Grappenmaker...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:46 schreef Étoile het volgende:
mocht dit toch niet bevallen.
De CAO PO is idd per 01-08-2006 gewijzigd: de werkgever vergoedt je 75% van je loon aan betaald ouderschapsverlof en dát wordt per 01-01-2007 teruggebracht naar 55% (art. 8.21 lid 3 plus voetnoot). Voor jou dus ongelooflijk pech nu je per die datum je ouderschapsverlof laat ingaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:33 schreef Moonah het volgende:
Nu krijg ik vanochtend van mijn werkgever een mailtje dat de CAO is veranderd. De werkgever betaalt (per 1-1-2007) het verlof nog maar gedeeltelijk uit, en de rest krijg ik via de fiscus terug, mits ik voor 1 november 2006 zo'n levensloopregeling tref.
Je kunt wel 100% ouderschapsverlof opnemen, maar de resterende 45% is dan onbetaald ouderschapsverlof.quote:Artikel 8.21 lid 3.
Het percentage van 55% doorbetaling door de werkgever wordt met ingang van 1 januari 2007 van kracht voor alle werknemers. Eén en ander betekent dat er geen overgangsregeling is voor ‘lopende gevallen’. De werknemer kan aanspraak maken op ouderschapsverlofkorting via de Belastingdienst indien hij gebruik maakt van de levensloopregeling in het jaar waarin hij ook betaald ouderschapsverlof geniet. Sociale partners hebben in het overleg afgesproken dat indien deze fiscale regeling wegvalt, partijen opnieuw overleg gaan voeren met als uitgangspunt de 75% doorbetaling, die tot 1 januari 2007 van kracht is.
Dus prepensioen (b) is dus ook mogelijk, tenminste nu nog wel. Of die regeling ook nog geldt tegen de tijd dat jij er aanspraak op wilt makenquote:8. Met levenslooploon te financieren periode van onbetaald verlof
1. De werknemer kan levenslooploon benutten voor onbetaalde verlofdoelen zoals:
a. langdurig voltijdsverlof ten behoeve van loopbaanonderbreking (sabbatical leave);
b. vervroegde uittreding;
c. in combinatie met langdurig zorgverlof, ouderschapsverlof en/of andere verlofvormen die bij wet en/of CAO zijn geregeld
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Grappenmaker...![]()
Tnx Étoile. Ik moet nu weg, zal me er straks verder in verdiepen. Yuk...![]()
Levensloop is bedacht voor en door de overheid. Dat ruik je aan alles.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:50 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het zelf een soort van verkapte verplichting voor levensloop en daar hou ik niet van. Zoiezo niet van de levensloopregeling, het is een draak van een regeling.
Dat heeft niet zozeer met Den Haag te maken, maar met Brussel, die Den Haag voor deze mogelijkheid op de vingers getikt heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:31 schreef r_one het volgende:
Dus prepensioen (b) is dus ook mogelijk, tenminste nu nog wel. Of die regeling ook nog geldt tegen de tijd dat jij er aanspraak op wilt makenKan die allang weer afgeschaft zijn. Niets is zo veranderlijk als de Haagse politiek. Toch?
En dan bedoel je natuurlijk Den Haag, de mensen in het "veld" die er uitvoering aan moeten geven, vinden het niets. Spreek ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:37 schreef gronk het volgende:
[..]
Levensloop is bedacht voor en door de overheid. Dat ruik je aan alles.![]()
Inderdaad. Levensloop lijkt me zo'n typische regeling die inelkaar is gezet door een overenthousiaste beleidsambtenaar, die het goed bedoelt maar wat 'kleine details' over het hoofd ziet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En dan bedoel je natuurlijk Den Haag, de mensen in het "veld" die er uitvoering aan moeten geven, vinden het niets. Spreek ik uit ervaring.
Tja zo bedenken ze wel meer regelingen/ontwikkelingen en gooien die zo over de schutting zonder er echt bij nagedacht te hebben. Helaas wen je er nooit aan, maar word je er wel mee geconfronteerd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Inderdaad. Levensloop lijkt me zo'n typische regeling die inelkaar is gezet door een overenthousiaste beleidsambtenaar, die het goed bedoelt maar wat 'kleine details' over het hoofd ziet.
Oh, ik prijs me ook erg gelukkig dat ik überhaupt betaald verlof krijg hoor! Maar al die tijd zou het dus 75% zijn, en nu valt die 55% me een beetje koud op mijn dak.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:50 schreef Diaan73 het volgende:
Als ik jou was, zou ik het lekker laten voor het is en gebruik maken van die 55% vergoeding. Het is al heel wat dat je betaald ouderschapsverlof krijgt.
Ik heb me inmiddels al aardig ingelezen. Zou dat bulletin nog veel toevoegen?quote:Ik heb op mn werk wel een duidelijk infobulletin.. als je geïnteresseerd bent, wil ik die wel toezenden, maar dan moet je me maar even mailen. Adres staat in mn profiel.
Nah, die indruk heb ik inmiddels dus ook. Ik voel me ook echt genaaid dat een regeling waar ik in eerste instantie niet voor kies, me nu eigenlijk wordt opgedrongen.quote:Ik vind het zelf een soort van verkapte verplichting voor levensloop en daar hou ik niet van. Zoiezo niet van de levensloopregeling, het is een draak van een regeling.
Het smerige is dat het *of* spaarloon is, *of* levensloop. *&^&^@#~@#-lijers.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:59 schreef samara het volgende:
M.b.t. ouderschapsverlof en die korting die je terugkrijgt van de belasting is het van belang dat je deelnemer bent aan de levensloopregeling, maandelijkse inleg is niet van belang.
Ooohh, zie je.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:59 schreef samara het volgende:
Moonah,
misschien snij je jezelf wel flink in de vingers. Ik heb zelf ook maar een levenslooprekening geopend met het oog op de toekomst. Je kan beginnen met een laag bedrag in te leggen.
M.b.t. ouderschapsverlof en die korting die je terugkrijgt van de belasting is het van belang dat je deelnemer bent aan de levensloopregeling, maandelijkse inleg is niet van belang.
Sterkte en succes toegewenst.
Dat zet weinig zoden aan de dijk: krijgt ze 1 dag 75% vergoed en daarna valt ze per 1-1 alsnog terug naar 55%.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:46 schreef loezzie het volgende:
En ivm 31-12 ouderschapsverlof krijgen kan zeker niet??
Nou ik denk niet dat je daar aan toe komt ( ik spreek uit ervaring). Aan je baby heb je na de bevalling je handen vol.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ooohh, zie je.
Nu begin ik weer te twijfelen.
Niet zo zeer door jou hoor, maar door dat stemmetje achter in mijn hoofd.
Wij moeten minimaal 15,85 euro inleggen per maand. Is ook niet zoveel.
Pff, ik ga het na mijn bevalling nog maar eens bekijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |