de kat van m'n broer heette ook bonoquote:Op zondag 4 februari 2007 10:45 schreef Belana het volgende:
onze kat heet Bono
Maar 't is zo'n leuk kunstjequote:Op zondag 4 februari 2007 16:56 schreef Lishe het volgende:
Wat leuk, zoveel lijstjes steeds. Ik vind Timme inderdaad geweldig Pinquit, maar ik vind het Van hetzelfde kunstje nog een keer. Snap je?
Ja, vooral leuk als het een jongetje is...quote:
Inderdaadquote:
quote:Op zondag 4 februari 2007 20:07 schreef pinquit het volgende:
uhh poekie in het indisch..![]()
heb je dat al eens nagevraagd M@x?
herinnert zich ineens een vaag iets van een opa die heel heel vreemd werd aangekeken toen hij onze poes riep![]()
Ik ken een Lot. Dat vind ik toch ook wel een leuke naamquote:Op zondag 4 februari 2007 20:00 schreef Lishe het volgende:
Ook mijn neefjes en nichtjes hebben hollandse namen. Cees, Jan, Lot enzo.
Weten andere mensen hoe de naam van je kind geschreven moet worden als je kind zijn / haar naam ergens opgeeft? Ik zeg dit omdat ik het als kind heel vervelend vond dat mensen mijn naam consequent fout schrijven. Ik heb een hele gangbare, Nederlandse naam die je met een C en met een K kunt schrijven, in mijn geval met een K. De meeste mensen schreven die naam met een C en als kind zei ik daarom altijd standaard '[naam] met een K' als ik mijn naam ergens op moest geven. En weten andere mensen hoe je die namen uitspreekt als ze ze voor het eerst ergens zien staan?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:30 schreef desiredbard het volgende:
http://www.20000-names.com/
Jongetje:
Cillian
Sorry maar Kyllian is gewoon fout
Cillín
Iaín
Meisje
Muiréad / Mairéad
Hannah
Aoife
Nee dat hoeft nietquote:Op zondag 4 februari 2007 00:12 schreef Noli. het volgende:
Moesten er trouwens ook meisjesnamen gezocht worden Karin?
Over die trailertrashnamen heb je gelijk, zo'n naam zou ik later zeker niet aan mijn kinderen geven. Net zoals ik ook 'ouderwetse' of oerhollandse namen als Jan, Piet, Pien of Kees niet aan mijn kinderen zou geven.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:48 schreef desiredbard het volgende:
Ik ga toch echt niet voor trailortrash namen als Britney, Taylor, Shevonne ....
Een naam mag best een betekenis hebben, en het feit dat mensen het nite kunnen schrijven is een gebrek aan intresse in de persoon.
En ik naam aan dat je Karoline Karolien heet?
Dan moet het gewoon duidelijk genoeg zijn als jij zegt met een K
Dat ver-angliseren van namen..... yuk
Ik haat het phonetiseren van namen.
Ons kind gaat een fatsoenlijk Ierse naam hebben net als ik een fatsoenlijke Nederlandse heb en mijn vrouw een Ierse.
Wat is er mis met andere spelling van namen? als mensen shevonne nou mooi vinden dan heet dat kin shevonne en niet siobhan.. dat heetf niets me interresse te maken maar met wat mensen mooi vinden!quote:Op zondag 4 februari 2007 21:48 schreef desiredbard het volgende:
Ik ga toch echt niet voor trailortrash namen als Britney, Taylor, Shevonne dat moet Siobhán zijn.....
Een naam mag best een betekenis hebben, en het feit dat mensen het nite kunnen schrijven is een gebrek aan intresse in de persoon.
En ik naam aan dat je Karoline Karolien heet?
Dan moet het gewoon duidelijk genoeg zijn als jij zegt met een K
Dat ver-angliseren van namen..... yuk
Ik haat het phonetiseren van namen.
Ons kind gaat een fatsoenlijk Ierse naam hebben net als ik een fatsoenlijke Nederlandse heb en mijn vrouw een Ierse.
Weet ik eigenlijk niet precies. Ik denk dat ik die namen met oudere mensen associeer. Mijn ooms hebben allemaal van dat soort namen, voor mijn gevoel past dat niet zo goed bij een kindje. Maar goed, dat is míjn gevoel, voor anderen hoeft dat niet zo te zijn natuurlijkquote:Op zondag 4 februari 2007 22:01 schreef desiredbard het volgende:
Waarom de Jan Piet Jos Kees niet?
Dat vind ik eigenlijk ook ja..quote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat is er mis met andere spelling van namen? als mensen shevonne nou mooi vinden dan heet dat kin shevonne en niet siobhan.. dat heetf niets me interresse te maken maar met wat mensen mooi vinden!
Oh nee, ik ook niet! Vond het juist leuk om die 3 andere kindjes te zien met dezelfde naam. Gisteren moest ik zelfs bijna huilen toen ik zag dat het zoontje van Slaapmeisje óók dezelfde naam heeftquote:Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef pinquit het volgende:
ik vind het niet zo erg als andere kinderen dezelfde naam hebben.
dan blijft het tóch een mooie naam![]()
Ja dat kan ik me voorstellen.... Mijn Oma heette Hanna...alhoewel mijn vrouw Hannah op de lijst wilde hebben ben ik er iest minder van wegquote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef Kittyme het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet precies. Ik denk dat ik die namen met oudere mensen associeer. Mijn ooms hebben allemaal van dat soort namen, voor mijn gevoel past dat niet zo goed bij een kindje. Maar goed, dat is míjn gevoel, voor anderen hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk
dus alles wat jij neit mooi vind is foutquote:Op zondag 4 februari 2007 23:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen.... Mijn Oma heette Hanna...alhoewel mijn vrouw Hannah op de lijst wilde hebben ben ik er iest minder van weg
Shevonne is gewoon fout voor mijn gevoel...laten we dan ook met de oto naar de naar de ginakoloog gaan voordat we de bebiekamer inrichten. Thomas is de veranglicaanste versie van Tomas.
Net zoals Eva en Aoife maar je gaat er dus niet iefa van maken.
Maar dat is mijn gevoel
quote:Op zondag 4 februari 2007 22:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik had van jou iets minder 'bekends' verwacht eik, Icicle.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |