Joechei!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:12 schreef Lod het volgende:
En ik lees net op haar eigen website dat er een release datum is!!!!!
21 juli 2007 om 0:01 Britse tijd.....
Dan zal alles opgelost zijn.
zo lang nog? Kan ik hem niet ergens downloaden?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:12 schreef Lod het volgende:
zeker wetenquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:18 schreef Lod het volgende:
Koop je hem toch op vakantie?
Maar je moet wel van te voren natuurlijk even alle andere boeken weer herlezen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eindelijk! Het het gelijk in mijn agenda gezet.
Jammer is dat het boek in mijn tentamenperiode uitkomt. Vorig jaar was ik begonnen met boek 1 vlak voor mijn tentamens. Ik ging er niet van uit dat HP zo verslavend is...t heeft me bijna mijn tentamens gekost toen omdat ik alle boeken achter lekaar heb uitgelezen. Misschien dit jaar maar wat aan zelfbescherming doen.
Anderzijds, het is maar 1 boek en geen 6, dus hoeveel tijd kan het in beslag nemen![]()
zie OPquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:42 schreef dmace het volgende:
laatste deel komt uit op 21 Juli!!!!!
Zie http://www.nieuwnieuws.nl(...)otter_op_21_jul.html
Volgens mij leveren ze het volledige bedrag toch wel op, nu krijgen ze alleen alles bij elkaar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:33 schreef SadKingBilly het volgende:
Wel kort op de film overigens, ik dacht dat ze dat niet wilden omdat beiden zo niet het volledige bedrag opleveren dat de studio graag zou zien.
Niet zozeer het laatste deel van het boek als wel van de seriequote:Op donderdag 1 februari 2007 14:52 schreef crossover het volgende:
Is dit eigenlijk het laatste deel van het boek?
welke versies denk je dat er nog meer verschijnen op 21 juliquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:05 schreef Squall_robbert het volgende:
Zodra iemand een site ziet waar je hem kan pre-orderen, graag even melden, ik MOET hem op die dag hebben, het liefst in het Engels
en bij bol staat hij op de 28ste gepland. kan je een week wachtenquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:07 schreef Lod het volgende:
Op bol.com
Ik doe het echter niet meer. Bij de vorige moest ik tot in de middag wachten op de postbode terwijl ik hem al tientallen keren kon kopen in de winkel, zelfs bij de AH lag hij.
Anders reserveer ik wel in de boekhandel... ik MOET het hebben!!!!quote:> ---- Original Message ----
> Subject : Uw vraag aan klantenservice [CASE:766977]
>
> Vraag klant:
> De release datum staat bij jullie op 28-7, in engeland is dat 21-7
> klopt dit of moet het ook 21-7 zijn? En als ik reserveer heb ik het boek dan op de release datum binnen?
> Graag hoor ik van u.
> Vriendelijke groet,
Hun antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 1 februari 2007.
Sommige artikelen die nog niet leverbaar zijn kunt u bij ons reserveren. Bij de levertijd van het artikel staat in dat geval: 'Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren' en de datum waarop het artikel verschijnt. Een artikel reserveren is eigenlijk hetzelfde als een artikel bestellen. U doorloopt alle stappen van het bestelproces en het artikel wordt bij u bezorgd op de dag dat het verschijnt.
Als een artikel niet op onze site staat, kunt u het niet reserveren. Raadpleeg onze site regelmatig voor de laatste verschijningsdata.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Ik zie het inderdaad ook nog wel gebeuren dat er toch stiekum nog een vervolg komt...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:42 schreef Adelante het volgende:
ben benieuwd of dit het final chapter uit de reeks gaat zijn
Ik heb eerst de films gezien en ben toen pas gaan lezen. Ik vind vooral de combinatie leuk. Ook ben ik pas gaan lezen toen 6 al een tijdje uit was. Hebben jullie voordat de vorige delen uit waren ook voorspellingen gedaan en wie had ze goed? Dan ga ik nu op die theorieen afquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:52 schreef crossover het volgende:
Is dit eigenlijk het laatste deel van het boek?
En wat vinden jullie van de films? Zijn er mensen die er tegen zijn ofzo omdat de films je eigen fantasie overneemt?
he, datzelfde antwoord kreeg ik ook toen ik ze een mailtje stuurde met de vraag waarom er het mogelijk was een boek te beoordelen voordat het uberhaupt uit is gekomen. Bij bekende boeken staan er voordat het boek er is al tientallen 5-sterren reviews met dat het zo'n goed boek is, terwijl niemand het dus nog heeft kunnen lezen. Nouja, dat leek mij dus niet echt de bedoeling van die userreviews, en ik kreeg dit ook terugquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:45 schreef kruimel_20 het volgende:
idd op bol.com staat het een week later. heb ze gemailt of dat klopt en of als ik pre order het boek wel op die dag zeker in huis heb
Edit: bij bol.com kunnen ze ook niet lezen:
[..]
Anders reserveer ik wel in de boekhandel... ik MOET het hebben!!!!
en dan het hele weekend lezen en vooral van forums afblijven tot ik em uit heb
zouden ze dat overal naartoe sturen zodat niemand zin heeft een tweede keer te reageren ofzoquote:Sommige artikelen die nog niet leverbaar zijn kunt u bij ons reserveren. Bij de levertijd van het artikel staat in dat geval: 'Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren' en de datum waarop het artikel verschijnt. Een artikel reserveren is eigenlijk hetzelfde als een artikel bestellen. U doorloopt alle stappen van het bestelproces en het artikel wordt bij u bezorgd op de dag dat het verschijnt.
Als een artikel niet op onze site staat, kunt u het niet reserveren. Raadpleeg onze site regelmatig voor de laatste verschijningsdata.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Wat een hel was dat.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:07 schreef Lod het volgende:
Op bol.com
Ik doe het echter niet meer. Bij de vorige moest ik tot in de middag wachten op de postbode terwijl ik hem al tientallen keren kon kopen in de winkel, zelfs bij de AH lag hij.
Dan weet ik waar ik op 21 juli om 1:00 ben.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:12 schreef Lod het volgende:
Ik ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dan weet ik waar ik op 21 juli om 1:00 ben.
Lol! Laat ik dat maar niet doen. Ik heb ze pas een half jaar geleden gelezen en ik heb pas een HP filmmarathon met kerst gedaan dus alles is nog wel vers gelukkig.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar je moet wel van te voren natuurlijk even alle andere boeken weer herlezen.![]()
Inderdaad vind ik ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:26 schreef Patch het volgende:
toch stom, de 21e...
hadden ze het nu echt niet op de 7e kunnen doen?
![]()
Inderdaad opmerkelijk, vraag me af wat daar de reden voor is. Niet dat ze nu al gebrek aan aandacht hebben, maar 7-7-07 als release datum was nog een beetje extra gratis marketing geweest natuurlijk. Ik denk ook niet dat zo veel afhangt van die laatste weken, maargoed.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:26 schreef Patch het volgende:
toch stom, de 21e...
hadden ze het nu echt niet op de 7e kunnen doen?
![]()
Top! Ik ga em zsm reserveren.quote:
Ik spreek vloeibaar Engels, ofzo.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:26 schreef crossover het volgende:
Mja de vorige keer had ik ook dat Engelse boek gekocht. Vond ik toch iets lastiger te lezen dan gedacht.
Ik neem aan dat je niet gaat wachten tot je het boek voor je verjaardag krijgt?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:39 schreef G.Fawkes het volgende:
21 juli is 7 dagen voor mijn verjaardag
Natuurlijk ga ik niet wachten. Gelijk halen op 21 juli in de nacht nog als het aan mij ligt. Anders kan je er weer naar gaan zoeken de dag ernaquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:44 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet gaat wachten tot je het boek voor je verjaardag krijgt?. Het zou mij te lang zijn.
.
Dan zul je toch nog wat maandjes daarna moeten wachtenquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:11 schreef ChrisJX het volgende:
Ja maar, ik wil em in het Nederlands lezen
www.ryanair.com en www.easyjet.comquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Haha ja, en dan gaan ik verkleed enzo
Wil jij m'n ticket betalen?
jah... en daar komen dan de luchthavenbelasting, de brandstoftoeslag en dergelijke nog bij... al met al wordt het dan een duur boekje...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:10 schreef Wouser het volgende:
kost maar 30 euro had eigenlijk verw8 dat het veel duurder zou zijn
*zucht*quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
jah... en daar komen dan de luchthavenbelasting, de brandstoftoeslag en dergelijke nog bij... al met al wordt het dan een duur boekje...
noujah, om de prijs op te draven natuurlijk!!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Het boek gaat 34.99 dollar kosten bij amazon.com, bij bol.com 28,50 euro. Zover ik me kan herinneren was HBP rond de 23, 24 euro. Zou deze dikker zijn, en daarom duurder?.
Maar als je die daar koopt krijg je hem toch niet meteen op 21 juliquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Het boek gaat 34.99 dollar kosten bij amazon.com, bij bol.com 28,50 euro. Zover ik me kan herinneren was HBP rond de 23, 24 euro. Zou deze dikker zijn, en daarom duurder?.
Ik ben ook absoluut niet van plan te bestellen hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:50 schreef Wouser het volgende:
[..]
Maar als je die daar koopt krijg je hem toch niet meteen op 21 julidas boring dan. Ik wil hem stipt om 0:01 u op 21-07-2007 hebben
quote:JKR finished 'Deathly Hallows' three weeks ago
According to The Sun, JK Rowling wrote the following message on a marble bust at the Balmoral Hotel in Edinburgh: "JK Rowling finished writing Harry Potter and the Deathly Hallows in this room (652) on 11th Jan 2007." A picture of this message can be seen here. Please note that this has not been confirmed by Jo or her representatives.
mugglenet
Amerikaanse vertaling van een engels boek? Waarom in godsnaam?quote:Verkopen ze bij Amazon eigenlijk wel de Britse versie, of die vage Amerikaanse vertalingen
Soms zijn bepaalde woorden en uitdrukkingen niet Amerikaans Engels genoeg. Daarom heet Harry Potter and the Philosopher's Stone in Amerika ook Harry Potter and the Sorcerer's Stone; kinderen in Amerika zouden bij de tweede titel sneller geïnteresseerd zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Amerikaanse vertaling van een engels boek? Waarom in godsnaam?
Precies. En gelukkig denkt mijn vent er ook zo over dus wij importeren de boeken uit de UKquote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Soms zijn bepaalde woorden en uitdrukkingen niet Amerikaans Engels genoeg. Daarom heet Harry Potter and the Philosopher's Stone in Amerika ook Harry Potter and the Sorcerer's Stone; kinderen in Amerika zouden bij de tweede titel sneller geïnteresseerd zijn.
Ik ga waarschijnlijk naar Londenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:02 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik ben ook absoluut niet van plan te bestellen hoor.. Ik weet nog hoe iedereen die dat bij het vorige boek had gedaan zich op FOK! zat op te vreten omdat-ie pas 's middags kwam.
.
Dunno maar zou me niks verbazen als ze het boek al had af had 3 weken geleden. Want meestal wordt er dan pas een release datum gepland omdat het ook nog gedrukt moet worden enzo en er moet een kaft worden gemaakt etc etc etcquote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:48 schreef bladibladibla het volgende:
In de Amerikaanse versie zijn kleine dingen veranderd, bijvoorbeeld "Cho the Human Hosepipe" werd "Cho the Human Garden Hose"
Er zijn zelf sites die al die veranderingen bijhouden...
Foto van de boodschap op het beeld:
[afbeelding]
Ik vraag me af of dat echt is.
Dat ze het toen af had geloof ik wel, maar niet dat JK Rowling het ergens op een marmeren beeld schrijftquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:12 schreef Wouser het volgende:
Dunno maar zou me niks verbazen als ze het boek al had af had 3 weken geleden. Want meestal wordt er dan pas een release datum gepland omdat het ook nog gedrukt moet worden enzo en er moet een kaft worden gemaakt etc etc etc
Ik denk dat je dan wel snel mag zijn met je ticket boekenquote:
Is het ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vond wel een groot verschil tussen de eerste twee films en de laatste twee. In de laatste zie je ineens ook allemaal fladderende vogeltjes en veel natuur. Het leek op een heel andere filmstijl, kan t niet goed uitleggen.
Als je een idee wilt krijgen van Yates zijn kunnen raad ik je aan om de film The Girl in the Cafe te bekijken. Mooie film. Hij heeft ook de BBC-serie The State of Play geregisseerd, maar daar heb ik alleen maar flarden van gezien.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:12 schreef Allanon666 het volgende:
Order of the Phoenix word door D Yates een nog niet zo een bekende, heb er niets van gezien, dus ben benieuwd.
Wat een zielige aankondiging. Accio boek 7?quote:Horcruxes and Hallows and Hogwarts, oh my! We know you can't wait to see your favorite wizards. Lucky for you, J.K. Rowling has just announced the date! "Harry Potter and the Deathly Hallows" will be released on July 21, 2007. Pre-order your copy today at $18.89, a savings of 46%, and be protected by Amazon.com's Pre-order Price Guarantee*. You'll get your copy faster than you can say "Accio, Book 7!"
Da's balen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:14 schreef Saarah het volgende:
21 juli, das de nationale Belgische feestdag... Dan zijn de winkels hier niet open!
Dan moet je 'm in Nederland komen kopen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:14 schreef Saarah het volgende:
21 juli, das de nationale Belgische feestdag... Dan zijn de winkels hier niet open!
Dat denk ik niet... want dat zou betekenen dat Amerika nu alvast het manuscript krijgt om het boek te gaan vertalen en eerder werd juist gezegd dat dit ook pas de 21e verspreid gaat worden. Anders had de Nederlandse versie ookal 21 juli uit kunnen komen.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind 't wel meevallen, ze proberen juist leuk in de stijl van het boek te blijven. 19 dollar valt trouwens goed mee, vind ik, is zo'n 15 euro! Heb je wel de US-versie, lijkt me (gezien de aankondiging amazon.com en niet amazon.co.uk in je stukje).
Klopt als een busquote:Op zondag 4 februari 2007 12:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat denk ik niet... want dat zou betekenen dat Amerika nu alvast het manuscript krijgt om het boek te gaan vertalen en eerder werd juist gezegd dat dit ook pas de 21e verspreid gaat worden. Anders had de Nederlandse versie ookal 21 juli uit kunnen komen.
Zijn er zulke grote verschillen tussen engels engels en amerikaans engels dan?quote:Op zondag 4 februari 2007 12:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat denk ik niet... want dat zou betekenen dat Amerika nu alvast het manuscript krijgt om het boek te gaan vertalen en eerder werd juist gezegd dat dit ook pas de 21e verspreid gaat worden. Anders had de Nederlandse versie ookal 21 juli uit kunnen komen.
Niet echt maar er worden wel dingen veranderd omdat ze bepaalde dingen die in het engels worden gezegd normaal anders zeggen in het Amerikaanse enzo... Bv de titel van Harry Potter and Philospher Stone in Verenigd Koninkrijk en Harry Potter and the Sorcerces Stone (ofzoietsquote:Op zondag 4 februari 2007 12:37 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zijn er zulke grote verschillen tussen engels engels en amerikaans engels dan?![]()
Ik dacht dat alleen de Amerikaanse illustrator (Mary Grandpre) en de Engelse illustrator (Jason Cockcroft ) het boek van tevoren mochten lezen, om zo een geschikte boekomslag te maken + natuurlijk degene die de luisterboeken inspreekt. ( Jim Dale en Stephen Fry )quote:Op zondag 4 februari 2007 12:41 schreef Wouser het volgende:
[..]
Niet echt maar er worden wel dingen veranderd omdat ze bepaalde dingen die in het engels worden gezegd normaal anders zeggen in het Amerikaanse enzo... Bv de titel van Harry Potter and Philospher Stone in Verenigd Koninkrijk en Harry Potter and the Sorcerces Stone (ofzoiets) in Amerika
Ja dat zou best kunnen kloppen. Dat is dan ook de reden dat er op 21 juli nog geen Amerikaanse vertaling kan komen.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:52 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen de Amerikaanse illustrator (Mary Grandpre) en de Engelse illustrator (Jason Cockcroft ) het boek van tevoren mochten lezen, om zo een geschikte boekomslag te maken + natuurlijk degene die de luisterboeken inspreekt. ( Jim Dale en Stephen Fry )
Correct me if i'm wrong.
quote:Op zondag 4 februari 2007 13:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja dat zou best kunnen kloppen. Dat is dan ook de reden dat er op 21 juli nog geen Amerikaanse vertaling kan komen.
Dus het boek wordt gewoon als Engelse versie als eerste in Amerika uitgegeven.quote:On 1 February 2007, it was officially announced that Book 7 will be released in English-speaking countries around the world at 00:01 British Summer Time on 21 July 2007. In the USA, however, the book will be released at 00:01 local time. Rowling left a signed statement written on a marble bust (rather significantly, of Hermes) in her room at the Balmoral Hotel in Edinburgh saying; "JK Rowling finished writing Harry Potter and the Deathly Hallows in this room (652) on 11th Jan 2007". The book reached the top spot on both the Amazon and Barnes and Noble best-seller lists just a few hours after the date was announced.
Ze kunnen toch Amerikaans en Brits simultaan doen? Je haalt een Amerikaans-Engelse spellingscontrole over het manuscript en je bent klaar... of je huurt even een Amerikaanse redacteur in. Het is niet zo dat er veel werk aan zit... pavement wordt sidewalk, elevator wordt lift en je bent klaar, bij wijze van spreken.quote:Op zondag 4 februari 2007 13:15 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja dat zou best kunnen kloppen. Dat is dan ook de reden dat er op 21 juli nog geen Amerikaanse vertaling kan komen.
Och, Amerikanen zijn zeker het mafste volk van de wereld, maar ze kunnen beter prijzen dan hier in Europa.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Precies. En gelukkig denkt mijn vent er ook zo over dus wij importeren de boeken uit de UKRare jongens, die Amerikanen
Yeah, we hebben bedacht dat we hier gewoon de Amerikaanse versie kopen, die allebei lezen en dan aan schoonmoeder kado doen, en dan tzt de 7-boeken-box importeren uit de UKquote:Op maandag 5 februari 2007 15:26 schreef dmace het volgende:
[..]
Och, Amerikanen zijn zeker het mafste volk van de wereld, maar ze kunnen beter prijzen dan hier in Europa.
Ik zat tijdens de uitkomst van het vorige boek in Amerika, en haalde daar de Hardcover gewoon op de dag van uitgifte in de Walmart voor $16,-. Da's ongeveer 12 Euro.
Dan neem ik een paar veranderde woordjes wel voor lief![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 11:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Denk dat je de zaken te simpel ziet.
Leg dan eens uit waarom een Amerikaanse versie zoveel tijd nodig zou hebben?quote:Op maandag 5 februari 2007 11:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Denk dat je de zaken te simpel ziet.
Denk niet dat het alleen een kwestie van tijd is, maar dat dit verhaal ook de financiele kant beslaat.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom een Amerikaanse versie zoveel tijd nodig zou hebben?
Leg eens uit hoe? Ik meen me te herinneren dat de Engelse en Amerikaanse door hetzelfde concern wordt uitgegeven maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:43 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Denk niet dat het alleen een kwestie van tijd is, maar dat dit verhaal ook de financiele kant beslaat.
Nouhou... als je kijkt in Nederland zijn er ook best veel mensen (waaronder ikzelfquote:Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe? Ik meen me te herinneren dat de Engelse en Amerikaanse door hetzelfde concern wordt uitgegeven maar ik kan me vergissen.
Ik denk dat er heel weinig Amerikanen zijn die uberhaupt WETEN dat er verschillende versies zijn. Zelfs het meest duidelijke, Sorcerer's/Philosopher's stone, snappen ze niet. Voor hun is het Sorcerer's Stone, dat er een andere titel is voor de mensen die wel fatsoenlijk Engels kunnen, weten ze gewoon nietquote:Op maandag 5 februari 2007 18:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nouhou... als je kijkt in Nederland zijn er ook best veel mensen (waaronder ikzelf) die eerst de Engelse versie en daarna de vertaalde versie kopen. Je hebt best kans dat Amerikanen ook zo denken...
De verschillende in het laatste boek (6) waren niet zo super groot. Inderdaad wat klein spul wat een niet-engelsman of niet-amerikaan niet eens zou opvallen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga er vanuit, sat de Amerikaanse 'vertaling' niet alleen het vervangen van woorden als Sorcerer's/Philosopher's is, maar dat ook zinssneden vervangen worden. En als je dat doet, moet je zorgvuldiger zijn dan alleen zoek/vervang tegen Word zeggen....
Daarom denk ik dat het niet zo sinpel is. En dat van 1 grote run drukken tov 2, is denk ik ook een goed argument trouwens.
Des te vreemder, dus, dat het boek niet op 7-7-07 uitkomt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:54 schreef dmace het volgende:
[..]
Het komt dus echt niet aan op een paar dagen voor de drukker.
Imo zou dat ook leuker zijn geweest. Misschien dat ze em nog naar voren plaatsen maar het zal wel nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Des te vreemder, dus, dat het boek niet op 7-7-07 uitkomt.
Ik hoop het toch niet. Ik hoop eigenlijk dat neville dood gaat en misschien ginny dan. Ze heeft al aangegeven om niet te door te willen gaan met het schrijven van Harry Potter, dus dan hoop ik dat ze de rechten van het boek verkoopt aan een echt goede schrijfer(ster) waarna we nog een paar jaar kunnen doorgenieten van Harry en de gang.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef ImmovableMind het volgende:
Net een weddenshap met een collega afgesloten, ik zeg dat mr. Potter zijn leven laat aan het eind van het boek en zij niet. Nu maar hopen dat hij doodgaat....hoe crue het ook mag klinken.
quote:Diary
Charles Dickens put it better than I ever could:
'It would concern the reader little, perhaps, to know how sorrowfully the pen is laid down at the close of a two-years' imaginative task; or how an Author feels as if he were dismissing some portion of himself into the shadowy world, when a crowd of the creatures of his brain are going from him for ever.'
To which I can only sigh, try seventeen years, Charles...
I always knew that Harry's story would end with the seventh book, but saying goodbye has been just as hard as I always knew it would be. Even while I'm mourning, though, I feel an incredible sense of achievement. I can hardly believe that I've finally written the ending I've been planning for so many years. I've never felt such a mixture of extreme emotions in my life, never dreamed I could feel simultaneously heartbroken and euphoric.
Some of you have expressed a (much more muted!) mixture of happiness and sadness at the prospect of the last book being published, and that has meant more than I can tell you. If it comes as any consolation, I think that there will be plenty to continue arguing and speculating about, even after 'Deathly Hallows' comes out. So if you're not yet ready to quit the message boards, do not despair...
I'm almost scared to admit this, but one thing has stopped me collapsing in a puddle of misery on the floor. While each of the previous Potter books has strong claims on my affections, 'Deathly Hallows' is my favourite, and that is the most wonderful way to finish the series.
quote:Rumours
The announcement of the publication date on JKR's website was unusually brief. This means that JKR is unhappy about the date.
This could not be further from the truth! The 21st July publication date has given me enough time to write the book I wanted to write, and for the manuscript to be properly edited. These are the most important things to me. An earlier date - eg, 7/7/07 - would have meant that either the writing or editing was rushed, and neither my publishers nor I wanted that. Any brevity in my announcement was down to the fact that I was busy editing!
Mooi.quote:
Ja, dan kan ze mooi nog allerlei achtergrondboekjes gaan schrijven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:02 schreef Patch het volgende:
I think that there will be plenty to continue arguing and speculating about, even after 'Deathly Hallows' comes out.
heel fijn....![]()
als ze dat doet, dan heb ik niks gepost....quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dan kan ze mooi nog allerlei achtergrondboekjes gaan schrijven.![]()
Het zal inderdaad heel dubbel zijn om het boek uit te hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:09 schreef Koningin het volgende:
Tis inderdaad een top prestatie wat ze heeft neer gezet.
Van de andere kant is iedereen heel benieuwd naar het 7e deel, maar dat is ook gelijk het einde! En dat is jammer.
NEEEEEE, laten we hopen van niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:08 schreef Patch het volgende:
[..]
als ze dat doet, dan heb ik niks gepost....
Maar niemand heeft toch zin in onbeantwoorde vragen die onbeantwoord blijven....?
I think that there will be plenty to continue arguing and speculating about, even after 'Deathly Hallows' comes out.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:22 schreef Koningin het volgende:
[..]
NEEEEEE, laten we hopen van niet.
Dan word ik echt gek....![]()
Ik wil graag op alles een sluitend antwoord als het kan.
Inderdaad!quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:13 schreef Biancavia het volgende:
Was er niet een plan in Engeland om een soort van hulplijn op te gaan zetten?
ik denk dat je aardig dicht bij een goede voorspelling zit. Legio voorbeelden waar dat ook is gebeurd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:54 schreef Patch het volgende:
als ze nog meer geld wil verdienen dan moet ze dat zeker doen
Ik gok dat ze over een paar jaar een nieuw geheel andere boek uitbreng, dat slaat niet aan, en dan op aandringen schrijft ze dan Potter-prequels of over Harry's avonturen ná Hogwarts....
Heeft te maken met de herdenking van de bomaanslagen in de Londense metro. Dat vind plaats op de 7e, aangezien het vorig jaar ook op de 7e gebeurde. Duh!quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:42 schreef Patch het volgende:
2 weken later...![]()
daar zitten een paar dombo's bij de PR te slapen volgens mij...
Boek 07 op 07-07-07
![]()
Dat vind ik raar (en stom) want er is nog zoveel uit te leggen... Hoe weet je dit?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:25 schreef Kanogor het volgende:
[..]
Trouwens, het boek wordt minder dik dan boek 6 en zeker boek 5, helaas.
Ja ik baal er ook erg van, maar JKR heeft het toch echt zelf gezegd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:50 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dat vind ik raar (en stom) want er is nog zoveel uit te leggen... Hoe weet je dit?
Zolang er geen officiele bevesting door Bloomsbury of JK Rowling zelf is gegeven is er nog niks duidelijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Kanogor het volgende:
[..]
Ja ik baal er ook erg van, maar JKR heeft het toch echt zelf gezegd.
Hoewel http://film.guardian.co.uk bijvoorbeeld meldt:
The print run and number of pages have yet to be revealed, but judging from the suggested cover price, a meaty $34.99, $5 more than Potter 6, ``Harry Potter and the Half-Blood Prince,'' the last book will likely match or exceed the 600-plus page length of previous releases.
Weet ik zeker dat ik op meerdere plekken heb gelezen dat boek 7 minder pagina's zal bevatten, ik was er toen nogal teleurgesteld over.
Maar misschien is het toch niet zo, zou errug fijn zijn![]()
Klopt, meen het alleen wel op een redelijk officiele site gelezen te hebben, dan wel als quote. Maar vind t echt niet erg als het uiteindelijk 800 pagina's blijken te zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:23 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zolang er geen officiele bevesting door Bloomsbury of JK Rowling zelf is gegeven is er nog niks duidelijk.
Kan dus best dat er even veel bladzijden als boek 5 zijn.
Ik hoop het ookquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef Kanogor het volgende:
[..]
Maar misschien is het toch niet zo, zou errug fijn zijn![]()
J.K. Rowling blijft me elk boek weer verbazen over hoe mooi ze een boek kan schrijven en er elke keer weer een goed verhaal van kan maken. Dus ik ben er niet bang voor dat het tegen gaat vallen. Wel hartstikke benieuwd!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef Muck het volgende:
kan mij ook niet dik genoeg zijn nee
ik ben alleen zo bang dat het tegen gaat vallen he... nu kan ik nog lekker piekeren over hoe het af zal gaan lopen, en als ik dat weet kan dat niet meer natuurlijk
quote:The Clan of the Cave Bear was originally released in September 1980. It introduces Ayla, the main cqharacter of the series, a Cro-Magnon child orphaned in an earthquake and wounded by a cave lion who is adopted by a group of Neanderthals who call themselves 'the Clan of the Cave Bear'.
The Valley of Horses was originally released in September 1982. Ayla, cast out of the Clan, goes in search of the Others. She settles in a small valley for the winter and lives alone there for three years. At the same time, a Zelandonii man by the name of Jondalar begins a long Journey with his brother.
The Mammoth Hunters was originally released in Fall 1985. Ayla and Jondalar visit a tribe known as the Mamutoi, or Mammoth Hunters, who live near Ayla's valley. The Mamutoi adopt Ayla, and her and Jondalar's love is threatened by Ayla's brief affair with Ranec, a member of the camp.
The Plains of Passage was originally released in November 1990. Ayla and Jondalar travel west, back to Zelandonii territory, encountering dangers from both nature and humans along the way.
The Shelters of Stone was originally released on 30 April 2002, and is the most recent novel of the series. Ayla and Jondalar reach the Ninth Cave of the Zelandonii, Jondalar's home, and prepare to tie the knot and have a child. Unfortunately, nothing is ever simple, especially not with Ayla's background.
jij las toen die veredelde porno toen je 12 was, mooi is dat. hopen bejaarden vooral vrouwen wachtten met doodgaan tot ltlaatste boek uit was, dat duurde ook al heel lang, ik hoop dat ze er geen vervolgfilms op maken, de eerste was al niet om aan te zien, wat een kut die Aylah. een en al kut bedoel ik.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Ach, niet klagen. HP liefhebbers hebben tenminste een datum om naar uit te kijken..
Ik (en miljoenen mensen met mij) wachten alweer vier jaar op deel 6 van Jean M Auel's aardkinderen serie.. Overigens duurde het wachten daarvoor "iets" langer: (let wel, ik las de boeken voor het eerst op mijn twaalfde (dat was in 1984!) dus dat is alweer 22 jaar geleden!)
[..]
Ok, eens.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:30 schreef Killer_Mom het volgende:HP is geen harde porno, die boeken ongeveer wel, en alleen maar herhaling van de andere delen,
gratis aftehalen bij mij. met koffie........
nu on topic graag.
Ik vind dat wachten eigenlijk wel leuk. En later kun je tegen je HP-verslaafde kleinkinderen zeggen dat je 10 jaar lang heb moeten wachten om het laatste deel te lezenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 01:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Voordeel voor alle generaties die HP ongetwijfeld nog gaan lezen (hopelijk niet alleen de films kijken!) is wel dat dan alle boeken er zijn. Tevens is dat het nadeel, je weet al waar het ophoudt..
Dat heeft inderdaad wel ietsquote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:35 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik vind dat wachten eigenlijk wel leuk. En later kun je tegen je HP-verslaafde kleinkinderen zeggen dat je 10 jaar lang heb moeten wachten om het laatste deel te lezen
De Green Mile van Stephen King werd uitgegeven in fuilleton, iedere 4 weken stond ik op de post van die boekwinkel te wachten. om half 2 kwam de post, om 9 uur die zelfde dag had ik t boekje al uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:38 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad wel iets![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:
een fan. net als ik. lees Lisey's verhaal.
ga het eens over harry potter hebben ofzoquote:Op maandag 12 februari 2007 01:40 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
King staat in je lijstje. wakker blijven![]()
doe ik. De verkoopwinkel van de Potterfans had vorig jaar een Potternacht georganiseerd, toen t boek uitkwam om middernacht. heel gezellig, toneel en feest. dit jaar verkopen ze t boek niet eens.quote:Op maandag 12 februari 2007 01:54 schreef Muck het volgende:
[..]
ga het eens over harry potter hebben ofzo
en nee, ik ben inderdaad niet helemaal wakker meer
Naar welk oerwoud ga jij toe als je dat boek op vakantie niet kunt kopenquote:
Italië, daar hebben ze em alleen in 't Italiaansquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:44 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Naar welk oerwoud ga jij toe als je dat boek op vakantie niet kunt kopen?
Op een camping naast een pismeertjequote:Op woensdag 21 februari 2007 00:51 schreef Killer_Mom het volgende:
als je op vakantie bent moet je zoiets niet lezen, dan moet je genieten van t land en de natuur. ik ga op Rhodos geen Potter lezen, helemaal niet veel lees ik daar, erna is er tijd genoeg .
en tegen die tijd ben ik alweer allang terug.
op een camping vakantie houden, dan vraag je er ook om. dan zou ik met boek 1 beginnen. na 4 -5 hoofdstukken en een krat [ zelf megenomen Bavaria] in t meertje te pissen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:53 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Italië, daar hebben ze em alleen in 't Italiaans![]()
Maar ik heb zo'n id dat het wel goed komt![]()
[..]
Op een camping naast een pismeertjeHell yeah dat ik dat boek ga lezen
Vorig deel ook gedaan, in de auto op de heenreis
![]()
Nee hoor. Italianen zijn echt net zulke grote Potter-gekken als wij hier, dus in elk gat is het boek te krijgen. Je moet er alleen wel op tijd bij zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:53 schreef -Menn0- het volgende:
Italië, daar hebben ze em alleen in 't Italiaans![]()
Campings kunnen best oké zijn hoorquote:Op woensdag 21 februari 2007 01:37 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
op een camping vakantie houden, dan vraag je er ook om. dan zou ik met boek 1 beginnen. na 4 -5 hoofdstukken en een krat [ zelf megenomen Bavaria] in t meertje te pissen.![]()
ik bedoel echt op vakantie , waar iets te doen is ,
Nu nog ´slechts´ 148...quote:
Dat zijn er ook 148 te veel, maar goed...quote:
Het schiet al lekker op!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:01 schreef dmace het volgende:
Wordt dit nu een aftel-topic? 147!
Deel 5 is dan ook de minste van de serie tot nu toe vind ik.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:00 schreef Allanon666 het volgende:
Ik kan me herinneren dat Rowling over deel 5 vertelde dat dat de dikste boek zou worden
Dat idee had ik ook, maar toch, toen ik ze ging herlezen vond ik juist weer dat er in deel 5 veel meer gebeurde dan in deel 6.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:38 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Deel 5 is dan ook de minste van de serie tot nu toe vind ik.
In dat deel gebeurt te weinig.
Deel 6 daarentegen...:)
Hm, dat had ik bij boek zes ook niet echt geloof ik.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Mja, ik vond deel 5 matig. Niet omdat het slecht is, maar omdat er weinig tempo in zit. Beetje einde-van-LotR verhaal. Duurt allemaal net iets te lang, net iets te langdradig, en d'r was geen 'puntje-van-je-stoel'-gevoel, vind ik dan...
Yup klopt, zover ik me kan herinneren zei Percy dat tochquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:49 schreef gothic-blackie het volgende:
ben ook rustig aan de oude hp's aan het lezen. kwam er gisteren dus achter dat in boek 1 al genoemd word dat snape de kunst van gedachten lezen heeft. vond ik wel interessant om te lezen
Ja, dat vind ik dus zo geweldig, als je nu de vorige boeken terugleest, dat je dat soort dingen tegenkomt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:49 schreef gothic-blackie het volgende:
ben ook rustig aan de oude hp's aan het lezen. kwam er gisteren dus achter dat in boek 1 al genoemd word dat snape de kunst van gedachten lezen heeft. vond ik wel interessant om te lezen
ja maar dat is al een behoorlijk bekende, die ik bedoel had ik nog niet op een fansite gezien, daarom vond ik hem juist zo leukquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:04 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus zo geweldig, als je nu de vorige boeken terugleest, dat je dat soort dingen tegenkomt.
Net als in deel 5, gaan ze het huis van Sirius opruimen en dan komen ze een groot gouden medaillon tegen, en ik ben ervan overtuigd dat dat de Horcrux is die in deel 6 door R.A.B. is weggehaald.![]()
En dat is ook een reden om ze niet te kijken. Iedereen heeft weer een andere voorstelling bij personages en andere dingen, en ik houd graag vast aan mijn eigen verbeeldingquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Vind het alleen altijd zo jammer als dingen niet helemaal zo zijn zoals ik me ze had voorgesteld.
....JA MAAR, Emma Watson dan...quote:Op zondag 4 maart 2007 10:14 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb film 1 en 2 gezien, de rest niet. Ze waren aardig, maar niet meer dan dat.
[..]
En dat is ook een reden om ze niet te kijken. Iedereen heeft weer een andere voorstelling bij personages en andere dingen, en ik houd graag vast aan mijn eigen verbeelding
quote:
Wat kan mij die meid schelenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:53 schreef poon het volgende:
....JA MAAR, Emma Watson dan...
Inderdaad! Het is hier GeenStijl Niet! Fapperdefapfap....quote:
Kan wezen, maar ik zou er niet vies van zijnquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:31 schreef dmace het volgende:
[..]
Inderdaad! Het is hier GeenStijl Niet! Fapperdefapfap....![]()
Ondertussen heeft ze dus wél bijgetekend voor de laatste twee films (ongetwijfelt met een hogere gage) dus dat komt helemaal goed. Wel jammer dat we tot 2010 moeten wachten op de laatste film. Tegen die tijd heeft de jeugd harry potter wel gezien en gaan er alleen nog ouderen heen. Tsja, dat krijg je dan als je een concept volledig leeg wil melken (eerst het boek, dan de merchandise, dan de film, dan de dvd etc)quote:Op zondag 11 maart 2007 00:12 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Kan wezen, maar ik zou er niet vies van zijn(en ja ze is minderjarig, boehoe)
Moet ze natuurlijk wél eerst bijtekenen voor film 6 en 7, dat heeft ze - voor zover ik weet - nog steeds niet gedaan.
Tja, het ging moeilijk andersom.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:25 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
(eerst het boek, dan de merchandise, dan de film, dan de dvd etc)
Laatste Potters zonder Hermelienquote:Op maandag 19 maart 2007 09:25 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ondertussen heeft ze dus wél bijgetekend voor de laatste twee films (ongetwijfelt met een hogere gage) dus dat komt helemaal goed. Wel jammer dat we tot 2010 moeten wachten op de laatste film. Tegen die tijd heeft de jeugd harry potter wel gezien en gaan er alleen nog ouderen heen. Tsja, dat krijg je dan als je een concept volledig leeg wil melken (eerst het boek, dan de merchandise, dan de film, dan de dvd etc)
Stuur m ook even door naar mij in je volgende droom!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:24 schreef Muck het volgende:
ik heb vannacht gedroomd over het nieuwe boek![]()
er zat een man in onze garage die mij op 3 juni het boek gaf
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stuur m ook even door naar mij in je volgende droom!
zou t wel jammer vinden als zij vervangen werd...quote:
Ten tweede:quote:Scholastic announced today that the US edition of Deathly Hallows will contain 784 pages, making it the second longest book in the series behind OOTP!
Since the US versions of the books are published in a larger font and contain chapter pictures, this should mean the UK version will be around 700 pages long.
The US version of the book will have an initial print-run of 12 million, and the publisher has also revealed that each of these copies "will be printed on paper that contains a minimum of 30% post-consumer waste (pcw) fiber."
The President of Scholastic Trade Publishing and Book Fairs said, "Scholastic worked hard with our suppliers and the Rainforest Alliance to secure this extraordinary amount of recycled and FSC certified paper for Harry Potter and the Deathly Hallows. As a company with an ongoing commitment to protecting the environment for this generation and generations to come, we believe producing this book and our future reprints of Harry Potter books with a minimum of 30% pcw recycled paper is an important publishing decision."
Bron: www.mugglenet.comquote:A number of months ago, Emma Watson expressed uncertainty about returning for the sixth and seventh Potter films. Over the weekend, several UK tabloids reported that she wouldn't return for the movies, and also - we presume - misquoted co-star Rupert Grint.
Fortunately, a WB spokesperson retorts, "We're extremely confident that Emma will be back for films six and seven." The actress is reportedly set to sign her new contract soon.
We will update you with more on this story shortly.
Hallo, ik wil hem wel in één dag uit kunnen lezen hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:11 schreef alwaysthebest het volgende:
Mooi, lekker dik boek weer.
Al had het wel wat dikker gemogen.![]()
607.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:15 schreef wonderer het volgende:
Hoeveel pagina's had de Britse versie van Halfblood Prince? Dan weet ik hoe lang ik moet inruimen
euhm das toch geen probleem, paar uurtjes, en je bent er doorheen (vind ik altijd het ergste. je zit echt klaar voor een dag lang lezen en dan is hij zo weer uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:13 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hallo, ik wil hem wel in één dag uit kunnen lezen hoor.![]()
![]()
Ik heb Half-Blood Prince ook echt in een ruk uitgelezen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:18 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm das toch geen probleem, paar uurtjes, en je bent er doorheen (vind ik altijd het ergste. je zit echt klaar voor een dag lang lezen en dan is hij zo weer uit). en ja ik ben nogal een snelle lezer, lees rond de 8 boeken per week
Okee, dan reken ik op een uurtje of tien.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
607.
En Order of the Phoenix 766.
ze slaan de helft overquote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:51 schreef poon het volgende:
Dat vraag ik mij ten zeerste af. Zijn jullie btw ook allemaal fan van de films?
dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 03:12 schreef Killer_Mom het volgende:
Sneep is de sleutel . mijn favorite in alle boeken. Hij is de bescherrmer van Harry .
huh?quote:
quote:Scholastic announced today that the US edition of Deathly Hallows will contain 784 pages, making it the second longest book in the series behind OOTP!
het lettertype is groter in de USquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
huh?Is er zoveel verschil tussen de Engelse en de Amerikaanse versie dan?
[..]
en de amerikaanse versie bevat plaatjesquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
het lettertype is groter in de US
Je maakt toch een grapje?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:01 schreef Etcetera het volgende:
[..]
en de amerikaanse versie bevat plaatjes
quote:quote:
Ook niet aan het begin van elk hoofdstuk?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:52 schreef dmace het volgende:
Ik het het laatste boek in America gekocht. Blijkt inderdaad de US-versie te zijn, maar GEEN PLAATJE TE VINDEN.
Misschien iets wat ze in het laatste boek willen doen?
euh... ik heb ze nooit gezien, maar het staat me bij dat de us-versie echt plaatjes bevatquote:
Dat zal dan wel. Mijn Engelse kinderversie heeft er in ieder geval 766.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:12 schreef Neoktheone het volgende:
huh?Is er zoveel verschil tussen de Engelse en de Amerikaanse versie dan?
Ik heb alleen de adult editie van HBP, omdat dat de enige was die ik op dat moment kon krijgen. Als je al 1,5 week op zoek bent naar een exemplaar ben je niet meer zo kieskeurig. Nu ik ze zo in mijn boekenkast zie staan zou ik stiekem wel alle adult-edities willen hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind dat trouwens ook maar onzin, de kinder en volwassen versie. het verhaal is immers hetzelfde... ik heb de adult edition, omdat ik die kaften mooier vond![]()
Je bent vast niet de enige. Ik wil bijvoorbeeld per sé de Engelse kindereditie, omdat ik die totnogtoe allemaal heb. Van die gekleurde blokken op mijn boekenkastquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
(ik weet t, soms ben ik wel een freak, hahaha)
ik heb de engelse versies als volgt: deel 1 is paperback pocket, deel 2 en deel 3 ook. deel 4 is kleiner en heeft waterschade opgelopen, deel 5 is hardcover.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb een paperback adult edition met HBP en daar heb ik een half jaar op gewacht. ik wilde namelijk per see dat ie bij mn andere boeken zou passen (ik weet t, soms ben ik wel een freak, hahaha)
Same here. Ik geloof dat we allemaal freaks zijn hierquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:44 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Je bent vast niet de enige. Ik wil bijvoorbeeld per sé de Engelse kindereditie, omdat ik die totnogtoe allemaal heb. Van die gekleurde blokken op mijn boekenkast![]()
Jaaa, ik heb alleen die van Zwerkbal in het Nederlands en die van de Beasts in het Engels.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:28 schreef Nollem het volgende:
Wie van jullie heeft ook die 2 kleine boekjes in de verzamelingik wel
Quiditch Through the Ages
en
Fantastical Beasts and Where to find them (hilarisch met geschreven commentaar van Harry en Ron)
quote:This book belongs to: Harry Potter.
Shared by Ron Weasley because his fell apart
Why don't you buy a new one then?
write on your own book Hermione
you bought all those dungbombs on Saturday, you could have bought a new book instead
Dungbombs rule
Ik had deel 1 en 2 in de paperback van de junior serie. Deel 3 was alleen nog hardcover te verkrijgen dus heb ik gelijk ook 1 en 2 in hardcover gekocht en de paperbacks liggen nu ergens achter in de kast te verstoffen. Freak by nature.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:16 schreef Etcetera het volgende:
ik heb de engelse versies als volgt: deel 1 is paperback pocket, deel 2 en deel 3 ook. deel 4 is kleiner en heeft waterschade opgelopen, deel 5 is hardcover.
ik ga ze gewoon een keer verkopen en dan koop ik alles in een dan zijn ze weer hetzelfdeik geloof dat ik de freak ben dan
same here, maar waar kun je die versie eigenlijk verkrijgen, gewoon op inet?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:50 schreef wonderer het volgende:
Amerikaanse versie kopen op de dag van uitkomst, lezen, aan schoonmoeder geven en dan tzt de Britse adult versie van alle zeven boeken kopen
Mooi plaatje, maar nee...quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:07 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ook niet aan het begin van elk hoofdstuk?![]()
Zoals deze:
[afbeelding]
good to hear I'm not the only onequote:Op donderdag 22 maart 2007 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ik geloof dat we allemaal freaks zijn hier![]()
Quiddich trough the ages heb ik al jaren in de kast staan, fantastic beasts heb ik gisteren aangeschaft via marktplaats voor 6 euroquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:28 schreef Nollem het volgende:
Wie van jullie heeft ook die 2 kleine boekjes in de verzamelingik wel
Quiditch Through the Ages
en
Fantastical Beasts and Where to find them (hilarisch met geschreven commentaar van Harry en Ron)
quote:Harry is waiting in Private Drive. The order of the Phoenix is coming to escort him safely away without Voldemort and his supporters knowing – if they can. But what will Harry do then? How can he fulfil the momentous and seemingly impossible task that Professor Dumbledore has left him with?
Harry has been burdened with a dark, dangerous and seemingly impossible task: that of locating and destroying Voldemort’s remaining Horcruxes. Never has Harry felt so alone, or faced a future so full of shadows. But Harry must somehow find within himself the strength to complete the task he has been given. He must leave the warmth, safety and companionship of The Burrow and follow without fear or hesitation the inexorable path laid out for him.
In this final, seventh instalment of the Harry Potter series, J.K. Rowling unveils in spectacular fashion the answers to the many questions that have been so eagerly awaited. The spellbinding, richly woven narrative, which plunges, twists and turns at a breathtaking pace, confirms the author as a mistress of storytelling, whose books will be read, reread and read again.
Ja, lijkt mij ook wel geinig. Ik woon in Papendrecht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
En weet iemand hier hoe ik erachter kom of er ergens hier in Dordrecht om 0.00 op 21-07-07 een winkel open is waar ik t nieuwe boek kan halen? t Lijkt mij wel geinig om om 12 uur in de rij te staan. Dit is de laatste kans. En mijn vrined heeft in een melige bui toegezegd dat hij met me meegaat, dus daat moet ik m wel aan houden
Dat zal wel om 1.00 zijn hoorquote:Op woensdag 28 maart 2007 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
En weet iemand hier hoe ik erachter kom of er ergens hier in Dordrecht om 0.00 op 21-07-07 een winkel open is waar ik t nieuwe boek kan halen? t Lijkt mij wel geinig om om 12 uur in de rij te staan. Dit is de laatste kans. En mijn vrined heeft in een melige bui toegezegd dat hij met me meegaat, dus daat moet ik m wel aan houden
Ik vind die kinderversie ook bepaald niet geweldig eerlijk gezegdquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:27 schreef Biancavia het volgende:
Kinderversie:
[afbeelding]
Ik vind hem stom!
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb toen die boeken uitkwamen de 'volwassen' versie helemaal niet gezien.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:54 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik vind die kinderversie ook bepaald niet geweldig eerlijk gezegd. Lijkt wel of die personen in een of andere orgie zitten
. Misschien dat ik tzt. de hele serie van de hand doe en de volwassenen editie aanschaf.
Ja die wil ik hebbenquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:45 schreef Biancavia het volgende:
Er zal vast nog wel een mooie box komen met alle zeven delen samen.
die zijn standaard het mooistequote:Op woensdag 28 maart 2007 16:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de Nederlandse covers wel altijd heel erg mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |