Dank je, de ligging is inderdaad perfect. Een straatje met alleen bestemmingsverkeer, redelijk vrij en vlakbij het centrum.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:47 schreef squiddie het volgende:
Mooi huisje! En een mooie ligging ook lijkt me, keep up the good work! Veel succes
Dank je, waar om de hoel precies? Woon nu ook al in die buurt namelijk!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:05 schreef evilernie22 het volgende:
haha woon om de hoek zowat..
gaat er volgens mij wel mooi uitzien
Ook bedankt! De achterkant mocht inderdaad zo groot worden, aan de voorzijde moeten ze helaas voldoen aan allerlei regels waardoor die daar een stuk kleiner is. Aan de andere kant wel goed die regelgeving, anders wordt het straatbeeld wel heel erg ontsierd. Dat kleine dakkapelletje was al in die grootte... Die stond oorspronkelijk tegen het schuine dak aan dat eerst op ons huisje stond.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:17 schreef Marsepein het volgende:
En het valt me op dat de dakkapel bij jullie zo groot is, is dat wel toegestaan?
Enb dat kleine dakkapelletje bijd e buren was op jullie oude dak, en die is doorgezaagd?
Succes met alles!
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:20 schreef B.A.Trix het volgende:
Leuk huis zeg!! ga dit topic mooi ff volgen!![]()
De aannemer die alles regelt heeeft ook de tegels gehaald, maar zo te zien zijn ze inderdaad hetzelfde, en ook liggend zie ik. Ook de radiator die er nu hangt is volgens mij bijna gelijk. Leukquote:Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij hebben jullie dezelfde wandtegels als wij hebben in de badkamer. Gewoon bij de bouwmarkt vandaan?
Dit zou ik ook wel willen weten ..quote:Op woensdag 7 februari 2007 02:35 schreef Banzaii het volgende:
Waar heb je dat bad vandaag, ziet er mooi uit!?
Als hobby doe ik aan fotografie, de eerste reeks foto's zijn door mijn vriendin gemaakt met een Sony compact cam. De laatste serie foto's van mij met de Nikon D2x met daarop een groothoekje zodat je mooi het overzicht behoudt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:02 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Dit zou ik ook wel willen weten ..
Hoe en waarmee heb je trouwens die foto;s gemaakt, het ziet er allemaal zo 'ruimtelijk' uit.
Welgeteld 4 posts boven je geeft TS aan dat ze de prijs die ze voor het huis betaald hebben voor zichzelf houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:35 schreef framboos het volgende:
Ik ben verliefd op je huis(en de locatie... jaloers
)
Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?
Oh ja, nu zie ik hetquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:43 schreef Coconut het volgende:
[..]
Welgeteld 4 posts boven je geeft TS aan dat ze de prijs die ze voor het huis betaald hebben voor zichzelf houden.
Offtopic: Erg leuke foto's op je site, vooral die lucht foto bij divers, erg mooiquote:Op woensdag 7 februari 2007 09:48 schreef dadah het volgende:
[..]
Als hobby doe ik aan fotografie, de eerste reeks foto's zijn door mijn vriendin gemaakt met een Sony compact cam. De laatste serie foto's van mij met de Nikon D2x met daarop een groothoekje zodat je mooi het overzicht behoudt.
Als ik mijn aannemer spreek zal ik trouwens even vragen waar het bad vandaan komt
bedankt! Ik heb nog helemaal geen plannen om te verven hoor maar schrijf de nummers toch even op.. erg mooie kleuren.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:48 schreef dadah het volgende:
@B.A.Trix: de muren zijn allemaal gebroken wit (RAL 9010) en het houtwerk aan de binnenkant is 'net niet wit' (RAL 9001). Het kleurverschil op de foto's komt denk ik omdat ik geen zin heb de witbalans iedere keer goed in te stellen
De deuren komen ook van de Boo, maar ik zag dat bijvoorbeeld Praxis e.d. ook dit soort deuren verkopen. Bij mijn ouders hebben ze tijdens hun verbouwing trouwens de gewone vlakke deuren gehouden, en daar het relief opgeplakt en toen geschilderd.... zag er ook perfect uit!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:49 schreef Kwelit het volgende:
Waar komen die deuren die jullie erin hebben laten zetten vandaan, als ik vragen mag![]()
De bank is 2.30m lang... alle specs van de bank kan je hier vindenquote:
Ik zal eerst eens een foto maken met de juiste witbalans, dan heb je een echt goede indruk van de kleuren hehe.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:37 schreef B.A.Trix het volgende:
bedankt! Ik heb nog helemaal geen plannen om te verven hoor maar schrijf de nummers toch even op.. erg mooie kleuren.![]()
Dank uquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:16 schreef Oblivion het volgende:
Zo'n huis verdiend mooie hoge plinten...
Verder een zeer mooie woning!![]()
Oef is de voorgevel mooi bespoten met zandstralen? Het lijkt er nl.heel erg op. Verder mooi pand.quote:
Ja, die is inderdaad een aantal maanden geleden volledig gezandstraald.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:30 schreef sanni het volgende:
Oef is de voorgevel mooi bespoten met zandstralen? Het lijkt er nl.heel erg op. Verder mooi pand.![]()
Dank uquote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef Puckzzz het volgende:
wauw! heel erg mooi huis, en best een ruime tuin voor binnenstad toch?
Hehe, wordt een multifunctionele zolder... het lekkere is dat de ramen volledig openkunnen en je met dit weer zoals vandaag dus heerlijk uit de wind vol in de zon kan zitten op zolder. Hier kwamen we per toeval achter en we zagen ons al helemaal zitten op een lekkere relaxte stoel in het zonnetjequote:Op woensdag 21 maart 2007 19:24 schreef tKrieK het volgende:
mooi huis!
alleen 1 ding: die lounge zolder zou je dat wel doen ?
Dat hebben wij namelijk gedaan bij ons nieuwbouw huis, maar conclusie na 4 jaar wonen was dat er niemand kwam en de kamer 1 keer in de 3 maanden werd gebruikt, terwijl het zon grote mooie ruimte was. Deze is nu dus geen lounge zolder meer :p
Leuk om te horenquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:49 schreef Dagguzz het volgende:
Wordt erg mooi hoor!!![]()
Hoe heb je die plattegrondjes gemaakt? Ziet er gaaf uit.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:56 schreef innepin het volgende:
Utrecht
Wittevrouwen
Wat een prachtig huis. Blijf dit zeker volgen
Het is een soort whitewash laminaat, gehaald bij JS Vloeren in Ijsselstein.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:34 schreef Koningin het volgende:
Heel erg leuk huis zeg!
Wat een mooie vloer! Wat het is het precies en waat heb je het gehaald?
Hoeveel kost zoiets per m2 ongeveer als ik vragen mag?quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:36 schreef dadah het volgende:
[..]
Het is een soort whitewash laminaat, gehaald bij JS Vloeren in Ijsselstein.
Leuk om te horenquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef kleine83 het volgende:
tot nu toe vind ik de keuken super. hoe hoog zijn die kastenvan jullie als ik vragen mag?
groetjes wendy
Het laminaat is Meister laminaat, en uit mijn hoofd was het iets van 30 eurie per m2, je hebt dan woonkamerkwaliteit wat heel lang mee zou moeten gaan. Helemaal als je het op de slaapkamers en zolder legt denk ik, benden hebben we echt hout... maar dat werd iets te kostbaar als we dat in het hele huis wilden. Vandaar de keuze voor dat laminaatquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Hoeveel kost zoiets per m2 ongeveer als ik vragen mag?
Dan ben ik heel benieuwd naar de vloer die jullie beneden gaan leggenquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef dadah het volgende:
[..]
Leuk om te horenDe kasten zijn 3.08 meter hoog...
[..]
Het laminaat is Meister laminaat, en uit mijn hoofd was het iets van 30 eurie per m2, je hebt dan woonkamerkwaliteit wat heel lang mee zou moeten gaan. Helemaal als je het op de slaapkamers en zolder legt denk ik, benden hebben we echt hout... maar dat werd iets te kostbaar als we dat in het hele huis wilden. Vandaar de keuze voor dat laminaat
huizenprijzen zijn anders openbaar beschikbaar, het heeft niet zoveel zin die voor je te houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:43 schreef Coconut het volgende:
[..]
Welgeteld 4 posts boven je geeft TS aan dat ze de prijs die ze voor het huis betaald hebben voor zichzelf houden.
Tegen betaling ja. Als TS het niet hier wil verkondigen is dat zijn goed recht.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:40 schreef Sebje het volgende:
huizenprijzen zijn anders openbaar beschikbaar, het heeft niet zoveel zin die voor je te houden.
Anyway; mooi huis!![]()
Dat zooitje komt vanzelf wel als we er eenmaal wonen hehe... nu is het inderdaad nog een beetje ehhh... leegquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:11 schreef wonderer het volgende:
Die keuken is zo uit een showroom gewandeld! Wat mooi, maar het lijkt nog zo onecht... maak er eens een zootje van en maak dan nog eens een foto
Ja, de vaatwasser zit tussen de 2 lades in...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:15 schreef Moonlight_Drive het volgende:
De vaatwasser zit in het midden naast de spoelbak?
Dat is geinig, ben zelf ook geboren en getogen in Wittevrouwen en woon er alweer 36 jaar... woon nu op 100 meter afstand van het nieuwe huis namelijk hehe. Zal ze vast wel van gezicht kennen als het niet al te lang geleden is dat ze er hebben gewoond.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:36 schreef Metus het volgende:
Wat grappig, mijn opa en oma woonden bij jullie om de hoek. Mijn oma en mijn moeder zijn allebei in Wittevrouwen geboren.
Die keuken is echt onwaarschijnlijk mooi, complimenten!
Yay!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:56 schreef dadah het volgende:
Hij komt bij Lodder vandaan, in barneveld.
Net even wezen kijken en de vloer is ook al helemaal klaar, dus waarschijnlijk vanavond weer een update!
Die keuken wat een plaatjequote:Op maandag 26 maart 2007 23:52 schreef dadah het volgende:
Zoals beloofd hier de update van de keuken, white washed kasten en hoogglans witte laden... Was superspannend om dit vanaf een tekening te beslissen, maar nu alles er staat en werkt zijn we er echt superblij mee en hebben we de juiste keuze gemaakt
De verschillende vloeren veranderen we nog, morgen en overmorgen wordt de nieuwe vloer gelegd namelijk en dan is het plaatje helemaal compleet!!
De kasten zijn boven trouwens mooi dichtgemaakt, met een onzichtbare luchtsleuf om de warmte van de diverse apparaten weg te werken.
Net alles opgeruimd en leeggehaald voor de vloerenmensen morgen, dus na het uploaden van de foto's ga ik van mijn nachtrust genieten. Tot de volgende update maar weer
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank je... we zijn er ook echt superblij mee en gebruiken nu een week alle apparaten en hebben er nog geen moment spijt vanquote:Op maandag 21 mei 2007 06:24 schreef Kwelit het volgende:
Die keuken wat een plaatje![]()
, wat heeft dat nou gekost?
Dat wordt het inderdaad, bij dezequote:Op maandag 21 mei 2007 09:28 schreef truttebosje het volgende:
is het hier ook niet eens tijd voor een update?
jullie wonen er toch zeker al wel?
blijf het een prachthuis vinden.
Dank je, was ook een van de dingen waar wij op vielen. Op de bouwtekening zagen we hoe deze er in het verleden uitzag en het is echt een hele verbetering zo. Het maakt de kamer speels en de trap echt een onderdeel van het geheel ipv een sta in de weg. Waarom zou je dit niet met één versieping kunnen doen? Gewoon doen als het je aanspreekt.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:08 schreef Sleeve het volgende:
Ik vind vooral die trap extreem mooi! Er zit zo'n mooie 'beweging' in, zeker met de lichtval op die foto... Ik ben heel benieuwd hoe het er nu ingericht uitziet!
ondertussen zit ik te bedenken of we ook zo'n trap in ons huisje kunnen nemen... maar we hebben maar één verdieping...
Ja en nee, de gevel die je ziet staat achter het huis. Onze tuin ligt met de achterkant aan een straatje waar een heel mooi gebouw staat (de Paardenkathedraal), op dat gebouw kijken we uit. Maar omdat er een straat achterligt (zonder verkeer trouwens) is dat juist heel ruimtelijk. En we hebben als een van de weinige huizen in Wittevrouwen een achterom, wat erg handig was toen de bank bezorgd werd want die was anders niet naar binnen gekomenquote:Op maandag 21 mei 2007 12:44 schreef Charisma het volgende:
je schreef dat er niets achter in de tuin staat , maar ik zie toch een gevel. klopt dat?
Eiken enkel gerookt white washed rustiek verouderd met een waxcoatingquote:Op maandag 21 mei 2007 12:48 schreef Sense het volgende:
Ziet er echt super uit![]()
Het zal vast al gevraagd zijn, maar ik kan het niet vinden: wat voor vloer ligt er in de woonkamer, en hoe heet deze kleur?
Edit: al gevonden![]()
En ook bedankt, was voor ons de grootste gok en als we al die reacties horen (zowel hier als mensen die yhem in het echt zien) vinden we dat hartstikke leuk om te horen. We vonden het best eng, maar het past gewoon perfect bij de ruimtequote:
Bijna alles, tot 2 weken geleden woonden we in een studio van 60m2 met allerlei meubels van bijna 10 jaar oud. We hadden bijvoorbeeld de eettafelstoelen meegenomen, maar toen ze daar stonden waren deze zo leijk dat we ze meteen weggegooid hebben en bij de Ikea tijdelijk 4nieuwe hebben gehaald tot we de 'echte' gaan kopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:19 schreef Charisma het volgende:
gaaf joh ! dus jullie hebben alles nieuw gekocht? dat moet een overweldigend gevoel zijn![]()
prachtig - wat een mooi begin is dat zeg ! na 10 jaar mag ook echt iets anders komen, kom maar op met de fotosquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:34 schreef dadah het volgende:
[..]
Bijna alles, tot 2 weken geleden woonden we in een studio van 60m2 met allerlei meubels van bijna 10 jaar oud. We hadden bijvoorbeeld de eettafelstoelen meegenomen, maar toen ze daar stonden waren deze zo leijk dat we ze meteen weggegooid hebben en bij de Ikea tijdelijk 4nieuwe hebben gehaald tot we de 'echte' gaan kopen.
Maar het meeste stond niet mooi in het nieuwe huis, of werd overbodig.... Wel lekker gvoel, staan nu wel nog wat oudere dingen maar die worden langzaam 'uitgefaseerd' om het zo te zeggen
Haha, leuk dat je dat zegt. Zo noemen we ons huis eigenlijk ook, alleen de voorgevel is nog origineel en van binnen is het helemaal gestript en opnieuw opgebouwd... dus het is van binnen ook nieuwbouwquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Zo dit ziet er echt megagoed uit! Lijkt wel nieuwbouw van binnenHet verbaast me steeds weer hoe ruim deze huizen zijn, terwijl ze dat van de buitenkant niet direct lijken.
Bedankt voor je tipsquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:45 schreef truttebosje het volgende:
erg mooi,
alleen vind ik het nog wel erg sterielerig.
maar ik kan me voorstellen dat hier nog wat aan gedaan wordt aangezien jullie er nog maar net wonen.
ik zou wel een beetje kleur in huis brengen door accesoires in 1 kleur te kiezen en een paar mooie grote planten neerzetten.
maar dan midden in een ruimte(wel langs een muur oid natuurlijk)
en ik zou bv in de slaapkamer toch een gordijn ophangen...al is het maar aan de buitenkanten voor de sier, maar om de muur wat meer te breken en wat meer kleur te krijgen.
(ik zou dan voor het roze/magenta kleurtje van de bloem in je prachtige plant gaan.
maar ja waarschijnlijk houden jullie meer van dat strakke.
ik had ook wel verwacht dat het nog kwam ja die kleur.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:52 schreef dadah het volgende:
[..]
Bedankt voor je tipsWe hebben expres gekozen voor een hele neutrale kleur van alle vaste en grote dingen in huis, we gaan met accessoires inderdaad wel kleur aanbrengen. Met planten in felle potten, uitvergrote foto's die ik gemaakt heb op canvas en zo.... dus die kleur gaat er wel komen
Op de slaapkamer hebben we gordijnen, maar die waren helemaal omhooggetrokkken omdat de ramen openstaonden (daar hebben we ook die roman blinds zoals beneden en achter).
Ik hou trouwens inderdaad heel erg van het strakke, en mijn vriendin weer van het frutselige.... dus uiteindelijk ghaat het een combi tussen die twee worden
Het mooie vind ik juist dat je de trap naar de tweede verdieping door ziet lopen. De trap naar boven zit bij ons nieuwe huis midden in de woonkamer en neemt dus best een prominente plaats in. De trap die er nu zit is op zich OK, maar heeft bij lange na niet de uitstraling van jullie trap!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:49 schreef dadah het volgende:
[..]
Dank je, was ook een van de dingen waar wij op vielen. Op de bouwtekening zagen we hoe deze er in het verleden uitzag en het is echt een hele verbetering zo. Het maakt de kamer speels en de trap echt een onderdeel van het geheel ipv een sta in de weg. Waarom zou je dit niet met één versieping kunnen doen? Gewoon doen als het je aanspreekt.
[..]
We zijn zelf ook nog wel aan het schuiven, gisteren nog met de bank om te kijken hoe een loveseat zou staanquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:55 schreef Metus het volgende:
Erg mooi, dadah! Heel stijlvol ingericht. Leuk uitzicht op de Paardenkathedraal ook.
Ik denk alleen dat ik de eettafel een kwartslag zou draaien. Het is een diep huis, en die lengte wordt nog eens benadrukt door hoe de vloer en de keuken lopen: misschien 'breek' je dat een beetje als je de tafel in de breedte zet. Je kan dan ook leuk de tuin in kijken. Maar misschien hebben jullie weloverwogen voor deze opstelling gekozen of moet alles zijn plaats nog een beetje vinden - ik ben hier in huis ook nog maanden aan het schuiven geweest.
Thanksquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:42 schreef PhonyRules het volgende:
Hey Dada,
Ziet er allemaal erg strak en mooi uit! ik vraag me alleen af waarmee je die plattegrondjes hebt geklust. Die zien er namelijk wel lekker gelikt uitVerkoopt een stuk beter dan die standaard AutoCad tekeningen...
Dankjequote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:40 schreef Banzaii het volgende:
Super strak! Complimenten.![]()
Waar heb je de tafel vandaan, vind ik erg gaaf![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:42 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb laatst even door het raam staan gluren, toen ik een ijsje bij Roberto's gehaald had
Omdat de tafel 'redelijk' massief is willen we juist hele open stoeltjes erbij, en daarnaast ook nog eens met armleuningen. De oude stoelen die ik had bleken tijdens het verhuizen zo verschoten te zijn dat we die niet meer wilden. Dus tijdelijk hebben we deze witte even gehaald tot we de andere binnenkrijgen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 01:34 schreef Charisma het volgende:
waarom hou je de stoelen die je nu hebt niet? ze pasen toch super mooi bij de tafel?![]()
Komen er 2 op de slaapkamer, en 2 op de zolderkamerquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:54 schreef Mark_Boelen het volgende:
Wat doe je me deze mooie witte stoelen dan als je de nieuwe krijgt??:P
hee dat wilde ik ook net vragen!quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:54 schreef Mark_Boelen het volgende:
Wat doe je me deze mooie witte stoelen dan als je de nieuwe krijgt??:P
Jammer, maar we houden zequote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:49 schreef becky27 het volgende:
ach ik heb ook al andere mooie stoelen gevonden!
Google sketchup voor 3D werk, floorplanner (www.floorplanner) voor 2D werk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:58 schreef Coelho het volgende:
Een lang topic kort samengevat in: mooi huis, mooie foto's en mooie inrichting!
Kun je mij vertellen met welk programma dat je je inrichting geschetst hebt? Of ben je gewoon erg goed met grafische programma's? Ik zoek nog zoiets en ook een eenvoudig programma waarmee ik mijn bouwtekening in 3D kan bouwen.
hum? zijn dat leenstoelen dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef dadah het volgende:
Omdat de tafel 'redelijk' massief is willen we juist hele open stoeltjes erbij, en daarnaast ook nog eens met armleuningen. De oude stoelen die ik had bleken tijdens het verhuizen zo verschoten te zijn dat we die niet meer wilden. Dus tijdelijk hebben we deze witte even gehaald tot we de andere binnenkrijgen.(
quote:
Meteen ff een vraag, hoe heet dit IKEA kastje ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:26 schreef dadah het volgende:
[afbeelding]
Ons badkamertje waar we 's ochtend wakker worden met een heerlijke rainshower. Helaas nog geen tijd gehad om het bad uit te testenHet kastje komt van ikea en was de enige mogelijkheid voor opbergruimte omdat verder alle ruimte al was benut.
Dank uquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:34 schreef NieuwHuisje het volgende:
Wat een mooi huis!Gefeliciteerd.
![]()
[..]
Meteen ff een vraag, hoe heet dit IKEA kastje ?
Benieuwd of je hem nog gaat maken die tafel, lijkt me een gigantisch karwei! En dat TV_gerichte verdwijnt vanzelf zodra we de meubels binnen hebben voor voorin. Dat duurt alleen nog minimaal 9 wekenquote:Op donderdag 14 juni 2007 00:44 schreef zwahiel het volgende:
Die tafel stond op mijn lijstje van zelfmaak projecten. Ook idd met kleine stukjes hout. Ik had 'm al eens gezien in 't echt. Ziet er echt super mooi uit!
Zowieso die inrichting is
Alleen vind ik het bank gedeelte wat kaal, mischien nog een salontafeltje. Nu is het erg 'tv' gericht zeg maar.
quote:
Dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven, wij hebben het huis wel gestript gekocht maar in de verkoopprijs was de complete verbouwing al inbegrepen... dus de projectontwikkelaar heeft zelf alles gekocht (CV, sanitair, kozijnen, deuren etc.) en betaald. Ik heb dus geen flauw idee wat dat allemaal heeft gekost.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:09 schreef Kwelit het volgende:
Dadah, jullie woning is toch helemaal gestipt van binnen? Dan neem ik aan dat je ook een hele nieuwe CV- installatie hebt laten plaatsen? Wat heeft dit je gekost (ongeveer) en hoeveel radiatoren zaten hierbij? als ik vragen mag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |