abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:35:30 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45634249
Omdat blijkt dat veel mensen hun eigen gedachtes hebben over dit fenomeen/deze fantasie ( doorhalen wat voor jou niet van toepassing is . ) of er gewoon even over willen nadenken en brainfarten heb ik dit topic maar even in het leven geroepen

Zodat Reïncarnatie-weigering een beetje schoon blijft dus .

Wat denk jij er van en waarom?

Game on. .

Oh, en probeer het wel lief te houden, je kan het wel met elkaar oneens zijn maar probeer diegene waar je het niet mee eens bent met respect te behandelen AUB. Dat houdt het topic leuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:41:06 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45634442
Ik focus mijn gedachtes nu op energie, omdat het menselijke wezen pure energie is. Denk ik aan reincarnatie dan denk ik aan een energiestroom die niet dood gaat als het lichaam dood gaat. Maar ook denk ik nu dat alles afsterft bij de dood.

Als ik nu denk aan doodgaan dan denk ik aan chronische vermoeidheid waarbij er geen energie meer overblijft, en dan denk ik dus ook dat de kaars uitgaat van je bestaan. Dat de kaars uitgaat en nooit meer aangaat.

Dus ik twijfel. Ik weet niet goed hoe het aanvoelt wanneer je dood gaat, of je dan wegzakt in eeuwige stilte en rust. Dan zou ik eens voor de afwisseling dood moeten gaan.

Als de vlam dooft, hoe gaat de vlam vervolgens weer aan?

Als het lichaam stopt, wat gebeurt daarna? Als je bijvoorbeeld in je slaap dood gaat.

Is het dood gaan helemaal doven van de vlam? Of is er een kans dat er ergens ver weg een vlammetje aanspringt weer? Is de kaars eeuwig opgebrand na het overlijden of niet?

Ik twijfel dus. Op dit moment zeg ik " Dood = dood".

Omdat bij uitgaan van de vlam alles sterft, geen enkele connectie meer met het leven. De vlam gaat uit om voor eeuwig uit te zijn Sowieso gaat de vlam van de lichamelijke energie uit. Dus je houdt sowieso minder energie over om verder te leven. En dan is de vraag van..." Hoeveel energie zit er in je geest en ziel???". Wat is de bepalende factor? De energie in je lichaam of de energie elders?

Een vlam uitblazen is daarbij makkelijker dan een vlam aanmaken of niet?

En zo zie je maar dat ik ook wel eens in niet paranormale termen kan denken, hoewel ik op ieder moment terug kan komen op deze gedachte van dood = dood.

Als iemand met een goede verklaring komt waarom dood = niet dood kan zijn, dan pas ik wellicht mijn huidige benaderingswijze weer aan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:52:49 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45634865
Het leven is gewoon een speeltuin en elke keer leer je weer wat bij, wat je dan uitwerkt als je weer eens gestorven bent. Je bewustzijn blijft maar de rest valt weg mettertijd. En net als in het stoffelijke leven zal je krijgen wat je verwacht, alleen gaat het als ziel per direct terwijl het in het stoffelijke leven een soort van vertrageing heeft. Je hoeft als ziel geen rekening te houden met je omgeving omdat ruimte en tijd niet bestaan daar. Hier ben ik van overtuigd al kan je het natuurlijk nooit bewijzen op een manier dat iedereen mee gaat in je overtuiging.
Vrijheid
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:57:19 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45634994
Ik heb sinds lange tijd een anker gelegd even, wel staand maar dat maakt niet uit. Ik vroeg wat er na de dood gebeurt en kreeg binnen van. " Je geest en ziel gaan naar gene zijde".

En toen vroeg ik even of een geest en ziel wel bestaat en of het niet puur lichamelijk is allemaal. En toen kreeg ik binnen... "Waar denk je dat buiten zintuigelijke waarneming vandaan komt als het allemaal zo lichamelijk is?".

Zo'n anker leggen doe je door duim en wijsvinger met beide handen in een circel te vormen en vervolgens handpalmen naar boven.

Vorige zomer heb ik dat vaker gedaan om antwoorden te krijgen, een anker leg je om antwoord te krijgen op vragen waar je met een mond vol tanden staat. Een anker kun je ook leggen om tot rust te komen, maar ik doe dat meestal om antwoorden te krijgen. Vaak zijn die antwoorden een beetje vreemd van aard en dus niet echt Yip en Janneke taal.

Gene zijde is de plek na de dood.

Hoe vormt zo'n nieuw bestaan zich wil ik weten nu

Ik zal proberen te vragen en dan is het dus een persoonlijk antwoord.

" Door het moeras over te steken".

Een nieuw bestaan vormt zich door het moeras over te steken

Wat moeras oversteken betekend kan ik nu niet vertellen want dan krijg ik geen antwoord. Vroeger op school ging het wel vaker over een rivier oversteken als je dood gaat. Heb ook vaker foto's gezien waarbij mensen vanuit de geboorte richting de dood naar een rivier leven en dan zie je aan de overkant van de rivier een nieuw kind tot leven komen.

De rivier staat dan voor????? Zwemmen richting de oever? Zoals je ook bij de voortplanting aan het zwemmen bent? Maar dan met je geest en ziel?

Even vrije associatie dus.

Straks even vragen of ik een vorig leven had. Zomaar als experiment een anker leggen zo nu en dan. Wie weet dat er wat naar voren komt
pi_45635090
Lemming
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:13:31 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45635483
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:00 schreef Yoghii het volgende:
Lemming
Was jij in je vorige leven een lemming, of denk je dat lemmings het geheim van reïncarnatie hebben doorgrond? Of nog beter! Je denkt zeker dat als je sterft je begeleidt wordt door een lemming die je van de afgrond leidt naar de 'gene zijde' om je daarna met zijn lemmingvriendjes te helpen om al je ervaringen te verwerken! Net als in dat spel heb je graaf-lemmings en psychiater-lemmings, op de schouder uithuil lemmings, spirituele prozac-lemmings en gids-lemmings. Briljant!
Vrijheid
pi_45635525
[flauw]
In dit leven geloof ik er niet in
[/flauw]
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:19:17 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45635643
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:15 schreef kwintenstraler het volgende:
[flauw]
In dit leven geloof ik er niet in
[/flauw]
. Zo zie ik veel mensen wel ja, of het nou flauw is of niet. Iedereen heeft zijn eigen weg te bewandelen en zodoende kiest diegene om ergens wel of niet in te geloven ofzo.
Vrijheid
pi_45640461
Nee, later word ik een beer
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:37:46 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45646993
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef jogy het volgende:
Het leven is gewoon een speeltuin en elke keer leer je weer wat bij, wat je dan uitwerkt als je weer eens gestorven bent. Je bewustzijn blijft maar de rest valt weg mettertijd. En net als in het stoffelijke leven zal je krijgen wat je verwacht, alleen gaat het als ziel per direct terwijl het in het stoffelijke leven een soort van vertrageing heeft. Je hoeft als ziel geen rekening te houden met je omgeving omdat ruimte en tijd niet bestaan daar. Hier ben ik van overtuigd al kan je het natuurlijk nooit bewijzen op een manier dat iedereen mee gaat in je overtuiging.
En mensen met een hersenbloeding zijn al een beetje weg?
Zyggie.
pi_45647549
Weet je wat zo stom is bij dit soort onderwerpen, ik ben altijd zo bang dat er niks meer is, ik kan er zo mooi over nadenken, maar m'n grootste angst is eigenlijk dat het na de dood gewoon ophoudt. Wat hebben die mensen er dan aan gehad, heel hun leven hun best doen om in een volgend leven beter te worden. En stel dat dat wel zo is, dan herinneren ze zich niet hoe slecht ze het hadden... je gunt dan eigenlijk een ander een beter leven, wat wel okay is, maar om daar je eigen leven aan te wijdden...
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:54:48 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45649762
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:37 schreef Zyggie het volgende:

[..]

En mensen met een hersenbloeding zijn al een beetje weg?
Nee, die zijn gehandicapt. Maar wie weet zijn mensen die op een of andere manier in een coma zijn gezakt zonder aanwijsbare reden wel al een beetje weg. Wie weet? Kijk, als je een hersenbloeding hebt gehad dan heb je een grote kans dat je nog wel helemaal bij je bewustzijn bent maar het niet kan uiten. Lijkt me verschrikkelijk eerlijk gezegd. Misschien dat je het kan vergelijken met de ziel als bestuurder en de rest als 'auto' Je auto kan kapot zijn maar je ziel intact. en als je dan uiteindelijk dood gaat dan ga je weer verder. Een ziel heeft geen haast dus die zit zijn tijd wel uit. Een leven is op het totaal genomen dan maar een moment opname. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat je in het leven niet moet doen wat je wenst te doen en zoiets als reïncarnatie maar moet aanpakken als excuus om vruchteloos door het leven te gaan. zoek je geluk op en maak er een leuke tijd van, zoveel je kan.

Jij ziet het vermoedlijk als niet bestaand, reïncarnatie? .
Vrijheid
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:57:07 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45649845
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:51 schreef Maisnon het volgende:
Weet je wat zo stom is bij dit soort onderwerpen, ik ben altijd zo bang dat er niks meer is, ik kan er zo mooi over nadenken, maar m'n grootste angst is eigenlijk dat het na de dood gewoon ophoudt. Wat hebben die mensen er dan aan gehad, heel hun leven hun best doen om in een volgend leven beter te worden. En stel dat dat wel zo is, dan herinneren ze zich niet hoe slecht ze het hadden... je gunt dan eigenlijk een ander een beter leven, wat wel okay is, maar om daar je eigen leven aan te wijdden...
Het zou wijs zijn om dit leven te leiden alsof het je enige is natuurlijk. Daarom heb ik persoonlijk ook iets tegen gevestigde religies en andere overtuigingen die je weerhouden om je eigen weg te vinden. Elke van bovenaf opgelegde morele waarde is een slechte als jij je er door teruggehouden voelt.
Vrijheid
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:04:19 #14
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45650070
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, die zijn gehandicapt. Maar wie weet zijn mensen die op een of andere manier in een coma zijn gezakt zonder aanwijsbare reden wel al een beetje weg. Wie weet? Kijk, als je een hersenbloeding hebt gehad dan heb je een grote kans dat je nog wel helemaal bij je bewustzijn bent maar het niet kan uiten. Lijkt me verschrikkelijk eerlijk gezegd. Misschien dat je het kan vergelijken met de ziel als bestuurder en de rest als 'auto' Je auto kan kapot zijn maar je ziel intact. en als je dan uiteindelijk dood gaat dan ga je weer verder. Een ziel heeft geen haast dus die zit zijn tijd wel uit. Een leven is op het totaal genomen dan maar een moment opname. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat je in het leven niet moet doen wat je wenst te doen en zoiets als reïncarnatie maar moet aanpakken als excuus om vruchteloos door het leven te gaan. zoek je geluk op en maak er een leuke tijd van, zoveel je kan.
Ah 'de ziel' komt langs. Bestaan er ook mensen zonder een ziel? Hebben dieren een ziel?
quote:
Jij ziet het vermoedlijk als niet bestaand, reïncarnatie? .
Misschien. Ik laat het in het ongewis.
Zyggie.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:12:05 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45650313
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:04 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ah 'de ziel' komt langs. Bestaan er ook mensen zonder een ziel? Hebben dieren een ziel?
Alles bestaat uit dezelfde energie volgens mij, en als je naar quantum kijkt en de mogelijkheden daarin ( omdat we er al 50 jaar of langer naar aan het loeren zijn en in principe nog geen steek vooruit zijn gekomen ) dan is het niet ondenkbaar dat alles een soort van basisbewustzijn heeft. Een ziel is ook maar een roepnaam voor een actief bewustzijn, dus dieren hebben zeker een actief bewustzijn. Iets wat je ook een ziel kan noemen.
quote:
[..]

Misschien. Ik laat het in het ongewis.
Ok .
Vrijheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:12:03 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45691395
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:04 schreef Zyggie het volgende:

Alle mensen hebben een ziel.. dieren ook zover ik kan bedenken, maar ik weet niet hoe dat gaat als ze sterven.. ivm reincarnatie.
Ik denk dat dieren er zijn, en dat ze een vorm zijn uit 1 geest.
Bijvoorbeeld een Olifant... ik denk dat je om te zeggen 1 oerolifant hebt, waaruit alle andere Olifanten op de aarde bestaan..
Tevens denk ik, dat als je doodgaat, en na de rustperiode van je geest je in een 'wereld' bent die jezelf graag zou willen, en dat daarin je oude huisdieren ook weer zijn als jij dat zou willen.
The truth was in here.
pi_45694278
Noobie vraagje ...

Als ze met 2 zielen begonnen zijn (Adam en Eva ) ... hoe komen we dan nou ineens aan 6.000.000.000 zielen ?

Heb ooit ergens een verhaal gelezen dat er ergens een mastercreator zou zijn die nieuwe zielen aanmaakt? Het probleem met onze aarde zou zijn dat we teveel nieuwe onervaren zielen hebben tov een beperkter aandeel oude ervaren?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:19 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45694460
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef UncleScorp het volgende:
Noobie vraagje ...

Als ze met 2 zielen begonnen zijn (Adam en Eva ) ... hoe komen we dan nou ineens aan 6.000.000.000 zielen ?

Heb ooit ergens een verhaal gelezen dat er ergens een mastercreator zou zijn die nieuwe zielen aanmaakt? Het probleem met onze aarde zou zijn dat we teveel nieuwe onervaren zielen hebben tov een beperkter aandeel oude ervaren?
Ahhh..
Beetje het kip en het ei verhaal eigenlijk, wie was er eerder?
De zielen, of de mensen?
The truth was in here.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:58:50 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45694612
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:47 schreef UncleScorp het volgende:
Noobie vraagje ...

Volgens sommige, en mocht reïncarnatie echt zijn is dit de meest logische verklaring, bestaat alles uit dezelfde energie en die energie kan je 'god' noemen ( moet je alleen niet de christelijke god gaan gebruiken want dan loop je vast ) . Deze zit overal en is in potentie overal voor te gebruiken, hieruit komt ook die bewustzijn waar we mee zitten opgescheept.

En in principe, ( daar ga ik weer ) als je naar dat quantumspul kijkt en je erin verdiept lijkt het erop dat die energie ook echt bestaat, volgens sommige betwiste theorieën zit er in het quantumveld de potentie tot de zwaarste materie vanuit elk deeltje. Uit dat veld komen dan de 'nieuwe zielen'.

Wel grappig, ik zat een jaartje of iets meer geleden met precies dezelfde vraag als jij, die heb ik hier ook ergens gepost .

Oh en als ik onzin aan het spuien ben wat betreft quantum zeg het dan even want ik heb ergens in Zuid Spanje een klok horen luiden maar weet nog niet eens hoe de klepel eruit ziet en waar ie zou kunnen hangen. .
Vrijheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:19:10 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45695199
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens sommige, en mocht reïncarnatie echt zijn is dit de meest logische verklaring, bestaat alles uit dezelfde energie en die energie kan je 'god' noemen ( moet je alleen niet de christelijke god gaan gebruiken want dan loop je vast ) . Deze zit overal en is in potentie overal voor te gebruiken, hieruit komt ook die bewustzijn waar we mee zitten opgescheept.

En in principe, ( daar ga ik weer ) als je naar dat quantumspul kijkt en je erin verdiept lijkt het erop dat die energie ook echt bestaat, volgens sommige betwiste theorieën zit er in het quantumveld de potentie tot de zwaarste materie vanuit elk deeltje. Uit dat veld komen dan de 'nieuwe zielen'.

Wel grappig, ik zat een jaartje of iets meer geleden met precies dezelfde vraag als jij, die heb ik hier ook ergens gepost .

Oh en als ik onzin aan het spuien ben wat betreft quantum zeg het dan even want ik heb ergens in Zuid Spanje een klok horen luiden maar weet nog niet eens hoe de klepel eruit ziet en waar ie zou kunnen hangen. .
Ik heb er ook eens over nagedacht en kom min of meer op dezelfde conclusie. Echter.. we zijn allemaal uniek, als we dood gaan keren we niet terug in 1 massa dan blijven we ook uniek.
Misschien is dat juist de rede om te incarneren, doorgaan totdat je 'verheven word tot het licht' , dat je 'naast God mag zitten' om even een paar bijbelse verwoordingen te geven. Dus uiteindelijk in de puurste vorm van liefde terecht komen?
Wie zei ook alweer dat we allemaal geschapen worden naar het evenbeeld van God, en dat de vlam in ons allen is? Dat duidt toch ook op 1 vorm van energie..?
The truth was in here.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:33:48 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45695738
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb er ook eens over nagedacht en kom min of meer op dezelfde conclusie. Echter.. we zijn allemaal uniek, als we dood gaan keren we niet terug in 1 massa dan blijven we ook uniek.
Misschien is dat juist de rede om te incarneren, doorgaan totdat je 'verheven word tot het licht' , dat je 'naast God mag zitten' om even een paar bijbelse verwoordingen te geven. Dus uiteindelijk in de puurste vorm van liefde terecht komen?
Iemand had het erover dat je het kon vergelijken met een pot water waar je een druppel waterverf in gooit, het is dan wel één met het water maar nog steeds te onderscheiden, en misschien dat je er weer uit gaat voordat je erin opgaat oid?
quote:
Wie zei ook alweer dat we allemaal geschapen worden naar het evenbeeld van God, en dat de vlam in ons allen is? Dat duidt toch ook op 1 vorm van energie..?
Jezus Christus misschien?
Vrijheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:37:52 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45695897
Als we allemaal afstammen van Adam en Eva, dan zien we er toch allemaal hetzelfde uit. Dan zou je toch geen verschil in huidskleur hebben en nog meer.

Of kun je vanuit 2 blanke mensen 1 neger maken?

De film Dogma gaat daar toch over of niet?

Over een zwarte Jezus
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:38:54 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45695931
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Als we allemaal afstammen van Adam en Eva, dan zien we er toch allemaal hetzelfde uit. Dan zou je toch geen verschil in huidskleur hebben en nog meer.

Of kun je vanuit 2 blanke mensen 1 neger maken?

De film Dogma gaat daar toch over of niet?

Over een zwarte Jezus
Lijkt me stug dat Adam en Eva letterlijk hebben bestaan eigenlijk .
Vrijheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:43:53 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45696088
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat Adam en Eva letterlijk hebben bestaan eigenlijk .
Denk ik ook.. maar je moet iets verzinnen om het scheppingsverhaal mee te beginnen
Er was eens...
The truth was in here.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:45:11 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45696131
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:33 schreef jogy het volgende:

Jezus Christus misschien?
Die gast wist dingen hoor
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo