Wederom jouw mening.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!quote:Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!
Het gaat om simpele feiten.
Ligt eraan wat jij je wilt oplossen. Jij hebt het over hard doorrijden. Dan is een limiet inderdaad geen oplossing.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
De hele materiele wereld is een schepping van de Duivel.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
Uhhu. Wat je telkens beweert, maar niet hard kunt maken.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore.
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:07 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert en ritueel verder zoekt naar bewijzen voor de theorie...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore.
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !quote:Op zondag 4 februari 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Das mooi.![]()
Trouwens heb je daar ook internet, maw neem je vanavond hier soms afscheid?
Wie is die meid in je userikoon?quote:Op zondag 4 februari 2007 15:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
Welk menselijk rijgedrag zou een probleem worden voor het model, en hoe kan het model hierdoor verbeterd worden? Dat lijkt me een stuk constructiever dan wat kreten dumpen dat het maar een model is.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Er zijn uitgebreide simulaties van het rijgedrag van automobilisten, die simulaties houden juist rekening met het onvoorspelbare karakter van de automobilist. (maw het plotseling moeten remmen).quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Ah leuk. Dan kunnen we je belevenissen volgen.....quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
Waarvan akte.quote:Door deze tekortkomingen van de huidige
modellen kunnen er nog geen definitieve uitspraken worden gedaan
en zal de nieuwe minister de te nemen beslissingen op andere
adviezen moeten baseren. Er zullen altijd wel effecten blijven
die niet of nauwelijks door een model beschreven kunnen worden.
Voorbeelden hiervan zijn het anticiperende gedrag van automobilisten,
het verkleinen van de headway om te voorkomen dat
er een andere auto in het gat duikt, verschillende (of geen) redenen
om in te halen en specifieke omstandigheden als mist of de
fysieke staat van de weg. Het is allemaal terug te brengen tot de
moeilijke taak om menselijk gedrag wiskundig te beschrijven
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaalquote:Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
Wat een gelul.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal.
Kloptquote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Is al weer achterhaald. Afschaffen die 80-km reservaten...quote:Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal.
Juist.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
En dus............quote:Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt. Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:
Wat een gelul.
Met die gemiddelde rijvaardigheid is niks mis. Je moet maar eens in andere landen gaan kijken hoe het daar met de gemiddelde rijvaardigheid gesteld is, dan lach je je rot.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom?
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:00 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.
Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef GertvanderVolk het volgende:
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Nee, je kijkt naar de minimale snede van het netwerk.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef Lithion het volgende:
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
Nee, dat is geen gelul. Bij een lagere gemiddelde snelheid zijn de relatieve snelheidsverschillen kleiner, waardoor een regelmatigere stroom ontstaat. Een oorzaak van het ontstaan van files is namelijk dat mensen hun snelheid verder reduceren dan de snelheid van hun voorganger. Bij lagere snelheden is dit relatieve verschil kleiner en kan de 'normale' snelheid sneller hersteld worden waardoor achterliggers niet ook nóg verder in de ankers moeten.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef GertvanderVolk het volgende:
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?quote:Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Dan zien we meteen dat het een simplistisch shitmodel is.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Lithion het volgende:
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
Kleinere onderlinge snelheidsverschillen helpen dus bij het voorkomen van dit effekt.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |