misschien had ik die laatste pul toch moeten laten staan ;')quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef cheukert het volgende:
Wat een kut gedachte
www.sifow.comquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Doet me denken he,
als je nou in de 15 meter klasse start, met winglets van 20 meter hoog. En dan de hele wedstrijd op zijn kant vliegt! Dan heb je dik voordeel!
quote:#
Why not have say a really long upward tip, say 25 metres on each tip, and then fly at 90 degrees to the horizontal, in effect creating an ASH 25 bi-plane that qualifies as a standard glass glider??
Dat mag ik wel.quote:Dear reader - You may have noticed this site has been unchanged for the best part of a year...this is due in equal measure to my laziness and my computer's ability to destroy hard disks. Sorry...we both promise not to do it again. Really.
quote:The answer to the 'benefit' question is that in theory at least, having a boring wing/no-wing boundary causes an inefficient airflow (the air is happily flowing over the smooth white surface of the wing, then slips off the end and tumbles around madly in an unorganised manner shouting 'aaarrrggghhh') which in turn creates drag. Drag is bad, we don't like drag, oh no. The upward lump of glassfibre creates a sort of playground for air particles, where they all queue up neatly and slide off the end in an organised manner going 'wwwweeeeeeeeeeeeee' instead. This creates either less drag (better performance) or at least more predictable air particles (better low speed handling). Manufactures claim performance, pilots claim handling and cynics claim cost. Still they do look nice.
quote:Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency
Hoe doen ze dat danquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:08 schreef Public_NME het volgende:
[Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency]
Ja.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:47 schreef cheukert het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat danzendknop even indrukken om te lachen ofzo
lollercoptereinz!!!rofllmaonadepwnageomfglollereinz!!11zWeipoliZei!!!!2@@!!PWND
Moest je vandaag naar Egypte?quote:
Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar 'Hoer'ghada vliegen/vlogen.quote:
Haha nee ik ben lekker thuis ;-)quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar Hoerghada vliegen/vlogen.
Volgens mij wel, mits je toestemming hebt van de verkeersleiding op dat veld. Nu zal dat op Eindhoven, de Kooy en Twente niet zo'n probleem zijn, Leeuwarden zal wat lastiger zijn...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:52 schreef smash789 het volgende:
Weet iemand hier of je met een burgerkist een touch 'n go of op z'n minst een low approach mag maken op een militair veld?
Van tevoren, vliegplan. En geloof me, dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, je moet opzouten daaro. In het weekend overigens ook, want dat zijn er zweef-activiteiten.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef smash789 het volgende:
Het gaat mij om Woensdrecht, zou er binnenkort wel graag een touch 'n go willen maken, hoe doe je zoiets eigenlijk? Gewoon bij entry van de CTR vragen om een touch 'n go? Of moet je zoiets vantevoren kenbaar maken over de telefoon ofzo?
Wat gebeurde er dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:43 schreef Mojave het volgende:
Gister go-around moeten maken op Madrid door die pauper verkeersleiding daar
Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.quote:
Ja. Op Woensdrecht krijg je echter nooit toestemming, tenzij voor een emergency oid.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:59 schreef smash789 het volgende:
Een touch 'n go op een militair veld is zeker ook wel gratis?
nee... helaas niet....quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:39 schreef Mojave het volgende:
@stranger: toevallig volgende week donderdagavond naar MST?
Ik zou juist wel eens een go-around willen maken; nog nooit meegemaakt terwijl ik vrij veel heb gevlogen. Overigens wel eens een kist een go-around zien maken omdat wij nog niet v/d baan af waren in HEL.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.
Wie? ik? tuurlijk welquote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef smash789 het volgende:
Nog nooit een go-around geoefend dan?????
gokte ik al opquote:Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Dagelijks met mijn 772ERquote:Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Waaruit moet dat blijken dan? Ik sta niet in de OP hoor, ben hier maar gast...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:18 schreef smash789 het volgende:
Right, ik volg het niet meer helemaal. Ik dacht dat je echt een piloot was.
Het veld was te natquote:Op maandag 5 maart 2007 17:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
dit gaat nergens meer over! ga vliegen ofzo
Zeg kneus, wordt 's volwassen enzo. Ik heb iets te vaak near-misses met onwetende en luie collega's van je. En maar patsenquote:Op maandag 5 maart 2007 20:42 schreef Mojave het volgende:
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?
Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:27 schreef Alternate het volgende:
Onwetend en lui![]()
Die zweefmug zie je ongeveer 2 seconden voor de impact als je met 250 kts door E heen boort.
Dus ik zou zeggen of je stopt er een transponder in, of je komt niet meer boven de +- 2000 feet.
Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!quote:Op maandag 5 maart 2007 20:42 schreef Mojave het volgende:
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?
Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
quote:Op maandag 5 maart 2007 21:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!
Precies. Houd je aan de regels of ga naar luchtruim dat jouw "kwaliteiten" wel aan kan. Klasse E en vooral G zijn gewoon vfr, dus opgezout als je dat niet trekt.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.
Jammer voor die lui met die fohn's onder de vleugels dat ze meestal geen chute dragen, in tegenstelling tot de meeste zwevers.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:19 schreef Alternate het volgende:
Het is een beetje als een birdstrike, kut voor die vogel, maar het is z'n eigen schuld.
Van de iets van 15 gevallen van collisions tussen zweefkisten en heavy metal kan ik me maar 2 doden bij de zwevers herinneren. Je raakt vrijwel altijd de vleugel of staart.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:06 schreef smash789 het volgende:
Denk niet dat je veel kans maakt nog eruit te springen na een mid-air collision, en ik denk dat de jetliner slechts lichte schade zou hebben.
Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...quote:Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
![]()
[..]
Precies. Houd je aan de regels of ga naar luchtruim dat jouw "kwaliteiten" wel aan kan. Klasse E en vooral G zijn gewoon vfr, dus opgezout als je dat niet trekt.![]()
Gefeliciteerd man!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...
Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C...
Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch?
En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaaldMen moet nu officieel respect hebben voor mijn en mijn strepen
![]()
ho-ho ik heb het ook niet over jou hoorquote:Op maandag 5 maart 2007 21:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ik moet zeggen he, je bent soms wel een gefrustreerd manneke hoor! Je weet toch dat ik nooit geitenwollensokken draag en al helemaal geen stuntelaar ben. Ik vlieg net zo straks als dat de bilnaad van je oma dat juist niet is!
Jij bent echt het type zweefvlieger wat ik bedoelquote:Op maandag 5 maart 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je niet uit je doppen kunt kijken moet je niet door luchtruim E heenvliegen.
Ja, ik weet 't. Ook Frankrijk is af en toe een puinhoop.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas is het niet altijd mogelijk om buiten klasse E of G te blijven. Ga naar Duitsland en je fladdert lang rond in klasse D, of nog erger, ga naar het midden van Engeland en je moet een stuk door klasse G heen...
Met die instelling van beide kanten gaat het prima samenquote:Of voor de regionale vliegers hier in Nederland, op een stukje AMS-MST zit je ook niet altijd veilig in klasse A of C...
Maar ervan uitgaand dat zowel de vlieger in zijn C152, de zwever in zijn grob en de verkeersvlieger in zijn 737 gewoon hun werk doen, moet het toch allemaal wel kunnen, toch?
Gefeliquote:En a brighter note, gisteren mijn BOM examen gehaaldMen moet nu officieel respect hebben voor mijn en mijn strepen
![]()
Bomexamen?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:21 schreef smash789 het volgende:
Wat is dat? Iets met meteo ofzo?
Weet ik wel hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:23 schreef Mojave het volgende:
[..]
ho-ho ik heb het ook niet over jou hoor
Goeie!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Weet ik wel hoorMaar ik zag een geweldige mogelijkheid om een opmerking te plaatsen over flubberende bilnaden van oma´s en dan ben ik niet meer te houden!!
Ik denk dat we daar allemaal last van hebben, als we die mogelijkheid hebbenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Maar ik zag een geweldige mogelijkheid om een opmerking te plaatsen over flubberende bilnaden van oma´s en dan ben ik niet meer te houden!!
is er betere humor dan?quote:
Ja kweenie he, ik hoor geruchten dat er wel een vrouw in zit maar of ze knap is ga ik vnaaf ff sjekken denk ik. Maar tis wel een rare klas hoor!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef cheukert het volgende:
Nog goeie tjiks inde die nieuwe klas YellowLedbetter?
quote:Stelling 27: Met de voltooiing van de hogesnelheidslijn (HSL) kan Rotterdam Airport sluiten.
quote:Fortuyn
Partij stemde: oneens
Toelichting partij bij stelling 27
Kan die HSL vliegen ?
doet 't nie!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:33 schreef Public_NME het volgende:
Moja, houden jullie bij HV ook wel eens een personeelsbbq? (Zie filmpje)
http://www.yougottaseethi(...)esian%20airline.html
Bij mij wel?quote:
Toch dramaweer....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef mcDavid het volgende:
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen
Ik wou goftedomme een doellanding maken op de eerste vliegdag. Maargoed nu wordt het dus een dagje instructeurs rondvliegenquote:
Ik ook. Maargoed, mijn medical is verlopen. (Na 6 jaarquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:44 schreef mcDavid het volgende:
Zo tactisch he, morgen EINDELIJK de start van het vliegseizoen en dan je logboekje (met medical + verzekering) in Delft laten liggen
Heb je je GPL nou nog niet? volgens mij ben jij echt een fucking drama piloot. Hoe lang ben je nou al bezig?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:05 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik wou goftedomme een doellanding maken op de eerste vliegdag. Maargoed nu wordt het dus een dagje instructeurs rondvliegen
En het wordt GEEN dramaweer, Die warmtefronten zijn een HOAX! [afbeelding]
Wieso?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:45 schreef Mojave het volgende:
Van mij mag er een slotje op dit topic.
[afbeelding]
Nee en ja en 4 jaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:56 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Heb je je GPL nou nog niet? volgens mij ben jij echt een fucking drama piloot. Hoe lang ben je nou al bezig?
Omdat hij alleen maar wordt uitgelachen als hij probeert te patsen met zijn pilotenpet.quote:
Patsen met je harrier is ook niet allesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Omdat hij alleen maar wordt uitgelachen als hij probeert te patsen met zijn pilotenpet.
Gasgeven tijdens het 3e kwart... handig...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:38 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Deze is van gisteren.... http://www.liveleak.com/view?i=861_1174085714
Auw...![]()
Gaaf! Waar zit je in je opleiding?quote:Op zondag 18 maart 2007 16:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Eyyy mensen, zet mij ook maar in de OP. Ik ga de CH-47D Chinook vliegen.
Sweet home Alabama!quote:Op zondag 18 maart 2007 16:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Binnenkort ga ik naar Fort Rucker, Alabama.
Diegene die het beste door de selectietesten is gekomen. Mocht dat ook precies hetzelfde zijn, zal het wel afhangen van de voorkeuren van de mensen die beslissen (zitten er ex jachtvliegers tussen, hoe sterk geloven ze in CRM?)quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden?
Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine).
Wie maakt de meeste kans?
De Chinookvlieger; definitely. Samenwerken is het leeuwendeel van je werk en daar zijn alleen vliegende jocks geen schoolvoorbeeld van.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft iemand hier genoeg ervaring om de volgende vraag te beantwoorden?
Stel, er is 1 plek beschikbaar voor een job op een airliner. Er zijn 2 piloten met dezelfde kwaliteiten beschikbaar. Een daarvan heeft altijd F16 gevlogen (single crew, single engine), de andere altijd Chinook (multicrew, multi-engine).
Wie maakt de meeste kans?
Bij KLM mag je als Chinookvlieger niet eens solliciteren, alleen F16 vliegers komen in aanmerking.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De Chinookvlieger; definitely. Samenwerken is het leeuwendeel van je werk en daar zijn alleen vliegende jocks geen schoolvoorbeeld van.
Hoe weet je dit???quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:15 schreef Alternate het volgende:
[..]
Bij KLM mag je als Chinookvlieger niet eens solliciteren, alleen F16 vliegers komen in aanmerking.
Werkt dus toch anders blijkbaar.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:19 schreef mcDavid het volgende:
Degene die als eerste onder het bureau kruipt bij die KLM-pik.
quote:Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers parachutisten aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor! http://thatvideosite.com/video/3922
Ja na klar!quote:Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hey Mojave, alles goed men! Nog zweefvliegers aangevlogen dan want we zijn weer begonnen hoor!
Tuurlijk! Maar dat moet je even regelen voor de volgende OP!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Maarruh... Mag ik nog bij de OP of wat?
Denk je echt dat je die van jou dan ook zo instelt dat 'ie alle zweefvliegtuigen laat zien?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja na klar!
Haha nee maar ze krijgen gelukkig een xponder![]()
Hoorde van een captain dattie laatst op 300m afstand een parachutist langs zag komen![]()
Precies. Stelletje malloten!quote:Op maandag 26 maart 2007 22:24 schreef YellowLedbetter het volgende:
ja maar parachutisten zijn sowieso een apart volkje. Want welke idioot springt er nou vrijwillig uit een perfect functionerend vliegtuig....
Aan onze TCAS trafic display valt weinig in te stellen. Aan of uit. en Above of Below.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:20 schreef mcDavid het volgende:
Denk je echt dat je die van jou dan ook zo instelt dat 'ie alle zweefvliegtuigen laat zien?
[..]
ah ok!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:11 schreef Alternate het volgende:
[..]
Aan onze TCAS trafic display valt weinig in te stellen. Aan of uit. en Above of Below.
Ik heb liever wat draaiend plastic grut op de TCAS dan jouw hoofd door een van de motoren.... alhoewel dat klinkt ook niet gek...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ah ok!
Maar ik denk nog steeds dat verkeersvliegers en luchtverkeersleiders horendol worden van al die draaiende puntjes, in het weekend
Euh airwork.nl ? succesquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:13 schreef benenjerryijs het volgende:
Ik ga binnenkort naar NLS voor de voorselectie.. iemand nog tips? of websites waar goede tips opstaan? alles is welkom
* grinnikquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ik heb liever wat draaiend plastic grut op de TCAS dan jouw hoofd door een van de motoren.... alhoewel dat klinkt ook niet gek...
Ach, sommige commerciele autopiloot-controleerders zijn wat prikkelbaar. Eentje eigenlijk, de rest lijkt wel okquote:
De rest heeft net zijn loonstrookje weer binnen en dat plaatst alles weer in het perspectiefquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, sommige commerciele autopiloot-controleerders zijn wat prikkelbaar. Eentje eigenlijk, de rest lijkt wel ok![]()
De aflossing van de lening bedoel je?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De rest heeft net zijn loonstrookje weer binnen en dat plaatst alles weer in het perspectief
je hebt me doorquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:36 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De aflossing van de lening bedoel je?![]()
Zal ik jouw 's even lekker neukenquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Stessen dan, die mogen de hele dag met piloten neuken
quote:
Geen geldquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:46 schreef RonaldV het volgende:
Vandaag een heerlijke dag om op EHLE de eerste vlucht af te trappen van een Fouga Magister. Voor nog geen ¤ 2000,- mag je er ook een half uurtje in mee, vliegbrevet meebrengen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |