abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 17:05:53 #151
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46243006
Fendy ik wil jullie alvast heel veel succes wensen voor morgen of uiterlijk woensdag! Zo ontzettend spannend dat het nu bijna zover is. Geniet er van strakjes als gezinnetje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:32:48 #152
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46243926
Bij deze nog even een foto van mijn met bloedsproetjes ( ) bedolven gezicht:

[klik voor grote versie]
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46244582
Ze had vandaag een termijnecho omdat ze er niet helemaal zeker van was. Maar volgens haar eigen berekening (dus wetend wanneer ze gesexd heeft) moest ze 11 weken zijn. Maar er zat idd een vruchtje van 9 weken. Maar ze kan morgen naar het ziekenhuis voor een extra echo en dan kijkt de gyn wat er verder gaat gebeuren.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46245746
Memmel, welkom .
Fake it till you make it...
pi_46246053
Nijna hoe was het bij je schoonouders?
  maandag 12 februari 2007 @ 18:44:51 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46246245
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:32 schreef jellyrose het volgende:
Bij deze nog even een foto van mijn met bloedsproetjes ( ) bedolven gezicht:
[[url=http://pics.livejournal.com/jellyrose/pic/0000bwyk/s320x240]afbeelding][/url]
[klik voor grote versie]
Zo zag mijn vriendinnetje eruit na de bevalling van haar 2e kindje. Kan je nagaan!
Heel grappig gezicht vond ik. Althans, leken idd wel sproetjes, ik vond het wel gezellig staan.
Ik heb geen idee hoe lang het duurde voor het weg was.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:12:41 #157
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46247367
Jellyrose!
dat had ik vroeger ook altlijd als ik niks moest kotsen. de plekjes trekken echt na een tijdje wel weg.
maar als je het bij het spugen al hebt, heb je ze bij de bevalling zeker ik zat er na de bevalling helemaal onder
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_46249814
Memmel, gefeliciteerd!

Fendy, heel veel succes morgen in het ziekenhuis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:36:16 #159
19529 Fendy
True Spirit
pi_46250058
Dank jullie wel allemaal.

* Fendy begint wel aardig nerveus te worden nu
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_46250557
Ik krijg woensdag iemand van moeders voor moeders op bezoek, ben benieuwd.
Jellyrose zo van een afstandje lijken het gewone sproetjes... Maar dan ben je flink aan t geweest ...
  maandag 12 februari 2007 @ 23:20:02 #161
19529 Fendy
True Spirit
pi_46250917
Wat een tijd voor downtime....dat Danny eens nieuwe servers koopt ofzo
Je hebt gelijk Fen.
pi_46251810
Zo,zit hier fris gewassen achter de puter..... Weet niet of iemand het verhaal van het zelfbruiningspul van Nivéa had gelezen in t speeltuinbankje,maar ik had me er gister dus helemaal mee ingesmeerd en nu werd ik wakker en rook het meteen Weer die rare,vieze lucht.Nog een half uur blijven draaien en ben er toen uit gegaan en heb me helemaal gesopt met Dove.Alleen uit de binnenkant van mijn handen krijg ik het niet en die zijn al bruin Het spul werkt dus wel,maar mag ik het jullie aub.afraden,je gaat over je nek van de stank Eerst ruikt het heerlijk naar citroen,maar na een poosje lijkt er wel een chloorlucht vanaf te komen,gétver,werd er misselijk van.
Vandaar dat ik hier nu frisgepoetst achter de laptop zit,je moet wat hé?

Is er nog iemand wakker in zwangerland

Fendy en vrouw,heel veel sterkte voor later vandaag en dat de bevalling maar vlot mag verlopen

Groetjes,Minoes
  dinsdag 13 februari 2007 @ 06:32:55 #163
19529 Fendy
True Spirit
pi_46252245
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 04:43 schreef minoes_ het volgende:
Zo,zit hier fris gewassen achter de puter..... Weet niet of iemand het verhaal van het zelfbruiningspul van Nivéa had gelezen in t speeltuinbankje,maar ik had me er gister dus helemaal mee ingesmeerd en nu werd ik wakker en rook het meteen Weer die rare,vieze lucht.Nog een half uur blijven draaien en ben er toen uit gegaan en heb me helemaal gesopt met Dove.Alleen uit de binnenkant van mijn handen krijg ik het niet en die zijn al bruin Het spul werkt dus wel,maar mag ik het jullie aub.afraden,je gaat over je nek van de stank Eerst ruikt het heerlijk naar citroen,maar na een poosje lijkt er wel een chloorlucht vanaf te komen,gétver,werd er misselijk van.
Vandaar dat ik hier nu frisgepoetst achter de laptop zit,je moet wat hé?

Is er nog iemand wakker in zwangerland

Fendy en vrouw,heel veel sterkte voor later vandaag en dat de bevalling maar vlot mag verlopen

Groetjes,Minoes
Hehe...goed verhaal

Thanks
Op naar het ziekenhuis nu, later een update!
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 06:49:32 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46252288
Succes!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46252475
Succes vandaag Frendy en Vrouw
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 07:43:57 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_46252479
succes en sterkte, Fendy en vrouw/vriendin!!
pi_46252908
Minoes lekker fris achter de pc midden in de nacht . Ik heb toen we gingen trouwen van die doekjes gebruikt met van dat bruin-word-spul erop, dat stonk geloof ik niet echt (of ik heb het verdrongen ).

Fendy en lief succes vandaag!!!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:42:59 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46252918
Fendy en Awakie succes vandaag!
pi_46252922
fendy en nu nog zwangere vrouw; héél veel succes vandaag !!
raar idee lijkt me dat zeg; weggaan met al je baby-spulletjes in de tas en terugkomen met een klein kindje !!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:44:28 #170
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_46252930
Fendy en vrouw succes vandaag!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_46253451
Fendy en Awakie... veel succes!
pi_46253458
oei oei, spannende dag voor Fendy!

En euh Minoes...lekker idee hoor...fris en fruitig achter de pc midden in de nacht, heerlijk even een momentje voor jezelf...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:37:16 #173
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46253473
Fendy en Awakie, succes vandaag!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:38:33 #174
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46253485
Fendie en Awakie vandaag word de dag succes!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:09:32 #175
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46253824
Fendy, shit, ik heb je helemaal gemist. Wilde je nog even heel erg veel succes wensen voor vandaag, maar je bent al in het ziekenuis. Straks ben je misschien al papa !!! Ik hoop zo dat het allemaal vlot verloopt en dat je meisje het heel erg goed gaat doen! Heel veel succes. Dikke
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 10:12:18 #176
81992 Githa
pi_46253863
Fendy succes vandaag
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:37:36 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46254141
Fendy, heel veel succes vandaag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:44:32 #178
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46254240
Fendy en Fendy-lief... hupserderpup voor vandaag!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_46255076
Ben benieuwd hoe het vordert bij Fendy en Awakie....

Renzell, hoe is het nu met Stijn???

Stond hier net iemand uit de straat aan de deur, vriendin van mijn nicht, ze had gehoord dat ik een voetenzak zocht voor in de maxi-cosi, en zij had nog een soort skipakje liggen, met ritsjes aan de zijkanten waar je het kindje zo in kunt leggen, ook lekker warm. Die mocht ik wel lenen! Lief zeg!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46255548
Fendy en Awakie succes vandaag!

Ik kom net van de verloskundige af.
Volgende week donderdag (41 weken 4 dagen) naar de gynaecoloog als hij er dan nog niet is, voor een controle. En dan om de dag daar langs.
Het is hier NIET de regel dat je met 42 weken wordt ingeleid.
Dat ligt er maar net aan of je baarmoedermond rijp is en wanneer je dus goed in te leiden bent.
Is dat met 42 weken nog niet zo dan laten ze je nog doorlopen als alles verder nog goed is.
De verloskundige zei wel dat hij er met 43 weken wel zou zijn, dus zolang laten ze je dan ook weer niet wachten.
pi_46255697
Lief inderdaad Karin!!! Dat zijn dingen die je helemaal happy kunnen maken.
Ik ga donderdag bij iemand kijken voor allemaal babyspulletjes. Wat ze ervoor wil hebben? Gewoon wat leuks voor haar kiddies! Dus dat is ook top!

Verder van een vriendin de aanbieding gekregen om een compleet babykamertje tegen inkoopprijs aan te schaffen. Daar gaan we dus ook graag op in.

Appelsappie... balen zeg...
Veel geduld moet je dus nog hebben...
pi_46255850
ja idd Kleintje, dat maakt je helemaal blij!! Ze gaat de zolder ook nog op de kop zetten voor een voetenzak.... echt lief.

Jee Appelsap, 43 weken ....dat vind ik wel lang hoor. Ik hoop maar dat ze dat bij ons niet doen..... Zal weleens even vragen maandag.
Hoewel ik soms ook het idee heb dat het er elk moment uit kan vallen .... (oh ging dat maar zo makkelijk) Er steekt nu altijd wel een lichaamsdeel uit, kontje of voetjes, lijkt wel of het niet meer zo goed past ofzo! En die harde buiken gaan ook maar door....echt de hele dag! Alleen als ik ga zitten dan is het even weer rustig.

Zo even naar de tp, die hebben tosti-ijzer in de aanbieding. Mijn vorige is door mijn stagiaire vermoord, ze deed het snoer tussen het ijzer terwijl die aanstond! Grrrrrr
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46255898
Karin en Kleintje zulke dingen zijn altijd fijn als je dat aangeboden krijgt!
Zo heb ik het babybedje en de kast ook voor een klein prijsje van iemand mogen kopen. Het ziet er echt nog zo goed als nieuw uit.
En het babybadje heb ik zomaar gekregen van weer iemand anders die het toch niet meer gebruikte.

Kleintje ik baal wel een beetje ja Van de onzekerheid. Dat ik niet een dag heb van: als het er dan niet is dan zorgen we wel dat het komt. (net als bij Fendy en vriendin)
pi_46256220
O, Appelsap dat is balen. Ik hoop voor je dat het bij jou toch vanzelf gaat komen hoor.

Vanmorgen ook weer bij de verloskundige geweest, bloeddruk is goed 135/85, urine goed, hartje goed.
Afspraak gemaakt bij de gyn voor komende vrijdag om 10.15 uur.

Nu ga ik gauw m'n zoon naar psz brengen en dan ga ik even pitten.
Ben wel benieuwd naar Fendy nieuws
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:23:13 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46256331
Fendy en vriendin !!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_46256358
ook hier het verloskundige-bezoek achter de rug
bloeddruk nogsteeds laag 95/65mmHg dus dat is netjes
(en geen flauwval-akties gehad deze week!)
Groei zit nu op zo'n 26weken, ik ben 24+3 dus ook dat is netjes !
Over 3wkn weer, en daarna bloedprikken + antiD-prik

Whaaaa.. het gaat ineens zo hard !
(is soms zo'n tijdelijke aanval van realiteit ! )
pi_46256579
Fendy en Awakie, veel succes!

Hoe gebeurt de opvolging van een zwangerschap in Nederland trouwens?
Hier in België ga je elke maand naar de gynaecoloog, de laatste maand wekelijks. Of je gaat de ene maand naar je huisarts en de andere maand naar de gynaecoloog.
Heb hierover onenigheid met een collega, zij vindt het onverantwoord dat ik niet steeds bij de gynaecoloog een afspraak krijg, want een huisarts kan toch niet wat een gynaecoloog kan...
Terwijl ik iets heb van 'ik ben zwanger, niet ziek ofzo'
Of onderschat ik nu de kwaaltjes die er de komende maanden gaan volgen?

En Marit, fijn dat alles ok was!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:45:08 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46256689
Jeeuuheeeuu! Fendybaby is op komst!
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 12:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er steekt nu altijd wel een lichaamsdeel uit, kontje of voetjes,
Waaruit?

Appelsap, ik snap je teleurstelling zó goed. Maar inleiden is ook niet alles hoor. Tenminste, dat zei mijn gyn indertijd.

Marit en Ka-stone, fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn!
En Jellyrose...
Onvoorstelbaar dat je zulke bloeduitstortinkjes krijgt van het overgeven. Voel je je weer helemaal oké?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:09:36 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46257429
Iksje, in Nederland ga je in principe bij een Verloskundige op controles.
Er zijn plaatsen waar geen verloskundige is en daar doet de huisarts de controles.
Als je bepaalde risico's hebt in je zwangerschap dan word je verwezen naar een Gynaecoloog die de controles dan doet.
pi_46257511
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:40 schreef Iksje het volgende:

Hier in België ga je elke maand naar de gynaecoloog, de laatste maand wekelijks. Of je gaat de ene maand naar je huisarts en de andere maand naar de gynaecoloog.
Heb hierover onenigheid met een collega, zij vindt het onverantwoord dat ik niet steeds bij de gynaecoloog een afspraak krijg, want een huisarts kan toch niet wat een gynaecoloog kan...
Terwijl ik iets heb van 'ik ben zwanger, niet ziek ofzo'
Of onderschat ik nu de kwaaltjes die er de komende maanden gaan volgen?
Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.
Moest er iets zijn zouden ze me ook wel doorverwezen hebben, maar zolang alles goed gaat...
Ik woon in Gent trouwens.
pi_46257697
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Er was hier laatst volgens mij iemand die op de 5-weken echo al een hartje kon zien.
Dus met 9 weken zou het hartje volgens mij wel te zien moeten zijn hoor.
Dat was ik :-)
pi_46259172
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik ben telkens bij een zelfstandig vroedvrouw geweest, behalve voor de drie echo's bij de gyneacoloog.
Moest er iets zijn zouden ze me ook wel doorverwezen hebben, maar zolang alles goed gaat...
Ik woon in Gent trouwens.
Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabant )

Thuis bevallen zie ik niet zitten, maar 5dagen ziekenhuis lijkt me ook wel lang... ik ga dus proberen polyklinisch te bevallen, zodat ik dezelfde avond of de dag erna naar huis kan.

Mij lijkt de opvolging door de huisarts ook voldoende tussendoor, die doet toch dezelfde controles als een vroedvrouw/gynaecoloog lijkt mij (bloeddruk, urinecontrole, hartje luisteren...), en al die vrouwen in Nederland die bij een verloskundige lopen zijn toch niet slechter af dan wij?
pi_46260191
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:02 schreef Iksje het volgende:

[..]

Geweldige stad (3 jaar gewoond, nu terug naar de heimat in Vlaams-Brabant )

Thuis bevallen zie ik niet zitten, maar 5dagen ziekenhuis lijkt me ook wel lang... ik ga dus proberen polyklinisch te bevallen, zodat ik dezelfde avond of de dag erna naar huis kan.

Mij lijkt de opvolging door de huisarts ook voldoende tussendoor, die doet toch dezelfde controles als een vroedvrouw/gynaecoloog lijkt mij (bloeddruk, urinecontrole, hartje luisteren...), en al die vrouwen in Nederland die bij een verloskundige lopen zijn toch niet slechter af dan wij?
Ben ook oorspronkelijk van Vlaams-Brabant.
Ik zou toch bij een vroedvrouw gaan, want niet alle huisartsen hebben er verstand van.
pi_46260243
Kan dat dan als je toch in het ziekenhuis wil bevallen? Wat controleert de vroedvrouw dan zoal?
pi_46260990
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Iksje het volgende:
Kan dat dan als je toch in het ziekenhuis wil bevallen? Wat controleert de vroedvrouw dan zoal?
Ja hoor, ik ben uiteindelijk ook in het ziekenhuis bevallen (was niet de bedoeling), en daarna direct naar huis gegaan. De vroedvrouw is dan wel nog een week elke dag eens komen kijken hoe het ging.

Bij de controles voelt ze hoe de baby ligt, bloeddruk en urine, hartslag kindje.
pi_46261109
http://www.vlov.be/zelfst.php

Hier kan je iemand zoeken uit je buurt en kijken wat ze zoal doen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:18:55 #197
19529 Fendy
True Spirit
pi_46261699
Dank jullie wel voor de lieve geluks-wensen

Nou, vanmorgen om half 8 in het ziekenhuis gemeld, eerst een goede 40 minuten aan de ctg. Dat was allemaal 'bijzonder fraai'
Half 9 getoucheerd om te zien hoe de baarmoedermond eraantoe was, nog steeds helemaal dicht, dus een lading prostaglandinegel ingebracht.

Paar uurtjes gewacht en om half 12 nog eens getoucheerd, geen verandering, dus om half 1 nog een keer met gel in de weer. Kwart voor 3 weer gevoeld en nog steeds niets, dus weer huiswaarts gezonden.

Wel heeft mijn vriendin nu regelmatig harde buiken en doorlopend wat lage krampen en rugpijn, maar nog niets substantieels.

Morgenochtend half 8 melden we ons weer, dan wordt het allemaal nog eens herhaald.

Ben trouwens erg te spreken over de manier van werken van de mensen daar, bijzonder belangstellend, geduldig en vertrouwenwekkend.
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:24:52 #198
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46261893
he ik wou baby zien jullie ook gok ik

wat jammer dat het nog niet echt zn werk heeft gedaan, ik hoop voor jullie dat die krampen en lage rugpijn overgaan in weeen en dat er vannacht dan toch een mooi fendie\y/awakie kindje geboren gaat worden
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:25:10 #199
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46261915
Fendy toch.. wat een geduld!
We hadden stiekempjes gehoopt dat je je verse kindje kwam showen !

Ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren, en wat jammer dat het allemaal zo 'dicht' zit!
Hup hup ! Fendybeeb deruit !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:29:46 #200
19529 Fendy
True Spirit
pi_46262112
Ja, de verloskundige in het ziekenhuis zei nog dat mensen toch ook dieren zijn en er nog wat dierlijke instincten in zitten enzo...
Dat het dus in veel gevallen toch pas op gang komt als het donker is, dus 's avonds en 's nachts.

We zullen zien

Verder maar relativeren he, ondanks al het ongeduld 42 weken of 42 weken en 1 of 2 dagen maakt dan ook niet zo heel veel meer uit. Al is het wel zwaar voor mijn vriendin natuurlijk, al dat gewroet in haar doos steeds enzo.
Ze ligt nu lief te tukken op de bank
Je hebt gelijk Fen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')