Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafeMaar alleen zeiken is makkelijker hè.
Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.
Alsof een peuk in je kleding ongezond is![]()
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hèquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zou het ook liever niet zien maar marktwerking heeft nu eenmaal z'n beperkingen zoals ook in dit geval blijkt. Mensen hebben een hekel aan rook (zoals blijkt uit de onderzoeken) maar vervolgens weer niet zo'n hekel dat ze weg zouden blijven. Je zou kunnen zeggen dat ze het accepteren maar erg democratisch is het niet aangezien de meesten nog steeds liever zonder rook ergens zouden zijn.
[..]
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?
[..]
Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.
Daarom zeg ik, in een restaurant niet roken, in een cafe wel
Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:37 schreef Roeji het volgende:
Dus omdat ik als niet-roker niet in de rook wil zitten, met als hoofdreden dat ik er enorm ziek van wordt, mag ik niet de kans krijgen om naar een café of restaurant te gaan?? Beetje discriminerend, vind je niet.
De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.quote:De afgelopen decennia hebben de niet-rokers toegegeven aan de rokers, door gewoon overal in de rook te moeten staan. Ik denk dat het nu toch wel eens tijd is dat de rokers eens een keer gaan toegeven en niet zo zaniken dat er een rookverbod komt.
Yup, weet ik. En jullie zeiken ook. En dus? Dat is nu gewoon een niet roker. Daarbij zullen die mensen ook wel gestopt zijn voor de gezondheid, en zijn die ook voor. Dus ik weet niet waar je heen wilquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:40 schreef Roeji het volgende:
[..]
Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.
Oh, dat hoeft helemaal niet! Ik ben helemaal voor rookvrije restaurants.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?
Ik duw jou geen rok door de strot. Ik rook niet en ik ben voor rookvrije restaurants.quote:Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.
Helaas blijft marktwerking op dit punt achter en is overheidsingrijpen aan te raden. Of dan alles maar rookvrij moet worden is twijfelachtig maar achquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:41 schreef Queen_Bee het volgende:
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hè
Dat jullie nou zo zwart wit denken.
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:45 schreef Pinball het volgende:
Altijd leuk, weer een keer dezelfde (non) argumenten en dezelfde (non) discussie.![]()
Proberen een verslaafde te overtuigen met rationele argumenten.
En daar mag ik alleen heen gaan? Aangezien mn vrienden wel overal heen kunnen kiezen ze voor de stamkroeg/iets in de buurt. Aangezien er zo goed als nergens (bij mijn weten hier in de stad sowieso niet) rookvrije of met afscheiding of afzuiging, gelegenheden zijn moet ik dus maar thuis blijven?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.
[..]
De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.
Dus ik heb ook het recht om autobanden te verbranden onder jouw neus?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Zoals 60.000 handtekeningen verzamelen ofzo?quote:Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
"Uit een enquête van de TNS Nipo blijkt dat 65 procent van de Nederlanders de tabakswalmen in cafés, restaurants en discotheken niet meer tolereert, en 59 procent wil dat er zo snel mogelijk een verbod komt."quote:En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafe![]()
Bijna net zo makkelijk als de huilie uithangen omdat niet-rokers aan jouw 'recht op een overlast veroorzakende ongezonde verslaving' zouden willen komen.quote:Maar alleen zeiken is makkelijker hè.
Vervelend he? Ik ben ook helemaal vóór het gebruik van deo en het rechthouden van je glas.quote:Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.
Alsof een peuk in je kleding niet erg is?quote:Alsof een peuk in je kleding ongezond is
Ja, als er zoveel vraag naar zou zijn, dan ontstonden er vanzelf wel uitgaansgelegenheden waar rolstoelgebruikers naar binnen kunnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:02 schreef Roeji het volgende:
Zullen we dan ook meteen maar alle aanpassingen afschaffen die er gemaakt worden voor mensen in een rolstoel? Die moeten zich dan zeker ook maar een plek zoeken waar ze wel naar binnen kunnen zonder al die aanpassingen.![]()
Ik zou niet weten waarom. Ik vind het veel te leuk om te zien hoe beide partijen zich zoals gewoonlijk in deze discussie in allerlei bochten wringen om hun 'gelijk' te halen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.
Kinderverbod in de horecaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten
Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
[..]
Kinderverbod in de horecaen in de supermarkt en in de bioscoop
wat zou de wereld toch heerlijk zijn!
Mja, de McDonalds zal ook wel onder 'horeca' vallen, maar ik denk toch eigenlijk dat het hier voornamelijk over cafés en disco's gaat. En zelf kom ik eigenlijk nauwelijks in breezah-gelegenheden, dus echt last van kinderen heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten
Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
Daarintegen als kinder-hebbende-fris geschoren forens tegen al die kutstudenten met hun pauper OV's en iPod-herrie moeten aankijken is ook niet alles.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.
Vanochtend 15 min naar zo;n dom jengelend kutkind moeten luisteren, das niet lekker wakker worden zeg...
Uiteraardquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Dus eigenlijk een verbod op alles behalve mij..
Juist, gewoon kijken naar hoe het in de PRAKTIJK bevalt in diverse buitenlanden, en geen theoretisch geneuzel over mogelijke omzetderving, marktwerking, behoeftes die er al dan niet zouden zijn, blabla.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:29 schreef RemCOW het volgende:
Heerlijk! Ben in 2005 naar Italie op vakantie geweest en wat een verademing was het rookverbod! Doorvoeren die handel!!!
Helemaal voor restaurants, geen tabakslucht dat mijn eten verpest. En die "rookvrije"-ruimtes zijn nog wel de grootste bullshit. Vaak zijn het gewoon ruimtes die in elkaar overlopen, dat heeft weinig zin
. En dan heb je het nog niet eens over die mensen die gaan zitten roken in de rookvrije-ruimte en de sigaret uit doen nadat ze hem nog even snel hebben opgerookt, "omdat ze het niet wisten".
Zoals ik al zei is dit niets meer dan het vooruitschuiven naar een volgend kabinet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:40 schreef speknek het volgende:
2011 pas. Teringlafbekken.
dan pas?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:40 schreef speknek het volgende:
2011 pas. Teringlafbekken.
Ja dus? Dat ontkent niemand, maar Trance is ook voor domme mensen, en sensation is ook nog niet verbodenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:42 schreef MooieLuL het volgende:
roken is voor domme mensen.
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.quote:
nou idd, erg gedurfdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.
En ik denk dat dat wel mee zal vallen als zijn boterham er van afhankelijk is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
Zo hoorde ik net nog dat de CU een onderzoek wil naar de legalisering van euthanasie zo rond 2893.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.
Ik wens hem veel geluk een baan te vinden waar hij wel mag roken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:46 schreef Jarno het volgende:
En ik denk dat dat wel mee zal vallen als zijn boterham er van afhankelijk is.
Eigenaren mogen zelf beslissen of ze hun zaak toegankelijk maken voor rolstoelers? Eigenaren van restaurants mogen zelf beslissen of ze hun keuken hygienisch houden? Etc etc.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
Rookvrij cafe is prima, zolang de eigenaar dat zelf mag beslissen. Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
De meeste eigenaren die hebben nu geen rookverbod, omdat ze gewoon bang zijn klanten te verliezen. Het helpt ook niet als één kroeg wel rookvrij is en de rest niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rookvrij cafe is prima, zolang de eigenaar dat zelf mag beslissen. Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:Jeej, het beste van het hele akkoord!
Die stinklucht weg, horecapersoneel ook recht op rookvrije werkplek, kunnen zien met wie je staat te praten, geen sigaretten tegen je arm aan, geen stinkende asbakken, geen stinkende kleren![]()
!!
Val zelf kapot eikel, alle rokers weten best dat roken slecht voor ze isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
En terecht.
Dood aan alle onwetende kankerlijers.
Ik, als roker, vind het niet zo erg. In andere landen, zoals Italië, GB en de VS is inmiddels al gebleken dat de meeste mensen er even aan moeten wennen, maar er vervolgens geen problemen mee hebben. En laten we eerlijk zijn, wij rokers hebben jarenlang in een bevoorrechte positie tov niet-rokers gezeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:29 schreef tong80 het volgende:
Staat in het regeerakkoord.
Gelukkig ben ik al iets ouder. Maar wat een waanzin. Iedereen weet dat alcohol de nicotine-behoefte stimuleert.
Kut CU.
Zie de post van Copycat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:01 schreef vosss het volgende:
Veel plezier straks in de kroeg als 99% van de rokers wegblijft.
Leven en laten leven ben ik ook voorstander van. Als ik in een restaurant zit en ik ben klaar met eten en heb zin in een sigaret en zie dat er in de buurt nog iemand zit te eten, dan steek ik nog even geen peuk op en wacht ik netjes tot ie klaar is.quote:Als iemand perse wil roken en zijn/haar gezondheid naar zn grootje helpen, prima. Maar ik wil niet ziek worden door iemand anders. dus idd graag Leven en Laten Leven. Mijn leven is meer waard dan iemand zn sigaretje. Dat kun je ook buiten of thuis doen waar je niemand ermee belast..
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef vosss het volgende:
En om op Copycat's reactie te reageren: als ik niet meer mag roken in de kroeg dan ga ik niet meer. Simpel. Als ik een biertje drink rook ik daar graag een sigaretje bij. Als dat niet meer kan dan blijf ik mooi thuis
Als iedereen dat nou eens zou doenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef vosss het volgende:
Leven en laten leven ben ik ook voorstander van. Als ik in een restaurant zit en ik ben klaar met eten en heb zin in een sigaret en zie dat er in de buurt nog iemand zit te eten, dan steek ik nog even geen peuk op en wacht ik netjes tot ie klaar is.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.
Nee, wat dat betreft zit ik heel simpel in elkaar. Als ik ergens geen zin in heb dan doe ik het niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.
Aan mij heb je niet zo'n goedequote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mag ikeens
vragen
wat jij
als
niet-roker
uitgeeft
op een
avondje
stappen?
|
Forum Opties | |