Ook op je werk (of school/uni, of wat je dan ook doet als je niet op fok zit)?quote:
Ja, echt shit.quote:
Ik wilde het netjes houden voor mijn werkgever; Volgens de "reistarieven" van mijn werk mag ik in Wenen tot 215¤ besteden per overnachting zonder vooraf toestemming te vragen. Als ik daarboven wil gaan zitten, moet ik het wel eerst netjes aan mijn baas vragen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:14 schreef k_man het volgende:
Hotels onder de 120 euro? Daar weet ik natuurlijk niets van.![]()
Ik heb vorige week met -5 ook op een terras een halve liter bier naar binnen gewerkt... 'terrasweer' is een rekbaar begripquote:Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef flipsen het volgende:
Saludos desde Buenos Aires, waar het terrasweer is
welkom terug aan deze kant !quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:15 schreef flipsen het volgende:
Saludos desde Buenos Aires, waar het terrasweer is
Gisteravond aangekomen, vanaovnd alweer in de nachtbus op weg naar Viedma en daar morgenavond de Tren Patagonico pakken richting Bariloche. Ik heb het eigenlijk best zwaar
Uiteraard wel een gezellig slaapadresje in Bariloche, hehehe
Ik sliep in het Levante Parliament. Goed hotel, vijf sterren, gunstig gelegen. Kostte toen 160 euro per nacht.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik wilde het netjes houden voor mijn werkgever; Volgens de "reistarieven" van mijn werk mag ik in Wenen tot 215¤ besteden per overnachting zonder vooraf toestemming te vragen. Als ik daarboven wil gaan zitten, moet ik het wel eerst netjes aan mijn baas vragen.
Voor 120 lijkt me ook wel het een en ander te krijgen, en de meeste fokkers vinden dat al een eng bedrag.
Daar heb ik nog een topic over klaar staan. Ik had namelijk wat meer verwacht van de presentatie van het klimaatrapport afgelopen vrijdag. Zal vanavond dat topic eens openen met de aanvullingen uit het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Hik het volgende:
Als het ook daadwerkelijk aan milieu wordt gespendeerd: zeker!![]()
Iemand dit wel eens gedaan eigenlijk? http://www.greenseat.nl/
Van de 5 keer dat ik in Wenen was, heb ik maar 1 keer in een hotel geslapen in de stad. Dat was het 4 sterren InterCityHotel in de MariahilferStrasse, maar dat is niet echt een aanrader.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef Fogel het volgende:
Voor degenen die in Wenen zijn geweest, staat er een vraag in: Wenen!
Ik heb een Panda-kaart. Met gratis bijdrage aan het WWF.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:51 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ben zelf gegaan voor de http://www.greencardvisa.nl/ . Alhoewel ik het niet helemaal eens ben met hun reclame, het lijkt nu alsof je je slechte geweten kan afkopen door die kaart te gebruiken
In Basel is het OV voor hotelgasten gratis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:29 schreef Fogel het volgende:
Dagkaart voor OV is mooi meegenomen, zouden ze in meer steden mogen doen! (alhoewel ik toch meestal een taxi pak ipv OV...)
Daarbij vergeleken was de sneeuw hier echt niksquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde dat er een weeralarm is in Nederland... klinkt erg overdreven!
Even een paar fotos van de laatste dagen.
Mijn auto ziet er 's ochtends meestal zo uit (als je goed kijkt zie je dat er ook een scooter voor mijn auto staat, de spiegels steken nog net boven de sneeuw uit):
[afbeelding]
Het parkeerterrein op het werk ziet er zo uit (en achter/onder die bult staat een auto!):
[afbeelding]
En vanochtend zaten alle deuren -behalve aan de passagierskant- dichtgevroren en na de motor een uur te laten draaien met de verwarming op voluit (mijn bijdage aan het milieu...), waren nog steeds niet alle ramen van ijs ontdaan (het was -19):
[afbeelding]
Met andere woorden: Met dit als perspectief hebben jullie eigenlijk weinig te klagen met die paar centimeter sneeuw
Tot slot het rechter achterwiel van degene die naast me een parkeerplek heeft:
[afbeelding]
Minder stroom nodig = meer geld over.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Douwe het volgende:
Waarom de NS het in godsnaam nodig vind/vond een aangepaste dienstregeling te laten gelden is me een compleet raadsel, er lag nog geen 2 centimeter sneeuw![]()
En t is nu al weer weg ook
Minder treinen bij slecht weer = betere doorvloeiing van de treinen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Douwe het volgende:
Waarom de NS het in godsnaam nodig vind/vond een aangepaste dienstregeling te laten gelden is me een compleet raadsel, er lag nog geen 2 centimeter sneeuw![]()
En t is nu al weer weg ook
Hehe....quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef Douwe het volgende:
Nee, dat heeft Lufthansa niet in EconomyClass, volgens SeatGuru.
Voor Nederlandse begrippen is het slecht weer geweest, blijkbaarquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef Fogel het volgende:
Als 2cm sneeuw slecht weer genoemd wordt, hoe zou dan de beschrijving zijn van het weer wat ik hierboven beschreef/liet zien?
Ja inderdaad, en daarom vraag ik me af wat de krantenkoppen ons zouden vertellen als het weer in Nederland zou zijn zoals het nu hier isquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen is het slecht weer geweest, blijkbaar![]()
Dan komt er geen krant uit, want niemand gaat de straat op!quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en daarom vraag ik me af wat de krantenkoppen ons zouden vertellen als het weer in Nederland zou zijn zoals het nu hier is
Het heeft hier toch minstens 2,5cm gesneeuwd!quote:
Als je klaar ben met de sneeuw, moet je tankenquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:48 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde dat er een weeralarm is in Nederland... klinkt erg overdreven!
Even een paar fotos van de laatste dagen.
Mijn auto ziet er 's ochtends meestal zo uit (als je goed kijkt zie je dat er ook een scooter voor mijn auto staat, de spiegels steken nog net boven de sneeuw uit):
[afbeelding]
Het parkeerterrein op het werk ziet er zo uit (en achter/onder die bult staat een auto!):
[afbeelding]
En vanochtend zaten alle deuren -behalve aan de passagierskant- dichtgevroren en na de motor een uur te laten draaien met de verwarming op voluit (mijn bijdage aan het milieu...), waren nog steeds niet alle ramen van ijs ontdaan (het was -19):
[afbeelding]
Met andere woorden: Met dit als perspectief hebben jullie eigenlijk weinig te klagen met die paar centimeter sneeuw
Tot slot het rechter achterwiel van degene die naast me een parkeerplek heeft:
[afbeelding]
Heb ik al gedaanquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je klaar ben met de sneeuw, moet je tanken, tis maar een tip
![]()
Beetje jammer dat het artikel eraan voorbijging dat de treinen hier ook reden en er hier ook meer treinen rijden op een normale werkdag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:50 schreef Douwe het volgende:
Treffende kop in 'De Pers' vandaag: In België sneeuwde het ook. En daar reden de treinen wel
Het was een weeralarm van het KNMI. Zij zeiden dat het er 10-15cm sneeuw zou vallen. 's Ochtend hoorde ik echter al dat MeteoConsult een hele andere voorspelling had; lichte sneeuw max 4-7cm en inzettende dooi vanuit het zuiden. En dat werd het ook...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:02 schreef Douwe het volgende:
Ach man zeg nou zelf, er was geen flikker aan de hand gister, maar de helft van de treinen reed niet... uit voorzorg. Hebben die mensen zelf dan echt totaal geen verstand?
Wat zeur je dan?quote:
Hé Fogel, mijn ouders zijn van plan om inTrondheim op de trein te stappen naar Bodø. Heb jij enig idee of die trein gereserveerd moet worden? Of kun je gewoon op de bonnefooi proberen? Sowieso werkt de site van de treinmaatschappij niet echt mee als het om boekingen in juni 2007 gaat.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:55 schreef Fogel het volgende:
Niet vergeten om geld terug te vragen van de NS wegens vertraging natuurlijk
quote:Pris ikke tilgjengelig fordi det er for lenge til avgang
Op de Engelse site kreeg ik al te horen dat de datum te ver weg was. Of zo. Maar ik wilde eigenlijk weten of het überhaupt nodig is om te reserveren. M'n moeder houdt van goed georganiseerd reizen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:58 schreef DutchTrain het volgende:
De dienstregeling werkt wel op http://www.nsb.no/internet/en/index.jhtml?language=en, maar het kopen geeft inderdaad:
[..]
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:07 schreef Fogel het volgende:
Je hoeft niet te reserveren, maar als je vroegtijdig boekt kan je een 'minipris' ticket kopen (en dat kan alleen online). Dan betaal je slechts 199 NOK (ipv 937 voor deze route), ongeacht van waar naar waar je reist. Dit kan gecombineerd worden met een slaapcoupe als ze 'snachts willen reizen (scheelt ook weer een overnachting in een hotel).
Als je geen minipris ticket kan kopen, kan je gewoon de trein opstappen, wachten tot de conducteur komt en vervolgens bij hem de VISA pas door de betalingsautomaat heen slingeren
Vrijwel alle hotels zijn vlakbij (maximaal 1 km ervandaan) het station, Trondheim is niet zo groot. Qua bezienswaardigheden, kan je alles op zich binnen een dag bekeken hebben, maar als je rustig aan wil doen en wat musea in wil, trek er dan 2 dagen voor uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hallo ik ben de moeder van . en heb je antwoord gelezen. Weet jij ook een goed hotel (dichtbij het station) in Trondheim? En is het aan te raden om langer te verblijven in Trondheim?
[..]
Ze beginnen hun reis door Noord Noorwegen in Trondheim, dus als ze dan al heimwee hebben is het wel heel erg met ze gesteld.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:47 schreef Fogel het volgende:
Graag gedaan, zeg het maar als ze nog meer wil weten.
Als ze trouwens teveel heimwee krijgen, is er bij de bar van Prinsen hotel een sjoelbak te vinden
Een half uur vertraging levert 2,54 euro ofzo op.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:36 schreef Douwe het volgende:
Geld terugvragen van mn OV kaart?Daarbij had ik geen vertraging
Dus je hebt gewoon de hele week in de kroeg gehangen (of op het terras bij de kroeg)? Ook geen slecht tijdverdrijf, vooral niet als je er tapas kan krijgenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Knoekie het volgende:
Mindere was dat er maar 1 dag wat sneeuw gevallen is. Dus in het dal was het onmogelijk om te skiien en de pistes was vooral ijs en slush puppie sneeuwMaar het was wel weer een geweldige week
Dus toch:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:21 schreef Knoekie het volgende:
Zo ik ben terug uit Oostenrijk. Lekker eigenwijs geweest en geen zonnebrand opgedaan, dus ik ben nu lekker gekleurd. (Had elke dag zon) Al zie je wel mijn skibril als je goed kijkt![]()
Tapas is vies. Verder toch wel actief geskied, maar wel lekker lang in de zon gelegenquote:Op zondag 11 februari 2007 14:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus je hebt gewoon de hele week in de kroeg gehangen (of op het terras bij de kroeg)? Ook geen slecht tijdverdrijf, vooral niet als je er tapas kan krijgen.
Vind je echt álle tapas vies??quote:Op zondag 11 februari 2007 15:02 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Tapas is vies. Verder toch wel actief geskied, maar wel lekker lang in de zon gelegen![]()
Er zal best wel iets tussenzitten dat ik lust hoor. Maar ik ben sowieso niet zo'n fan van olijven, kaas, vis en worst. Ik ben een keer in een Nederlandse tapas bar geweest en dat vond ik niet echt super. (Ja ik weet dat tapas overal weer anders is)quote:
Hij is goedquote:Op zondag 11 februari 2007 22:51 schreef Fogel het volgende:
Grappig: http://www.youtube.com/watch?v=1ZxcfdHJBMw
Die hoorde ik nog vandaag, dat lied blijft zo in je hoofd hangenquote:Op zondag 11 februari 2007 23:23 schreef Jaguarized het volgende:
Wat is momenteel de grote hit in Noorwegen?Toch niet meer dat liedje van Kurt Nilsen he?
Jaja!!!!!!!!quote:Op zondag 11 februari 2007 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1um4GcMG2ls
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |