ja, geef de url ff!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef cheukert het volgende:
Waar is het beertje en dat andere beestje? Die horen er ook bij heh
Ik tel er 4. Bovendien doet YLB ook zweefvliegen.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:22 schreef Alternate het volgende:
Dus eigenlijk zijn er in dit topic maar 3 mensen die echt vliegen
Hoe tel jij er 6quote:Op maandag 5 februari 2007 23:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik tel er 4. Bovendien doet YLB ook zweefvliegen.
Oh en Turboprop telt ook nog wel als echt vliegen wat mij betreft. Dus 6.
Als professional zijn inhoudt dat je veel centjes krijgt omdat je toevallig in een vliegtuig de automatische piloot in de gaten mag houden (of nog erger: de persoon die de automatische piloot in de gaten houdt in de gaten houden), dan ben ik liever hobyist.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:45 schreef Alternate het volgende:
Agja dat is het verschil tussen hobbyisten en professionals
Ik bespeur afgunstquote:Op maandag 5 februari 2007 23:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als professional zijn inhoudt dat je veel centjes krijgt omdat je toevallig in een vliegtuig de automatische piloot in de gaten mag houden (of nog erger: de persoon die de automatische piloot in de gaten houdt in de gaten houden), dan ben ik liever hobyist.
Ja! en soms halen wij ook heus wel de automatische piloot er af hoor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:58 schreef Alternate het volgende:
Ja en daar komt bij dat er niemand de persoon die de automatische piloot in de gaten houd in de gaten houd. Diegene leest de krant.
Dat is dus echt compleet kut he! Je wordt verdomme toch geen piloot om te taxien, of om uberhaupt iets te doen? Daar heb je allerlei kabouters voor enzoquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:55 schreef Mojave het volgende:
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen
kwestie van tijd en elke kist is Cat III zquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dat is dus echt compleet kut he! Je wordt verdomme toch geen piloot om te taxien, of om uberhaupt iets te doen? Daar heb je allerlei kabouters voor enzo
was dan taxichauffeur gewordenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:55 schreef Mojave het volgende:
Onze kisten zijn helaas alleen CATIIIa dus taxieen moeten we echt zelf doen
En over 20 jaar is de peut op. Komen ze nieteens meer van de grond.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of machinist.
Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig![]()
Huh, ik drink nu ook gewoon hoor.. k zou eigenlijk niet weten wat ik anders zou moeten doenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of machinist.
Over 10 jaar mogen piloten ook gewoon weer drinken, ze zijn dan toch overbodig![]()
Objectief gezien is het misschien niet zo aardig om de mensen hier met een geflipte fanaticus en (meervoudig?) moordenaar te vergelijken. Maar goed, we nemen het je niet kwalijk hoorquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:00 schreef Mojave het volgende:
Het niveau Volkert van der G. is hier aardig hoog.
Wie zegt dat ik aardig ben dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:23 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Objectief gezien is het misschien niet zo aardig om de mensen hier met een geflipte fanaticus en (meervoudig?) moordenaar te vergelijken. Maar goed, we nemen het je niet kwalijk hoor![]()
Als piloten onder elkaar het over vliegen gaan hebben, gaat het altijd fout!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:58 schreef cheukert het volgende:
duidelijk weer tijd voor bier en tietentopic begint weer eens serieus te worden
Nou dat niet, alleen tussen de gemotoriseerden en zwevers wil het niet zo vlotten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:00 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als piloten onder elkaar het over vliegen gaan hebben, gaat het altijd fout!
Dat klinkt fucking gayquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:17 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik verenig die 2 werelden dan ooit wel een keerHoe dan ook, de topictitel is zwaar kut. Wat heeft smaak en kraak te maken met vliegen verdomme?! Ik ga toch geen vliegtuig opvreten, en als ik het al zou doen zouden het mijn tanden zijn die kraakten
Had ik niet beter kunnen samenvattenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:25 schreef nsfw het volgende:
Ik ga morgen naar de zon
Wat een vreselijk beroep hebben we toch..
Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...
We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...
Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.
Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Waar aanmelden?!quote:Op woensdag 7 februari 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]@Public, wat mij betreft wel![]()
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?quote:adios amigos, ik ben ff naar Madrid
Lekker hequote:Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar aanmelden?!![]()
[..]
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Lekker hemorgen wat langer.
Kut de-icen vanmorgen![]()
Ja weer een speciale procedure.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:30 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaalquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef cheukert het volgende:
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal
ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....![]()
Congrats!!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal
ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....![]()
Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Moet jij de BOM exact kennen dan?![]()
Ligt aan wie het zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:15 schreef nsfw het volgende:
[..]
Congrats!!!
'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Autoreply het volgende:
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv
100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel![]()
Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja weer een speciale procedure.
Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen![]()
En de centjes...quote:
Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16'squote:Op donderdag 8 februari 2007 20:51 schreef HAL9000S het volgende:
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Klopt maar wel meer dan 130 F16 piloten, zo rond de 250 schat ik. (niet dat dat veel is idd)quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Volgens mij niet, kans zal ook niet zo heel groot zijn... Nederland heeft echt een mini vloot van 130 (ofzo) f16's
www.watbenjedan.nlquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:04 schreef Autoreply het volgende:
http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=20396
Ow, prachtig![]()
steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
zelfs met bier op enna genoten te hebben van een portie sneeuwpret (waardoor het gebouw blank staat) vind ik de TT zwaar kut!!!
Ghehehe, oh dude, you crack me up!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
steek je piemel erin dan heb je er nog wat aan.
Ja man wat ziet er chemisch uit, op bestemming ben ik ook maar direkt gaan checken of er nog niks van de fuselage was weggevroten door dat spul.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:32 schreef Alternate het volgende:
En ik vraag me af wat erger is, een paar kleine vlokjes stuifsneeuw op de vleugels, of een lekkere dikke plakkerige laag killfrost.
Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uitquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:17 schreef Mojave het volgende:
[..]
Alle kisten op SPL gif groen, net of de HV vloot was gegroeid
De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja die shit ziet er idd zwaar ranzig uit! Op HEL hadden ze roze/oranje shit, volgens mij hebben ze alle kleuren van de regenboog... Ziet er niet uit
Ah ok, op die fiets Ik heb er niet zoveel verstand van... Ze hebben het zeker nodig, want op HEL wil het uiteraard nog wel eens een nachtje vriezenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De kleur hangt af van het type. Zogenaamde type IV (of killfrost) is lichtgroen (emerald green) type II stro geel en type I oranje. Ik dacht dat dat redelijk gestandardiseerd was, met andere woorden, op Hel zullen ze dan wel type I of II gebruiken, geel en oranje lijkt na gebruik nogal op elkaar....
Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?! Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:40 schreef Mojave het volgende:
had maar eens een fototje genomen
[afbeelding]
ZO! Dat zie je goed!!!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Staat een aardig mooie A332 aan de overkant....
Op een v/d foto's van Scottsdale zag ik een DC4 volgens mij? Iig het was echt een zwaar vette oldschool bak met 4 props.quote:
Yep lekker warm en gezellig.... Er zijn tegenwoordig zelfs de-icing trucks waarbij de spuiter in die cabine zit, en ook het voertuig bestuurdquote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zit die knakker gewoon in een verwarmde cabine?!
Ja naar de albert heijn...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:16 schreef Mojave het volgende:
Ja, personneel zat op Schiphol!
Ik ga zo naar Berlijn, iemand anders nog op pad?
Hahaha, ben jij ALWEER vrij!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja naar de albert heijn...(vliegen is leuk, maar je moet het niet overdrijven)
Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?quote:
Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, tussen mijn laatste vlucht, en de volgende zitten 8 of 9 dagen "vrij", waarvan 2 dagen sim en de rest studieverlof.... Je moet zo;n opleiding ook niet te zwaar maken he?
Schiet es op man! Je moet al over 2 uurtjes vliegen.... Je mag trouwens ook niet klagen, vanavond gewoon om 18.05 weer terug zodat je nog voldoende pils kan nuttigen!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
Voor de opleiding, 1 simbeurt training, die anders was mijn command profcheck, soort van examen dus... Nu dat weer achter de rug is, zondag weer de lucht in (2x RTM_LHR)...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:44 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hahahah wat een leventje als Capt. zijn die sim dagen tbv de opleiding of prof check?
Wie zegt dat ik dat ook niet doe?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
En ik maar hard leren....
Zal wel verschillen per type, denk ik...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:06 schreef Alternate het volgende:
Wat staat er voor boeiends in AOM II dan? Bij mij is dat zo ongeveer de minstgelezen (en de dunste)
Zie ik vast iets over het hoofd.
Deel III doen we niet aanquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:04 schreef Alternate het volgende:
Aah dat hebben ze bij ons allemaal in AOM III gestopt. Het 'paniek boek'.
Behalve flighttechniques, dat staat in II.
Erg logisch, want de MEL heet bij ons ook gewoon 2.6 alleen dat zit dan in boek III
Idd, proost!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:49 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Schiet es op man! Je moet al over 2 uurtjes vliegen.... Je mag trouwens ook niet klagen, vanavond gewoon om 18.05 weer terug zodat je nog voldoende pils kan nuttigen!![]()
Pilotem nog wel!!quote:
Dat is echt belachelijk laag... maarja die mensen gingen daar express staan heh? (in approach path)quote:
Wij krijgen van de DDI een uitbrander als we daar durven te gaan staan... Zelfs over dat pad rijden als er een kist gaat kruisen is al 'not done'quote:Op zondag 11 februari 2007 13:52 schreef Autoreply het volgende:
Ongevallenverslag van Husbos 2005. Voor de minder ge"interesseerden; bekijk iig foto 9 eventjes![]()
Dood door schuld mijns inziens![]()
Welk pad bedoel je?quote:Op zondag 11 februari 2007 18:08 schreef MutZ het volgende:
[..]
Wij krijgen van de DDI een uitbrander als we daar durven te gaan staan... Zelfs over dat pad rijden als er een kist gaat kruisen is al 'not done'
Klopt. Neil Lawson was de beste luchtvaartfotograaf waar ik foto's van kende en ik ken er heel wat...quote:Op zondag 11 februari 2007 17:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk laag... maarja die mensen gingen daar express staan heh? (in approach path)
Die gast mag nog van geluk spreken dat hij een controlled crash landing kon doen in dat graanveld... Zit toch aardig snelheid aan volgens mij, en die dingen zijn niet heel erg stevig.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:22 schreef Autoreply het volgende:
Los daarvan, op een halve meter (2 ft) over mensen heenrossen. Ben je wel lekker bij je hoofd. Maargoed, jonge gasten, grote ego's, er vallen een hoop dooien op WK's..
Ik houd het meestal wel gezien bij een metertje of 2/3, da's spectaculair genoeg.![]()
Stevig zijn die units wel opzich, Hawker xp800 die een zweefvliegtuigje kopt, doet toch meer pijn dan je zou denkenquote:Op zondag 11 februari 2007 19:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die gast mag nog van geluk spreken dat hij een controlled crash landing kon doen in dat graanveld... Zit toch aardig snelheid aan volgens mij, en die dingen zijn niet heel erg stevig.
Op Terlet, als er op de 04 of 22 gevlogen wordt, dan moet je over een pad wat final kruist. Een beetje zo'n zelfde situatie als je op de foto ziet...quote:
wow! Anders komt ff het halve flightpanel eruit!!!quote:Op zondag 11 februari 2007 20:08 schreef cheukert het volgende:
[..]
Stevig zijn die units wel opzich, Hawker xp800 die een zweefvliegtuigje kopt, doet toch meer pijn dan je zou denken
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
L-strip? bij de 04's bij de snelweg zijn er toch een rij bomen?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef MutZ het volgende:
[..]
Op Terlet, als er op de 04 of 22 gevlogen wordt, dan moet je over een pad wat final kruist. Een beetje zo'n zelfde situatie als je op de foto ziet...
Don't call me fat you fuckin' jew! ik heb morgen school en overmorgen ook dus ik kom wel als ik klaar ben daarmee denk ikquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
cheuk, dikke wannabe!! Wanneer kom je hier heen?
quote:Late evening ABZ, shortly before airfield closed for the day:- "F***ing DanAir 123 fully established R/W 18"
Tower: "Say again callsign"
"F****ing Dan Air 123"
"Phone ATC please after arrival"
" OK. Please listen to your ATIS before I call"
Loud and clear in background of ATIS recording "When's that f****ing Dan Air 123 going to arrive so we can all go home"
Je vergeet te melden dat de TT kut is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork
pwnd door airdorrukquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
ik had het teveel naar mijn plezier op airdork
Weet je al waar dat filmpje vandaan kwam?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je vergeet te melden dat de TT kut is.
dat krijg je als je klassensites 100 jaar voor aanvang opentquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:38 schreef YellowLedbetter het volgende:
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdorkOngehoord!!
Wist niet dat dat überhaupt mogelijk wasquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:38 schreef YellowLedbetter het volgende:
Goffedomme,ik ben geblokt op airkdorkOngehoord!!
quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:19 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Weet je al waar dat filmpje vandaan kwam?
Lekker door een tunnel baggeren:
http://www.liveleak.com/view?i=96309eda84
![]()
Nou ja, bier dan maar?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde
Kunt u 'm mailen oidquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik heb dat filmpje wel! En ik ben net geblokt omdat ik dat gave topic opende maar alles onderspamde
Doet me denken he,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |