Jaquote:
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Heer Bokelweg! JeugdsentimentZitten De Goede en Van de Berg er nog?
Vernieuwing is okee.quote:
Ik had hetzelfde kunnen typen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitstekende TT. Ik geef liever m'n geld uit aan een lang weekend op het Iberische schiereiland, zittend op een terras of in een bar, dan dat ik op lange latten een berg afsuis.
Waarbij aangemerkt dat ik dat laatste nog nooit van m'n leven gedaan heb.
Dit wordt eng, k_man. Ik ben namelijk ook een liefhebber van zomaar een stukkie rijden met een cabrio.quote:
Ik denk dat je een paar zaken met elkaar verward. Zowel op tapas- als cabriogebied was ik eerder.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef k_man het volgende:
Je mag best toegeven dat ik je grote voorbeeld ben hoor.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitstekende TT. Ik geef liever m'n geld uit aan een lang weekend op het Iberische schiereiland, zittend op een terras of in een bar, dan dat ik op lange latten een berg afsuis.
Waarbij aangemerkt dat ik dat laatste nog nooit van m'n leven gedaan heb.
Medestandersquote:
quote:Dear Beloved,
MY Name is Mrs G.Lucas from philippine.My husband was in the cabinet
of formal President, Joseph Estrada before he was poision and died.I inherited a total sum of 23,million dollars from my late husband, this money which is concealed in a metallic trunk box is deposited with a security and finance company in Ivory coast.Due to the instruction we laid down before we deposited the box,that we needed maximum Security and safety of the consignment .This deposit was coded under a secret arrangement as a friend family treasure.This means that the security company does not know the content of this trunk box.
My main purpose of sending you this mail is because of the way I found youand perhaps trustworthy to give you this priority of shipping the box of
money to any address that you think is very secure and save in your country with your percentage of which we shall agree on.
In fact, since the death of my husband i have been feeding from hand to
mount, his brothers has been seriously suppressing me with constant treats,so that they might have the documents of his landed properties and confiscate them. They have successfully collected all his properties even to the extent that i surrendered all bank account of my late husband but I never disclose to them this deposit with the security company in Abroad because this is where my future and destiny lies upon.
The family secret existence of this deposit which we made with the security company and they can never be aware of it.Out of fear of my late husbands family, and when the situation becomes uncontrollable because of pressure on me from the Government of the Philippines,I decide to look for a trustworthy person who could assist me retrieve this box of money from the security company for onward lodgement into his account for the purpose of future investment.
Consider my situation as a widow and come to my rescue. There is need for urgent action because I'm paying $50 dollars per day as a demurrage to the security company for safe keeping this consignment.I will send you the Authorization Certificate to call them in my next mail which is the Certificate of deposit that they gave me on the very day when the box of money was deposited under their company.
I give thanks immensely for your co-operation as I look forward to hear
from you soon for quick conclusion of this business.
Mrs G.Lucas
Zo, ik er ook bij, en we vormen al een front van vier manquote:
quote:Deense touroperator komt met kinderloze klasse in vliegtuig
KOPENHAGEN - Speciaal voor reizigers die een broertje dood hebben aan jengelende kinderen tijdens lange vluchten, introduceert de Deense reisorganisatie Star Tour een kinderloze klasse op vakantievluchten. Het bedrijf denkt dat er genoeg klanten zijn die extra willen betalen voor wat rust aan boord, zo maakte het vrijdag (2 februari) bekend.
Volgens Star Tour zitten vliegtuigen naar met name Thailand de laatste jaren in toenemende mate vol met gezinnen met kleine kinderen. Reizigers die daarvan niet zijn gediend, krijgen speciale plekken voorin het vliegtuig toebedeeld. Zij krijgen bovendien onderweg een luxe maaltijd voorgeschoteld, mogen tien kilo extra bagage meenemen en krijgen voorrang bij het inchecken. Star Tour is het Deense dochterbedrijf van de TUI Group.
Ikke ben ook fervent voorstander van ski, alleen groot tegenstander van de Oostenrijkse apres-ski...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:25 schreef Vava het volgende:
Jag met Knoekie tegen het "Wintersporthaters-kliekje"![]()
En nog een medestander meldt zich!quote:
Het verschil is meestal maar 50 of 100 kroon, 6-12€. En voor de vlucht Trondheim-Amsterdam scheelt het me ruim 900 punten (enkele reis). Over het algemeen moet ik verder dan Amsterdam, en dan scheelt het me minimaal 840 punten per enkele reis. Op een totale retourvlucht met 4 legs binnen Europa is het verschil al gauw 3500 punten. Daar betaal ik inderdaad graag dat kleine beetje extra voor.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:50 schreef DutchTrain het volgende:
Je wil dus 50 euro meer betalen om 50 miles meer te krijgen waar daarna weer 50 cent voor terug krijgt
Hollander
En ik denk dat je dit inderdaad alleen via een tussenpersoon kan boeken, want die 50 cent worden dan weer terugverdiend via de boekingskosten en de telefoonkosten
Wat is er mis met Frans Aviaquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:01 schreef flipsen het volgende:
Ikke ben ook fervent voorstander van ski, alleen groot tegenstander van de Oostenrijkse apres-ski...
Schrijf ze een brief waar je dit als in-flight entertainment voorsteltquote:Op zondag 4 februari 2007 11:44 schreef DutchTrain het volgende:
En ik dacht nog dat het ging om de nieuwe vluchten van Transavia vanuit Frankrijk
Mhhh, ze zijn vast ' bewijsmateriaal' aan het verzamelen om te laten zien dat ze wel degelijk ruchtbaarheid aan de expo hebben gegeven....quote:Op zondag 4 februari 2007 13:05 schreef DutchTrain het volgende:
Loop ik gisteren over straat, zijn er ineens posters opgehangen voor één of andere vakantiebeurs. Blijkt het vorige week geweest te zijn
[afbeelding]
Je ging toch een ritje maken met k_man?quote:Op zondag 4 februari 2007 16:24 schreef Jaguarized het volgende:
Zo, ik heb mijn treinkilometers voor dit weekend er weer opzitten.
quote:Op zondag 4 februari 2007 16:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je ging toch een ritje maken met k_man?![]()
Wat een schitterende stad is Haarlem toch ookquote:Op zondag 4 februari 2007 21:24 schreef Jaguarized het volgende:
Typisch Haarlemse straatbeeld:
[[url=http://img152.imagevenue.com/loc202/th_20592_P1020279_122_202lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img161.imagevenue.com/loc74/th_20598_P1020280_122_74lo.JPG]afbeelding][/URL]
Fijne auto's! Alleen jammer van die lelijke uitbouw aan de achterkantquote:
Een container en een Poolse auto?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:24 schreef Jaguarized het volgende:
Typisch Haarlemse straatbeeld:
[[url=http://img152.imagevenue.com/loc202/th_20592_P1020279_122_202lo.JPG]afbeelding][/URL][[url=http://img161.imagevenue.com/loc74/th_20598_P1020280_122_74lo.JPG]afbeelding][/URL]
Hoe lang gaan ze daar nog mee door? Ik kom ze de hele week al tegen.Van de 10 treinritten die ik gemaakt heb deze week ben ik 9 keer geteldquote:Op zondag 4 februari 2007 17:30 schreef Jaguarized het volgende:
Werk. Meten van de bezetting van de treinen op diverse trajecten.
Als het goed is was het vandaag de laatste dag.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hoe lang gaan ze daar nog mee door? Ik kom ze de hele week al tegen.Van de 10 treinritten die ik gemaakt heb deze week ben ik 9 keer geteld![]()
Hoeveel mensen heb je ongeveer geteld? Of is dat een beroepsgeheim?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als het goed is was het vandaag de laatste dag.
Je telt niet, je maakt een inschatting van de drukte en daaraan is een bepaalde kleurcode gekoppeld.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb je ongeveer geteld? Of is dat een beroepsgeheim?
Dat dacht ik ook alquote:Op zondag 4 februari 2007 10:35 schreef Fogel het volgende:
PS Marcb, ik dacht net even dat jij in OUD zat: [afbeelding] (maar het bleek user Sanni te zijn)
En vind je dat jammer of zou je het zo nog een keer doen?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als het goed is was het vandaag de laatste dag.
Ik zou het zo nog een keer doen, het is vrij simpel werk en makkelijk verdienen.quote:Op maandag 5 februari 2007 01:16 schreef Vava het volgende:
[..]
En vind je dat jammer of zou je het zo nog een keer doen?
quote:Op maandag 5 februari 2007 01:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik zou het zo nog een keer doen, het is vrij simpel werk en makkelijk verdienen.
Uiteindelijk is zo'n film ook wel te downloaden.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:55 schreef k_man het volgende:
Ze hadden zondag moeten tellen in de treinen naar Rotterdam. Je zou toch denken dat de NS na al die jaren wel doorheeft dat er duizenden mensen op de Volkskrantdag van het IFFR afkomen. Maar nee, het is ieder jaar weer een drama. Mensen moesten in Utrecht en Gouda achterblijven op het perron, omdat er werkelijk niemand meer bij kon. Mis je dus meteen je eerste film.
Zou nog wel eens heel erg kunnen tegenvallen met die arthouse films.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:40 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Uiteindelijk is zo'n film ook wel te downloaden.![]()
Jammer genoeg is ie hier alleen niet te krijgen.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:41 schreef Vava het volgende:
Hotel Rwanda moet ik nog steeds kijken, daar komt steeds niet vanDie film waar Jag het over heeft ben ik ook wel benieuwd naar!
Voor 8 euro weet je alles:quote:Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef Fogel het volgende:
ben ik echt zo'n cultuurbarbaar dat ik nog nooit van die titels gehoord heb?
Niet?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jammer genoeg is ie hier alleen niet te krijgen.![]()
Niet alles mag hier besproken worden hequote:Op maandag 5 februari 2007 21:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jammer genoeg is ie hier alleen niet te krijgen.![]()
uit: Concept-regeerakkoord kabinet uitgelektquote:Een extra belasting op vliegtickets moet 350 miljoen euro opleveren
Transavia komt al met een oplossingquote:
bron: luchtvaartnieuwsquote:Transavia.com introduceert nieuw beleid brandstoftoeslagen
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij transavia.com heeft aangekondigd de brandstoftoeslag met ingang van 6 februari met gemiddeld 3,50 euro te verlagen. Tegelijkertijd introduceert de prijsvechter een nieuw brandstoftoeslagbeleid dat gebaseerd is op gedifferentieerde toeslagen voor verschillende afstanden.
Volgens transavia.com komt de brandstoftoeslag daarmee dichter bij de werkelijke meerkosten voor een bepaalde afstand en worden de kosten voor de passagier eerlijker verdeeld.
Het nieuwe brandstoftoeslagbeleid gaat uit van drie zones. De hoogte van de brandstoftoeslag per vlucht is afhankelijk van de afstand; voor een verre bestemming betaalt de passagier meer dan voor een bestemming dichtbij. Gemiddeld gaat de brandstoftoeslag met 3,50 euro omlaag per persoon per enkele reis.
Deze brandstoftoeslagen zijn van toepassing op alle lijndienstvluchten geboekt via de website of het callcenter. Op pakketreizen waarbij de vlucht onderdeel uitmaakt van het touroperatorpakket is de brandstoftoeslag niet van toepassing.
In Engeland is een soortgelijk tax net ingevoerd, daar moeten sommigen nu cash nabetalen aan de incheckbalie...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:13 schreef Douwe het volgende:
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk gaat uitpakken. Als ze het alleen in Nederland doen lijkt het me geen positieve uitwerking hebben op Schiphol... dus zouden ze het Europees moeten aanpakken, maar voor ze door al díe bureaucratie heen zijn, zijn we alsnog weer 10 jaar verder
Ze zijn aardig geslaagd in het wegpesten van AirBerlin en Sterling en het weghouden van Wizz en andere low cost airlines en nu ze het rijk weer alleen hebben op Schiphol en Rotterdam, kunnen de prijzen weer omhoog.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:19 schreef Jaguarized het volgende:
Transavia.Das ook niet echt een budgetairline meer tegenwoordig.
Zoals het nu gaat kan echt niet lang goed gaan iddquote:Op maandag 5 februari 2007 22:18 schreef Douwe het volgende:
Aaaaaargh, je wordt er gek van. Ooit komt er een dag dat de democratie zich ten onder werkt aan regeltjes.
En Sterling niet meer naar Kopenhagen. Beide interessante bestemmingen waarop Transavia direct is gaan concurreren vanaf Amsterdam, ten koste van de vluchten vanaf Rotterdam naar die bestemmingen.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:24 schreef Douwe het volgende:
Kán aan mij liggen, maar Sterling is er toch nog? En Air Berlin toch ook? Alleen laatstgenoemde niet meer naar Berlijn, maar ja, Spanje is toch toffer
Omdat je ook meer gaat verdienen of andere zaken goedkoper worden?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:27 schreef Douwe het volgende:
Hoe kan de overheid nou blijven volhouden dat we niet meer gaan betalen? Ja, als je de hele dag geen flikker uitvoert en op de bank hangt, dan misschien
Voor een retourtje Nice is Transavia de enige "goedkope" budgetairline vanaf Nederlandse bodem. Ryanair naar Marseille is geen optie gezien de tijden + transfertijd. Dan maar KLM.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ze zijn aardig geslaagd in het wegpesten van AirBerlin en Sterling en het weghouden van Wizz en andere low cost airlines en nu ze het rijk weer alleen hebben op Schiphol en Rotterdam, kunnen de prijzen weer omhoog.![]()
Maar toch vind ik het wel makkelijk dat ze van hier vlakbij vliegen
Op de site van Sterling is Kopenhagen nog te boeken, zelfs tot diep in oktober, grotendeels zelfs twee keer per dagquote:Op maandag 5 februari 2007 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En Sterling niet meer naar Kopenhagen. Beide interessante bestemmingen waarop Transavia direct is gaan concurreren vanaf Amsterdam, ten koste van de vluchten vanaf Rotterdam naar die bestemmingen.
En dan ben ik VirginExpress nog vergeten, die ook zo maar verdwenen is, nadat er concurrentie kwam richting Milaan en Rome...
Mn salaris gaat amper omhoog, en wat gaat er goedkoper worden dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Omdat je ook meer gaat verdienen of andere zaken goedkoper worden?
Je kan ook met Transavia naar Toulon vliegen als je naar Zuid Frankrijk wil. Is soms wel iets goedkoper dan Nice. Vluchttijden van Ryanair van/naar Marseille zijn wel handig als je een weekend gaat, 's avonds laat heen en zondagmiddag terugquote:Op maandag 5 februari 2007 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Voor een retourtje Nice is Transavia de enige "goedkope" budgetairline vanaf Nederlandse bodem. Ryanair naar Marseille is geen optie gezien de tijden + transfertijd. Dan maar KLM.![]()
Vliegen met Transavia, een zooi artikelen bij de AH...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef Douwe het volgende:
[..]
Mn salaris gaat amper omhoog, en wat gaat er goedkoper worden dan?
Het mijne ook nietquote:Op maandag 5 februari 2007 22:30 schreef Douwe het volgende:
[..]
Mn salaris gaat amper omhoog, en wat gaat er goedkoper worden dan?
Daarom vind ik dat ook niet praktisch. Nadeel van Toulon vind ik dat je dan weer een eindje moet treinen...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kan ook met Transavia naar Toulon vliegen als je naar Zuid Frankrijk wil. Is soms wel iets goedkoper dan Nice. Vluchttijden van Ryanair van/naar Marseille zijn wel handig als je een weekend gaat, 's avonds laat heen en zondagmiddag terug
Tenzij je geen vervoer hebt vanaf de luchthaven van Marseille, want dan moet je daar in een hotel verblijven omdat er geen bussen meer rijden en wordt je reis alsnog een stukje duurder....
Ja, nu weer welquote:Op maandag 5 februari 2007 22:29 schreef Douwe het volgende:
Op de site van Sterling is Kopenhagen nog te boeken, zelfs tot diep in oktober, grotendeels zelfs twee keer per dag
Wat een nepperij was dat trouwens... heel veel free publicity in de kranten over het voortzetten van de prijzenoorlog terwijl ze hier bij de AH bijna alle andere artikelen meer dan 10% duurder hebben gemaakt.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:32 schreef Jaguarized het volgende:
een zooi artikelen bij de AH...
Goed, conclusie?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, nu weer wel![]()
Vorige keer dat ik keek kon je alleen nog maar naar Oslo. Wel jammer dat ze de doorverbindingen niet meer aanbieden richting Stockholm.
Wat wilde je kopen dan?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat een nepperij was dat trouwens... heel veel free publicity in de kranten over het voortzetten van de prijzenoorlog terwijl ze hier bij de AH bijna alle andere artikelen meer dan 10% duurder hebben gemaakt.
Ryanair vliegt naar Rome vanaf Eindhoven.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:36 schreef Douwe het volgende:
[..]
Goed, conclusie?
Amsterdam mist low cost vluchten naar Stockholm en Rome. Misschien kunnen we Fok! Air oprichten, en deze bestemmingen maar eens aan gaan doen?
Jaquote:Op maandag 5 februari 2007 22:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ryanair vliegt naar Rome vanaf Eindhoven.Ik kwam laatst op 25 euro voor een retourtje.
![]()
Das niet echt avontuurlijk. (heel hard remmen om nog net voor het einde van de baan op Lübeck-Hamburg airport stil te staan bijvoorbeeld).quote:Op maandag 5 februari 2007 22:36 schreef Fogel het volgende:
Vlieg gewoon met een maatschappij die je naar je bestemming brengt ipv ergens in een of ander weiland veeeeeeeeeer van de bewoonde wereld af, scheelt gezeur met transport van en naar dat vliegveld...
Ach man, ik woon praktisch naast Schiphol, en dan kom jij met Eindhoven als altenatief? Rotterdam is dichterbij, en dan kan ik met Transaviaquote:Op maandag 5 februari 2007 22:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ryanair vliegt naar Rome vanaf Eindhoven.Ik kwam laatst op 25 euro voor een retourtje.
![]()
Halfje brood is 9-11 cent duurder, liter melk is 12 cent duurder en ongetwijfeld nog meer, maar daar weet ik de prijs niet van. Stond ook iets over in de krant vandaag.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:39 schreef Jaguarized het volgende:
Wat wilde je kopen dan?
Alles voor de arme student.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:40 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ach man, ik woon praktisch naast Schiphol, en dan kom jij met Eindhoven als altenatief? Rotterdam is dichterbij, en dan kan ik met Transavia
9-11 cent duurder. Dat wordt dan maar overstappen naar de Aldi?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Halfje brood is 9-11 cent duurder, liter melk is 12 cent duurder en ongetwijfeld nog meer, maar daar weet ik de prijs niet van. Stond ook iets over in de krant vandaag.
En ik kom net terug van een retourtje Pisa van 20 euro (+5 euro betaalkosten). Er wordt dus best wel wat goedkoperquote:Op maandag 5 februari 2007 22:40 schreef Vava het volgende:
Jaik ben vorig jaar voor 35 euro naar Rome geweest vanaf Charleroi, ook retour!
Aldi zit niet echt in deze buurt. Andere keuzes zijn de banketbakker of de Franse delicatessenwinkelquote:Op maandag 5 februari 2007 22:44 schreef Jaguarized het volgende:
9-11 cent duurder. Dat wordt dan maar overstappen naar de Aldi? [afbeelding]
Voor mij is Eindhoven een prima alternatief, net als Brussel, Charleroi, Weeze en Rotterdam. Allemaal dichterbij dan Schiphol en dat er dan low-cost airlines vandaan vertrekken is mooi meegenomen!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:40 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ach man, ik woon praktisch naast Schiphol, en dan kom jij met Eindhoven als altenatief? Rotterdam is dichterbij, en dan kan ik met Transavia
quote:Op maandag 5 februari 2007 21:08 schreef jeoren het volgende:
Weet iemand of ze in Moskou ook DVD's van K3 verkopen trouwens?
Vanaf Stockholm Arlanda is ook 20 euro retour, maar de rit is wel 3x zo snel voorbijquote:Op maandag 5 februari 2007 22:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor mij is Eindhoven een prima alternatief, net als Brussel, Charleroi, Weeze en Rotterdam. Allemaal dichterbij dan Schiphol en dat er dan low-cost airlines vandaan vertrekken is mooi meegenomen!
Van Stockholm Skavsta naar het centrum van Stockholm is 20 euro voor een retourtje met de bus. Valt ook wel mee![]()
Zo, dat is echt goedkoopquote:Op maandag 5 februari 2007 22:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En ik kom net terug van een retourtje Pisa van 20 euro (+5 euro betaalkosten). Er wordt dus best wel wat goedkoper
Hmm... ik vond die busrit van een uur niet eens zo heel ergquote:Op maandag 5 februari 2007 22:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
Vanaf Stockholm Arlanda is ook 20 euro retour, maar de rit is wel 3x zo snel voorbij
Met de trein is 20 euro enkele reis... in 20 minuten ben je er dan...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:49 schreef Douwe het volgende:
Vanaf Stockholm Arlanda is ook 20 euro retour, maar de rit is wel 3x zo snel voorbij
Eindhoven. Was in december een speciale aanbieding. Ook voor dezelfde prijs naar >>Marseille<< geweest. Daar zijn nu nog steeds tickets naar toe te boeken voor 10 euro incl. tax.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:49 schreef Vava het volgende:
Zo, dat is echt goedkoopVanaf waar vertrok je?
Bij ons wordt het juist goedkoper.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aldi zit niet echt in deze buurt. Andere keuzes zijn de banketbakker of de Franse delicatessenwinkel
Het gaat niet om het absolute prijsverschil, maar om het relatieve waarmee alles duurder is geworden. Als NS morgen besluit om de treinkaartjes 10% duurder te maken begint ook iedereen te protesteren.
Áls er al awards uitgereikt gaan worden.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:48 schreef DutchTrain het volgende:
De award voor 'vraag van het jaar' kan bij deze vroegtijdig uitgereikt worden:
[..]
Overdreven/onnuttig tijdsverbuik is niet avontuurlijk. Keine vliegvelden, of plekken die graag op een vliegveld willen lijken, wel.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das niet echt avontuurlijk. (heel hard remmen om nog net voor het einde van de baan op Lübeck-Hamburg airport stil te staan bijvoorbeeld).
Bovendien brengen sommige van die luchthavens je juist wel op de plek waar je zijn wil (zoals in Marseille) en bieden low-cost airlines verbindingen die anderen niet hebben (bijvoorbeeld Stockholm - Riga). En soms kom je ook op plekken waar je helemaal eigenlijk niet wil zijn (bijvoorbeeld Palma de Mallorca Airport)
Ik kwam K3 tegen in de bakken van de FRS in Oslo!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:48 schreef DutchTrain het volgende:
De award voor 'vraag van het jaar' kan bij deze vroegtijdig uitgereikt worden:
[..]
Tof!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Eindhoven. Was in december een speciale aanbieding. Ook voor dezelfde prijs naar >>Marseille<< geweest. Daar zijn nu nog steeds tickets naar toe te boeken voor 10 euro incl. tax.
Beide steden zijn zeer OK, Stockholm staat nog steeds op nr. 1 van favoriete steden!quote:Op maandag 5 februari 2007 23:03 schreef Vava het volgende:
[..]
Tof!Leuk verslag ook!
Ik moet even kijken, ik ben van plan om eerst naar Istanbul te gaan en dan misschien nog naar Stockholm.
Ik las gewoon fout... Istanbul/Budapest... In Istanbul is veel meer te zien dan in Stockholm en Budapest bij elkaar... Heb in september een dagje rondgesjouwd in Istanbul (zie ook het topic daarover voor een paar fotos) en wil nog wel een keer terug. Erg veel te zien daarquote:Op maandag 5 februari 2007 23:17 schreef Vava het volgende:
Vorig jaar ben ik 3 dagen in Stockholm geweest, ik vond het er erg leuk! Erg mooie stad! Istanbul ben ik nooit geweest dus daar ben ik erg benieuwd naar, dat gaat ook zo goed als zeker door![]()
Budapest ben ik jaaaren geleden (in 1992 en 1993) geweest. Ook erg mooi en daar zou ik ook zeker nog een keer heen willenIk kan me nog wel herinneren dat de metro daar erg goed was en dat we zo op veel plekken wel konden komen, verder vind ik het niet erg om een flink stuk te lopen
quote:Op maandag 5 februari 2007 23:18 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is er in Stockholm te zien behalve het ABBA altaar?
Die heb je ook op de kinderboerderij.quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 23:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik las gewoon fout... Istanbul/Budapest... In Istanbul is veel meer te zien dan in Stockholm en Budapest bij elkaar... Heb in september een dagje rondgesjouwd in Istanbul (zie ook het topic daarover voor een paar fotos) en wil nog wel een keer terug. Erg veel te zien daar
Ik dus ook geweest maar reisverslagjes schrijven en foto's inplakken zijn mijn uitstelklusjesquote:Op maandag 5 februari 2007 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
Stockholm - geweest
Budapest - ook geweest
Istanbul nog niet geweest. Wil ik nog wel eens naar toe...
Jij bent ook al overal geweest!quote:Op maandag 5 februari 2007 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
Stockholm - geweest
Budapest - ook geweest
Istanbul nog niet geweest. Wil ik nog wel eens naar toe...
Inderdaad een tikkie warmer dan hier... -10/-12 ongeveerquote:Op maandag 5 februari 2007 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
Nu.nl besteed ook aandacht aan global warming:
[afbeelding]
Hij is niet in Istanbul geweest zegt hij toch!?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij bent ook al overal geweest!
Behalve Istanbul dan.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij is niet in Istanbul geweest zegt hij toch!?
Dankje! Hotel is nog niet geboekt, ik zal eens kijkenquote:Op maandag 5 februari 2007 23:41 schreef Fogel het volgende:
Als je nog geen hotel geboekt hebt: in Istanbul kan ik het Radisson SAS Bosphorus Hotel aanraden. (bijna overdreven) goede service, ruime kamer, en -waarschijnlijk als gimmic bedoeld- een raam van de badkamer de kamer in, zodat je vanaf daar weer verder naar buiten kan kijken
't is al weer zo'n 18 miljoen graden afgekoeld hierquote:Op maandag 5 februari 2007 23:42 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad een tikkie warmer dan hier... -10/-12 ongeveer
quote:Weer van 23:00: 140432568°C
Is het ABBA-altaar niet al voldoende???quote:Op maandag 5 februari 2007 23:18 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is er in Stockholm te zien behalve het ABBA altaar?
Als het ook daadwerkelijk aan milieu wordt gespendeerd: zeker!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:14 schreef k_man het volgende:
Ik vind die voorgenomen milieubelasting op vliegtickets eigenlijk best een goede maatregel.
Net even berekend, voor 4 man kwam het uit op bijna 22 euro.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Hik het volgende:
Als het ook daadwerkelijk aan milieu wordt gespendeerd: zeker!![]()
Iemand dit wel eens gedaan eigenlijk? http://www.greenseat.nl/
Ja precies, daar vertrouwen we dan maar opquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een pure belastingquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:14 schreef k_man het volgende:
Ik vind die voorgenomen milieubelasting op vliegtickets eigenlijk best een goede maatregel.
Ik betaal al genoeg voor m'n ticket.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik vlieg ook liever gratis maarjaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik betaal al genoeg voor m'n ticket.
Sommige personen in de NS organisatie zullen best af en toe moeten vliegen voor hun werk.quote:
In de zin van: waarom nog meer betalen aan dat greenseat gebeuren dan je al aan taxen betaalt?quote:
Dat doet die telefoongigant toch weer goed!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:38 schreef Vava het volgende:
Hmm.... mijn functie is niet zo bijzonder dat mijn baas vliegtickets voor me gaat betalenhij betaalt wel mijn treinabonnement
![]()
Nouja, ik zou liever betalen voor dat greenseat dan een extra belasting (als ik mocht kiezen hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
In de zin van: waarom nog meer betalen aan dat greenseat gebeuren dan je al aan taxen betaalt?
Hij is zo goedquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat doet die telefoongigant toch weer goed!
Ook op je werk (of school/uni, of wat je dan ook doet als je niet op fok zit)?quote:
Ja, echt shit.quote:
Ik wilde het netjes houden voor mijn werkgever; Volgens de "reistarieven" van mijn werk mag ik in Wenen tot 215€ besteden per overnachting zonder vooraf toestemming te vragen. Als ik daarboven wil gaan zitten, moet ik het wel eerst netjes aan mijn baas vragen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:14 schreef k_man het volgende:
Hotels onder de 120 euro? Daar weet ik natuurlijk niets van.![]()
Ik heb vorige week met -5 ook op een terras een halve liter bier naar binnen gewerkt... 'terrasweer' is een rekbaar begripquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef flipsen het volgende:
Saludos desde Buenos Aires, waar het terrasweer is
welkom terug aan deze kant !quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef flipsen het volgende:
Saludos desde Buenos Aires, waar het terrasweer is
Gisteravond aangekomen, vanaovnd alweer in de nachtbus op weg naar Viedma en daar morgenavond de Tren Patagonico pakken richting Bariloche. Ik heb het eigenlijk best zwaar
Uiteraard wel een gezellig slaapadresje in Bariloche, hehehe
Ik sliep in het Levante Parliament. Goed hotel, vijf sterren, gunstig gelegen. Kostte toen 160 euro per nacht.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik wilde het netjes houden voor mijn werkgever; Volgens de "reistarieven" van mijn werk mag ik in Wenen tot 215€ besteden per overnachting zonder vooraf toestemming te vragen. Als ik daarboven wil gaan zitten, moet ik het wel eerst netjes aan mijn baas vragen.
Voor 120 lijkt me ook wel het een en ander te krijgen, en de meeste fokkers vinden dat al een eng bedrag.
Daar heb ik nog een topic over klaar staan. Ik had namelijk wat meer verwacht van de presentatie van het klimaatrapport afgelopen vrijdag. Zal vanavond dat topic eens openen met de aanvullingen uit het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Hik het volgende:
Van de 5 keer dat ik in Wenen was, heb ik maar 1 keer in een hotel geslapen in de stad. Dat was het 4 sterren InterCityHotel in de MariahilferStrasse, maar dat is niet echt een aanrader.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef Fogel het volgende:
Voor degenen die in Wenen zijn geweest, staat er een vraag in: Wenen!
Ik heb een Panda-kaart. Met gratis bijdrage aan het WWF.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:51 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ben zelf gegaan voor de http://www.greencardvisa.nl/ . Alhoewel ik het niet helemaal eens ben met hun reclame, het lijkt nu alsof je je slechte geweten kan afkopen door die kaart te gebruiken
In Basel is het OV voor hotelgasten gratis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:29 schreef Fogel het volgende:
Dagkaart voor OV is mooi meegenomen, zouden ze in meer steden mogen doen! (alhoewel ik toch meestal een taxi pak ipv OV...)
Daarbij vergeleken was de sneeuw hier echt niksquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde dat er een weeralarm is in Nederland... klinkt erg overdreven!
Even een paar fotos van de laatste dagen.
Mijn auto ziet er 's ochtends meestal zo uit (als je goed kijkt zie je dat er ook een scooter voor mijn auto staat, de spiegels steken nog net boven de sneeuw uit):
[afbeelding]
Het parkeerterrein op het werk ziet er zo uit (en achter/onder die bult staat een auto!):
[afbeelding]
En vanochtend zaten alle deuren -behalve aan de passagierskant- dichtgevroren en na de motor een uur te laten draaien met de verwarming op voluit (mijn bijdage aan het milieu...), waren nog steeds niet alle ramen van ijs ontdaan (het was -19):
[afbeelding]
Met andere woorden: Met dit als perspectief hebben jullie eigenlijk weinig te klagen met die paar centimeter sneeuw
Tot slot het rechter achterwiel van degene die naast me een parkeerplek heeft:
[afbeelding]
Minder stroom nodig = meer geld over.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Douwe het volgende:
Waarom de NS het in godsnaam nodig vind/vond een aangepaste dienstregeling te laten gelden is me een compleet raadsel, er lag nog geen 2 centimeter sneeuw![]()
En t is nu al weer weg ook
Minder treinen bij slecht weer = betere doorvloeiing van de treinen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Douwe het volgende:
Waarom de NS het in godsnaam nodig vind/vond een aangepaste dienstregeling te laten gelden is me een compleet raadsel, er lag nog geen 2 centimeter sneeuw![]()
En t is nu al weer weg ook
Hehe....quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef Douwe het volgende:
Nee, dat heeft Lufthansa niet in EconomyClass, volgens SeatGuru.
Voor Nederlandse begrippen is het slecht weer geweest, blijkbaarquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Fogel het volgende:
Als 2cm sneeuw slecht weer genoemd wordt, hoe zou dan de beschrijving zijn van het weer wat ik hierboven beschreef/liet zien?
Ja inderdaad, en daarom vraag ik me af wat de krantenkoppen ons zouden vertellen als het weer in Nederland zou zijn zoals het nu hier isquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen is het slecht weer geweest, blijkbaar![]()
Dan komt er geen krant uit, want niemand gaat de straat op!quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en daarom vraag ik me af wat de krantenkoppen ons zouden vertellen als het weer in Nederland zou zijn zoals het nu hier is
Het heeft hier toch minstens 2,5cm gesneeuwd!quote:
Als je klaar ben met de sneeuw, moet je tankenquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde dat er een weeralarm is in Nederland... klinkt erg overdreven!
Even een paar fotos van de laatste dagen.
Mijn auto ziet er 's ochtends meestal zo uit (als je goed kijkt zie je dat er ook een scooter voor mijn auto staat, de spiegels steken nog net boven de sneeuw uit):
[afbeelding]
Het parkeerterrein op het werk ziet er zo uit (en achter/onder die bult staat een auto!):
[afbeelding]
En vanochtend zaten alle deuren -behalve aan de passagierskant- dichtgevroren en na de motor een uur te laten draaien met de verwarming op voluit (mijn bijdage aan het milieu...), waren nog steeds niet alle ramen van ijs ontdaan (het was -19):
[afbeelding]
Met andere woorden: Met dit als perspectief hebben jullie eigenlijk weinig te klagen met die paar centimeter sneeuw
Tot slot het rechter achterwiel van degene die naast me een parkeerplek heeft:
[afbeelding]
Heb ik al gedaanquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je klaar ben met de sneeuw, moet je tanken, tis maar een tip
![]()
Beetje jammer dat het artikel eraan voorbijging dat de treinen hier ook reden en er hier ook meer treinen rijden op een normale werkdag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:50 schreef Douwe het volgende:
Treffende kop in 'De Pers' vandaag: In België sneeuwde het ook. En daar reden de treinen wel
Het was een weeralarm van het KNMI. Zij zeiden dat het er 10-15cm sneeuw zou vallen. 's Ochtend hoorde ik echter al dat MeteoConsult een hele andere voorspelling had; lichte sneeuw max 4-7cm en inzettende dooi vanuit het zuiden. En dat werd het ook...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:02 schreef Douwe het volgende:
Ach man zeg nou zelf, er was geen flikker aan de hand gister, maar de helft van de treinen reed niet... uit voorzorg. Hebben die mensen zelf dan echt totaal geen verstand?
Wat zeur je dan?quote:
Hé Fogel, mijn ouders zijn van plan om inTrondheim op de trein te stappen naar Bodø. Heb jij enig idee of die trein gereserveerd moet worden? Of kun je gewoon op de bonnefooi proberen? Sowieso werkt de site van de treinmaatschappij niet echt mee als het om boekingen in juni 2007 gaat.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:55 schreef Fogel het volgende:
Niet vergeten om geld terug te vragen van de NS wegens vertraging natuurlijk
quote:Pris ikke tilgjengelig fordi det er for lenge til avgang
Op de Engelse site kreeg ik al te horen dat de datum te ver weg was. Of zo. Maar ik wilde eigenlijk weten of het überhaupt nodig is om te reserveren. M'n moeder houdt van goed georganiseerd reizen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:58 schreef DutchTrain het volgende:
De dienstregeling werkt wel op http://www.nsb.no/internet/en/index.jhtml?language=en, maar het kopen geeft inderdaad:
[..]
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:07 schreef Fogel het volgende:
Je hoeft niet te reserveren, maar als je vroegtijdig boekt kan je een 'minipris' ticket kopen (en dat kan alleen online). Dan betaal je slechts 199 NOK (ipv 937 voor deze route), ongeacht van waar naar waar je reist. Dit kan gecombineerd worden met een slaapcoupe als ze 'snachts willen reizen (scheelt ook weer een overnachting in een hotel).
Als je geen minipris ticket kan kopen, kan je gewoon de trein opstappen, wachten tot de conducteur komt en vervolgens bij hem de VISA pas door de betalingsautomaat heen slingeren
Vrijwel alle hotels zijn vlakbij (maximaal 1 km ervandaan) het station, Trondheim is niet zo groot. Qua bezienswaardigheden, kan je alles op zich binnen een dag bekeken hebben, maar als je rustig aan wil doen en wat musea in wil, trek er dan 2 dagen voor uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hallo ik ben de moeder van . en heb je antwoord gelezen. Weet jij ook een goed hotel (dichtbij het station) in Trondheim? En is het aan te raden om langer te verblijven in Trondheim?
[..]
Ze beginnen hun reis door Noord Noorwegen in Trondheim, dus als ze dan al heimwee hebben is het wel heel erg met ze gesteld.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:47 schreef Fogel het volgende:
Graag gedaan, zeg het maar als ze nog meer wil weten.
Als ze trouwens teveel heimwee krijgen, is er bij de bar van Prinsen hotel een sjoelbak te vinden
Een half uur vertraging levert 2,54 euro ofzo op.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:36 schreef Douwe het volgende:
Geld terugvragen van mn OV kaart?Daarbij had ik geen vertraging
Dus je hebt gewoon de hele week in de kroeg gehangen (of op het terras bij de kroeg)? Ook geen slecht tijdverdrijf, vooral niet als je er tapas kan krijgenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Knoekie het volgende:
Mindere was dat er maar 1 dag wat sneeuw gevallen is. Dus in het dal was het onmogelijk om te skiien en de pistes was vooral ijs en slush puppie sneeuwMaar het was wel weer een geweldige week
Dus toch:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Knoekie het volgende:
Zo ik ben terug uit Oostenrijk. Lekker eigenwijs geweest en geen zonnebrand opgedaan, dus ik ben nu lekker gekleurd. (Had elke dag zon) Al zie je wel mijn skibril als je goed kijkt![]()
Tapas is vies. Verder toch wel actief geskied, maar wel lekker lang in de zon gelegenquote:Op zondag 11 februari 2007 14:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus je hebt gewoon de hele week in de kroeg gehangen (of op het terras bij de kroeg)? Ook geen slecht tijdverdrijf, vooral niet als je er tapas kan krijgen.
Vind je echt álle tapas vies??quote:Op zondag 11 februari 2007 15:02 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Tapas is vies. Verder toch wel actief geskied, maar wel lekker lang in de zon gelegen![]()
Er zal best wel iets tussenzitten dat ik lust hoor. Maar ik ben sowieso niet zo'n fan van olijven, kaas, vis en worst. Ik ben een keer in een Nederlandse tapas bar geweest en dat vond ik niet echt super. (Ja ik weet dat tapas overal weer anders is)quote:
Hij is goedquote:Op zondag 11 februari 2007 22:51 schreef Fogel het volgende:
Grappig: http://www.youtube.com/watch?v=1ZxcfdHJBMw
Die hoorde ik nog vandaag, dat lied blijft zo in je hoofd hangenquote:Op zondag 11 februari 2007 23:23 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is momenteel de grote hit in Noorwegen?Toch niet meer dat liedje van Kurt Nilsen he?
Jaja!!!!!!!!quote:Op zondag 11 februari 2007 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1um4GcMG2ls
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |