abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 februari 2007 @ 17:33:09 #101
103793 kozakken
Living the life
pi_46210022
Fendy, wat spannend is het he. Strakjes jullie eigen kleintje
En Appelsap, jekindje geniet gewoon erg van je Maar nu mag je komen hoor kleintje!
  zondag 11 februari 2007 @ 17:53:02 #102
19529 Fendy
True Spirit
pi_46210706
Zeker heel spannend, maar toch ook wel rustig nu het wachten bijna ten einde is. Tenminste, dat verwacht ik, veel later dan woensdag zal het niet meer worden nu denk ik
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 11 februari 2007 @ 18:19:18 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_46211501
Fijn dat je je wat rustig eronder voelt. (HIer was het juist altijd het tegenovergestelde. Hoe langer we weer moesten wachten, des te gefrustreerder we raakten )
Hoe is je vrouw eronder? Kan ze het allemaal nog een beetje trekken?
pi_46213816
Goh, ik had onderhand ook wel eens babynieuws verwacht, nog eventjes geduld dus.
Fendy, is er gestript vandaag? En......is er al iets van te merken?

Appelsap, hopelijk is jouw kindje er snel aan toe om buiten te komen spieken!

Hier gaat alles oke, behalve dat ik steeds zulke harde buiken heb . Vooral savonds. Ik hoef maar op te staan van de bank en mijn buik voelt aan als een keihard opgepompte voetbal.

Er vroeg al een paar keer iemand eerder naar, waar Catootje is gebleven......
Haar laatste post is wel een hele tijd geleden volgens mij

Verder wens ik ook Ka-stone en Bibikuif succes met de laatste loodjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46214710
Nou hier is ook nog nix aan de hand hoor. Alles is rustig op wat harde buiken na.

Slaapmeisje, ik heb vanacht gelukkig heerlijk geslapen en vanmorgen schandalig lang uitgeslapen Vanmiddag heeft m'n man me naar bed gestuurd en ik moet zeggen dat ik toen ook heerlijk heb geslapen.

Fendy, ik hoop voor jullie dat het strippen iets gaat doen.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:29:43 #106
19529 Fendy
True Spirit
pi_46215632
Ghehe, strippen is niet gebeurd trouwens, de verloskundige dacht dat het niet zo heel veel uit zou maken op een dichte baarmoedermond.

Mijn vriendin heeft er nu ook wel redelijk vrede mee gelukkig. Ze kan het redelijk goed relativeren en staat niet idioot bol van de hormonen, dus da's wel lekker voor haarzelf (en mij ook )
Ze heeft zich dus al neergelegd bij een ziekenhuisbevalling.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Sorry trouwens als ik ongeinteresseerd overkom m.b.t. de andere bijna-bevallers, is niet mijn bedoeling
Je hebt gelijk Fen.
pi_46222516
Fendy, fijn dat je vriendin zich er zo goed onder kan houden.
Bij mij verschilt het nu per dag. De ene dag heb ik het gevoel dat ik nog 2 weken kan wachten en de andere dag dan kijk ik het er het liefst uit.
Gelukkig hoeven jullie nu echt niet lang meer te wachten.
pi_46222838
Minoes, soms is het wel handig hoor om ook oudere kinderen te hebben .Het laatste jaar past onze oudste wel eens op, wanneer we even weg willen. We blijven dan wel in onze eigen woonplaats... maar we kunnen toch wel wat makkelijker weg. Het enige nadeel is dat de jongste het taalgebruik van de oudste zo overneemt en o ja de muziekkeuze. Meneer wil geen kinderliedjes maar Ali B. en hardcore muziek horen
Maar kijken jou dochters ook zo uit naar de baby?
  zondag 11 februari 2007 @ 23:18:06 #109
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_46223072
Nog even geduld......

Het heeft mijn genen in ieder geval duidelijk meegekregen, want echt snel is hij niet!
.
..
...
....
  zondag 11 februari 2007 @ 23:20:46 #110
19529 Fendy
True Spirit
pi_46223173
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:18 schreef Sandertje21 het volgende:
Nog even geduld......

Het heeft mijn genen in ieder geval duidelijk meegekregen, want echt snel is hij niet!
Je hebt gelijk Fen.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:57:44 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46224647
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:18 schreef Sandertje21 het volgende:
Nog even geduld......

Zal ik die foto nou wel of niet posten.

Wees niet bang, ik zal het niet doen.
  maandag 12 februari 2007 @ 00:01:50 #112
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_46224813
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zal ik die foto nou wel of niet posten.

Wees niet bang, ik zal het niet doen.
Dat zou mijn reputatie als verantwoordelijke vader geen goed doen vrees ik.
.
..
...
....
  maandag 12 februari 2007 @ 06:22:11 #113
19529 Fendy
True Spirit
pi_46228776
Gewoon posten dus
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 12 februari 2007 @ 09:11:51 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46229689
Helaasch, alleen met toestemming van Sandertje.
Maar ik bewaar hem wel, voor als de mini-appelsandertje 16 is of zo...
pi_46229754
Ja,laat nou maar zien Veel soeps zal het niet zijn zo te horen

Nog geen baby's eruit gepiept vannacht???Vandaag maar dan ,het is toch zeikweer.Lekker weer om een weekje in je kraambed te liggen,toch

Ka-stone,mijn dochters worden ongeduldig ja,maar mijn hubbie nog meer Die roept,dat ze best met 30 weken geboren kunnen worden ja....duh.......dan moet ie wel prikken en in de couveuse en zo........wat een ongeduld hé? Maar over 1,5 week mag wel van mij hoor,want ik begin sinds een dag of 3 last van mijn rug te krijgen en heb t regelmatig benauwd in bed.Vannacht ook weer 1,5 uur tv liggen kijken.
Meteen vanmorgen tijdens het ontbijt een migraine aanval,daar kon ik op wachten
Morgen weer naar de vlos,hartje luisteren.En vanaf dan iedere week.Ben nu sinds vorig bezoek maar 4 ons gegroeid,pfieuwwww..........baby is uitgegroeid denk ik.Vind t best,want hij lijkt af en toe zijn voet ofzow achter m'n ribben te poeren auwie.

Groetjes,Minoes
  maandag 12 februari 2007 @ 10:25:12 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46230811
Ik ben weer boven water. Ik heb gisteren en eergisteren gegeten. Nog niet heel veel maar wel genoeg om weer normaal te functioneren vandaag. De avonden blijven moeilijk, ook met de zetpillen, dus lekker op tijd naar bed, daar nog wat fruit en dan slapen. Ik wist niet dat ik zo op kon leven van zetpillen.

Appelsapje en Fendy, ik hoop dat het nu toch rap doorzet. ka-stone, ik hoop ook dat jij gewoon netjes voor het opwekken bevalt hoor.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46231153
Lishe,heerlijk dat je weer wat kunt eten Gelukkig helpen die zetpillen,als je zo beroerd ben kan t je niks schelen wat je gebruikt,áls er maar wat helpt Op tijd op bed lig ik ook,nou ja,rond 22:15u.Dan is mijn rug en bilpartij het zat En dan lekker wat tv kijken in bed en vaak in slaap vallen En dan rond 4 uur weer rechtop zitten,omdat ik het benauwd he en me om moet draaien en lig te hijgen als een peerd Heb zelfs manlief er mee gewekt dit keer
Hij vroeg wel 3x,of het echt wel goed ging met me.Ja hoor,dit zijn gewoon mijn nachtelijke waakuurtjes
Maar wel lief Hij riep nog net niet: Is het al begonnen.....,maar zag wel even wat paniek in z'n ogen Om daarna weer lekker verder te knorren

Groetjes,Minoes
pi_46231286
Fijn dat je weer wat kunt eten Lishe!

Minoes vervelend die benauwdheid.
Je hebt trouwens wel veel migraine aanvallen hè. Heb je dat nou vaker nu je zwanger bent?
Over chocolade (daar had jij het laatst toch over?), mijn moeder kan al een migraine aanval krijgen van 1 stukje chocolade.
  maandag 12 februari 2007 @ 10:57:10 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46231370
Lishe gelukkig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 12 februari 2007 @ 10:59:45 #120
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46231432
Nog geen babies?

Ik heb een vraagje waar ik zo 1,2,3 nergens het antwoord op kan vinden, hopelijk zijn er hier wat ervaringsdeskundigen (of nou ja, ik hoop het eigenlijk niet voor jullie ) - zaterdag heb ik zo ontzettend hard moeten overgeven (geen idee waarom, maar de kracht die er achter zat was bijna eng) dat ik over m'n gehele gezicht, maar vooral rond m'n ogen en slapen allemaal gesprongen bloedvaatjes heb (lijken op rode sproetjes) en het lijkt er niet op alsof ze van plan zijn weer weg te trekken Iemand enig idee hoe lang dit kan duren? Ik heb wo/do een aantal belangrijke meetings heb en ik wil er liever niet uitzien alsof iemand net 1000 acupunctuur naalden uit m'n gezicht heeft getrokken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_46231591
Appelsap,ik heb die aanvallen juist sinds ik zwanger ben,ervoor nog nooit gehad!
En dat van die chocolade werkt ook niet,heb ik uitgeprobeerd.Van de week 2 dagen achter elkaar flink chocola gesnaaid,3 dagen niks aan de hand.Dag 4, 1 klein stukje en 2 aanvallen op 1 dag Of het moet een vertraging van een paar dagen hebben,maar dat was de vorige keer juist andersom.Toen had ik 2 of 3 aanvallen op 1 dag,meteen na een stukkie chocola.Dus dat vind ik nou niet echt duidelijk.
Zoals vannacht,als ik slecht slaap en er wel op tijd uit ga voor de meiden,dan krijg ik er meestal wel 1 tijdens het ontbijt al.Dus dan weet ik wel,waar t van komt.Het blijft gelukkig bij een raar schitterzicht,zeg maar en na 15 min.is het weer over.Soms wat hoofdpijn erna,maar ik hoef niet echt plat of word er beroerd van,zeg maar.Gelukkig niet,ik weet van mijn vader,dat ie een pil moet nemen en uren plat moet en alles eruit Dat heb ik dus niet.

*getver,hoor net wat op t nieuws:
Een moeder heeft haar 3 dochters 7 jaar lang in een kelder opgesloten,tussen de eigen uitwerpselen Was in 2005 al gebeurd,ze hebben t nu pas gezegd,ergens in oostenrijk ofzow.
Dan ben je toch niet nor hé? Vreselijk

Groetjes,Minoes
pi_46231660
jee Jellyrose, dat is niet fijn zeg
Ik zou niet weten wat je er tegen zou kunnen doen, heb er (gelukkig) geen ervaring mee...
Was je ineens zo beroerd dan, of heb je dat wel vaker?
Lastig he, die zwangerschapskwaaltjes!

Minoes, dat slaapprobleem krijg ik nu ook geloof ik, ik kan een tijdje in een bepaalde houding liggen, maar na een poosje gaat mijn lijf protesteren..... moet ik weer van houding veranderen, auwwie.....
Ik ben de laatste tijd helemaal niet gegroeid in gewicht, ben juist afgevallen.
Volgens mij eet ons kind mij van binnen helemaal op! Volgende week zal ik de gyn eens vragen om te schatten hoeveel ukje ongeveer weegt.....
pi_46232104
Gelukkig dat je het niet zo heftig hebt Minoes, maar dat blijft toch vervelend.
Hopelijk trekt het na je zwangerschap ook weer gewoon weg!

Snap niet dat mensen het zo ver kunnen laten komen. Je eigen dochters.

Jellyrose dat klinkt lekker.
Heb je dat vaker?
  maandag 12 februari 2007 @ 11:37:15 #124
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46232425
Voordat ik zwanger was heb ik misschien in m'n hele 'volwassen' leven 5 keer overgegeven (en ja, vrijwel allemaal door teveel alcohol ), en ik ben ook nu ik zwanger ben wel vaak misselijk maar het blijft meestal bij een beetje droog kokhalzen (sorry, niet echt smakelijk ) dus zaterdag was echt een uitzondering. Het moest er blijkbaar zo hard uit dat de druk op m'n hoofd zo groot was dat er overal bloedvaatjes zijn geknapt, het doet ook geen zeer ofzo.. het ziet er alleen nogal raar uit en het lijkt ook niet minder te worden

Ik lees nu net dat verhaal van die Oostenrijkse meisjes: De meisjes werden aangetroffen in een volkomen vervuilde woning. Er was geen stromend water en het vuil en uitwerpselen lagen tot een meter hoog. De vloer was aangetast door de muizenpoep. De meisjes zijn er zowel lichamelijk als geestelijk ernstig aan toe.
Red de zeehond!
pi_46232462
He bah Jellyrose, wat naar! Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, kan je ook echt niet helpen. (wel eens gelezen dat je zoiets ook kan krijgen van het persen bij de bevalling en dat trekt meestal weer weg)

Ik heb de hele week beroerd geslapen van de rugpijn, gisternacht was het toppunt, ik kon nog niet gaan liggen of stond alweer. Vaak eruit om maar even niet te hoeven liggen en 's morgens op de bank in slaap vallen voor 2 uurtjes (waar ik dan weer heel blij mee was). Vannacht eindelijk voor het eerst weer aardig geslapen (tot een mega kuit-kramp me wekte). Net weer wat kleertjes in de kast gelegd, maar dat was toch alweer teveel voor m'n rug dus nu opnieuw op de bank met kruik. Toch nog een positief puntje, hier geen last van benauwdheid en gelukkig ook niet van migraine/hoofdpijn enzo (terwijl ik daar normaal heel gevoelig voor ben!).

En nogsteeds geen nieuwe babies! Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg... Ik hoop toch heel erg dat mijn kleine uk niet wacht tot (na) de uitgerekende datum!
pi_46232766
Ik ben moe en ik baal ervan dat ik deze week een groep van een collega overneem, want ik heb er ff helemaal geen zin in. Maar goed. Daarna een week vakantie .
Fake it till you make it...
  maandag 12 februari 2007 @ 12:01:05 #127
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_46233021
Hallo iedereen, ik meld me ook voor in het lijstje. Op 25 mei ben ik uitgerekend! Ik was wat huiverig me te melden, want wat als....maar ben nu 25 weken op weg.
De afgelopen weken samengevat: eerste 14 weken doodmoe, niet misselijk, daarna alles helemaal prima. De echo liet zien dat we een meisje verwachten.

Toch nog een vraagje: ik voel mezelf de afgelopen week een beetje gammel: keelpijn, hoofdpijn, neus verstopt. Kan het zijn dat dat zijn weerslag heeft op mijn meisje? Ze is normaal namelijk ontzettend druk (als in: zowt de hele dag door) en dat lijkt nu wat minder te zijn. Ik voel het nog wel gewoon hoor, maar iets minder druk lijkt het.

Aan iedereen die op het punt staat: succes!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_46233332
Gefeliciteerd Memmel, wat leuk een meisje
Is het je eerste?

Volgens mij is het niet zo erg als jij een beetje verkouden bent ofzo. Zolang je je kleine nog een paar keer per dag blijft voelen is alles in orde. Maar als je heel ongerust bent, kan je altijd beter je vk bellen natuurlijk.
pi_46233411
Hallo Memmel, ten eerste van harte gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom hier!
Je bent dus al een mooi eindje op weg. Leuk dat jullie een meisje krijgen!

Ik denk niet dat jouw gammele status zoveel invloed heeft op je kindje, ze zeggen vaak dat het kindje wel neemt wat hij/zij nodig heeft. En het scheelt dat je het nog wel voelt bewegen, als je het niet meer zou voelen zou ik me meer zorgen maken.
Maar.....als je je toch ongerust maakt dan zou ik je vk eens even bellen, en je ongerustheid bij haar neerleggen. Zij kan je waarschijnlijk gerust stellen. En als jij je rustiger voelt is dat ook alleen maar beter voor jullie meissie.

Doen hoor!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:51:16 #130
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46234475
Memmel, gefeliciteerd!

Jellyrose, ik hoopvoor je dat het vlug weer wat wegtrekt! Wie weet heeft de vk nog een tip?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46234826
Minoes, het gaat bij jou ook niet vanzelf zeg. Al die kwaaltjes. Van mij mag je het best wel zat zijn hoor. Hier zijn de kids nog niet ongeduldig, misschien komt dat ook wel omdat ik steeds heb gezegt dat de baby in de voorjaarsvakantie geboren wordt Tja en die voorspelling gaat toch denk ik wel uitkomen.

Memmel, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

Lishe, wat fijn voor je dat de zetpillen werken.

Fendy, ik wil jullie alvast sterkte wensen voor morgen. (ben bang dat ik vandaag niet meer op Fok! ben de rest van de dag weg) Hopelijk kunnen jullie morgen jullie bay vasthouden.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:07:03 #132
19529 Fendy
True Spirit
pi_46234860
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:05 schreef Ka-stone het volgende:
Minoes, het gaat bij jou ook niet vanzelf zeg. Al die kwaaltjes. Van mij mag je het best wel zat zijn hoor. Hier zijn de kids nog niet ongeduldig, misschien komt dat ook wel omdat ik steeds heb gezegt dat de baby in de voorjaarsvakantie geboren wordt Tja en die voorspelling gaat toch denk ik wel uitkomen.

Memmel, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

Lishe, wat fijn voor je dat de zetpillen werken.

Fendy, ik wil jullie alvast sterkte wensen voor morgen. (ben bang dat ik vandaag niet meer op Fok! ben de rest van de dag weg) Hopelijk kunnen jullie morgen jullie bay vasthouden.
lievv

Thanks! Ik ga er vanuit dat het inderdaad morgen of woensdag zal zijn...uiteraard kom ik snel verslag doen
Je hebt gelijk Fen.
pi_46234897
En een fotootje erbij he Fendy!
Succes morgen! (of eerder, mocht jullie beebje besluiten om er toch nog uit eigen wil uit te komen)
pi_46235242
Fendy heel veel succes alvast voor jou en je vriendin.
Wat spannend nu het echt zo dichtbij komt.
Zijn jullie al zenuwachtig aan het worden?

Memmel gefeliciteerd en welkom! Een meisje.
En wat fijn dat het allemaal goed gaat nu.
pi_46237273
Hoi Memmel, leuk dat je er bent ! Een meisje

En dat overgeven, mijn god, dat klinkt echt heftig...hoe is het nu dan met je ?
  maandag 12 februari 2007 @ 14:59:57 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_46238250
Overgeven? Ik? Nee, juist niet. Ik moet mijn eerste ochtendmisselijkheid nog krijgen!

Bedankt voor de tips. Ik heb haar vandaag alweer een aantal keer gevoeld, alleen niet zo heftig als de voorgaande weken. Ik moet vrijdag sowieso weer naar vk, dus ik vraag het dan wel. Als ik niets meer zou voelen, zou ik wel aan de bel gaan trekken. Laten we het er nu maar op houden dat ik het rustig aan moet doen met mijn griepje!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_46239026
Ff snel een vraagje tussendoor. Is er op een echo met 9 weken altijd al een hartje te zien?
En nee het is niet voor mezelf
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46239174
Ik zou denken van wel... zo'n foetusje is dan toch al 2-3 cm groot...
Als er geen hartje is, lijkt er mij iets mis, of ben je toch minder lang zwanger dan gedacht. Maar goed, ik ben nog maar voor de eerste keer zwanger en absoluut geen echo/ontwikkelingsdeskundige
pi_46239310
Het gaat er ook om dat de persoon in kwestie volgens haar berekening 11 weken zwanger is. Vanmorgen op de echo bleek er (nog) geen hartje te kloppen. En het vruchtje had de grote van eentje van 9 weken. De vk had dus ook gezegt dat het een miskraam zou worden maar vond het wel heel raar dat het eierzakje (dat was het volgens mij) nog zo mooi was. Dus daarom vraag ik me af of ze gewoon niet goed hebben gerekend
Liefde
  maandag 12 februari 2007 @ 15:32:08 #140
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46239394
-edit-
Red de zeehond!
  maandag 12 februari 2007 @ 15:32:12 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46239399
Er was hier laatst volgens mij iemand die op de 5-weken echo al een hartje kon zien.
Dus met 9 weken zou het hartje volgens mij wel te zien moeten zijn hoor.
  maandag 12 februari 2007 @ 15:35:39 #142
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46239518
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:32 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Yep Ik geloof dat in ruim 90% van de zwangerschappen het hartje al met 6/7 weken te zien is, dus 9 weken lijkt me zeer zeker wel. Edit: ik zie nu het waarom van je vraag.. als het vruchtje al de grootte heeft van 9 weken dan lijkt het mij ook dat er een miskraam gaat volgen, mij is verteld dat het vruchtzakje zelfs bij een blighted ovum (windei) nog heel lang heel mooi door kan groeien, het is vaak het vruchtje dat als eerste 'afbreekt' (sorry, ik weet niet hoe het beter te zeggen) - sterkte gewenst voor de persoon in kwestie trouwens

Gefeliciteerd trouwens Memmel
Red de zeehond!
  maandag 12 februari 2007 @ 15:37:36 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46239587
Mijn zus heeft ook zo'n 'windei' gehad de eerste zwangerschap. Had nog steeds alle symptomen maar bij de echo op 9 weken bleek er alleen een leeg dooierzakje te zitten. Wrsch was het al met 6 weken mis gegaan. Dus dat kan idd nog best een tijdje blijven zitten lijkt het.

Wat vreselijk verdrietig zeg...
pi_46239701
He das balen. Ik had nog en klein beetje hoop. Zij zelf ook al niet meer hoor. Ze vind het niet zo heel erg. Ze is net 4,5 maand terug bevallen van een kleintje en deze was er een beetje doorheen gezwommen zeg maar
Liefde
pi_46239818
uhuh... het hartje is een spier! En de een ontwikkelt die sneller dan de ander.
Dat is wat de verloskundige tegen mij vertelde.
Als het vruchtzakje mooi is en ze zien al iets liggen, dan is het even afwachten.
Als er alleen een vruchtzakje is met 9 weken, dan is het inderdaad al eerder misgegaan.
Op 10 weken MOET er een hartje kloppen.
Dus ik zou als ik haar was een week later nog een echo laten doen. Indien het dan niets is gegroeid en er geen hartje is, dan kan je er zeker van zijn dat er niets is.
pi_46239918
Ja ik heb ook al gezegd dat ik het raar vond dat de vlos niet een nieuwe afspraak maakte voor volgende week. Maar persoon in kwestie gaat nu ziekenhuis bellen voor een extra echo en anders eventueel curretage afspraak maken.
Liefde
  maandag 12 februari 2007 @ 15:46:21 #147
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46239921
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn zus heeft ook zo'n 'windei' gehad de eerste zwangerschap. Had nog steeds alle symptomen maar bij de echo op 9 weken bleek er alleen een leeg dooierzakje te zitten. Wrsch was het al met 6 weken mis gegaan. Dus dat kan idd nog best een tijdje blijven zitten lijkt het.
Yep, ik heb precies hetzelfde gehad - volgens mijn gyn zou mijn lichaam het uiteindelijk wel 'doorhebben' en afstoten, maar dat kan soms redelijk lang duren (12+ weken!) en je blijft met alle zwangerschapssymptomen zitten, heel vervelend.
Red de zeehond!
pi_46240073
Na mijn bloeding zat ik volgens de berekening op ruim 7 weken.
Maar... op de echo pas 5 en een paar dagen. Alleen een vruchtzakje.
Dus... het kon inderdaad een miskraam zijn, maar het kon ook zijn dat het zich nog moest ontwikkelen en net wat later zou zijn.
Ik heb toen 11 dagen later een nieuwe echo gehad en toen was er een hartje en een babietje te zien.

Ik kreeg die eerste keer ook de echofoto niet mee. Die wilden ze houden om het dus de keer daarna goed te kunnen vergelijken.

Dus het kan eigenlijk nog alle kanten op. Vraag is dus... was er alleen een vruchtzakje? Want de embryo had zich voor 9 weken al verder moeten ontwikkelen. Is er inderdaad alleen een vruchtzakje dan zit het inderdaad niet goed. Maar geen hartje hoeft nog niets te betekenen.
  maandag 12 februari 2007 @ 15:53:06 #149
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_46240163
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:43 schreef Kleintje het volgende:
Op 10 weken MOET er een hartje kloppen.
Die 10 weken zal idd wel het uiterste van de marge zijn, en de wonderen zijn de wereld nog niet uit - je weet maar nooit, maar ik zou als ik die persoon was niet al teveel hoop koesteren op goed nieuws. Wel een beetje raar trouwens dat de vk direct aanstuurt op miskraam/curettage, ze zouden toch altijd eigenlijk nog een extra echo voor de zekerheid moeten aanbieden ofzo, al was het maar voor de 'bedenktijd'.

(En ik begreep dus dat er wel een vruchtje ter grootte van 9 weken te zien was? De vergelijking met een windei maakte ik alleen omdat het vruchtzakje vaak langer en beter in tact blijft dan het vruchtje zelf, vandaar)

[ Bericht 14% gewijzigd door jellyrose op 12-02-2007 15:58:36 ]
Red de zeehond!
pi_46240374
Weet je, het ligt er helemaal aan hoe haar cyclus was. Was die regelmatig, of was het in 1 x raak? Want dan kan je nog niets over je eisprong zeggen. Men zegt op 14 dagen, maar het kan ook zijn dat ie pas in de laatste week is en het kindje toch goed innestelt. Daardoor ben je dus eigenlijk al korter zwanger en is je vruchtje kleiner.

Daarnaast is een termijnecho voor de 10 weken geen termijnecho. Omdat het niet nauwkeurig genoeg kan gebeuren. Want 1 mm. ernaast meten kan al dagen schelen.

Dus het is zo moeilijk er wat over te zeggen.
Tegen mij is gezegd dat ik rekening moest houden met een miskraam. Dat er weinig gezegd kon worden, maar door de hoeveelheid bloed en krampen ik er rekening mee moest houden. Sja... ik ben nu 19 weken zwanger...

Dus het is zeker vreemd dat ze geen nieuwe echo hebben aangeboden. Desnoods inwendig, want dan kunnen ze zeker al meer zien. rekening houden met een miskraam is heel anders dan al aansturen op een curretage...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')