Dat was idd overdreven zou zelf ook neit zoiets doenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.

Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussenquote:Op zondag 11 februari 2007 12:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat je zegt dat Mac niet soepel draait en geen ondersteuning heeft? Volgens mij ging dit meer op voor Windows...![]()
En welk OS heeft qua software je voorkeur![]()

Hey, er zijn nog mensen die geen plaat voor hun kop hebben. 14.gifquote:Op zondag 11 februari 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]. "probeer dit maar eens...."
Waarom de vliegende neuk zou je zoiets doen?.
En opzich heeft Linux echt wel voordelen tov van Windows, maar mensen die Windows als waardeloos bestempelen zijn gewoon slap aan het ouwehoeren en lekker aan het schoppen om maar zo lekker alternatief te zijn.
maar ga maar lekker kernels compilen op je zolder kamertje hoor, ik speel zo even een spelletje en ga weer iets leuks doen..
Welk OS dan ook, blind fanatisme is gewoon triest tot op het bot.

Euhm... Maya?quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()

Gewoon leren zoeken. En meestal zijn alternatieven net zo goed, al dan niet beter ...quote:Op zondag 11 februari 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Bij mij draait Vista volstrekt probleemloos. Voor Mac heb ik zat softwarepakketten die niet beschikbaar zijn. Ondersteuning is wellicht de verkeerde term, maar probeer eens een 3d model op een Mac te klussen![]()
Welke open source bedoel je? Als ik de keuze heb (zoals bij de meeste applicaties in mijn lijstje) dan ga ik voor open source jah.

Vooral omdat alle Open Source die hij noemt (the Gimp, firefox, Open Office) ook gewoon voor Mac verkrijgbaar is.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gewoon leren zoeken. En meestal zijn alternatieven net zo goed, al dan niet beter ...![]()

Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...quote:Op zondag 11 februari 2007 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vooral omdat alle Open Source die hij noemt (the Gimp, firefox, Open Office) ook gewoon voor Mac verkrijgbaar is.

3 uur nodig om internet werkend te krijgen onder mac? Dude, koop een broodrooster en vergeet computersquote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...

3 uurquote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Klopt, die draai ik dan ook vrolijk onder Linux, simpelweg omdat het betere software is. Er zijn echter zat gebieden waar geen fatsoenlijke mainstream software voor is. En ik wil toch graag 3d modellen kunnen bouwen, of er geen drie uur over doen om internet werkend te krijgen waar dit in Vista een kwestie is van wachtwoord invullen is en gaan...

In Linux kan ik ook al meteen internetten zonder van alles in te stellen (alleen DHCP in een van de configuratie bestanden zetten aangezien ik geen Ubuntu ofzoiets dergelijks gebruik).quote:Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
3 uur nodig om internet werkend te krijgen onder mac? Dude, koop een broodrooster en vergeet computers

Ja klopt, mijn linux bak prikte ik in mijn router en ik had internet verbinding.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:08 schreef thedude0 het volgende:
[..]
In Linux kan ik ook al meteen internetten zonder van alles in te stellen (alleen DHCP in een van de configuratie bestanden zetten aangezien ik geen Ubuntu ofzoiets dergelijks gebruik).

Als het via UTP is gaat dat ook op voor WIndows en OSX hoor...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja klopt, mijn linux bak prikte ik in mijn router en ik had internet verbinding.

Eh ja ik beweer toch nergens dat het op een ander OS anders gaat?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het via UTP is gaat dat ook op voor WIndows en OSX hoor...

Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders isquote:Op zondag 11 februari 2007 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja ik beweer toch nergens dat het op een ander OS anders gaat?

Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)quote:Op zondag 11 februari 2007 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders is.
hell,zelfs win95 was het inprikken en gaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, het is nou geen rocket science dat TCP/IP.

Nou precies, dus ik begrijp zijn opmerking over 3 uur kloten niet zo erg eigenlijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, maar je doet het voorkomen alsof dat onder Linux zo anders is.
hell,zelfs win95 was het inprikken en gaan. Lijkt me ook niet meer dan logisch, het is nou geen rocket science dat TCP/IP.

Bij elke netwerk wijziging inderdaad.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)

Jep.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Moest je bij Win95 niet rebooten na het veranderen van je IP adres ? (kan het mis hebben hoor, maar er staat me iets van bij)

Maak het triple boot met Solaris voor Intelquote:Op zondag 11 februari 2007 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb weer zin om eens een linuxbak te maken
Binnenkort vista scoren en dan mijn windows machine dual boot maken met linux.
Dan heb ik elk major OS in huis (Ja, ook solaris op een Sun Sparc 19" server)

Nou ja, Win95 gaf het aan, maar vaak werkte het zonder reboot ook wel gewoon hoorquote:Op zondag 11 februari 2007 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij elke netwerk wijziging inderdaad.

Mee eens...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, Win95 gaf het aan, maar vaak werkte het zonder reboot ook wel gewoon hoor.
maar ja, dan hebben we het ook over rebooten, niet dat het niet werkte.

Ach komop zeg, we hebben het over win95. Ga nou niet zeggen dat Systeem 7, 8 en 9 zo lekker waren bij Apple.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:24 schreef ChOas het volgende:
[..]
Mee eens...
Maar kan iemand me uitleggen waarom ik mijn OS zou moeten rebooten wanneer er iets in User Space gebeurt ? Dan is er toch iets fundamenteels mis ?

quote:Op zondag 11 februari 2007 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Linux is leuk, maar dat telt gewoon niet mee omdat er geen hond is die het snapt onder de gewone consumenten.

Vanaf NT 3.1 natuurlijk al en vanaf Windows 2000 was het ook echt bruikbaar voor normale consumenten. Windows 2000 was echt een geweldig systeem voor zijn tijd.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah goed, maar er is natuurlijk vanaf xp compleet gebroken met windows 95 en consorten.

We hebben het hier even over de grootste markt voor OS'en, thuisgebruikers en werkdesktops. Jij gaat uit van "ons" die weten hoe dingen werken en evt moeite willen doen om het uiit te zoeken.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:35 schreef slakkie het volgende:
[..]Tis te merken dat je niks met Linux doet (of iig, een goede advocaat van de duivel bent).
Linux werkt perfect, out-of-the-box. Misschien ff pielen om codecs enzo aan de praat te krijgen.. Verder niks nada noppes klopt van je statement hierboven.
Mac OS, voor OSX werktte ook perfect, voor Windows gebruikers was het misschien niet te begrijpen. Dat is wat anders - maar als OS zeker niet slecht.

Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Vanaf NT 3.1 natuurlijk al en vanaf Windows 2000 was het ook echt bruikbaar voor normale consumenten. Windows 2000 was echt een geweldig systeem voor zijn tijd.

Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 15:46 schreef HeatWave het volgende:
Ik wil Linux! Ok meneer, welke van de 65 "merken" wil u? Welke desktop? etc etc..

Sure, zo gaat het hoor!quote:Op zondag 11 februari 2007 16:05 schreef whoops het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch ook wel dat dit nooit zo zal gaan?
> Ik wil een PC.
>> Okay, ik heb eer een voor 800 euro met Windows, of 700 euro met Ubuntu, waar u waarschijnlijk hetzeflde mee kan.
> Goed, doet u mij maar die met Ubuntu.
En meneer hoeft zelf waarschijnlijk nooit iets te apt-getten...

Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, voor thuisgebruik is er pas vanaf xp gebroken met het windows 95 systeem. Windows 2000 en NT waren voor de zakelijke markt bedoeld.

Ja, dus was er pas vanaf XP gebroken met 95 en consortenquote:Op zondag 11 februari 2007 16:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar was het op gericht maar 2000 was way beter, voor iedereen. ME was namelijk de consumenten-versie..

Ja waar het op stond doet er toch niet toe? Microsoft heeft pas vanaf XP gebroken met 95,98 en ME.quote:Op zondag 11 februari 2007 16:56 schreef HeatWave het volgende:
200 heeft toch op heel veel thuis PC gestaan hoor, NT4 niet.

Als je drie uur nodig hebt om internet te krijgen onder OS X dan ben je of typisch een windows mannetje die niet met andere besturingssystemen om kan gaan, of je bent een noob. Enige wat ik hoef te doen onder OS X is mijn netwerk selecteren in een lijstje, wachtwoord invullen en alles werkt als een zonnetje.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |