Waaruit?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er steekt nu altijd wel een lichaamsdeel uit, kontje of voetjes,
Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:40 schreef Iksje het volgende:
Hier in België ga je elke maand naar de gynaecoloog, de laatste maand wekelijks. Of je gaat de ene maand naar je huisarts en de andere maand naar de gynaecoloog.
Heb hierover onenigheid met een collega, zij vindt het onverantwoord dat ik niet steeds bij de gynaecoloog een afspraak krijg, want een huisarts kan toch niet wat een gynaecoloog kan...
Terwijl ik iets heb van 'ik ben zwanger, niet ziek ofzo'
Of onderschat ik nu de kwaaltjes die er de komende maanden gaan volgen?
Dat was ik :-)quote:Op maandag 12 februari 2007 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er was hier laatst volgens mij iemand die op de 5-weken echo al een hartje kon zien.
Dus met 9 weken zou het hartje volgens mij wel te zien moeten zijn hoor.
Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabantquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.
Moest er iets zijn zouden ze me ook wel doorverwezen hebben, maar zolang alles goed gaat...
Ik woon in Gent trouwens.
Ben ook oorspronkelijk van Vlaams-Brabant.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:02 schreef Iksje het volgende:
[..]
Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabant)
Thuis bevallen zie ik niet zitten, maar 5dagen ziekenhuis lijkt me ook wel lang... ik ga dus proberen polyklinisch te bevallen, zodat ik dezelfde avond of de dag erna naar huis kan.
Mij lijkt de opvolging door de huisarts ook voldoende tussendoor, die doet toch dezelfde controles als een vroedvrouw/gynaecoloog lijkt mij (bloeddruk, urinecontrole, hartje luisteren...), en al die vrouwen in Nederland die bij een verloskundige lopen zijn toch niet slechter af dan wij?
Ja hoor, ik ben uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen (was niet de bedoeling), en daarna direct naar huis gegaan. De vroedvrouw is dan wel nog een week elke dag eens komen kijken hoe het ging.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Iksje het volgende:
Kan dat dan als je toch in het ziekenhuis wil bevallen? Wat controleert de vroedvrouw dan zoal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |