abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46028709
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Je moet het op waarde schatten, nee natuurlijk. En ik heb nog nooit een spirituele openbaring gehad op paddo's Of iets gehad wat er ook maar op leek, dus daar komt het niet vandaan. Het is zeker iets waar je voorzichtig mee moet zijn. En trouwens, er zijn genoeg gekke mensen op de aarde die hetzelfde geloven als jij, dus wat is het verschil daarin? Wat een ander gelooft zou in geen geval consequenties moeten hebben voor iemand die hetzelfde gelooft maar er op een andere manier mee omgaat. Als iets misbruikt wordt door een bepaalde groep mensen, waarom zou dat een reden zijn om diezelfde kracht niet te gebruiken voor jezelf. Alleen misschien zoals ik, zonder rituelen of mechalomane ideëen, lekker kleinschalig. Zodra je op een punt komt dat je denkt dat je te ver gaat moet je stoppen. Of beter nog, zoek de grens niet op als je denkt dat je er niet mee om kan gaan. Whatever. Het is geen woestenij daar, vol met demomen en kwaadwillende wezens. Dat is bangmakerij, doe gewoon rustig dan komt het wel goed.
Nee ik wil er niks meer mee te maken hebben, heb nu zoveel mooiers dan al dat vage gedoe. Echt vervelend dat ik het niet over kan brengen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 02:26:50 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46030085
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik wil er niks meer mee te maken hebben, heb nu zoveel mooiers dan al dat vage gedoe. Echt vervelend dat ik het niet over kan brengen
God heeft geen gekozen volk, en je hebt het wel over gebracht hoor, anders was de discussie niet zo lang door gegaan. Het klopt gewoon niet voor mij. Wat een rare god hebben we dan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 februari 2007 @ 03:56:00 #203
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46030540
ik had het al eens een keer gezegd ik zal het nogmaals herhalen..

• er staat hier geen onzin, ik respecteer iedereens zijn mening, maar;

1.er is geen goed/fout zoals jij / iemand dat ziet: iemand die een ervaring heeft meegemaakt en of het nu laat ik even een vb nemen bijv. een grafitty is..verder is het om het even..kan "gestraft" worden op twee manieren..misschien wel meer zelfs, maar laat ik er er even twee noemen..

• rechtssysteem
  • persoonlijke kwelling/cq geweten

bij die 1ste is het heel duidelijk je wordt in de bajes gezet..bij die tweede echter..en deze kan allerlei oorzaken hebben: van het opblazen van gevoelens tot de maatschappij die zich ergens mee "bemoeid" bestraft de persoon zichzelf dusdanig dat deze in een bepaalde trance van denken terrecht komt en deze klaarblijkelijk gelijk kan staan aan wat men in de bijbel zou noemen: de hel..

echter een maatschappij hoeft niet per definitie over een persoon te beslissen..immers het leven wat een persoon heeft behoort niet toe aan de maatschappij, maar simpelweg aan zichzelf. Als iemand zo-ook paddo's ofzo heeft gebruikt en daar een bad-trip mee heeft gehad..of weet ik veel wat wil dat nog niet zeggen dat het allemaal over en uit is..in dit leven is het vallen en opstaan...misschien dat je lang blijft staan, misschien niet..ik vind persoonlijk dat je de ergste extremen(Ali) er nu wel uitpakt..terwijl dat haast nergens opslaat..bangmakerij kun je het idd ook wel noemen..mensen die "slechte" dingen gedaan hebben..of "goede" belonen/straffen zich op een manier die hun past..de wereld is hun gedachten en zij spiegelen deze voor..

De maatschappij velt een oordeel terwijl een persoon juist met het loslaten van emoties bezig kan zijn omdat dit nodig is in het reincarnatieproces. Terwijl het karma wordt losgelaten op heel veel vlakken verdwijnt daarmee het "foute" gevoel..en wat "fout" is..iemand is bezig iets "los-te-laten" om er lering uit te trekken en te "veranderen".

--toegevoegd..mensen die bepaalde zaken "beter" weten moeten eerst maar es naar zichzelf kijken! Net of zij allemaal zo "heilig en goed" zijn voordat ze oordelen/vooroordelen hebben of wat dan ook!

ps het bijbelverhaal is copy-paste gedrag..en een oorsprongverhaal wat door 1 oor komt/wordt verteld komt er veel anders uit via iemand anders..en dat gaat zo verder..moet jij maar eens een verhaal van "10 bladzijdes" gaan voordragen aan een vriend van je..die vertellen het door aan 10 anderen en de laatste schrijft het op..haha wat je dan zult krijgen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Normalneo op 06-02-2007 04:29:52 ]
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
    pi_46036718
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij de creatie als god ziet, terwijl dat de creator zou moeten zijn. Het is heel subtiel.
    Dat is inderdaad het verschil hier. Ik zie zowel de creator als het gecreëerde als goddelijk. Alles dus eigenlijk om het kort te zeggen.
    quote:
    En wat voor illuminati kringen bedoel jij
    Specifieke groepen zou ik niet kunnen noemen maar elke groep of elk individu wat zijn eigen waarheid boven die van een ander zet is in mijn ogen gevaarlijk. Dit soort spirituele ideeën willen nog wel eens bij sommige mensen doorslaan in een overtuiging dat alles zo is zoals zij het zien. Maar dit kan net zo goed voorkomen bij religies als in spirituele en paranormale kringen.
    pi_46037061
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tja dat is het dus wel. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=reiki+kracht+van+de+zon&meta=
    Ja de betekenis klopt ook wel maar het verband reiki->zon->zonnegod->duivel klopt niet. Je legt een verband tussen een Egyptische cultuur en reiki, wat uit Azië komt oorspronkelijk.

Verder kan ik zo'n verband ook wel andersom leggen. Wist je dat in veel Nederlandse kerken de zon afgebeeld staat op het plafond? Vooral kerken die in de Middeleeuwen zijn gebouwd hebben dit. Het verwijst naar de hemelvaart van Jezus en zijn terugkeer naar God. De zon staat dus symbool voor dat heilige moment. Was zijn hemelvaart dan ook duivels omdat daarvoor het symbool van een zon gebruikt wordt?
    quote:
    Die verbanden leggen is heel simpel. Als je wat dit betreft verwijzingen/symbolen naar de zon/zonnegod als belangrijk centraal iets/iemand tegenkomt weet je al bijna zeker hoe laat het is.
    Zoals ik al zei, de zon staat symbool voor meer dingen. Dit verschilt vaak per religie en cultuur.
    quote:
    Hoe kunnen jullie je hier in vinden eigenlijk? http://www.gnostic-jesus.com/
    [..]

Doen jullie in principe niet hetzelfde?
    Ja in principe wel. Ik herken veel zaken uit de gnostiek in mijn eigen wereldbeeld. De teksten waarop de gnostiek is gebaseerd (de dode zee rollen geloof ik?) zijn dan ook waarschijnlijk voor een groot deel ongewijzigde teksten en geven een idee weer waarvan ik denk dat Jezus het vroeger echt zo bedoeld heeft. Helaas zijn deze teksen nooit erkent door het gevestigde Christendom. Het spreekt het simpelweg te veel tegen.
    pi_46037605
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 12:43 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja de betekenis klopt ook wel maar het verband reiki->zon->zonnegod->duivel klopt niet. Je legt een verband tussen een Egyptische cultuur en reiki, wat uit Azië komt oorspronkelijk.

Verder kan ik zo'n verband ook wel andersom leggen. Wist je dat in veel Nederlandse kerken de zon afgebeeld staat op het plafond? Vooral kerken die in de Middeleeuwen zijn gebouwd hebben dit. Het verwijst naar de hemelvaart van Jezus en zijn terugkeer naar God. De zon staat dus symbool voor dat heilige moment. Was zijn hemelvaart dan ook duivels omdat daarvoor het symbool van een zon gebruikt wordt?
    De cultuur is misschien anders maar het geloof hetzelfde, er zijn ook praktisch dezelfde goden en mythologie alleen een ander sausje. Het is allemaal oorspronkelijk babylonisch.

Dat over die kerk ligt er een beetje aan. Hoe is de zon afgebeeld, is dit duidelijk als occult symbool en zijn er meerdere occulte symbolen of is het slechts een zon? Sommige kerken barsten van de occulte invloeden en satanische symbolen, ook nu zijn die invloeden er nog. Er zijn meer rare dingen aan de hand dan je in eerste instantie zou denken.
    quote:
    Ja in principe wel. Ik herken veel zaken uit de gnostiek in mijn eigen wereldbeeld. De teksten waarop de gnostiek is gebaseerd (de dode zee rollen geloof ik?) zijn dan ook waarschijnlijk voor een groot deel ongewijzigde teksten en geven een idee weer waarvan ik denk dat Jezus het vroeger echt zo bedoeld heeft. Helaas zijn deze teksen nooit erkent door het gevestigde Christendom. Het spreekt het simpelweg te veel tegen.
    Maar wat moet er dan gebeuren met heel het zondenverhaal? Dat wordt gewoon overgeslagen.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 13:47:05 #207
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46038710
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Maar wat moet er dan gebeuren met heel het zondenverhaal? Dat wordt gewoon overgeslagen.
    Op zich klinkt het mij logisch in de oren dat hoe vroeger de geschriften zijn gemaakt hoe dichter deze op 'de waarheid' zitten. dus het feit dat zonden worden overgeslagen in deze geschriften kan je ook beschouwen als een teken aan de muur dat (erf)zondes niet bestaan zoals ze bekend staan in de bijbel. Ik bedoel, als Jezus het al had over een innerlijke kracht en deze wordt weggelaten in de uiteindelijke bijbel dan merk je toch dat er censuur is gepleegd?
    Vrijheid
    pi_46039116
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 13:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich klinkt het mij logisch in de oren dat hoe vroeger de geschriften zijn gemaakt hoe dichter deze op 'de waarheid' zitten. dus het feit dat zonden worden overgeslagen in deze geschriften kan je ook beschouwen als een teken aan de muur dat (erf)zondes niet bestaan zoals ze bekend staan in de bijbel. Ik bedoel, als Jezus het al had over een innerlijke kracht en deze wordt weggelaten in de uiteindelijke bijbel dan merk je toch dat er censuur is gepleegd?
    De bijbel draait om zonden, het vergeven daarvan en opnieuw geboren worden, en Jezus die voor onze zonden gestorven is. Me dunkt dat het er wel in thuis hoort.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 14:20:00 #209
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46039721
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 14:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De bijbel draait om zonden, het vergeven daarvan en opnieuw geboren worden, en Jezus die voor onze zonden gestorven is. Me dunkt dat het er wel in thuis hoort.
    Tja, weer terugvallend op mijn twijfel over de waarheidsgehalte in de bijbel. Jezus is/was een bijzonder persoon, klaarblijkelijk want we lullen nog steeds over hem. Dat Jezus minstens heeft geleeft is zo goed als bewezen, wat er in zijn leven is gebeurt staat wijdopen voor discussie. En dat de bijbel verkondigt dat hij voor onze zondes is gestorven komt er bij mij helemaal niet in. Welke dwaze God laat zijn kinderen vanaf de geboorte zondaar zijn? God is dan geen liefde, verre van, God heeft dan geen baard maar een klein zwart snorretje. Dat is eigenlijk de bron van mijn afwijzing van enige religie die aangeeft dat je in zonde bent geboren en enkel via een kerk absolutie kan krijgen. Als de kerken nou zouden zeggen van 'nee, je bent niet goddelijk maar zolang jij niets raars uitvreet heb je geen zonden aan je broek hangen' Dan had ik nog zoiets gehad van 'Swa' Maar dat is niet zo dus ik ben verder gaan zoeken.
    Vrijheid
    pi_46039985
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 14:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Tja, weer terugvallend op mijn twijfel over de waarheidsgehalte in de bijbel. Jezus is/was een bijzonder persoon, klaarblijkelijk want we lullen nog steeds over hem. Dat Jezus minstens heeft geleeft is zo goed als bewezen, wat er in zijn leven is gebeurt staat wijdopen voor discussie. En dat de bijbel verkondigt dat hij voor onze zondes is gestorven komt er bij mij helemaal niet in. Welke dwaze God laat zijn kinderen vanaf de geboorte zondaar zijn? God is dan geen liefde, verre van, God heeft dan geen baard maar een klein zwart snorretje. Dat is eigenlijk de bron van mijn afwijzing van enige religie die aangeeft dat je in zonde bent geboren en enkel via een kerk absolutie kan krijgen. Als de kerken nou zouden zeggen van 'nee, je bent niet goddelijk maar zolang jij niets raars uitvreet heb je geen zonden aan je broek hangen' Dan had ik nog zoiets gehad van 'Swa' Maar dat is niet zo dus ik ben verder gaan zoeken.
    Nee niet voor de kerk, de kerk kan er volledig buitenstaan. Verder offert God zijn énige zoon op voor ónze zonden, is dat niet het ultieme gebaar van liefde voor ons?
      dinsdag 6 februari 2007 @ 14:46:57 #211
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46040465
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee niet voor de kerk, de kerk kan er volledig buitenstaan. Verder offert God zijn énige zoon op voor ónze zonden, is dat niet het ultieme gebaar van liefde voor ons?
    Als dát werkelijk gebeurt is, wat ik dus ten strengste betwijfel, dan zou dat een mooi offer zijn, maar om daar nou 2000 jaar over te aanbidden en het over te laten gaan van ouders tot kinderen tot in de eeuwigheid, mwoah. Nee.

Misschien was het gewoon tijd voor Jezus om terug te gaan, niks geen zonden, bericht is gebracht en doe ermee wat je wilt.

God is almachtig, iedereen zegt het en het staat overal geschreven. God heeft ons vrije wil gegeven. Een wil kan pas vrij zijn als er geen consequenties aan hangen, God heeft de mensheid gecreëerd met al zijn mogelijkheden en verbiedt daarna om die mogelijkheden te benutten. Als God zo feilloos is als beweerd wordt is het geen foutje van hem dus zijn wij gemaakt zoals we horen te zijn. Hij zet ons eigenlijk in een opgevoerde BMW met alles erop en eraan op een race-circuit en verteld ons daarna doodleuk dat je maar 30 mag rijden. Where's the love in that?
    Vrijheid
    pi_46041551
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 14:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Als dát werkelijk gebeurt is, wat ik dus ten strengste betwijfel, dan zou dat een mooi offer zijn, maar om daar nou 2000 jaar over te aanbidden en het over te laten gaan van ouders tot kinderen tot in de eeuwigheid, mwoah. Nee.

Misschien was het gewoon tijd voor Jezus om terug te gaan, niks geen zonden, bericht is gebracht en doe ermee wat je wilt.

God is almachtig, iedereen zegt het en het staat overal geschreven. God heeft ons vrije wil gegeven. Een wil kan pas vrij zijn als er geen consequenties aan hangen, God heeft de mensheid gecreëerd met al zijn mogelijkheden en verbiedt daarna om die mogelijkheden te benutten. Als God zo feilloos is als beweerd wordt is het geen foutje van hem dus zijn wij gemaakt zoals we horen te zijn. Hij zet ons eigenlijk in een opgevoerde BMW met alles erop en eraan op een race-circuit en verteld ons daarna doodleuk dat je maar 30 mag rijden. Where's the love in that?
    Ja er zijn consequenties omdat het verkeerd is, illusies die tot zonde lijden. Als je dat toch wil betaal je de prijs maar. En je bmw is eerder een verlaagd golfje 3 met dikkere bumper en uitlaat zodat het heel wat lijkt.

Veith zegt: als reincarnatie echt was zouden de leefomstandigheden in India al veel beter moeten zijn, na al die cycli van reincarnatie en vergoddelijking etc. Waarom is het daar dan zo'n puinhoop?
      dinsdag 6 februari 2007 @ 16:06:43 #213
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46043134
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 15:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja er zijn consequenties omdat het verkeerd is, illusies die tot zonde lijden. Als je dat toch wil betaal je de prijs maar. En je bmw is eerder een verlaagd golfje 3 met dikkere bumper en uitlaat zodat het heel wat lijkt.

Veith zegt: als reincarnatie echt was zouden de leefomstandigheden in India al veel beter moeten zijn, na al die cycli van reincarnatie en vergoddelijking etc. Waarom is het daar dan zo'n puinhoop?
    Oeh, daar is: [Brainfart] Wat nou als de Aarde gewoon zo hoort te zijn? wel op van toepassing .
    Vrijheid
    pi_46043199
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh, daar is: [Brainfart] Wat nou als de Aarde gewoon zo hoort te zijn? wel op van toepassing .
    Dat is geen antwoord op de vraag waarom als iedereen steeds goddelijker zou worden de wereld alleen maar verder naar de tiefus gaat en dan in het bijzonder in india zelf.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 16:18:27 #215
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_46043512
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Komop mensen. Hij is god, als hij zo almachtig is maakt hij toch zo een nieuwe zoon. Ik heb dat altijd zo'n raar verhaal gevonden.
    En dan nog, dat moet je eens proberen tegenwoordig, je zoon offeren. Kijken wie je dan nog hoort over het ultieme gebaar van liefde.
    Serieus.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 16:32:52 #216
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_46043997
    Ik twijfel of ik straks wel een volgend leven wil hebben op dit moment. Misschien wil ik straks eeuwig slapen

Dat ik op bejaarde leeftijd ga zeggen dat het genoeg is geweest allemaal.

Vaak heb ik gesproken over de aantrekkelijkheid van een eeuwig leven, maar wie zegt dat eeuwig rusten niet prettiger is?

In ieder geval eens flink uitslapen, dat is waar ik even behoefte aan heb nu

En dan zeg ik vanzelf dat ik niet iedere keer om de have klap na ieder bestaan opnieuw geboren wil worden. Zo kom ik nooit aan rust toe

Eeuwig slapen kun je ook zien als een bestaan. Zelfs al ben je dood. Eeuwig slapen is tenminste een bestaan zonder stress

Een bestaan waar het rusten in vrede is. Waarom is dat een minder bestaan dan een bestaan waar je onrust hebt? Waarom is een bestaan in rust minder mooi dan een bestaan vol verplichtingen?

Reincarnatie-weigering, je wilt eeuwig rusten en alsnog maken ze je wakker Denk je na 90 jaar dat je alles gehad hebt, krijg je vervolgens weer de volle mep

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-02-2007 16:38:24 ]
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 16:39:27 #217
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46044234
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag waarom als iedereen steeds goddelijker zou worden de wereld alleen maar verder naar de tiefus gaat en dan in het bijzonder in india zelf.
    Ik ben nooit in India geweest dus ik weet niet wat voor een bende het is. Is het een ongelukkige bende of is het een gezellige chaos?

Werkeloosheid is 7.4% en 25% van de mensen leven onder de armoedegrens maar dat is een berekening uit 2002. En er zijn interne strubbelingen maar die zijn tussen communistische en sikh groeperingen. Binnen de hindoegemeenschap zijn er geen interne gevechten voor zover ik kan lezen op wikipedia en cia.gov

http://nl.wikipedia.org/wiki/India
    https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/in.html

Het is ook de grootste bevolkingsgroep van de wereld en dat brengt altijd problemen met zich mee. Maar een full blown burgeroorlog heeft het land niet vaak gekend, ze hebben een diep spirituele achtergrond en de echte problemen begonnen pas toen de westerse wereld begon te kolonialiseren. Een collega is in INdia geweest en hij gaf aan dat het ten eerste een erg druk land is maar wel erg gastvrij, kunnen wij nog wat van leren. Echter was punt 3 dat voedselvergiftiging makkelijk te verkrijgen is en was hij erg snel weer terug in nederland om bij te komen daarvan. To be continued.
    Vrijheid
    pi_46044477
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben nooit in India geweest dus ik weet niet wat voor een bende het is. Is het een ongelukkige bende of is het een gezellige chaos?

Werkeloosheid is 7.4% en 25% van de mensen leven onder de armoedegrens maar dat is een berekening uit 2002. En er zijn interne strubbelingen maar die zijn tussen communistische en sikh groeperingen. Binnen de hindoegemeenschap zijn er geen interne gevechten voor zover ik kan lezen op wikipedia en cia.gov

http://nl.wikipedia.org/wiki/India
    https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/in.html

Het is ook de grootste bevolkingsgroep van de wereld en dat brengt altijd problemen met zich mee. Maar een full blown burgeroorlog heeft het land niet vaak gekend, ze hebben een diep spirituele achtergrond en de echte problemen begonnen pas toen de westerse wereld begon te kolonialiseren. Een collega is in INdia geweest en hij gaf aan dat het ten eerste een erg druk land is maar wel erg gastvrij, kunnen wij nog wat van leren. Echter was punt 3 dat voedselvergiftiging makkelijk te verkrijgen is en was hij erg snel weer terug in nederland om bij te komen daarvan. To be continued.
    Nou ja de hygiene omstandigheden daar, als je alleen al kijkt wat voor inentingen je krijgt als je daar heen moet. Is verschrikkelijk joh en die armoede ook. Om nog maar niet over de ganges te spreken wat een groot open riool is en iedereen vrolijk induikt. Lekker goddelijk na duizenden jaren van reincarnaties.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 16:58:49 #219
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46044960
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou ja de hygiene omstandigheden daar, als je alleen al kijkt wat voor inentingen je krijgt als je daar heen moet. Is verschrikkelijk joh en die armoede ook. Om nog maar niet over de ganges te spreken wat een groot open riool is en iedereen vrolijk induikt. Lekker goddelijk na duizenden jaren van reincarnaties.
    Als je er woont ben je aan de onhygiëne gewend, wij hebben gewoon een heel lage weerstand. Ik bedoel, het wordt ons al afgeraden om spaans leidingwater te drinken terwijl die spanjaarden zonder risico hun mond op de kraan zetten. Natuurlijke weerstand in je lichaam is het beste wat je kan hebben. Armoede is erg daar, maar dat komt ook door de komst van kapitalisme, een westerse uitvinding. (westerse ) multinationals zijn niet goed geweest voor de interne leefbaarheid van het land. Dit ook kwam van buitenaf. En die rivier is een bende ja, maarja, als je toch reïncarneert na je dood kan je dat risico best lopen. En er zijn verhalen bekend, zeker in india, dat er kinderen zijn geboren die rond hun 8ste jaar weer herenigd worden met hun vorige familie. Die kinderen weten dan ook details die buitenstaanders niet mogen weten. Helaas ben ik niet vaardig genoeg met google om een goede search te doen maar als ik erop kom dan gooi ik hier wel een linkje neer.
    Vrijheid
    pi_46045083
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je er woont ben je aan de onhygiëne gewend, wij hebben gewoon een heel lage weerstand. Ik bedoel, het wordt ons al afgeraden om spaans leidingwater te drinken terwijl die spanjaarden zonder risico hun mond op de kraan zetten. Natuurlijke weerstand in je lichaam is het beste wat je kan hebben. Armoede is erg daar, maar dat komt ook door de komst van kapitalisme, een westerse uitvinding. (westerse ) multinationals zijn niet goed geweest voor de interne leefbaarheid van het land. Dit ook kwam van buitenaf. En die rivier is een bende ja, maarja, als je toch reïncarneert na je dood kan je dat risico best lopen. En er zijn verhalen bekend, zeker in india, dat er kinderen zijn geboren die rond hun 8ste jaar weer herenigd worden met hun vorige familie. Die kinderen weten dan ook details die buitenstaanders niet mogen weten. Helaas ben ik niet vaardig genoeg met google om een goede search te doen maar als ik erop kom dan gooi ik hier wel een linkje neer.
    Na al die tijd zou het toch een rijk welvarend schoon wereldsturende cultuur moeten zijn in plaats van een open riool?
      dinsdag 6 februari 2007 @ 17:03:29 #222
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_46045141
    In mijn vorige leven geloofde ik al niet in reïncarnatie
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      dinsdag 6 februari 2007 @ 17:10:49 #223
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46045405
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Na al die tijd zou het toch een rijk welvarend schoon wereldsturende cultuur moeten zijn in plaats van een open riool?
    Uh, dan ga je dus uit van de aardse waarden. Als ze spitiualiteit een hoger goed vinden dan materialisme dan is het dus geen sturende macht en hebben ze daar ook geen behoefte aan. Ik kan niet in hun hoofd kijken en er zullen heus wel genoeg mensen zijn die geloven omdat ze er anders niet bij horen, net als in amerika.

Dus in gedachte nemend dat materialistische rijkdom niets te maken heeft met reïncarnatie ( je hebt andere prioriteiten ) en je niet een wereldsturende macht bent omdat daar geweld bij komt kijken ( Verenigde Staten ) dan kan je enkel nog een spirituele plek zijn voor mensen die het willen ervaren.
    Vrijheid
      dinsdag 6 februari 2007 @ 17:19:32 #224
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_46045715
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 16:58 schreef jogy het volgende:
    En die rivier is een bende ja, maarja, als je toch reïncarneert na je dood kan je dat risico best lopen.
    Alles waar je (er) genoeg van hebt wordt uiteindelijk waardeloos.

Misschien is het hele idee van reïncarnatie wel juist de oorzaak van die ellende daar, als je altijd nog een volgend leven hebt ben je ook niet zo zuinig op dit leven.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_46045784
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 17:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Uh, dan ga je dus uit van de aardse waarden. Als ze spitiualiteit een hoger goed vinden dan materialisme dan is het dus geen sturende macht en hebben ze daar ook geen behoefte aan. Ik kan niet in hun hoofd kijken en er zullen heus wel genoeg mensen zijn die geloven omdat ze er anders niet bij horen, net als in amerika.

Dus in gedachte nemend dat materialistische rijkdom niets te maken heeft met reïncarnatie ( je hebt andere prioriteiten ) en je niet een wereldsturende macht bent omdat daar geweld bij komt kijken ( Verenigde Staten ) dan kan je enkel nog een spirituele plek zijn voor mensen die het willen ervaren.
    Ik bedoel wereldsturend in term van voorbeeldfunctie. En ga nu niet ontkennen dat mensen geen aardse dingen als goed water, voedsel en onderdak nodig hebben en zich geen zorgen zouden hoeven te maken om zulke basisbehoeften. Uiteindelijk schiet niemand daar wat mee op.Verder heerst er het kaste systeem waar je niet uit kan, het is dus nog vrij 'extreem rechts' ook. Word je in armoede geboren dan blijf je daar de rest van je hele leven in. Lekker handig systeem om mensen te onderdrukken ja.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 17:27:46 #226
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46045975
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 17:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik bedoel wereldsturend in term van voorbeeldfunctie. En ga nu niet ontkennen dat mensen geen aardse dingen als goed water, voedsel en onderdak nodig hebben en zich geen zorgen zouden hoeven te maken om zulke basisbehoeften. Uiteindelijk schiet niemand daar wat mee op.Verder heerst er het kaste systeem waar je niet uit kan, het is dus nog vrij 'extreem rechts' ook. Word je in armoede geboren dan blijf je daar de rest van je hele leven in. Lekker handig systeem om mensen te onderdrukken ja.
    Ik heb het ook over de normen en waarden ervan. En ik ben het ook helemaal niet eens met het kaste-systeem, ik ben dan ook geen Hindu. Feit is wel dat op spiritueel gebied de mensen zelf erg goed te doen zijn. De gemiddelde leeftijd is trouwens 64 jaar, nog niet eens zo slecht voor een derde wereld land.
    Vrijheid
      dinsdag 6 februari 2007 @ 17:29:29 #227
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46046035
    Nogmaals, ik ben nooit in india geweest maar het zit zeker wel in de planning voor de toekomst, dán kan ik pas echt meepraten over het land.
    Vrijheid
    pi_46046708
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:35 schreef jogy het volgende:
    Omdat blijkt dat veel mensen hun eigen gedachtes hebben over dit fenomeen/deze fantasie ( doorhalen wat voor jou niet van toepassing is . ) of er gewoon even over willen nadenken en brainfarten heb ik dit topic maar even in het leven geroepen

Zodat Reïncarnatie-weigering een beetje schoon blijft dus .

Wat denk jij er van en waarom?
    Ik denk dat het een sprookje is . Waarom? Omdat er geen enkele reden is waarom ik het tegendeel zou moeten denken....
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_46046765
    Oh het zijn vast hele goede lieve mensen daar hoor, alleen dat reincarnatie gedeelte en dat bijgeloof over die ganges enzo leidt helemaal nergens toe.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 18:55:19 #230
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46048646
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 17:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Oh het zijn vast hele goede lieve mensen daar hoor, alleen dat reincarnatie gedeelte en dat bijgeloof over die ganges enzo leidt helemaal nergens toe.
    Ik had net een ingeving terwijl ik op de porseleinen troon zat na te denken over de vergankelijkheid van het bestaan terwijl ik afscheid nam van een stukje van mezelf. De ingeving is dat het hindoe-geloof als enige echte raakvlak met mijn geloofsovertuiging het reïncarneren heeft, verder aanbidden ze meerdere goden en zoals je zegt hebben ze een kaste-systeem met een twijfelachtige functie. de levensovertuiging die mij nog het meest aanspreekt is het boeddhisme. En ja, die hebben onderhand een leidende rol in spiritualtiet. Terwijl hun thuisland uit elkaar getrokken wordt door Chinezen doe nze niets anders dan 'stil verzet' plegen. Geen haat, een dalai lama die niets anders doet dan glimlachen en als eindprincipe liefde. Waarom ik daar niet eerder op kwam, geen idee, verblind door het reïncarneren vermoedelijk .
    Vrijheid
      dinsdag 6 februari 2007 @ 18:59:26 #231
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46048769
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 17:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat het een sprookje is . Waarom? Omdat er geen enkele reden is waarom ik het tegendeel zou moeten denken....
    Niks mis mee, kan je ook lekker je eigen ding doen .
    Vrijheid
    pi_46049908
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 18:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Niks mis mee, kan je ook lekker je eigen ding doen .
    En als je wel in reïncarnatie gelooft kan je dat niet?
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      dinsdag 6 februari 2007 @ 19:30:55 #233
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46049997
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En als je wel in reïncarnatie gelooft kan je dat niet?
    Jawel hoor, daarom staat er ook 'ook' .
    Vrijheid
    pi_46050599
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 19:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Jawel hoor, daarom staat er ook 'ook' .
    Ik kan ook niet lezen ook niet he?
      dinsdag 6 februari 2007 @ 19:51:13 #235
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46050854
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik kan ook niet lezen ook niet he?
    Misschien in je volgende leven joh.
    Vrijheid
    pi_46053109
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 18:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik had net een ingeving terwijl ik op de porseleinen troon zat na te denken over de vergankelijkheid van het bestaan terwijl ik afscheid nam van een stukje van mezelf. De ingeving is dat het hindoe-geloof als enige echte raakvlak met mijn geloofsovertuiging het reïncarneren heeft, verder aanbidden ze meerdere goden en zoals je zegt hebben ze een kaste-systeem met een twijfelachtige functie. de levensovertuiging die mij nog het meest aanspreekt is het boeddhisme. En ja, die hebben onderhand een leidende rol in spiritualtiet. Terwijl hun thuisland uit elkaar getrokken wordt door Chinezen doe nze niets anders dan 'stil verzet' plegen. Geen haat, een dalai lama die niets anders doet dan glimlachen en als eindprincipe liefde. Waarom ik daar niet eerder op kwam, geen idee, verblind door het reïncarneren vermoedelijk .
    Oke dat onderscheid moet ook wel gemaakt worden.
    pi_46056627
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 18:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Het boeddhisme heeft wat mij betreft de meest aannemelijke verklaring voor de levensvragen waar imo ieder mens (of ze er nu voor uitkomen of niet) zich zo nu en dan mee bezig houdt. Ik heb een kast vol met boeken hierover. Het boeit me mateloos.

Ik noem mezelf geen boeddhist, maar probeer toch het "achtvoudige pad" na te leven. Deze is te vergelijken met "de tien geboden", maar betrekt er geen almachtige god bij en benadrukt de eigen verantwoordelijkheid in hoe je de wereld ervaart en hoe je leven zich ontwikkelt.

Overigens heb ik een aantal boeken van de Dalai Lama gelezen, die een verslag zijn van conferenties waar westerse wetenschappers de dialoog aangaan met de Dalai Lama over bewustzijn en emoties ed.
    Dit waren de vier "Mind and Life Conferences" in Dharamsala in India. Hierin kan je goed het verschil in benadering van deze materie lezen.

En wat jij aanhaalt Jogy, over de annexatie van Tibet door de Chinezen is inderdaad bewonderenswaardig. De Dalai Lama heeft geen enkele rancune tegen de Chinezen terwijl die Tibet systematisch kapot aan het maken zijn. Toch wel een blijk van geestelijke ontwikkeling.
      woensdag 7 februari 2007 @ 08:07:46 #238
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46065061
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 22:03 schreef BeeDee het volgende:

[..]

Het boeddhisme heeft wat mij betreft de meest aannemelijke verklaring voor de levensvragen waar imo ieder mens (of ze er nu voor uitkomen of niet) zich zo nu en dan mee bezig houdt. Ik heb een kast vol met boeken hierover. Het boeit me mateloos.

Ik noem mezelf geen boeddhist, maar probeer toch het "achtvoudige pad" na te leven. Deze is te vergelijken met "de tien geboden", maar betrekt er geen almachtige god bij en benadrukt de eigen verantwoordelijkheid in hoe je de wereld ervaart en hoe je leven zich ontwikkelt.

Overigens heb ik een aantal boeken van de Dalai Lama gelezen, die een verslag zijn van conferenties waar westerse wetenschappers de dialoog aangaan met de Dalai Lama over bewustzijn en emoties ed.
    Dit waren de vier "Mind and Life Conferences" in Dharamsala in India. Hierin kan je goed het verschil in benadering van deze materie lezen.

En wat jij aanhaalt Jogy, over de annexatie van Tibet door de Chinezen is inderdaad bewonderenswaardig. De Dalai Lama heeft geen enkele rancune tegen de Chinezen terwijl die Tibet systematisch kapot aan het maken zijn. Toch wel een blijk van geestelijke ontwikkeling.
    Ja, mooie man is het, ik heb ook nog een keer een boek over hem gelezen en hij bevalt me wel. Heb er een tijdje aan gedacht om naar zo'n klooster te gaan, maarja misschien later in mijn leven als ik wat meer onthecht ben van dagelijkse beslommeringen en de luxe .
    Vrijheid
    pi_46079742
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 08:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, mooie man is het, ik heb ook nog een keer een boek over hem gelezen en hij bevalt me wel. Heb er een tijdje aan gedacht om naar zo'n klooster te gaan, maarja misschien later in mijn leven als ik wat meer onthecht ben van dagelijkse beslommeringen en de luxe .
    Hij heeft een interessante kijk op dingen, 't is jammer dat als je op de NL televisie een (kort) interviewtje met hem ziet, het nergens over gaat. En onze lieve Beatrix weigert een ontmoeting. Heeft dus ongetwijfeld te maken met de "economische banden" met China...Nogal een verschil in benadering van de China - Tibet kwestie.

En zo'n retraite...ja, ook wel eens overwogen, maar is toch wel een extreme stap. Zeker als je een gezin hebt en idd bepaalde gehechtheden.

Maargoed, vwb reïncarnatie mischien wat off-topic
      donderdag 8 februari 2007 @ 17:50:31 #240
    168280 BorisSoad
    Talk to the hand
    pi_46113022
    Tja... Eerlijk gezegd geloof ik er niet in. Ik denk dat je bewustzijn om wordt gezet in een soort 'gevoel'. Dat staat dichterbij het Boeddhisme waar ik veel door geinspireerd wordt. Maar in ieder geval ga ik zo veel mogelijk van het leven genieten, voordat ik in m'n kist lig!
    Als je klaar bent met dit lezen besef je dat het onzin was.
      donderdag 8 februari 2007 @ 17:54:04 #241
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_46113123
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 17:50 schreef BorisSoad het volgende:
    Tja... Eerlijk gezegd geloof ik er niet in. Ik denk dat je bewustzijn om wordt gezet in een soort 'gevoel'. Dat staat dichterbij het Boeddhisme waar ik veel door geinspireerd wordt. Maar in ieder geval ga ik zo veel mogelijk van het leven genieten, voordat ik in m'n kist lig!
    Duh, als je dat niet doet ben je hoe dan ook een sufkut .
    Vrijheid
      zaterdag 10 februari 2007 @ 11:44:38 #242
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46167382
    Ik betwijfel of ik terugkom als iets of iemand. Als dat zo is - en nogmaals ik betwijfel
    dat - dan is het mijn ziel die om een of andere reden rusteloos is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')