abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 maart 2007 @ 10:46:18 #251
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47008074
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:43 schreef senesta het volgende:

Eenmaal in de auto zei hij met een klein stemmetje: "Mamma, ik krijg door die prik ook zomaar ineens water in mijn ogen" .
Achgos, tis ook wat die inentingen. Ik kan me mijn laatste zelfs nu nog herinneren! Rotprikken.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 10:54:03 #252
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47008297
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Sugar het volgende:
Heerlijke reactie, ladywrb, bedankt. Ik werk mijn statistieken even bij.
wat wil je ervan weten dan?
het is iets wat ik me herinner van een hele tijd geleden in groep 2. veel grote vellen papier met kringels en cirkels als voorbereiding op het schrijven.

en van mezelf: het heeft ooit onderdeel uitgemaakt van creatieve therapie. ik kan het niet goed omschrijven.
hele grote vellen papier, in allebei de handen een potlood, verschillende soorten muziek en dan naar gevoel krassen en cirkelen.

zo beter?
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:57:36 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_47008409
Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijke week gehad.

Priscil heeft 5 dagen skiles gehad, en dat ging heel goed. Aan het begin van de week had ik zoiets van "waar moet het heen?", maar achter de "meester" ging het heel erg goed. Op de vrijdag had ze een wedstrijd, en had ze de bronze medaille gewonnen. (Alle kinderen kregen sowieso brons, en ze was 3e van de drie, maar toch). Woensdag was er een snowboarder tegen haar aan geboard, helaas pindakaas voor haar skistok, we hadden gelukkig al reserve stokken. Priscil lijkt het ongeluk gewoon aan te trekken. Meestal is een ongeluk het gevolg van haar eigen onoplettendheid, maar in de andere gevallen kan ze er echt niets aan doen, maar het is wel altijd zij.

Maar goed, heerlijke week, veel sneeuw en volgend jaar is al geboekt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 10:57:41 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47008416
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Sugar het volgende:
Heerlijke reactie, ladywrb, bedankt. Ik werk mijn statistieken even bij.
nou sorry hoor, ik dacht, als ik dat zeg krijg ik later wel een gerichtere vraag
pi_47008460
Wat grappig, Sugar.

Vorige week woensdagmiddag kwamen de kinderen 10 minuten later naar buiten. Toen ik aan Damon vroeg waarom ze zo laat waren zei hij; we hadden schrijfdans

Dus ja ze doen aan schrijfdans maar nee ik weet /wist niet wat het is (en van de vragen aan D werd ik ook niet wijzer)
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 10:59:18 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47008471
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef Ticootje het volgende:

Priscil heeft 5 dagen skiles gehad, en dat ging heel goed. Aan het begin van de week had ik zoiets van "waar moet het heen?", maar achter de "meester" ging het heel erg goed. Op de vrijdag had ze een wedstrijd, en had ze de bronze medaille gewonnen. (Alle kinderen kregen sowieso brons, en ze was 3e van de drie, maar toch). Woensdag was er een snowboarder tegen haar aan geboard, helaas pindakaas voor haar skistok, we hadden gelukkig al reserve stokken. Priscil lijkt het ongeluk gewoon aan te trekken. Meestal is een ongeluk het gevolg van haar eigen onoplettendheid, maar in de andere gevallen kan ze er echt niets aan doen, maar het is wel altijd zij.

had ze zelf niets?
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:01:25 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_47008539
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

had ze zelf niets?
Ja de stok was tegen dr neus gekomen, maar niets ernstigs. Vooral heel erg geschrokken. Ze heeft bij het skieen een helm op, voor de zekerheid. Nu weten we gelijk waarom dat ook al weer was.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:10:20 #258
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47008808
Lady-wrb, het was niet kwaad bedoeld, het klonk zo droog en nikszeggend.
Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ervan wil weten, maar ik wilde het gewoon delen en wie weet vielen er nog zinnige dingen over te zeggen. En zoals reese.com dingen toevoegt, dat vind ik gewoon leuk om te lezen.

Lily, hahaha, nu weet je tenminste wat je zoon doet. En dat ie niet jokt als ie zoiets vaags als schrijfdans zegt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47009372
Blij dat je mijn post nog wel interessant vond Sugar. Bedacht me dat het weinig over schrijfdans ging eigenlijk.

Over schrijfdans zelf weet ik te weinig om de methode goed te kunnen beoordelen maar het lijkt me een hele leuke en goede manier van voorbereidend schrijven.
Er is trouwens een website van de methode maar je kent vast zelf het begrip google ook al

De rest was gewoon een toevoeging om te laten zien dat eerst grof en dan fijne motoriek belangrijk is wat betreft schrijven. Fijn dat je dit juist zo meegemaakt hebt bij de kijkmiddag want vaak kom je er pas als ze 5 zijn achter wat ze nu allemaal aan schrijven doen bij de kleuters.

Nog één ding dat ik wil melden over schrijven...
Leer je kind kleine letters. Daar beginnen ze mee in groep 3, hoofdletters komen pas in groep 4 aan de beurt.
En als we dan toch over letters bezig zijn. Benoem ze met de zachte klank, niet de harde. Dus eh i.p.v. ee. Dat is namelijk de manier waarop de letters in een woord klinken en op die manier klopt de hakken en plakken methode. Als je een woord hakt met de harde klanken komt er geen zinnig woord meer uit als je het weer aan elkaar plakt. Probeer zelf maar eens

Tot zover mijn bemoei modus. Het laatste is gewoon iets wat vaak voorkomt als een kind aan zijn ouders naar letters en lezen gaat vragen. Ouders gaan verkeerd benoemen en het moet in groep 3 weer afgeleerd worden. En ouders schrijven zelf ook nogal eens in hoofdletters. Vooral om hun kind voor te doen omdat een E makkelijker zou zijn dan een e voor een kleintje.

* reese.com smeert 'm weer uit dit topic
Syllables govern the world
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 11:46:14 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47009903
luca heeft overigens nooit schrijfdans gehad. daar begonnen ze met lijntjes trekken, golfjes tekenen kringeltjes tekenen. dus allemaal heel klein.
nou was zijn fijne motoriek al knudde, hier kreeg hij helemaal dikke frustratie van. daar had schrijfdans wel wat voor geweest
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 12:53:51 #261
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47012000
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:46 schreef Yoni het volgende:

[..]

Achgos, tis ook wat die inentingen. Ik kan me mijn laatste zelfs nu nog herinneren! Rotprikken.
Ja, het zijn inderdaad ook rotdingen, al heb ik er nooit zo heftig op gereageerd als hij.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 12:55:22 #262
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47012043
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:46 schreef lady-wrb het volgende:
luca heeft overigens nooit schrijfdans gehad. daar begonnen ze met lijntjes trekken, golfjes tekenen kringeltjes tekenen. dus allemaal heel klein.
nou was zijn fijne motoriek al knudde, hier kreeg hij helemaal dikke frustratie van. daar had schrijfdans wel wat voor geweest
Joey heeft in groep 3/4 nog extra aandacht gehad hiervoor, moest hij inderdaad ook weer golfjes e.d. tekenen.
Zijn handschrift is overgens nog steeds knudde, ik denk dat hij dokter word.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47014827
hih hier nog een voor de optie dokter dan, Merijn heeft ook een geweldige motoriek voor schrijven *not* dus ik oefen me suf, blij dat ik nog keurig aan elkaar schrijf zoals hij nu leert.....
En ik moet zeggen, het oefenen helpt wel Eindelijk kunnen we een a (ah)en een o (oh) onderscheiden....
Hier leren ze trouwens gelijk aan elkaar schrijven.... om t nog wat moeilijker te maken volgens mij
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:28:14 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47015376
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef Ticootje het volgende:

Ik snap je situatie heel goed, het is allemaal verdrietig. en hoe ironisch het lijkt inderdaad ook altijd zij..
Maar probeer daarom juist de leuke dingen te benadrukken. de goede dingen en de focus van de "pech" dingetjes af te halen. Voor haar, maar ook voor jullie.
Denk niet och arme ze trekt het ongeluk aan , of waarom zij, maar probeer het om te zetten naar , ze vinden je gewoon zo leuk dat ze tegen je aanbotsen per ongeluk. Dat maakt het al minder beladen en ook zeker voor priscilla dat ze mniet het idee gaat krijgen dat ze een "onbenul is want ze trek alleen ongeluk aan"
Kinderen voelen nl soms ook best goed "gedachten/gevoelens" van de ouder/verzorger aan.

( en neem de voorbeelden aub gewoon als simpele voorbeelden )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:15:58 #265
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_47019317
Als je meer over schrijfdans wil weten:
http://www.schrijfdans.nl/

En ook een site die kritiek heeft op schrijfdans:
http://www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?item=edu04schrijfdans
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:27:44 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_47019747
Daan vond het filosoferen gisteren wel leuk! Hij kwam enthousiast uit school, maar heeft verder niet zoveel verteld. Hij vertelt sowieso weinig over wat hij op school doet en wat hij daarvan vindt, maar ik kan het meestal wel merken aan hoe hij uit school komt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:41:35 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_47020294
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik snap je situatie heel goed, het is allemaal verdrietig. en hoe ironisch het lijkt inderdaad ook altijd zij..
Maar probeer daarom juist de leuke dingen te benadrukken. de goede dingen en de focus van de "pech" dingetjes af te halen. Voor haar, maar ook voor jullie.
Denk niet och arme ze trekt het ongeluk aan , of waarom zij, maar probeer het om te zetten naar , ze vinden je gewoon zo leuk dat ze tegen je aanbotsen per ongeluk. Dat maakt het al minder beladen en ook zeker voor priscilla dat ze mniet het idee gaat krijgen dat ze een "onbenul is want ze trek alleen ongeluk aan"
Kinderen voelen nl soms ook best goed "gedachten/gevoelens" van de ouder/verzorger aan.

( en neem de voorbeelden aub gewoon als simpele voorbeelden )
Priscil zit echt een beetje in de kluns fase. Alles gaat stuk of raakt kwijt.. Vandaar dat ik het zei.
pi_47020464
ik zit zelf op de Pabo, en daar hebben we ook een aantal keer met schrijfdans gewerkt...
Het lijkt er steeds meer in te komen want in mijn stage in groep 3 heb ik het ook met de klas gedaan en daar kenden ze het inderdaad ook niet. Een leuke variant ipv wasco is met scheerschuim op de tafels, een feest voor de kinderen! (en het vlekt niet en is zo opgeruimd )
  Jubileum moderator woensdag 7 maart 2007 @ 20:15:10 #269
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47028257
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:27 schreef Grijs het volgende:
Daan vond het filosoferen gisteren wel leuk! Hij kwam enthousiast uit school, maar heeft verder niet zoveel verteld. Hij vertelt sowieso weinig over wat hij op school doet en wat hij daarvan vindt, maar ik kan het meestal wel merken aan hoe hij uit school komt.
Ik zou toch zweren dat ik op je eerdere berichtje had gereageerd. ik was het echt van plan maar het is zeker niet gelukt.
Ik vond het zo bijzonder om te lezen, filosoferen op die leeftijd. Ik had het er nog met Jeroen over, waar zouden ze het over hebben, hoe zouden ze dat bespreken etc.
Geweldig dat hij het zo leuk vond.

Ik krijg van Eva elke dag in het schriftje geschreven wat ze die dag hebben gedaan, en wat er voor bijzonders gebeurd is. Ik begrijp uit jouw en andere verhalen dat je op de lagere school echt afhankelijk bent van wat de kinderen vertellen?
Dan mag ik Iris vast wel gaan trainen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:24:33 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47028696
En in het begin vertellen ze dus niks . (althans, die van mij niet, maar ik hoor het ook van anderen). Heel vreemd vond ik dat, dat je geen overdracht meer hebt. Nu vertelt Freek iets meer, maar dan nog mondjesmaat, of hij zegt dat ie geen zin heeft om erover te praten...
Wel kregen we onlangs een cd mee, met foto's van de afgelopen maanden. Erg leuk, kun je toch een beetje zien wat ze zoal doen.

Als er iets bijzonders is schiet de juf je trouwens wel aan hoor, als het goed is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:34:18 #271
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_47029143
ja Lois, da's echt wennen hoor, van Storm wist ik ook altijd heel veel via het schriftje en bij Sverre, die nu naar de gewone basisschool gaat, mis ik regelmatig info. Of ze zijn met een ''projectje'' bezig en we zitten al op de fiets en is er ineens paniek want er mocht nog een knuffel mee of iets dergelijks :-) Maar het directe contact met de juf is toch wel heel anders. Wij moeten hier de kleintjes ook altijd in de klas brengen, dus als er iets is heb je direct contact. En ik blijf regelmatig vragen wat of hij op school heeft gedaan, soms krijg ik antwoord, vaak ook niet. Maar nu mist Sverre waarschijnlijk ook vrij veel, want we zijn er pas geleden achter gekomen dat hij erg slecht hoort.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_47029684
Hier vertellen ze gelukkig veel, al verveeld timo zich mateloos en neemt ie nu de puzzels van thuis maar mee (500 stukjes is zijn record tot nu toe) en doen we thuis veel werkjes die hij leuk vind en uitdagend. Gelukkig ziet de juf het wel en probeert ze te roeien met de riemen die ze heeft maar ja
En merijn verteld altijd wat ie gedaan heeft, welke letter geleerd of geschreven etc
En we hebben echt regelmatig contact met de juffen dus dat scheelt (tot en met groep 3 moeten ze hier in de klas gebracht worden)
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:24:00 #273
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47031411
Hier ook in de klas brengen hoor. Maar ze moeten allemaal de juf een hand geven (vind ik trouwens heel prima!), maar van een praatje komt dan ook vaak niet zoveel terecht.

Freek heeft trouwens een losse tand . Ik vroeg me af of dat niet wat vroeg is? Hij wordt in mei 5. Het is echt wisselen, hij is niet gevallen ofzo. Hij was helemaal in paniek, ik heb de tandenfee maar uit het stof geklopt , en hem ervan overtiugd dat ie echt niet naar de tandarts hoeft, en dat het ook niet komt omdat ie slecht gepoetst heeft.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 21:56:54 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47033045
luca was ook heel vroeg met de eerste twee tanden. hij was net 5
daarna werd het angstvallig stil en op het moment dat ik dacht dat hij de rest van zijn leven met zijn melktanden moest doen, was de rest in 3 maanden gewisseld. tussen die eerste 2 en de rest zat ruim anderhalf jaar
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:07:02 #275
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_47037026
Ja, Lois, ik zou Iris maar vast gaan trainen!
Nee hoor, hier worden de kinderen t/m groep 2 in de klas gebracht en in groep 3 tot de herfstvakantie. Dan heb je inderdaad even tijd om de juf te spreken. Nu spreek ik de juf regelmatig even aan bij het ophalen en we gebruiken de mail als we dat nodig vinden. Ook worden de ouders van de school wekelijks geïnformeerd door de leerkrachten waar ze mee bezig zijn.
Maar ik vind het soms best moeilijk dat ik zo weinig zicht heb op wat er zich in de klas afspeelt, terwijl dat voor hem best een grote plaats inneemt. Ik heb ook het idee dat ik vaker aan de juf vraag hoe het gaat dan de andere ouders. Nou kan ik dat wel voor mijzelf goedpraten (Daan is een zorgleerling en bovendien gaat hij minder lang naar school dan de overige kinderen van zijn klas, dus ik heb minder tijd dan de andere ouders om daar aan te wennen), dus daar maak ik me niet zo druk over .

Wat snel Leah! Maar je doet er weinig aan, he?
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:09:55 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47037205
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef Grijs het volgende:

Wat snel Leah! Maar je doet er weinig aan, he?
nee, je doet er niets aan . Vond het alleen zo zielig omdat ie totaal niet voorbereid was. Hij dacht echt dat er iets helemaal mis was, het zieltje .
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:17:23 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_47037548
Arme Freek. Katja is nog niet aan het wisselen, maar heeft zoveel wisselende kindjes in de groep dat ze al helemaal weet wat het is en regelmatig aan mij vraagt wanneer zij nou grote-mensen-tanden krijgt.

Ik krijg hier trouwens ook heel weinig informatie vanuit Katja en ook heel weinig van de school zelf. En ik durf ook niet zo goed naar de juffrouw toe te stappen. Er zwermen altijd zoveel moeders omheen, je moet er echt voor vechten om daar tussen te komen en dat doe ik niet graag.
Gelukkig vertelt Katja aan Job wel heel veel over school de laatste tijd, dus stiekem luister ik dan een beetje mee om een beeld te krijgen.

Ik heb vanavond nog wel even aan Katja gevraagd of zij ook schrijfdansen deed, maar daar moest ze vreselijk om lachen want "dat bestaat helemaal niet, mama!"

Hier dus geen kennis van schrijfdans, Sugar
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:22:22 #278
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47037760
Van de juffen krijg ik wel info hoor, ik probeer me alleen wel selectief door de zwermen te ellebogen idd . Maar als ik het nodig vind dan doe ik dat wel hoor, het zijn nl altijd dezelfde moeders die daar staan te beppen, kan me nou niet voorstellen dat ze allemaal een probleemkind hebben .
pi_47040088
Sugar, nog even over die schrijfdans. Ik heb stage gelopen op een school waar schrijfdans gegeven werd. Het was groep 1/2
De kinderen daar vonden het allemaal erg leuk om te doen. Ze vertelden mij toen de school begon al dat ze vandaag schrijfdans hadden.
Ze gingen op muziek dingen schrijven in de lucht, heel erg groot, later werden er lange stukken papier uitgerold en gingen de kinderen daarvoor staan.
Op de muziek moesten ze dan tekenen wat ze eerst in de lucht hadden gedaan.
De keer dat ik er was waren zij ook bezig met de boom.
Ik vond het erg leuk om te zien en de kinderen vermaken zich er goed mee.
Het is helaas al even geleden dat ik er stage heb gelopen en ik was het eigenlijk alweer vergeten, dus veel meer informatie dan dit kan ik je ook niet geven.
E.
pi_47042479
We krijgen wel wat informatie dmv een a-4tje per week in een map (het weekweetje). Die map krijgen ze dan op vrijdag mee. Hier staat heeeel summier wat ze per dag gedaan hebben.

Alle andere zaken moet ik toch via Damon zien te krijgen en dat lukt niet zo goed.

Ik vroeg hem gisteren naar de schrijfdans nav Sugar's vraag. Wat is dat nu precies, Damon?

Ja eh pfffff, weet ik niet....

Is dat iets als....zus en zo...

Damon: neehee, is te lastig om uit te leggen. Vraag maar aan de juf.

pi_47042783
mooi opmerking Lily ! Zo zou merijn ook reageren over schrijfdans. Ik weet wel dat ze hier inde groepen 3 de ruitenwisser doen om de fijne motoriek te steunen.

Tanden wisselen : Merijn was ook net 5, die is nu 7 en heet er 8 uit, de rest schijnt weer even te duren. Timo heeft er 2 uit en 2 los dus dat gaat best rap.

Timo is al de hele week ziek, griep, hij begint nu eindelijk wat op te knappen en speelt weer wat. Hij hoest nog wel alsof ie 80 is en zijn hele leven 2 pakjes per dag heeft gerookt...
pi_47050659
tanden wisselen: Priscil is bijna 12 en is nog niet klaar met wisselen. Laatste 2 melkkiezen moeten nog. Wel beginnen we al met de ortho. Ik heb net de rekening binnen gekregen wat een verbouwing zoal kost...pfff
pi_47087582
Damon heeft vanochtend zijn verjaardag op school gevierd. Was leuk maar Damon weet zich met al die aandacht geen raad en gaat dan gek doen
Hij reageert dan ook niet meer serieus op vragen van de juf.

Ik kreeg hem dan ook niet fatsoenlijk op de foto

† In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 12:53:27 #284
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:56:49 #285
37150 livelink
pi_47088110
Damon, gefeliciteerd!! Wat is hij al groot, zeg. Ook vergeleken bij de andere kinderen van zijn klas.
pi_47088308
Dank je (hij is zondag pas "echt" jarig)

morgen kinderfeestje

Ja, livelink, hij steekt een kop boven zijn klasgenootjes uit (met nog een ander jongetje dat net zo groot is).
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:07:58 #287
37150 livelink
pi_47088455
Succes morgen. Wat ga je doen en hoeveel kindjes komen er?
pi_47090920
We (papa van Damon en ik) gaan met 7 jongens naar een indoor speelparadijs.

Daarna thuis met de kinderen frieten bakken
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:39:26 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47092095
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:11 schreef lily het volgende:
We (papa van Damon en ik) gaan met 7 jongens naar een indoor speelparadijs.

Daarna thuis met de kinderen frieten bakken
kinderland ?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:55:08 #290
37150 livelink
pi_47092682
Klinkt goed, maar wel erg druk. 7 jongetjes

Ik ging Katja net ophalen van school. Normaal moet ze naar de BSO, maar omdat ik vrij ben kon ik haar nu zelf ophalen. Vanochtend vroeg was ze al helemaal enthousiast en zei tegen iedereen dat ze samen met haar mama vanmiddag allemaal leuke dingen ging doen. Uiteindelijk wilde ze koekjes bakken. Dus ik alles in huis gehaald en al voorbereid. Kom ik op school zegt ze doodleuk dat ze bij een vriendinnetje wil gaan spelen

Ik begrijp het wel, die kans krijgt ze ook niet zo vaak omdat ze 3 dagen per week naar de BSO moet en 1 middag naar zwemles, maar ik vond het stiekem toch wel jammer.
pi_47094801
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef _evenstar_ het volgende:
kinderland ?

Jammer livelink. Toch ook weer leuk voor haar (vind ik toch ook belangrijk, dat ze elders spelen)

Ik herken het trouwens wel...('s morgens willen ze niet afspreken en 's middag weer wel enzo..)

[ Bericht 13% gewijzigd door lily op 09-03-2007 16:21:09 (spelfout) ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 16:20:17 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47096020
ga je toch morgen samen ontbijt maken ofzoiets?
(of hou je van uitslapen)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:31:05 #293
37150 livelink
pi_47096416
Ja, het komt ook wel goed hoor. Die koekjes lopen niet weg.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:11:20 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47100017
is dat kinderland ook een beetje geschikt voor een ukje van 14 maanden ?
pi_47100729
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
is dat kinderland ook een beetje geschikt voor een ukje van 14 maanden ?
hmm, tja, grotere kinderen hebben er duidelijk meer aan maar dat is natuurlijk logisch.

Er zijn wel van die grote apekooien met ballenbakken erin. Die zijn wel erg leuk. Schoenen uit en samen met je kindje erin. Ook zijn er carrousels waar je samen in kunt.
Als je gaat zou ik wel een dag of ochtend uitkiezen waar het minder druk is zodat ze niet overhoop wordt gerend door grotere kinderen.

Het is gratis tot 2 jaar trouwens (jij moet dus wel betalen).
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:38:38 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47100758
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:37 schreef lily het volgende:

[..]

hmm, tja, grotere kinderen hebben er duidelijk meer aan maar dat is natuurlijk logisch.

Er zijn wel van die grote apekooien met ballenbakken erin. Die zijn wel erg leuk. Schoenen uit en samen met je kindje erin. Ook zijn er carrousels waar je samen in kunt.
Als je gaat zou ik wel een dag of ochtend uitkiezen waar het minder druk is zodat ze niet overhoop wordt gerend door grotere kinderen.

Het is gratis tot 2 jaar trouwens (jij moet dus wel betalen).
ah oke ik neem je even mee naar speeltuinbankje
  Jubileum moderator dinsdag 13 maart 2007 @ 20:20:29 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47241057
Wij hebben wederom versteld gestaan om/door Eva. Ze heeft nl. alweer de waterpokken! Ik dacht dat dat niet mogelijk was als je het eenmaal hebt gehad (en goed ook) maar bij Eva kan gewoon alles lijkt wel.
Het is (nog) beperkt gebleven tot billen en buik maar vlak voor het naar bed gaan klaagde ze ook al over jeuk op haar hoofdje.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47241730
Je kan waterpokken 2 keer krijgen, meestal als je het de 1e keer krijgt op jonge leeftijd (onder een jaar) of wanneer het de 1e keer niet zo ernstig is.
Ook bij verminderde afweer kan het soms zo zijn dat je na 1 keer niet genoeg antistoffen opbouwt en het een 2e keer krijgt.

Beterschap voor Eva!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:37:17 #299
37150 livelink
pi_47241758
Alweer waterpokken
Ik wist ook niet dat dat kon. Nou heeft ze er hopelijk niet al te veel last van. Had ze de eerste keer veel last, Lois?
  Jubileum moderator dinsdag 13 maart 2007 @ 20:39:00 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47241824
Ze was toen 2 jaar en nog wat maanden, en toen zat ze goed onder. We hebben toen heel veel havermoutbadjes ingevoerd en dat hielp goed. Echt heel erg ziek was ze er niet van toen. Laten we hopen dat het zo blijft nu want ze wil wel gewoon naar school morgen
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')