abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 14:53:57 #101
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45971791
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Wederom jouw mening.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45972008
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!

Het gaat om simpele feiten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45972134
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!

Het gaat om simpele feiten.
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
pi_45972156
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:05:06 #105
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45972185
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Ligt eraan wat jij je wilt oplossen. Jij hebt het over hard doorrijden. Dan is een limiet inderdaad geen oplossing.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45972197
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
  zondag 4 februari 2007 @ 15:05:50 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45972210
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
De hele materiele wereld is een schepping van de Duivel.
pi_45972229
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
Uhhu. Wat je telkens beweert, maar niet hard kunt maken.
pi_45972263
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45972454
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:07 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.

Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
pi_45972611
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
pi_45972683
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert en ritueel verder zoekt naar bewijzen voor de theorie...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:17 #113
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45972726
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Das mooi.


Trouwens heb je daar ook internet, maw neem je vanavond hier soms afscheid?
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:20 #114
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45972730
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
Wie is die meid in je userikoon?
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:51 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45972743
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
pi_45972833
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Welk menselijk rijgedrag zou een probleem worden voor het model, en hoe kan het model hierdoor verbeterd worden? Dat lijkt me een stuk constructiever dan wat kreten dumpen dat het maar een model is.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:25:42 #117
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45972838
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Er zijn uitgebreide simulaties van het rijgedrag van automobilisten, die simulaties houden juist rekening met het onvoorspelbare karakter van de automobilist. (maw het plotseling moeten remmen).

Zie ook hier:
http://www.nieuwarchief.nl/serie5/deel04/jun2003/pdf/moet.pdf
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45973041
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef problematiQue het volgende:

[..]

er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
Ah leuk. Dan kunnen we je belevenissen volgen.....
pi_45973061
quote:
Door deze tekortkomingen van de huidige
modellen kunnen er nog geen definitieve uitspraken worden gedaan
en zal de nieuwe minister de te nemen beslissingen op andere
adviezen moeten baseren. Er zullen altijd wel effecten blijven
die niet of nauwelijks door een model beschreven kunnen worden.
Voorbeelden hiervan zijn het anticiperende gedrag van automobilisten,
het verkleinen van de headway om te voorkomen dat
er een andere auto in het gat duikt, verschillende (of geen) redenen
om in te halen en specifieke omstandigheden als mist of de
fysieke staat van de weg. Het is allemaal terug te brengen tot de
moeilijke taak om menselijk gedrag wiskundig te beschrijven
Waarvan akte.

Hoe noemde George Orwell dat ook alweer? Oh ja bellyfeel.
pi_45973104
Bronvermelding, hè, .
pi_45973568
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.

Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:49:24 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45973612
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Wat een gelul.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45973639
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
pi_45973641
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Klopt . Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973648
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Waarom?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973657
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Is al weer achterhaald. Afschaffen die 80-km reservaten...
pi_45973671
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
Juist.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973749
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt . Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
En dus............
  zondag 4 februari 2007 @ 16:00:50 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45973940
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:
Wat een gelul.
Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:01:19 #130
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45973953
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Met die gemiddelde rijvaardigheid is niks mis. Je moet maar eens in andere landen gaan kijken hoe het daar met de gemiddelde rijvaardigheid gesteld is, dan lach je je rot.

Het is gewoon te druk geworden om 200 te rijden, zo simpel is het. Toen ik klein was reed m'n moeder ook gewoon 200 op de (bijna lege) snelweg.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:27 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974029
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom?
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:35 #132
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974032
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:04:01 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974046
Overigens interessant om op te merken dat vaak nadat je voorbij de kop van de file bent en je even door hebt kunnen rijden (bijvoorbeeld na een oprit) het verkeer vaak toch ineens weer stokt.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:14 #134
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974088
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:49 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974107
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef GertvanderVolk het volgende:
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:07:42 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974160
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:08:12 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974171
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef Lithion het volgende:
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
Nee, je kijkt naar de minimale snede van het netwerk.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:09 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974199
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:18 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974201
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef GertvanderVolk het volgende:
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
Nee, dat is geen gelul. Bij een lagere gemiddelde snelheid zijn de relatieve snelheidsverschillen kleiner, waardoor een regelmatigere stroom ontstaat. Een oorzaak van het ontstaan van files is namelijk dat mensen hun snelheid verder reduceren dan de snelheid van hun voorganger. Bij lagere snelheden is dit relatieve verschil kleiner en kan de 'normale' snelheid sneller hersteld worden waardoor achterliggers niet ook nóg verder in de ankers moeten.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:36 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974235
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:38 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974237
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
  zondag 4 februari 2007 @ 16:11:40 #142
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974268
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
Dan zien we meteen dat het een simplistisch shitmodel is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:12:15 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974297
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Lithion het volgende:
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45974312
Hocuspocus allemaal.
pi_45974321
* pberends is playing Prince & The NPG - Diamonds And Pearls
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:13:56 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974339
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:14:24 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974359
Houdoe! .
pi_45974458
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:18:01 #149
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974480
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Kleinere onderlinge snelheidsverschillen helpen dus bij het voorkomen van dit effekt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:19:55 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974557
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:20:41 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974584
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Kleinere onderlinge snelheidsverschillen helpen dus bij het voorkomen van dit effekt.
Klopt. Zet die auto's op een trein, dan heb je je optimum.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:21:31 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974625
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.
Precies. Die wiskunde op het HBO
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45974632
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.
Auto's die sneller rijden houden meer afstand. Dat loop vrij snel op.

Ik neem aan dat jij ook goed genoeg kan rekenen om te bedenken dat er een optimum is?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:22:32 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45974650
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nope, 40 km/u zelfs.
En dat is per kilometer nog beter voor het milieu ook. Luchtweerstand enzo.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:23:11 #156
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974674
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:
Auto's die sneller rijden houden meer afstand. Dat loop vrij snel op.
Omdat ze rekening houden met remwegen, die jij juist uitsluit in jouw model.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:23:35 #157
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974688
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dat is per kilometer nog beter voor het milieu ook. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe.
Nee, want bij ongeveer 75km/u rij je het zuinigst.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 16:23:42 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974693
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:22 schreef Yildiz het volgende:
En dat is per kilometer nog beter voor het milieu ook. Luchtweerstand enzo.
Uh... motoren zijn dan veel minder zuinig.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:24:05 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45974701
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Auto's die sneller rijden houden meer afstand. Dat loop vrij snel op.

Ik neem aan dat jij ook goed genoeg kan rekenen om te bedenken dat er een optimum is?
Naar de methode van Aaah, is die snelheid oneindig min 1?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:24:36 #160
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974722
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Uh... motoren zijn dan veel minder zuinig.
Juist.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45974735
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat ze rekening houden met remwegen, die jij juist uitsluit in jouw model.
Ik sluit de remwegen niet uit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:25:33 #162
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45974749
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Uh... motoren zijn dan veel minder zuinig.
Je hebt sowieso meer kracht nodig per afgelegde kilometer. Boven de 40-50 km/h gaat luchtweerstand tellen. Als je naar luchtweerstand kijkt, is boven de 50 km/h rijden, per afgelegde kilomter, slechter voor het milieu.

Dat sommigen niet kunnen schakelen is niet mijn probleem.
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, want bij ongeveer 75km/u rij je het zuinigst.
Gebaseerd waarop?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45974759
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, want bij ongeveer 75km/u rij je het zuinigst.
Klopt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:28:00 #164
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974835
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Naar de methode van Aaah, is die snelheid oneindig min 1?
Uiteraard is er een optimum, zo rond de 70 km/h wordt wel eens gesuggereerd. Op dat moment moet je ook gaan kijken of de toevoer van nieuwe auto's constant is. Het houdt nl. wel ergens op met doorstroming.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:29:04 #165
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974871
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, want bij ongeveer 75km/u rij je het zuinigst.
Wel als je hem in zijn 5 krijgt, maar dan zit je vaak nog in zijn 4. Dat omschakelen zorgt voor extra uitstoot.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:29:21 #166
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974881
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:25 schreef du_ke het volgende:
Ik sluit de remwegen niet uit.
Die heb je niet nodig als iedereen met constante snelheid rijdt. Een belachelijk model dus.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:30:54 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974941
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nee, want bij ongeveer 75km/u rij je het zuinigst.
Nou, motoren zijn geprogrammeerd om zuinig te zijn bij 80, 100 en 120. Dat zal dus geen lineaire functie meer zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:31:07 #168
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974950
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die heb je niet nodig als iedereen met constante snelheid rijdt. Een belachelijk model dus.
volgens mij lees je opzettelijk verkeerd.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 16:31:49 #169
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974976
quote:
Goedkoper de weg op
Herbert Blankesteijn, NRC Handelsblad 13-3-'93
Voor veel automobilisten zal de factor tijd er het meest toe doen, anders zaten ze niet in de auto. Ze rijden zo hard mogelijk langs de kortste weg, tenzij juist daar het meeste oponthoud loert. Geen sympathieke aanpak, wel een consequente en een doortastende. Ik heb eens bij iemand in de auto gezeten die veiligheid het allerbelangrijkste vond. Heel achtenswaardig, maar het schoot niet op. Bovendien is een veilige rijstijl, net als een milieuvriendelijke, een pijnlijke contradictie. Zo heb je ook mensen die vanuit de auto zoveel mogelijk landschappelijk schoon proberen waar te nemen. Het moest niet mogen, maar het gebeurt.

De meest interessante, wat zeg ik, de beste optimalisatie van het autorijden vind ik die van de kosten. Als je zo goedkoop mogelijk rijdt, ben je automatisch een stuk veiliger en minder smerig. Je neemt bijvoorbeeld een kleine, lichte, zuinige wagen. Daar krijg je minder makkelijk iemand mee dood en hij stinkt niet zo. Met het oog op de centen jakker je niet en ook dat is minder gevaarlijk en minder zuur.

Veilig, schoon en goedkoop zijn niet altijd hetzelfde. Bijvoorbeeld als u bezuinigt op het onderhoud. Maar ook - en nu kom ik tot praktische wenken voor de gierige automobilist - als u Regel 1 in acht neemt: HOUD ZO WEINIG MOGELIJK AFSTAND. U maakt dan gebruik van de zuiging achter uw voorganger. Dat scheelt geweldig in luchtweerstand en dus in benzineverbruik. De kans op schade door kop-staartbotsingen kunt u minimaliseren door contact te zoeken met uw voorgangers bumper. Remt hij plotseling, dan volgt er geen dreun want u remt vanzelf mee. Dit noemen we 'contactrijden' en het zal op een dag behoren tot de dingen die men als heer of dame in het verkeer nu eenmaal doet.

Regel 2 staat ook op licht gespannen voet met de veiligheid en luidt: REM ZO WEINIG MOGELIJK. Hoe minder je remt, hoe minder benzine je namelijk nodig hebt om weer op te trekken. Regel 2 houdt in dat bochten met een zo hoog mogelijke snelheid genomen moeten worden, zonder extra gas te geven natuurlijk. Wie wel eens autoraces ziet, weet dat daarbij creatief gebruik kan worden gemaakt van de berm of van de verkeerde weghelft. Het is niet zo dat Regel 2 aanbeveelt om maar ongeremd door rood te rijden. De kans op ongelukken of bekeuringen is daarbij zo groot dat dat kostentechnisch niet te verdedigen is.

Zo weinig mogelijk remmen betekent niet: zo laat mogelijk remmen. Soms is vroeg remmen veel beter. Stel u nadert een stoplicht waar een rij auto's staat te wachten. Er is nog een paar honderd meter weg vrij, en het licht springt op groen. Als u doordendert bestaat de kans dat u helemaal moet afremmen omdat de laatste auto uit de rij nog niet is weggereden. Als u tijdig snelheid mindert, heeft die achterste auto meer tijd om zich uit de voeten te maken en kunt u gewoon doorrijden.

Wat levert dat allemaal op? De winst als gevolg van minder afstand houden is moeilijk te berekenen. Het hangt bijvoorbeeld af van de vorm van uw voorganger. Een Porsche helpt minder dan een truck. Neem van mij aan dat het tot tientallen procenten op uw brandstofrekening kan schelen. De besparing door uitgekiend bochtenwerk is makkelijker uit te rekenen: u gooit een bepaalde hoeveelheid bewegingsenergie niet weg en die is via de energie-inhoud van benzine, het rendement van de motor en de literprijs tot centen te herleiden. Als u een bocht neemt met 40 km per uur in plaats van 15 bespaart u dat volgens mijn berekening 0,8 cent aan benzine. Voor een stoplicht afremmen van 50 tot 25 in plaats van tot 0 scheelt 0,4 cent.

Regel 3 heet Regel 3 in verband met de compositie van dit artikel, maar is misschien wel de belangrijkste: GEEF ZO WEINIG MOGELIJK GAS. Dat lijkt een flauwiteit - niets is minder waar. Eigen experimenten wijzen uit dat wie bij 60 km per uur het koppelingspedaal intrapt, 500 meter verderop nog altijd 20 km per uur rijdt. Aan benzine scheelt dat de helft van de brandstofprijs per kilometer. Die bedraagt bij 1 op 14 en 1,80 per liter bijna 13 cent, dus de winst is ruim 6 cent. Daarna moet weer worden opgetrokken tot 60 en de kosten daarvan zijn 2 cent. Winst: 4 cent maar liefst, en evenveel opgestoken middelvingers op de koop toe.

Als u tegen middelvingers geen bezwaar hebt, kunt u bochten naderen volgens Regel 3, dus uitrijdend. U mindert dan snelheid zonder te remmen, gebruik makend van de wrijving die er toch al is (en die u anders door gas te geven had moeten compenseren). U hoeft dan niet op twee wielen door de bocht volgens Regel 1 en u verdient er nog op ook: 4 cent in plaats van 0,8. U bent dan ook meer in harmonie met Regel 4.

Die luidt namelijk: MAAK ZO WEINIG MOGELIJK METERS. Bij een goedkope auto kost elke kilometer aan afschrijving ruim een dubbeltje (plus een halve cent bandenslijtage). Elke bespaarde meter scheelt dus zeker een honderdste cent. In bochten win je een paar meter door een zo strak mogelijke binnenbocht te lopen. Op snelwegen is het daarom verstandig om in bochten naar links de uiterste linker strook aan te houden en in bochten naar rechts eventueel zelfs de vluchtstrook. Op de zeer lange duur kan uw voordeel in de dubbeltjes lopen. Nog voordeliger is het in dit opzicht om achteruit te rijden. De kilometerteller loopt dan terug en uw auto wordt voortdurend meer waard.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 16:32:12 #170
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974995
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 16:36:38 #171
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45975156
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, motoren zijn geprogrammeerd om zuinig te zijn bij 80, 100 en 120. Dat zal dus geen lineaire functie meer zijn.
Ik néém aan dat je het woord 'afgesteld' bedoeld? Ik vraag me af of dat bij 80, 100 en 120 ligt. Elke versnelling heeft een 'perfect' gebied, niet meerdere. En gezien, neem ik aan, iedereen bij de 100 al in z'n 5 zit, weet ik niet waar die 120 vandaan komt. Maargoed, het zal wel.

Ik zet sowieso mijn vraagtekens al bij '75 goed voor milieu'. Ik heb het er dan wel over dat die auto alleen op de weg rijdt, niet in de file.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:38:20 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45975211
Contactrijden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:38:20 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45975212
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:36 schreef Yildiz het volgende:
Ik néém aan dat je het woord 'afgesteld' bedoeld? Ik vraag me af of dat bij 80, 100 en 120 ligt. Elke versnelling heeft een 'perfect' gebied, niet meerdere. En gezien, neem ik aan, iedereen bij de 100 al in z'n 5 zit, weet ik niet waar die 120 vandaan komt. Maargoed, het zal wel.
Ik weet daar ook het fijne niet van, maar het schijnt een milieueis te zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:40:24 #174
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45975289
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Contactrijden.
Ja, dat je doe in auto's met een kooiconstructie, met honderd-zoveel tegen de ander z'n bumper plakken. Op een circuit. Op de snelweg is dat niet alles nee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 04-02-2007 19:52:30 (heel woord vergeten) ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:41:28 #175
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45975327
In elk land tellen verschillende snelheidsbeperkingen. Ook bij 70, 110 en 130km/u. Ik heb nog nooit gehoord van speciale aanpassingen voor Nederland.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45975462
Ze moeten gewoon een fiets uitvinden waar je makkelijk 140 mee kan, dan kan de politie ongezien de tyfus krijgen want er zijn toch geen snelheidsbeperkingen voor fietsen.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:46:32 #177
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45975485
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat doe in auto's met een kooiconstructie, met honderd-zoveel tegen de ander z'n bumper plakken. Op een circuit. Op de snelweg is dat niet alles nee.
Binnenkort verplicht onderdeel van je rijbewijs.

"zo, schakel nu terug naar 4 en rij naar je voorligger, toe maar, doe maar boem pats"
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:47:37 #178
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45975524
Voor mij geen meegespoten bumpers meer.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 16:47:52 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45975538
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:45 schreef pberends het volgende:
Ze moeten gewoon een fiets uitvinden waar je makkelijk 140 mee kan, dan kan de politie ongezien de tyfus krijgen want er zijn toch geen snelheidsbeperkingen voor fietsen.
Die zijn er. Maar dan moet je wel een atleet zijn om met spierkracht 140 te halen. En ik heb wel eens gelezen dat een wielrenner een boete kreeg. 'Gevaarlijk snel over het fietspad', zoiets.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:50:36 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45975641
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Binnenkort verplicht onderdeel van je rijbewijs.

"zo, schakel nu terug naar 4 en rij naar je voorligger, toe maar, doe maar boem pats"
Dan heeft het Irakees Hummer-rijden van Geenstijl toch nog een wetenschappelijke basis.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:51:50 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45975693
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan heeft het Irakees Hummer-rijden van Geenstijl toch nog een wetenschappelijke basis.
Hij wou gewoon brandstof besparen, Een emmer per kilometer is al zo kut.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:52:09 #182
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45975708
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan heeft het Irakees Hummer-rijden van Geenstijl toch nog een wetenschappelijke basis.
Is niet van Geenstijl, dat zijn jatters, maar ik snap je punt. Was wel gaaf om te zien.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:52:50 #183
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45975730
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:51 schreef Yildiz het volgende:
Hij wou gewoon brandstof besparen, Een emmer per kilometer is al zo kut.
Ja, het Amerikaanse begrotingstekort zal toch omlaag moeten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 17:53:29 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45978116
Taliban ontvoeren ambtenaren bij Tarin Kowt

Zometeen gaat Wilders dit idee overnemen om de overheid af te slanken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 4 februari 2007 @ 18:11:24 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45978744
quote:
Verdonk gunt Marhaba subsidie

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Het is geen probleem dat Amsterdam het islamitische debatcentrum Marhaba subsidie geeft. Dat schrijft minister Rita Verdonk van Integratie op vragen van Kamerlid Geert Wilders.

Eind vorig jaar ontstond in de Amsterdamse gemeenteraad opwinding toen bleek dat burgemeester Job Cohen acht ton subsidie wilde geven aan het centrum voor 'islam, cultuur en ontmoeting'. Hij zou daarmee volgens de oppositiepartijen CDA, VVD en SP de scheiding tussen kerk en staat slechten.

Volgens Verdonk is daar geen sprake van. 'Schending is niet in het geding, zolang de overheid zich niet inlaat met de inhoud van de geloofsovertuiging of met de organisatie van de geloofsgemeenschap'.

Verdonk beschouwt Marhaba bovendien als een seculiere organisatie, 'gezien de samenstelling van het bestuur'. Op het verzoek van Wilders de subsidie in te trekken weigert zij dan ook in te gaan.

Bron: Parool
Haar imago, wat doet ze?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45981645
'avond.

ProblematiQue, als ik je niet meer spreek, alvast alle plezier & succes gewenst !
Ik zal af en toe je weblog bekijken .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 februari 2007 @ 19:25:07 #189
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45981671
Zo, dat IPsec vraagstuk is ook weel finaal opgelost.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 19:27:43 #190
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45981765
Ik zie nu pas dat P'matique een man is.
Anyway, succes daarachter.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:34:39 #191
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45982015
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, dat IPsec vraagstuk is ook weel finaal opgelost.
Onbegrijpelijk.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 4 februari 2007 @ 19:34:59 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45982029
Veel succes en plezier in Kenia, tique
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 19:38:46 #193
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45982191
quote:
18:20:29 04-02-07 20 G BRAN MD301 Linker Rottekade 4 B (Grote Brand: ja) GRAAG KOFFIE BRENGEN (CONTACT RAC)
702041820291400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
702041820291400304 1400304 BRW Rotterdam-Oost ( Materiaaldienst 301 )
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45982375
Hé Aaah, was je mij nou vergeten in de kliek te zetten of zit ik er niet in?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 19:44:57 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45982457
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:43 schreef sigme het volgende:
Hé Aaah, was je mij nou vergeten in de kliek te zetten of zit ik er niet in?
Jij zit daar niet in, omdat je een eigen wil en mening hebt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45982801
Ok, dus het is geen kwestie van wie-post-in-de-SC-is-kliek.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 19:56:57 #197
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45982954
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:53 schreef sigme het volgende:
Ok, dus het is geen kwestie van wie-post-in-de-SC-is-kliek.
Nee, maar daar is wel de vorming.

Ik voel me net een pastoor die een klein meisje de biecht afneemt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45983056
Paap!

En ik ben ouder dan jij.
En vies. Ik ga douchen. .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 20:00:28 #199
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45983092
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef sigme het volgende:
Paap!

En ik ben ouder dan jij.
En vies. Ik ga douchen. .
Uit welk jaar ben jij dan?

Filmtip ned 3 20.20 Goodbye Lenin.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:00:46 #200
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45983107
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef sigme het volgende:
Paap!
Ik vraag me af, zou dat woord nou in het gekuiste woordenboek staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')