ze mee kan helpen of een spelletje voor kunnen kopen om de hoek.
Niet relevant? Als je niet wat dat er wat anders is dan Windows, dan kun je toch ook niet kiezen? Ik denk trouwens dat de gemiddelde 18-jarige mobiele beller ook niet veel weet van de andere systemen dan GSMquote:Ik denk dat dit niet relevant is, mensen willen gewoon dat gezeik niet.
Er zijn ook andere mogelijkheden mobiel te telefoneren als met GSM, maar dat intresseert de minsten.
Precies wat ik bedoel met de volgende vraag: ze kopen een Windows pc omdat alles wat ze kennen Windows is, omdat het de defacto standaard is. Niet omdat het nou zo goed is, of omdat ze alle alternatieven minder goed of te duur vinden, dus.quote:Nee, ik denk dat de meeste een windows PC willen omdat dit de defacto standaard is, waar ze makkelijk aan SW kunnen komen of aan hulp als er wat niet werkt.
De redenen zijnde dat het alles is wat ze kennen, en dat het dus niet uitmaakt of ze andere systemen uberhaupt kennen of niet? Dan zijn we het toch met elkaar eens dat het feit dat 98% van de mensen Windows niets zegt over de kwaliteit van Windows os OS X?quote:Ik denk dat de meeste mensen bewust een windows PC willen hebben voor de redenen die ik eerder noemde.
Historische redenen dus inderdaad, en ik ben het zeker met je eens dat Apple domme keuzes heeft gemaakt. Sterker nog, dat wonder is voor een deel te danken aan Microsoft.quote:Dat Apple überhaupt nog bestaat als PC fabrikant is eigenlijk nog best een wonder.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:51 schreef Jarno het volgende:
En dat allemaal omdat jij het zegt natuurlijk!!
Slechte Windows ook; het pleonasme in die zin is bewust. Sterker nog, het is een tyfus-OS. Die G4 komt zo'n beetje uit het tijdstip Windows Millenium, maar OSX Tiger draait als een zonnetje. Met die Pentium 3 was XP bijna niet vooruit te branden; laat staan dat Vista. Millenium is gewoon helemaal een lachertje geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Slechte beheerders hou je altijd.
Ha..ha...ha.....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Jarno het volgende:
Dankje. Gisteren nog even Vegas gespeeld, benieuwd hoe je dat op je Gnogwat zou willen doen. Heerlijk spel.
Tuurlijk. Zou ik ook zeggen als mijn machien niet mee kon komen met een beetje PC nowadays.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ha..ha...ha.....
Quake 3 arena pwnt Vegas om het maar even in je taal te zeggen
Want...?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:54 schreef weerdo het volgende:
De speech die Steve Jobs op de MacExpo in 1997 hield zouden de diverse Apple adepten eens door moeten lezen.
Ow, je bedoelt OSX Tiger met gemak draaien op een G4, maar XP of dat Vista niet op een P3..? Windows is gewoon een bagger OS, door de strot gedrukt door miljoenen of miljardendeals met PC-boeren en nog duurdere commercials.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zou ik ook zeggen als mijn machien niet mee kon komen met een beetje PC nowadays.
Als dat al zo is, dan komt dat omdat Windows tegenwoordig zo verrekte goed is. De server die het kortst up is, heeft een uptime van 3 maanden. Onze SQL server waar diverse landelijke applicaties op draaien, is sinds in productiename (bijna 1 jaar) niet meer plat geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vrees je voor je baan of zo...?
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:01 schreef veldmuis het volgende:
Jarno ik ben voor jou hier omdat jij bij die andere topic voor mij bent!
Over servers weet ik niets; kudos aan jou. Maar daar gaat het voor mij niet over: het hele simpele huis, tuin-en keukencomputergebruik is nu een stuk aangenamer nu ze onder OSX Tiger werkt. Op een hardwaresysteem van >6 jaar oud.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan komt dat omdat Windows tegenwoordig zo verrekte goed is. De server die het kortst up is, heeft een uptime van 3 maanden. Onze SQL server waar diverse landelijke applicaties op draaien, is sinds in productiename (bijna 1 jaar) niet meer plat geweest..
Nogmaals, kudos aan je ma als ze OS X niet onderuit krijgt. Maar dat heeft niet zo heel veel met OS X an sich te maken.
"If we want to move forward and see Apple healthy and prospering again, we have to let go of a few things here. We have to let go of this notion that for Apple to win, Microsoft has to lose. We have to embrace a notion that for Apple to win, Apple needs to do a really good job. And if others are going to help us that's great, because we need all the help we can get, and if we screw up and don't do a good job, it's not somebody else's fault, it's our fault. So I think that is a very important perspective.If we want Microsoft Office on the Mac, we should treat the company that puts it out with a little bit of gratitude; we like their software.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:54 schreef Jarno het volgende:
Want...?
Heb je het nou over OSX of Debian?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:03 schreef whoops het volgende:
@ andere topic (http://forum.fok.nl/topic/980873)
Het is toch wel fijn dat Windows gebruikers ook eens voelen hoe het is als je hardware koopt en de leverancier levert geen drivers voor jouw OS...
Gedeelde smart is halve smart en zo...
Ik ben het met je eens dat een goed onderhouden XP zeker even stabiel kan zijn als OS X, maar XP is gewoon veel makkelijker slecht te onderhouden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan komt dat omdat Windows tegenwoordig zo verrekte goed is. De server die het kortst up is, heeft een uptime van 3 maanden. Onze SQL server waar diverse landelijke applicaties op draaien, is sinds in productiename (bijna 1 jaar) niet meer plat geweest..
Nogmaals, kudos aan je ma als ze OS X niet onderuit krijgt. Maar dat heeft niet zo heel veel met OS X an sich te maken.
Ah ja. Dat. Mooi gesproken idd van meneer Jobs.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:02 schreef weerdo het volgende:
[..]
"If we want to move forward and see Apple healthy and prospering again, we have to let go of a few things here. We have to let go of this notion that for Apple to win, Microsoft has to lose. We have to embrace a notion that for Apple to win, Apple needs to do a really good job. And if others are going to help us that's great, because we need all the help we can get, and if we screw up and don't do a good job, it's not somebody else's fault, it's our fault. So I think that is a very important perspective.If we want Microsoft Office on the Mac, we should treat the company that puts it out with a little bit of gratitude; we like their software.
So, the era of setting this thing up as a competition between Apple and Microsoft is over as far as I'm concerned. This is about getting Apple healthy, this is about Apple being able to make incredibly great contributions to the industry and to get healthy and prosper again." - Steve Jobs - 1997
Dit uiteraard nadat Microsoft Apple een kapitaalinjectie van 150 miljoen dollar had gegeven, en enkele rechtzaken waren gesetteld. (Dat IE bij de iMac werd geleverd kwam hierdoor). Jobs creëerde vervolgens de iMac en de rest is historie.
Ik weet het, ik kan het niet hard maken of bewijzen, maar zodra OS X gebruikers een interessante groep gaan vormen (lees: winstgevend worden) voor malware fabrikanten, zullen ook deze er komen. Gegarandeerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:10 schreef De_Hertog het volgende:
En ik heb mensen meegemaakt die duizenden spyware-programma's hadden, of voor 1000 gulden aan rekeningen open hadden staan bij een dailer, en dat zijn nog de meest extreme voorbeelden.
Creative levert voor allebei geen fatsoenlijke drivers...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Heb je het nou over OSX of Debian?
Ik schreef ook al eerder in een reactie op pietverdriet dat 'het wonder dat Apple nog steeds bestaat' voor een groot deel aan Microsoft te danken is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:02 schreef weerdo het volgende:
Naar dit soort blinde mensen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow, je bedoelt OSX Tiger met gemak draaien op een G4, maar XP of dat Vista niet op een P3..? Windows is gewoon een bagger OS, door de strot gedrukt door miljoenen of miljardendeals met PC-boeren en nog duurdere commercials.
Die G4 draait al weken vlekkeloos; daar hoef je geen systeembeheerder voor te zijn. Vrees je voor je baan of zo...?
Creative levert ook geen fatsoenlijke drivers voor mijn SB live voor Vista. Reden voor mij om Vista, en Creative af te zweren. Lang leve de macht van de consument!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:14 schreef whoops het volgende:
Creative levert voor allebei geen fatsoenlijke drivers...
Dat is een andere discussie. Feit is dat een Mac van een jaar geleden makkelijker veilig te houden is dan een Windows XP van een jaar geleden, voor de gemiddelde consument. Hoe het er over een jaar, met het omhoog kruipende marktaandeel van OS X en de uitgebreide veiligheid in Vista, uit gaat zien weet niemand. Ik denk persoonlijk dat malware voor OS X gewoon erg lastig blijft zijn vanwege de onderliggende structuur, en dat hetzelfde voor Vista zal gaan gelden. Maar de cybercriminelen zijn akelig creatief soms..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet het, ik kan het niet hard maken of bewijzen, maar zodra OS X gebruikers een interessante groep gaan vormen (lees: winstgevend worden) voor malware fabrikanten, zullen ook deze er komen. Gegarandeerd.
En het feit natuurlijk dat hele domme mensen onder osx 3 uur nodig hebben voor een internet verbinding. Dat maakt mij slimmer.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik schreef ook al eerder in een reactie op pietverdriet dat 'het wonder dat Apple nog steeds bestaat' voor een groot deel aan Microsoft te danken is.
Ik gebruik dan ook niet een Mac omdat ik Microsoft haat. Ik gebruik een Mac omdat ik hem voor mezelf fijner vind werken dan een Windows pc. Op mijn volgende Mac gaat gewoon (legaal maar gratis) Windows via boot camp en paralleles komen, en Office for Mac. Hoe ik mijn computer gebruik wil ik namelijk laten bepalen door praktische redenen, en geen emotionele
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En het feit natuurlijk dat hele domme mensen onder osx 3 uur nodig hebben voor een internet verbinding. Dat maakt mij slimmer.
Die zuigproducten moet je sowieso niet kopen!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:14 schreef whoops het volgende:
[..]
Creative levert voor allebei geen fatsoenlijke drivers...
Mijn webcam deed het anders perfect en doet het nog steeds perfect (op mijn oude laptop dan)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die zuigproducten moet je sowieso niet kopen!
De soundblaster is natuurlijk wel jaren de defacto standaard geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die zuigproducten moet je sowieso niet kopen!
Moeilijk he, lezen...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En het feit natuurlijk dat hele domme mensen onder osx 3 uur nodig hebben voor een internet verbinding. Dat maakt mij slimmer.
En wat ook al veel eerder gemeld wasquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef De_Hertog het volgende:
Even iets anders over die 'wars':
Sommige mensen, aan beide kanten, willen ook gewoon te graag 'vechten'. Neem nu eens dit topic: ergens hierboven zegt iemand dat Mac roeleert, waarop iemand als tegenargument aandraagt dat OS X niet op 98% van alle pc's draait. Als ik dan zeg dat dat nogal een kulargument is volgt een ellenlange discussie over oorzaken waarom het Mac marktaandeel zo laag is, om vervolgens tot tot de conclusie te komen dat die 98% niets zegt over welk OS beter is. En dat is eigenlijk het enige wat ik meldde..
quote:Op zondag 11 februari 2007 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Alsof de grootste installbase wat zegt over kwaliteit. VHS is zeker ook beter dan betamax.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:10 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen...
Tussen de 140 en 155 overigens, dus gefeliciteerd met uw hoogbegaafdheid![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef De_Hertog het volgende:
Maar het blijft vermakelijk, zo'n topic, dus ga vooral zo door jongens
Ach, da's de hele lol natuurlijk ook. En het houdt het gezeur van Windows/Linux/Mac fans uit normale topics. Af en toe 's bashen is best aardig en bovendien zie je af en toe ook nog 's wat interessants langs komen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef De_Hertog het volgende:
Of, zoals een goede vriend en Windows-fan ooit eens tegen me zei 'jij bent veel te redelijk voor een Apple-gebruiker, dan is er ook geen lol meer aan'.Sommige mensen vinden zo'n War nu eenmaal veel te leuk, ook al weten ze van zichzelf dat ze de ander echt niet gaan overtuigen, en dat eigenlijk iedereen zelf moet kunnen kiezen wat ie graag draait. Maar het blijft vermakelijk, zo'n topic, dus ga vooral zo door jongens
Haha lol inderdaadquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, da's de hele lol natuurlijk ook. En het houdt het gezeur van Windows/Linux/Mac fans uit normale topics. Af en toe 's bashen is best aardig en bovendien zie je af en toe ook nog 's wat interessants langs komen.
Het is maar hoe je beter definieertquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat ook al veel eerder gemeld was
[..]
Zo zie je maar waar dat een hoog IQ niet per definitie betekent dat je slim bentquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:10 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen...
Tussen de 140 en 155 overigens, dus gefeliciteerd met uw hoogbegaafdheid![]()
In ieder geval betekent het grootste marktaandeel niet per definitie beter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is maar hoe je beter definieert
INhoudelijk, stabiliteit, standarisering, winstmarge, toegangkelijkheid, acceptatie etc etc etc
Ach, de meeste mensen zijn het er over eens dat de algemene wetten van de economie hier ook gelden, kwaliteit sells. Dat kwaliteit door de "echte" tweakers uit andere dingen bestaat als voor normale gebruikers doet hier niets aan af.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is maar hoe je beter definieert
INhoudelijk, stabiliteit, standarisering, winstmarge, toegangkelijkheid, acceptatie etc etc etc
En ik denk dat jij nog nooit met OSX hebt gewerktquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:37 schreef dgen het volgende:
ik denk eerder dat mensen die apple gebruiken, het enkel doen met apple omwille van de interface..
wow...ubuntu + beryl > vista + os :p
nu ja...boeit me allemaal niet
kga toch in dual boot vista - ubuntu...
Ten opzichte van IE6 was het een genot vanwege het tabbed browsen natuurlijk... Daarnaast is Firefox er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat MS zijn IE team weer bij elkaar heeft gebracht en dat ze een nieuwe versie van hun browser lanceerde...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:37 schreef HeatWave het volgende:
Sja., Firefox, als iemand mij echt eens uit kon leggen wat daar beter aan is?
Mwoah, de algehele look and feel is wat prettiger en instellingen vind ik een stUk prettiger werken als in IE. Gewoon about:config en je kan alles precies zo instellen als je dat zelf wilt. Maar het grote verschil is er inderdaad af, het is nu meer een persoonlijke keus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:02 schreef HeatWave het volgende:
Ja ok, IE6 had wat in te halen, maar dat hebben ze gedaan. FF heeft nu echt totaal geen meerwaarde meer imo.
Naast dat ik onder elk OS dezelfde browser kan gebruiken is er ook nog een firefox extensie waar ik niet zonder kan...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:02 schreef HeatWave het volgende:
Ja ok, IE6 had wat in te halen, maar dat hebben ze gedaan. FF heeft nu echt totaal geen meerwaarde meer imo.
Misschien dat dit helpt: http://windowsupdate.62nds.com/ ?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:08 schreef Autoreply het volgende:
De enige die het nu nog niet doet is Vista update![]()
En sindsdien kom je niet meer op games.fok.nl ?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:18 schreef whoops het volgende:
[..]
Naast dat ik onder elk OS dezelfde browser kan gebruiken is er ook nog een firefox extensie waar ik niet zonder kan...
Ik zei wel G4 ipv G3...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Naar dit soort blinde mensen.
Bullshit dat XP op een P3 niet zo draaien, echt volkomen bagger, achterlijke onzin!
OSX op een G3 draait wel ja, mits flink ram en dat geldt ook voor XP op een P3. Vrijwel identiek zelfs.
OSX op een G3 met 256 MB is meer fucking pizzawheel kijken dan iets doen, komop zeg. Prima dat je OSX mooi een lief en lekker vindt, maar lul niet slap puur omdat je zo'n Apple-extremist bent.
Discussie ok, puur liegen voor je gelijk is achterlijk gedrag.....
Hehe, maar los van de extensie ben ik het helemaal eens. FF is gewoon platform onafhankelijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:18 schreef whoops het volgende:
Naast dat ik onder elk OS dezelfde browser kan gebruiken is er ook nog een firefox extensie waar ik niet zonder kan...
Heb een laptop van ze, prima ding.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat ik ook niet snap is wat mensen zien in dell... dat vind ik echt van zulke kutcomputers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |