abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45889354
Nou de stuiterdamien isser weer hoor...
Met zijn ups en downs dat wel maar opa en oma zijn geweest en hij heeft zelfs lopen stoeien met opa...

Succes Diaan73 hoop dat Twan ook van de problemen afgeholpen wordt
pi_45894538
* Stout glimt van trots ....

Merijn heeft zijn eerste rapport ! Alles gaat geweldig, hij doet goed mee, pikt de lesstof vlot op en vind alles erg leuk. Hij heeft een brede interesse en is open en spontaan (vorig jaar dacht de docent dat hij autist was) Zelfs bij gym is hij voor het eerst 'gewoon' in plaats van stijf !

* Stout glimt nog even door
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:21:04 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45899893
Goede berichten, hier! Stout, glim maar lekker door, hoor. Dat is ook echt een goed rapport. Wel een rare tijd voor rapporten, trouwens.

Damien, gelukkig ook weer een beetje zichzelf aan het worden.

Diaan, veel succes alvast voor morgen bij de KNO-arts. Hopelijk word je er iets wijzer van.

Hier had Katja vandaag weer creadag op school en zij moest ook optreden en wel als kip. Gisteravond bij het uitpakken van haar tas vond ik het briefje met de gegevens. Katja had dus niks gezegd en op school geven ze dan een dag vantevoren een briefje mee met een kledingadvies en het verzoek of de ouders ook wilden komen kijken. Ja, dat kan ik dan dus niet meer regelen

Het kledingadvies voor de kippetjes was wit, bruin en zwart. Katja had vanochtend natuurlijk een roze broek met een paarse trui aangedaan, dus ik uitleggen dat ze vandaag een kippetje moest zijn en dat ze andere kleren aan moest. Ik had nog een bruin jurkje, wit t-shirt eronder en een witte maillot en bruine schoenen en ik vond dat ik al heel goed mijn best had gedaan. Is Katja net helemaal aangekleed, zegt ze doodleuk "Oh ja, van de juffrouw mochten we geen jurken aandoen"
Ik had verder niks bruins, dus toch maar met jurk.

Tijdens het ontbijt vroeg ze de hele tijd of wij wel wilden komen kijken, want alle papa's en mama's komen altijd en jullie nooit!! Ik kon het echt niet regelen, maar mijn vriend braaf 's middags vrij genomen om te gaan kijken. Durfde ze niet het podium op en had ze alleen maar gehuild. Toen ik 's avonds thuiskwam vroeg ik hoe het gegaan was. Zegt ze, dat ze niet meer durfde omdat papa stond te kijken
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:20:03 #104
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45909587
Zow weer terug en even heel snel op mn werk ingelogd

De KNO-arts zei dat de amandelen aan het sluimeren waren en dat het beste was dat ze eruit zouden gaan. Op de vraag of hij verkouden was, zeiden wij, ja een beetje. De arts kijken en zegt "een beetje"? hij is heel erg verkouden..:X A.s. dinsdagmorgen tussen 8 en 10 uur kan Twan al komen voor verwijderen. Maandagmiddag na 14:00 uur moet ik bellen voor het tijdstip. Ik heb in ieder geval voor dinsdag en woensdag zorgverlof opgenomen. Hij gedroeg zich zo dapper mn ventje.

Verder hoorde ik vanmorgen ook dat hij op school wat testjes had gehad, allemaal op A-niveau en voor ordenen zelfs A+ en hij krijgt dan nu ook moeilijkere werkjes... Ik sluit me aan bij Stout wat trotsheid betreft.

toen we vroegen waarom hij niet had gezegd dat hij testjes heeft gehad, zei hij: mama ik wist toch niet dat ik dat moest zeggen.. als je hem vraagt wat hij op school heeft gedaan, weet hij het nooit meer....

* nu even snel aan de slag gaat, ga om 14:00 uur alweer naar huis
Make love, not war ☮
pi_45924464
Stout en Diaan wat heerlijk dat alles op school zo goed gaat. Die amandelen is dan weer minder leuk voor Twan

Livelink wat een verhaal En lekker irritant 1 dag van te voren een briefje meegeven. Is neit echt handig nee. Hier hangen ze ruim van te voren briefjes op de deur van de klas met hoe en wat.

Bo heeft ook dr rapport gekregen
De 6e hebben we daar een bespreking van.
Echt alles was gewoon goed
Alleen t vangen van een bal was wat minder, en bij de pennegreep heeft ze nog steeds 2 vingers aan 1 kant.
Ze leest inmiddelas al heel wat woordjes.
De laatste 2 weken wil ze alleen maar letters doen. En er gaat een wereld voor dr open nu ze ineens wat dingen kan lezen (voornamelijk worden in schrijfletters, de leesletters vind ze dan weer moeilijker) Het begon met tak enzo. Maar nu bv ook al krant, plant, kruk, dat soort woorden. Ik vind het zo superknap van haar. En het belangrijkst ze is zo trots op zichzelf En vind het vooral leuk.
Daarentegen telt ze nog niet verder dan 28, na 27 komt volgens haar 80. Een half jaar terug kwam 80 nog na 17, dus ze is er al 10 omhoog
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:39:56 #106
37150 livelink
pi_45937172
Jessie, ik vind het zo goed van Bo wat ze allemaal al kan. Je merkt wel dat zij op een heel andere manier onderwijs krijgt dan Katja. Die is nog helemaal niet bezig met letters. Cijfers wel een beetje meer, maar ook niet echt.

Ze kent het verschil tussen cijfers en letters ook niet. Het is moeilijk uit te leggen, maar zij denkt dat leeftijd hetzelfde is als iemands naam. Als ze bijvoorbeeld iets voor Oma tekent vraagt ze eerst aan mij hoe oud oma is. Als ik antwoord dat Oma 67 is, vraagt ze of ik 67 op de tekening wil zetten, maar ze bedoelt dus eigenlijk dat ik er Oma op moet zetten.
Bij de BSO en op school begrepen ze dat eerst niet. En dan kreeg ik allemaal tekeningen van Katja met 4 erop geschreven. Dan vroeg ze aan de leidsters of ze er 4 op wilden zetten, maar ze bedoelde dus eigenlijk dat ze er Katja op moesten zetten.
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 13:26:49 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45940351
knap hoor van bo ze zit toch nog steeds in groep 1? of loop ik nou zo grandioos achter?

ik schaam me diep
ik heb vandaag mijn kind naar scouting gebracht, terwijl ik het een vreselijke geitenwollensokkerige organisatie vind. en scouting is dus zeer tegen mijn principes.
helaas is zoonlief een andere gedachte toegedaan en zeurt al maanden aan mijn hoofd waarom hij niet op scouting mag.
dus ik heb me vandaag in een onopvallende jas gehesen en heb mijn gezoonte als verrassing bij scouting gedropt

en laat nou niemand zeggen dat ik niets voor hem over heb
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:36:52 #108
114177 Diaan73
pi_45940601
Bij Twan op school zijn ze nu begonnen met tellen tot 5.. zegt Twan: mama ik kan toch al lang tellen tot 12? Op Twans school beginnen ze in groep 2 met woordjes, dus die heeft hij nu nog niet. Hij kent al wel 11 letters van het alfabet om te schrijven.

Wat ik trouwens zo apart vind, is dat Twan elke naam op de stoeltjes kan "lezen". Grappig is dat, terwijl hij nog helemaal niet echt kan lezen. Hij zal het wel herkennen en kindje bij onthouden.

Ow Livelink die Katja

En idd erg knap van Bo wat ze allemaal al kan hoor...
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 13:48:34 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45940910
zitten er dan niet van die symbooltjes bij de namen op de stoeltjes?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:24:47 #110
37150 livelink
pi_45945680
Ach weet je, Lady-wrb. Ik heb ook altijd een hekel gehad aan de scouting, maar hele goede vrienden van ons waren er heel actief in en op een gegeven moment werd ik gegrepen door hun orientatietochten. Er worden dan wandelingen uitgezet en de route is dan helemaal op basis van scoutingtechnieken. Ik heb heel veel meegelopen met hun trails (ook nachtelijke tochten) en daardoor heb ik er ook wel waardering voor gekregen. Er zitten wel hele leuke dingen bij die ze daar leren.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:14:38 #111
114177 Diaan73
pi_45948881
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:48 schreef lady-wrb het volgende:
zitten er dan niet van die symbooltjes bij de namen op de stoeltjes?
Nope, alleen de namen.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 20:24:32 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45951618
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:24 schreef livelink het volgende:
Ach weet je, Lady-wrb. Ik heb ook altijd een hekel gehad aan de scouting, maar hele goede vrienden van ons waren er heel actief in en op een gegeven moment werd ik gegrepen door hun orientatietochten. Er worden dan wandelingen uitgezet en de route is dan helemaal op basis van scoutingtechnieken. Ik heb heel veel meegelopen met hun trails (ook nachtelijke tochten) en daardoor heb ik er ook wel waardering voor gekregen. Er zitten wel hele leuke dingen bij die ze daar leren.
ik heb zitten kijken bij de installatie van oudste zoon.
ik kreeg echt jeuk van al die commando's en kreten.
een yell bij het eten, een yell bij het drinken, een yell voor dit, een yell voor dat....
ik heb het er niet op.

luca vond het trouwens heel vervelend dat ze een lied moesten zingen bij het beginnen. dat is typisch luca : het staat zelfs in zijn rapport dat ik van de week kreeg: luca, je zingt en danst omdat ik dat vraag.
hij houdt absoluut niet van zingen en staat ook niet toe dat ik het doe, heel typisch.
maar soms zingt hij ook uit zichzelf en soms mag ik dan zelfs meezingen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:37:41 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45952132
Fijn zeg, al die goede rapporten!
Ook Daan heeft een goed rapport. Voor mij reden om weer eens met de juf te praten... Hij krijgt aangepast werk en ik hoop dat het nog uitdagend genoeg is. Ik denk van wel, want hij is thuis een stuk handelbaarder dan vorig jaar, maar ik wil het toch even navragen. Ik was trouwens wel verbaasd dat zijn rapport zo goed was. Op alle fronten scoort hij minimaal voldoende, maar over het algemeen goed en uitstekend. Ik had gehoopt dat groep 3 voor hem op sommige onderdelen nog lastig voor hem zou zijn.
Heeft 'ie een goed rapport, maak ik er nog een probleem van...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:41:02 #114
37150 livelink
pi_45952291
Hoe komt het dat het rapportentijd is? Er is toch geen vakantie in aantocht?
Maar wel knap hoor, al die goed rapporten hier.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:55:54 #115
114177 Diaan73
pi_45952972
Idd knap hoor al die goede rapporten hier. we hebben slimme kindjes.

Op Twans school krijgen ze maar 2x per jaar een rapport. In januari/februari en juni/juli. Waarom weet ik niet, maar ze doen het iig zo en niet zoals ik ook vroeger 3x per jaar. En er komt wel vakantie aan: voorjaarsvakantie of heet dat crocusvakantie? In ieder geval Twan heeft 26 februari a.s. een week vakantie.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 21:22:19 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45954184
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:41 schreef livelink het volgende:
Hoe komt het dat het rapportentijd is? Er is toch geen vakantie in aantocht?
Maar wel knap hoor, al die goed rapporten hier.
ik snap dr ook geen bal van hoor
zag vorige week in de agenda dat we maandag rapporten terug op school moeten inleveren.
toen pas begreep ik dat er weer een rapport aan zat te komen.
maar wat voor rapport het nou is, is me onduidelijk
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 21:26:55 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45954404
maar met paaseitjes in januari, zal dit het paasrapport wel zijn
  FOK!fossiel zaterdag 3 februari 2007 @ 21:43:23 #118
2628 Karin
pi_45955033
Wat fijn al die goede rapporten!
Aggos Katja, omdat papa er was durfde ze niet meer.

Hoe zat het met jullie kindjes met wennen op de basisschool?
Bram wordt over 4 weken 4. De week voordat hij 4 wordt is het vakantie. Ik ga ze maandag maar even bellen wat gebruikelijk is daar met wennen maarja ik moet ook nog werken en dan zit Bram op het kdv, kan erg moeilijk vrij nemen voor het wennen. Heb wel 2 weken vrij genomen vanaf zijn verjaardag, dan kan hij eventueel een middagje thuisblijven en hoeft hij niet meteen 2 x per week over te blijven.
En bedenk me ook opeens dat ik helemaal geen gymkleding voor hem heb en waar vind je dat nou weer? Korte broeken hangen niet echt bij de Hema nu. En wat voor beker is handig om mee te nemen? Ik heb 2 soorten Cars bekers gezien, een met schroefdop en 1 met zo'n drinktuitje. Hij is helemaal leip van Cars dus dat moet op zijn beker.
Pffff ik geloof dat het voor mij allemaal moeilijker wordt dan voor hem, hij heeft er nu al zin in.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:46:52 #119
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45955165
Hier gymmen ze in hun ondergoed, ik geloof de meeste kleuters.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:15:33 #120
37150 livelink
pi_45956061
Erg herkenbaar allemaal, Karin.

Katja heeft niet gewend eerst. Ze werd middenin de Kerstvakantie 4 jaar en voor de Kerst wilden ze haar niet laten wennen, omdat het allemaal van die rare dagen zijn.
Dus is ze gewoon na de vakantie direct begonnen. Eerste dag heeft ze alleen een halve dag meegedraaid en daarna meteen hele dagen. Ik had ook 2 weken vrij genomen. Dat vond ik wel makkelijk en was ik achteraf wel blij om. Op de BSO heb ik haar wel laten wennen trouwens, maar ik weet niet of Bram naar de BSO gaat.

Qua drinkbeker heb ik Katja het 1e jaar nog een beker met een drinktuit meegegeven. Ze kon een beker met schroefdop nog niet goed zonder knoeien openmaken. Dit jaar heeft ze er wel een met een schroefdop, want ze vond de drinktuit veel te kinderachtig geworden.

Gymmen doen ze in hun ondergoed. Wel moest ik nog gymschoentjes kopen die permanent op school liggen. Dat wist ik niet en het heeft ook nog wel even geduurd voordat ik ze ook gekocht had, maar dat was geen probleem. Tot die tijd heeft ze gewoon op blote voeten gegymd.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:44:30 #121
114177 Diaan73
pi_45956793
Twan heeft 2x 2 ochtenden gewend. En is eerst in een klein klasje gekomen, ong. 9 kinderen, dat was erg leuk.

Twan heeft een drinkbeker met een gewone schoefdop, dat ging en gaat prima. Wat gym betreft: Twan heeft korte broek gewoon 1 van de zomer nog , shirtje en gymschoenen op school liggen. Hangt in een tasje bij zijn jashaakje. Maar ze mogen ook in ondergoed.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 23:33:52 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45958035
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:46 schreef Leah het volgende:
Hier gymmen ze in hun ondergoed, ik geloof de meeste kleuters.
hier niet hoor, hier is gymkleding verplicht.
ik laat het overigens niet op school hangen, het is zo zoek.
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 23:36:25 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45958081
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:43 schreef Karin het volgende:
Wat fijn al die goede rapporten!
Aggos Katja, omdat papa er was durfde ze niet meer.

Hoe zat het met jullie kindjes met wennen op de basisschool?
Bram wordt over 4 weken 4. De week voordat hij 4 wordt is het vakantie. Ik ga ze maandag maar even bellen wat gebruikelijk is daar met wennen maarja ik moet ook nog werken en dan zit Bram op het kdv, kan erg moeilijk vrij nemen voor het wennen. Heb wel 2 weken vrij genomen vanaf zijn verjaardag, dan kan hij eventueel een middagje thuisblijven en hoeft hij niet meteen 2 x per week over te blijven.
En bedenk me ook opeens dat ik helemaal geen gymkleding voor hem heb en waar vind je dat nou weer? Korte broeken hangen niet echt bij de Hema nu. En wat voor beker is handig om mee te nemen? Ik heb 2 soorten Cars bekers gezien, een met schroefdop en 1 met zo'n drinktuitje. Hij is helemaal leip van Cars dus dat moet op zijn beker.
Pffff ik geloof dat het voor mij allemaal moeilijker wordt dan voor hem, hij heeft er nu al zin in.
had dat nou eerder gezegd. ik heb net gisteren alle kleding die te klein was weggebracht en daar zat een voetbalbroekje bij
pi_45958139
Dat wennen gaat vaak in overleg, Karin, en als jij aangeeft wanneer het jou stiekem het beste uitkomt, zullen ze daar niet moeilijk over doen. Eerst wat halve dagen en als laatst misschien een hele.

Wat voor een beker wil hij zelf? Kan hij zo'n schroefdop goed openkrijgen zonder dat de inhoud op zijn broek eindigt? Anders gewoon lekker een tuit, hoeft hij ook niet te hannessen. .

Vraag even wat ze met gym doen qua kleding. Misschien gymmen ze in hun ondergoed, maar gymschoentjes zou ik wel voor hem halen. Een korte broek en shirt van de zomer gaat ook prima, hoor.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45958189
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

had dat nou eerder gezegd. ik heb net gisteren alle kleding die te klein was weggebracht en daar zat een voetbalbroekje bij
Oh, ik heb nog wel het oude gympak van mini-MUUS en dat mag Bram best hebben. Hier moesten er stoere gympen, een korte broek en shirt komen namelijk.

Ik weet alleen niet of hij een roze balletpak erg op prijs zal stellen. .
Oi!
pi_45958263
Diaan, bij dat tellen in groep 1 leren ze toch ook de cijfers? Dat is toch meer dan alleen het rijtje kunnen opzeggen of tellen hoeveel voorwerpen bijv je kunt zien?

Fijn dat het goed gaat met de kleuters hier.

Karin, misschien zo'n bidon-achtige beker? Die verkopen Blokker en Marskramer ed wel, ook met kleuterdesigns.
  zondag 4 februari 2007 @ 10:29:51 #127
37150 livelink
pi_45964382
Ja, zo'n bidon heeft Katja ook nog een tijdje gehad, tussen tuit en schroefdop in. Dat was overigens ook prima, maar die had gewoon een saaie grijze kleur en dat vond ze toch niet meer zo leuk op een gegeven moment.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 10:36:00 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45964451
ik vind die bidondingen niet hygiënisch. ze zijn vreselijk lastig schoon te krijgen.
doe mij maar gewoon zo'n mepal beker.
daar zit zo'n veiligheids dingetje in dat als het ding ergens in de vakantie blijft liggen, het geval niet ontploft door gistende restjes. dan vliegt dat dingetje naar binnen. (heb ik in het verleden regelmatig meegemaakt met kind dat zijn hoofd ook ergens zou laten slingeren als het niet vast had gezeten )
  zondag 4 februari 2007 @ 10:51:19 #129
114177 Diaan73
pi_45964656
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:43 schreef poemojn het volgende:
Diaan, bij dat tellen in groep 1 leren ze toch ook de cijfers? Dat is toch meer dan alleen het rijtje kunnen opzeggen of tellen hoeveel voorwerpen bijv je kunt zien?
Ja dat klopt poemojn, maar dat kan Twan ook al redelijk goed. Hij kan de cijfers tot 12 ook al "lezen" en sommige kan hij ook schrijven.

Twan was vorige week ook helemaal trots. Hij heeft bij zn vader een slinger gemaakt en toen juf op huisbezoek daar was, had hij die laten zien en ze vond hem zo mooi dat Twan nu voor de klas mag voordoen hoe hij dat gedaan heeft en dat de kinderen hem gaan namaken. Toevallig hebben ze momenteel "Verjaardag" (dus feest) als thema, past er goed in.

Even een vraagje over die amandelen verwijderen.. ik lees heel veel dat de kinderen 4 tot 7 dagen thuis moeten blijven na zo'n ingreep. En dat ze 3 weken niet mogen zwemmen. Ik snap dat het eerste afhankelijk is van hoe je kind erop reageert maar van dat zwemmen.. is dat zo?

Angel hoe gaat het nu met Damien?

[ Bericht 20% gewijzigd door Diaan73 op 04-02-2007 10:56:43 ]
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zondag 4 februari 2007 @ 19:12:50 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45981149
Wij kregen ook dat niet zwemmen advies mee Diaan, en dat had te maken met de bacterien ofzo. We hebben ons er maar netjes aangehouden, net als aan het niet haren wassen na buisjes enzo.
Ze zeggen het tenslotte niet voor niks.

Ik vind het zo leuk om te lezen, al die verhalen over rapporten enzo. Heerlijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 februari 2007 @ 20:17:11 #131
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_45983834
Hier zijn meer mama's van kinderen met buisjes in de oren he?
Sverre is deze week getest bij het audiologisch centrum en hij blijkt heel slecht te horen. Bij meting over het bot achter het oor is het redelijk tot normaal, door de gehoorgang is het slecht. Waarschijnlijk doordat er slijm en vocht in het oor zit. Nu moeten we wachten op een verwijzing naar de KNO-arts en dan weer onderzoeken en dus mogelijk buisjes. Nu zat ik mij af te vragen of ze met buisjes wel mogen zwemmen? Wij wilden Sverre namelijk net op gaan geven voor zwemles bij de invalidensportvereniging waar Storm ook zwemt. Mede door zijn hoorproblemen is dat een mooie plek voor hem, maar als hij met buisjes niet mag zwemmen is het niet zo handig natuurlijk. Graag hoor ik van jullie hoe dat hij jullie kinders is gegaan.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_45983970
Mij is toen ik jong was altijd verteld dat ik niet onder water mocht zwemmen. Gewoon zwemmen was nooit een probleem. Anders is zwemmen met oordopjes in misschien nog een oplossing?
grá mo chroí
  Jubileum moderator zondag 4 februari 2007 @ 20:23:12 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45984088
Eva kreeg het advies met oordopjes te zwemmen inderdaad Genuivere maar destijds mocht zij nog niet zwemmen ivm haar astma dus ik heb er geen ervaring mee. Inmiddels zijn beide buisjes er voor de zoveelste keer uitgevallen en nu pas gaat ze zwemmen. Zolang ze nog geen hevige oorpijnen aangeeft ben ik niet zo happig op het terugplaatsen van die dingen dus ze kan nog even zonder dopjes zwemmen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 februari 2007 @ 20:41:44 #134
114177 Diaan73
pi_45985157
Gelukkig heeft Twan geen last van zn horen, in die zin, dat ze er prima uitzien. Luisteren is soms een ander verhaal.

Maar ik zie bij Twan op zwemles wel een jochie met dopjes in de oren en dan nog zo'n band als extra bescherming, dus ik denk dat het wel kan.

Lois ik kan me er werl iets bij voorstellen bij het verhaal. Wat ik las, was dat hij 3 weken niet mag zwemmen... dan moet ik zwemles even voor een maandje opzeggen, denk ik en als dat kan.... ik zal iig dinsdag even aan de KNO-arts of verpleegkundige vragen. Ik heb het niet gelezen in de folder die ik heb meegekregen.
Make love, not war ☮
  zondag 4 februari 2007 @ 20:47:58 #135
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_45985539
dames, dank jullie, dan gaan we Sverre gewoon lekker aanmelden voor zwemles. Als er dus buisjes zouden komen dan zijn er oplossingen voor, dus dat gaat goedkomen.
Lois, bij Eva merkte je het steeds door die oorontstekingen he? Sverre geeft dus nooit geen pijn aan zijn oren aan of iets. Is ook weinig verkouden verder, maar toch loopt hij hier al een hele tijd mee. We schatten nu zelf zo'n jaar en dat dacht die man ook. Hij compenseert zelf al voor zijn slechte horen door goed naar je mond te kijken en in de klas kijkt hij bij andere kinderen wat de bedoeling is en doet dan dan gauw na, hij schijnt daar heel pienter in te zijn om het niet te laten opvallen. Gelukkig heeft hij een schat van een juf die het zelf al aangaf dat ze twijfels over zijn gehoor had en nu we meer weten zorgt ze er ook voor dat ze hem direct aanspreekt of even zijn aandacht trekt voor ze tegen hem praat.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_45985781
In de folder die ik meekreeg toen Isabel voor de eerste keer buisjes kreeg, stond dat ze gewoon mocht zwemmen na twee weken. Oordoppen waren niet nodig, alleen als het kind steeds oorpijn of looporen kreeg.

Toen ben ik eens gaan lezen en de meningen zijn erg verdeeld. Volgens sommige artsen is zwemmen geen probleem en volgens andere artsen weer wel. Boven water zwemmen wel, koppie onder weer niet. Heerlijk, die duidelijkheid. .

Nu kreeg Isabel meteen al heel erg oorpijn tijdens het zwemmen, dus toen heb ik oordoppen laten maken. 20 euro voor het maken en daar zit 1x gratis opdikken (nodig na ongeveer een half jaar) bij.
Na ongeveer een jaar moet je nieuwe laten maken.
Oi!
  maandag 5 februari 2007 @ 00:38:39 #137
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45995825
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:55 schreef Diaan73 het volgende:
Idd knap hoor al die goede rapporten hier. we hebben slimme kindjes.

Op Twans school krijgen ze maar 2x per jaar een rapport. In januari/februari en juni/juli. Waarom weet ik niet, maar ze doen het iig zo en niet zoals ik ook vroeger 3x per jaar. En er komt wel vakantie aan: voorjaarsvakantie of heet dat crocusvakantie? In ieder geval Twan heeft 26 februari a.s. een week vakantie.
Bij Daan net zo: 2x per jaar een rapport. En omdat de eerste periode vrij lang is, komt er nog een 'tussendoortje' waar vooral naar het sociale en emotionele gedeelte gekeken wordt.

Wordt er bij de kinderen die hoog scoren op de cito's (hoge A's) ook verder getoetst? Het kan vaak interessant (en belangrijk voor de kinderen) zijn om te weten in hoeverre de kinderen de (toekomstige) stof beheersen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_45998049
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:08 schreef poemojn het volgende:
Een bmi van 17 of lager is niet per definitie verkeerd als ze nog in de groei zijn. Dan gelden andere waarden dan bij volwassenen. * poemojn was ook graatmager, maar dan zonder eetprobleem.
weet ik en wij hebben aangepaste tabellen voor kinderen
En natuurlijk zie ik het verschil wel tussen gezond mager en ongezond mager en allerlei andere 'kwalen'
pi_45998058
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:37 schreef Grijs het volgende:
Fijn zeg, al die goede rapporten!
Ook Daan heeft een goed rapport. Voor mij reden om weer eens met de juf te praten... Hij krijgt aangepast werk en ik hoop dat het nog uitdagend genoeg is. Ik denk van wel, want hij is thuis een stuk handelbaarder dan vorig jaar, maar ik wil het toch even navragen. Ik was trouwens wel verbaasd dat zijn rapport zo goed was. Op alle fronten scoort hij minimaal voldoende, maar over het algemeen goed en uitstekend. Ik had gehoopt dat groep 3 voor hem op sommige onderdelen nog lastig voor hem zou zijn.
Heeft 'ie een goed rapport, maak ik er nog een probleem van...
Dat herken ik wel met Timo ,die leest nu eind niveau 3 groep (terwijl ie daar dus volgend schooljaar officieel heen gaat) rekent ook op dat niveau. Alleen schrijven niet (dat doen we bewust niet ivm aan elkaar schrijven). Ik maak me ook erg zorgen over volgend schooljaar... ze zijn wel van plan hem in een 3-4 combi te doen dus ik hoop dat dat gaat lukken !
pi_45999900
Geer met Bo zaterdag bij de huisartsenpost gezeten. Ze plastte toen al een dag of 3 hele kleine beetjes en tig keer op een dag en nacht. Was geen blaasontsteking. Maar het kwam bij kinderen wel voor dat het slijmvlies ofzo dicht op elkaar zit waardoor er een bschadigingentje ofzo kon zijn en waardoor ze die aandrang krijgen. (Geer was meegeweest en kon t niet zo duidelijk navertellen ) Beetje vaag.
Maar nu hoest ze er ook als een gek bij en dat plassen is nog steeds zo.
Ze is dus echt helemaal moe nu (ik ook) en blijft lekker thuis.
Maar ik maak me er toch wel zorgen om. Morgen toch nog maar een keer naar de dokter, want ik vind het toch raar en vooral zielig.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46000039
Afgelopen weken heeft hier heerlijk verkoudheid en griep geheerst! Eerst was mijn man aan de beurt en afgelopen weekend heb ik zelf voor pampus gelegen. Even duimen dat het priscil voorbij gaat...in haar klas waren donderdag 8 zieke kinderen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:06:32 #142
37150 livelink
pi_46000100
Erg vaag, inderdaad. Misschien krijg je morgen wat meer duidelijkheid. Ik zou me ook zorgen maken, hoor. Katja hoest hier al weken en het gaat maar niet over. Ze heeft een antibioticakuur gehad, die ook niks heeft gedaan. We gaan met haar deze week dan ook maar weer naar de dokter.
Het put de kinderen zo ontzettend uit, dat gehoest en je niet 100% voelen.
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 10:49:02 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46000907
mijn vroegere huisarts zie altijd dat het enige dat helpt het invallen van het voorjaar is met beter en zonniger weer.
pi_46000943
Priscil heeft in haar kleutertijd de 100 dagen hoest gehad, kinkhoest.

Heel haar ogen waren rood, alle adertjes waren kapot gehoest.

Kan dat het zijn livelink?
pi_46000999
O dat hoesten Livelink is zo vervelend. Bo heeft dat ook altijd heel lang en ook regelmatig. En dan spugen erbij.
Als het kinkhoest is kan je er verder ook niks aan doen trouwens.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 5 februari 2007 @ 11:01:36 #146
37150 livelink
pi_46001183
Eigenlijk had ik nooit aan kinkhoest gedacht. Ik dacht dat ze daar tegen ingeent was.
Spugen erbij doet ze inderdaad ook. Ik dacht meer in de richting van bronchitus. Nou ja, maar even afwachten wat de huisarts zegt woensdag.

† In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 11:23:56 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46001770
kan je niks krijgen om de hoestprikkel weg te nemen?
iets van darolan ofzo?
van die hoest die niet te stoppen is word je idd zo moe (ik krijg er ook altijd zo'n spierpijn van op den duur )
pi_46002059
Als het bronchitus is dan moet de dokter dat horen bij de longen. Mijn broertje heeft astmatische bronchitus, dat gaat gepaard met erg veel benauwdheid. Bij het hoesten wordt er dan vaak slijm opgehoest. Bij het slapen hoorde je hem altijd "halen", echt naar lucht happen.

Maar de dokter kan volgens mij aan de longen horen of het bronchitus is. (zeker weten doe ik het natuurlijk niet)
  maandag 5 februari 2007 @ 14:32:54 #149
114177 Diaan73
pi_46006957
Even een hele snelle post om te zeggen dat Twan morgenvroeg om 08:40 uur al wordt geholpen. Vanavond lees ik bij, ben nu aan het werk
Make love, not war ☮
  maandag 5 februari 2007 @ 14:58:27 #150
37150 livelink
pi_46007748
Zo, dat is snel. Alvast heel veel succes voor morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')