Ja, nog helemaal geen tekenen. Maandag had de VK ook al effe gevoeld en gemerkt dat de baarmoedermond nog potdicht zit, dus morgen naar de gyn in het ziekenhuis, rijpheid testen, ctg voor de kleine en wellicht met hormoongel in de weer om de baarmoedermond te stimuleren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:05 schreef appelsap het volgende:
Fendy daar nog steeds helemaal stil?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:12 schreef Brighteyes het volgende:
Tekno? Wat moet jij dan met een tvp hier?Leg eens uit?
TRU ging vervelen, dus ik dacht... ik ga eens in OUD kijken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:12 schreef Brighteyes het volgende:
Tekno? Wat moet jij dan met een tvp hier?Leg eens uit?
Dat weet je nooit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het Fendy-kwartje was al gevallen idd!
Pfew... pak van m'n hart Tekno, ik was al bang voor gesnoven placenta idd.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Als er een UVT-stelletje op het randje van ouderschap staat gebeuren er aparte dingen blijkbaar. OUD-users die in de Coffeeshop komen kletsen, UVT-ers in OUD.
Ik heb een brug geslagen![]()
Mag ik wel hopenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:23 schreef Nijna het volgende:
Alweer een vers topic.
Mogen we hier dan 1 of meer verse beebjes begroeten? Fendy, Appelsap, K-stone, Bibikuif?
Inderdaadquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:26 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mag ik wel hopenEcht heel veel langer moet het nu niet meer duren
Misschien een valentijnskindje?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:26 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mag ik wel hopenEcht heel veel langer moet het nu niet meer duren
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo, maar ik zou haast willen zeggen: ziekmelden met een burn-out of iets dergelijks, onbegrijpelijk dat je leidinggevenden een dergelijke houding aannemen Beakerquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:10 schreef oYo het volgende:
Beaker, wat een rotbedrijf waar je werkt. Lekker even blijven, je focussen op de bevalling en -verlof en daarna eens rustig om je heen kijken...
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:54 schreef appelsap het volgende:
Hier niks hoor.
Is het normaal dat je aan het eind last krijgt van je darmen/maag? (of iets daar in de buurt..)
Ik heb al een aantal dagen dat het net is of ik 's nachts ziek ben. Misselijk en buikpijn. Vanacht toch echt wel het toppunt. Mijn buik was echt mega hard. Ik kon er met mijn vinger niet induwen. Kon het bed haast niet uit van de pijn en ik was zo misselijk. En dan overdag heb ik nergens last van.
Mijn moeder heeft de test voor me opgehaald.....ik durfde niet hahaquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:41 schreef Nijna het volgende:
Met hoeveel weken hebben jullie het verteld aan je ouders?
Ik weet gewoon niet wat "het goede moment" is, maar ik wil het graag vertellen en dat gaan we dan ook maar doen. Kan ik tenminste ook mn mams bellen als ik eens wat te vragen heb enzo.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:59 schreef Fendy het volgende:
Nou, weer terug.
De baarmoedermond zit nog steeds potdicht, kindje is ook nog niet helemaal ingedaald. Zondag terug komen voor een CTG en als er dan dinsdag nog niets gebeurd is gaan ze 'primen' (hormonale gel inbrengen) en afhankelijk daarvan inleiden.
Nog effies wachten dus...
Bixister liep met 43 weken nog rond volgens mij, dus dan moet je nog even.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:10 schreef jellyrose het volgende:
Uhm, baby nog niet helemaal ingedaald Fendy?!Volgens mij gaat hij/zij voor een duur-record!
Ja er was wel het een en ander te zien op de echo, toch wel weer leuk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:10 schreef renzell het volgende:
Kon je iets zien dan nog?Ik zag met 41 weken alleen nog maar abstract uitziende vlakken en cirkels op die echo.
Maar fijn ja, in ieder geval iets. Hoe houdt je meisje het vol?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:19 schreef jellyrose het volgende:
43 weken![]()
![]()
Nog bijna 2 weken te gaan dan Fendy?
Ik wil wel hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:08 schreef Mibos het volgende:
Wij willen beebjes... Geen verhalen van hier nog niets nee verhalen en updates van ja ik heb weeen of iets dergelijks of hij/zij is er spontaan uitgevallen mag ook!!!
Dus ik stel voor:
een kwartetbevalling voor morgen in bestelling...
En was dat gerekend vanuit de termijnecho of vanaf de datum laatste menstruatie?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:16 schreef bixister het volgende:
stimmt genau renzell. nou ja bijna genau. precies 2 jaar geleden was ik op 1 dag na 43 weken zwanger (van een niet-ingedaalde anna), en werd ik ingeleid.wij kregen die laatste week bijna dagelijks een echo en daarop konden we toch ook nog wel echt wat zien hoor. het gezichtje was bijv. al heel goed zichtbaar, vond ik zo bijzonder.
en ik dácht toen ook iets piemeligs te zien maar dat bleek niet echt te kloppen.
Ja precies, dinsdag is het exact 42 weken, is er dan nog niets gebeurd, dan mogen we ons half 8 's ochtends gaan melden voor het inleiden.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:35 schreef Ka-stone het volgende:
Hier ook nog nix aan de hand hoor. Alles is rustig in da house.Ben alleen super moe en wil slapen. Vanacht lukte dat dus niet omdat ik weer eens aan het malen was over de bevalling enzo
Het is onze vierde maar ik vind het weer net zo spannend en een beetje eng als bij de vorige 3
Fendy, balen hoor dat ze nog nix doen. Is het beleid van jullie ziekenhuis ook zo dat ze pas gaan ingrijpen bij 42 weken? Hier wel.
Appelsap, ook nog rustig. ben je het al zat?
die ontliepen elkaar niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:27 schreef Bass-Miss het volgende:
En was dat gerekend vanuit de termijnecho of vanaf de datum laatste menstruatie?
Ik denk het eigenlijk niet, maar ik ben wel voor!quote:Op zondag 11 februari 2007 09:54 schreef lady-wrb het volgende:
krijg je eigenlijk met een tweeling 2 x zoveel zwangerschapsverlof?
Geweldig toch, dat je straks zo lang bij je hummeltjes flensjes kunt blijven?!quote:Op zondag 11 februari 2007 10:47 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik krijg normaal aantal weken zwangerschapsverlof, maarrrrrrrrrr
dubbel aantal ouderschapsverlof. In het onderwijs kan je een behoorlijk deel (dacht 55% en een deel vd belasting, aangevuld tot 90 % van je salaris, zo ongeveer) uitbetaald krijgen.
Ik heb ervoor gekozen om het ouderschapsverlof aan mijn zwangerschapsverlof te plakken, dat betekent voor mij dat ik half april 2007 met verlof ga en op 17 maart 2008 weer ga werken![]()
![]()
![]()
Ja nee inderdaad, Ik ben effe niet geweest, maar er is ook nog niets gebeurd verder. Wel vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor het hartfilmpje, dat was gelukkig uitstekendquote:Op zondag 11 februari 2007 09:47 schreef Brighteyes het volgende:Fendy!!!!!!!!! Kom je eens melden! Ik zie nu pas dat je hier gisteren de hele dag niet geweest bent!
Kom eens vertellen van jullie prachtige kind! Want dat hebben jullie vast wel in je armen nu, zo na 36 uur stilte hier.
En Appelsapje hoe is het bij jullie? Gaat de verlos gelijk krijgen met dat ze dacht dat het dit weekend wel zou komen?
En hoe is het met Sandertjes opa?
Ka-stone en bibikuif, bij jullie nog nieuws?
Dat sowiesoquote:Op zondag 11 februari 2007 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk er is nieuws!![]()
Nou ja, fijn te horen dat het nog goed gaat met jullie kindje iig!
Nou nee, alhoewel ik wel moet zeggen dat er in onze woonplaats opvallend veel tweelingen zijn (twee-eiïg dan). Heb al eens aan de huisarts (heeft ook een tweeling) gevraagd of er misschien iets in het water zit ofzo. Daar moest hij smakelijk om lachen.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:20 schreef livelink het volgende:
Denk je dat je een tweeling krijgt, Nijna? Je roept zo enthousiast dat je voor bent.
Nee, ik denk niet dat ze gelijk gaat krijgen.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:47 schreef Brighteyes het volgende:Fendy!!!!!!!!! Kom je eens melden! Ik zie nu pas dat je hier gisteren de hele dag niet geweest bent!
Kom eens vertellen van jullie prachtige kind! Want dat hebben jullie vast wel in je armen nu, zo na 36 uur stilte hier.
En Appelsapje hoe is het bij jullie? Gaat de verlos gelijk krijgen met dat ze dacht dat het dit weekend wel zou komen?
En hoe is het met Sandertjes opa?
Ka-stone en bibikuif, bij jullie nog nieuws?
quote:Op zondag 11 februari 2007 23:18 schreef Sandertje21 het volgende:
Nog even geduld......
Het heeft mijn genen in ieder geval duidelijk meegekregen, want echt snel is hij niet!
Zal ik die foto nou wel of niet posten.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:18 schreef Sandertje21 het volgende:
Nog even geduld......
Het heeft mijn genen in ieder geval duidelijk meegekregen, want echt snel is hij niet!
Dat zou mijn reputatie als verantwoordelijke vader geen goed doen vrees ik.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zal ik die foto nou wel of niet posten.![]()
Wees niet bang, ik zal het niet doen.
quote:Op maandag 12 februari 2007 13:05 schreef Ka-stone het volgende:
Minoes, het gaat bij jou ook niet vanzelf zeg. Al die kwaaltjes. Van mij mag je het best wel zat zijn hoor.Hier zijn de kids nog niet ongeduldig, misschien komt dat ook wel omdat ik steeds heb gezegt dat de baby in de voorjaarsvakantie geboren wordt
Tja en die voorspelling gaat toch denk ik wel uitkomen.
Memmel, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Lishe, wat fijn voor je dat de zetpillen werken.![]()
Fendy, ik wil jullie alvast sterkte wensen voor morgen. (ben bang dat ik vandaag niet meer op Fok! ben de rest van de dag weg) Hopelijk kunnen jullie morgen jullie bay vasthouden.![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 15:32 schreef jellyrose het volgende:
[..]
YepIk geloof dat in ruim 90% van de zwangerschappen het hartje al met 6/7 weken te zien is, dus 9 weken lijkt me zeer zeker wel. Edit: ik zie nu het waarom van je vraag.. als het vruchtje al de grootte heeft van 9 weken dan lijkt het mij ook dat er een miskraam gaat volgen, mij is verteld dat het vruchtzakje zelfs bij een blighted ovum (windei) nog heel lang heel mooi door kan groeien, het is vaak het vruchtje dat als eerste 'afbreekt' (sorry, ik weet niet hoe het beter te zeggen) - sterkte gewenst voor de persoon in kwestie trouwens
Gefeliciteerd trouwens Memmel![]()
Yep, ik heb precies hetzelfde gehad - volgens mijn gyn zou mijn lichaam het uiteindelijk wel 'doorhebben' en afstoten, maar dat kan soms redelijk lang duren (12+ weken!) en je blijft met alle zwangerschapssymptomen zitten, heel vervelend.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn zus heeft ook zo'n 'windei' gehad de eerste zwangerschap. Had nog steeds alle symptomen maar bij de echo op 9 weken bleek er alleen een leeg dooierzakje te zitten. Wrsch was het al met 6 weken mis gegaan. Dus dat kan idd nog best een tijdje blijven zitten lijkt het.
Die 10 weken zal idd wel het uiterste van de marge zijn, en de wonderen zijn de wereld nog niet uit - je weet maar nooit, maar ik zou als ik die persoon was niet al teveel hoop koesteren op goed nieuws. Wel een beetje raar trouwens dat de vk direct aanstuurt op miskraam/curettage, ze zouden toch altijd eigenlijk nog een extra echo voor de zekerheid moeten aanbieden ofzo, al was het maar voor de 'bedenktijd'.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:43 schreef Kleintje het volgende:
Op 10 weken MOET er een hartje kloppen.
Zo zag mijn vriendinnetje eruit na de bevalling van haar 2e kindje.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:32 schreef jellyrose het volgende:
Bij deze nog even een foto van mijn met bloedsproetjes () bedolven gezicht:
[[url=http://pics.livejournal.com/jellyrose/pic/0000bwyk/s320x240]afbeelding][/url]
[klik voor grote versie]
Hehe...goed verhaalquote:Op dinsdag 13 februari 2007 04:43 schreef minoes_ het volgende:
Zo,zit hier fris gewassen achter de puter.....Weet niet of iemand het verhaal van het zelfbruiningspul van Nivéa had gelezen in t speeltuinbankje,maar ik had me er gister dus helemaal mee ingesmeerd en nu werd ik wakker en rook het meteen
Weer die rare,vieze lucht.Nog een half uur blijven draaien en ben er toen uit gegaan en heb me helemaal gesopt met Dove.Alleen uit de binnenkant van mijn handen krijg ik het niet en die zijn al bruin
Het spul werkt dus wel,maar mag ik het jullie aub.afraden,je gaat over je nek van de stank
![]()
Eerst ruikt het heerlijk naar citroen,maar na een poosje lijkt er wel een chloorlucht vanaf te komen,gétver,werd er misselijk van.
Vandaar dat ik hier nu frisgepoetst achter de laptop zit,je moet wat hé?![]()
Is er nog iemand wakker in zwangerland![]()
Fendy en vrouw,heel veel sterkte voor later vandaag en dat de bevalling maar vlot mag verlopen![]()
Groetjes,Minoes![]()
Waaruit?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er steekt nu altijd wel een lichaamsdeel uit, kontje of voetjes,
Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:40 schreef Iksje het volgende:
Hier in België ga je elke maand naar de gynaecoloog, de laatste maand wekelijks. Of je gaat de ene maand naar je huisarts en de andere maand naar de gynaecoloog.
Heb hierover onenigheid met een collega, zij vindt het onverantwoord dat ik niet steeds bij de gynaecoloog een afspraak krijg, want een huisarts kan toch niet wat een gynaecoloog kan...
Terwijl ik iets heb van 'ik ben zwanger, niet ziek ofzo'
Of onderschat ik nu de kwaaltjes die er de komende maanden gaan volgen?
Dat was ik :-)quote:Op maandag 12 februari 2007 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er was hier laatst volgens mij iemand die op de 5-weken echo al een hartje kon zien.
Dus met 9 weken zou het hartje volgens mij wel te zien moeten zijn hoor.
Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabantquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.
Moest er iets zijn zouden ze me ook wel doorverwezen hebben, maar zolang alles goed gaat...
Ik woon in Gent trouwens.
Ben ook oorspronkelijk van Vlaams-Brabant.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:02 schreef Iksje het volgende:
[..]
Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabant)
Thuis bevallen zie ik niet zitten, maar 5dagen ziekenhuis lijkt me ook wel lang... ik ga dus proberen polyklinisch te bevallen, zodat ik dezelfde avond of de dag erna naar huis kan.
Mij lijkt de opvolging door de huisarts ook voldoende tussendoor, die doet toch dezelfde controles als een vroedvrouw/gynaecoloog lijkt mij (bloeddruk, urinecontrole, hartje luisteren...), en al die vrouwen in Nederland die bij een verloskundige lopen zijn toch niet slechter af dan wij?
Ja hoor, ik ben uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen (was niet de bedoeling), en daarna direct naar huis gegaan. De vroedvrouw is dan wel nog een week elke dag eens komen kijken hoe het ging.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Iksje het volgende:
Kan dat dan als je toch in het ziekenhuis wil bevallen? Wat controleert de vroedvrouw dan zoal?
Hehe...net als papa (die is soms ook een luie donderquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:34 schreef marlieske het volgende:
Fendy en ega veel suc6 morgen (of vanacht)
De kleine lijkt me een lekker rustig typje, laat zich niet haasten door anderen![]()
nu je het zegt....dat is ook zo!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:14 schreef Mibos het volgende:
Fendy en Awakie jullie krijgen gewoon een valentijnskindje en dat is![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef Fendy het volgende:
Al is het wel zwaar voor mijn vriendin natuurlijk, al dat gewroet in haar doos steeds enzo.
Nou, je mag af en toe ook best even bij Awakie gaan kijken hoorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:41 schreef Fendy het volgende:
[..]
Hehe...net als papa (die is soms ook een luie donder)
Uiteraard hou ik jullie doorlopend op de hoogte....
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:41 schreef Lishe het volgende:
Beaker, ik zag je naam staan en wilde je net gaan bedanken. Het eerste kopje is al gezet.Heel erg bedankt!!!
![]()
Dan kan ik hem dus nooit meer met goed fatsoen waarschuwen voor de gevaren van alcohol.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Helaasch, alleen met toestemming van Sandertje.![]()
Maar ik bewaar hem wel, voor als de mini-appelsandertje 16 is of zo...
Ik denk Sander post dus er is wat aan de gang, mooi niet dusquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:41 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Dan kan ik hem dus nooit meer met goed fatsoen waarschuwen voor de gevaren van alcohol.
Sorry!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:43 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik denk Sander post dus er is wat aan de gang, mooi niet dus
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:43 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik denk Sander post dus er is wat aan de gang, mooi niet dus
Ja, juist wel!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:41 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Dan kan ik hem dus nooit meer met goed fatsoen waarschuwen voor de gevaren van alcohol.
En wederom vannacht....niets.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:56 schreef renzell het volgende:
Hè Fendy, kom ik thuis van mijn werk, had ik nog wel zo gehoopt op een prachtig klein jongetje voor jou....Helaas.
Maar wat al 100 keer gezegd is; de meeste bevallingen beginnen inderdaad 's nachts. Ik hoop voor jou (en vooral ook voor je vriendin) dat het snel doorzet nu. Misschien morgen toch de dag beginnen met een lekkere weeënstrom. Lijkt me fijn!
Suc700!
![]()
Hopelijk gaat het dan vandaag gebeuren!quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:04 schreef Fendy het volgende:
[..]
En wederom vannacht....niets.
Nu weer op naar het ziekenhuis
Lief! Met Stijn gaat het naar omstandigheden goed. Hij is buiten levensgevaar en dat is al heel wat natuurlijk. Daar zijn we allemaal heel erg blij om. Hij is echter nog steeds wel gewoon een mannetje van nog geen 1700 gram, die nog heel veel dingen iet zelfstandig kan regelen in z'n lijfje. Hij heeft bovendien een liesbreuk, waaraan hij op korte termijn geopereerd zal moeten worden en hij houdt erg veel vocht vast, wat op een mankement in de longen kan duiden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Renzell, hoe is het nu met Stijn???
Het kleine babietjes topic bedoel je?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:28 schreef renzell het volgende:
[..]
Verdere updates zal ik in het babytopic plaatsen. Zijn hier niet meer echt op hun plek misschien...
Yep.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:20 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Het kleine babietjes topic bedoel je?
Vertel vertel, ik ben gék op hormonsterverhalenquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
mijn auto doet het niet meer......kl*te zooi.
Last van hormonen toen ik erachter kwam ? Helemaal niet![]()
Het is 7.40 en ik wil de auto starten. Kreng doet het niet. Ik heb hem net 3 weken en het is 2e hands van een jaar of 4. Dus wel ok, dacht ik zo. Waarschijnlijk is het gewoon de accu die vervangen moet worden, niets spannends aan, maar dat vond ik vanochtend nietquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Vertel vertel, ik ben gék op hormonsterverhalen![]()
Paxlie kreeg een sms-je dat er vanavond een keizersnede en een ruggenprik onderweg zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog steeds geen bericht van Fendy.. Zouden ze dan toch nog in het ziekenhuis zijn.. En misschien is er al een mini-Fendy onderweg..
spannendquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:50 schreef appelsap het volgende:
Gelijk heb je hoor Paxlie.
Even een kleine update.
Ik heb nu het gevoel dat ik echt weeën heb. Voelt duidelijk en sterk aan, beetje pijnlijk.
Het is wel ontzettend onregelmatig. De ene keer zit er 3 kwartier tussen, dan een kwartier, 20 minuten, half uur, 1 keer zelfs anderhalf uur. En de tijd dat ze aanhouden verschilt ook, de ene keer een halve minuut en dan anderhalve minuut.
Ik ga zo lekker naar bed en dan wachten we weer af.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:14 schreef Fendy het volgende:
Dank dank!
Het is zo fucking bijzonder, je kindje schreeuwend en krijsend ter wereld zien komen, dan krijg je hem in je armen en dan wordt ie stil en kalm....
Ja...echt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |