Hoe vaak denk je dan dat ze het nog zover laat komen dan? Lekker tussen de rest van het vuil je spullen moeten zoeken, volgende keer ruim je heus wel eerder opquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oeh, die methode is ook wel erg hard Tico..
Ben je niet bang, dat ze het dan gaan opzoeken en net zo hard weer uit de bak vissen?
Zolang hij bezig is, heeft hij er geen last van. Ook niet op school. Het begint echt rond 6 uur te komen die vermoeidheid. Soms heeft hij wel als hij uit school komt dat hij dan moe is en even gaat liggen op de bank.... maar dat komt eigenlijk niet zo heel veel voor. Hij heeft heel veel energie. Zoveel dat wij er soms moe van worden..quote:Op zondag 28 januari 2007 21:35 schreef livelink het volgende:
Hij moet toch ook moe zijn als hij elke dag zo vroeg op is. Hoe gaat dat op school, is hij daar niet heel erg moe?
Ja dat doen we ook hoor, in principe wil ik dat hij niet zo vroeg beneden is, maar als hij op zn kamer zit naast onze kamer en heel gehorig speelt, dan maakt hij daar vaak geluidjes bij.. tegenwoordig mag hij dan van mij gewoon naar beneden. Hij gaat dan vaak op de bank liggen tv kijken of gewoon lekker spelen/knutselen. Hij slaapt gewoon erg grillig.... en hopelijk gaat het ooit over. Dit is trouwens sinds het uurverschil, daarvoor was het niet zo erg, dus ik heb nog goede hoop dat zodra de klok weer een uur vooruit gaat het weer wat beter gaat. wishfull thinkingquote:Op zondag 28 januari 2007 21:56 schreef livelink het volgende:
Ja, als het echt een kwestie is van weinig slaap nodig hebben dan doe je er niks aan. In dat geval kun je misschien afspraken met hem maken over rustig beneden of op zijn kamer gaan spelen.
Mijn zus had ook weinig slaap nodig en die zat rustig tot midden in de nacht nog te lezen, te knutselen of spelletjes te doen. Toen mijn ouders eenmaal doorhadden dat ze echt die slaap niet nodig had, lieten ze het gaan op voorwaarde dat ze niemand anders wakker maakte.
Ik weet niet hoe lang jullie dit al zo doen, maar op zich lijkt het me heus niet fout dat nog een poosje vol te houden, als je zeker weet dat ze gewoon aan het klieren is. Als je laat merken dat het je niet boeit hoe lang ze erover doet, als haar bord maar leeg gaat, dan wordt ze het spelletje denk ik vanzelf beu. En jullie doel (haar bord leeg) wordt zo wel bereikt, toch? De manier waarop is wat minder, maar dat is dan haar keuze.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:49 schreef Ticootje het volgende:
Gister heeft ze een uur gedaan over 2 gevulde oven broodjes. We laten haar gewoon net zo lang aan tafel zitten tot het op is. Maar dit loopt dus echt de spuigaten uit, ze treuzelt alleen maar nog meer.
Blijkbaar heeft ze dus aandacht nodig... ze is richting puberen.. heeft aandacht nodig.. weet niet hoe zich dat te uiten.. dus op zo;n manier...quote:Op maandag 29 januari 2007 09:49 schreef Ticootje het volgende:
Het is hier inderdaad 2x gebeurd dat alles in een vuilniszak buiten stond. Nu laat ze het wel uit dr hoofd om niet op te ruimen, want het is heel pijnlijk duidelijk geworden dat ik op een rigoreuze wijze kamers uitmest...
Gister wel weer strijd gehad aan tafel.. De laatste tijd zit ze vreselijk te miepen met eten. Ze treuzelt zo vreselijk met het eten dat ze op het laatste dus gewoon koud eten naar binnen aan het werken is. We weten echt niet hoe we dit nu weer moeten aanpakken. Ze wilt gewoon niet dooreten.
Gister heeft ze een uur gedaan over 2 gevulde oven broodjes. We laten haar gewoon net zo lang aan tafel zitten tot het op is. Maar dit loopt dus echt de spuigaten uit, ze treuzelt alleen maar nog meer. En het is niet zo dat ze geen trek heeft, want als ik na het eten zeg, kom we gaan naar de mac, dan verorberd ze makkelijk nog een macmenu. Het is puur dat ze dus niet wilt eten. Of in ieder geval vreselijk langzaam eet.
Ik wacht al niet eens meer op haar tot ze klaar is, het is gewoon niet te doen. Ze zit gewoon zo vreselijk langzaam te eten met muizen hapjes te herkauwen dat ik me dus zo vreselijk eraan erger dat ik echt in staat ben haar dus te voeren.
Laatst had ze wel gezegd tegen mn moeder dat ze 's nachts wakker wordt van de honger. Dus nu letten we er dus nog meer op wat ze eet en hoeveel ze eet. En een bord wordt dus gewoon leeggegeten.
Hebben meer moeders hier last van, en hebben jullie asjeblieft tips hoe we dit moeten oplossen. Boos worden heeft geen zin, naar dr kamer sturen met eten heeft geen zin (dan moet ik de hond in de gaten houden), net zo lang aan tafel laten zitten tot het op is heeft ook al geen zin, gewoon alleen aan tafel laten zitten heeft ook geen zin. Dus ik raak een beetje leeg qua opties.
Ik kan ook niet instellen dat er een bepaalde tijd voor eten staat, want dat zal dan betekenen dat ze haar bord niet hoeft leeg te eten.
Nou ja heel verhaal dus, maar ik ben gewoon even vreselijk pissig dat ze nu weer iets heeft gevonden om aandacht te krijgen.
Oh ja, vorige week belde school ook nog dat madam buikpijn had. (Dat kan natuurlijk) Maar thuis bleek er dus helemaal niets aan de hand te zijn. Ze heeft wel de rest vand e dag op bed gelegen, want zieke kinderen liggen op bed. Even duidelijk gemaakt dat er nog steeds niet wordt aangesteld en dat ziek zijn niet gezellig is. Nu had ze wel gezien dat ik afgelopen dinsdag dus op de bank lag (follikelpunctie) en lekekr door mn ventje werd verwent, dus waarschijnlijk dacht ze dat kan ik ook. Alleen pakte het voor haar toch heel anders uit...
pff even wat frustratie weggeschreven hoor...
Zou ze dat aanvoelen en misschien daarom lastig zijn? Lastig om te bepalen of het 'gewoon' puberen is of dat ze echt ergens mee zit, lijkt me.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Eigenlijk zijn er genoeg situaties op te noemen met botsingen met mijn man en haar moeder, die ga ik hier maar niet allemaal opnoemen.
Oh maar nu gaat het allemaal redelijk hoor...quote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou ze dat aanvoelen en misschien daarom lastig zijn? Lastig om te bepalen of het 'gewoon' puberen is of dat ze echt ergens mee zit, lijkt me.
breek me de bek niet openquote:Op maandag 29 januari 2007 11:42 schreef Ticootje het volgende:
pubers....
Ik zeg toch wat ik denk dat het isquote:Op maandag 29 januari 2007 12:39 schreef livelink het volgende:
Helemaal niet omdat ik je niet geloof, hoor Ticootje. Maar ik denk dat je er voor moet waken dat je niet allemaal dingen al in gaat vullen en zoeken naar tekenen dat moeder niet goed ligt.
De situatie ligt nu eenmaal zo en iedereen zal er het beste van moeten maken.
Hoe oud is ze???quote:
Nee, ik doelde meer op de tekenen van het niet naar moeder toe willen en denken dat ze alleen maar vanwege haar broertje naar haar moeder wil gaan. Het zou zomaar kunnen dat het zo is, maar het zou ook zomaar kunnen dat dat niet klopt. Snap je nog een beetje wat ik bedoelquote:Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg toch wat ik denk dat het isik zeg niet dat het zo is.
Ik weet het gewoon niet, gewoon puberen...
hem boeit het allemaal niet zo dus ik heb het gevoel dat ik zo'n zeikerd ben.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik doelde meer op de tekenen van het niet naar moeder toe willen en denken dat ze alleen maar vanwege haar broertje naar haar moeder wil gaan. Het zou zomaar kunnen dat het zo is, maar het zou ook zomaar kunnen dat dat niet klopt. Snap je nog een beetje wat ik bedoel![]()
En uiteindelijk moeten jullie allemaal wel met elkaar verder, dat probeer ik te zeggen. Maar het komt waarschijnlijk erg moraliserend over en dat is niet de bedoeling, sorry.
En ik denk dat je dochter verder volop aan het puberen is en ik heb nu nog geen idee hoe je daar mee om moet gaan. Ik hoop nog steeds dat iedereen gelijk heeft als ze zeggen dat je vanzelf meegroeit naar de pubertijd. En dat is voor jou natuurlijk wel lastig, want jij hebt niet met haar mee kunnen groeien van baby naar pubertijd.
Lady, het lijkt me ook echt heel vervelend als een vriendje van mijn dochter hier nog rond zou lopen als ik al naar bed zou gaan. Ik zou me ook niet meer helemaal op mijn gemak voelen in mijn eigen huis. Gelukkig allemaal nog een ver-van-mijn-bed show en ook hier dus geen goede raad. Wat vindt je vriend ervan?
Ow vermoeiend is dat he? Ik had vanmiddag strijd met Twan. En waarom? Omdat hij over een muurtje bij school wilde lopen en ik hem daar niet op wilde tillenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Ticootje het volgende:
vandaag weer feest, haar lunch had ze weggegooit... ze ligt nu op bed...pfff strijd..
quote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Ticootje het volgende:
oh ik zie het gewoon voor me. Allemaal mensen die omkijken...
vreselijk....
Gelukkig zijn het maar momenten...
Heb je haar al eens direct gevraagd waarom ze op school niet eet en waarom ze 's avonds zo met haar eten zit te miepen? Niet vragen als je boos bent, maar rustig en normaal vragen?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Ticootje het volgende:
vandaag weer feest, haar lunch had ze weggegooit... ze ligt nu op bed...pfff strijd..
voelt ze zich misschien te dik?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Nee, waarom? Jullie gaan eten, zijn klaar en staan op. Afruimen, afwassen, op de bank zitten, whatever. Misschien wel een: "Kom je er gezellig bij als je klaar bent? Dan zet ik vast koffie/thee."quote:Op maandag 29 januari 2007 22:03 schreef Ticootje het volgende:
pff dat zal dan dus betekenen dat ik elke avond een uur aan tafel zit....
Ach, het is het proberen waard.
Ik vind dit een erg goed voorstel van MUUS en zeker het proberen waard, lijkt me.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, waarom? Jullie gaan eten, zijn klaar en staan op. Afruimen, afwassen, op de bank zitten, whatever. Misschien wel een: "Kom je er gezellig bij als je klaar bent? Dan zet ik vast koffie/thee."
Als je er bij blijft zitten, geef je haar ook aandacht en 'wint' ze dat weer. Dat lange zitten van haar is ook iets wat deel uitmaakt van dat eetgedoe, dus ook daar moet je niet aan meedoen.
dat bedoelde ik idd te zeggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:20 schreef Stout het volgende:
Ik geef les op het vmbo en daar zie ik veel meisjes die ongezond mager zijn (bmi van 17 en lager), die dus ook ruiterlijk er voor uit komen dat ze niets willen eten (of zo min mogelijk) want stel je voor dat je 1 gram vet krijgt. Ze zien elk rilltje huid als vet etc.
Negeren is niet het devies hier op school, we hebben speciale docenten die zich hier mee bezig houden. Zodra wij als mentoren of docenten zorg en welzijn (of een andere docent) iets opvallends zien, nemen we contact op met deze docenten en wordt de leerlinge voor een gesprek gevraagd. Soms is dat voldoende, vaak ook niet en wordt er deskundige hulp ingeroepen.
De ouders worden er door de mentor van af dag 1 (gesprek met zorgdocecnt) bij betrokken.
ik hoop dat ze snel weer normaler gaat eten.
Nou ja! Da's heel fijn voor je zenuwen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:15 schreef Angel22 het volgende:
Heb net het ziekenhuis gebeld voor de tijd wanneer damien morgen in het ziekenhuis moet zijn maar ik moet na 10 uur even bellen weer want dan pas weten ze wat meer. Nu staan de tijden nog niet gepland![]()
Als ik straks te horen krijg dat het niet doorgaat ga ik flippen denk ik......
Ow okay... ik hoop dat er snel een tijdstip bekend is en veel succes/sterkte bij de operatie/herstel!! Die keelpijn is echt erg.. heeft Twan ook gehad. Niet zo vaak, maar toch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:24 schreef Angel22 het volgende:
Bij Damien is bijna twee jaar terug zijn neusamandel verwijderd maar die is weer terug gegroeid waardoor hij doorlopend verkouden is en zijn keelamandelen moeten eruit omdat hij afgelopen jaar 8!!! keer een keelontsteking ( echte angina) heeft gehad.
Nope, alleen de namen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:48 schreef lady-wrb het volgende:
zitten er dan niet van die symbooltjes bij de namen op de stoeltjes?
ik heb zitten kijken bij de installatie van oudste zoon.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:24 schreef livelink het volgende:
Ach weet je, Lady-wrb. Ik heb ook altijd een hekel gehad aan de scouting, maar hele goede vrienden van ons waren er heel actief in en op een gegeven moment werd ik gegrepen door hun orientatietochten. Er worden dan wandelingen uitgezet en de route is dan helemaal op basis van scoutingtechnieken. Ik heb heel veel meegelopen met hun trails (ook nachtelijke tochten) en daardoor heb ik er ook wel waardering voor gekregen. Er zitten wel hele leuke dingen bij die ze daar leren.
ik snap dr ook geen bal van hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:41 schreef livelink het volgende:
Hoe komt het dat het rapportentijd is? Er is toch geen vakantie in aantocht?
Maar wel knap hoor, al die goed rapporten hier.
hier niet hoor, hier is gymkleding verplicht.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:46 schreef Leah het volgende:
Hier gymmen ze in hun ondergoed, ik geloof de meeste kleuters.
had dat nou eerder gezegd. ik heb net gisteren alle kleding die te klein was weggebracht en daar zat een voetbalbroekje bijquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:43 schreef Karin het volgende:
Wat fijn al die goede rapporten!
Aggos Katja, omdat papa er was durfde ze niet meer.
Hoe zat het met jullie kindjes met wennen op de basisschool?
Bram wordt over 4 weken 4. De week voordat hij 4 wordt is het vakantie. Ik ga ze maandag maar even bellen wat gebruikelijk is daar met wennen maarja ik moet ook nog werken en dan zit Bram op het kdv, kan erg moeilijk vrij nemen voor het wennen. Heb wel 2 weken vrij genomen vanaf zijn verjaardag, dan kan hij eventueel een middagje thuisblijven en hoeft hij niet meteen 2 x per week over te blijven.
En bedenk me ook opeens dat ik helemaal geen gymkleding voor hem heb en waar vind je dat nou weer? Korte broeken hangen niet echt bij de Hema nu. En wat voor beker is handig om mee te nemen? Ik heb 2 soorten Cars bekers gezien, een met schroefdop en 1 met zo'n drinktuitje. Hij is helemaal leip van Cars dus dat moet op zijn beker.
Pffff ik geloof dat het voor mij allemaal moeilijker wordt dan voor hem, hij heeft er nu al zin in.
Oh, ik heb nog wel het oude gympak van mini-MUUS en dat mag Bram best hebben. Hier moesten er stoere gympen, een korte broek en shirt komen namelijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
had dat nou eerder gezegd. ik heb net gisteren alle kleding die te klein was weggebracht en daar zat een voetbalbroekje bij
Ja dat klopt poemojn, maar dat kan Twan ook al redelijk goed. Hij kan de cijfers tot 12 ook al "lezen" en sommige kan hij ook schrijven.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:43 schreef poemojn het volgende:
Diaan, bij dat tellen in groep 1 leren ze toch ook de cijfers? Dat is toch meer dan alleen het rijtje kunnen opzeggen of tellen hoeveel voorwerpen bijv je kunt zien?
Bij Daan net zo: 2x per jaar een rapport. En omdat de eerste periode vrij lang is, komt er nog een 'tussendoortje' waar vooral naar het sociale en emotionele gedeelte gekeken wordt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:55 schreef Diaan73 het volgende:
Idd knap hoor al die goede rapporten hier.we hebben slimme kindjes.
Op Twans school krijgen ze maar 2x per jaar een rapport. In januari/februari en juni/juli. Waarom weet ik niet, maar ze doen het iig zo en niet zoals ik ook vroeger 3x per jaar. En er komt wel vakantie aan: voorjaarsvakantie of heet dat crocusvakantie? In ieder geval Twan heeft 26 februari a.s. een week vakantie.
weet ik en wij hebben aangepaste tabellen voor kinderenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:08 schreef poemojn het volgende:
Een bmi van 17 of lager is niet per definitie verkeerd als ze nog in de groei zijn. Dan gelden andere waarden dan bij volwassenen. * poemojn was ook graatmager, maar dan zonder eetprobleem.
Dat herken ik wel met Timo ,die leest nu eind niveau 3 groep (terwijl ie daar dus volgend schooljaar officieel heen gaat) rekent ook op dat niveau. Alleen schrijven niet (dat doen we bewust niet ivm aan elkaar schrijven). Ik maak me ook erg zorgen over volgend schooljaar... ze zijn wel van plan hem in een 3-4 combi te doen dus ik hoop dat dat gaat lukken !quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:37 schreef Grijs het volgende:
Fijn zeg, al die goede rapporten!
Ook Daan heeft een goed rapport. Voor mij reden om weer eens met de juf te praten... Hij krijgt aangepast werk en ik hoop dat het nog uitdagend genoeg is. Ik denk van wel, want hij is thuis een stuk handelbaarder dan vorig jaar, maar ik wil het toch even navragen. Ik was trouwens wel verbaasd dat zijn rapport zo goed was. Op alle fronten scoort hij minimaal voldoende, maar over het algemeen goed en uitstekend. Ik had gehoopt dat groep 3 voor hem op sommige onderdelen nog lastig voor hem zou zijn.
Heeft 'ie een goed rapport, maak ik er nog een probleem van...
dat is niet helemaal waar ticootje.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben hier de kauwvitamine van davitamon. Ik heb zoiets van een aanvulling op de vitamines kan toch geen kwaad? Zo heeft ze wel meer weerstand tegen griep en verkoudheid.
quote:Vitamines en mineralen
Schadelijke effecten van te veel vitamines
Voor een aantal vitamines is vastgesteld dat een te hoge inneming schadelijk kan zijn. Dit betreft met name vitamine A, betacaroteen, D, E, C en B-6. Ook zijn voor niacine en foliumzuur ongewenste effecten van een te hoge inneming bekend, maar dit betreft alleen speciale (synthetische) vormen van het vitamine zoals die in supplementen of in verrijkte producten zouden kunnen voorkomen. In de onderstaande tabel zijn de voornaamste schadelijke effecten voor de vitamines en de vastgestelde bovengrenzen van een ‘veilige’ inneming vermeld.
Vitamines en toxiciteit (giftigheid)
Vitamine Ongewenste effecten bij te hoge inneming
Vitamine A (retinol)
Beta-caroteen
(provitamine A)
Verhoogde hersendruk (baby's); leverschade; vruchtafwijkingen tijdens de zwangerschap; verhoogd kans op heupfractuur AB*: 800 mcg (1-3 jr) tot 3000 (volw.) mcg/d
Aanwijzigingen voor verhoogd risico op longkanker bij rokers bij gebruik als supplement (in synthetische vorm bij doseringen van meer dan 10 mg/per dag). Dit geldt niet voor beta-caroteen (carotenoïden) dat van nature in groenten en fruit zit. Er is geen AB* voor beta-caroteen vastgesteld.
Vitamine D (calciferol)
Hypercalcemie (kalkafzetting in zachte weefsels); misselijkheid, zwakte AB: 25 mcg (< 1 jr) tot 50 (volw.) mcg/d
Vitamine E (tocoferol)
Vertraagt de bloedstolling bij personen die antistollingsmiddelen (warfarine) gebruiken AB: 300 mg/db
Vitamine K (fyllochinon, menachinon)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 500 mg/d (K-1)
Thiamine (B-1)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 10 mg/d
Riboflavine (B-2)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 5 mg/d
Niacine (B-3)
Bloedvatverwijding (opvliegers, ‘flushing’) AB: 35 mg/dag (geldt alleen nicotinezuur)
Pantotheenzuur (B-5)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij hoge doseringen
Vitamine B-6 (pyridoxine)
Neurotoxiciteit AB: 5 mg (1-3 jr) tot 25 mg/d (volw.)
Biotine
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot 100 mcg/d
Foliumzuur (B-11)
Niet bekend voor natuurlijk foliumzuur (voedingsfolaat), wel mogelijke maskering hematologische effecten vit B-12 tekort door synthetisch foliumzuur (PMG); idem uitlokking neurologische symptomen. AB: 0,2 mg (1-3 jr) tot 1 mg/d (volw.)
Vitamine B-12 (cobalamine)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 1 mg/d
Vitamine C (ascorbinezuur)
Darmirritatie (diarree); verhoogde kans op niersteenvorming bij personen die daar gevoelig voor zijn.
AB: 2 g/dag (VS), in EU niet AB vastgesteld, wel is aangegeven dat bij hoeveelheden >1 g/d darmklachten kunnen optreden.
* AB = aanvaardbare bovengrens
De bovengrenzen in de tabel zijn, voor zover beschikbaar, ontleend aan ‘position papers’ van het Comité voor de menselijke voeding van de Europese Unie, en overgenomen van de nieuwe Nederlandse Voedingsnormen van de Gezondheidsraad. Daarnaast zijn gegevens ontleend aan de nieuwe Amerikaanse voedingsnormen (Dietary reference intakes) waarin eveneens ‘aanvaardbare bovengrenzen van inneming’ (‘tolerable upper intake levels’) zijn opgenomen. Meer informatie over veiligheidsnormen van voedsel.
ik vraag het af en toe, of de schoenen nog lekker zitten.quote:Op maandag 19 februari 2007 06:09 schreef Stout het volgende:
Hoevaak checken jullie de schoenen van je kids ? Wij normaal dus elke 3 maanden bij de winkel en elke maand thuis...
Ja, maar kijk eens hoe lang hij is? Hij is nu al 1.30m!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:31 schreef lily het volgende:
Ik ben gisteren met Damon naar het GGD geweest. Totale checkup voor groep 2 leerlingen.
Alles was goed, alleen is hij wat dun. 21,5 kilo lengte 1.30m
Ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten doen. Hij eet niet zo veel maar wel (bijna) alles en 3 keer per dag.
Ik had als kind ook wat problemen met evenwicht en motoriek (ik was niet lang trouwens) en mijn moeder kreeg van de schoolarts de tip om veel met mij te ballen. Met andere woorden: een bal overgooien, tegen de muur aan met allerlei spelletjes, tennissen tegen de muur etc.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:19 schreef MUUS het volgende:
Hmm, ik lees nu in een ander topic dat Damon ook niet bepaald een topatleet is. Isabel is ook zo onzeker en stuntelig.
Een vriendin zei eens iets over hard groeien en evenwicht, alleen weet ik niet meer wat precies. Volgens mij is Isabel er ook wat op vooruit gegaan wat bewegen betreft sinds ze iets minder hard groeit. Zou dat kunnen of is dat puur toeval?
Nu ziet ze er nog steeds uit als een snelwandelaar als ze rent, maar ze is iets vooruit gegaan met gym. Haar vorige juffen zeiden dat ze iig iets minder onzeker was. Ik heb het idee dat ook de balletlessen haar hierbij erg hebben geholpen, want daar leren ze natuurlijk heel bewust met hun lichaam om te gaan. Haar balletjuf heeft haar in die korte tijd enorm zien groeien.
Conclusie: Damon moet op ballet..
Achgos, tis ook wat die inentingen. Ik kan me mijn laatste zelfs nu nog herinneren! Rotprikken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:43 schreef senesta het volgende:
Eenmaal in de auto zei hij met een klein stemmetje: "Mamma, ik krijg door die prik ook zomaar ineens water in mijn ogen" .
wat wil je ervan weten dan?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Sugar het volgende:
Heerlijke reactie, ladywrb, bedankt.Ik werk mijn statistieken even bij.
nou sorry hoor, ik dacht, als ik dat zeg krijg ik later wel een gerichtere vraagquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Sugar het volgende:
Heerlijke reactie, ladywrb, bedankt.Ik werk mijn statistieken even bij.
had ze zelf niets?quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijke week gehad.
Priscil heeft 5 dagen skiles gehad, en dat ging heel goed. Aan het begin van de week had ik zoiets van "waar moet het heen?", maar achter de "meester" ging het heel erg goed. Op de vrijdag had ze een wedstrijd, en had ze de bronze medaille gewonnen. (Alle kinderen kregen sowieso brons, en ze was 3e van de drie, maar toch). Woensdag was er een snowboarder tegen haar aan geboard, helaas pindakaas voor haar skistok, we hadden gelukkig al reserve stokken. Priscil lijkt het ongeluk gewoon aan te trekken. Meestal is een ongeluk het gevolg van haar eigen onoplettendheid, maar in de andere gevallen kan ze er echt niets aan doen, maar het is wel altijd zij.
Maar goed, heerlijke week, veel sneeuw en volgend jaar is al geboekt.
Ja de stok was tegen dr neus gekomen, maar niets ernstigs. Vooral heel erg geschrokken. Ze heeft bij het skieen een helm op, voor de zekerheid. Nu weten we gelijk waarom dat ook al weer was.quote:
Ja, het zijn inderdaad ook rotdingen, al heb ik er nooit zo heftig op gereageerd als hij.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:46 schreef Yoni het volgende:
[..]
Achgos, tis ook wat die inentingen. Ik kan me mijn laatste zelfs nu nog herinneren! Rotprikken.
Joey heeft in groep 3/4 nog extra aandacht gehad hiervoor, moest hij inderdaad ook weer golfjes e.d. tekenen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:46 schreef lady-wrb het volgende:
luca heeft overigens nooit schrijfdans gehad. daar begonnen ze met lijntjes trekken, golfjes tekenen kringeltjes tekenen. dus allemaal heel klein.
nou was zijn fijne motoriek al knudde, hier kreeg hij helemaal dikke frustratie van. daar had schrijfdans wel wat voor geweest
Ik snap je situatie heel goed, het is allemaal verdrietig. en hoe ironisch het lijkt inderdaad ook altijd zij..quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijke week gehad.
Priscil heeft 5 dagen skiles gehad, en dat ging heel goed. Aan het begin van de week had ik zoiets van "waar moet het heen?", maar achter de "meester" ging het heel erg goed. Op de vrijdag had ze een wedstrijd, en had ze de bronze medaille gewonnen. (Alle kinderen kregen sowieso brons, en ze was 3e van de drie, maar toch). Woensdag was er een snowboarder tegen haar aan geboard, helaas pindakaas voor haar skistok, we hadden gelukkig al reserve stokken. Priscil lijkt het ongeluk gewoon aan te trekken. Meestal is een ongeluk het gevolg van haar eigen onoplettendheid, maar in de andere gevallen kan ze er echt niets aan doen, maar het is wel altijd zij.
Maar goed, heerlijke week, veel sneeuw en volgend jaar is al geboekt.
Priscil zit echt een beetje in de kluns fase. Alles gaat stuk of raakt kwijt.. Vandaar dat ik het zei.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik snap je situatie heel goed, het is allemaal verdrietig. en hoe ironisch het lijkt inderdaad ook altijd zij..
Maar probeer daarom juist de leuke dingen te benadrukken. de goede dingen en de focus van de "pech" dingetjes af te halen. Voor haar, maar ook voor jullie.
Denk niet och arme ze trekt het ongeluk aan , of waarom zij, maar probeer het om te zetten naar , ze vinden je gewoon zo leuk dat ze tegen je aanbotsen per ongeluk. Dat maakt het al minder beladen en ook zeker voor priscilla dat ze mniet het idee gaat krijgen dat ze een "onbenul is want ze trek alleen ongeluk aan"
Kinderen voelen nl soms ook best goed "gedachten/gevoelens" van de ouder/verzorger aan.
( en neem de voorbeelden aub gewoon als simpele voorbeelden)
Ik zou toch zweren dat ik op je eerdere berichtje had gereageerd. ik was het echt van plan maar het is zeker niet gelukt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:27 schreef Grijs het volgende:
Daan vond het filosoferen gisteren wel leuk! Hij kwam enthousiast uit school, maar heeft verder niet zoveel verteld. Hij vertelt sowieso weinig over wat hij op school doet en wat hij daarvan vindt, maar ik kan het meestal wel merken aan hoe hij uit school komt.
nee, je doet er niets aanquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef Grijs het volgende:
Wat snel Leah! Maar je doet er weinig aan, he?
kinderland ?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:11 schreef lily het volgende:
We (papa van Damon en ik) gaan met 7 jongens naar een indoor speelparadijs.
Daarna thuis met de kinderen frieten bakken![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef _evenstar_ het volgende:
kinderland ?
hmm, tja, grotere kinderen hebben er duidelijk meer aan maar dat is natuurlijk logisch.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
is dat kinderland ook een beetje geschikt voor een ukje van 14 maanden ?
ah okequote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:37 schreef lily het volgende:
[..]
hmm, tja, grotere kinderen hebben er duidelijk meer aan maar dat is natuurlijk logisch.
Er zijn wel van die grote apekooien met ballenbakken erin. Die zijn wel erg leuk. Schoenen uit en samen met je kindje erin. Ook zijn er carrousels waar je samen in kunt.
Als je gaat zou ik wel een dag of ochtend uitkiezen waar het minder druk is zodat ze niet overhoop wordt gerend door grotere kinderen.
Het is gratis tot 2 jaar trouwens (jij moet dus wel betalen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |