abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 15:04:26 #151
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_46007950
succes morgen Diaan met Twan, hopelijk gaat het allemaal lekker voorspoedig....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_46016516
Succes morgen Diaan met Twan, dit is echt snel!!!!!

Wij moeten morgen weer urine langsbrengen van Bo. En als ze er niks in vinden word het 24 uur op de kweek gezet.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:04:17 #153
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46018158
Katja en Bo in de ziekenboeg, wat zielig/vervelend. En vervelend ook om niet te weten wat ze hebben. Ik ben ervan overtuigd dat het weer ook meespeelt. De bacteriën en virussen gaan maar niet dood met dit kwakkelweer. In ieder geval hoop ik dat de huisarts wat meer duidelijkheid kan geven.

@Grijs: ik weet niet of er nog verder op getest gaat worden. Ik weet wel dat de school bezig is een soort van certificaat te halen om hoogbegaafde kinderen te kunnen begeleiden, dus misschien dat ze er wel iets mee doen. Zal morgen eens aan mn ex vragen.

Ja het gaat idd snel, maar goed ook denk ik. Twan is helemaal trots en loopt overal te verkondigen dat hij morgen naar het ziekenhuis moet aldus mijn ex, waar Twan nu is. Hij associeert het met ijsjes eten en cadeautjes krijgen. Prima zo... beter dan dat hij er erg bang voor is.

* heeft cadeautjes wel klaarliggen

[ Bericht 39% gewijzigd door Diaan73 op 06-02-2007 12:03:20 ]
Make love, not war ☮
pi_46033741
Succes vandaag. Heb je wel verteld dat het pijn doet Diaan. Ik zou dat wel doen, gewoon eerlijk over zijn.

Bo dr urine was weer ok, het word nu 24 uur op de kweek gezet, morgen weer bellen. We zijn allemaal een beetje op inmiddels van de gebroken nachten.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 11:23:25 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46034669
kan je bo geen extra vitamine c pilletjes geven of cranberrysap laten drinken?
en ook wat meer water laten drinken.
dan spoelt de boel goed door.
pi_46034869
Wij hebben hier de kauwvitamine van davitamon. Ik heb zoiets van een aanvulling op de vitamines kan toch geen kwaad? Zo heeft ze wel meer weerstand tegen griep en verkoudheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46035337
O ik geef ook davitamon voor kidneren. En nu op advies van de dokter extra vit c en extra drinken deden we al.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:01:32 #158
114177 Diaan73
pi_46035861
Zow (alweer) een tijdje thuis. Hij ging om 8:45 naar binnen en om 8:50 ofzo mocht ik alweer naar hem toe. Zo stoer als hij naar binnen ging, zo zielig kwam hij er weer uit. Rond 10 uur waren we weer thuis. Hij heeft veel pijn bij slikken, maar hij slaapt lekker nu. Om de 3 kwartier maak ik hem wakker om 2 slokjes te laten drinken. Ik vind het wel erg zielig hoor... heb het met hem te doen. Hopelijk voelt ie zich snel weer beter.

VOlgens mij heeft mn ex (daar was hij tot en met gisteren) hem wel op de pijn voorbereid, maar het valt denk ik altijd in de praktijk tegen.

Fijn trouwens dat de urine van Bo goed was
Make love, not war ☮
pi_46036025
Ja ach, het is zo sneu. Maar gelukkig voelen ze zich al snel weer beter. Het is beter dan steeds ziek zijn.

Hier vandaag naar de tandarts geweest, Priscil had niets. Ze kreeg wel 7 fillings? (bescherming?)(geen fluor) Ze vond bij haar vorige tandarts fuor behandelingen altijd lekker. Maar volgens onze tandarts is fluor achterhaald. Dus hij heeft iets anders. Maar dat vond ze dus flink smerig.

Verder hebben we een verwijzing voor de ortho!! Er gaat een beugel in, mooie tandjes maken! Ik ben zo blij dat ik mn verzekering daar al op had afgestemd.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 13:20:05 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46037897
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben hier de kauwvitamine van davitamon. Ik heb zoiets van een aanvulling op de vitamines kan toch geen kwaad? Zo heeft ze wel meer weerstand tegen griep en verkoudheid.
dat is niet helemaal waar ticootje.
er zijn vitamines waarvan een overdosering zeker niet gezond is.
hoe dat precies zit, moet ik even nazoeken, maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.
pi_46037980
Maar als je gewoon de aangegeven hoeveelheid van de verpakking aanhoudt dan is dat toch geen overdosering?

Met normaal eten krijg je niet altijd alle vitamine binnen, toch?
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 13:27:28 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46038106
http://www.voedingscentru(...)de+door+te+veel.htm.

ik weet eerlijk gezegd niet beter dan dat wanneer je gewoon gezond en gevarieerd eet, je alles naar binnen krijgt wat je lijf nodig heeft.
maar ach, wat de wetenschap gisteren beweerde, is vandaag weer achterhaald en morgen denken ze er weer anders over.
pi_46038139
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 13:29:03 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46038154
hoe kan dat nou? ik zit er net nog op te kijken
pi_46038155
pi_46038200
Te veel kan schadelijk zijn

In sommige gevallen is overmatig gebruik van bepaalde vitamines en mineralen schadelijk. Een grote hoeveelheid vitamine A kan vergiftiging veroorzaken met symptomen als hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid, vermoeidheid en afwijkingen aan ogen, huid en skelet. Bij zwangere vrouwen kan teveel vitamine A zelfs schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Overmatig gebruik van vitamine D kan kalkafzettingen overal in het lichaam veroorzaken. Ook een teveel aan ijzer kan mogelijk schadelijk zijn.

Een teveel aan vitamines is bijna altijd het gevolg van overmatig gebruik van vitaminesupplementen. Wie een vitaminepreparaat wil gebruiken, wordt aangeraden een multivitaminepreparaat te nemen in een dosering van ongeveer de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Daarmee krijgt het lichaam ruim voldoende, maar niet te veel binnen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 13:31:05 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46038222
dan maar zo:
quote:
Vitamines en mineralen

Schadelijke effecten van te veel vitamines

Voor een aantal vitamines is vastgesteld dat een te hoge inneming schadelijk kan zijn. Dit betreft met name vitamine A, betacaroteen, D, E, C en B-6. Ook zijn voor niacine en foliumzuur ongewenste effecten van een te hoge inneming bekend, maar dit betreft alleen speciale (synthetische) vormen van het vitamine zoals die in supplementen of in verrijkte producten zouden kunnen voorkomen. In de onderstaande tabel zijn de voornaamste schadelijke effecten voor de vitamines en de vastgestelde bovengrenzen van een ‘veilige’ inneming vermeld.

Vitamines en toxiciteit (giftigheid)

Vitamine Ongewenste effecten bij te hoge inneming

Vitamine A (retinol)

Beta-caroteen

(provitamine A)
Verhoogde hersendruk (baby's); leverschade; vruchtafwijkingen tijdens de zwangerschap; verhoogd kans op heupfractuur AB*: 800 mcg (1-3 jr) tot 3000 (volw.) mcg/d

Aanwijzigingen voor verhoogd risico op longkanker bij rokers bij gebruik als supplement (in synthetische vorm bij doseringen van meer dan 10 mg/per dag). Dit geldt niet voor beta-caroteen (carotenoïden) dat van nature in groenten en fruit zit. Er is geen AB* voor beta-caroteen vastgesteld.

Vitamine D (calciferol)
Hypercalcemie (kalkafzetting in zachte weefsels); misselijkheid, zwakte AB: 25 mcg (< 1 jr) tot 50 (volw.) mcg/d

Vitamine E (tocoferol)
Vertraagt de bloedstolling bij personen die antistollingsmiddelen (warfarine) gebruiken AB: 300 mg/db

Vitamine K (fyllochinon, menachinon)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 500 mg/d (K-1)

Thiamine (B-1)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 10 mg/d

Riboflavine (B-2)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 5 mg/d

Niacine (B-3)
Bloedvatverwijding (opvliegers, ‘flushing’) AB: 35 mg/dag (geldt alleen nicotinezuur)

Pantotheenzuur (B-5)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij hoge doseringen

Vitamine B-6 (pyridoxine)
Neurotoxiciteit AB: 5 mg (1-3 jr) tot 25 mg/d (volw.)

Biotine
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot 100 mcg/d

Foliumzuur (B-11)
Niet bekend voor natuurlijk foliumzuur (voedingsfolaat), wel mogelijke maskering hematologische effecten vit B-12 tekort door synthetisch foliumzuur (PMG); idem uitlokking neurologische symptomen. AB: 0,2 mg (1-3 jr) tot 1 mg/d (volw.)

Vitamine B-12 (cobalamine)
Niet bekend; geen ongewenste effecten gezien bij doseringen tot tenminste 1 mg/d

Vitamine C (ascorbinezuur)
Darmirritatie (diarree); verhoogde kans op niersteenvorming bij personen die daar gevoelig voor zijn.

AB: 2 g/dag (VS), in EU niet AB vastgesteld, wel is aangegeven dat bij hoeveelheden >1 g/d darmklachten kunnen optreden.

* AB = aanvaardbare bovengrens

De bovengrenzen in de tabel zijn, voor zover beschikbaar, ontleend aan ‘position papers’ van het Comité voor de menselijke voeding van de Europese Unie, en overgenomen van de nieuwe Nederlandse Voedingsnormen van de Gezondheidsraad. Daarnaast zijn gegevens ontleend aan de nieuwe Amerikaanse voedingsnormen (Dietary reference intakes) waarin eveneens ‘aanvaardbare bovengrenzen van inneming’ (‘tolerable upper intake levels’) zijn opgenomen. Meer informatie over veiligheidsnormen van voedsel.

dinsdag 6 februari 2007 @ 21:11:17 #168
114177 Diaan73
pi_46054352
Kleine update wat Twan betreft: het gaat naar omstandigheden heel goed met hem. Vandaag al een toetje gegeten en heel wat slokjes drinken gehad. Vanavond was hij zelfs weer wat aan het stoeien met Peaceman. Hij heeft nu nog een beetje pijn met slikken, zegt ie. Hij is donders verwend met cadeautjes.

Net nog even een zetpil gegeven en hij ligt nu lekker in bed. Hopelijk komt hij de nacht lekker rustig door, moet hem nog wel even wakker maken om wat drinken te geven. Maar ik heb een drinkbeker in zn bed gelegd, als hij daaruit gedronken heeft, laat ik hem lekker slapen.
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 21:12:41 #169
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46054418
Dat mag ook wel, even lekker verwennen! Hij knapt lekker op Diaan, fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:16:36 #170
114177 Diaan73
pi_46054587
Hij zegt zelf ook dat hij heel veel mooie cadeautjes heeft en verwend wordt. maar hij knapt gelukkig idd lekker op en dat is erg fijn.
Make love, not war ☮
pi_46129972
Priscil wordt weer gepest op school. Zo vervelend. We hadden haar juist van een school afgehaald vanwege pestgedrag van haar buurjongen. Nu zit er dus weer een ventje in haar klas die haar tot pispaal maakt. Ze is ook gewoon veel te lief, ze laat het allemaal maar gebeuren. Maar goed omdat ze dus niet reageert op pesten is het niet leuk meer, nu wordt ze dan geschopt en geslagen.

Ik heb nu school maar even gebeld, maar haar eigen juffrouw is ziek. Dus maandag even bellen en even langs gaan om te praten. Ik ga wel vragen of ze heel snel willen ingrijpen, want ik heb zo vreselijke hekel aan kinderen die pesten. Als die jongen toch doorgaat moet hij maar naar de andere groep. Ik vind het echt niet normaal dat ze nu wordt geslagen en geschopt.

Vorige keer was ze het pispaaltje omdat haar buurjongen/neefje haar gewoon echt niet mag. Maar die jongen heeft nogal een grote bek en kreeg dus een groot deel van de klas mee. Het mooie was toen ook nog dat de pesterijen thuis gewoon door gingen.

Ik hoop dat als we er snel genoeg bij zijn dat dit in de kiem gesmoord kan worden.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 09:40:13 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46131033
wat erg voor dr.
ik hoop dat de juffrouw er korte metten mee maakt.
ik ben vroeger vanaf de brugklas ook vreselijk gepest.
het heeft vooral de eerste jaren van het voortgezet onderwijs tot een hel gemaakt. wat later is het wel afgezwakt, maar het heeft me vreselijk onzeker gemaakt.
jeuken je handen niet, ticootje?
o als ze aan mijn kind komen, ben ik in staat te moorden. serieus
pi_46131716
Ja mijn handen jeuken enorm, ik moet me echt inhouden om niet naar school te gaan en die gozer eens flink de oren te wassen.
Ik haat pesters! Ze hebben geen idee wat ze doen.

Ik zal Priscil wel even vragen of ze nog iets overhoud aan het slaan en schoppen. Blauwe plekken gaan op de foto.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:34:04 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46132279
hou je wel in je achterhoofd dat geestelijke deuken erger kunnen zijn dan de lichamelijke?
pi_46132375
Ja tuurlijk, maar dat is niet te zien. Met uiterlijk kan ik echt iets nu.

Ik vind het echt zo erg. Ik ga gewoon even een gesprekje doen.
Ik wil graag weten hoe ze het denken op te lossen. En ik wil ook dat het per direct ophoudt. Zo niet dan plaatsen ze die jongen maar naar een andere groep. Het lijkt mij niet dat geweld wordt getolereerd.
Priscil heeft al wel gezegd dat hij al vaak op zn lazer heeft gekregen, maar dat boeit hem dus niet. Maar er zijn denk ik vast wel passende straffen te vinden.

De fotos wil ik hebben zodat ik mijn verhaal kan bevestigen en dat ze de noodzaak ervan inzien om in te grijpen. Als school niets doen of te weinig doet, kan ik dan aangifte doen van mishandeling? Dit gaat wel iets verder dan pesten eigenlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:40:20 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46132421
ik zou in dat geval idd even met het politiebureau bellen voor informatie

ik zit me hier gewoon plaatsvervangend boos te maken , kan me over zoiets toch zo opwinden
pi_46132504
Ja ik ben ook echt laaiend. En dat zo'n muts van school aan de telefoon dat ze er nu ook niets mee kan, en dat ik maandag dus maar moet terugbellen voor een afspraak. Dat terwijl vandaag mijn lieverd dus weer de dupe is van de pesterijen...

Echt het slaat gewoon nergens op. Rotjong...
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:45:54 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46132545
kan je niet gewoon zo de klas instappen en even spreektijd vragen?
gewoon de klas vragen waar ze mee denken bezig te zijn? of ze zich wel realiseren wat ze priscilla aandoen?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:46:11 #179
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_46132553
Ticootje, geen idee eigenlijk wat je eraan kunt doen, maar goed dat je direct ingrijpt. Het is zo zonde van je lieve meissie dat ze gepest wordt omdat ze niets terug doet. Helaas zijn er altijd van die ellendige kinders bij die dat leuk vinden blijkbaar. Heel veel sterkte en hopelijk kan ze gauw weer met plezier naar school.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:49:33 #180
81992 Githa
pi_46132648
Je kunt sowieso de wijkagent vragen wat de beste stappen zijn ticootje, daar zijn ze voor.
En natuurlijk in gesprek met de school!

Heel veel succes en een dikke voor je dochter.
Het is zo vreselijk als ze gepest worden en het ergste is dat ze uit de situatie halen vaak niet helpt. Als ze eenmaal die ervaring hebben gehad nemen ze een houding aan die het op ze af roept.
Niet dat dat het rechtvaardigd natuurlijk, maar ze worden een makkelijk doelwit.
Ik hoop dat de school hier een duidelijk beleid in heeft en ze snel weer met plezier naar school kan gaan.
pi_46132649
Ja zo zie je eigenlijk maar je kan beter een assertief kind hebben. Tegenwoordig worden lieve kinderen alleen maar de dupe van de kinderen met een grote bek.

Ik snap er werkelijk geen reet van. Vroeger werd je gepest als je niet de goede kleren aan had. Sinds Priscil bij ons woont doen we er echt alles aan om haar er hip uit te laten zien. Ze heeft nooit kapotte of vieze kleding aan en draagt altijd merk kleding. Ik heb ook echt geen idee waar ze mee gepest wordt..

Tja en het plezier in school wordt zo wel goed verpest, eerst de ene school nu deze weer. En ik ga haar niet nog een keer van school halen. Ze had het al zo moeilijk vorige keer. Eindelijk ging het nu lekker, (ze was ook nog een keer blijven zitten, dus weer een andere klas) Komt dit weer.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:51:17 #182
81992 Githa
pi_46132712
Ik zou dat dus echt niet pikken Ticootje, ik zou terug bellen en eisen dat je vandaag nog een gesprek wil omdat je niet langer tollereerd dat je kind mishandeld wordt door een medeleerling!
Dat recht heb je gewoon en daar moeten ze maar tijd voor maken!

Dat zal ze tevens doen inzien dat de situatie ernstig is.
pi_46132809
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Maar aan de andere kant ga ik toch liever een gesprek aan met haar eigen juf. Maar ik had wel verwacht dat de muts even met haar vervanger ging praten over de situatie. Maar goed "ze kon er nu niets mee" en Priscil moet vandaag nog een keer de pesterijen ondergaan. En maandag ook dan. Maar ik denk dat ik maandag dan maar vrij neem, ik heb toch veel overuren. Dan hou ik Priscil gewoon thuis tot er een oplossing is.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 10:59:04 #184
81992 Githa
pi_46132932
Dat gesprek met haar eigen juf kun je altijd nog doen. Ik denk dat het belangrijk is voor jou en pricilla dat je het gevoel hebt dat er iets gebeurd en je kan je eerste emoties kwijt in het gesprek. Daarbij is de school dan al wat beter op de hoogte en kan vast wat observeren en doorspelen naar haar eigen juf als ze terugkomt. dan is die ook gelijk beter op de hoogte als ze met jullie het gesprek in gaat.
Daarbij vind ik het antwoord dat ze er nu even niks mee kunnen on-acceptabel! Ze moeten daar een beleid over hebben, een plan van aanpak want dit zal heus niet het eerste geval zijn.
Pfff, ik kan plaats vervangend boos worden hoor, maar kom op he! zoiets moet direct aangepakt worden, ookal is de oplossing niet direct nabij, zo voel je je toch niet serieus genomen!
pi_46133012
Nee ik voel me ook niet serieus genomen.
Ik was eigenlijk meer stom verbaasd, dus vandaar dat ik maar niets meer heb gezegd. Zeker nu het pesten weer actueel is, wordt er door scholen vrij laconiek op gereageerd.
pi_46133231
Ik zou zo gewoon op de stoep staan daar hoor. Wat nou wachten tot maandag. En was ze bang om naar school te gaan trouwens? Anders had ik ze nog thuisgehouden ook.
Ik zou direct in gesprek gaan met de directie als de vervangster niks voor je wilt doen. Dit is toch niet iets om mee te wachten.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:10:42 #187
81992 Githa
pi_46133283
Met Jessie eens is.
Kom op klim in die telefoon Ticootje, laat je dochter zien dat dit niet normaal is, geef een voorbeeld hoe je voor jezelf op moet komen
pi_46133306
Ja eigenlijk is dat wel zo. Ik ga zo mn man maar even bellen. Misschien dat hij nog even wilt bellen. Ik ben niet echt assertief genoeg.

Ik heb ook serieus telefoonvrees.

Grote bek maar een superklein hartje.
pi_46133336
Het gaat om je kind en je handen jeuken toch. Kom op, doen!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46133346
Dan ga je er gewoon naartoe. Dat die juf er niks mee doet vind je niet goed, moet je er wel zelf iets mee doen!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:14:53 #191
81992 Githa
pi_46133384
Ik kan het me heel goed voorstellen Ticootje, maar wat kan er mis gaan? als je hakkelt of emoties hebt aan de telefoon benadrukt dat alleen de situatie, helemaal niet erg dus.
Je man laten bellen kan natuurlijk ook, maar wel belangrijk dat het gebeurd denk ik.
Daarbij is het voor Pricilla ook erg goed als ze hoort/weet dat jij voor haar opkomt en wel direct en ziet hoe je assertief moet zijn.
pi_46133434
Ik heb mijn man even gebeld, die gaat in de pauze gelijk bellen. Dan zitten ze toch in de kantine. Mijn ventje laat zich niet zomaar afschepen, kom niet aan zn kleine meisje....

Ik ben gewoon ook veel te lief. Ik laat ook eigenlijk alles maar toe.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:22:38 #193
81992 Githa
pi_46133554
Het is ook niet niks en zo moeilijk om op te lossen, waar begin je.
pi_46133642
Ja het is echt een moeilijk iets. Meestal maak je het erger door er aandacht aan te besteden, maar als ouders zijnde ga je toch niet hulpeloos toekijken.

Ik kan dat jong wel iets aandoen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 11:28:02 #195
81992 Githa
pi_46133682
Ja, is ook zo.... je kunt je kind ín de situatie niet helpen. Je kunt alleen preventief te werk gaan en je kind weerbaarder maken.
School moet daar ook een duidelijk standpunt innemen.
pi_46133741
Ja maar het kan ook gewoon in het kind zelf zitten. Priscil zal gewoon niet van zich af slaan. Ze heeft opzich wel haar mondje bij, maar iemand met een flinke grote bek begint ze niets tegen. Ze slaat dan gewoon dicht. Ze verweert zich gewoon niet.

Hoe moet ik haar dat aanleren, en als ze iets terug zal zeggen, maakt ze het waarschijnlijk nog erger.

Het is aan school om de jongen te straffen voor zijn gedrag.
pi_46135878
nou, mijn man heeft even gebeld. Er wordt vandaag met de kinderen gesproken. Maandag wordt de juf op de hoogte gebracht en zal zij het verder afhandelen. Maandag wordt mijn man gebeld over hoe en wat.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:04:28 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46154075
Wat een nachtmerrie voor jullie, Ticootje. Echt, daar kan ik zo bang voor worden dat mijn kinderen gepest gaan worden of zelf pesters worden. Kon je ze maar altijd klein houden en veilig bij je. Maar helaas, je moet ze die boze buitenwereld insturen. Ik ben zelf vroeger ook gepest, maar heb nooit iets verteld aan mijn ouders. Ik wilde hen er niet bij betrokken hebben. Ik hoop dat het gesprek maandag iets oplost. Sterkte ermee voor jullie alledrie!

Katja kwam vanavond thuis met de mededeling dat B. (vriendinnetje) jarig was en dat ze morgen naar haar feestje ging. Ze was echt helemaal blij. Maar ik heb absoluut geen uitnodiging gezien, dus ik zei voorzichtig tegen Katja dat ze niet naar het feestje kon, omdat ze niet uitgenodigd was. Katja was helemaal verdrietig, huilen met dikke tranen. Katja heeft B. namelijk wel op haar feestje uitgenodigd en heeft kennelijk voetstoots aangenomen dat ze dan ook terug zou worden uitgenodigd. Nadat ze was uitgehuild zei ze dat ze geen feestje meer wilde geven als ze 6 jaar werd, en dat ze nooit meer kindjes uit de klas die ze kende wilde uitnodigen op haar feestje. Het heeft haar echt diep geraakt. Daar brak mijn hart ook wel een beetje van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 21:21:24 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46154783
Ach arme Katja, ik krijg er helemaal tranen van in mijn ogen. Wat onvoorstelbaar sneu, en wat lijkt me dat moeilijk om uit te leggen Livelink....

Ticootje wat is pesten toch afschuwelijk! Hebben ze geen pestprotocol op school, waarin staat wat ook vervangende leerkrachten gelijk kunnen doen e.d.?
Arme meid, weer opnieuw slachtoffer. Heb je al eens gedacht aan een of andere cursus waarin ze wat weerbaarder wordt gemaakt? Een soort assertiviteitstraining zodat ze niet meer te lief over zich heen laat lopen? Want blijkbaar is ze gewoon te lief.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:12:56 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46156783
Och wat sneu voor Katja... En voor Priscilla ook.

Freek wil graag met twee jongetjes spelen, die hem dan wel mee laten spelen, maar ook niet meer dan dat. Ik zie Freek dus steeds maar hoopvol achter ze aan hobbelen, tig keer zijn keuzeplaatje (ze moeten zelf een activiteit kiezen dmv een plaatje op een bord) veranderen omdat ie anders iets anders aan het doen is als de bewuste jongetjes, en iedere dag is er wel een voorvalletje (met zand naar 'm gegooid, geduwd. aan zijn jas getrokken). Allemaal nog niet zo heel erg, en hij moet het ook leren, om zichzelf te verweren, maar ik vind het heel moeilijk. Ik wil het niet erger maken als het is, dus ik luister naar hem,en we praten wat zonder het beladen te maken, en hij gaat nog steeds zonder problemen naar school (alhoewel ie vanmorgen echt geen zin had).

Maar ik vind het zelf zo moeilijk, en ik ben zo bang dat ik mijn eigen dingen onbewust op hem overbreng eigenlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leah op 10-02-2007 08:45:36 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')