mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 21:43 |
Ha, alweer aan mij de eer! ![]() ![]() Vliegenierstopic 6 tot nu toe bekende vliegers: NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets cheukert: Zweef YellowLedBetter: KLS Furious: GA Snowbite: Nog bezig met opleiding Domai: 11 december naar de KLS ChopperMick: Chopperbob McDavid: zweefvliegtuigen The_stranger: Turboprop MutZ: Zweefvliegtuigen Autoreply: zweefvliegtuigen (en L&R) aanvullingen, u roept maar! [ Bericht 4% gewijzigd door mcDavid op 05-02-2007 22:36:24 ] | |
nsfw | maandag 5 februari 2007 @ 21:47 |
TVP ![]() | |
Mojave | maandag 5 februari 2007 @ 21:51 |
quote:Wat hij zegt | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 22:05 |
quote: | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 22:05 |
Waar is het beertje en dat andere beestje? Die horen er ook bij heh | |
Autoreply | maandag 5 februari 2007 @ 22:07 |
quote: | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 22:28 |
quote:ja, geef de url ff! | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 22:31 |
![]() | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 22:31 |
![]() ![]() | |
WEST | maandag 5 februari 2007 @ 22:33 |
tvp | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 22:38 |
quote:hihi lezen hoe dat moet ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 22:41 |
quote:ohja. Voor de pauperts met IE: http://www.airliners.net/open.file/1170877/L/ | |
Alternate | maandag 5 februari 2007 @ 23:22 |
Dus eigenlijk zijn er in dit topic maar 3 mensen die echt vliegen ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 23:23 |
quote:Ik tel er 4. Bovendien doet YLB ook zweefvliegen. Oh en Turboprop telt ook nog wel als echt vliegen wat mij betreft. Dus 6. | |
cheukert | maandag 5 februari 2007 @ 23:32 |
quote:Hoe tel jij er 6 ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 23:40 |
cheukert: Zweef YellowLedBetter: ook zweef McDavid: zweefvliegtuigen The_stranger: Turboprop telt ook MutZ: Zweefvliegtuigen Autoreply: zweefvliegtuigen zijn er 6. rest zijn buschauffeur of buschauffeur i.o. | |
Alternate | maandag 5 februari 2007 @ 23:45 |
Agja dat is het verschil tussen hobbyisten en professionals ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 23:48 |
quote:Als professional zijn inhoudt dat je veel centjes krijgt omdat je toevallig in een vliegtuig de automatische piloot in de gaten mag houden (of nog erger: de persoon die de automatische piloot in de gaten houdt in de gaten houden), dan ben ik liever hobyist. | |
Alternate | maandag 5 februari 2007 @ 23:50 |
Ja inderdaad, iedereen die een beetje handig is met flightsim kan piloot worden ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 23:55 |
Als ik NSFW's signature mag geloven wel. ![]() | |
mcDavid | maandag 5 februari 2007 @ 23:56 |
oh en nee, je moet ook Havo of VWO gedaan hebben, een medische keuring doen, en een rijke papa hebben. | |
Alternate | maandag 5 februari 2007 @ 23:58 |
Oow kut, mijn pappa is niet rijk ![]() | |
cheukert | dinsdag 6 februari 2007 @ 00:03 |
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch? | |
cheukert | dinsdag 6 februari 2007 @ 00:04 |
quote:Nep piloot ! ![]() | |
SnowBite | dinsdag 6 februari 2007 @ 07:34 |
tvp @cheuk, gefeli! wanneer ga je ongev. beginnen? | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 07:48 |
quote:Ik bespeur afgunst ![]() | |
Alternate | dinsdag 6 februari 2007 @ 07:58 |
Ja en daar komt bij dat er niemand de persoon die de automatische piloot in de gaten houd in de gaten houd. Diegene leest de krant. | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 08:14 |
quote:Ja! en soms halen wij ook heus wel de automatische piloot er af hoor. | |
Alternate | dinsdag 6 februari 2007 @ 08:25 |
Waarom zou je dat doen dan ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 12:28 |
Ja man, dan moet je echt zelf wat gaan doen! Die systemen zitten er niet voor niks op! Om lekker te luieren en relaxen! | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 12:55 |
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen | |
MutZ | dinsdag 6 februari 2007 @ 13:28 |
![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 14:34 |
quote:Dat is dus echt compleet kut he! Je wordt verdomme toch geen piloot om te taxien, of om uberhaupt iets te doen? Daar heb je allerlei kabouters voor enzo | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 17:11 |
quote:kwestie van tijd en elke kist is Cat III z ![]() | |
mcDavid | dinsdag 6 februari 2007 @ 17:32 |
quote:was dan taxichauffeur geworden ![]() | |
Autoreply | dinsdag 6 februari 2007 @ 17:41 |
quote:Of machinist. Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig ![]() | |
mcDavid | dinsdag 6 februari 2007 @ 17:58 |
quote:En over 20 jaar is de peut op. Komen ze nieteens meer van de grond. | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:00 |
Het niveau Volkert van der G. is hier aardig hoog. | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:14 |
quote:Huh, ik drink nu ook gewoon hoor.. k zou eigenlijk niet weten wat ik anders zou moeten doen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:23 |
quote:Objectief gezien is het misschien niet zo aardig om de mensen hier met een geflipte fanaticus en (meervoudig?) moordenaar te vergelijken. Maar goed, we nemen het je niet kwalijk hoor ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:28 |
Mmzz vreemd, ik voel hier een bepaalde spanning tussen bepaalde personen...mwah zal wel niks voorstellen... | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:48 |
quote:Wie zegt dat ik aardig ben dan? | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:55 |
Helemaal niemand!! Waarom ga jij daar van uit dan verdomme, wat denk je wel niet stuk tuig! Ga eerst maar eens leren hoe die autopilot werkt onder het taxien! | |
cheukert | dinsdag 6 februari 2007 @ 18:58 |
duidelijk weer tijd voor bier en tieten ![]() | |
mcDavid | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:00 |
quote:Als piloten onder elkaar het over vliegen gaan hebben, gaat het altijd fout! | |
Autoreply | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:22 |
quote:Ach, ik ga van het goede in mensen uit ![]() | |
Mojave | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:36 |
quote:Nou dat niet, alleen tussen de gemotoriseerden en zwevers wil het niet zo vlotten. | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 21:17 |
Ik verenig die 2 werelden dan ooit wel een keer ![]() ![]() | |
cheukert | dinsdag 6 februari 2007 @ 21:30 |
quote:Dat klinkt fucking gay ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 februari 2007 @ 21:44 |
Tss, wie is er hier nou gay dan ![]() ![]() | |
cheukert | dinsdag 6 februari 2007 @ 21:56 |
Nee, dan ben je dierenliefhebber ![]() | |
Public_NME | dinsdag 6 februari 2007 @ 22:14 |
Tering, ik heb zin om naar de zon te gaan... Mojave, kunnen we allemaal niet ff mee naar Egypte als de load niet 100% is? ![]() (I know, gare tvp) | |
nsfw | dinsdag 6 februari 2007 @ 23:25 |
Ik ga morgen naar de zon ![]() Wat een vreselijk beroep hebben we toch.. Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen... We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen... Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan. Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook! | |
Mojave | woensdag 7 februari 2007 @ 05:04 |
quote:Had ik niet beter kunnen samenvatten ![]() @Public, wat mij betreft wel ![]() adios amigos, ik ben ff naar Madrid | |
jozef444 | woensdag 7 februari 2007 @ 10:19 |
Ik vin t wel mooi hoe die jets en prop jongens altijd happen ![]() Maar ach tis geen slecht volk als ik kijk wat ik er tot nu toe van ben tegengekomen ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 7 februari 2007 @ 11:57 |
Ja, zelf landen is toch wel beetje geil he! | |
Autoreply | woensdag 7 februari 2007 @ 14:10 |
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv 100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel ![]() | |
Public_NME | woensdag 7 februari 2007 @ 15:21 |
quote:Waar aanmelden?! ![]() quote:Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen? | |
Mojave | woensdag 7 februari 2007 @ 15:26 |
quote:Lekker he ![]() Kut de-icen vanmorgen ![]() | |
Public_NME | woensdag 7 februari 2007 @ 15:30 |
quote:Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?) Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer. | |
Mojave | woensdag 7 februari 2007 @ 15:37 |
quote:Ja weer een speciale procedure. Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground. We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour. Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen ![]() | |
The_stranger | woensdag 7 februari 2007 @ 18:36 |
quote:Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal ![]() ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden.... ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 7 februari 2007 @ 18:51 |
BOM-testen zijn easy men! | |
Mojave | woensdag 7 februari 2007 @ 19:58 |
quote:Gefeliciteerd ![]() Moet jij de BOM exact kennen dan? ![]() | |
nsfw | woensdag 7 februari 2007 @ 23:15 |
quote:Congrats!!! 'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S ![]() | |
The_stranger | donderdag 8 februari 2007 @ 09:02 |
quote:Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken. Bijvoorbeeld: vlucht AMS-ZRH, alles van BRU naar boven CAT II weer, ten zuiden daarvan CAT I, LUX is ook je takeoff altn, (op de F50 moet dat binnen 1 uur still air N-1, 200NM) en je krijgt na take off een engine fire die pas na 2 fire bottles uitgaat... Wat doe je... 200NM vliegen naar LUX (het dichtsbijzijnste veld dat aan de minima voldoet), of tegen de regels op N-1 een CAT II op AMS? Dat soort dingen.... quote:Ligt aan wie het zijn ![]() Maar ben na mijn examen meteen 4 dagen op stap met die crew, allemaal uitslaaps, dus dat komt wel goed... [ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 13:10:07 ] | |
mcDavid | donderdag 8 februari 2007 @ 11:23 |
quote: ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 8 februari 2007 @ 15:49 |
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op! | |
mcDavid | donderdag 8 februari 2007 @ 16:08 |
quote:Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand: ![]() | |
Autoreply | donderdag 8 februari 2007 @ 16:34 |
quote:Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden. ![]() | |
The_stranger | donderdag 8 februari 2007 @ 16:47 |
quote:Speciaal voor jou: Een van mijn instructeurs op de door mijn gevolgde vliegschool heette Kraak. En mensen die zweefvliegen hebben geen..... ![]() (*)just kidding uiteraard, allen die het luchtruim verkiezen, met of zonder motor, zijn allen één grote familie [ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 17:04:39 ] | |
Alternate | donderdag 8 februari 2007 @ 17:37 |
quote:Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden. | |
cheukert | donderdag 8 februari 2007 @ 19:42 |
Goed voor het milieu ![]() | |
Public_NME | donderdag 8 februari 2007 @ 20:48 |
quote:En de centjes... | |
HAL9000S | donderdag 8 februari 2007 @ 20:51 |
Geen fighterpilots aanwezig hier? | |
Public_NME | donderdag 8 februari 2007 @ 20:57 |
quote:Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's ![]() | |
HAL9000S | donderdag 8 februari 2007 @ 21:00 |
quote:Klopt maar wel meer dan 130 F16 piloten, zo rond de 250 schat ik. (niet dat dat veel is idd) | |
YellowLedbetter | donderdag 8 februari 2007 @ 21:02 |
Take off met ijs op de vleugels is doodslag!! | |
Autoreply | donderdag 8 februari 2007 @ 21:04 |
http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=20396 Ow, prachtig ![]() | |
cheukert | donderdag 8 februari 2007 @ 22:16 |
quote:www.watbenjedan.nl | |
YellowLedbetter | donderdag 8 februari 2007 @ 23:25 |
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!! | |
mcDavid | vrijdag 9 februari 2007 @ 01:47 |
quote:steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan. | |
Mojave | vrijdag 9 februari 2007 @ 04:07 |
paar vlokjes sneeuw en het is weer chaos op Schiphol, 1.30 uur delay door 't geweldige de-ice systeem op SPL. En dan ook nog een 2 step de-ice ![]() ![]() Maar in Egypte was het wel ff rond de 20 graden vanavond ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 9 februari 2007 @ 09:54 |
quote:Ghehehe, oh dude, you crack me up!!! ![]() | |
Alternate | vrijdag 9 februari 2007 @ 11:32 |
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost. | |
YellowLedbetter | vrijdag 9 februari 2007 @ 12:05 |
killfrost is niks, je bent echt een mietje als je je dan laat de-icen!! | |
Mojave | vrijdag 9 februari 2007 @ 13:17 |
quote:Ja man wat ziet er chemisch uit, op bestemming ben ik ook maar direkt gaan checken of er nog niks van de fuselage was weggevroten door dat spul. Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV voot was gegroeid ![]() Tja als er eenmaal 'de-icing required' in 't log staat dan moeten we wel he... Alternate of nsfw toevallig PH-WXD gister? | |
Public_NME | vrijdag 9 februari 2007 @ 16:43 |
quote:Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit ![]() | |
The_stranger | vrijdag 9 februari 2007 @ 17:06 |
quote:De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar.... | |
Public_NME | vrijdag 9 februari 2007 @ 17:32 |
quote:Ah ok, op die fiets Ik heb er niet zoveel verstand van... Ze hebben het zeker nodig, want op HEL wil het uiteraard nog wel eens een nachtje vriezen ![]() | |
Mojave | vrijdag 9 februari 2007 @ 20:40 |
had maar eens een fototje genomen![]() | |
Public_NME | vrijdag 9 februari 2007 @ 20:59 |
quote:Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?! Staat een aardig mooie A332 aan de overkant.... | |
SnowBite | zaterdag 10 februari 2007 @ 00:04 |
quote:ZO! Dat zie je goed!!! | |
Public_NME | zaterdag 10 februari 2007 @ 00:12 |
quote:Op een v/d foto's van Scottsdale zag ik een DC4 volgens mij? Iig het was echt een zwaar vette oldschool bak met 4 props. ![]() Rechtsachter op de foto staat nog een KL744 (kan niet zeggen of hij full pax of combi is... ![]() | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 08:58 |
quote:Yep lekker warm en gezellig.... Er zijn tegenwoordig zelfs de-icing trucks waarbij de spuiter in die cabine zit, en ook het voertuig bestuurd ![]() Zo slecht hebben ze het niet meer, dat was vroeger wel anders ![]() | |
Mojave | zaterdag 10 februari 2007 @ 09:16 |
Ja, personneel zat op Schiphol! Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad? | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 09:43 |
quote:Ja naar de albert heijn... ![]() | |
Mojave | zaterdag 10 februari 2007 @ 09:57 |
quote:Hahaha, ben jij ALWEER vrij! ![]() | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 12:13 |
quote:Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he? ![]() | |
Mojave | zaterdag 10 februari 2007 @ 12:44 |
quote:Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check? | |
Public_NME | zaterdag 10 februari 2007 @ 12:49 |
quote:Schiet es op man! Je moet al over 2 uurtjes vliegen.... Je mag trouwens ook niet klagen, vanavond gewoon om 18.05 weer terug zodat je nog voldoende pils kan nuttigen! ![]() | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 13:18 |
quote:Voor de opleiding, 1 simbeurt training, die anders was mijn command profcheck, soort van examen dus... Nu dat weer achter de rug is, zondag weer de lucht in (2x RTM_LHR)... | |
YellowLedbetter | zaterdag 10 februari 2007 @ 14:50 |
En ik maar hard leren.... | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 15:03 |
quote:Wie zegt dat ik dat ook niet doe? ![]() | |
Alternate | zaterdag 10 februari 2007 @ 15:06 |
Wat staat er voor boeiends in AOM II dan? Bij mij is dat zo ongeveer de minstgelezen (en de dunste) ![]() Zie ik vast iets over het hoofd. | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 15:09 |
quote:Zal wel verschillen per type, denk ik... Bij ons staan er de flighttechniques in, per systeem de abnormal procedures, de MEL, alle emergency procedures, etc... Vrij belangrijk dus ![]() | |
Alternate | zaterdag 10 februari 2007 @ 17:04 |
Aah dat hebben ze bij ons allemaal in AOM III gestopt. Het 'paniek boek'. Behalve flighttechniques, dat staat in II. Erg logisch, want de MEL heet bij ons ook gewoon 2.6 alleen dat zit dan in boek III | |
The_stranger | zaterdag 10 februari 2007 @ 17:09 |
quote:Deel III doen we niet aan ![]() Een F50 heeft ook niet zoveel om te beschrijven ![]() | |
Mojave | zaterdag 10 februari 2007 @ 19:34 |
quote:Idd, proost! | |
Mojave | zondag 11 februari 2007 @ 10:33 |
Homo's!!! Pilotem zijn ook homo's ![]() | |
Public_NME | zondag 11 februari 2007 @ 11:18 |
quote:Pilotem nog wel!! ![]() ![]() | |
Autoreply | zondag 11 februari 2007 @ 13:52 |
Ongevallenverslag van Husbos 2005. Voor de minder ge"interesseerden; bekijk iig foto 9 eventjes ![]() Dood door schuld mijns inziens ![]() | |
cheukert | zondag 11 februari 2007 @ 15:24 |
Is dat die ene van de WK junioren? | |
Public_NME | zondag 11 februari 2007 @ 17:56 |
quote:Dat is echt belachelijk laag... maarja die mensen gingen daar express staan heh? (in approach path) | |
MutZ | zondag 11 februari 2007 @ 18:08 |
quote:Wij krijgen van de DDI een uitbrander als we daar durven te gaan staan... Zelfs over dat pad rijden als er een kist gaat kruisen is al 'not done' | |
cheukert | zondag 11 februari 2007 @ 19:05 |
quote:Welk pad bedoel je? | |
Autoreply | zondag 11 februari 2007 @ 19:22 |
Los daarvan, op een halve meter (2 ft) over mensen heenrossen. Ben je wel lekker bij je hoofd. Maargoed, jonge mannen, grote ego's, er vallen een hoop dooien op WK's.. Ik houd het meestal wel gezien bij een metertje of 2/3, da's spectaculair genoeg. ![]() | |
Autoreply | zondag 11 februari 2007 @ 19:25 |
quote:Klopt. Neil Lawson was de beste luchtvaartfotograaf waar ik foto's van kende en ik ken er heel wat... Maargoed, als je het dus overleefd zijn dit soort foto's het resultaat (280 km/h is bijna 80 m/s...) ![]() | |
Public_NME | zondag 11 februari 2007 @ 19:26 |
quote:Die gast mag nog van geluk spreken dat hij een controlled crash landing kon doen in dat graanveld... Zit toch aardig snelheid aan volgens mij, en die dingen zijn niet heel erg stevig. | |
mcDavid | zondag 11 februari 2007 @ 19:41 |
Sloof je je uit om je vliegtuig optijd af te hebben, blijkt dat de persoon die de BvL moet verlengen daar nog even niet aan gedacht heeft ![]() | |
cheukert | zondag 11 februari 2007 @ 20:08 |
quote:Stevig zijn die units wel opzich, Hawker xp800 die een zweefvliegtuigje kopt, doet toch meer pijn dan je zou denken ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Autoreply | zondag 11 februari 2007 @ 20:21 |
Het verhaal is in het vorige topic voorbij gekomen. De vrouwelijke piloot was serieus gewond en ze hebben de kist zonder landingsgestel aan de grond gekregen. Zweefvlieger is gesprongen en was alleen woedend dat ie uit de lucht werd gevlogen ![]() | |
MutZ | zondag 11 februari 2007 @ 20:38 |
quote:Op Terlet, als er op de 04 of 22 gevlogen wordt, dan moet je over een pad wat final kruist. Een beetje zo'n zelfde situatie als je op de foto ziet... | |
Public_NME | zondag 11 februari 2007 @ 20:51 |
quote:wow! Anders komt ff het halve flightpanel eruit!!! ![]() | |
Mojave | zondag 11 februari 2007 @ 21:51 |
weekend, bier. | |
cheukert | zondag 11 februari 2007 @ 22:12 |
quote:L-strip? bij de 04's bij de snelweg zijn er toch een rij bomen? | |
YellowLedbetter | dinsdag 13 februari 2007 @ 17:27 |
cheuk, dikke wannabe!! Wanneer kom je hier heen? | |
cheukert | dinsdag 13 februari 2007 @ 22:43 |
quote:Don't call me fat you fuckin' jew! ik heb morgen school en overmorgen ook dus ik kom wel als ik klaar ben daarmee denk ik | |
Mojave | woensdag 14 februari 2007 @ 10:30 |
quote: | |
nsfw | woensdag 14 februari 2007 @ 13:05 |
quote: ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 14 februari 2007 @ 14:05 |
ik vermaak me trouwens kostelijk op airdork! | |
Billy_Mack | woensdag 14 februari 2007 @ 18:48 |
tvp | |
YellowLedbetter | woensdag 14 februari 2007 @ 18:53 |
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork ![]() | |
mcDavid | woensdag 14 februari 2007 @ 19:23 |
quote:Je vergeet te melden dat de TT kut is. | |
cheukert | woensdag 14 februari 2007 @ 20:13 |
quote:pwnd door airdorruk ![]() | |
Mojave | woensdag 14 februari 2007 @ 21:07 |
ochtendvluchten ![]() | |
Autoreply | woensdag 14 februari 2007 @ 21:19 |
quote:Weet je al waar dat filmpje vandaan kwam? Lekker door een tunnel baggeren: http://www.liveleak.com/view?i=96309eda84 ![]() | |
cheukert | woensdag 14 februari 2007 @ 21:39 |
Netals Murdock in the A-team ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 15 februari 2007 @ 00:38 |
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdork ![]() | |
Mojave | donderdag 15 februari 2007 @ 04:28 |
quote:dat krijg je als je klassensites 100 jaar voor aanvang opent | |
The_stranger | donderdag 15 februari 2007 @ 09:07 |
quote:Wist niet dat dat überhaupt mogelijk was ![]() | |
mcDavid | donderdag 15 februari 2007 @ 10:24 |
quote: ![]() ![]() Heb wel eens gehoord dat het vrijwel onmogelijk is met een helikopter in een gesloten ruimte te vliegen, omdat je dan constant door je eigen wervels maait... Maar blijkbaar is het dus toch wel te doen! Ohja dat filmpje... Wie heeft het filmpje "Final Movie" , de logo-film van 5-5, voor AR? hij wil de pikkies uitlachen ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 15 februari 2007 @ 11:50 |
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde ![]() | |
Mojave | donderdag 15 februari 2007 @ 14:34 |
quote:Nou ja, bier dan maar? | |
Autoreply | donderdag 15 februari 2007 @ 14:40 |
quote:Kunt u 'm mailen oid ![]() | |
Mojave | donderdag 15 februari 2007 @ 15:32 |
![]() | |
Autoreply | donderdag 15 februari 2007 @ 16:20 |
quote:Ik moest lachen ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 15 februari 2007 @ 16:42 |
Ja, ellker 132 mb mailen, puik plan! Nee niet dus, maar ik heb em van die site van ze gehaald | |
mcDavid | donderdag 15 februari 2007 @ 21:31 |
quote:Doet me denken he, als je nou in de 15 meter klasse start, met winglets van 20 meter hoog. En dan de hele wedstrijd op zijn kant vliegt! Dan heb je dik voordeel! ![]() | |
cheukert | donderdag 15 februari 2007 @ 21:33 |
Wat een kut gedachte | |
mcDavid | donderdag 15 februari 2007 @ 21:34 |
quote:misschien had ik die laatste pul toch moeten laten staan ;') | |
Autoreply | donderdag 15 februari 2007 @ 21:35 |
quote:www.sifow.com SPAN IS FOR WIMPS quote: | |
mcDavid | donderdag 15 februari 2007 @ 21:37 |
quote:Dat mag ik wel. | |
Autoreply | donderdag 15 februari 2007 @ 21:40 |
Hoe werken winglets:quote: | |
Public_NME | zaterdag 17 februari 2007 @ 23:08 |
quote: ![]() | |
Mojave | zondag 18 februari 2007 @ 09:08 |
quote: ![]() | |
cheukert | maandag 19 februari 2007 @ 16:47 |
quote:Hoe doen ze dat dan ![]() ![]() | |
Mojave | maandag 19 februari 2007 @ 17:25 |
quote:Ja. | |
YellowLedbetter | maandag 19 februari 2007 @ 18:16 |
Bahaha Woehoehoe! | |
Public_NME | dinsdag 20 februari 2007 @ 16:28 |
quote:Moest je vandaag naar Egypte? | |
YellowLedbetter | dinsdag 20 februari 2007 @ 16:47 |
ik moest vandaagnaar school, is bijna net zo leuk als Egypte | |
Mojave | dinsdag 20 februari 2007 @ 17:27 |
quote:Nee ![]() | |
Public_NME | dinsdag 20 februari 2007 @ 17:56 |
quote:Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar 'Hoer'ghada vliegen/vlogen. [ Bericht 2% gewijzigd door Public_NME op 20-02-2007 20:17:15 ] | |
Mojave | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:21 |
quote:Haha nee ik ben lekker thuis ;-) | |
Kevin1Bravo | vrijdag 23 februari 2007 @ 11:28 |
TVP ![]() | |
Index | vrijdag 23 februari 2007 @ 16:52 |
boeing 787 dreamliner ![]() | |
cheukert | vrijdag 23 februari 2007 @ 17:39 |
topic sterft af | |
ChopperMick | zaterdag 24 februari 2007 @ 09:44 |
iedereen is te druk met vliegen, deze gast in Amsterdam bewijst in elk geval het voordeel van een heli... ![]() ![]() bron: nu.nl [ Bericht 42% gewijzigd door ChopperMick op 24-02-2007 09:50:30 ] | |
Mojave | zaterdag 24 februari 2007 @ 10:15 |
Wat 'n dag gister. Madrid sterf ![]() | |
smash789 | zaterdag 24 februari 2007 @ 12:52 |
Weet iemand hier of je met een burgerkist een touch 'n go of op z'n minst een low approach mag maken op een militair veld? | |
The_stranger | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:02 |
quote:Volgens mij wel, mits je toestemming hebt van de verkeersleiding op dat veld. Nu zal dat op Eindhoven, de Kooy en Twente niet zo'n probleem zijn, Leeuwarden zal wat lastiger zijn... | |
smash789 | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:39 |
Het gaat mij om Woensdrecht, zou er binnenkort wel graag een touch 'n go willen maken, hoe doe je zoiets eigenlijk? Gewoon bij entry van de CTR vragen om een touch 'n go? Of moet je zoiets vantevoren kenbaar maken over de telefoon ofzo? | |
Mojave | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:43 |
Gister go-around moeten maken op Madrid door die pauper verkeersleiding daar ![]() | |
Autoreply | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:44 |
quote:Van tevoren, vliegplan. En geloof me, dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, je moet opzouten daaro. In het weekend overigens ook, want dat zijn er zweef-activiteiten. | |
Autoreply | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:44 |
quote:Wat gebeurde er dan? | |
Mojave | zaterdag 24 februari 2007 @ 15:10 |
quote:Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in. | |
smash789 | zaterdag 24 februari 2007 @ 16:59 |
Een touch 'n go op een militair veld is zeker ook wel gratis? ![]() | |
ChopperMick | zaterdag 24 februari 2007 @ 17:24 |
Even bellen en een PPR nummer aanvragen. Kans dat je die krijgt is niet bijzonder groot hoewel Woensdrecht voornamelijk een opleidingsveld is. Dus even bellen, goed verhaal houden en wie weet. | |
Autoreply | zaterdag 24 februari 2007 @ 17:40 |
quote:Ja. Op Woensdrecht krijg je echter nooit toestemming, tenzij voor een emergency oid. | |
cheukert | zaterdag 24 februari 2007 @ 17:41 |
Op Valkenburg was het zo dat er buiten de openingstijden van het veld, er geen Tower aanwezig was. Ik heb er echter wel burgerkisten (niet EHVB-based) gezien. | |
YellowLedbetter | woensdag 28 februari 2007 @ 19:28 |
Zozo, was zker wel geil he! | |
Mojave | woensdag 28 februari 2007 @ 19:43 |
ha kadavers | |
cheukert | woensdag 28 februari 2007 @ 20:34 |
waat? | |
Mojave | woensdag 28 februari 2007 @ 20:39 |
@stranger: toevallig volgende week donderdagavond naar MST? | |
The_stranger | vrijdag 2 maart 2007 @ 08:36 |
quote:nee... helaas niet.... | |
Autoreply | vrijdag 2 maart 2007 @ 09:58 |
Zow, ook weer terug na een dagje Fokker ![]() | |
Public_NME | zondag 4 maart 2007 @ 16:35 |
quote:Ik zou juist wel eens een go-around willen maken; nog nooit meegemaakt terwijl ik vrij veel heb gevlogen. Overigens wel eens een kist een go-around zien maken omdat wij nog niet v/d baan af waren in HEL. | |
smash789 | zondag 4 maart 2007 @ 19:56 |
Nog nooit een go-around geoefend dan????? | |
Mojave | zondag 4 maart 2007 @ 21:14 |
quote:Wie? ik? tuurlijk wel ![]() | |
smash789 | maandag 5 maart 2007 @ 01:16 |
Nee..... Public_NME natuurlijk.. | |
Mojave | maandag 5 maart 2007 @ 09:15 |
quote:gokte ik al op ![]() ![]() | |
Public_NME | maandag 5 maart 2007 @ 17:08 |
quote:Dagelijks met mijn 772ER ![]() ![]() | |
smash789 | maandag 5 maart 2007 @ 17:18 |
Right, ik volg het niet meer helemaal. Ik dacht dat je echt een piloot was. | |
mcDavid | maandag 5 maart 2007 @ 17:20 |
Go-around is voor watjes. | |
Public_NME | maandag 5 maart 2007 @ 17:27 |
quote:Waaruit moet dat blijken dan? Ik sta niet in de OP hoor, ben hier maar gast... ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 5 maart 2007 @ 17:54 |
dit gaat nergens meer over! ga vliegen ofzo | |
mcDavid | maandag 5 maart 2007 @ 18:13 |
quote:Het veld was te nat ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 5 maart 2007 @ 19:21 |
En bij ons lag de lier eruit, en de sleepkist ook ![]() | |
Mojave | maandag 5 maart 2007 @ 20:42 |
Och begint dat pauper zweefseizoen weer? Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren. | |
Autoreply | maandag 5 maart 2007 @ 20:47 |
quote:Zeg kneus, wordt 's volwassen enzo. Ik heb iets te vaak near-misses met onwetende en luie collega's van je. En maar patsen ![]() Ik en subtiel, sorry ![]() | |
Alternate | maandag 5 maart 2007 @ 21:27 |
Onwetend en lui ![]() Die zweefmug zie je ongeveer 2 seconden voor de impact als je met 250 kts door E heen boort. Dus ik zou zeggen of je stopt er een transponder in, of je komt niet meer boven de +- 2000 feet. | |
mcDavid | maandag 5 maart 2007 @ 21:29 |
quote:Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen. | |
YellowLedbetter | maandag 5 maart 2007 @ 21:59 |
quote:Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is! | |
Autoreply | maandag 5 maart 2007 @ 22:06 |
quote: ![]() quote:Precies. Houd je aan de regels of ga naar luchtruim dat jouw "kwaliteiten" wel aan kan. Klasse E en vooral G zijn gewoon vfr, dus opgezout als je dat niet trekt. ![]() | |
Alternate | maandag 5 maart 2007 @ 22:19 |
Het is een beetje als een birdstrike, kut voor die vogel, maar het is z'n eigen schuld. | |
mcDavid | maandag 5 maart 2007 @ 22:23 |
quote:Jammer voor die lui met die fohn's onder de vleugels dat ze meestal geen chute dragen, in tegenstelling tot de meeste zwevers. | |
smash789 | dinsdag 6 maart 2007 @ 01:06 |
Denk niet dat je veel kans maakt nog eruit te springen na een mid-air collision, en ik denk dat de jetliner slechts lichte schade zou hebben. | |
Autoreply | dinsdag 6 maart 2007 @ 03:55 |
quote:Van de iets van 15 gevallen van collisions tussen zweefkisten en heavy metal kan ik me maar 2 doden bij de zwevers herinneren. Je raakt vrijwel altijd de vleugel of staart. | |
The_stranger | dinsdag 6 maart 2007 @ 08:52 |
quote:Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen... Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C... Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch? En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaald ![]() ![]() | |
smash789 | dinsdag 6 maart 2007 @ 09:21 |
Wat is dat? Iets met meteo ofzo? | |
Alternate | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:16 |
Gefeliciteerd! Pas maar op dat je strepen er niet aftrillen in die rammelbak ![]() | |
Mojave | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:22 |
quote:Gefeliciteerd man! | |
Mojave | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:23 |
quote:ho-ho ik heb het ook niet over jou hoor | |
Mojave | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:24 |
quote:Jij bent echt het type zweefvlieger wat ik bedoel ![]() | |
Mojave | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:25 |
Zo, klaar. | |
Autoreply | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:27 |
quote:Ja, ik weet 't. Ook Frankrijk is af en toe een puinhoop. quote:Met die instelling van beide kanten gaat het prima samen ![]() quote:Gefeli ![]() | |
The_stranger | dinsdag 6 maart 2007 @ 10:32 |
quote:Bomexamen? Da's het afsluitende examen aan het eind van je captains opleiding. Het BOM staat voor Basic Operations Manual, een boek met regels waar ik me aan moet houden tijdens het voorbereiden en uitvoeren van de vlucht qua weer, vlieghoogtes, companyregulations, wet, rusttijden, etc... Plus het examen gaat ook over performance, systemen en alles wat met vliegen te maken heeft. Al met al een vrij lastig examen, welke me achteraf 100% mee viel.... | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 maart 2007 @ 12:07 |
quote:Weet ik wel hoor ![]() | |
Mojave | dinsdag 6 maart 2007 @ 12:13 |
quote:Goeie! | |
The_stranger | dinsdag 6 maart 2007 @ 12:19 |
quote:Ik denk dat we daar allemaal last van hebben, als we die mogelijkheid hebben ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:21 |
Kijk, pilotenhumor he ![]() | |
The_stranger | dinsdag 6 maart 2007 @ 14:27 |
quote:is er betere humor dan? ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 maart 2007 @ 17:00 |
Mijn antwoord is een simpel nee. | |
cheukert | dinsdag 6 maart 2007 @ 17:24 |
Nog goeie tjiks inde die nieuwe klas YellowLedbetter? | |
Radjesh | dinsdag 6 maart 2007 @ 17:32 |
tvp, vliegtuigen zijn gaaf ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 6 maart 2007 @ 19:42 |
quote:Ja kweenie he, ik hoor geruchten dat er wel een vrouw in zit maar of ze knap is ga ik vnaaf ff sjekken denk ik. Maar tis wel een rare klas hoor! | |
mcDavid | woensdag 7 maart 2007 @ 21:41 |
quote: quote: ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door mcDavid op 07-03-2007 21:47:06 ] | |
smash789 | woensdag 7 maart 2007 @ 21:58 |
Wat bedoel je nou precies McDavid? | |
mcDavid | woensdag 7 maart 2007 @ 22:06 |
dat antwoord van ze. "Kan die HSL vliegen?". Zo droog ![]() niet dat ik een partij met zulke beargumentatie serieus neem, maargoed. ![]() | |
smash789 | woensdag 7 maart 2007 @ 22:30 |
Maar het dekt toch PRECIES de lading? In korte bewoording zo duidelijk mogelijk! | |
YellowLedbetter | donderdag 8 maart 2007 @ 12:14 |
Cheuk, 1 dame in de nieuwe klas maar niet echt dat je zegt GEIL!! | |
Public_NME | vrijdag 9 maart 2007 @ 13:33 |
Moja, houden jullie bij HV ook wel eens een personeelsbbq? (Zie filmpje) http://www.yougottaseethi(...)esian%20airline.html | |
Mojave | zaterdag 10 maart 2007 @ 17:57 |
quote:doet 't nie! | |
mcDavid | zaterdag 10 maart 2007 @ 18:26 |
Spanlakken is goed tegen verkoudheid. | |
YellowLedbetter | maandag 12 maart 2007 @ 17:45 |
juist..... | |
Public_NME | maandag 12 maart 2007 @ 18:01 |
quote:Bij mij wel? | |
Public_NME | vrijdag 16 maart 2007 @ 16:14 |
Zijn jullie allemaal neergestort ofzo?! | |
mcDavid | vrijdag 16 maart 2007 @ 18:44 |
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen ![]() | |
Public_NME | vrijdag 16 maart 2007 @ 18:50 |
quote:Toch dramaweer.... | |
jozef444 | vrijdag 16 maart 2007 @ 19:00 |
quote:wat hij zegt ![]() | |
mcDavid | vrijdag 16 maart 2007 @ 19:05 |
quote:Ik wou goftedomme een doellanding maken op de eerste vliegdag. Maargoed nu wordt het dus een dagje instructeurs rondvliegen ![]() En het wordt GEEN dramaweer, Die warmtefronten zijn een HOAX! ![]() ![]() | |
mcDavid | vrijdag 16 maart 2007 @ 19:12 |
Oi me nieuwe verzekeringspapieren lagen bij de post! Dus wie weet... als ze me geloven dat mijn medical nog tot april 2008 loopt... ![]() | |
Autoreply | vrijdag 16 maart 2007 @ 22:44 |
quote:Ik ook. Maargoed, mijn medical is verlopen. (Na 6 jaar ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 17 maart 2007 @ 18:56 |
quote:Heb je je GPL nou nog niet? volgens mij ben jij echt een fucking drama piloot. Hoe lang ben je nou al bezig? | |
jozef444 | zaterdag 17 maart 2007 @ 18:58 |
Jawel de eerste startjes zijn gemaakt vandaag ![]() ![]() | |
Mojave | zaterdag 17 maart 2007 @ 21:45 |
Van mij mag er een slotje op dit topic.![]() | |
Public_NME | zaterdag 17 maart 2007 @ 22:10 |
quote:Wieso? | |
mcDavid | zaterdag 17 maart 2007 @ 22:24 |
![]() | |
mcDavid | zaterdag 17 maart 2007 @ 22:24 |
quote:Nee en ja en 4 jaar. quote:Omdat hij alleen maar wordt uitgelachen als hij probeert te patsen met zijn pilotenpet. | |
Public_NME | zaterdag 17 maart 2007 @ 22:56 |
quote:Patsen met je harrier is ook niet alles ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=1YX6D_u_5vk | |
mcDavid | zaterdag 17 maart 2007 @ 23:07 |
Dan ben je ook zuur ja! ![]() | |
Public_NME | zaterdag 17 maart 2007 @ 23:38 |
quote:Deze is van gisteren.... http://www.liveleak.com/view?i=861_1174085714 Auw... ![]() | |
Autoreply | zondag 18 maart 2007 @ 00:41 |
quote:Gasgeven tijdens het 3e kwart... handig... ![]() | |
Mojave | zondag 18 maart 2007 @ 09:13 |
quote:Iets met geiten en wollensokken ofzo ![]() | |
Lightning_NL | zondag 18 maart 2007 @ 16:31 |
Eyyy mensen, zet mij ook maar in de OP. Ik ga de CH-47D Chinook vliegen. | |
mcDavid | zondag 18 maart 2007 @ 16:40 |
quote:Gaaf! Waar zit je in je opleiding? | |
Lightning_NL | zondag 18 maart 2007 @ 16:57 |
Binnenkort ga ik naar Fort Rucker, Alabama. | |
Public_NME | zondag 18 maart 2007 @ 17:12 |
quote:Sweet home Alabama! ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 19 maart 2007 @ 11:34 |
Hahaha fort rukker ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 24 maart 2007 @ 13:14 |
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden? Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine). Wie maakt de meeste kans? | |
The_stranger | zaterdag 24 maart 2007 @ 14:18 |
quote:Diegene die het beste door de selectietesten is gekomen. Mocht dat ook precies hetzelfde zijn, zal het wel afhangen van de voorkeuren van de mensen die beslissen (zitten er ex jachtvliegers tussen, hoe sterk geloven ze in CRM?) | |
Autoreply | zaterdag 24 maart 2007 @ 19:51 |
quote:De Chinookvlieger; definitely. Samenwerken is het leeuwendeel van je werk en daar zijn alleen vliegende jocks geen schoolvoorbeeld van. | |
Alternate | zaterdag 24 maart 2007 @ 22:15 |
quote:Bij KLM mag je als Chinookvlieger niet eens solliciteren, alleen F16 vliegers komen in aanmerking. Werkt dus toch anders blijkbaar. | |
mcDavid | zaterdag 24 maart 2007 @ 22:19 |
Degene die als eerste onder het bureau kruipt bij die KLM-pik. | |
Lightning_NL | zaterdag 24 maart 2007 @ 22:39 |
quote:Hoe weet je dit??? | |
Alternate | zondag 25 maart 2007 @ 11:36 |
Ik hoor nog wel eens wat op m'n werk ![]() | |
-marz- | zondag 25 maart 2007 @ 15:38 |
Dat klopt, KLM neemt in principe geen helicoptervliegers aan. Transavia wel, daar zitten dan ook de meeste van deze jongens. Wie het meeste kans maakt hangt af van meer factoren dan alleen single/multi engine vliegen en samenwerken, dus dat is niet te zeggen. | |
Lightning_NL | zondag 25 maart 2007 @ 15:52 |
Hmmm... Balen.. Ik vraag me af waarom dat dan is, dat ze geen heli-vliegers aannemen. | |
mcDavid | zondag 25 maart 2007 @ 18:12 |
De groeten van meneer Buizerd, iedereen! | |
YellowLedbetter | zondag 25 maart 2007 @ 22:35 |
quote: ![]() | |
Mojave | maandag 26 maart 2007 @ 21:13 |
![]() | |
YellowLedbetter | maandag 26 maart 2007 @ 21:18 |
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor! | |
Public_NME | maandag 26 maart 2007 @ 22:00 |
quote: ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 26 maart 2007 @ 22:24 |
ja maar parachutisten zijn sowieso een apart volkje. Want welke idioot springt er nou vrijwillig uit een perfect functionerend vliegtuig.... | |
Mojave | dinsdag 27 maart 2007 @ 05:04 |
quote:Ja na klar! Haha nee maar ze krijgen gelukkig een xponder ![]() Hoorde van een captain dattie laatst op 300m afstand een parachutist langs zag komen ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:30 |
Maarruh... Mag ik nog bij de OP of wat? ![]() | |
Mojave | dinsdag 27 maart 2007 @ 17:05 |
van mie wa | |
mcDavid | dinsdag 27 maart 2007 @ 17:20 |
quote:Tuurlijk! Maar dat moet je even regelen voor de volgende OP! quote:Denk je echt dat je die van jou dan ook zo instelt dat 'ie alle zweefvliegtuigen laat zien? quote:Precies. Stelletje malloten! ![]() de vraag is, sprongen die malloten in een niet-afgebakend gebied, of vloog die piloot door een malloten-strooi-zone? | |
Alternate | dinsdag 27 maart 2007 @ 18:11 |
quote:Aan onze TCAS trafic display valt weinig in te stellen. Aan of uit. en Above of Below. | |
mcDavid | dinsdag 27 maart 2007 @ 18:35 |
quote:ah ok! Maar ik denk nog steeds dat verkeersvliegers en luchtverkeersleiders horendol worden van al die draaiende puntjes, in het weekend ![]() | |
benenjerryijs | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:13 |
Ik ga binnenkort naar NLS voor de voorselectie.. iemand nog tips? of websites waar goede tips opstaan? alles is welkom ![]() | |
Mojave | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:16 |
quote:Ik heb liever wat draaiend plastic grut op de TCAS dan jouw hoofd door een van de motoren.... alhoewel dat klinkt ook niet gek... | |
Mojave | dinsdag 27 maart 2007 @ 21:17 |
quote:Euh airwork.nl ? succes ![]() | |
Alternate | woensdag 28 maart 2007 @ 00:06 |
Zo lang ze mode C hebben word ik er niet gek van, want zo hoog komen ze toch niet. | |
Autoreply | woensdag 28 maart 2007 @ 06:53 |
quote:* grinnik | |
SnowBite | donderdag 29 maart 2007 @ 20:50 |
goede discussies weer in dit topic ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 29 maart 2007 @ 21:09 |
Ja altijd he! | |
Autoreply | donderdag 29 maart 2007 @ 22:21 |
quote:Ach, sommige commerciele autopiloot-controleerders zijn wat prikkelbaar. Eentje eigenlijk, de rest lijkt wel ok ![]() | |
The_stranger | vrijdag 30 maart 2007 @ 09:16 |
quote:De rest heeft net zijn loonstrookje weer binnen en dat plaatst alles weer in het perspectief ![]() | |
Autoreply | vrijdag 30 maart 2007 @ 09:36 |
quote:De aflossing van de lening bedoel je? ![]() | |
mcDavid | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:23 |
quote: | |
The_stranger | vrijdag 30 maart 2007 @ 10:56 |
quote:je hebt me door ![]() | |
ChopperMick | dinsdag 3 april 2007 @ 11:02 |
Verkeersleider wordt volgens mij gezien als de op één na mooiste baan ter wereld want ze mogen de hele dag met piloten praten.... | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 april 2007 @ 15:39 |
Stessen dan, die mogen de hele dag met piloten neuken ![]() | |
Autoreply | zaterdag 7 april 2007 @ 18:53 |
quote:Zal ik jouw 's even lekker neuken ![]() | |
The_stranger | zaterdag 7 april 2007 @ 19:07 |
quote: ![]() ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 7 april 2007 @ 20:32 |
Zeer foute opmerking inderdaad. | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 20:33 |
![]() | |
RonaldV | zaterdag 7 april 2007 @ 21:46 |
Vandaag een heerlijke dag om op EHLE de eerste vlucht af te trappen van een Fouga Magister. Voor nog geen ¤ 2000,- mag je er ook een half uurtje in mee, vliegbrevet meebrengen. ![]() ![]() | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 21:58 |
quote:Geen geld ![]() Waarom brevet mee dan? heb weekend. | |
SnowBite | zaterdag 7 april 2007 @ 22:04 |
Vliegenierstopic 8. (IFR hoogh!) [ Bericht 39% gewijzigd door SnowBite op 07-04-2007 22:32:22 ] |