abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:20:17 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46157068
Ach, wat is dat toch moeilijk, he. Ik heb het bij Katja ook wel zien gebeuren dat ze persé met kindjes wilde spelen die haar alleen maar een beetje tolereerden. Maar het voordeel van die 1e twee groepen is wel dat er steeds weer nieuwe kindjes bijkomen. Katja heeft inmiddels toch wat nieuwe vriendjes met wie het beter gaat. Misschien dat Freek ook op een gegeven moment nieuwe vriendjes vindt met wie het wat gelijkwaardiger spelen is.

Mijn ervaring is trouwens dat de jongetjes veel liever zijn onderling dan de meisjes. De meisjes zijn echt van die kattekopjes, al.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:23:11 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46157174
Dat zeg ik ook vaak tegen hem hoor. Zo van dan ga je toch lekker met die en die spelen? En daar speelt ie ook heel leuk mee, maar die andere twee blijven trekken op de 1 of andere manier.
En zo druk en "ruig" als Freek eerder was, nu op school zie ik eerder een beetje een confuus mannetje, die het allemaal niet zo snapt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:28:13 #203
37150 livelink
pi_46157354
Zijn die twee jongetjes misschien ook ouder, Leah? Het leeftijdsverschil is best groot vind ik. Die kleine 4-jarigen en die al grote 6-jarigen in één groep. Geen wonder dat je je als 4-jarige maar even wat bescheidener opstelt en toch stiekem opkijkt naar de groten.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:31:21 #204
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46157480
Nee, ze zijn even oud. Het ene jongetje was op de PSZ al zijn vriendje, daarna kwam het andere jongetje erbij Toen Freek en vriendje dus al een maand of drie op school zaten). Maar dat vriendje is weer het buurjongetje van het andere vriendje.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:41:20 #205
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46157905
Ticootje wat erg vervelend en sneu dat Priscil gepest wordt op school. HOpelijk komt de juf maandag met een goede oplossing, vooral voor Priscil en jullie.

Ow die arme Katja.... wat sneu zeg.

Twan gaat op school vooral met een groepje van 2 tot 4 meisjes om. Die vindt hij liever, de jongens zijn te druk... Zo jong als ze zijn, hebben ze al een vast groepje.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:07:48 #206
114177 Diaan73
pi_46256138
Hmmm het lijkt erop dat het knippen van de amandelen mbt het slapen Twan goed heeft geholpen. Zater- en zondag tot 8:30 uur geslapen. Gisteren kwart voor 7 en vanmorgen half 8... dat gaat de goede kant op hopelijk blijft het zo. Heerlijk, ook een veel uitgeruster kind nu. Normaal was hij vaak tussen 5 en 6 uur al wakker smorgens.
Make love, not war ☮
pi_46261580
Diaan wat fijn zeg dat het goed gaat.
De juf van Priscil is weer terug. Er is een gesprekje met de jongen geweest. Bij de volgende keer zullen zijn ouders op school worden verzocht.

Nou ja, het is niet veel. Maar ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46261676
Wat raar Ticootje dat ze nu al geen gesprek aangaan met de ouders!
Hebben ze geen protocol mbt tot het pesten?

Diaan dat klinkt goed!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:19:45 #209
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46261725
Sorry dat ik het zeg hoor Tico, maar tegenwoordig is de kwaliteit van scholen om te janken!
Ik ben zelf ook ooit het middelpunt van treiter- en pesterijen geweest en mijn school heeft daar NOOIT wat aangedaan!

Ze wisten me nog doodleuk te vertellen dat ik dat aan mezelf had te danken dat ik werd gepest!
Ik heb daarop direct besloten van school te gaan daar!

Balen, dat ze er nog niet veel aan doen!
Dat mannetje komt er dan vanaf met een waarschuwing!
Tegenwoordig kunnen ze de jongeren echt niet meer aan!

En Diaan! voorzichtig
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:36:03 #210
114177 Diaan73
pi_46262374
Is het eigenlijk normaal dat bij pesterijen de ouders van de pesters meteen op school worden geroepen? Ik heb eigenlijk geen idee... en gelukkig ook geen ervaring mee. Ik weet ook niet hoe ze dat doen op Twans school trouwens.

Maar het is iig wel goed om een gesprek te hebben gehad met de juf. Had de juf het ook in de gaten gehad? Of is het helemaal langs haar heen gegaan? Hopelijk heeft de jongen aan dat gesprek genoeg gehad om te stoppen met pesten... dat zou voor Priscil wel zo fijn en prettig zijn. Er moet gewoon geen 2e keer komen.

Is het misschien een idee om de ouders van die jongen zelf daarop aan te spreken? Dat kan en mag toch ook?

Vorig jaar is Twan gebeten door een jongetje in zijn klas, dat heeft de juf niet gezien en Twan heeft het niet gezegd. Ik heb het er verder ook niet meer over gehad, jongetjes onderling. Via een andere moeder (met wie ik het erover had) hoorde de moeder van dat jongetje dat hij dat gedaan had en had wel graag een gesprek met mij daarover gewild. Dat is uiteindelijk niet gebeurd, maar is in de klas besproken.

Twan gaat vanavond weer naar zn vader, hopelijk gaat het daar ook goed. Donderdag krijgt hij zn rapport en a.s. maandag hebben we 10-minutengesprek. Ik kreeg vandaag een briefje dat ik werd verwacht voor het koffie/thee schenken die avond van half 7 tot kwart over 9.... was helemaal vergeten dat ik me daarvoor had opgegeven
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:37:05 #211
37150 livelink
pi_46278948
Volgens mij moet elke school inmiddels wel een pestprotocol hebben. Misschien wel een idee om daar eens naar te gaan vragen. Ik vind een gesprekje ook wel wat magertjes eigenlijk, maar wie weet heeft het invloed.
Diaan, fijn dat Twan zo goed lijkt te reageren. Heerlijk dat hij nu wat langer slaapt, zeg.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:50:33 #212
114177 Diaan73
pi_46305528
Inderdaad een idee om eens te vragen. A.s. maandag ga ik koffie en thee schenken bij de 10 minuten gesprekken, misschien kan ik dan wat wijzer worden.

Twan heeft vandaag van zn vriendinnetje 2 rozen en 2 narcissen gekregen met een kaartje voor Valentijn. Zo lief. Gisteren was ze hier en ze zeggen allebei verliefd te zijn op elkaar

[ Bericht 15% gewijzigd door Diaan73 op 14-02-2007 20:05:00 ]
Make love, not war ☮
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:00:26 #213
37150 livelink
pi_46315499
Ach, wat lief, Diaan
Hier hebben Katja en Job allebei een Valentijnskaart gekregen van mijn ouders. Ze zijn altijd zo blij met post
pi_46321317
De ouders worden sowieso op de hoogte gesteld bij de rapport besprekingen.

De juf had niets door. Hij deed het helemaal achter haar rug om. Zodra er nog een keer iets gebeurt, en dan gaat het niet alleen om slaan en schoppen, maar ook onfatsoenlijk taalgebruik, dan moeten zijn ouders op school komen, niet alleen bij de juf, maar bij de directie.

Ik heb gister nog met de juf gepraat, deze jongen heeft al een waarschuwing staan. Bij het minste geringste is het gewoon klaar met deze knul.
pi_46321327
Diaan, wat een superleuke foto!!!

Ik heb er ook zo een van mezelf op die leeftijd....
  zondag 18 februari 2007 @ 21:50:33 #216
114177 Diaan73
pi_46440635
Ik had jullie reacties helemaal (nog) niet gelezen Maar ik vond ze ook erg lief.

Ticootje wel prettig dat hij nu heel goed in de gaten zal worden gehouden.

Twan heeft zn eerste rapport gekregen De "laagste" beoordeling die hij heeft, is voldoende verder alleen ruim voldoende of goed het hoogste dat je kunt halen. En waar hij die voldoende voor heeft? Voor knutselen, knippen en vouwen terwijl hij thuis altijd aan het knutselen/knippen is. :S We snappen er niets van. Morgenavond hebben we 10-minutengesprek. Twan zelf zegt dat hij liever in de bouw- of huishoek speelt. Zal wel denken, thuis knutsel ik al genoeg, ik heb geen zin om dat ook nog op school te doen.

Maar ach het gaat dus gewoon goed op school.
Make love, not war ☮
  zondag 18 februari 2007 @ 22:29:21 #217
37150 livelink
pi_46442160
Ach ja, voldoende is voldoende, toch? Een mooi rapport, hoor. Katja heeft helemaal geen rapport gehad en de voorjaarsvakantie is al begonnen. Ik vind het nu wel een beetje raar
Ik ga het toch maar eens navragen, volgende week.
pi_46449304
Hier al ruim voor de vakantie dus de rapporten, wel leuk hoor !
Lieve foto trouwens

Timo kwam vrijdag ineens op de proppen : mijn voeten doen zeer in mijn geox.... dus ik zaterdag met mijnheer naar de schoenwinkel, voeten opmeten.... en wat bleek hij is van maatje 31 (t moest eigenlijk 30 zijn maar die mevrouw van de winkel zei dat ze dat wat krap vond, dus maar 31 gekocht die wat ruim waren maar wel konden) naar maat 33 gegaan......
Geen wonder dus dat dat kind zere tenen had..... en vooral want je hebt geox.... Nu heeft ie Ecco, mooi in de aanbieding voor amper 30 euro dus ikke weer blij.
Maar dat kindervoeten zo snel groeien, ik wist van merijn wel dat ze hier op grote voet leefden (hij heeft 36/36 met zijn 7 jr) maar zo snel groeien (sinds de kerst) had ik nu ook weer niet verwacht.

Hoevaak checken jullie de schoenen van je kids ? Wij normaal dus elke 3 maanden bij de winkel en elke maand thuis...
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 07:02:55 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46449359
quote:
Op maandag 19 februari 2007 06:09 schreef Stout het volgende:
Hoevaak checken jullie de schoenen van je kids ? Wij normaal dus elke 3 maanden bij de winkel en elke maand thuis...
ik vraag het af en toe, of de schoenen nog lekker zitten.
nu maakt het voor zijn huidige schoenen niet zo uit, die kan je verstellen van 29,5 via 30 naar 30,5.
ze staan alleen na bijna een jaar nog steeds op 29,5
op zich wel fijn, want hij wil alleen maar die schoenen en elk paar andere wordt weer strijd.
ik zou er toch niet aan moeten denken hem elke 3 maanden andere schoenen aan te moeten praten.
dan denk ik dat ik meteen 4 paar dezelfde in oplopende maten zou kopen
  maandag 19 februari 2007 @ 09:20:15 #220
37150 livelink
pi_46450133
Ik help nog met de schoenen aandoen, dus ik merk het wel als ze wat krapper worden, hoop ik.

Wat is er met Geox dan precies. Ik dacht dat hele goede schoenen waren. Job heeft ook Geox schoenen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:59:13 #221
114177 Diaan73
pi_46518404
Twan zat bij de beste 5 van zn klas En hij was de enige jongen en ook nog eens van dat groepje de jongste... juf had niets aan te merken, ging allemaal erg goed.

Wat minder goedgaat, is het slapen. Twee weken is het erg goed gegaan, maar gisteren bij mn ex was het weer 5 uur en vanmorgen bij ons ook 5 uur Hij is wel verkouden, ik hoop dat het daardoor komt. ijdele hoop? Anyway hier zit een halfslapende mams op het werk, want gisterenavond een feestje gehad en lag na half 1 pas in bed. Gelukkig is het niet zo druk

Wat schoenen betreft, wij houden het eigenlijk niet echt goed in de gaten. Ik help hem soms ook nog wel met schoenen aandoen en als we denken dat ze te klein zijn, laten we zn maat opmeten en kopen we nieuwe. Ik heb er eigen geen "beleid" in.
Make love, not war ☮
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:02:46 #222
114177 Diaan73
pi_46586575
Even biechten

Vanmorgen heb ik Twans pyjama kapot (knoopsluiten gewoon opengetrokken) getrokken ik was een beetje boos omdat hij zichzelf niet wilde aankleden toen ik druk was.. ik moest helpen, nou dat heb ik gedaan. Twan huilen, Peaceman boos op mij.... had vanmorgen mn morgen niet zal ik maar zeggen. Toen ik in de trein naar mn werk zat, vond ik mezelf toch wel even een bitch. Twan had namelijk wel netjes zijn bordje op het aanrecht gezet en zn spullen die hij mee wilde nemen naar opa en opa bij elkaar gezocht en in een tasje gedaan. Berouw komt na de zonde... maar het was op dat moment echt even teveel voor me. (ook icm kort geslapen). Toen ik Twan bij mn ouders had gebracht, kreeg ik wel een hele dikke kusknuffel dus Twan was gelukkig niet meer boos op me.
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 21:34:21 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46636864
Diaan Soms plof je gewoon even uit elkaar he?
Ik herken het

Eva is afgelopen week naar de kinderarts geweest voor controle. Haar groei wordt nauwlettend in de gaten gehouden want ze gebruikt nou eenmaal stevige medicijnen die de groei kunnen vertragen. Ze zit helemaal onder de curve, ze is en blijft echt een kleintje maar de kinderarts vond het nog niet zorgwekkend. Ze is nu 113cm.
Klein vinden we in haar geval niet zo heel erg, ze is in haar hoofdje ook klein dus dat past dan mooi bij elkaar.
Longetjes waren netjes, en verder was ook alles prima in orde.

Ze heeft ook een rapport gehad Er staan duidelijke omschrijvingen op wat ze met de leerkracht (ze krijgt 2 x per week echt les) heeft gedaan en ze kan dan scoren in de categorie "doel gehaald" tot "doel niet gehaalld".
De lesstof is onder meer
* kan 30 seconden zonder hulp een puzzel maken*
* kan kleuren herkennen*
* kan antwoorden op vraag/opdracht*
* kan bal gooien/vangen*
En nog veel meer van dit soort kleine taakjes.
Ze had allemaal "doel gehaald* en *doel gehaald met wenig ondersteunig*
Wij zijn trots
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46638848
Lois, wat goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46639008
Lois logisch dat jullie trots zijn
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:31:50 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46639062
Op zo'n rapport mogen jullie ook best trots zijn, Lois!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:33:23 #227
114177 Diaan73
pi_46639115
Ja ploffen, gebeurt gewoon .... maar sindsdien gaat het helemaal super. Met af en toe een irritatie, maar overwegend gaat het erg goed.

Lois, jullie kunnen en mogen ook trots zijn hoor.. Erg goed van Eva.
Make love, not war ☮
pi_46639264
Goed gedaan Eva!

Mag ik even opscheppen over mijn oudste? Hij zit sinds vorig jaar op zwamles en ging regelmatig met grote tegenzin (huilen, buikpijn, paniek) naar zwemles toe en vond het maar niets. Nu is hij de laatste 3 weken ineens zó hard gegaan dat hij als een van de eerste naar het laatste badje mag. Als hij zo doorgaat mag hij over een paar weken afzwemmen
Saartje
pi_46639610
O wat goed joh Maneki!!!
Echt heerlijk als ze met plezier gaan lijkt me!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46639857
Ja echt super! Een pak van mijn hart!
Een kleine 2 maanden teruh twijfelden we nog of het niet beter was als we zouden stoppen met zwemles, nu heeft hij het er over dat hij door wil voor z`n B.
Mijn zegen heeft hij
Saartje
  Jubileum moderator zondag 25 februari 2007 @ 20:03:26 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46668495
Wat goed Maneki Het is zo fijn als ze goed kunnen zwemmen, en helemaal als ze dat met plezier doen

Ik vind jullie reacties op Eva heel erg lief, doet me goed
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 25 februari 2007 @ 20:46:43 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46670402
Wat lekker Maneki!
Ik kan niet wachten tot we hier zo ver zijn.. Beetje erg veel water hier in de wijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 25 februari 2007 @ 20:56:02 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_46670774
wat lekker maneki

met welke leeftijd gaan kinderen op zwemles eigenlijk?
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 21:08:32 #234
114177 Diaan73
pi_46671416
Maneki wat geweldig dat hij af mag zwemmen Ik wacht ook tot de dag dat ik het bericht krijg dat Twan mag afzwemmen.

Twan is met 4 jaar en 1 maand op zwemles gegaan. Maar ik heb begrepen dat het beter is als ze iets ouder zijn. Vanaf 4 jaar mag het in ieder geval.
Make love, not war ☮
pi_46723457
Maneki, wat goed

Hier hetzelfde probleem gehad. Hij zwemt sinds april vorig jaar en vond het niet leuk, vaak huilen en dus vaak op het punt gestaan te stoppen.
Ineens gaat het goed en vindt hij het leuk en gaat met sprongen vooruit

Ik ben gisteren met Damon naar het GGD geweest. Totale checkup voor groep 2 leerlingen.
Alles was goed, alleen is hij wat dun. 21,5 kilo lengte 1.30m

Ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten doen. Hij eet niet zo veel maar wel (bijna) alles en 3 keer per dag.
pi_46723754
Hmjah, als hij goed eet, zal het waarschijnlijk zijn bouw wel zijn
Ik ben maar gestopt me daar druk om te maken, je kunt een kind ook moeilijk overvoeren om aan de standaard van het GGD te voldoen
Saartje
pi_46730376
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:31 schreef lily het volgende:

Ik ben gisteren met Damon naar het GGD geweest. Totale checkup voor groep 2 leerlingen.
Alles was goed, alleen is hij wat dun. 21,5 kilo lengte 1.30m

Ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten doen. Hij eet niet zo veel maar wel (bijna) alles en 3 keer per dag.
Ja, maar kijk eens hoe lang hij is? Hij is nu al 1.30m!

Isabel is altijd lang (werd zelfs altijd veel ouder geschat) en mager geweest. Dat lijfje krijgt dan niet eens de kans om uit te zetten, joh. .
Pas sinds een jaar groeit ze minder hard/normaal en nu heeft ze een heeeeeel klein beetje meer vlees op haar lijf (niet knipperen, anders zie je het nog niet), maar nog steeds is het niet veel.
Ze moet ook niet ziek worden (zoals nu . ), want dan gaan de schouders meteen puntig uitsteken.

Nu is ze ook nog eens net als ik heel erg wit , dus ze ziet eruit alsof ze nooit te eten krijgt.

Damon is lang, eet lekker en hij doet het verder goed. Kortom, niks aan de hand! Je hebt nu eenmaal van die gespierde spijkers er tussen zitten,
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46731762
Hmm, ik lees nu in een ander topic dat Damon ook niet bepaald een topatleet is. Isabel is ook zo onzeker en stuntelig.

Een vriendin zei eens iets over hard groeien en evenwicht, alleen weet ik niet meer wat precies. Volgens mij is Isabel er ook wat op vooruit gegaan wat bewegen betreft sinds ze iets minder hard groeit. Zou dat kunnen of is dat puur toeval?

Nu ziet ze er nog steeds uit als een snelwandelaar als ze rent, maar ze is iets vooruit gegaan met gym. Haar vorige juffen zeiden dat ze iig iets minder onzeker was. Ik heb het idee dat ook de balletlessen haar hierbij erg hebben geholpen, want daar leren ze natuurlijk heel bewust met hun lichaam om te gaan. Haar balletjuf heeft haar in die korte tijd enorm zien groeien.

Conclusie: Damon moet op ballet. .

[ Bericht 0% gewijzigd door MUUS op 27-02-2007 14:51:43 ]
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46732678
hihi, waarom ook niet (ik zie hem nou niet snel op voetbal gaan)..het is nogal een houten klaas.

En over dat witjes, mijn moeder zegt vaak tegen hem: wat zie je toch weer pips, jongen

edit
Hij wordt ook vaak ouder geschat, ze schatten hem vaak 8 (terwijl hij nog 6 moet worden).
pi_46739177
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:19 schreef MUUS het volgende:
Hmm, ik lees nu in een ander topic dat Damon ook niet bepaald een topatleet is. Isabel is ook zo onzeker en stuntelig.

Een vriendin zei eens iets over hard groeien en evenwicht, alleen weet ik niet meer wat precies. Volgens mij is Isabel er ook wat op vooruit gegaan wat bewegen betreft sinds ze iets minder hard groeit. Zou dat kunnen of is dat puur toeval?

Nu ziet ze er nog steeds uit als een snelwandelaar als ze rent, maar ze is iets vooruit gegaan met gym. Haar vorige juffen zeiden dat ze iig iets minder onzeker was. Ik heb het idee dat ook de balletlessen haar hierbij erg hebben geholpen, want daar leren ze natuurlijk heel bewust met hun lichaam om te gaan. Haar balletjuf heeft haar in die korte tijd enorm zien groeien.

Conclusie: Damon moet op ballet. .
Ik had als kind ook wat problemen met evenwicht en motoriek (ik was niet lang trouwens) en mijn moeder kreeg van de schoolarts de tip om veel met mij te ballen. Met andere woorden: een bal overgooien, tegen de muur aan met allerlei spelletjes, tennissen tegen de muur etc.

Daarna is mijn balans ook veel beter geworden.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:39:01 #241
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_46813988
Daan kreeg vandaag een brief mee naar huis, waarin staat dat hij mee mag doen met een 'projectgroep'.
In de bovenbouw was er al een 'projectgroep', voor kinderen die in het reguliere lesaanbod te weinig uitdaging krijgen. Nu is er ook (tijdelijk?) zo'n groep voor groep 3 en 4. Dit groepje gaat dan filosoferen. Ik ben heel benieuwd hoe Daan dat vindt . Ik vind het wel heel fijn dat ze dit soort dingen doen op school!
Ons was al wel verteld dat Daan sowieso mee zou draaien in de projectgroep van de bovenbouw als hij in die groepen zou zitten (dus vanaf groep 5) en ook dat hij dan misschien vanaf groep 4 mee zou kunnen draaien, maar dit is natuurlijk een veel betere oplossing!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:47:44 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46814302
Lois wat goed Eva Super meid !!!

Maniki stoer van de oudste straks lekker zwemdiplloma halen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 19:18:42 #243
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46817230
is tennis niet iets? een vriendin van mij heeft dr zoontje op turnen gedaan. dat vind ik al een grensgeval
ik vind ballet voor jongens een beetje zielig.
pi_46817521
Goed nieuws, Grijs! Ik hoop dat Daan het leuk vindt. Je brengt me wel op een idee. Ik kan ook best weer eens gaan filosoferen met mijn klas.
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 08:43:47 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47005121
Hallo Iedereen,

Hoe "grote" jongens soms ook nog heel klein kunnen zijn

Joey is in februari negen geworden en kreeg gisteren zijn laatste inenting.
Hij was zo zenuwachtig, heeft onderweg naar de GGD allerlei alternatieven bedacht die ze hadden kunnen maken in plaats van een prik.
Eenmaal in het gebouw vroeg hij of ze mensen wel mocht prikken zonder toestemming (tja, toen was ik min of meer natuurlijk het haasje)
We moesten in een rij staan onderweg naar een kamertje waar twee dames op een stoel aan weerskanten van een op dat moment aan de beurt kind zaten en tegelijkertijd de prik zetten.

Toen mijn mannetje aan de beurt was hield hij zich kranig, hij ging staan en keek stoicijns voor hem uit toen ze hem prikten.
Toen hij weg liep was hij spierwit, inclusief zijn lippen, helemaal koud voelde hij aan.
Nou ken ik dit wel van hem, hij kan absoluut niet tegen prikken of bloed en ik was dus ook een beetje bang dat hij van zijn stokkie zou gaan.
We zijn buiten de prikruimte even samen op een stoel gaan zitten tot hij zich weer een beetje beter voelde.

Na een glaasje water zag hij nog steeds erg bleek maar hij wilde naar de auto en naar huis.
Ik heb dus een arm om zijn schouders geslagen en we zijn naar de auto gelopen.
Eenmaal in de auto zei hij met een klein stemmetje: "Mamma, ik krijg door die prik ook zomaar ineens water in mijn ogen" .
In de warme auto knapte hij weer snel op gelukkig.

Ik zei al tegen hem dat hij voorlopig niet meer geent hoefde te worden waarop hij meteen vertelde dat hij had gelezen dat je wel een enting moest als je naar sommige landen op vakantie gaat, maar hij wilde toch al niet naar het buitenland
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:55:41 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47005289
Ik wil graag even iets vragen aan de ouders van kleuters en grotere kinderen en aan de leerkrachten die hier meelezen. Krijgen/kregen jullie kinderen of leerlingen in groep 1 en 2 'schrijfdans'? We waren gisteren op een basisschool gaan kijken voor Maria en de kleuters van groep 2 waren bezig met schrijfdans. Op muziek (klassiek) moesten ze een boom tekenen met grote bewegingen en beide handen tegelijk. In elke hand dus een wascootje, luisterend naar de muziek tekenden ze eerst een stam en dan -afhankelijk van de muziek die ook echt bij de methode hoorde volgens mij- takken, bladeren en appeltjes. Het was echt super om te zien wat daaruit kwam! Allemaal behoorlijk symmetrisch, maar bij alle kindjes zó verschillend! Echt heel leuk. Zo leren ze vanuit grote bewegingen uiteindelijk ook het kleine gepriegel.
Ik ben benieuwd of dit een heel bekende manier van leren is en of jullie er ook ervaring mee hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 08:58:26 #247
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:08:48 #248
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47005525
Heerlijke reactie, ladywrb, bedankt. Ik werk mijn statistieken even bij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:12:55 #249
114177 Diaan73
pi_47005614
Sugar ik ken het niet, kan je helaas ook niet wijzer maken.
Make love, not war ☮
pi_47006112
Sugar, ik ben nooit op een school geweest die zelf schrijfdans gebruikt maar ik ken heb wel van de methode gehoord op de pabo en we hebben 't ook zelf wel eens uitgeprobeerd.

Alle schrijfmethodes die ik bij kleuters langs heb zien komen werken vanuit grote bewegingen, in de lucht schrijven, toe naar kleine bewegingen op papier.
Toen mijn moeder nog bij de kleuters stond liet ze kinderen ook altijd met hun vingers in schelpenzand schrijven bijvoorbeeld. Nou is mijn moeder zo'n echte ouderwetse kleuterjuf. De huidige kleuterjuf slaat het voorbereidende gedeelte vaak over en gaat meteen naar potlood en papier.
Nu mijn moeder in groep drie staat ziet ze dat kinderen in het begin van het jaar vaak geen goede motoriek hebben wat betreft schrijven en dan gaat ze maar weer terug naar het schelpenzand eerst om de letters te schrijven. Alle letters in de lucht schrijven voordat het schrijfschriftje er bij komt etc.

Hoewel één leuke en goed methode bij de kleuters nog weinig zegt over de rest vind ik het een pluspunt van de school dat ze op zo'n leuke manier met voorbereidend schrijven bezig zijn Suug.
Syllables govern the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')