FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegenierstopic 7. Kraak en smaak.
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 21:43
Ha, alweer aan mij de eer!



vorige deel:
Vliegenierstopic 6

tot nu toe bekende vliegers:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
cheukert: Zweef
YellowLedBetter: KLS
Furious: GA
Snowbite: Nog bezig met opleiding
Domai: 11 december naar de KLS
ChopperMick: Chopperbob
McDavid: zweefvliegtuigen
The_stranger: Turboprop
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: zweefvliegtuigen (en L&R)

aanvullingen, u roept maar!

[ Bericht 4% gewijzigd door mcDavid op 05-02-2007 22:36:24 ]
nsfwmaandag 5 februari 2007 @ 21:47
TVP
Mojavemaandag 5 februari 2007 @ 21:51
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:47 schreef nsfw het volgende:
TVP
Wat hij zegt
cheukertmaandag 5 februari 2007 @ 22:05
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef Mojave het volgende:

[..]

Wat hij zegt
cheukertmaandag 5 februari 2007 @ 22:05
Waar is het beertje en dat andere beestje? Die horen er ook bij heh
Autoreplymaandag 5 februari 2007 @ 22:07
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:47 schreef nsfw het volgende:
TVP
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 22:28
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef cheukert het volgende:
Waar is het beertje en dat andere beestje? Die horen er ook bij heh
ja, geef de url ff!
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 22:31
cheukertmaandag 5 februari 2007 @ 22:31

WESTmaandag 5 februari 2007 @ 22:33
tvp
cheukertmaandag 5 februari 2007 @ 22:38
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:31 schreef mcDavid het volgende:
[afbeelding]
hihi lezen hoe dat moet
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 22:41
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:38 schreef cheukert het volgende:

[..]

hihi lezen hoe dat moet
ohja. Voor de pauperts met IE:
http://www.airliners.net/open.file/1170877/L/
Alternatemaandag 5 februari 2007 @ 23:22
Dus eigenlijk zijn er in dit topic maar 3 mensen die echt vliegen
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 23:23
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:22 schreef Alternate het volgende:
Dus eigenlijk zijn er in dit topic maar 3 mensen die echt vliegen
Ik tel er 4. Bovendien doet YLB ook zweefvliegen.

Oh en Turboprop telt ook nog wel als echt vliegen wat mij betreft. Dus 6.
cheukertmaandag 5 februari 2007 @ 23:32
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik tel er 4. Bovendien doet YLB ook zweefvliegen.

Oh en Turboprop telt ook nog wel als echt vliegen wat mij betreft. Dus 6.
Hoe tel jij er 6
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 23:40
cheukert: Zweef
YellowLedBetter: ook zweef
McDavid: zweefvliegtuigen
The_stranger: Turboprop telt ook
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: zweefvliegtuigen

zijn er 6.

rest zijn buschauffeur of buschauffeur i.o.
Alternatemaandag 5 februari 2007 @ 23:45
Agja dat is het verschil tussen hobbyisten en professionals
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 23:48
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:45 schreef Alternate het volgende:
Agja dat is het verschil tussen hobbyisten en professionals
Als professional zijn inhoudt dat je veel centjes krijgt omdat je toevallig in een vliegtuig de automatische piloot in de gaten mag houden (of nog erger: de persoon die de automatische piloot in de gaten houdt in de gaten houden), dan ben ik liever hobyist.
Alternatemaandag 5 februari 2007 @ 23:50
Ja inderdaad, iedereen die een beetje handig is met flightsim kan piloot worden
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 23:55
Als ik NSFW's signature mag geloven wel.
mcDavidmaandag 5 februari 2007 @ 23:56
oh en nee, je moet ook Havo of VWO gedaan hebben, een medische keuring doen, en een rijke papa hebben.
Alternatemaandag 5 februari 2007 @ 23:58
Oow kut, mijn pappa is niet rijk
cheukertdinsdag 6 februari 2007 @ 00:03
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
cheukertdinsdag 6 februari 2007 @ 00:04
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:58 schreef Alternate het volgende:
Oow kut, mijn pappa is niet rijk
Nep piloot !
SnowBitedinsdag 6 februari 2007 @ 07:34
tvp

@cheuk, gefeli! wanneer ga je ongev. beginnen?
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 07:48
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:48 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als professional zijn inhoudt dat je veel centjes krijgt omdat je toevallig in een vliegtuig de automatische piloot in de gaten mag houden (of nog erger: de persoon die de automatische piloot in de gaten houdt in de gaten houden), dan ben ik liever hobyist.
Ik bespeur afgunst
Alternatedinsdag 6 februari 2007 @ 07:58
Ja en daar komt bij dat er niemand de persoon die de automatische piloot in de gaten houd in de gaten houd. Diegene leest de krant.
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 08:14
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 07:58 schreef Alternate het volgende:
Ja en daar komt bij dat er niemand de persoon die de automatische piloot in de gaten houd in de gaten houd. Diegene leest de krant.
Ja! en soms halen wij ook heus wel de automatische piloot er af hoor.
Alternatedinsdag 6 februari 2007 @ 08:25
Waarom zou je dat doen dan
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 12:28
Ja man, dan moet je echt zelf wat gaan doen! Die systemen zitten er niet voor niks op! Om lekker te luieren en relaxen!
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 12:55
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen
MutZdinsdag 6 februari 2007 @ 13:28
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 14:34
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:55 schreef Mojave het volgende:
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen
Dat is dus echt compleet kut he! Je wordt verdomme toch geen piloot om te taxien, of om uberhaupt iets te doen? Daar heb je allerlei kabouters voor enzo
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:34 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Dat is dus echt compleet kut he! Je wordt verdomme toch geen piloot om te taxien, of om uberhaupt iets te doen? Daar heb je allerlei kabouters voor enzo
kwestie van tijd en elke kist is Cat III z
mcDaviddinsdag 6 februari 2007 @ 17:32
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:55 schreef Mojave het volgende:
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen
was dan taxichauffeur geworden
Autoreplydinsdag 6 februari 2007 @ 17:41
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef mcDavid het volgende:

[..]

was dan taxichauffeur geworden
Of machinist.

Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig
mcDaviddinsdag 6 februari 2007 @ 17:58
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:41 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Of machinist.

Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig
En over 20 jaar is de peut op. Komen ze nieteens meer van de grond.
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 18:00
Het niveau Volkert van der G. is hier aardig hoog.
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 18:14
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:41 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Of machinist.

Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig
Huh, ik drink nu ook gewoon hoor.. k zou eigenlijk niet weten wat ik anders zou moeten doen
Autoreplydinsdag 6 februari 2007 @ 18:23
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:00 schreef Mojave het volgende:
Het niveau Volkert van der G. is hier aardig hoog.
Objectief gezien is het misschien niet zo aardig om de mensen hier met een geflipte fanaticus en (meervoudig?) moordenaar te vergelijken. Maar goed, we nemen het je niet kwalijk hoor
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 18:28
Mmzz vreemd, ik voel hier een bepaalde spanning tussen bepaalde personen...mwah zal wel niks voorstellen...
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 18:48
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:23 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Objectief gezien is het misschien niet zo aardig om de mensen hier met een geflipte fanaticus en (meervoudig?) moordenaar te vergelijken. Maar goed, we nemen het je niet kwalijk hoor
Wie zegt dat ik aardig ben dan?
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 18:55
Helemaal niemand!! Waarom ga jij daar van uit dan verdomme, wat denk je wel niet stuk tuig! Ga eerst maar eens leren hoe die autopilot werkt onder het taxien!
cheukertdinsdag 6 februari 2007 @ 18:58
duidelijk weer tijd voor bier en tieten topic begint weer eens serieus te worden
mcDaviddinsdag 6 februari 2007 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:58 schreef cheukert het volgende:
duidelijk weer tijd voor bier en tieten topic begint weer eens serieus te worden
Als piloten onder elkaar het over vliegen gaan hebben, gaat het altijd fout!
Autoreplydinsdag 6 februari 2007 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Mojave het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik aardig ben dan?
Ach, ik ga van het goede in mensen uit
Mojavedinsdag 6 februari 2007 @ 19:36
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:00 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als piloten onder elkaar het over vliegen gaan hebben, gaat het altijd fout!
Nou dat niet, alleen tussen de gemotoriseerden en zwevers wil het niet zo vlotten.
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 21:17
Ik verenig die 2 werelden dan ooit wel een keer Hoe dan ook, de topictitel is zwaar kut. Wat heeft smaak en kraak te maken met vliegen verdomme?! Ik ga toch geen vliegtuig opvreten, en als ik het al zou doen zouden het mijn tanden zijn die kraakten
cheukertdinsdag 6 februari 2007 @ 21:30
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:17 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik verenig die 2 werelden dan ooit wel een keer Hoe dan ook, de topictitel is zwaar kut. Wat heeft smaak en kraak te maken met vliegen verdomme?! Ik ga toch geen vliegtuig opvreten, en als ik het al zou doen zouden het mijn tanden zijn die kraakten
Dat klinkt fucking gay topictitel rijmt op de braak
YellowLedbetterdinsdag 6 februari 2007 @ 21:44
Tss, wie is er hier nou gay dan Je bent pas gay als je geobsedeerd bent door de braak
cheukertdinsdag 6 februari 2007 @ 21:56
Nee, dan ben je dierenliefhebber met je hoofd
Public_NMEdinsdag 6 februari 2007 @ 22:14
Tering, ik heb zin om naar de zon te gaan... Mojave, kunnen we allemaal niet ff mee naar Egypte als de load niet 100% is?

(I know, gare tvp)
nsfwdinsdag 6 februari 2007 @ 23:25
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Mojavewoensdag 7 februari 2007 @ 05:04
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:25 schreef nsfw het volgende:
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Had ik niet beter kunnen samenvatten

@Public, wat mij betreft wel


adios amigos, ik ben ff naar Madrid
jozef444woensdag 7 februari 2007 @ 10:19
Ik vin t wel mooi hoe die jets en prop jongens altijd happen

Maar ach tis geen slecht volk als ik kijk wat ik er tot nu toe van ben tegengekomen
YellowLedbetterwoensdag 7 februari 2007 @ 11:57
Ja, zelf landen is toch wel beetje geil he!
Autoreplywoensdag 7 februari 2007 @ 14:10
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
Public_NMEwoensdag 7 februari 2007 @ 15:21
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:

[..]

[quote]@Public, wat mij betreft wel
Waar aanmelden?!
quote:
adios amigos, ik ben ff naar Madrid
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Mojavewoensdag 7 februari 2007 @ 15:26
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar aanmelden?!
[..]

Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
Public_NMEwoensdag 7 februari 2007 @ 15:30
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Mojavewoensdag 7 februari 2007 @ 15:37
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:30 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
The_strangerwoensdag 7 februari 2007 @ 18:36
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef cheukert het volgende:
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
YellowLedbetterwoensdag 7 februari 2007 @ 18:51
BOM-testen zijn easy men!
Mojavewoensdag 7 februari 2007 @ 19:58
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
nsfwwoensdag 7 februari 2007 @ 23:15
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
The_strangerdonderdag 8 februari 2007 @ 09:02
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken.

Bijvoorbeeld: vlucht AMS-ZRH, alles van BRU naar boven CAT II weer, ten zuiden daarvan CAT I, LUX is ook je takeoff altn, (op de F50 moet dat binnen 1 uur still air N-1, 200NM) en je krijgt na take off een engine fire die pas na 2 fire bottles uitgaat... Wat doe je... 200NM vliegen naar LUX (het dichtsbijzijnste veld dat aan de minima voldoet), of tegen de regels op N-1 een CAT II op AMS?

Dat soort dingen....
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:15 schreef nsfw het volgende:

[..]

Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
Ligt aan wie het zijn Blijf een Nederlander he?

Maar ben na mijn examen meteen 4 dagen op stap met die crew, allemaal uitslaaps, dus dat komt wel goed...

[ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 13:10:07 ]
mcDaviddonderdag 8 februari 2007 @ 11:23
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Autoreply het volgende:
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
YellowLedbetterdonderdag 8 februari 2007 @ 15:49
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
mcDaviddonderdag 8 februari 2007 @ 16:08
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand:
Autoreplydonderdag 8 februari 2007 @ 16:34
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden.
The_strangerdonderdag 8 februari 2007 @ 16:47
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Speciaal voor jou:

Een van mijn instructeurs op de door mijn gevolgde vliegschool heette Kraak.

En mensen die zweefvliegen hebben geen..... (*)

(*)just kidding uiteraard, allen die het luchtruim verkiezen, met of zonder motor, zijn allen één grote familie


[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 17:04:39 ]
Alternatedonderdag 8 februari 2007 @ 17:37
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden.
cheukertdonderdag 8 februari 2007 @ 19:42
Goed voor het milieu
Public_NMEdonderdag 8 februari 2007 @ 20:48
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef cheukert het volgende:
Goed voor het milieu
En de centjes...
HAL9000Sdonderdag 8 februari 2007 @ 20:51
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Public_NMEdonderdag 8 februari 2007 @ 20:57
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:51 schreef HAL9000S het volgende:
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's
HAL9000Sdonderdag 8 februari 2007 @ 21:00
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's
Klopt maar wel meer dan 130 F16 piloten, zo rond de 250 schat ik. (niet dat dat veel is idd)
YellowLedbetterdonderdag 8 februari 2007 @ 21:02
Take off met ijs op de vleugels is doodslag!!
Autoreplydonderdag 8 februari 2007 @ 21:04
http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=20396

Ow, prachtig
cheukertdonderdag 8 februari 2007 @ 22:16
quote:
www.watbenjedan.nl
YellowLedbetterdonderdag 8 februari 2007 @ 23:25
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!!
mcDavidvrijdag 9 februari 2007 @ 01:47
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!!
steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.
Mojavevrijdag 9 februari 2007 @ 04:07
paar vlokjes sneeuw en het is weer chaos op Schiphol, 1.30 uur delay door 't geweldige de-ice systeem op SPL.
En dan ook nog een 2 step de-ice dit is toch geen sneeuw man.


Maar in Egypte was het wel ff rond de 20 graden vanavond
YellowLedbettervrijdag 9 februari 2007 @ 09:54
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.
Ghehehe, oh dude, you crack me up!!!
Alternatevrijdag 9 februari 2007 @ 11:32
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost.
YellowLedbettervrijdag 9 februari 2007 @ 12:05
killfrost is niks, je bent echt een mietje als je je dan laat de-icen!!
Mojavevrijdag 9 februari 2007 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:32 schreef Alternate het volgende:
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost.
Ja man wat ziet er chemisch uit, op bestemming ben ik ook maar direkt gaan checken of er nog niks van de fuselage was weggevroten door dat spul.
Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV voot was gegroeid

Tja als er eenmaal 'de-icing required' in 't log staat dan moeten we wel he...


Alternate of nsfw toevallig PH-WXD gister?
Public_NMEvrijdag 9 februari 2007 @ 16:43
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:17 schreef Mojave het volgende:

[..]

Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV vloot was gegroeid
Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit
The_strangervrijdag 9 februari 2007 @ 17:06
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit
De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....
Public_NMEvrijdag 9 februari 2007 @ 17:32
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....
Ah ok, op die fiets Ik heb er niet zoveel verstand van... Ze hebben het zeker nodig, want op HEL wil het uiteraard nog wel eens een nachtje vriezen
Mojavevrijdag 9 februari 2007 @ 20:40
had maar eens een fototje genomen

Public_NMEvrijdag 9 februari 2007 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:40 schreef Mojave het volgende:
had maar eens een fototje genomen

[afbeelding]
Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?! Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....
SnowBitezaterdag 10 februari 2007 @ 00:04
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....
ZO! Dat zie je goed!!!
Public_NMEzaterdag 10 februari 2007 @ 00:12
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 00:04 schreef SnowBite het volgende:

[..]

ZO! Dat zie je goed!!!
Op een v/d foto's van Scottsdale zag ik een DC4 volgens mij? Iig het was echt een zwaar vette oldschool bak met 4 props.

Rechtsachter op de foto staat nog een KL744 (kan niet zeggen of hij full pax of combi is... )
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 08:58
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?!
Yep lekker warm en gezellig.... Er zijn tegenwoordig zelfs de-icing trucks waarbij de spuiter in die cabine zit, en ook het voertuig bestuurd


Zo slecht hebben ze het niet meer, dat was vroeger wel anders
Mojavezaterdag 10 februari 2007 @ 09:16
Ja, personneel zat op Schiphol!

Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad?
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 09:43
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:16 schreef Mojave het volgende:
Ja, personneel zat op Schiphol!

Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad?
Ja naar de albert heijn... (vliegen is leuk, maar je moet het niet overdrijven)
Mojavezaterdag 10 februari 2007 @ 09:57
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja naar de albert heijn... (vliegen is leuk, maar je moet het niet overdrijven)
Hahaha, ben jij ALWEER vrij!
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 12:13
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:57 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hahaha, ben jij ALWEER vrij!
Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?
Mojavezaterdag 10 februari 2007 @ 12:44
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?
Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
Public_NMEzaterdag 10 februari 2007 @ 12:49
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
Schiet es op man! Je moet al over 2 uurtjes vliegen.... Je mag trouwens ook niet klagen, vanavond gewoon om 18.05 weer terug zodat je nog voldoende pils kan nuttigen!
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
Voor de opleiding, 1 simbeurt training, die anders was mijn command profcheck, soort van examen dus... Nu dat weer achter de rug is, zondag weer de lucht in (2x RTM_LHR)...
YellowLedbetterzaterdag 10 februari 2007 @ 14:50
En ik maar hard leren....
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 15:03
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
En ik maar hard leren....
Wie zegt dat ik dat ook niet doe? Het BOM en AOM volume II staan nu op stip in mijn lijst van meest gelezen boeken....
Alternatezaterdag 10 februari 2007 @ 15:06
Wat staat er voor boeiends in AOM II dan? Bij mij is dat zo ongeveer de minstgelezen (en de dunste)
Zie ik vast iets over het hoofd.
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 15:09
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:06 schreef Alternate het volgende:
Wat staat er voor boeiends in AOM II dan? Bij mij is dat zo ongeveer de minstgelezen (en de dunste)
Zie ik vast iets over het hoofd.
Zal wel verschillen per type, denk ik...

Bij ons staan er de flighttechniques in, per systeem de abnormal procedures, de MEL, alle emergency procedures, etc...

Vrij belangrijk dus
Alternatezaterdag 10 februari 2007 @ 17:04
Aah dat hebben ze bij ons allemaal in AOM III gestopt. Het 'paniek boek'.
Behalve flighttechniques, dat staat in II.
Erg logisch, want de MEL heet bij ons ook gewoon 2.6 alleen dat zit dan in boek III
The_strangerzaterdag 10 februari 2007 @ 17:09
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:04 schreef Alternate het volgende:
Aah dat hebben ze bij ons allemaal in AOM III gestopt. Het 'paniek boek'.
Behalve flighttechniques, dat staat in II.
Erg logisch, want de MEL heet bij ons ook gewoon 2.6 alleen dat zit dan in boek III
Deel III doen we niet aan slechts I (systeembeschrijving, flightplanning, performance en loading) en II

Een F50 heeft ook niet zoveel om te beschrijven
Mojavezaterdag 10 februari 2007 @ 19:34
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:49 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Schiet es op man! Je moet al over 2 uurtjes vliegen.... Je mag trouwens ook niet klagen, vanavond gewoon om 18.05 weer terug zodat je nog voldoende pils kan nuttigen!
Idd, proost!
Mojavezondag 11 februari 2007 @ 10:33
Homo's!!!

Pilotem zijn ook homo's

Public_NMEzondag 11 februari 2007 @ 11:18
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:33 schreef Mojave het volgende:
Homo's!!!

Pilotem zijn ook homo's

Pilotem nog wel!! Heaumeaux!!!
Autoreplyzondag 11 februari 2007 @ 13:52
Ongevallenverslag van Husbos 2005. Voor de minder ge"interesseerden; bekijk iig foto 9 eventjes
Dood door schuld mijns inziens
cheukertzondag 11 februari 2007 @ 15:24
Is dat die ene van de WK junioren?
Public_NMEzondag 11 februari 2007 @ 17:56
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:52 schreef Autoreply het volgende:

Dood door schuld mijns inziens
Dat is echt belachelijk laag... maarja die mensen gingen daar express staan heh? (in approach path)
MutZzondag 11 februari 2007 @ 18:08
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:52 schreef Autoreply het volgende:
Ongevallenverslag van Husbos 2005. Voor de minder ge"interesseerden; bekijk iig foto 9 eventjes
Dood door schuld mijns inziens
Wij krijgen van de DDI een uitbrander als we daar durven te gaan staan... Zelfs over dat pad rijden als er een kist gaat kruisen is al 'not done'
cheukertzondag 11 februari 2007 @ 19:05
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:08 schreef MutZ het volgende:

[..]

Wij krijgen van de DDI een uitbrander als we daar durven te gaan staan... Zelfs over dat pad rijden als er een kist gaat kruisen is al 'not done'
Welk pad bedoel je?
Autoreplyzondag 11 februari 2007 @ 19:22
Los daarvan, op een halve meter (2 ft) over mensen heenrossen. Ben je wel lekker bij je hoofd. Maargoed, jonge mannen, grote ego's, er vallen een hoop dooien op WK's..
Ik houd het meestal wel gezien bij een metertje of 2/3, da's spectaculair genoeg.
Autoreplyzondag 11 februari 2007 @ 19:25
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is echt belachelijk laag... maarja die mensen gingen daar express staan heh? (in approach path)
Klopt. Neil Lawson was de beste luchtvaartfotograaf waar ik foto's van kende en ik ken er heel wat...

Maargoed, als je het dus overleefd zijn dit soort foto's het resultaat (280 km/h is bijna 80 m/s...)
Public_NMEzondag 11 februari 2007 @ 19:26
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:22 schreef Autoreply het volgende:
Los daarvan, op een halve meter (2 ft) over mensen heenrossen. Ben je wel lekker bij je hoofd. Maargoed, jonge gasten, grote ego's, er vallen een hoop dooien op WK's..
Ik houd het meestal wel gezien bij een metertje of 2/3, da's spectaculair genoeg.
Die gast mag nog van geluk spreken dat hij een controlled crash landing kon doen in dat graanveld... Zit toch aardig snelheid aan volgens mij, en die dingen zijn niet heel erg stevig.
mcDavidzondag 11 februari 2007 @ 19:41
Sloof je je uit om je vliegtuig optijd af te hebben, blijkt dat de persoon die de BvL moet verlengen daar nog even niet aan gedacht heeft
cheukertzondag 11 februari 2007 @ 20:08
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die gast mag nog van geluk spreken dat hij een controlled crash landing kon doen in dat graanveld... Zit toch aardig snelheid aan volgens mij, en die dingen zijn niet heel erg stevig.
Stevig zijn die units wel opzich, Hawker xp800 die een zweefvliegtuigje kopt, doet toch meer pijn dan je zou denken



Autoreplyzondag 11 februari 2007 @ 20:21
Het verhaal is in het vorige topic voorbij gekomen. De vrouwelijke piloot was serieus gewond en ze hebben de kist zonder landingsgestel aan de grond gekregen. Zweefvlieger is gesprongen en was alleen woedend dat ie uit de lucht werd gevlogen
MutZzondag 11 februari 2007 @ 20:38
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:05 schreef cheukert het volgende:

[..]

Welk pad bedoel je?
Op Terlet, als er op de 04 of 22 gevlogen wordt, dan moet je over een pad wat final kruist. Een beetje zo'n zelfde situatie als je op de foto ziet...
Public_NMEzondag 11 februari 2007 @ 20:51
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:08 schreef cheukert het volgende:

[..]

Stevig zijn die units wel opzich, Hawker xp800 die een zweefvliegtuigje kopt, doet toch meer pijn dan je zou denken
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wow! Anders komt ff het halve flightpanel eruit!!!
Mojavezondag 11 februari 2007 @ 21:51
weekend, bier.
cheukertzondag 11 februari 2007 @ 22:12
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef MutZ het volgende:

[..]

Op Terlet, als er op de 04 of 22 gevlogen wordt, dan moet je over een pad wat final kruist. Een beetje zo'n zelfde situatie als je op de foto ziet...
L-strip? bij de 04's bij de snelweg zijn er toch een rij bomen?
YellowLedbetterdinsdag 13 februari 2007 @ 17:27
cheuk, dikke wannabe!! Wanneer kom je hier heen?
cheukertdinsdag 13 februari 2007 @ 22:43
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
cheuk, dikke wannabe!! Wanneer kom je hier heen?
Don't call me fat you fuckin' jew! ik heb morgen school en overmorgen ook dus ik kom wel als ik klaar ben daarmee denk ik
Mojavewoensdag 14 februari 2007 @ 10:30
quote:
Late evening ABZ, shortly before airfield closed for the day:- "F***ing DanAir 123 fully established R/W 18"
Tower: "Say again callsign"
"F****ing Dan Air 123"
"Phone ATC please after arrival"
" OK. Please listen to your ATIS before I call"
Loud and clear in background of ATIS recording "When's that f****ing Dan Air 123 going to arrive so we can all go home"
nsfwwoensdag 14 februari 2007 @ 13:05
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:30 schreef Mojave het volgende:

[..]
YellowLedbetterwoensdag 14 februari 2007 @ 14:05
ik vermaak me trouwens kostelijk op airdork!
Billy_Mackwoensdag 14 februari 2007 @ 18:48
tvp
YellowLedbetterwoensdag 14 februari 2007 @ 18:53
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork
mcDavidwoensdag 14 februari 2007 @ 19:23
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork
Je vergeet te melden dat de TT kut is.
cheukertwoensdag 14 februari 2007 @ 20:13
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork
pwnd door airdorruk lollercoptereinz!!!!11!1rofllmoanadeomfgpwnagejeweeeetssszWeipoliZei!!!!2@@!straatleven
Mojavewoensdag 14 februari 2007 @ 21:07
ochtendvluchten
Autoreplywoensdag 14 februari 2007 @ 21:19
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Je vergeet te melden dat de TT kut is.
Weet je al waar dat filmpje vandaan kwam?

Lekker door een tunnel baggeren:

http://www.liveleak.com/view?i=96309eda84

cheukertwoensdag 14 februari 2007 @ 21:39
Netals Murdock in the A-team
YellowLedbetterdonderdag 15 februari 2007 @ 00:38
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdork Ongehoord!!
Mojavedonderdag 15 februari 2007 @ 04:28
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:38 schreef YellowLedbetter het volgende:
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdork Ongehoord!!
dat krijg je als je klassensites 100 jaar voor aanvang opent
The_strangerdonderdag 15 februari 2007 @ 09:07
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:38 schreef YellowLedbetter het volgende:
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdork Ongehoord!!
Wist niet dat dat überhaupt mogelijk was
mcDaviddonderdag 15 februari 2007 @ 10:24
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:19 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Weet je al waar dat filmpje vandaan kwam?

Lekker door een tunnel baggeren:

http://www.liveleak.com/view?i=96309eda84

wat een malloot

Heb wel eens gehoord dat het vrijwel onmogelijk is met een helikopter in een gesloten ruimte te vliegen, omdat je dan constant door je eigen wervels maait... Maar blijkbaar is het dus toch wel te doen!

Ohja dat filmpje...
Wie heeft het filmpje "Final Movie" , de logo-film van 5-5, voor AR?

hij wil de pikkies uitlachen
YellowLedbetterdonderdag 15 februari 2007 @ 11:50
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde
Mojavedonderdag 15 februari 2007 @ 14:34
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde
Nou ja, bier dan maar?
Autoreplydonderdag 15 februari 2007 @ 14:40
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde
Kunt u 'm mailen oid
Mojavedonderdag 15 februari 2007 @ 15:32


Autoreplydonderdag 15 februari 2007 @ 16:20
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:32 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik moest lachen
YellowLedbetterdonderdag 15 februari 2007 @ 16:42
Ja, ellker 132 mb mailen, puik plan! Nee niet dus, maar ik heb em van die site van ze gehaald
mcDaviddonderdag 15 februari 2007 @ 21:31
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:32 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Doet me denken he,

als je nou in de 15 meter klasse start, met winglets van 20 meter hoog. En dan de hele wedstrijd op zijn kant vliegt! Dan heb je dik voordeel!
cheukertdonderdag 15 februari 2007 @ 21:33
Wat een kut gedachte
mcDaviddonderdag 15 februari 2007 @ 21:34
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef cheukert het volgende:
Wat een kut gedachte
misschien had ik die laatste pul toch moeten laten staan ;')
Autoreplydonderdag 15 februari 2007 @ 21:35
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Doet me denken he,

als je nou in de 15 meter klasse start, met winglets van 20 meter hoog. En dan de hele wedstrijd op zijn kant vliegt! Dan heb je dik voordeel!
www.sifow.com

SPAN IS FOR WIMPS
quote:
#

Why not have say a really long upward tip, say 25 metres on each tip, and then fly at 90 degrees to the horizontal, in effect creating an ASH 25 bi-plane that qualifies as a standard glass glider??
mcDaviddonderdag 15 februari 2007 @ 21:37
quote:
Dear reader - You may have noticed this site has been unchanged for the best part of a year...this is due in equal measure to my laziness and my computer's ability to destroy hard disks. Sorry...we both promise not to do it again. Really.
Dat mag ik wel.
Autoreplydonderdag 15 februari 2007 @ 21:40
Hoe werken winglets:
quote:
The answer to the 'benefit' question is that in theory at least, having a boring wing/no-wing boundary causes an inefficient airflow (the air is happily flowing over the smooth white surface of the wing, then slips off the end and tumbles around madly in an unorganised manner shouting 'aaarrrggghhh') which in turn creates drag. Drag is bad, we don't like drag, oh no. The upward lump of glassfibre creates a sort of playground for air particles, where they all queue up neatly and slide off the end in an organised manner going 'wwwweeeeeeeeeeeeee' instead. This creates either less drag (better performance) or at least more predictable air particles (better low speed handling). Manufactures claim performance, pilots claim handling and cynics claim cost. Still they do look nice.
Public_NMEzaterdag 17 februari 2007 @ 23:08
quote:
Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency
Mojavezondag 18 februari 2007 @ 09:08
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:08 schreef Public_NME het volgende:

[..]

cheukertmaandag 19 februari 2007 @ 16:47
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:08 schreef Public_NME het volgende:

[Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency]

Hoe doen ze dat dan zendknop even indrukken om te lachen ofzo lollercoptereinz!!!rofllmaonadepwnageomfglollereinz!!11zWeipoliZei!!!!2@@!!PWND
Mojavemaandag 19 februari 2007 @ 17:25
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:47 schreef cheukert het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan zendknop even indrukken om te lachen ofzo lollercoptereinz!!!rofllmaonadepwnageomfglollereinz!!11zWeipoliZei!!!!2@@!!PWND
Ja.
YellowLedbettermaandag 19 februari 2007 @ 18:16
Bahaha Woehoehoe!
Public_NMEdinsdag 20 februari 2007 @ 16:28
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:25 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja.
Moest je vandaag naar Egypte?
YellowLedbetterdinsdag 20 februari 2007 @ 16:47
ik moest vandaagnaar school, is bijna net zo leuk als Egypte
Mojavedinsdag 20 februari 2007 @ 17:27
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:28 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Moest je vandaag naar Egypte?
Nee
Public_NMEdinsdag 20 februari 2007 @ 17:56
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Mojave het volgende:

[..]

Nee
Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar 'Hoer'ghada vliegen/vlogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Public_NME op 20-02-2007 20:17:15 ]
Mojavedinsdag 20 februari 2007 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar Hoerghada vliegen/vlogen.
Haha nee ik ben lekker thuis ;-)
Kevin1Bravovrijdag 23 februari 2007 @ 11:28
TVP
Indexvrijdag 23 februari 2007 @ 16:52
boeing 787 dreamliner
cheukertvrijdag 23 februari 2007 @ 17:39
topic sterft af
ChopperMickzaterdag 24 februari 2007 @ 09:44
iedereen is te druk met vliegen, deze gast in Amsterdam bewijst in elk geval het voordeel van een heli...



bron: nu.nl

[ Bericht 42% gewijzigd door ChopperMick op 24-02-2007 09:50:30 ]
Mojavezaterdag 24 februari 2007 @ 10:15
Wat 'n dag gister.
Madrid sterf
smash789zaterdag 24 februari 2007 @ 12:52
Weet iemand hier of je met een burgerkist een touch 'n go of op z'n minst een low approach mag maken op een militair veld?
The_strangerzaterdag 24 februari 2007 @ 13:02
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:52 schreef smash789 het volgende:
Weet iemand hier of je met een burgerkist een touch 'n go of op z'n minst een low approach mag maken op een militair veld?
Volgens mij wel, mits je toestemming hebt van de verkeersleiding op dat veld. Nu zal dat op Eindhoven, de Kooy en Twente niet zo'n probleem zijn, Leeuwarden zal wat lastiger zijn...
smash789zaterdag 24 februari 2007 @ 13:39
Het gaat mij om Woensdrecht, zou er binnenkort wel graag een touch 'n go willen maken, hoe doe je zoiets eigenlijk? Gewoon bij entry van de CTR vragen om een touch 'n go? Of moet je zoiets vantevoren kenbaar maken over de telefoon ofzo?
Mojavezaterdag 24 februari 2007 @ 13:43
Gister go-around moeten maken op Madrid door die pauper verkeersleiding daar
Autoreplyzaterdag 24 februari 2007 @ 13:44
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef smash789 het volgende:
Het gaat mij om Woensdrecht, zou er binnenkort wel graag een touch 'n go willen maken, hoe doe je zoiets eigenlijk? Gewoon bij entry van de CTR vragen om een touch 'n go? Of moet je zoiets vantevoren kenbaar maken over de telefoon ofzo?
Van tevoren, vliegplan. En geloof me, dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, je moet opzouten daaro. In het weekend overigens ook, want dat zijn er zweef-activiteiten.
Autoreplyzaterdag 24 februari 2007 @ 13:44
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:43 schreef Mojave het volgende:
Gister go-around moeten maken op Madrid door die pauper verkeersleiding daar
Wat gebeurde er dan?
Mojavezaterdag 24 februari 2007 @ 15:10
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan?
Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.
smash789zaterdag 24 februari 2007 @ 16:59
Een touch 'n go op een militair veld is zeker ook wel gratis?
ChopperMickzaterdag 24 februari 2007 @ 17:24
Even bellen en een PPR nummer aanvragen. Kans dat je die krijgt is niet bijzonder groot hoewel Woensdrecht voornamelijk een opleidingsveld is. Dus even bellen, goed verhaal houden en wie weet.
Autoreplyzaterdag 24 februari 2007 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:59 schreef smash789 het volgende:
Een touch 'n go op een militair veld is zeker ook wel gratis?
Ja. Op Woensdrecht krijg je echter nooit toestemming, tenzij voor een emergency oid.
cheukertzaterdag 24 februari 2007 @ 17:41
Op Valkenburg was het zo dat er buiten de openingstijden van het veld, er geen Tower aanwezig was. Ik heb er echter wel burgerkisten (niet EHVB-based) gezien.
YellowLedbetterwoensdag 28 februari 2007 @ 19:28
Zozo, was zker wel geil he!
Mojavewoensdag 28 februari 2007 @ 19:43
ha kadavers
cheukertwoensdag 28 februari 2007 @ 20:34
waat?
Mojavewoensdag 28 februari 2007 @ 20:39
@stranger: toevallig volgende week donderdagavond naar MST?
The_strangervrijdag 2 maart 2007 @ 08:36
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:39 schreef Mojave het volgende:
@stranger: toevallig volgende week donderdagavond naar MST?
nee... helaas niet....
Autoreplyvrijdag 2 maart 2007 @ 09:58
Zow, ook weer terug na een dagje Fokker
Public_NMEzondag 4 maart 2007 @ 16:35
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.
Ik zou juist wel eens een go-around willen maken; nog nooit meegemaakt terwijl ik vrij veel heb gevlogen. Overigens wel eens een kist een go-around zien maken omdat wij nog niet v/d baan af waren in HEL.
smash789zondag 4 maart 2007 @ 19:56
Nog nooit een go-around geoefend dan?????
Mojavezondag 4 maart 2007 @ 21:14
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef smash789 het volgende:
Nog nooit een go-around geoefend dan?????
Wie? ik? tuurlijk wel
smash789maandag 5 maart 2007 @ 01:16
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Mojavemaandag 5 maart 2007 @ 09:15
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
gokte ik al op
Public_NMEmaandag 5 maart 2007 @ 17:08
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Dagelijks met mijn 772ER (met FS2004 uiteraard )
smash789maandag 5 maart 2007 @ 17:18
Right, ik volg het niet meer helemaal. Ik dacht dat je echt een piloot was.
mcDavidmaandag 5 maart 2007 @ 17:20
Go-around is voor watjes.
Public_NMEmaandag 5 maart 2007 @ 17:27
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:18 schreef smash789 het volgende:
Right, ik volg het niet meer helemaal. Ik dacht dat je echt een piloot was.
Waaruit moet dat blijken dan? Ik sta niet in de OP hoor, ben hier maar gast...
YellowLedbettermaandag 5 maart 2007 @ 17:54
dit gaat nergens meer over! ga vliegen ofzo
mcDavidmaandag 5 maart 2007 @ 18:13
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
dit gaat nergens meer over! ga vliegen ofzo
Het veld was te nat
YellowLedbettermaandag 5 maart 2007 @ 19:21
En bij ons lag de lier eruit, en de sleepkist ook En ik was er niet gister dus tja
Mojavemaandag 5 maart 2007 @ 20:42
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?

Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
Autoreplymaandag 5 maart 2007 @ 20:47
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:42 schreef Mojave het volgende:
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?

Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
Zeg kneus, wordt 's volwassen enzo. Ik heb iets te vaak near-misses met onwetende en luie collega's van je. En maar patsen

Ik en subtiel, sorry
Alternatemaandag 5 maart 2007 @ 21:27
Onwetend en lui
Die zweefmug zie je ongeveer 2 seconden voor de impact als je met 250 kts door E heen boort.
Dus ik zou zeggen of je stopt er een transponder in, of je komt niet meer boven de +- 2000 feet.
mcDavidmaandag 5 maart 2007 @ 21:29
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:27 schreef Alternate het volgende:
Onwetend en lui
Die zweefmug zie je ongeveer 2 seconden voor de impact als je met 250 kts door E heen boort.
Dus ik zou zeggen of je stopt er een transponder in, of je komt niet meer boven de +- 2000 feet.
Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.
YellowLedbettermaandag 5 maart 2007 @ 21:59
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:42 schreef Mojave het volgende:
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?

Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!
Autoreplymaandag 5 maart 2007 @ 22:06
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.
Precies. Houd je aan de regels of ga naar luchtruim dat jouw "kwaliteiten" wel aan kan. Klasse E en vooral G zijn gewoon vfr, dus opgezout als je dat niet trekt.
Alternatemaandag 5 maart 2007 @ 22:19
Het is een beetje als een birdstrike, kut voor die vogel, maar het is z'n eigen schuld.
mcDavidmaandag 5 maart 2007 @ 22:23
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:19 schreef Alternate het volgende:
Het is een beetje als een birdstrike, kut voor die vogel, maar het is z'n eigen schuld.
Jammer voor die lui met die fohn's onder de vleugels dat ze meestal geen chute dragen, in tegenstelling tot de meeste zwevers.
smash789dinsdag 6 maart 2007 @ 01:06
Denk niet dat je veel kans maakt nog eruit te springen na een mid-air collision, en ik denk dat de jetliner slechts lichte schade zou hebben.
Autoreplydinsdag 6 maart 2007 @ 03:55
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 01:06 schreef smash789 het volgende:
Denk niet dat je veel kans maakt nog eruit te springen na een mid-air collision, en ik denk dat de jetliner slechts lichte schade zou hebben.
Van de iets van 15 gevallen van collisions tussen zweefkisten en heavy metal kan ik me maar 2 doden bij de zwevers herinneren. Je raakt vrijwel altijd de vleugel of staart.
The_strangerdinsdag 6 maart 2007 @ 08:52
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]


[..]

Precies. Houd je aan de regels of ga naar luchtruim dat jouw "kwaliteiten" wel aan kan. Klasse E en vooral G zijn gewoon vfr, dus opgezout als je dat niet trekt.
Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...

Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C...

Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch?

En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaald Men moet nu officieel respect hebben voor mijn en mijn strepen
smash789dinsdag 6 maart 2007 @ 09:21
Wat is dat? Iets met meteo ofzo?
Alternatedinsdag 6 maart 2007 @ 10:16
Gefeliciteerd!
Pas maar op dat je strepen er niet aftrillen in die rammelbak
Mojavedinsdag 6 maart 2007 @ 10:22
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...

Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C...

Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch?


En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaald Men moet nu officieel respect hebben voor mijn en mijn strepen
Gefeliciteerd man!
Mojavedinsdag 6 maart 2007 @ 10:23
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:59 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!
ho-ho ik heb het ook niet over jou hoor
Mojavedinsdag 6 maart 2007 @ 10:24
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.
Jij bent echt het type zweefvlieger wat ik bedoel hilarisch!
Mojavedinsdag 6 maart 2007 @ 10:25
Zo, klaar.
Autoreplydinsdag 6 maart 2007 @ 10:27
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...
Ja, ik weet 't. Ook Frankrijk is af en toe een puinhoop.
quote:
Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C...

Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch?
Met die instelling van beide kanten gaat het prima samen
quote:
En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaald Men moet nu officieel respect hebben voor mijn en mijn strepen
Gefeli
The_strangerdinsdag 6 maart 2007 @ 10:32
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:21 schreef smash789 het volgende:
Wat is dat? Iets met meteo ofzo?
Bomexamen?

Da's het afsluitende examen aan het eind van je captains opleiding. Het BOM staat voor Basic Operations Manual, een boek met regels waar ik me aan moet houden tijdens het voorbereiden en uitvoeren van de vlucht qua weer, vlieghoogtes, companyregulations, wet, rusttijden, etc...
Plus het examen gaat ook over performance, systemen en alles wat met vliegen te maken heeft.

Al met al een vrij lastig examen, welke me achteraf 100% mee viel....
YellowLedbetterdinsdag 6 maart 2007 @ 12:07
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:23 schreef Mojave het volgende:

[..]

ho-ho ik heb het ook niet over jou hoor
Weet ik wel hoor Maar ik zag een geweldige mogelijkheid om een opmerking te plaatsen over flubberende bilnaden van oma´s en dan ben ik niet meer te houden!!
Mojavedinsdag 6 maart 2007 @ 12:13
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Weet ik wel hoor Maar ik zag een geweldige mogelijkheid om een opmerking te plaatsen over flubberende bilnaden van oma´s en dan ben ik niet meer te houden!!
Goeie!
The_strangerdinsdag 6 maart 2007 @ 12:19
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Maar ik zag een geweldige mogelijkheid om een opmerking te plaatsen over flubberende bilnaden van oma´s en dan ben ik niet meer te houden!!
Ik denk dat we daar allemaal last van hebben, als we die mogelijkheid hebben
YellowLedbetterdinsdag 6 maart 2007 @ 14:21
Kijk, pilotenhumor he
The_strangerdinsdag 6 maart 2007 @ 14:27
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Kijk, pilotenhumor he
is er betere humor dan?
YellowLedbetterdinsdag 6 maart 2007 @ 17:00
Mijn antwoord is een simpel nee.
cheukertdinsdag 6 maart 2007 @ 17:24
Nog goeie tjiks inde die nieuwe klas YellowLedbetter?
Radjeshdinsdag 6 maart 2007 @ 17:32
tvp, vliegtuigen zijn gaaf
YellowLedbetterdinsdag 6 maart 2007 @ 19:42
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef cheukert het volgende:
Nog goeie tjiks inde die nieuwe klas YellowLedbetter?
Ja kweenie he, ik hoor geruchten dat er wel een vrouw in zit maar of ze knap is ga ik vnaaf ff sjekken denk ik. Maar tis wel een rare klas hoor!
mcDavidwoensdag 7 maart 2007 @ 21:41
quote:
Stelling 27: Met de voltooiing van de hogesnelheidslijn (HSL) kan Rotterdam Airport sluiten.
quote:
Fortuyn
Partij stemde: oneens

Toelichting partij bij stelling 27
Kan die HSL vliegen ?
Misschien heb ik toch verkeerd gestemd

[ Bericht 3% gewijzigd door mcDavid op 07-03-2007 21:47:06 ]
smash789woensdag 7 maart 2007 @ 21:58
Wat bedoel je nou precies McDavid?
mcDavidwoensdag 7 maart 2007 @ 22:06
dat antwoord van ze. "Kan die HSL vliegen?". Zo droog

niet dat ik een partij met zulke beargumentatie serieus neem, maargoed.
smash789woensdag 7 maart 2007 @ 22:30
Maar het dekt toch PRECIES de lading? In korte bewoording zo duidelijk mogelijk!
YellowLedbetterdonderdag 8 maart 2007 @ 12:14
Cheuk, 1 dame in de nieuwe klas maar niet echt dat je zegt GEIL!!
Public_NMEvrijdag 9 maart 2007 @ 13:33
Moja, houden jullie bij HV ook wel eens een personeelsbbq? (Zie filmpje)

http://www.yougottaseethi(...)esian%20airline.html
Mojavezaterdag 10 maart 2007 @ 17:57
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:33 schreef Public_NME het volgende:
Moja, houden jullie bij HV ook wel eens een personeelsbbq? (Zie filmpje)

http://www.yougottaseethi(...)esian%20airline.html
doet 't nie!
mcDavidzaterdag 10 maart 2007 @ 18:26
Spanlakken is goed tegen verkoudheid.
YellowLedbettermaandag 12 maart 2007 @ 17:45
juist.....
Public_NMEmaandag 12 maart 2007 @ 18:01
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:57 schreef Mojave het volgende:

[..]

doet 't nie!
Bij mij wel?
Public_NMEvrijdag 16 maart 2007 @ 16:14
Zijn jullie allemaal neergestort ofzo?!
mcDavidvrijdag 16 maart 2007 @ 18:44
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen
Public_NMEvrijdag 16 maart 2007 @ 18:50
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef mcDavid het volgende:
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen
Toch dramaweer....
jozef444vrijdag 16 maart 2007 @ 19:00
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Toch dramaweer....
wat hij zegt
mcDavidvrijdag 16 maart 2007 @ 19:05
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Toch dramaweer....
Ik wou goftedomme een doellanding maken op de eerste vliegdag. Maargoed nu wordt het dus een dagje instructeurs rondvliegen

En het wordt GEEN dramaweer, Die warmtefronten zijn een HOAX!

mcDavidvrijdag 16 maart 2007 @ 19:12
Oi me nieuwe verzekeringspapieren lagen bij de post!

Dus wie weet... als ze me geloven dat mijn medical nog tot april 2008 loopt...
Autoreplyvrijdag 16 maart 2007 @ 22:44
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef mcDavid het volgende:
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen
Ik ook. Maargoed, mijn medical is verlopen. (Na 6 jaar )
YellowLedbetterzaterdag 17 maart 2007 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:05 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik wou goftedomme een doellanding maken op de eerste vliegdag. Maargoed nu wordt het dus een dagje instructeurs rondvliegen

En het wordt GEEN dramaweer, Die warmtefronten zijn een HOAX! [afbeelding]

Heb je je GPL nou nog niet? volgens mij ben jij echt een fucking drama piloot. Hoe lang ben je nou al bezig?
jozef444zaterdag 17 maart 2007 @ 18:58
Jawel de eerste startjes zijn gemaakt vandaag , niet dat dat voor mij ook t geval was want de 2 zitters zijn nog niet in de vaart
Mojavezaterdag 17 maart 2007 @ 21:45
Van mij mag er een slotje op dit topic.

Public_NMEzaterdag 17 maart 2007 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:45 schreef Mojave het volgende:
Van mij mag er een slotje op dit topic.

[afbeelding]
Wieso?
mcDavidzaterdag 17 maart 2007 @ 22:24
Ik kan het nog!
mcDavidzaterdag 17 maart 2007 @ 22:24
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:56 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Heb je je GPL nou nog niet? volgens mij ben jij echt een fucking drama piloot. Hoe lang ben je nou al bezig?
Nee en ja en 4 jaar.
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wieso?
Omdat hij alleen maar wordt uitgelachen als hij probeert te patsen met zijn pilotenpet.
Public_NMEzaterdag 17 maart 2007 @ 22:56
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Omdat hij alleen maar wordt uitgelachen als hij probeert te patsen met zijn pilotenpet.
Patsen met je harrier is ook niet alles (Best lullig als je dan een flame-out krijgt )

http://www.youtube.com/watch?v=1YX6D_u_5vk
mcDavidzaterdag 17 maart 2007 @ 23:07
Dan ben je ook zuur ja!
Public_NMEzaterdag 17 maart 2007 @ 23:38
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:07 schreef mcDavid het volgende:
Dan ben je ook zuur ja!
Deze is van gisteren.... http://www.liveleak.com/view?i=861_1174085714
Auw...
Autoreplyzondag 18 maart 2007 @ 00:41
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Deze is van gisteren.... http://www.liveleak.com/view?i=861_1174085714
Auw...
Gasgeven tijdens het 3e kwart... handig...
Mojavezondag 18 maart 2007 @ 09:13
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wieso?
Iets met geiten en wollensokken ofzo
Lightning_NLzondag 18 maart 2007 @ 16:31
Eyyy mensen, zet mij ook maar in de OP. Ik ga de CH-47D Chinook vliegen.
mcDavidzondag 18 maart 2007 @ 16:40
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Eyyy mensen, zet mij ook maar in de OP. Ik ga de CH-47D Chinook vliegen.
Gaaf! Waar zit je in je opleiding?
Lightning_NLzondag 18 maart 2007 @ 16:57
Binnenkort ga ik naar Fort Rucker, Alabama.
Public_NMEzondag 18 maart 2007 @ 17:12
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Binnenkort ga ik naar Fort Rucker, Alabama.
Sweet home Alabama!
YellowLedbettermaandag 19 maart 2007 @ 11:34
Hahaha fort rukker
Lightning_NLzaterdag 24 maart 2007 @ 13:14
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden?

Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine).

Wie maakt de meeste kans?
The_strangerzaterdag 24 maart 2007 @ 14:18
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden?

Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine).

Wie maakt de meeste kans?
Diegene die het beste door de selectietesten is gekomen. Mocht dat ook precies hetzelfde zijn, zal het wel afhangen van de voorkeuren van de mensen die beslissen (zitten er ex jachtvliegers tussen, hoe sterk geloven ze in CRM?)
Autoreplyzaterdag 24 maart 2007 @ 19:51
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden?

Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine).

Wie maakt de meeste kans?
De Chinookvlieger; definitely. Samenwerken is het leeuwendeel van je werk en daar zijn alleen vliegende jocks geen schoolvoorbeeld van.
Alternatezaterdag 24 maart 2007 @ 22:15
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:51 schreef Autoreply het volgende:

[..]

De Chinookvlieger; definitely. Samenwerken is het leeuwendeel van je werk en daar zijn alleen vliegende jocks geen schoolvoorbeeld van.
Bij KLM mag je als Chinookvlieger niet eens solliciteren, alleen F16 vliegers komen in aanmerking.
Werkt dus toch anders blijkbaar.
mcDavidzaterdag 24 maart 2007 @ 22:19
Degene die als eerste onder het bureau kruipt bij die KLM-pik.
Lightning_NLzaterdag 24 maart 2007 @ 22:39
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:15 schreef Alternate het volgende:

[..]

Bij KLM mag je als Chinookvlieger niet eens solliciteren, alleen F16 vliegers komen in aanmerking.
Werkt dus toch anders blijkbaar.
Hoe weet je dit???
Alternatezondag 25 maart 2007 @ 11:36
Ik hoor nog wel eens wat op m'n werk
-marz-zondag 25 maart 2007 @ 15:38
Dat klopt, KLM neemt in principe geen helicoptervliegers aan.
Transavia wel, daar zitten dan ook de meeste van deze jongens.

Wie het meeste kans maakt hangt af van meer factoren dan alleen single/multi engine vliegen en samenwerken, dus dat is niet te zeggen.
Lightning_NLzondag 25 maart 2007 @ 15:52
Hmmm... Balen..
Ik vraag me af waarom dat dan is, dat ze geen heli-vliegers aannemen.
mcDavidzondag 25 maart 2007 @ 18:12
De groeten van meneer Buizerd, iedereen!
YellowLedbetterzondag 25 maart 2007 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:19 schreef mcDavid het volgende:
Degene die als eerste onder het bureau kruipt bij die KLM-pik.
gefrustreert mannetje ben je toch
Mojavemaandag 26 maart 2007 @ 21:13
YellowLedbettermaandag 26 maart 2007 @ 21:18
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor!
Public_NMEmaandag 26 maart 2007 @ 22:00
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers parachutisten aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor! http://thatvideosite.com/video/3922
YellowLedbettermaandag 26 maart 2007 @ 22:24
ja maar parachutisten zijn sowieso een apart volkje. Want welke idioot springt er nou vrijwillig uit een perfect functionerend vliegtuig....
Mojavedinsdag 27 maart 2007 @ 05:04
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor!
Ja na klar!
Haha nee maar ze krijgen gelukkig een xponder

Hoorde van een captain dattie laatst op 300m afstand een parachutist langs zag komen
Lightning_NLdinsdag 27 maart 2007 @ 13:30
Maarruh... Mag ik nog bij de OP of wat?
Mojavedinsdag 27 maart 2007 @ 17:05
van mie wa
mcDaviddinsdag 27 maart 2007 @ 17:20
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Maarruh... Mag ik nog bij de OP of wat?
Tuurlijk! Maar dat moet je even regelen voor de volgende OP!
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja na klar!
Haha nee maar ze krijgen gelukkig een xponder

Hoorde van een captain dattie laatst op 300m afstand een parachutist langs zag komen
Denk je echt dat je die van jou dan ook zo instelt dat 'ie alle zweefvliegtuigen laat zien?
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:24 schreef YellowLedbetter het volgende:
ja maar parachutisten zijn sowieso een apart volkje. Want welke idioot springt er nou vrijwillig uit een perfect functionerend vliegtuig....
Precies. Stelletje malloten!
de vraag is, sprongen die malloten in een niet-afgebakend gebied, of vloog die piloot door een malloten-strooi-zone?
Alternatedinsdag 27 maart 2007 @ 18:11
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:20 schreef mcDavid het volgende:


Denk je echt dat je die van jou dan ook zo instelt dat 'ie alle zweefvliegtuigen laat zien?
[..]
Aan onze TCAS trafic display valt weinig in te stellen. Aan of uit. en Above of Below.
mcDaviddinsdag 27 maart 2007 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:11 schreef Alternate het volgende:

[..]

Aan onze TCAS trafic display valt weinig in te stellen. Aan of uit. en Above of Below.
ah ok!
Maar ik denk nog steeds dat verkeersvliegers en luchtverkeersleiders horendol worden van al die draaiende puntjes, in het weekend
benenjerryijsdinsdag 27 maart 2007 @ 21:13
Ik ga binnenkort naar NLS voor de voorselectie.. iemand nog tips? of websites waar goede tips opstaan? alles is welkom
Mojavedinsdag 27 maart 2007 @ 21:16
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ah ok!
Maar ik denk nog steeds dat verkeersvliegers en luchtverkeersleiders horendol worden van al die draaiende puntjes, in het weekend
Ik heb liever wat draaiend plastic grut op de TCAS dan jouw hoofd door een van de motoren.... alhoewel dat klinkt ook niet gek...
Mojavedinsdag 27 maart 2007 @ 21:17
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:13 schreef benenjerryijs het volgende:
Ik ga binnenkort naar NLS voor de voorselectie.. iemand nog tips? of websites waar goede tips opstaan? alles is welkom
Euh airwork.nl ? succes
Alternatewoensdag 28 maart 2007 @ 00:06
Zo lang ze mode C hebben word ik er niet gek van, want zo hoog komen ze toch niet.
Autoreplywoensdag 28 maart 2007 @ 06:53
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:16 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik heb liever wat draaiend plastic grut op de TCAS dan jouw hoofd door een van de motoren.... alhoewel dat klinkt ook niet gek...
* grinnik
SnowBitedonderdag 29 maart 2007 @ 20:50
goede discussies weer in dit topic
YellowLedbetterdonderdag 29 maart 2007 @ 21:09
Ja altijd he!
Autoreplydonderdag 29 maart 2007 @ 22:21
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:50 schreef SnowBite het volgende:
goede discussies weer in dit topic
Ach, sommige commerciele autopiloot-controleerders zijn wat prikkelbaar. Eentje eigenlijk, de rest lijkt wel ok
The_strangervrijdag 30 maart 2007 @ 09:16
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ach, sommige commerciele autopiloot-controleerders zijn wat prikkelbaar. Eentje eigenlijk, de rest lijkt wel ok
De rest heeft net zijn loonstrookje weer binnen en dat plaatst alles weer in het perspectief
Autoreplyvrijdag 30 maart 2007 @ 09:36
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De rest heeft net zijn loonstrookje weer binnen en dat plaatst alles weer in het perspectief
De aflossing van de lening bedoel je?
mcDavidvrijdag 30 maart 2007 @ 10:23
quote:
'Remember, the best pilot is the one that is having the most fun' - Jocky Sanderson
The_strangervrijdag 30 maart 2007 @ 10:56
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:36 schreef Autoreply het volgende:

[..]

De aflossing van de lening bedoel je?
je hebt me door
ChopperMickdinsdag 3 april 2007 @ 11:02
Verkeersleider wordt volgens mij gezien als de op één na mooiste baan ter wereld want ze mogen de hele dag met piloten praten....
YellowLedbetterzaterdag 7 april 2007 @ 15:39
Stessen dan, die mogen de hele dag met piloten neuken
Autoreplyzaterdag 7 april 2007 @ 18:53
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Stessen dan, die mogen de hele dag met piloten neuken
Zal ik jouw 's even lekker neuken
The_strangerzaterdag 7 april 2007 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:53 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Zal ik jouw 's even lekker neuken
uhhh.... dude...


Lightning_NLzaterdag 7 april 2007 @ 20:32
Zeer foute opmerking inderdaad.
Mojavezaterdag 7 april 2007 @ 20:33
RonaldVzaterdag 7 april 2007 @ 21:46
Vandaag een heerlijke dag om op EHLE de eerste vlucht af te trappen van een Fouga Magister. Voor nog geen ¤ 2000,- mag je er ook een half uurtje in mee, vliegbrevet meebrengen.

Mojavezaterdag 7 april 2007 @ 21:58
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:46 schreef RonaldV het volgende:
Vandaag een heerlijke dag om op EHLE de eerste vlucht af te trappen van een Fouga Magister. Voor nog geen ¤ 2000,- mag je er ook een half uurtje in mee, vliegbrevet meebrengen.

[afbeelding]
Geen geld
Waarom brevet mee dan? heb weekend.
SnowBitezaterdag 7 april 2007 @ 22:04
Vliegenierstopic 8. (IFR hoogh!)

[ Bericht 39% gewijzigd door SnowBite op 07-04-2007 22:32:22 ]