abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 14:53:57 #101
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45971791
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Wederom jouw mening.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45972008
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!

Het gaat om simpele feiten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45972134
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!

Het gaat om simpele feiten.
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
pi_45972156
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:05:06 #105
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45972185
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Ligt eraan wat jij je wilt oplossen. Jij hebt het over hard doorrijden. Dan is een limiet inderdaad geen oplossing.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45972197
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
  zondag 4 februari 2007 @ 15:05:50 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45972210
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
De hele materiele wereld is een schepping van de Duivel.
pi_45972229
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
Uhhu. Wat je telkens beweert, maar niet hard kunt maken.
pi_45972263
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45972454
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:07 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.

Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
pi_45972611
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
pi_45972683
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore .
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert en ritueel verder zoekt naar bewijzen voor de theorie...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:17 #113
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45972726
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Das mooi.


Trouwens heb je daar ook internet, maw neem je vanavond hier soms afscheid?
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:20 #114
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45972730
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
Wie is die meid in je userikoon?
  zondag 4 februari 2007 @ 15:22:51 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45972743
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
pi_45972833
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Welk menselijk rijgedrag zou een probleem worden voor het model, en hoe kan het model hierdoor verbeterd worden? Dat lijkt me een stuk constructiever dan wat kreten dumpen dat het maar een model is.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:25:42 #117
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45972838
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Er zijn uitgebreide simulaties van het rijgedrag van automobilisten, die simulaties houden juist rekening met het onvoorspelbare karakter van de automobilist. (maw het plotseling moeten remmen).

Zie ook hier:
http://www.nieuwarchief.nl/serie5/deel04/jun2003/pdf/moet.pdf
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45973041
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef problematiQue het volgende:

[..]

er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
Ah leuk. Dan kunnen we je belevenissen volgen.....
pi_45973061
quote:
Door deze tekortkomingen van de huidige
modellen kunnen er nog geen definitieve uitspraken worden gedaan
en zal de nieuwe minister de te nemen beslissingen op andere
adviezen moeten baseren. Er zullen altijd wel effecten blijven
die niet of nauwelijks door een model beschreven kunnen worden.
Voorbeelden hiervan zijn het anticiperende gedrag van automobilisten,
het verkleinen van de headway om te voorkomen dat
er een andere auto in het gat duikt, verschillende (of geen) redenen
om in te halen en specifieke omstandigheden als mist of de
fysieke staat van de weg. Het is allemaal terug te brengen tot de
moeilijke taak om menselijk gedrag wiskundig te beschrijven
Waarvan akte.

Hoe noemde George Orwell dat ook alweer? Oh ja bellyfeel.
pi_45973104
Bronvermelding, hè, .
pi_45973568
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.

Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:49:24 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45973612
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Wat een gelul.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45973639
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
pi_45973641
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Klopt . Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973648
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Waarom?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973657
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal .
Is al weer achterhaald. Afschaffen die 80-km reservaten...
pi_45973671
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, jij met je inhoudsloze oneliners toch altijd.
Juist.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45973749
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt . Het werkt alleen als we op een constante snelheid rijden en dat zit er niet echt in.
En dus............
  zondag 4 februari 2007 @ 16:00:50 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45973940
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:
Wat een gelul.
Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:01:19 #130
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45973953
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Met die gemiddelde rijvaardigheid is niks mis. Je moet maar eens in andere landen gaan kijken hoe het daar met de gemiddelde rijvaardigheid gesteld is, dan lach je je rot.

Het is gewoon te druk geworden om 200 te rijden, zo simpel is het. Toen ik klein was reed m'n moeder ook gewoon 200 op de (bijna lege) snelweg.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:27 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974029
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom?
Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:03:35 #132
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974032
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is geen gelul. Jij gaat uit van de gedachte dat als jij maar hard kunt rijden, jij ook sneller ter plaatse kunt zijn. En dat is natuurlijk waar, maar dat is niet waar het bij de doorstroming over gaat. Bij doorstroming bekijk je bij welke snelheid (rekening gehouden met een bepaalde variatie) het aantal voertuigen per tijdseenheid gemaximaliseerd kan worden en daaruit blijkt dat die snelheid op 40km/u ligt.

Dat maakt de reistijd wel langer, maar dat is iets heel anders dan de doorstroming.
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:04:01 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974046
Overigens interessant om op te merken dat vaak nadat je voorbij de kop van de file bent en je even door hebt kunnen rijden (bijvoorbeeld na een oprit) het verkeer vaak toch ineens weer stokt.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:14 #134
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_45974088
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:05:49 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974107
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef GertvanderVolk het volgende:
Je verhaal lan hooguit kloppen tijdens het hoogtepunt van de spits. De gemiddeld doorstroming is namelijk direct te relateren aan de gemiddelde reisduur per aantal kilometers.
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:07:42 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974160
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen met een constante snelheid rijdt dan ligt het optimum op de hoogste voor iedereen haalbare snelheid.
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:08:12 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974171
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef Lithion het volgende:
Bij het meten van de flow kijk je naar een doorsnede van de weg, niet zozeer naar een bepaald traject.
Nee, je kijkt naar de minimale snede van het netwerk.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:09 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974199
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:07 schreef Reya het volgende:
Daar staat weer tegenover dat bij een hogere snelheid de veilige afstand tussen auto's ook weer groter is, waardoor er minder compact gereden kan worden.
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:09:18 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974201
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef GertvanderVolk het volgende:
Inderdaad. En aangezien die snelheid normaal gesproken veel hoger ligt (behalve tijdens het hoogtepunt van de spits als iedereen stilstaat in de file) moet het verhaal van Lithion wel gewoon gelul zijn.
Nee, dat is geen gelul. Bij een lagere gemiddelde snelheid zijn de relatieve snelheidsverschillen kleiner, waardoor een regelmatigere stroom ontstaat. Een oorzaak van het ontstaan van files is namelijk dat mensen hun snelheid verder reduceren dan de snelheid van hun voorganger. Bij lagere snelheden is dit relatieve verschil kleiner en kan de 'normale' snelheid sneller hersteld worden waardoor achterliggers niet ook nóg verder in de ankers moeten.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:36 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974235
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:
Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:10:38 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45974237
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want we rijden allemaal met een constante snelheid, het model sluit dus remmen uit.
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
  zondag 4 februari 2007 @ 16:11:40 #142
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974268
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:
Wat dan als er ingevoegd dient te worden, bijvoorbeeld bij een oprit?
Dan zien we meteen dat het een simplistisch shitmodel is.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 4 februari 2007 @ 16:12:15 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45974297
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:10 schreef Lithion het volgende:
Wat dus gelul is. Snelheidsverschillen houd je atijd en juist vanwege het lagere relatieve snelheidsverschil bij een lagere gemiddelde snelheid bereik je daar een betere flow.
du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45974312
Hocuspocus allemaal.
pi_45974321
* pberends is playing Prince & The NPG - Diamonds And Pearls
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:13:56 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974339
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:14:24 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45974359
Houdoe! .
pi_45974458
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

du_ke heeft een statement op basis van dit model. Dat het niet reeel is geef ik direct toe.
Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:18:01 #149
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45974480
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Probleem is dat het harmonica-effekt er niet door de mens zelf uit te halen is. Mensen trekken sneller op dan zou moeten waardoor de doorstroming weer stokt en de hele boel weer vaststaat.
Kleinere onderlinge snelheidsverschillen helpen dus bij het voorkomen van dit effekt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:19:55 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45974557
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij lagere constante snelheid is de doorstroming inderdaad beter. Valt weinig tussen te krijgen.
Het kantelpunt ligt bij "constant". Ik hoop dat je goed genoeg kunt rekenen dat een hogere constante snelheid ook zorgt voor meer auto's die op een meetpunt doorstromen. Daarmee is de stelling dat juist lagere constante snelheid daarvoor zorgt ontkracht.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')