Heb ik al een paar topics terug gedaan. Vond t niet eerlijk dat jij niet bold was.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:20 schreef Sokolsky het volgende:
Hey, ik ben nu ook vet.
hoho, hij is nog lang niet zo vaak gevraagd als Asano (hoewel er natuurlijk overlap is).quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:31 schreef cwk het volgende:
Die komt weer voor de 10.000ste keer langs.
Bijna (t'is Survive), maar ik reken 'm goed.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Survivor Style 5+
quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:36 schreef cwk het volgende:
Jezus PDOA, moet dat nou in je sig? Ik kende hem al maar het blijft schrikken.
Jep.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:52 schreef Sokolsky het volgende:
deed 'ie mee in het Japantournament?
PDOA strikes again.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:20 schreef PDOA het volgende:
Nee. da's Boiling Point!
dat was The Matrix volgens mijquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:49 schreef Sokolsky het volgende:
Wat was het antwoord op de eerste vraag in FMT?
Dat zijn geen FMT-vragen, maar FMTT-vragen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:49 schreef Sokolsky het volgende:
Wat was het antwoord op de eerste vraag in FMT?
die zijn ook leukquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zijn geen FMT-vragen, maar FMTT-vragen.
Samuel +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:34 schreef SamuelofSEK het volgende:
Bound?
dat was het ja !quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:34 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
close
Er werd gevraagd naar een eerdere film van de makers van The Matrix...
oké, dan gok ik een levend lijkquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:45 schreef 7eVeNL het volgende:
Een dood lijk?
Zombie?quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
je zou het dood en levend kunnen noemenmaar wat specifieker wil ik het
Monster van Frankenstein?quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:58 schreef SamuelofSEK het volgende:
Niet echt een zombie, maar het is wel van dood naar levend gegaan en zijn maker is wereldberoemd.
Welke film? (quote:I first saw "" many years ago at one of the special screenings in the small theater in Moscow. It was the first
film I ever saw. This picture is amazing in its emotional impact and in my opinion is one of
most optimistic, profound, and warm films.
"" provides sincere, intelligent, and emotional contemplations of life's disappointment, regrets, and losses. The main character, seventy-eight-year-old Professor
is forced to see his life in a true and painful light, but he also would learn that there is hope.
Sparkling cinematography byand superb acting of
regulars
,
,
,
and especially, the great silent film director,
as Professor
add to many delights of "
" which also include
's writing/directing with his famous mixing of conscious and unconscious, dreams and reality, the past and the present in the same scene.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:10 schreef Sokolsky het volgende:
Dus eigenlijk had ik het gewoon goed met mijn levend lijk
Inderdaad. Ik dacht dat het meer een 'grapje' was op het pleonasme dat je aanhaalde.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:10 schreef Sokolsky het volgende:
Dus eigenlijk had ik het gewoon goed met mijn levend lijk
cwk +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef cwk het volgende:
Weer Wild Strawberries Gillingham?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:48 schreef Flitspaal het volgende:
Helaas kan ik niet altijd een vraag stellen over de film die ik net gezien heb.![]()
Goed genoeg,quote:
California +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:33 schreef Sokolsky het volgende:
Dat is goed.
Maar het key-moment van de film niet?quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:39 schreef Sokolsky het volgende:
Een plaatje met Rey had ik wel meteen herkend.
IVoor dat tweede plaatje was iik gewoon te laat. Of is die eerste een key moment? Dan ben ik dat vergeten, is ook erg lang geleden dat ik 'm zag.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar het key-moment van de film niet?
Neuh, want dan klopt Max von Sydow niet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:42 schreef Professional het volgende:
Of het antwoord moet zijn dat ze allemaal acteren in een film die door hunzelf is geregisseerd?
Frank it is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:18 schreef Sokolsky het volgende:
Frank
In dat geval: Christian Bale.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:48 schreef Doff het volgende:
Of het zijn goochelaars o.i.d.?
Allemaal niet gezien en wist het alleen zeker van Edward Norton.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:51 schreef Sokolsky het volgende:
Gillingham +1
Dat was toch niet zo moeilijk?
(Scoop, Ansiktet en The Illusionist)
Boeiequote:Op donderdag 25 januari 2007 13:52 schreef Gillingham het volgende:
ps. Sorry Doff.
Allemaal goed, maar zowel hoogste als laagste onjuist.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:03 schreef SamuelofSEK het volgende:
Andrei Rublyov - hoogste?
The Mirror
Stalker
Ivan's Childhood
Solyaris - laagste?
Sokolsky +1quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:06 schreef Sokolsky het volgende:
Ivanovo detsvo - hoogst
Solyaris
Stalker
Andrei Rublyev
Zerkalo - laagste
moet je Kobayashi eens zienquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:08 schreef Gillingham het volgende:
Allemaal tussen de 8.0 en 8.2 en al zijn films tussen 7.8 en 8.2. Opmerkelijk.
Mwah, over weten of iets een 8,0 of 8,1 heeft kun je twijfelen hoor. Maar ik klaag niet, wilde alleen even de bal terug kaatsen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
![]()
Heeft tenminste nog alles met film trivia te maken.
Als ik op Kobayashi zoek komt er altijd zo'n lange lijst waar je er eentje uit moet zoeken. Gelukkig is het de bovenste van de partial matches.quote:
Oh, de variatie bedoel je. Ik dacht over de hoogte. Die is wel indrukwekkend, doe maar eens Sort by Rating.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:12 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ik op Kobayashi zoek komt er altijd zo'n lange lijst waar je er eentje uit moet zoeken. Gelukkig is het de bovenste van de partial matches.![]()
Ik zie bij de eerste 3 films al een 7.9 een 8.6 en een 9.0, dus bij hem zit duidelijk wat meer variatie.
Snap ik, is je goed recht én je goede geheugen wederom.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:10 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mwah, over weten of iets een 8,0 of 8,1 heeft kun je twijfelen hoor. Maar ik klaag niet, wilde alleen even de bal terug kaatsen.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:15 schreef SamuelofSEK het volgende:
MB Marlon?
Ja variatie inderdaad, Tarkovsky is vooral erg constant, maar mist de uitschieters. Kobayashi heeft zeker veel hogere punten ertussen zitten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Oh, de variatie bedoel je. Ik dacht over de hoogte. Die is wel indrukwekkend, doe maar eens Sort by Rating.
(wat hoogte betreft staat Satyajit Ray ook wel lekker)
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:25 schreef Gillingham het volgende:
Ingrid Bergman?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:28 schreef RuneRose het volgende:
Dan zal VR wel geen Ving Rhames zijn.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:29 schreef Gillingham het volgende:
Lauren Bacall?
Voor straks in de treinquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:30 schreef Gillingham het volgende:
Damn, die heb ik dan weer niet gezien.
quote:
typoquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:31 schreef Sokolsky het volgende:
Overigens is het on the Orient Express, maar goed.
Media & Cultuurquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:37 schreef JelleS het volgende:
Die vraag heb ik ook gehadWat studeer je?
Moet nu naar rotterdam, dus ik geef graag de rest een kans voor een mooi betoog.
Hmm, wat bedoel je wat meer concreet?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Einde van de monopolies van de grote studio's?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:50 schreef SamuelofSEK het volgende:
oprichting van al die bonden actors guild etc. ?
Jawel hoor,quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vast geen Roma.
Welke heb je eigenlijk gezien?quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:55 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vond die post van Lonewolf wel een leuke grap
Heb de film natuurlijk niet gezien, er moet heel veel gebeuren wil ik me nog aan een Fellini wagen.
Idd. Lach dubbel toen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Queen.
Dat lijkt me dan wel inderdaad.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:18 schreef RuneRose het volgende:
soundtrack van Massive Attack?
Yup. Nu de film nog.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:18 schreef RuneRose het volgende:
soundtrack van Massive Attack?
Nope.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:38 schreef 7eVeNL het volgende:
Hooligans?
Moet ik een nieuwe vraag stellen? Is goed hoor. Effe denken...quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:40 schreef Doff het volgende:
Geen nieuwe vraag?
8½, La Strada, La Dolce Vita, Amarcord, Notti di Cabiria, Roma città aperta, I Vitelloni en Casanova. Die laatste was écht de druppel. En Cabiria is de enige die ik anderen zou aanraden.quote:
La Strada, Otto e Mezzo en I Vitelloni zijn ook prachtig!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:11 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
8½, La Strada, La Dolce Vita, Amarcord, Notti di Cabiria, Roma città aperta, I Vitelloni en Casanova. Die laatste was écht de druppel. En Cabiria is de enige die ik anderen zou aanraden.
vooruit, I VItelloni was ook wel oké.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:48 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
La Strada, Otto e Mezzo en I Vitelloni zijn ook prachtig!
Roma citta aperta is toch niet van Fellini?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:11 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
8½, La Strada, La Dolce Vita, Amarcord, Notti di Cabiria, Roma città aperta, I Vitelloni en Casanova. Die laatste was écht de druppel. En Cabiria is de enige die ik anderen zou aanraden.
Nee.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:41 schreef Sokolsky het volgende:
Kruistocht in Spijkerbroek?
Nee, die is van Rossellini, die van Fellini heet gewoon Roma.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Roma citta aperta is toch niet van Fellini?
Ik vond Otto e Mezzo, La Strada en I Vitteloni ook tof. Maar begrijp wel dat het een bepaalde stijl is die je leuk kan vinden of niet. Maar je hebt het in elk geval wel even geprobeerd. Misschien vind je Lo Sceicco Bianco nog wel leuk trouwens, verschilt nogal van zijn latere films.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:44 schreef Gillingham het volgende:
Grindhouse?![]()
Het blonde meisje op dat eerste plaatje doet me aan zo'n poster denken.
Klopt, die had ik er eerst ook niet bij staan, maar op IMDB stond 'ie er ook; komt natuurlijk omdat ze daar Writing credits boven Directing zetten, de sukkels. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat 'ie van Rosselini is.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Roma citta aperta is toch niet van Fellini?
Ik vond Otto e Mezzo, La Strada en I Vitteloni ook tof. Maar begrijp wel dat het een bepaalde stijl is die je leuk kan vinden of niet. Maar je hebt het in elk geval wel even geprobeerd. Misschien vind je Lo Sceicco Bianco nog wel leuk trouwens, verschilt nogal van zijn latere films.
Tegenover wie stond hij dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Klopt, die had ik er eerst ook niet bij staan, maar op IMDB stond 'ie er ook; komt natuurlijk omdat ze daar Writing credits boven Directing zetten, de sukkels. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat 'ie van Rosselini is.
Dat het zijn stijl is begrijp ik, je zult me niet zien roepen dat het een slechte regisseur is (nou ja, aan de hand van Casanova...), maar de meningen over hem zijn te verdeeld om hem bijvoorbeeld ver te laten komen in dat regisseurstournament. Als 'ie überhaupt al door de voorronde heen komt, want dat is bij zo'n poulesysteem altijd maar de vraag. De laatste keer dat dat werd gehanteerd, bij beste acteur, vloog zelfs George C. Scott er in de voorronde uit... samen met alle niet-Engelstaligen.
Bij een poulesysteem sta je dan tegenover een stuk of 15 andere regisseurs/acteurs, waar iedereen een stuk of 8 favorieten uit kiest. Een stuk of 4? (8?) die het meest genoemd zijn gaan door.quote:
Oh, dacht dat het om de gebruikelijke structuur ging. Overheen gelezen. Nadeel van zo'n poulesysteem is dat mensen gewoon de regisseurs die ze kennen bovenaan zettenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:53 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Bij een poulesysteem sta je dan tegenover een stuk of 15 andere regisseurs/acteurs, waar iedereen een stuk of 8 favorieten uit kiest. Een stuk of 4? (8?) die het meest genoemd zijn gaan door.
Ik zag 't al. Ach ja. Waar Bill Nighy 1 stem heeft, heeft Michael Madsen er 24. En Albert Finney die er met 6 stemmen uit wordt gestuurd. En Richard Farnsworth er danzkij mensen als Pesci en Kline er uit. En Stellan Skarsgard niet en die afschuwelijke Garcia wel. Ik ben nu al bang voor die voorrondes.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:07 schreef Gillingham het volgende:
Pool 1 zal jouw ook wel interesseren wat dat betreft Doff. Marcello Mastroianni eruit door toedoen van een Hugh Grant.
Parfait.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:22 schreef Flitspaal het volgende:
Lola van Fassbinder.
Armin Muller-Stahl en Barbara Sukowa.
Fout land zelfsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Things to do in Denver when your Dead?
Dat is toch Andy Garcia?
SaintOfKillers +1quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jamon, Jamon?
Neequote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:59 schreef Flitspaal het volgende:
Volstaat niet gewoon de naam van die acteur.
Sokolsky+1quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:06 schreef Sokolsky het volgende:
Trainspotting
28 days later
Millions
Shallow Grave
The Beach
Idd.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:30 schreef SamuelofSEK het volgende:
Jessica Bield Edward Norton in the illusionist
Mijne was een grapje maar da sloeg nergens meer op aangezien het antwoord al was gegevenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Idd.
Hahaha Jelle gokte op de verkeerde.
Ja, ja. Smoesjes.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:33 schreef JelleS het volgende:
[..]
Mijne was een grapje maar da sloeg nergens meer op aangezien het antwoord al was gegeven![]()
Ah, dan moet het 'Hardware' zijn denk ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:43 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ook niet... die film is volgens mij niet eens jaren 90
Genre: Action / Horror / Sci-Fi / Thriller
trivia:
Based on a story called "Shok" which appeared in the magazine 2000AD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |