Maakt het uit hoe het heet danquote:Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Ziekenfonds bestaat niet meer...
Wat hij zegt.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
april
De no-claimregeling nog wel!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Ziekenfonds bestaat niet meer...
quote:Vanaf 1 januari 2006 geldt voor alle verzekerden de no-claim regeling. Maakt u geen of weinig zorgkosten (in ieder geval niet meer dan ¤ 255), dan krijgt u aan het einde van het jaar geld terug.
De no-claimregeling geldt alleen voor het basispakket, dus niet voor eventuele aanvullende verzekeringen (voor bijvoorbeeld. fysiotherapie of tandarts). Een eigen risico kunt u voor zowel het basispakket als de aanvullende verzekering laten gelden.
Als u geen zorgkosten heeft gemaakt, dan ontvangt u na afloop van het kalenderjaar ¤ 255,- van uw zorgverzekeraar terug. Als u méér dan ¤ 255,- aan zorgkosten heeft gemaakt, dan ontvangt u na afloop van dat jaar géén bedrag terug. Als u kosten heeft gemaakt voor zorg tussen ¤ 0,- en ¤ 255,-, dan ontvangt u het niet-bestede gedeelte van uw zorgverzekeraar terug.
De zorgverzekeraars sturen voor 1 april 2007 aan elke verzekerde een overzicht van de gemaakte kosten in 2006 en de hoogte van de eventuele no-claim teruggaaf. Een teruggaaf wordt overigens door de Belastingdienst niet aangemerkt als inkomsten en u hoeft er dus geen belasting over te betalen.
Ik zeg toch ook niks over de no-claim... ik heb alleen even de TT aangepastquote:Op maandag 5 februari 2007 14:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De no-claimregeling nog wel!
Van de consumentenbond:
[..]
En dat geldt voor elke verzekeraar?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
april
Sorry, misverstand, ik heb de oude TT nooit gezienquote:Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niks over de no-claim... ik heb alleen even de TT aangepast
Ik ben snel hequote:Op maandag 5 februari 2007 14:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Sorry, misverstand, ik heb de oude TT nooit gezien![]()
dank u voor de hoge premiequote:Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben allang blij dat ik niet bij hoef te betalen.![]()
Ik gebruik alleen al ¤45,- aan medicijnen per dag, opnames, consulten, onderzoeken en therapieën niet meegerekend.![]()
jeetjequote:Op maandag 5 februari 2007 15:33 schreef karr-1 het volgende:
No claim wordt inderdaad pas in of rondom april uitbetaald, ongeacht bij welke verzekeraar je zit. Hou er wel rekening mee dat de no claim onder het nieuwe kabinet gaat verdwijnen.
Highly unlikelyquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:06 schreef hejho het volgende:
[..]
jeetje
dit ook al.....wordt het dan wel goedkoper ?
Als de marktwerking zijn dienst doet wel!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:06 schreef hejho het volgende:
[..]
jeetje
dit ook al.....wordt het dan wel goedkoper ?
ER en no claim zijn dus echt 2 verschillende dingen....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:42 schreef _Flash_ het volgende:
Neuh, wat ze doen is het gewoon anders noemen. Eigen risico. Maarja dat was het eigenlijk al heh!
Integendeel. Er schijnt iets van een 'extra' ER te komen van 150 euro o.i.d. Wat dat precies is, geen idee.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:36 schreef Slasher het volgende:
[..]
ER en no claim zijn dus echt 2 verschillende dingen....![]()
ER is gewoon noclaim in vermomming.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:36 schreef Slasher het volgende:
[..]
ER en no claim zijn dus echt 2 verschillende dingen....![]()
Tot 2 jaar na uitbetaling voorlopige teruggaaf mag de zorgverzekeraar deze nog corrigeren. Dus als het ziekenhuis die nota op of na 1 april 2007 declareert, dan mag je de no-claim houden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:52 schreef freako het volgende:
Een verwante vraag: over 2005 heb ik 255 euro no-claim teruggekregen, dus in april 2006. Ik heb echter in 2005 wel kosten gemaakt in het ziekenhuis, voor iets dat vergoed werd door het (toenmalige) ziekenfonds. Tot hoe lang na dato kan de verzekeraar nog terugkomen op het uitbetalen van de no-claim?
Dan zul je 1 april 2008 bedoelen, want de no-claim is in maart of april 2006 uitbetaald.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:39 schreef Killjoy77 het volgende:
[..]
Tot 2 jaar na uitbetaling voorlopige teruggaaf mag de zorgverzekeraar deze nog corrigeren. Dus als het ziekenhuis die nota op of na 1 april 2007 declareert, dan mag je de no-claim houden.
zou helemaal mooi zijn, belasting betalen over een teruggave van (eigenlijk) teveel betaalde premie....quote:Van de consumentenbond:
]Een teruggaaf wordt overigens door de Belastingdienst niet aangemerkt als inkomsten en u hoeft er dus geen belasting over te betalen.
Te duur ook, denk ik. Net zoals een bedrijf dat je meerdere brieven tegelijkertijd verstuurd. Het is goedkoper om die brieven apart geautomatiseerd te versturen, 1 brief per envelop dan ze handmatig te verzamelen en in 1 envelop te versturen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:30 schreef Faat het volgende:
Wel een beetje idioot dat ze dat niet gewoon verekenen met elkaar maar dat is denk ik te moeilijk.
Heb je het topic gelezen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heeft iemand al wat gehoord/teruggekregen ? Ik heb nog niks gehoord
Dan zou ik eens na gaan denken of je aanvullende verzekeringen echt nodig hebt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:10 schreef Zwansen het volgende:
Ik betaal nu 104 euro. Is toch te gek voor woorden...
Zelfs mn oma van 83 betaalt minder...
Lekker attente manier wel om over chronisch en ernstig zieke mensen te praten zegquote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:07 schreef sanni het volgende:
......die gasten die alsmaar kosten maken.....
Dat is wel wat het kabinet voor ogen had....quote:Op zondag 4 maart 2007 10:08 schreef Sjeen het volgende:
Even heel kort door de bocht... mijn noclaim voor 2007 ben ik volgens mij al kwijt. En heel eerlijk gezegd, mij kan het niet veel schelen. Het is geld waar ik sowieso geen rekening mee hou, als in... ik heb het nodig, ik zit te wachten op uitbetaling. Mijn gezondheid gaat voor alles, daar kan geen ¤250 euro iets aan veranderen. Als ik van mening ben dat ik iets heb wat onderzocht moet worden, om erger te voorkomen, dan ga ik naar mijn huisarts om dat aan te kaarten. En indien hij geen verklaring/oplossing heeft voor mijn probleem, dan laat ik me door verwijzen... noclaim of geen noclaim.
Geen idee of ik daarmee nu het hele systeem onderuit haal, maar zo denk ik erover...
Huisarts valt niet onder de no-claim.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:34 schreef Pompsnol het volgende:
Ik snap het niet.. ben tweemaal naar de huisarts geweest voor m'n oren (uit laten spuiten) afgelopen jaar en nu krijg ik 255 no claim terug? Het maximale volgens mij? Ik heb een standaard zorgverzekering zonder aanvullingen.
Er komt wel een eigen risico van ¤ 150 voor terug, dus zoveel zegt dat niet.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat is wel wat het kabinet voor ogen had....maar dat ze nu er al weer mee stoppen, zegt al genoeg...
Jup! Deze maand moeten ze storten.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Moest het niet voor 1 april betaald zijn ? M.a.w. 31 maart ?
Dat zou zomaar kunnen. Zeker als ze die test in het ziekenhuis hebben laten uitvoeren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Volgens mijn verzekeraar krijg ik rond de 246 euro terug. Dat vind ik vreemd.
Ik slik geen medicijnen, en ik ben 1 keer naar de huisarts geweest. Daar is een allergietest gedaan. Blijkbaar gaat dat van de no-claim af?!
Die onderzoeken niet voor 9 Euro me dunktquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen. Zeker als ze die test in het ziekenhuis hebben laten uitvoeren.
Inderdaad. De huisarts neemt de test af maar stuurt het naar het lab dat aan een ziekenhuis verbonden is en dat gaat wel weer van je NC af... Ik wacht met smart op mijn teruggave maar nog niets vernomenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik slik geen medicijnen, en ik ben 1 keer naar de huisarts geweest. Daar is een allergietest gedaan. Blijkbaar gaat dat van de no-claim af?!
Nee dat deden ze op de praktijk zelf , er was iemand van buiten voor gekomen en zij had een testkit bij zich. De uitslag kreeg ik ook meteen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen. Zeker als ze die test in het ziekenhuis hebben laten uitvoeren.
Misschien kwam die testkit dan van het lab en heb je daarvoor betaald...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nee dat deden ze op de praktijk zelf , er was iemand van buiten voor gekomen en zij had een testkit bij zich. De uitslag kreeg ik ook meteen.
Nou ja vreemd, ik zie het wel op de afrekening neem ik aan.
Toch wel hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die onderzoeken niet voor 9 Euro me dunkt![]()
Dat kan, het moet uiterlijk 1 april op je rekening staan, maar eerder mag natuurlijk altijd. Wel jammer dat het de laatste keer is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:44 schreef BretsiG het volgende:
Ik kreeg het andere jaren altijd half maart.
Genoeg tijd dus.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:11 schreef waterreus23 het volgende:
En ze hebben nog 1 maand de tijd om:
- Me een brief te sturen met wat ik terug krijg
- Het bedrag op me rekening te storten
Meer dan genoeg, ik heb hier ook nog niets gezien.quote:
Met wat geluk krijg je nog een euro of 50 terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:08 schreef Terrorbita het volgende:
Dit jaar 1 keer naar de eerste hulp geweest (nek zat vast) daar is even snel een controle door een dokter gedaan en weer weggestuurd. Zal dit mijn volledige no-claim opvreten?
Dat is wel erg vlot, ik verwacht het pas over een maandquote:Op zaterdag 1 maart 2008 08:04 schreef sweboy het volgende:
Ik heb nog geen brief ontvangen, maar het geld stond er maandag al op.
Ja in 2008.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Sorry, maar was de no-claim niet afgeschaft?
Nee, nog niets gekregen en heb ook Zilveren Kruis. Volgens mij krijgen we het na het weekend. Lijkt me in ieder geval sterk dat we het veel later krijgen aangezien de brief inderdaad vermelde dat het eind februari gestort zou worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:00 schreef kauwkikker het volgende:
Aangezien de zoekfunctie het niet doet begin ik zelf maar een nieuw topic. Ik kreeg vandaag een brief van het Zilveren Kruis dat eind februari mijn no-claim gestort zou worden. Heeft iemand hier ook Zilveren Kruis en al wel uitbetaald gekregen?
Ja ik hoop het ook, maar op de een of andere manier vertrouw ik dit soort dingen niet zo.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nee, nog niets gekregen en heb ook Zilveren Kruis. Volgens mij krijgen we het na het weekend. Lijkt me in ieder geval sterk dat we het veel later krijgen aangezien de brief inderdaad vermelde dat het eind februari gestort zou worden.
Ze kunnen er in principe net zolang over doen als ze willen, als het maar voor april wordt overgemaakt. Maargoed, 't zou een beetje raar zijn om een brief te sturen met daarin de mededeling dat het eind februari wordt overgemaakt, en het vervolgens pas een maand later te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:38 schreef kauwkikker het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook, maar op de een of andere manier vertrouw ik dit soort dingen niet zo.
Eigen risico in 2008quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:55 schreef kauwkikker het volgende:
maar gaat de premie ook omlaag dan?
Heel juist , ben ook weg hier.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 08:04 schreef sweboy het volgende:
Ik heb nog geen brief ontvangen, maar het geld stond er maandag al op.
Groene land, toppie!. Ben nu ook niet meer verzekerd wegens emigreren.
Ik zit ook bij Zilveren Kruis en heb nog geen brief of geld ontvangen....quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:31 schreef NoizEkick het volgende:
Hmm, ik heb twee dagen terug een brief gehad van Zilveren Kruis dat ik eind februari mijn no-claim terug zou krijgen. Maar tot nu toe nog niets gezien...
Het is juist aan de chronisch zieken te danken dat het perfecte systeem van no claim dat we hadden nu om zeep geholpen wordt. Maar die discussie hebben we/heb ik hier al honderd keer gevoerd, dus daar begin ik niet meer aan.quote:Op zondag 2 maart 2008 04:18 schreef pob444 het volgende:
jammer dat je als chronisch zieke dus standaard uitgesloten bent van een no-claim, tenzij je besluit geen medicijnen meer te nemen en extra risico gaat lopen (wat ik goed kan begrijpen als je weinig financiele ruimte heb), eerlijker was het geweest als de no-claim gebaseerd is op de kosten die je afgelopen jaren hebt moeten maken.
Maarja ik heb ongeveer voor de rest van mijn leven de ziektekosten er al wel uit(intensive care is niet goedkoop en een normaal ziekenhuisbed kost ook al honderden euries per dag
)
Chronisch zieken zijn er altijd al geweest, de no-claim is vanaf dit jaar afgeschaft, hoe zou in dit verband worden gebracht met elkaar?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is juist aan de chronisch zieken te danken dat het perfecte systeem van no claim dat we hadden nu om zeep geholpen wordt.
Het verband is heel simpel. Chronisch zieken krijgen vanwege de aandoening die ze hebben never nooit geen no claim terug omdat ze altijd alles opgebruiken. Omdat ze toen massaal zijn gaan klagen over discriminatie en ik weet niet wat allemaal, is het dus afgeschaft. Simpel toch?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:39 schreef Teeno het volgende:
[..]
Chronisch zieken zijn er altijd al geweest, de no-claim is vanaf dit jaar afgeschaft, hoe zou in dit verband worden gebracht met elkaar?
Wees blij dat je zelf niet chronisch ziek bent trouwens, denk je dat die mensen er zelf voor kiezen?
Dikgedrukte had ik er nog niet uit opgemaakt, maar is nu duidelijk, thnxquote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het verband is heel simpel. Chronisch zieken krijgen vanwege de aandoening die ze hebben never nooit geen no claim terug omdat ze altijd alles opgebruiken. Omdat ze toen massaal zijn gaan klagen over discriminatie en ik weet niet wat allemaal, is het dus afgeschaft. Simpel toch?
En nee die mensen kiezen er niet zelf voor dat snap ik ook nog wel. Maar omdat ze wel overmatig gebruik maken van de voorzieningen lijkt het me ook niet meer dan normaal dat ze ervoor betalen. Maar die discussie hebben we al gehad.
Kortom vanwege het gezeik van chronisch zieken wordt ons een jaarlijkse som geld door de neus geboord. Way to go hoor, applaus verdiend.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:09 schreef Teeno het volgende:
[..]
Dikgedrukte had ik er nog niet uit opgemaakt, maar is nu duidelijk, thnx
Uiterlijk 1 april neem ik aan, dus je hebt nog een paar weken de tijd.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Qwea het volgende:
wanneer moet je uiterlijk bericht hebben? Ik heb niks gehoord. Niet of ik wat terug krijg, en ook niet of ik niks krijg. Terwijl mijn ouders al een brief hebben gehad.
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?quote:Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Qwea het volgende:
wanneer moet je uiterlijk bericht hebben? Ik heb niks gehoord. Niet of ik wat terug krijg, en ook niet of ik niks krijg. Terwijl mijn ouders al een brief hebben gehad.
bij dezelfde. Groenelandquote:Op maandag 3 maart 2008 08:49 schreef Slasher het volgende:
[..]
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?
Da's al jaren zo. Sterker nog, de afgelopen jaren kreeg ik het geld pas rond 1, 2 of 3 April en de specificatie een week later. Ze houden dat geld gewoon nog even vast. Lang leve de rentequote:Op maandag 3 maart 2008 11:59 schreef FREAKY_ME het volgende:
Agis is traag dit jaar met de specificaties. Iedereen, die nog recht heeft op (een deel van) z'n no-claim, krijgt daar eind deze maand pas bericht van (heb ik begrepen).
De verzekeraars spreken die datum jaarlijks onderling af dat is zo geregeld door de zorgcollectief, heeft met de marktwerking te makenquote:Op maandag 3 maart 2008 08:49 schreef Slasher het volgende:
[..]
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?
Bij mijn weten is het verplicht om voor 1 april te betalen, de datum waarop mogen ze zelf bepalen. Wat dit met een afspraak te maken heeft is mij een raadsel. gezien de data die hier genoemd worden is er weinig afspraak. Maar ik neem aan dat je een bron hebt?quote:Op maandag 3 maart 2008 13:22 schreef henkway het volgende:
[..]
De verzekeraars spreken die datum jaarlijks onderling af dat is zo geregeld door de zorgcollectief, heeft met de marktwerking te maken
Nope, bij mij ook niet. Beetje vreemd om dan een brief te krijgen waarin staat dat het geld eind februari wordt over gemaakt. Had gehoopt dat ze het dan direct na het weekend zouden doen. Niet dus...quote:Op maandag 3 maart 2008 13:18 schreef karr-1 het volgende:
Zilveren Kruis heeft ook nog niets opgeleverd.
Zelfs die brief heb ik nog niet van ze gehad....quote:Op maandag 3 maart 2008 14:10 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nope, bij mij ook niet. Beetje vreemd om dan een brief te krijgen waarin staat dat het geld eind februari wordt over gemaakt. Had gehoopt dat ze het dan direct na het weekend zouden doen. Niet dus...
Nog 4 weekjesquote:Op maandag 3 maart 2008 17:42 schreef Morendo het volgende:
Nog niets gehoord van Univé. Het geld zou wel welkom zijn.
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het verplicht om voor 1 april te betalen, de datum waarop mogen ze zelf bepalen. Wat dit met een afspraak te maken heeft is mij een raadsel. gezien de data die hier genoemd worden is er weinig afspraak. Maar ik neem aan dat je een bron hebt?
Je haalt nu dingen door elkaar.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
dat heeft de VVD zo geregeld.
Ach, de VVD is de grote Kartelontwerper.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.![]()
Nee, geef me dan Hoogervorst maar weer.
Nogmaals, waar haal je dat vandaan? Volgens mij slaat dit namelijk nergens op. Prijzen en percentages hebben helemaal niets met no claim te maken.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.
Het probleem is ook dat we te sociaal zijn in dit land. Iedereen moet maar delen, iedereen moet maar krijgen. Chronisch zieken krijgen geen no claim? Ach dan krijgt toch niemand meer no claim en zadelen we iedereen op met een verplicht eigen risico ?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.![]()
Nee, geef me dan Hoogervorst maar weer.
Het is toch in principe hetzelfdequote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat we te sociaal zijn in dit land. Iedereen moet maar delen, iedereen moet maar krijgen. Chronisch zieken krijgen geen no claim? Ach dan krijgt toch niemand meer no claim en zadelen we iedereen op met een verplicht eigen risico ?
Als het in principe hetzelfde zou zijn dan ging ik er geen honderden euro's op achteruit.quote:
Als jij denkt dat het hetzelfde is, dan heb je er weinig van begrepen.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:07 schreef Furia het volgende:
Nog niets gehoord/gezien. CZ hier.
Het is niet in principe hetzelfde maar het principe is wel hetzelfde.quote:
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVDquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
zal niet eerder plaats vinden dan eind maart , begin april. Meeste zorgverzekeraars wachten eerst maart af op de laatste notas van ziekenhuizen
mocht er een nota nog komen over 2007 dan pakken ze je toch wel terug door de no claim terug te claimenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVD
Niet dus. Ze zullen zo laat mogelijk uitbetalen om alle nota's mee te nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVD
Ik heb ook Zilveren Kruis maar nog geen cent gezien. Of het ligt aan het feit dat ik collectief verzekerd ben, of ze zijn me gewoon vergeten. Ik zal ze eens gaan bellen hoe het zit.quote:Op maandag 10 maart 2008 07:02 schreef RubenSosa het volgende:
zo binnenZilveren Kruis , die vroeg uitbetaald, het moet niet gekker worden...
zelfs die heb ik nog niet mogen ontvangen.quote:Op maandag 10 maart 2008 08:58 schreef Ericr het volgende:
Zilveren Kruis was wel snel met de melding dat ik niks zou terugkrijgen. Had de brief daarover al begin januari te pakken.
ligt niet aan de collectieve verzekering, want ik heb zowel brief als geld nu binnen (brief afgelopen week en geld stond vanmorgen op de rekening). Beiden via collectief.quote:Op maandag 10 maart 2008 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb ook Zilveren Kruis maar nog geen cent gezien. Of het ligt aan het feit dat ik collectief verzekerd ben, of ze zijn me gewoon vergeten. Ik zal ze eens gaan bellen hoe het zit.
Dan zal het nog wel moeten komen, het is ook nog geen 1 april.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
ligt niet aan de collectieve verzekering, want ik heb zowel brief als geld nu binnen (brief afgelopen week en geld stond vanmorgen op de rekening). Beiden via collectief.
Daar reken ik ook op, maar ik heb nog geen brief ontvangen.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan zal het nog wel moeten komen, het is ook nog geen 1 april.
Die brief is natuurlijk snel gemaakt. Op het moment dat ze zien dat je al meer dan 255 euro kosten hebt, kun je de brief al maken dat je niks terug krijgt. Het grote probleem zit meer in de mensen met minder dan 255 euro kosten.quote:Op maandag 10 maart 2008 08:58 schreef Ericr het volgende:
Zilveren Kruis was wel snel met de melding dat ik niks zou terugkrijgen. Had de brief daarover al begin januari te pakken.
Precies, want ik heb geen kosten en verwacht dus het volledige bedrag terug. Maar tot op heden niets ontvangen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die brief is natuurlijk snel gemaakt. Op het moment dat ze zien dat je al meer dan 255 euro kosten hebt, kun je de brief al maken dat je niks terug krijgt. Het grote probleem zit meer in de mensen met minder dan 255 euro kosten.
Ha ha ha 46 cent? Hebben ze een postzegel in rekening gebracht?quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:24 schreef Slasher het volgende:
Mijn vrouw kreeg vorige week een brief van haar vorige zorgverzekeraar, ze had 0.46 cent kosten gemaakt wat van haar no-claim teruggave afgaat, had eigenlijk niets verwacht dus was een mooie meevaller
0.46 cent of 0.46 euro? Hoeveel mensen snappen dat verschil toch niet?!quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:24 schreef Slasher het volgende:
Mijn vrouw kreeg vorige week een brief van haar vorige zorgverzekeraar, ze had 0.46 cent kosten gemaakt wat van haar no-claim teruggave afgaat, had eigenlijk niets verwacht dus was een mooie meevaller
Wat is er niet aan te snappen dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
0.46 cent of 0.46 euro? Hoeveel mensen snappen dat niet?!![]()
![]()
Topics over no-claimquote:Op woensdag 12 maart 2008 08:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wat ga je mergen Sjeen?
Ik heb ook CZ, ook nog niks ontvangen. Ze zijn lekker op tijd maar niet heusquote:Op maandag 10 maart 2008 18:00 schreef waterreus23 het volgende:
Bij CZ nog steeds geen brief, en geen geld
Hier nog 1quote:Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben allang blij dat ik niet bij hoef te betalen.![]()
Ik gebruik alleen al ¤45,- aan medicijnen per dag, opnames, consulten, onderzoeken en therapieën niet meegerekend.![]()
Dat vind ik ook, ze hebben tijd genoeg gehadquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als ze maar niet denken dat ik ergens laat in 2008 dat geld nog ga terugbetalen. Moeten ze maar op tijd zijn met het innen van hun rekeningen![]()
Dat probeerde CZ dus wel, anderhalf jaar na dato (toen ik allang was overgestapt). Het ging bovendien om een verkeerd bedrag en een maand waarin ik helemaal geen kosten heb gemaakt. Na een kort maar krachtige fax van twee kantjes waarin ik dreigde ze foto's van Yvonne op te sturen werd het ineens stil.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:30 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, ze hebben tijd genoeg gehad
Idem, 't is alweer opquote:Op maandag 3 maart 2008 15:43 schreef knny het volgende:
Ik had vorige week al 255 euro op mijn rekening
Groene Land Achmea
lees je algemene voorwaarden nog maar is door, ze vorderen het gewoon bij je terug, zeker bij ziekenhuis opnames kan er na een jaar van handeling nog iets gedeclareerd worden, lang leve de diagnose behandel combinatiesquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad dat ik 208,- terugkrijg. Vreemd, aangezien ik vorig jaar toch een aantal keer in het ziekenhuis ben geweest.
Als ze maar niet denken dat ik ergens laat in 2008 dat geld nog ga terugbetalen. Moeten ze maar op tijd zijn met het innen van hun rekeningen![]()
Hoe wilde je ze tegenhouden dan? Ze komen het gewoon bij je halen hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb vandaag bericht gehad dat ik 208,- terugkrijg. Vreemd, aangezien ik vorig jaar toch een aantal keer in het ziekenhuis ben geweest.
anderzorg betaald ook pas 1 april lijkt wel afgesproken werkquote:Op zondag 16 maart 2008 11:37 schreef tropicalgirl het volgende:
ook nog niks ontvangen
quote:Op zondag 16 maart 2008 20:29 schreef henkway het volgende:
[..]
anderzorg betaald ook pas 1 april lijkt wel afgesproken werk
Of ze willen gewoon zo lang mogelijk rente trekken van je geldquote:Op zondag 16 maart 2008 20:29 schreef henkway het volgende:
[..]
anderzorg betaald ook pas 1 april lijkt wel afgesproken werk
nou dat is idd raar. Vorig jaar ben ik enkel 1x 5 a 6 u in het ziekenhuis opgenomen geweest, en ik kreeg al niks terugquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vreemd. Ik heb de brief begin vorige week gehad. Halverwege het jaar ben ik van IZZ overgegaan naar VGZ. In principe dezelfde organisatie, maar VGZ was voor mij een stuk voordeliger. De week daarvoor al een brief van IZZ gehad. Beide bedragen bij elkaar opgeteld komt neer op het volledige bedrag van 255,- euries. 1 april wordt dit overgemaakt.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:03 schreef lily het volgende:
Van VGZ ook nog niks (geen brief, geen geld)
Dat moet je natuurlijk zelf regelen met diegene die het kwijtgeraakt is, niet met je verzekeraar.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:58 schreef Teeno het volgende:
Van de week brief gehad, maar ziekenhuis heeft imo 28 euro teveel gedeclareerd.
Verhaal;
Begin November moest ik bloed af laten nemen voor een test voor een erfelijke ziekte die zich in mijn familie bevindt. Kosten; 12 euro.
Krijgen we een week later te horen dat ze in het lab het buisje bloed zijn kwijtgeraakt, en ik deze keer naar het ziekenhuis moet om nieuw bloed af te laten nemen.
Kosten; 28 euro.
Ik krijg dus 215 euro terug ipv 255... maar het lijkt mij dat als ze een fout maken, dit niet voor mijn rekening hoeft te zijn.
Het gaat niet persé om die 28 euro, maar het principe vind ik een beetje vreemd.
Vandaag eens even bellen
Mijn collega's hadden ook nog niks gehoord (collectief verzekerd bij VGZ)quote:Op maandag 17 maart 2008 15:40 schreef MvDrunen het volgende:
[..]
Vreemd. Ik heb de brief begin vorige week gehad. Halverwege het jaar ben ik van IZZ overgegaan naar VGZ. In principe dezelfde organisatie, maar VGZ was voor mij een stuk voordeliger. De week daarvoor al een brief van IZZ gehad. Beide bedragen bij elkaar opgeteld komt neer op het volledige bedrag van 255,- euries. 1 april wordt dit overgemaakt.
Gastquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ook Zilveren Kruis maar nog geen brief en geen geld.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:05 schreef digispeed het volgende:
zilveren kruis heeft mij al uitbetaald EUR 255
Waar zeg ik dat ik dat afhandel met de verzekeraar? Natuurlijk weet ik dat ik daarvoor bij degene moet zijn die het kwijtgeraakt is... brief is inmiddels de deur uit.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk zelf regelen met diegene die het kwijtgeraakt is, niet met je verzekeraar.
Die handelt alleen de betalingen af.
Hier hetzelfdequote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ook Zilveren Kruis maar nog geen brief en geen geld.
Verloskundige hulp lijkt me meer als jij bezig met je kind er uit te persen. Bloedonderzoek staat daar los van.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:33 schreef E.T. het volgende:
Ik heb de brief van Zilveren Kruis binnen![]()
Alleen klopt 't niet volgens mij.
Bloedonderzoek tijdens de zwangerschap is toch verloskundige hulp?
En de kaakchirurg in december staat er niet bij..
Maar bloedonderzoek bij zwangeren is een standaard procedure; bij iedere zwangere wordt (tenminste één keer) bloed geprikt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verloskundige hulp lijkt me meer als jij bezig met je kind er uit te persen. Bloedonderzoek staat daar los van.
En de kaakchirurg zal zijn rekening nog niet ingediend hebben dan, dus reken maar op terugbetalen.
Van die kaakchirurg had ik idd bedacht.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verloskundige hulp lijkt me meer als jij bezig met je kind er uit te persen. Bloedonderzoek staat daar los van.
En de kaakchirurg zal zijn rekening nog niet ingediend hebben dan, dus reken maar op terugbetalen.
Zelfs grote kans dat je in juli alsnog die laatste 69 euro moet terugbetalen omdat je mogelijk ruim over die 255 euro heen bent maar nog niet alle rekeningen van het ziekenhuis bij je zorgverzekering zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Nah...
BIj mij gaat ook alles mbt de zwangerschap van mijn no claim af.
Controle-echo, bloedprikken, ctg...
Mooi balen dus.
Er blijft van mijn 255 euro maar 69 euro over... *snif*
Ging ik ook al vanuit. De ctg van 27-12 staat er wel op, maar die van 30-12 niet. En de bevalling op 31-12 ook nog niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zelfs grote kans dat je in juli alsnog die laatste 69 euro moet terugbetalen omdat je mogelijk ruim over die 255 euro heen bent maar nog niet alle rekeningen van het ziekenhuis bij je zorgverzekering zijn.
Dat had mijn zusje ook met haar zwangerschap. Kreeg eerst toch wat terug, was blij, 4 maand later alsnog terugbetalen...
Ik neem aan dat ergens gedefinieerd staat wat er wel en niet ondervalt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Van die kaakchirurg had ik idd bedacht.
Maar volgens mij valt het gehele pakket 'verloskundige hulp' inclusief alle controles en echo's etc. onder verloskunde en hoort dus niet van de no-claim af te gaan
En mijn brief van Zilveren Kruis is binnenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:03 schreef Xebrozius het volgende:
Zilveren kruis houdt het graag spannend merk ik wel, ik ga morgen maar eens bellen wat ik mogelijk kan verwachten...
Vreemd, ik heb vorige week al een brief gekregen. Krijg bovendien de volle mep terugquote:
Dat is zeker vreemd zeg! kzal eens bellen morgenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb vorige week al een brief gekregen. Krijg bovendien de volle mep terug
Maar goed dat je dierenartskosten er niet vanaf gaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:59 schreef Biancavla het volgende:
Nog niets van Trias gehoord, maar ik verwacht zo'n 150 euro terug te krijgen.
Mijn vrouw heeft al 2 weken geleden bericht van Trias ontvangen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:59 schreef Biancavla het volgende:
Nog niets van Trias gehoord, maar ik verwacht zo'n 150 euro terug te krijgen.
795 euro. Dat is inderdaad een half jaar zorgeloos door het leven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:18 schreef Blik het volgende:
Gisteren eindelijk bericht van Ohra, ik krijg 255 euro terug, mijn vriendin 220 euro. Dat is meer dan verwacht. Daar komt ook nog eens bij dat we vandaag 320 euro terug hebben gekregen n.a.v. een wintersportongelukje. Onze betaalrekening kan er weer een paar maanden tegenaan
haha, zo zit het niet helemaal.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:07 schreef Roellio het volgende:
[..]
795 euro. Dat is inderdaad een half jaar zorgeloos door het leven.
Het Zwitserlevengevoel, zullen we maar zeggen.
Ik nog steeds geen brief van het zilveren kruisquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En mijn brief van Zilveren Kruis is binnen![]()
255 euro retour![]()
Het staat nog niet op mijn rekening![]()
Het is de laatste keer dat ik dit krijg
Niet zo liegen.quote:AnderZorg informeert je vóór 1 april over hoeveel no-claim
je terugkrijgt voor het jaar 2007. De betaling zal dan ook
direct volgen.
Vorig jaar stond het bedrag pas na 1 April op m'n rekening. Nog geen brief gezien van Agis. Wel een acceptgiro voor de volgende maandquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:49 schreef TheMidasTouch het volgende:
gisteren brief gehad van Agis (woonplaats AMsterdam).. voor 1 april krijg ik mijn 255.. ching ching..
nee, ik kan me van vorige keren ook herinneren dat Unive erg traag is met het uitterugbetalen van de no-claim.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:05 schreef Slasher het volgende:
Nog meer mensen wél iets van Univé gehoord?
Zoals vaker gepost, ze kunnen er later nog op terug komen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:52 schreef just.in.case het volgende:
255, van de Ohra. Snappen doe ik het niet helemaal, want er is wel degelijk het een en ander gedeclareerd, maar dat is blijkbaar niet van de no-claim afgegaan. Beter.
Hm, ook als het niet aan het einde van 2007, maar al eerder gedeclareerd is?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:56 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Zoals vaker gepost, ze kunnen er later nog op terug komen.
Ja. Tot een jaar terug.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:57 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Hm, ook als het niet aan het einde van 2007, maar al eerder gedeclareerd is?
Sinds wanneer reken je cash af bij de dokterquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:41 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb eindelijk bericht gehad, ik krijg alles terug op een tientje na, wat ik raar vind is dat ik vorig jaar een zalfje heb gehaald bij de dokter van een tientje en dat is toen van mijn eigen risico afgegaan. Klopt het dat het dan nu ook nog eens van mijn No claim afgaatdan betaal ik het toch dubbel
?
Ook nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:02 schreef loehoes het volgende:
[..]
Ik nog steeds geen brief van het zilveren kruis
Ik heb geld moeten overmaken vorig jaar omdat ik een eigen risico hebquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:43 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Sinds wanneer reken je cash af bij de dokterGeneesmiddelen gaan idd van de no claim af btw
Matig. Dan vrees ik dat er weinig van over blijft.quote:
Altijd zo mooi, mensen die het bedrag verbrassen en dan in de zomerperiode als ze de vakantie net hebben geboekt hebben gaan lopen janken dat ze het moeten terugbetalen. Wat snappen die mensen niet aan de woorden 'voorlopige teruggave'?quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:41 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Matig. Dan vrees ik dat er weinig van over blijft.
Het betrof vooral inentingen voor een vorige vakantie, die dus wel vergoed werden, maar nu waarschijnlijk weer van m'n no-claim afgaan. Inderdaad een sigaar uit eigen doos, maar verder niet zo boeiend en ergens ook wel terecht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Altijd zo mooi, mensen die het bedrag verbrassen en dan in de zomerperiode als ze de vakantie net hebben geboekt hebben gaan lopen janken dat ze het moeten terugbetalen. Wat snappen die mensen niet aan de woorden 'voorlopige teruggave'?
In jouw geval dus raadzaam om het op de spaarrekening te zetten, ff rente trekken en over een paar maanden kan je het dan prima terugdokken. Tenzij je het hebben kan natuurlijk
Dat kan best hoor, het ligt eraan wanneer de rekening gedeclareerd wordt. Misschien hebben ze het gewoon een tijd opgespaard of zo?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:27 schreef MaLo het volgende:
Jaaaa, de brief gekregen en we krijgen allebei de volle mep terug.
Mijn vriend heeft wel medicatie gehad vorig jaar (Oxazepam) maar dat zal er dan wel buiten vallen? Kan me niet voorstellen dat ze dat van het hele jaar nog niet meegerekend hebben.
Ze moeten zelfs voor 1 april betalen dus zo erg is het niet. En dat het de laatste keer is kun je wijten aan de chronisch zieken en de PvdAquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:11 schreef Nielsss het volgende:
Mijn zus werkt bij VGZ en zij gaan voor 1 April betalen balen dat het de laatste keer is, was toch altijd een leuke meevaller die 255 euro!
Lijkt me sterk; hij heeft in januari, juni en september zijn medicatie besteld bij de huisarts en geen enkele daarvan is dus verrekend.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan best hoor, het ligt eraan wanneer de rekening gedeclareerd wordt. Misschien hebben ze het gewoon een tijd opgespaard of zo?
Basispremies zijn wel naar beneden gegaan met een bedrag van 3 tot 9 euro. De aanvullende verzekeringen zijn echter duurder gewordenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:30 schreef HassieBassie het volgende:
Even offtopic maar toch weer niet: In 2007 is de no claim afgeschaft. De premies zijn echter niet naar beneden gegaan. Worden we collectief genaaid?
Ontopic: de brief van Unive heb ik sinds 1 maart binnen, het geld zelf zal op 31 maart wel een keertje komen.
en de werkgeversinhouding die via de belastingdienst per maand doorgesluisd wordt naar het zorgkartel ging van 6,5 naar 7,2% van je inkomen tot 32.231 euro of wel 193 euro per maandquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:46 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Basispremies zijn wel naar beneden gegaan met een bedrag van 3 tot 9 euro. De aanvullende verzekeringen zijn echter duurder geworden. Al met al gaan we er inderdaad geen fuck op vooruit.
jaarpremie basis 07 zilveren kruis: 1.152 euro
jaarpremie basis 08 zilveren kruis: 1.104 euro
Dus je flikkert 255 euro no claim weg, gooit er ook nog eens een verplicht eigen risico op van 150 euro en dan bespaar je op jaarbasis het wereldbedrag van 48 euro (!!). Minister Hoogervorst mag wat mij betreft op de brandstapel.
Als ik het goed heb gezien scheelt het mij maar liefst 2 euro per maand of zo.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:46 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Basispremies zijn wel naar beneden gegaan met een bedrag van 3 tot 9 euro. De aanvullende verzekeringen zijn echter duurder geworden. Al met al gaan we er inderdaad geen fuck op vooruit.
Dus je flikkert 255 euro no claim weg, gooit er ook nog eens een verplicht eigen risico op van 150 euro en dan bespaar je op jaarbasis het wereldbedrag van 48 euro (!!). Minister Hoogervorst mag wat mij betreft op de brandstapel.
Inentingen zitten niet in het basispakket dus die zullen uit je aanvullende pakket vergoed zijn en dus niet van je no-claim afgaan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:21 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Het betrof vooral inentingen voor een vorige vakantie, die dus wel vergoed werden, maar nu waarschijnlijk weer van m'n no-claim afgaan. Inderdaad een sigaar uit eigen doos, maar verder niet zo boeiend en ergens ook wel terecht.
Je had het toch terug moeten betalenquote:Op woensdag 19 maart 2008 10:36 schreef Fessie het volgende:
Nou, ik laast op mijn agis gekeken, en stond nog bij Betaalbaar gestelde no-claim d.d. 14-03-2008 230,89 euro. Nu staat er
Maximaal te ontvangen no-claim 255,00
Gemaakte zorgkosten ten laste van no-claim 255,00
------------
Terug te ontvangen bedrag (no-claim) 0,00
Betaalbaar gestelde no-claim d.d. 14-03-2008 230,89
hebben ze blijkbaar na de 14e toch nog ziekhuis opname in december er snel bijgegooid....
Maar als ze het als de 14e beschikbaar hebben gesteld.....waarom dan niet uitbetalen!!!!
Hoezo bespaar je??quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:46 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ze nemen wel hun tijd he.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:54 schreef RJD het volgende:
VGZ nog niks van binnen. Ze hebben nog precies... 5 werkdagen.
Het was dan ook niet voor niets sarcastisch.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:56 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Hoezo bespaar je??
Ga er eens vanuit dat je een jaar niets nodig hebt dan kreeg je in 2007 nog ¤ 255 terug......
Dus ¤ 48 - ¤ 255 = ¤ 207 duurder.
Idd de brandstapel
wacht maar tot het zorgkartel www.NZA.nl volgend jaar de prijzen weer gaat vaststellenquote:Op zondag 23 maart 2008 17:56 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Hoezo bespaar je??
Ga er eens vanuit dat je een jaar niets nodig hebt dan kreeg je in 2007 nog ¤ 255 terug......
Dus ¤ 48 - ¤ 255 = ¤ 207 duurder.
Idd de brandstapel
quote:Op zondag 23 maart 2008 21:20 schreef henkway het volgende:
[..]
wacht maar tot het zorgkartel www.NZA.nl volgend jaar de prijzen weer gaat vaststellen
7,45% over 33500
1232 euro nominaal
150 euro eigen risico
Dit houd nooit meer op, dat heet marktwerking
We gaan Amerika voorbijquote:Als het aan de Raad voor de Volksgezondheid (RVZ) ligt, komt er een einde aan de vrije artsenkeuze. "Kiest de patiënt voor de zorginstelling die de zorgverzekeraar adviseert, dan krijgt die een betere kwaliteit of betaalt minder premie", stelt de raad in een advies.
"Een andere keuze maken kan, maar dat kost geld", aldus de raad. Het advies van de RVZ wordt vandaag aangeboden aan minister Ab Klink (Volksgezondheid).
Hoe zo worden.........quote:Op zondag 23 maart 2008 22:31 schreef Ulreazj het volgende:
De gezondheidszorg in dit land gaat helemaal bagger worden.
Dat was het toch al lang? Je betaald je scheel aan de premie en je krijgt er geen bal voor terug.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:14 schreef deedeetee het volgende:
Geef mij maar een verzekering waarbij de grootverbruikers meer betalen en de bijna nooit verbruikers hun no-claim mogen houden.
Dus mensen die chronisch ziek zijn en een uitkering hebben, krijgen dan helemaal geen zorg meer?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:14 schreef deedeetee het volgende:
Geef mij maar een verzekering waarbij de grootverbruikers meer betalen en de bijna nooit verbruikers hun no-claim mogen houden.
de hoeveelheid zorg is niet afhankelijk van je inkomen. Als je veel zorg nodig hebt moet je veel betalen, ongeacht of je miljonair of uitkeringstrekker bent. Waarom moeten mensen met een uitkering altijd maar beschermd worden?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:38 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dus mensen die chronisch ziek zijn en een uitkering hebben, krijgen dan helemaal geen zorg meer?
Daar moet dan wel iets op gevonden worden.. ik zie liever dat het dan gecombineerd wordt met je inkomen. Véél inkomen + véél zorg = meer premie.
Bel ze op en vraag hetquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:43 schreef TheMidasTouch het volgende:
ik heb een vraagje er staat bij mij een bedrag van ongeveer 10 betaald aan de huisarts terwijl ik de laatste 2 jaar niet bij de huisarts ben geweest, weliswaar is het bedrag niet afgeschreven van die 255 euro, maar ik snap er niets van.. weet iemand hoe dat zit?.. probeert de huisarts geld af te troggelen van de overheid ofzo..
Omdat we in Nederland leven.......quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de hoeveelheid zorg is niet afhankelijk van je inkomen. Als je veel zorg nodig hebt moet je veel betalen, ongeacht of je miljonair of uitkeringstrekker bent. Waarom moeten mensen met een uitkering altijd maar beschermd worden?
Voor tien euro neemt iemand die geneeskunde heeft gestudeerd zeker wel dat risico. Als je al 50.000 spendeert aan een studie dan moet je grijpen wat je grijpen kan. Typisch iets voor huisartsen om ontslagen te worden om 10 euro, zeker als je 3500 netto per maand verdiend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:43 schreef TheMidasTouch het volgende:
ik heb een vraagje er staat bij mij een bedrag van ongeveer 10 betaald aan de huisarts terwijl ik de laatste 2 jaar niet bij de huisarts ben geweest, weliswaar is het bedrag niet afgeschreven van die 255 euro, maar ik snap er niets van.. weet iemand hoe dat zit?.. probeert de huisarts geld af te troggelen van de overheid ofzo..
Ik vorig jaar ook een allergie-test, kostte mij 80 of 120 euro bij mijn teruggaaf.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Die krijgen nu toch ook gewoon hun zorg ? En allerlei extra's en toeslagen waardoor ze veel minder hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:38 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dus mensen die chronisch ziek zijn en een uitkering hebben, krijgen dan helemaal geen zorg meer?
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:14 schreef deedeetee het volgende:
Mijn god... de no claim heeft alleen betrekking op de BASISverzekering. Tering, de no claim bestaat al 3 jaar en nog steeds begrijpen mensen er geen hol van. Ik ben blij dat ik familie, vrienden en collega's niet meer alles hoef uit te leggen aangezien in '08 de no claim is afgeschaft.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:38 schreef Bullebak het volgende:
Volgens CZ krijg ik 255 e terug. Op zich vreemd, aangezien ik in december nog 300 euro aan tandartskosten heb gemaakt
Zijn ze nou echt zo traag dat ze dat nog niet verwerkt hebben?
Hier ook nog steeds niks.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:10 schreef lily het volgende:
ontopic: nog steeds niks van VGZ gehoord trouwens
Nee hoor, je moet het gewoon niet meteen gaan uitgeven, maar rustig afwachten tot je zeker weet dat je het mag houden. Dat doe je bij belastingteruggave toch ook?quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:09 schreef ikbenschipper het volgende:
Ze wist het dus het stond appart maar je zal het niet meer weten of er niet bij nadenken en een uitkering ofzo hebben...., dan ben je dus de zogeheten lul
Yep en helaas is dit land te ver doorgeslagen in sociaal gedrag. We willen alles en iedereen maar beschermen terwijl dat compleet overbodig is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:49 schreef kauwkikker het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland leven.......
Belastingteruggave is toch een spaarpotje net als no-claim? :pquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet het gewoon niet meteen gaan uitgeven, maar rustig afwachten tot je zeker weet dat je het mag houden. Dat doe je bij belastingteruggave toch ook?
Dat ben ik geheel met je eens, maar dat soort mensen moet dan ook niet achteraf gaan zeiken dat ze het niet geweten hebben en dat ze nu benadeeld worden door de overheid.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Belastingteruggave is toch een spaarpotje net als no-claim? :p
Ik heb het niet nodig het zijn meevallers voor mij. Echter zijn er genoeg mensen die het wel uitgeven (omdat ze niet op hun inkomsten/uitgaven letten en alleen zien dat ze een overschot op hun betaalrekening hebben.
Er zijn nu eenmaal mensen die misschien "minder slim" zijn dan jij en ik
Inderdaad, je geld zo lang mogelijk bij de Belastingdienst laten staan. Ze geven je nl. meer rente dan de bank.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Belastingteruggave is toch een spaarpotje net als no-claim? :p
Agis is altijd één van de laatste. Ik heb het ook nog niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:28 schreef detoardin het volgende:
Kreeg net mn brief van de Agis. Is er iemand die het toevallig het geld al heeft gehad? (heb geen zin om alles terug te lezen)
iedereen betaalt 1 april pas uit, scheelt bakken met geld (weet niet of ze er rente over vangen maar zal wel)quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:28 schreef detoardin het volgende:
Kreeg net mn brief van de Agis. Is er iemand die het toevallig het geld al heeft gehad? (heb geen zin om alles terug te lezen)
75% van de verzekeraars heeft het geld al overgemaakt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:43 schreef Slasher het volgende:
[..]
iedereen betaalt 1 april pas uit, scheelt bakken met geld (weet niet of ze er rente over vangen maar zal wel)
Dan behoren de zorgverzekeraars waar mijn vrouw en ik zitten allebei tot de 25%quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
75% van de verzekeraars heeft het geld al overgemaakt.
ik weet ook helemaal niet hoeveel ik terug krijg...ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:33 schreef Jerruh het volgende:
Ik heb nog steeds geen brief gehad van de VGZ....
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zeker gezien het feit een flink aantal al uitbetaald is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:43 schreef Slasher het volgende:
[..]
iedereen betaalt 1 april pas uit, scheelt bakken met geld (weet niet of ze er rente over vangen maar zal wel)
Maar wat vind je hier dan van: ik ontving iedere maand een zorgtoeslag en het jaar erop kreeg ik een brief of ik even driehonderdzoveel euro terug wilde storten want ze hadden me toch iets te veel gegeven. Had ik dat dan ook iedere maand opzij moeten leggen? Dat geld is er toch voor om je ziekenfonds te betalen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik geheel met je eens, maar dat soort mensen moet dan ook niet achteraf gaan zeiken dat ze het niet geweten hebben en dat ze nu benadeeld worden door de overheid.
mijn vrouw en ik zijn ook die 25% die het niet hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:53 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan behoren de zorgverzekeraars waar mijn vrouw en ik zitten allebei tot de 25%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |