Chronisch zieken zijn er altijd al geweest, de no-claim is vanaf dit jaar afgeschaft, hoe zou in dit verband worden gebracht met elkaar?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is juist aan de chronisch zieken te danken dat het perfecte systeem van no claim dat we hadden nu om zeep geholpen wordt.
Het verband is heel simpel. Chronisch zieken krijgen vanwege de aandoening die ze hebben never nooit geen no claim terug omdat ze altijd alles opgebruiken. Omdat ze toen massaal zijn gaan klagen over discriminatie en ik weet niet wat allemaal, is het dus afgeschaft. Simpel toch?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:39 schreef Teeno het volgende:
[..]
Chronisch zieken zijn er altijd al geweest, de no-claim is vanaf dit jaar afgeschaft, hoe zou in dit verband worden gebracht met elkaar?
Wees blij dat je zelf niet chronisch ziek bent trouwens, denk je dat die mensen er zelf voor kiezen?
Dikgedrukte had ik er nog niet uit opgemaakt, maar is nu duidelijk, thnxquote:Op zondag 2 maart 2008 16:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het verband is heel simpel. Chronisch zieken krijgen vanwege de aandoening die ze hebben never nooit geen no claim terug omdat ze altijd alles opgebruiken. Omdat ze toen massaal zijn gaan klagen over discriminatie en ik weet niet wat allemaal, is het dus afgeschaft. Simpel toch?
En nee die mensen kiezen er niet zelf voor dat snap ik ook nog wel. Maar omdat ze wel overmatig gebruik maken van de voorzieningen lijkt het me ook niet meer dan normaal dat ze ervoor betalen. Maar die discussie hebben we al gehad.
Kortom vanwege het gezeik van chronisch zieken wordt ons een jaarlijkse som geld door de neus geboord. Way to go hoor, applaus verdiend.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:09 schreef Teeno het volgende:
[..]
Dikgedrukte had ik er nog niet uit opgemaakt, maar is nu duidelijk, thnx
Uiterlijk 1 april neem ik aan, dus je hebt nog een paar weken de tijd.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Qwea het volgende:
wanneer moet je uiterlijk bericht hebben? Ik heb niks gehoord. Niet of ik wat terug krijg, en ook niet of ik niks krijg. Terwijl mijn ouders al een brief hebben gehad.
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?quote:Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Qwea het volgende:
wanneer moet je uiterlijk bericht hebben? Ik heb niks gehoord. Niet of ik wat terug krijg, en ook niet of ik niks krijg. Terwijl mijn ouders al een brief hebben gehad.
bij dezelfde. Groenelandquote:Op maandag 3 maart 2008 08:49 schreef Slasher het volgende:
[..]
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?
Da's al jaren zo. Sterker nog, de afgelopen jaren kreeg ik het geld pas rond 1, 2 of 3 April en de specificatie een week later. Ze houden dat geld gewoon nog even vast. Lang leve de rentequote:Op maandag 3 maart 2008 11:59 schreef FREAKY_ME het volgende:
Agis is traag dit jaar met de specificaties. Iedereen, die nog recht heeft op (een deel van) z'n no-claim, krijgt daar eind deze maand pas bericht van (heb ik begrepen).
De verzekeraars spreken die datum jaarlijks onderling af dat is zo geregeld door de zorgcollectief, heeft met de marktwerking te makenquote:Op maandag 3 maart 2008 08:49 schreef Slasher het volgende:
[..]
Verschilt per verzekeraar of zit je bij dezelfde?
Bij mijn weten is het verplicht om voor 1 april te betalen, de datum waarop mogen ze zelf bepalen. Wat dit met een afspraak te maken heeft is mij een raadsel. gezien de data die hier genoemd worden is er weinig afspraak. Maar ik neem aan dat je een bron hebt?quote:Op maandag 3 maart 2008 13:22 schreef henkway het volgende:
[..]
De verzekeraars spreken die datum jaarlijks onderling af dat is zo geregeld door de zorgcollectief, heeft met de marktwerking te maken
Nope, bij mij ook niet. Beetje vreemd om dan een brief te krijgen waarin staat dat het geld eind februari wordt over gemaakt. Had gehoopt dat ze het dan direct na het weekend zouden doen. Niet dus...quote:Op maandag 3 maart 2008 13:18 schreef karr-1 het volgende:
Zilveren Kruis heeft ook nog niets opgeleverd.
Zelfs die brief heb ik nog niet van ze gehad....quote:Op maandag 3 maart 2008 14:10 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nope, bij mij ook niet. Beetje vreemd om dan een brief te krijgen waarin staat dat het geld eind februari wordt over gemaakt. Had gehoopt dat ze het dan direct na het weekend zouden doen. Niet dus...
Nog 4 weekjesquote:Op maandag 3 maart 2008 17:42 schreef Morendo het volgende:
Nog niets gehoord van Univé. Het geld zou wel welkom zijn.
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het verplicht om voor 1 april te betalen, de datum waarop mogen ze zelf bepalen. Wat dit met een afspraak te maken heeft is mij een raadsel. gezien de data die hier genoemd worden is er weinig afspraak. Maar ik neem aan dat je een bron hebt?
Je haalt nu dingen door elkaar.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
dat heeft de VVD zo geregeld.
Ach, de VVD is de grote Kartelontwerper.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.![]()
Nee, geef me dan Hoogervorst maar weer.
Nogmaals, waar haal je dat vandaan? Volgens mij slaat dit namelijk nergens op. Prijzen en percentages hebben helemaal niets met no claim te maken.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Sinds de particuliere verzekeraars meedoen met de marktwerking moeten ze afspraken maken over prijzen en percentages, dat heeft de VVD zo geregeld.
Het probleem is ook dat we te sociaal zijn in dit land. Iedereen moet maar delen, iedereen moet maar krijgen. Chronisch zieken krijgen geen no claim? Ach dan krijgt toch niemand meer no claim en zadelen we iedereen op met een verplicht eigen risico ?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dankzij het nieuwe "sociale" kabinet ben ik mijn no-claim korting kwijt en word ik opgezadeld met een verplicht eigen risico.![]()
Nee, geef me dan Hoogervorst maar weer.
Het is toch in principe hetzelfdequote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat we te sociaal zijn in dit land. Iedereen moet maar delen, iedereen moet maar krijgen. Chronisch zieken krijgen geen no claim? Ach dan krijgt toch niemand meer no claim en zadelen we iedereen op met een verplicht eigen risico ?
Als het in principe hetzelfde zou zijn dan ging ik er geen honderden euro's op achteruit.quote:
Als jij denkt dat het hetzelfde is, dan heb je er weinig van begrepen.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:07 schreef Furia het volgende:
Nog niets gehoord/gezien. CZ hier.
Het is niet in principe hetzelfde maar het principe is wel hetzelfde.quote:
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVDquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
zal niet eerder plaats vinden dan eind maart , begin april. Meeste zorgverzekeraars wachten eerst maart af op de laatste notas van ziekenhuizen
mocht er een nota nog komen over 2007 dan pakken ze je toch wel terug door de no claim terug te claimenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVD
Niet dus. Ze zullen zo laat mogelijk uitbetalen om alle nota's mee te nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunne makkelijk de klanten die voorgaand jaar ook al daar verzekerd waren uitbetalen, dit is weer een staaltje verzekeringstacktiek oorzaak de VVD
Ik heb ook Zilveren Kruis maar nog geen cent gezien. Of het ligt aan het feit dat ik collectief verzekerd ben, of ze zijn me gewoon vergeten. Ik zal ze eens gaan bellen hoe het zit.quote:Op maandag 10 maart 2008 07:02 schreef RubenSosa het volgende:
zo binnenZilveren Kruis , die vroeg uitbetaald, het moet niet gekker worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |