abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 13:47:43 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45788459
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zeg toch wat ik denk dat het is ik zeg niet dat het zo is.

Ik weet het gewoon niet, gewoon puberen...
Nee, ik doelde meer op de tekenen van het niet naar moeder toe willen en denken dat ze alleen maar vanwege haar broertje naar haar moeder wil gaan. Het zou zomaar kunnen dat het zo is, maar het zou ook zomaar kunnen dat dat niet klopt. Snap je nog een beetje wat ik bedoel
En uiteindelijk moeten jullie allemaal wel met elkaar verder, dat probeer ik te zeggen. Maar het komt waarschijnlijk erg moraliserend over en dat is niet de bedoeling, sorry.

En ik denk dat je dochter verder volop aan het puberen is en ik heb nu nog geen idee hoe je daar mee om moet gaan. Ik hoop nog steeds dat iedereen gelijk heeft als ze zeggen dat je vanzelf meegroeit naar de pubertijd. En dat is voor jou natuurlijk wel lastig, want jij hebt niet met haar mee kunnen groeien van baby naar pubertijd.

Lady, het lijkt me ook echt heel vervelend als een vriendje van mijn dochter hier nog rond zou lopen als ik al naar bed zou gaan. Ik zou me ook niet meer helemaal op mijn gemak voelen in mijn eigen huis. Gelukkig allemaal nog een ver-van-mijn-bed show en ook hier dus geen goede raad. Wat vindt je vriend ervan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 14:03:54 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45788872
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe oud is ze???
16
pi_45788944
das al wel een stukje ouder dan priscil. Ik hou mn hart vast zeg... we hebben nog wel wat voor de boeg denk ik zo...

Jeetje zeg, toen ik 16 was.....tja wat een tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 14:06:36 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45788962
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, ik doelde meer op de tekenen van het niet naar moeder toe willen en denken dat ze alleen maar vanwege haar broertje naar haar moeder wil gaan. Het zou zomaar kunnen dat het zo is, maar het zou ook zomaar kunnen dat dat niet klopt. Snap je nog een beetje wat ik bedoel
En uiteindelijk moeten jullie allemaal wel met elkaar verder, dat probeer ik te zeggen. Maar het komt waarschijnlijk erg moraliserend over en dat is niet de bedoeling, sorry.

En ik denk dat je dochter verder volop aan het puberen is en ik heb nu nog geen idee hoe je daar mee om moet gaan. Ik hoop nog steeds dat iedereen gelijk heeft als ze zeggen dat je vanzelf meegroeit naar de pubertijd. En dat is voor jou natuurlijk wel lastig, want jij hebt niet met haar mee kunnen groeien van baby naar pubertijd.

Lady, het lijkt me ook echt heel vervelend als een vriendje van mijn dochter hier nog rond zou lopen als ik al naar bed zou gaan. Ik zou me ook niet meer helemaal op mijn gemak voelen in mijn eigen huis. Gelukkig allemaal nog een ver-van-mijn-bed show en ook hier dus geen goede raad. Wat vindt je vriend ervan?
hem boeit het allemaal niet zo dus ik heb het gevoel dat ik zo'n zeikerd ben.
ik heb het geprobeerd bij hem bespreekbaar te krijgen, maar dan heeft hij zoiets van: als jij er last van heb, dan zeg je dr toch iets van?
maar het is mijn kind niet en een beetje back-up van pa zou ook wel lekker zijn.
ik wil er best wat van zeggen, maar ik vind dat we als (stief)ouders een lijn moeten trekken.
de pest is gewoon dat pa niet consequent is. wat de ene dag niet mag, mag de volgende dag wel en omgekeerd.
nou ja, ik zit mijn tijd wel uit denk ik dan maar, maar echt fijn is het niet.
pi_45789091
maar lady, jij moet je ook prettig voelen!

Ik ben daar vrij duidelijk in. We wonen met zn allen en dus moeten we ook rekening met elkaar houden. Als jij je er dus echt niet prettig bij voelt kan je het misschien toch eens met haar bespreken. Leg dan gewoon duidelijk jouw situatie uit, wat jij ervan denkt en probeer samen tot een oplossing te komen.

Bij ons is het zo dat Priscil echt heeft gekozen om bij ons te komen wonen. Dus ze heeft zich ook echt aan de regels te houden. Als we allemaal maar doen waar we zin in hebben wordt het een grote puinhoop.
pi_45800752
vandaag weer feest, haar lunch had ze weggegooit... ze ligt nu op bed...pfff strijd..
  maandag 29 januari 2007 @ 19:51:24 #57
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45800939
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Ticootje het volgende:
vandaag weer feest, haar lunch had ze weggegooit... ze ligt nu op bed...pfff strijd..
Ow vermoeiend is dat he? Ik had vanmiddag strijd met Twan. En waarom? Omdat hij over een muurtje bij school wilde lopen en ik hem daar niet op wilde tillen Hij heeft vanaf school tot thuis gegild, geschopt, gehuild... thuis maar even in de gang gezet om af te koelen. Na een kleine 10 minuten was hij weer rustig en verder de hele middag/avond lief. Maar het blijft vermoeiend en vervelend op dat moment.
Make love, not war ☮
pi_45801345
oh ik zie het gewoon voor me. Allemaal mensen die omkijken...
vreselijk....

Gelukkig zijn het maar momenten...
  maandag 29 januari 2007 @ 20:12:50 #59
114177 Diaan73
pi_45801774
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Ticootje het volgende:
oh ik zie het gewoon voor me. Allemaal mensen die omkijken...
vreselijk....

Gelukkig zijn het maar momenten...
yeps... kinderen+moeders uit zn klas en dan echt op de fiets ook nog 10 minuten lang. Gelukkig zijn deze momenten niet meer heel vaak, zijn ze wel geweest.
Make love, not war ☮
pi_45802173
quote:
Heb je haar al eens direct gevraagd waarom ze op school niet eet en waarom ze 's avonds zo met haar eten zit te miepen? Niet vragen als je boos bent, maar rustig en normaal vragen?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 21:28:36 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45805261
quote:
voelt ze zich misschien te dik?

het is namelijk iets wat ik van mezelf op die leeftijd herken.

ik probeerde ook steeds minder te eten en mijn lunch mikte ik na schooltijd bij de eendjes..
pi_45806099
ja ik heb het haar gevraagd voordat ze naar bed moest. (haar vader was al heel erg uitgevallen en had haar naar bed gestuurd)

Maar ze zegt dat ze het niet weet.

2 broodjes tussen de middag is toch niet veel voor een pubertje in de groei. 's morgens eet ze 1 boterhammetje.

Vandaag aten we nogwel een van haar lievelingsdingen, en nog zat ze vandaag 3 kwartier te herkauwen.

Ik heb best rare dingen in mijn pubertijd gedaan en daarom schiet ik zo uit mn slof bij dit rare gedrag. Doordat ik het jaren heb volgehouden om minimaal te eten, ook tijdens mijn groei, heb ik mijn lichaam een behoorlijke klap meegegeven. Ik heb nu, gelukkig, alleen maar last ven een spastische darm. Maar dat had best wel eens anders kunnen uitpakken. Mijn ouders hadden het pas door toen ik begon met flauwvallen....

Maar ze is gewoon echt niet te dik!
pi_45806647
Probeer het allebei eens een tijd compleet te negeren, Ticootje. Niks zeggen over die boterhammen, niks zeggen tijdens het avondeten over haar getreuzel. Niet zuchten, niet boos kijken, gewoon praten over ditjes en datjes aan tafel. Gewoon een tijd het hele onderwerp vermijden.

Misschien is het inderdaad een vorm van aandacht vragen en stopt ze ermee als ze denkt dat het jullie niet interesseert. Niet praten erover = geen aandacht.
Oi!
pi_45806782
pff dat zal dan dus betekenen dat ik elke avond een uur aan tafel zit....

Ach, het is het proberen waard.
pi_45806906
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:03 schreef Ticootje het volgende:
pff dat zal dan dus betekenen dat ik elke avond een uur aan tafel zit....

Ach, het is het proberen waard.
Nee, waarom? Jullie gaan eten, zijn klaar en staan op. Afruimen, afwassen, op de bank zitten, whatever. Misschien wel een: "Kom je er gezellig bij als je klaar bent? Dan zet ik vast koffie/thee."

Als je er bij blijft zitten, geef je haar ook aandacht en 'wint' ze dat weer. Dat lange zitten van haar is ook iets wat deel uitmaakt van dat eetgedoe, dus ook daar moet je niet aan meedoen.
Oi!
pi_45807102
Oh zo, ja dat hebben we al een tijdje gedaan.

Ik wacht al niet meer op het getreuzel... Tja bij ons thuis ging het ook zo, we mochten van tafel als het bord leeg was. Als mijn ouders allebei klaar waren en het duurde gewoon te lang gingen ze afruimen en dan zat je alleen.
(Als ik het dan nog bonter maakte zat ik daarna met mn bord op de gang of op mn kamer..)
  maandag 29 januari 2007 @ 22:12:11 #67
114177 Diaan73
pi_45807135
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:06 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nee, waarom? Jullie gaan eten, zijn klaar en staan op. Afruimen, afwassen, op de bank zitten, whatever. Misschien wel een: "Kom je er gezellig bij als je klaar bent? Dan zet ik vast koffie/thee."

Als je er bij blijft zitten, geef je haar ook aandacht en 'wint' ze dat weer. Dat lange zitten van haar is ook iets wat deel uitmaakt van dat eetgedoe, dus ook daar moet je niet aan meedoen.
Ik vind dit een erg goed voorstel van MUUS en zeker het proberen waard, lijkt me.
Make love, not war ☮
pi_45807238
Heel goed, hoor. Jij hoeft er toch geen last van te hebben dat ze zit te mutsen aan tafel?

Ik zou het eens compleet negeren en zien wat er gebeurt. Mocht het na een tijd nog zo gaan, mja, dan moet je eens wat dieper gaan graven.
Maar ja, 'ik weet het niet' kan je ook niet zo veel mee he? .
Oi!
pi_45807279
Ja, ik denk dat we het gewoon een tijdje zo kunnen proberen. Gewoon laten mutsen, en proberen dat ik me niet groen en geel erger...
pi_45807369
Ooooh, dat ergeren gebeurt nog wel, heur. . Het is een hele kunst om dat juist niet te laten zien. . Snel aan iets anders denken, slap praatje over iets op tv, denken dat je dit voor HAAR probeert en het groene en gele kleurtje weg laten ebben.

Adem in, adem uit.
Oi!
pi_45807532
Ik ben zo'n vreselijke ongeduld....dat ademen gaat me lukken...
pi_45815005
Ik geef les op het vmbo en daar zie ik veel meisjes die ongezond mager zijn (bmi van 17 en lager), die dus ook ruiterlijk er voor uit komen dat ze niets willen eten (of zo min mogelijk) want stel je voor dat je 1 gram vet krijgt. Ze zien elk rilltje huid als vet etc.
Negeren is niet het devies hier op school, we hebben speciale docenten die zich hier mee bezig houden. Zodra wij als mentoren of docenten zorg en welzijn (of een andere docent) iets opvallends zien, nemen we contact op met deze docenten en wordt de leerlinge voor een gesprek gevraagd. Soms is dat voldoende, vaak ook niet en wordt er deskundige hulp ingeroepen.
De ouders worden er door de mentor van af dag 1 (gesprek met zorgdocecnt) bij betrokken.

ik hoop dat ze snel weer normaler gaat eten.
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 06:48:06 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45815057
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 06:20 schreef Stout het volgende:
Ik geef les op het vmbo en daar zie ik veel meisjes die ongezond mager zijn (bmi van 17 en lager), die dus ook ruiterlijk er voor uit komen dat ze niets willen eten (of zo min mogelijk) want stel je voor dat je 1 gram vet krijgt. Ze zien elk rilltje huid als vet etc.
Negeren is niet het devies hier op school, we hebben speciale docenten die zich hier mee bezig houden. Zodra wij als mentoren of docenten zorg en welzijn (of een andere docent) iets opvallends zien, nemen we contact op met deze docenten en wordt de leerlinge voor een gesprek gevraagd. Soms is dat voldoende, vaak ook niet en wordt er deskundige hulp ingeroepen.
De ouders worden er door de mentor van af dag 1 (gesprek met zorgdocecnt) bij betrokken.

ik hoop dat ze snel weer normaler gaat eten.
dat bedoelde ik idd te zeggen.
pi_45815093
Een bmi van 17 of lager is niet per definitie verkeerd als ze nog in de groei zijn. Dan gelden andere waarden dan bij volwassenen. * poemojn was ook graatmager, maar dan zonder eetprobleem.
pi_45815347
Ze zit nog niet op de middelbare school, dus ik weet niet in hoeverre basisschoolmeiden zich tegenwoordig bezig houden met gewicht..

Ik weet wel waar ze het idee vandaan heeft. Maar ik ga hier verder niemand in een kwaad daglicht zetten dus daar zal ik het dan oook niet over hebben. Het punt is dat zoiets tegen Priscil gezegd wordt en daar tegenover staat dat wij 10 keer moeten zeggen dat het niet waar is.
pi_45815409
Lastig Ticootje.... Ik vind de oplossing van MUUS wel een goeie maar hou haar wel goed in de gaten houden. Het hoeft nu nog geen eetstoornis te zijn maar kan daar wel naar toe ontwikkelen.

Heb net het ziekenhuis gebeld voor de tijd wanneer damien morgen in het ziekenhuis moet zijn maar ik moet na 10 uur even bellen weer want dan pas weten ze wat meer. Nu staan de tijden nog niet gepland
Als ik straks te horen krijg dat het niet doorgaat ga ik flippen denk ik......
pi_45815445
Ik hou het gewoo in de gaten, en verder besteden we er geen aandacht meer aan.

Angel, volgens mij is het niet normaal hoor dat ze een dag van te voren nog geen tijden hebben ingepland.
pi_45815776
Je moet natuurlijk niet zes maanden haar 'negeren' en wachten tot ze instort.

Maar het lijkt mij een logische stap om eerst eens uit te testen of het niet alleen een aandachtsprobleem is, i.p.v. er meteen een arts bij te halen, omdat je er vanuit gaat dat het een eetprobleem is.

'Negeren', praten, boos worden, aandringen, dieper graven, etc.... alles zal de revue passeren. . Wat belangrijk is, is dat je in de tussentijd zelf heel goed blijft letten op signalen.Het is moeilijk, dat weet ik.
Stress, zenuwen, aandacht vragen, angst, een eetprobleem, het kan zoveel zijn.
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:15 schreef Angel22 het volgende:

Heb net het ziekenhuis gebeld voor de tijd wanneer damien morgen in het ziekenhuis moet zijn maar ik moet na 10 uur even bellen weer want dan pas weten ze wat meer. Nu staan de tijden nog niet gepland
Als ik straks te horen krijg dat het niet doorgaat ga ik flippen denk ik......
Nou ja! Da's heel fijn voor je zenuwen. .
Oi!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:09:56 #79
114177 Diaan73
pi_45815983
Angel waarvoor moet Damien naar het ziekenhuis? ik heb het gemist...:@
Make love, not war ☮
pi_45816061
Neus en keelamandelen verwijderen...

Is al een keer uitgesteld... dus als het nu weer niet doorgaat ga ik echt over de rooie
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:21:07 #81
114177 Diaan73
pi_45816160
Ow dat is idd erg frustrerend....

Wij moeten a.s. vrijdag naar KNO-arts... misschien dat Twans amandelen ook verwijderd moeten worden. Waarom worden ze bij Damien verwijderd?
Make love, not war ☮
pi_45816221
Bij Damien is bijna twee jaar terug zijn neusamandel verwijderd maar die is weer terug gegroeid waardoor hij doorlopend verkouden is en zijn keelamandelen moeten eruit omdat hij afgelopen jaar 8!!! keer een keelontsteking ( echte angina) heeft gehad.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:27:50 #83
114177 Diaan73
pi_45816268
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:24 schreef Angel22 het volgende:
Bij Damien is bijna twee jaar terug zijn neusamandel verwijderd maar die is weer terug gegroeid waardoor hij doorlopend verkouden is en zijn keelamandelen moeten eruit omdat hij afgelopen jaar 8!!! keer een keelontsteking ( echte angina) heeft gehad.
Ow okay... ik hoop dat er snel een tijdstip bekend is en veel succes/sterkte bij de operatie/herstel!! Die keelpijn is echt erg.. heeft Twan ook gehad. Niet zo vaak, maar toch.
Make love, not war ☮
pi_45817168
Angel mag hij nu wel anders verdoofd worden?
pi_45819890
Ja nu wel... gelukkig wel.
Mag morgen om 1230 uur melden op de kinderafdeling en dan wordt hij in de loop van de middag geholpen.
pi_45820306
Dat is een hele opluchting he??

Heel veel succes morgen.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:49:09 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_45829848
Tico, ik ben toch wel benieuwd hoe het ging vandaag..

En Damien.. ik hoop dat het doorgaat voor je knul!
Angel, al helemaal voor jou..

[ Bericht 62% gewijzigd door Rijstebuiltje op 30-01-2007 19:30:51 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:22:22 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45833053
Angel, alvast succes morgen voor jou en Damien. Hopelijk knapt hij er goed van op en is de narcose nu minder angstig.

Ticootje, ik ben ook wel benieuwd of het gelukt is vandaag met het blijven ademen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45835864
Ja het ging goed. Dinsdags eten we altijd bij mn ouders. Ze was optijd klaar, stuk vlees, aardappels en een flinke schep groente.
Daarna bleek dat er nog voldoende ruimte over was voor een flinke bak met dubbel vla. Het kan dus wel.
Blijkbaar heeft de straf en het gesprek dus wel degelijk effect gehad. Het is alleen niet leuk om te moeten straffen, het is toch een stuk gezelliger zonder straf.

Vandaag is het trouwens heel goed gegaan hoor. Ze komt weer volop knuffelen (doet ze vaak als ze net op dr kop heeft gehad). Ze heeft lekker haar huiswerk gemaakt.

Heerlijk een goede dag!
pi_45835936
Jeuj, een goede dag. . Zie je, ze kan het wel!
Oi!
pi_45835992
Goed he!
pi_45847460
angel hoe is het gegaan??
pi_45847783
Hij moet nog hoor Ticootje
Ik laat vanavond of morgen wel even weten hoe alles gegaan is met Damien
pi_45847848
Dat is goed, ik zal aan je denken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:43:06 #95
114177 Diaan73
pi_45856395
Hopelijk is het goed gegaan Angel.... En ticootje wat fijn dat het gisteren met het eten beter ging!
Make love, not war ☮
pi_45857113
Were back!!!

Half 1 waren we in het ziekenhuis en na een uurtje ging Damien naar boven. Is op een rustige manier onder zeil gegaan ZONDER gegil, geschop, geschreeuw en dikke paniek.
Half drie mocht ik weer naar de uitslaapkamer komen en kwart voor drie mocht hij mee terug naar de afdeling.
Onderweg naar de afdeling is hij in slaap gevallen weer en heeft tot ongeveer half 4 geslapen nog. Daarna wilde hij een ijsje en moest hij plassen en tussen vier en half 5 kwam de arts nog even langs om te vertellen dat alles goed gegaan was en dat damien mee naar huis mocht.

Hij heeft wonderbaarlijk weinig last van zijn keel al is hij wel nog wat suf van de narcose.
Hij heeft in de auto wel nog gespuugd, geronnen bloed... maar das niet zo vreemd.
Nu ligt hij voor pampus op de bank, maar hij praat wel gewoon alsof er niets gebeurd is aan zijn keel. We hoeven niet terug voor controle ofzow dus de heel is nu verleden tijd
Voortaan gaan de dingen gebeuren in een ander ziekenhuis.

Morgen sprint hij weer in de rondte... daar ben ik van overtuigd.
  woensdag 31 januari 2007 @ 18:47:28 #97
114177 Diaan73
pi_45857946
Gelukkig maar en wat fijn hoe het allemaal gegaan is
Make love, not war ☮
pi_45877654
Ok ik was iets te positief over morgen sprint hij weer rond....

Morgen is nu vandaag en ik heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllll rustig manneke hier zitten.
Hij heeft vanmorgen een parasup gehad van 500mg want meneer had heel veel last van zijn keel ( logisch na een nacht nix drinken...) en enigzins verhoging. Normaal ligt zijn temp rond de 36.5 en nu was het 37.3. Een kwartier na de sup knapte hij wel redelijk op en is hij even meegeweest een boodschapje halen.
water drinken ( uit de koelkast) staat vandaag hoog in het vaandel, evenals vla eten.
Ijsjes wil hij niet Snoepje is er ook ingegaan zonder pijn iig.
Opa en oma komen strax langs dus ik ben benieuwd hoe hij dan gaat reageren.
pi_45877795
ach ja, arme damien. Het is ook niet niets he.. Ik hoop dat ie zich snel weer beter voelt. Lekker veel drinken.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:44:19 #100
114177 Diaan73
pi_45882946
Ach gossie Damien.... lekker even uitrusten/zieken hoor. Misschien en hopelijk gaat het straks wat beter.

Morgen om half 9 met Twan naar de KNO-arts, ben erg benieuwd wat hij te zeggen heeft.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')