Ook een favoriet van mij, maar helaas niet van lief.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef snoopy het volgende:
Jet?
Alle?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:15 schreef Lishe het volgende:
Ik ga voor een jongensbaby eerst eens op zoek naar friese namen. Daar moet vast iets van mijn gading tussen zitten. Denk ik. Voel ik.
Sidquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:21 schreef m@x het volgende:
En wat vinden jullie bij Kai passen? Nee, niks aan de hand, ben gewoon nieuwsgierig
huh?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:23 schreef Sugar het volgende:
Olivia vind ik ook heel leuk, maar is wel een beetje te *hip Amsterdam*.![]()
quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:25 schreef Sugar het volgende:
Kai en Texel
jij ook altijd met je rimmen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Riemer doet mij aan iets heel anders denken bix
Echt niet? Huh, ik dacht echt dat die vrouw in GTST (heeeeeeeeeel lang geleden) zó Texel heette en niet als Tessel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:28 schreef texelonia het volgende:
[..]dat bestaat niet eens
ja als eiland dan
Ik denk het jaquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:31 schreef Sugar het volgende:
[..]
Echt niet? Huh, ik dacht echt dat die vrouw in GTST (heeeeeeeeeel lang geleden) zó Texel heette en niet als Tessel.Maar dat heb ik vast en zeker zelf verzonnen dan.
![]()
Charliequote:Op donderdag 1 februari 2007 21:34 schreef Lishe het volgende:
Jikke![]()
Ik hou dus van:
-Jongensnamen voor een meisje,
-Namen met een -e op het eind.
Maar dat hebben we dus al.![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:34 schreef Sugar het volgende:
Ciske, dat is ook echt heel lief en leuk. Doen!
quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:37 schreef Brighteyes het volgende:
Linkje staat erbij Tex!
Hoe heet je? Kees, net als m'n broer.quote:
ja, Ari voor een meisje is ook erg leuk! (net als de dochter van jules deelder. en hij heeft zo'n prachtig gedichtje voor haar gemaakt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:32 schreef Lishe het volgende:
Ari, Bobbie, Doris, Kris.... Ik ben dol op jongensnamen voor een meisje.
Wikke lijkt teveel op Wicca. Of op wikken en wegen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:44 schreef m@x het volgende:
Wieteke vind ik niet zo. Moet ik teveel van aan oude Indische dames denken. Wikke is wel leuk.
Had ik nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:32 schreef snoopy het volgende:
Jikke
Doet mij op één of andere manier aan 'erwtje' denken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:47 schreef Sugar het volgende:
Dieuwertje?
Wij omdat ik toch al vrij snel associaties met maden kreegquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:47 schreef sjak het volgende:
Wij hebben madelief laten afvallen omdat wij dachten dat dat niet zo enorm mooi is als je dochter volwassen is.
Jet is ook leuk, Jetske nog leukerquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik blijf Jet mooi vinden, mn lief te zien overtuigen tegen dan dus.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, nog een favorietje van mij: Wieteke.
Nee joh, ik zou het echt hartstikke leuk vinden! Noem ik mijn zoon Fons, leuk voor de verwarring;)quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Zou je het erg vinden moest ik lief kunnen overtuigen tegen dan?![]()
Ach ja, weinig kans dat ze bij elkaar op school komen, he.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:03 schreef sjak het volgende:
[..]
Nee joh, ik zou het echt hartstikke leuk vinden! Noem ik mijn zoon Fons, leuk voor de verwarring;)
Dan vind ik Jur toch net ff leuker.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:08 schreef texelonia het volgende:
Ik lees net in speeltuinbankje: Jurre. Luuke en Jurre![]()
Fons en Jette.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:11 schreef Lishe het volgende:
Fons en Jetske vind ik heul leuk samen!
of "Leen, van Frisia...."quote:
ja, vind ik ook leuk. maar niet voor een jongen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:38 schreef snoopy het volgende:
Marleen kan ook nog
quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:38 schreef bixister het volgende:
[..]
ja, vind ik ook leuk. maar niet voor een jongen.
Volgens mij was dat de 'grap' van de reclame... Dat die man Leen heet en hem dan voorstellen als Leen van Frisia, en je daarmee tegelijkertijd aan te sporen daar een lening af te sluiten, of zoiets..quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:38 schreef bixister het volgende:
[..]
heet die echt leen? da's wel een toepasselijke naam dan!
Ik ben bevooroordeeld, want ik kom uit een streek waar allerlei stoere vissers en reddingszwemmers Engel heetten. Dus ik vind 'm helemaal goed!quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:23 schreef sjak het volgende:
Niemand heeft ook nog iets gezegd over Engel, zo erg is het toch niet?
Jullie dochter heeft al zo'n mooie naamquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:08 schreef sjak het volgende:
Voor een meisje vind ik Mariken dan ook erg mooi. Maar wij zoiuden bij een meisje ook weer graag voor een korte pittige naam gaan. Een zoon ook kort en bondoig. Niet teveel lettergrepen![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:41 schreef Bass-Miss het volgende:
Lap, mijn lief vindt Guus een stomme hollandse naam.![]()
Fons en Nette kan ook (of krijg je dan Daens-associaties B-M?)quote:
Better than Ezraquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:58 schreef jellyrose het volgende:
Ik vind Liam en Ezra nog steeds zo'n prachtige combinatieAlleen manlief heeft rare associates met Liam Gallagher en de band Better than Ezra *zucht*
Ja, die heb ik m ook al proberen uit te leggen.. Liam Neesonquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:00 schreef Belana het volgende:
[..]
Better than Ezraken ze
(vind dat zo'n mooie band naam juist) en voor mij is het altijd de link met Liam Neeson
Ik heb Finnley ook altijd wel mooi gevonden, als je van Ierse namen e.d. houdtquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:04 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ja, die heb ik m ook al proberen uit te leggen.. Liam NeesonMaar hij wil er niet aan.. hij blijft maar hangen op Connor, en die zie ik echt niet zitten
![]()
Shhhhhh.. straks raad je 'm ook nogquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:08 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik heb Finnley ook altijd wel mooi gevonden, als je van Ierse namen e.d. houdt
Ik zou dan eerder voor Eileen gaan. Zo wordt het toch normaal gesproken geschreven?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:42 schreef Iksje het volgende:
Vriendlief kwam gisteren aanzetten met Ylene (i-lene) voor een meisje Vind de klank op zich nog ok, maar de schrijfwijze... en het doet me denken aan Iluna en Irene...
Weet niet waar hij dat nu weer vandaan heeft...![]()
Connor vind ik ook mooi hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:04 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ja, die heb ik m ook al proberen uit te leggen.. Liam NeesonMaar hij wil er niet aan.. hij blijft maar hangen op Connor, en die zie ik echt niet zitten
![]()
allebei joodse namen (toch?), kan juist heel goed vind ik.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:48 schreef snoopy het volgende:
Bram & Baruch. Dat lijkt me niks hoor Bix![]()
hahaha je mag ook gewoon zeggen dat je baruch niks vindt hoor.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:49 schreef Karin het volgende:
Oe Mees, ook leuke naam, zelf nog helemaal niet aan gedacht. Ga ik straks even in de groep gooien.
Willem is ook geweldig maar het kan maar maximaal 5 letters zijn peet heeft iets gedaan met plakplastic bij de voordeur waardoor het net lijkt alsof het gezandstraald is, past nog 1 naam bij van max. 5 letters![]()
Dan krijg ik dus associaties met mijn middelbare school: het Spinoza Lyceumquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:57 schreef bixister het volgende:
i know.ik ben er ook niet wild van. maar 't is wel een bijzondere naam. en spinoza heette ook baruch.
![]()
voor!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:00 schreef livelink het volgende:
Bram & Freek (ja, die associatie hou je toch, vind ik)
Doe dan maar de naam die Peet in de eerste instantie (ten tijde van Bram)zo mooi vond, maar die jij niet wildequote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:37 schreef Karin het volgende:
Wij zijn nu ook serieus aan het brainstormen voor een naam. Kort en stoer natuurlijk, moet leuk bij Bram passen. Ik heb zelf wat in mijn hoofd maar daar is Peet niet zo van gecharmeerd. Moeilijk hoor een naam verzinnen voor een 2e kindje, nog meer dingen om rekening mee te houden. Iemand nog suggesties?
Bonoquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:13 schreef Leah het volgende:
[..]
Doe dan maar de naam die Peet in de eerste instantie (ten tijde van Bram)zo mooi vond, maar die jij niet wilde. En ik ben natuurlijk ook absoluut voor Freek
.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh wacht, dan wordt het Koen Koene. Beetje too much.
Hjir in Fryslân is Onne een jongensnaam..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:57 schreef Sjeen het volgende:
Nog even een gooi doet...
Luuke en Senne
Luuke en Wieke
Luuke en Onne (meisje in mijn volleybalteam)
quote:Luuke en Wende
Hee, zo heet m'n moeder. En haar broer heette Bob. En mijn vader heet Jan. Zo, drie van de meest hollandse namen bij elkaarquote:Op zondag 4 februari 2007 00:35 schreef Vava het volgende:
Ik vind die "ouderwetse" namen best leuk maar een meisje Bep noemen zou ik niet zo snel doen geloof ik![]()
Mijn goudvissen heetten Bep en Bobquote:Op zondag 4 februari 2007 00:42 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hee, zo heet m'n moeder. En haar broer heette Bob. En mijn vader heet Jan. Zo, drie van de meest hollandse namen bij elkaar
Mijn moeder heet voluit Elizabeth, zoals de meeste 'Beps' volgens mij.
Oeh... Paul is ook wel errug leuk, vind ikquote:Op zondag 4 februari 2007 00:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Karin , misshien de gulden middewegnemen tegenover peet,
Bono zijn echte naam is Paul heweson
Bram en Paul kan best samen
mijn moeder heet van origine bepquote:Op zondag 4 februari 2007 00:35 schreef Vava het volgende:
Ik vind die "ouderwetse" namen best leuk maar een meisje Bep noemen zou ik niet zo snel doen geloof ik![]()
* meldt :mijn moeder dus ookquote:Op zondag 4 februari 2007 00:42 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hee, zo heet m'n moeder. En haar broer heette Bob. En mijn vader heet Jan. Zo, drie van de meest hollandse namen bij elkaar
Mijn moeder heet voluit Elizabeth, zoals de meeste 'Beps' volgens mij.
t is met een Z van zeur.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:36 schreef bixister het volgende:
hey, bep met de rooie laarsjes, elisabeth is toch een hartstikke mooie naam! en je roepnaam vind ik ook leuk.
de kat van m'n broer heette ook bonoquote:Op zondag 4 februari 2007 10:45 schreef Belana het volgende:
onze kat heet Bono
Maar 't is zo'n leuk kunstjequote:Op zondag 4 februari 2007 16:56 schreef Lishe het volgende:
Wat leuk, zoveel lijstjes steeds. Ik vind Timme inderdaad geweldig Pinquit, maar ik vind het Van hetzelfde kunstje nog een keer. Snap je?
Ja, vooral leuk als het een jongetje is...quote:
Inderdaadquote:
quote:Op zondag 4 februari 2007 20:07 schreef pinquit het volgende:
uhh poekie in het indisch..![]()
heb je dat al eens nagevraagd M@x?
herinnert zich ineens een vaag iets van een opa die heel heel vreemd werd aangekeken toen hij onze poes riep![]()
Ik ken een Lot. Dat vind ik toch ook wel een leuke naamquote:Op zondag 4 februari 2007 20:00 schreef Lishe het volgende:
Ook mijn neefjes en nichtjes hebben hollandse namen. Cees, Jan, Lot enzo.
Weten andere mensen hoe de naam van je kind geschreven moet worden als je kind zijn / haar naam ergens opgeeft? Ik zeg dit omdat ik het als kind heel vervelend vond dat mensen mijn naam consequent fout schrijven. Ik heb een hele gangbare, Nederlandse naam die je met een C en met een K kunt schrijven, in mijn geval met een K. De meeste mensen schreven die naam met een C en als kind zei ik daarom altijd standaard '[naam] met een K' als ik mijn naam ergens op moest geven. En weten andere mensen hoe je die namen uitspreekt als ze ze voor het eerst ergens zien staan?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef desiredbard het volgende:
http://www.20000-names.com/
Jongetje:
Cillian
Sorry maar Kyllian is gewoon fout
Cillín
Iaín
Meisje
Muiréad / Mairéad
Hannah
Aoife
Nee dat hoeft nietquote:Op zondag 4 februari 2007 00:12 schreef Noli. het volgende:
Moesten er trouwens ook meisjesnamen gezocht worden Karin?
Over die trailertrashnamen heb je gelijk, zo'n naam zou ik later zeker niet aan mijn kinderen geven. Net zoals ik ook 'ouderwetse' of oerhollandse namen als Jan, Piet, Pien of Kees niet aan mijn kinderen zou geven.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:48 schreef desiredbard het volgende:
Ik ga toch echt niet voor trailortrash namen als Britney, Taylor, Shevonne ....
Een naam mag best een betekenis hebben, en het feit dat mensen het nite kunnen schrijven is een gebrek aan intresse in de persoon.
En ik naam aan dat je Karoline Karolien heet?
Dan moet het gewoon duidelijk genoeg zijn als jij zegt met een K
Dat ver-angliseren van namen..... yuk
Ik haat het phonetiseren van namen.
Ons kind gaat een fatsoenlijk Ierse naam hebben net als ik een fatsoenlijke Nederlandse heb en mijn vrouw een Ierse.
Wat is er mis met andere spelling van namen? als mensen shevonne nou mooi vinden dan heet dat kin shevonne en niet siobhan.. dat heetf niets me interresse te maken maar met wat mensen mooi vinden!quote:Op zondag 4 februari 2007 21:48 schreef desiredbard het volgende:
Ik ga toch echt niet voor trailortrash namen als Britney, Taylor, Shevonne dat moet Siobhán zijn.....
Een naam mag best een betekenis hebben, en het feit dat mensen het nite kunnen schrijven is een gebrek aan intresse in de persoon.
En ik naam aan dat je Karoline Karolien heet?
Dan moet het gewoon duidelijk genoeg zijn als jij zegt met een K
Dat ver-angliseren van namen..... yuk
Ik haat het phonetiseren van namen.
Ons kind gaat een fatsoenlijk Ierse naam hebben net als ik een fatsoenlijke Nederlandse heb en mijn vrouw een Ierse.
Weet ik eigenlijk niet precies. Ik denk dat ik die namen met oudere mensen associeer. Mijn ooms hebben allemaal van dat soort namen, voor mijn gevoel past dat niet zo goed bij een kindje. Maar goed, dat is míjn gevoel, voor anderen hoeft dat niet zo te zijn natuurlijkquote:Op zondag 4 februari 2007 22:01 schreef desiredbard het volgende:
Waarom de Jan Piet Jos Kees niet?
Dat vind ik eigenlijk ook ja..quote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat is er mis met andere spelling van namen? als mensen shevonne nou mooi vinden dan heet dat kin shevonne en niet siobhan.. dat heetf niets me interresse te maken maar met wat mensen mooi vinden!
Oh nee, ik ook niet! Vond het juist leuk om die 3 andere kindjes te zien met dezelfde naam. Gisteren moest ik zelfs bijna huilen toen ik zag dat het zoontje van Slaapmeisje óók dezelfde naam heeftquote:Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef pinquit het volgende:
ik vind het niet zo erg als andere kinderen dezelfde naam hebben.
dan blijft het tóch een mooie naam![]()
Ja dat kan ik me voorstellen.... Mijn Oma heette Hanna...alhoewel mijn vrouw Hannah op de lijst wilde hebben ben ik er iest minder van wegquote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef Kittyme het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet precies. Ik denk dat ik die namen met oudere mensen associeer. Mijn ooms hebben allemaal van dat soort namen, voor mijn gevoel past dat niet zo goed bij een kindje. Maar goed, dat is míjn gevoel, voor anderen hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk
dus alles wat jij neit mooi vind is foutquote:Op zondag 4 februari 2007 23:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen.... Mijn Oma heette Hanna...alhoewel mijn vrouw Hannah op de lijst wilde hebben ben ik er iest minder van weg
Shevonne is gewoon fout voor mijn gevoel...laten we dan ook met de oto naar de naar de ginakoloog gaan voordat we de bebiekamer inrichten. Thomas is de veranglicaanste versie van Tomas.
Net zoals Eva en Aoife maar je gaat er dus niet iefa van maken.
Maar dat is mijn gevoel
quote:Op zondag 4 februari 2007 22:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik had van jou iets minder 'bekends' verwacht eik, Icicle.
Ja, in die genre.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:26 schreef lcicle het volgende:
Als het aan míj had gelegen had hij Evan geheten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |