abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:28:05 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45611926
Vorige topic.

Het dreumestopic [ 1-2 jaar] Deel 5

Dreumesjes:

8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 17-02-2007 19:12:32 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:31:11 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45612050
Reese.com de muizenhapjes zijn nu wat grotere muizenhapjes beetje formaat van 1/4 van tuc koekje zeg maar
komkommer is drie kleine hapjes en de rest spelen maar dat geeft niet.
pi_45612092
Maar dat gaat goed? Geen reacties enzo? Want dat vind ik wel een kleine jompel waard hoor.
Syllables govern the world
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:36:28 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45612243
nee en voor mij zijn dat heel veel jompeltjes dat raakt me iedere keer dat ik gewoon tot tranen geroerd ben dat ze dit kan hebben.
Als ik kijk naar afgelopen tijd ging het allemaal achteruit ipv vooruit eigenlijk. en nu is ze goed aangekomen ( nu nog de lengte in ) ze kan gewoon speciale crackertjes eten zonder reactie en komkommer zonder reactie.
Voor ons zijn dit onwijs grote stappen.

daarentegen eet ze de pap/fles minder maar dat is hopenlijk maar tijdelijk en voorals nog is ze vrolijk allert en vind ik der niet magerder geworden dus stop ik die zorgen mooi weg.. even genoeg "geklaag" en slechte nieuwtjes alleen maar goed
pi_45612393
Wilde de boel niet jinxen enzo voor het geval je jawel zou zeggen. Maaruh
Syllables govern the world
pi_45612999
Evenstar
pi_45613378
Goed zo Arwen
Evenstar, bij de Super de Boer hadden ze hier in de vriezer een nieuwe afdeling met glutenvrije dingen. Een aantal planken met verschillende broodsoorten, koek, gebak etc. Vijf stukken taart voor 12 euro, dat werk. Misschien heb je daar in de toekomst iets aan.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:22:13 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45614060
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:05 schreef poemojn het volgende:
Goed zo Arwen
Evenstar, bij de Super de Boer hadden ze hier in de vriezer een nieuwe afdeling met glutenvrije dingen. Een aantal planken met verschillende broodsoorten, koek, gebak etc. Vijf stukken taart voor 12 euro, dat werk. Misschien heb je daar in de toekomst iets aan.
wij hebben helegaar geen superdeboer in de buurt
Hier bij de jumbo hebben ze ook best wel veel, maar goed eerst even rust en in maart zien hoe en wat verder.
pi_45626811
Wat fijn dat het zo goed gaat Evenstar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_45627940
Dames, oorpijn kan toch bij doorkomende tandjes/kiezen horen? En koorts.
Kim en ik gingen vannacht pas om 15.30 slapen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:27:55 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45628038
ja kan wel, maar misschien voor de zekerheid even naar de huisarts?
pi_45629981
Het kán wel horen bij tanden/kiezen krijgen, het is logisch dat je daar aan denkt. Maar als dat aan blijft houden met dat oortje, zou ik toch even naar de huisarts gaan hoor.
Variety is the spice of life
pi_45630197
Tnx. Doe ik zeker. Het was dus vannacht flink mis. Nu lijkt het beter te gaan. Ik hou het in de gaten.
pi_45631808
Ik heb even Arwens stiekjes bewonderd. Zo lief. Ik wil ooooh-ook!!

Maar dat lukt nog niet
pi_45642982
Evenstar en Arwen, wat super!!

Amber is vannacht aan het spoken geweest... niet leuk... maar het zal wel met de kiesjes te maken ehbben..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45645797
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:53 schreef Vicky het volgende:
Evenstar en Arwen, wat super!!

Amber is vannacht aan het spoken geweest... niet leuk... maar het zal wel met de kiesjes te maken ehbben..
Het is zeker besmettelijk.
pi_45646002
Nou inderdaad, Sara is nu ook alweer 3 nachten goed aan het spoken.
Nu net was ze ook weer wakker, maar ze moet nog steeds flink hoesten en soms gaat het zo hard dat ze letterlijk naar adem hapt. Ze krijgt al bisolvon hoestdrank, maar het lijkt niet echt te helpen, morgen toch maar even de HA bellen.

Verder is ze wel supervrolijk overdag. We liepen gisteren buiten, ze zegt nu 'Hallo' tegen iedereen die langsloopt en daarbij zwaait ze dan driftig, en als diegeen dan terugzwaait dan roept ze 'Dada' en zwaait ze nog een keer. Echt heel erg leuk, je krijgt er ook van die leuke reacties op
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:34:24 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45646861
een voor alle ziekige/tandjes krijgende kinders

en nebelung dat komt allemaal op zijn tijd wel
pi_45650190
Nou, de kamer is versierd, de keuken (die krijgt ze kado van ons en Opa en oma) is in elkaar gezet, de ballonnen zijn opgeblazen en de taart mag morgenochtend opgehaald worden. Mijn dochter is 2 Dag lieve allemaal, tot snel in het peutertopic !
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:09:02 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45650218
Dag Myrthe
pi_45653131
Dag Myrthe, fijne dag vandaag
pi_45653161
Emma heeft buikgriep zo zielig. Ze wilde niet overgeven maar slikte het weer door (sorry, vies praatje misschien maar ik begrijp het echt niet ) Is dat normaal? Ze heeft maar één keer overgegeven terwijl Noa (die twee dagen geleden ook ziek was) de hele nacht heeft gespuugd.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 07:57:56 #23
81992 Githa
pi_45653216
Normaal weet ik niet Suzanna, maar ik kan me haar reactie wel voorstellen. Ik denk dat ze een beetje moet wennen/leren wat overgeven is.
Daarbij is het natuurlijk niet bijzonder dat ze maar één keer hoefde te spugen, ieder kindje is anders, maar ik denk niet dat ze het moedwillig tegenhoudt ofzo.
Maar heel veel beterschap voor Emma ik vind het zo'n zielig gezicht als die kleintjes moeten overgeven.
pi_45653716
Dag dag Myrthe
En gefeliciteerd, een hele fijne dag gewenst

Ach arme Emma, ik weet niet of het normaal is, maar wat Githa zegt, ik kan het me wel indenken. Hopelijk knapt ze snel op

Nou Sara is afgelopen nacht weer flink aan het spoken geweest. Het hoesten is een stuk minder, en afgelopen nacht kon je echt merken dat ze zich 'aanstelde', het huiltje enz enz, allemaal herkenbaar van een tijd terug toen ze ook gewoon niet wou slapen.
Dus vannacht toch maar doorgepakt, van 2:30 tot 4:15 wakker geweest, maar uiteindelijk is ze wel gaan slapen (al die tijd hebben we de 5-10-15 minuten regel gedaan). Hopelijk is het komende nacht iets minder zwaar
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:32:47 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45658205
beterschap voor emma en saartje vannacht weer lekker slapen hoor meid.
Hier even lekekr niets te melden ze doet het gewoon goed, lief fijn
pi_45658446
A gossie.. zieke meisjes... wordt maar snel weer beter!

Amber heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen!! Om 6.45 werd ze wakker. Even lekker gek gedaan bij ons in bed, toen fles, spelen, fruit en naar bedje.. Ze lag 10.00 uur in bed en is nu net wakker
Zo even een bammetje eten en dan met de tram
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:02:37 #27
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45659003
Myrthe is twee!!!
Gefeliciteerd LadyBos!
Hopelijk wordt het een prachtige dag voor jullie lief jarig Jetje.
Dikke
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:11:12 #28
105888 renzell
pi_45659214
Githa en Bix; hoe staat het er daar voor met de voorbereidingen van de festiviteiten?

Juul kan zo mooi tekenen tegenwoordig. Echt rondjes maakt hij, en die heten dan bal, natuurlijk. Blauw is zijn lievelingskleur, die kan ie ook zeggen. Geel is gggggggggg, rood rogggggggg en paars paaaaaaaaaaa.
En ik heb net een potje gekocht bij de HEMA, beetje laat, maar goed... Hij snapt het helemaal. Het potje is onmiddellijk 'poep' gedoopt en hij gaat er de hele tijd met blote billen en z'n Dikkie Dik boek op zitten (een echte vent, d'n Juul ). En dan net doen of ie keihard aan het persen is.... Niet dat er ook maar iets uit komt, maar toch....
pi_45660641
Myrthe! Hoera! Wat een bijzondere dag he Ladybos? Ik vond het heel speciaal. Geniet ervan!

Emma, beterschap meisje.

Renz, da's toch niet laat?? Hier word er nog niks in die richting gedaan. Ze wil weleens "Klassen mama?" maar er gebeurt nog niks.
En blauw.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 14:37:05 #30
81992 Githa
pi_45661790
Dan ben je al verder als hier Renzell Jordy begint al nee te gillen als ik alleen al het woord potje laat vallen
Met heel veel moeite wil hij er wel eens op gaan zitten, maar dan vooral niet zonder luier!
Ik denk dat Jordy zo'n mannetje wordt dat gelijk op de wc wil plassen en dat hele potje overslaat

Hier al vollop bezig met de festiviteiten
Uitnodigingen zijn klaar, cadeau is gekocht en over de taart wordt gedacht en de rest zal spoedig volgen.
Weet je dat ik wel veel mooshy'er ben als met zijn eerste verjaardag, zo gek! Maar mijn vent(je) is gewoon al bijna 2 !!!
pi_45662117
David hetzelfde, Githa

Hij komt wel vaker met z'n handen tussen z'n benen aanlopen : mama....POEP (of plas), maar als ik dan het woord "potje" laat vallen is het; Neeeeeeeeeeee

Leuk, die festiviteiten rond Jordy's verjaardag

Ik vond het ook "mooshy", die 2de verjaardag (ik weet verder niet waarom....misschien wel omdat ze toch weer wat groter zijn en al een beetje kunnen praten enzo, ik weet niet)
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:49:26 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45662155
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef lily het volgende:
David hetzelfde, Githa

Hij komt wel vaker met z'n handen tussen z'n benen aanlopen : mama....POEP (of plas), maar als ik dan het woord "potje" laat vallen is het; Neeeeeeeeeeee

Leuk, die festiviteiten rond Jordy's verjaardag

Ik vond het ook "mooshier", die 2de verjaardag (ik weet verder niet waarom....misschien wel omdat ze toch weer wat groter zijn en al een beetje kunnen praten enzo, ik weet niet)
ik denk dat ze nu beter begrijpen dat het een speciale dag voor ze is, en dat ze kadootjes krijgen etc.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:03:33 #33
105888 renzell
pi_45662541
Ha ha, oke dan, goed om te horen. Ik had zo'n idee dat ik daar al maanden mee bezig had moeten zijn....

Leuk Githa, al die voorbereidingen. Ik vind twee ook weer een hele mijlpaal, twee. Echte kindjes al!
pi_45667747
Dag Myrthe.

Emma beterschap!

Saartje, gewoon gaan slapen hoor!

Gelukkig heeft Kim vannacht doorgeslapen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:32:58 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45673639
Arwen heeft haar tandje door de lip gevallen arm schaapje.. maar op een dikkig lipje niks mafs te zien.
Ze vind het trouwens ook leuk om heel hard ( luid) te brabbelen en nep lachen zo van hahahahaaah ze is echt grappig
pi_45675328
Dag Myrthe , Tot in het volgende topic!!

A gossie arme Arwen toch.. op je lip!

Amber was knockie out net.. Was bij me ouders omdat ik gesprek had enzo en ze had wel een uurtje geslapen. Eten daar gegeven, gewacht tot ik de auto over kon nemen van Michel, toen snel naar huis, fles gegeven en naar bed.. Ze was zo pieperig.. maar ze heeft ook weer last van haar mondje. Af en toe slaakt ze een gil en grijpt ze naar haar oortje en haar wang.. en ze heeft dunne poep.. we wachten het af...

Dat neplachen is trouwens heel herkenbaar Net als nephoesten.. Maar soms helpt dat nephoesten ook wel eens.. Amber klonk vanmorgen wat vol met slijm dus ik zeg Amber doe eens uche uche (hoest nadoet) en ze doet het en weg was het slijm
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 21:16:12 #37
81992 Githa
pi_45675568
Arwen een ijsblokje doet wonderen op die zere lip.

Amber die tandjes ook!
Jordy was net "klaaaar!' met slapen. Hij vond het al wel genoeg geweest
Hij had duidelijk nog geen slaap en had zich al een uur in bed liggen vervelen, ik denk dat hij vandaag bij de oppas lang geslapen heeft ofzo.
Dus nog even naar beneden en met de afspraak dat we nog even gingen spelen en dat hij dan lekker ging ...'slapuh!' en niet meer ging ....'huiluh!' hij maakt dan de zinnetjes af en daar heeft hij zich netjes aan gehouden
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:08:20 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45688085
jordy netjes geluisterd.
Dat zinnetjes afmaken lijkt me zo leuk

Kunnen dreumesjes slaap"wandelen" ?
pi_45700705
Ook hier is het neplachen. Zo grappig. Lekker overdreven.

Ben toch nog naar de ha geweest. Oortjes na laten kijken. Zien er goed uit. Zal toch ws met doorkomen van de kies te maken hebben. Van de 1e kies had ze geen last. en er komt ook een tandje aan.
Vannacht werd zo om 2.00 mega overstuur wakker. Troosten hielp niet. Toen is Djeez beneden gaan pitten en Kim bij mij in bed. Duurde ruim een half uur voordat ze wat kalmer was. En toen legde ze haar hoofdje op mijn hoogd om te slapen. Gelukkig lag het toch niet lekker. En ging ze toen bij mij op het kussen liggen. Na tig keer hoofdje omhoog en rondkijken viel ze in slaap.
Zo zielig, ik hoop dat het snel over is.

WAt leuk dat Jordy zinnetjes afmaakt.
pi_45704699
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:11 schreef renzell het volgende:
Githa en Bix; hoe staat het er daar voor met de voorbereidingen van de festiviteiten?

Juul kan zo mooi tekenen tegenwoordig. Echt rondjes maakt hij, en die heten dan bal, natuurlijk. Blauw is zijn lievelingskleur, die kan ie ook zeggen. Geel is gggggggggg, rood rogggggggg en paars paaaaaaaaaaa.
En ik heb net een potje gekocht bij de HEMA, beetje laat, maar goed... Hij snapt het helemaal. Het potje is onmiddellijk 'poep' gedoopt en hij gaat er de hele tijd met blote billen en z'n Dikkie Dik boek op zitten (een echte vent, d'n Juul ). En dan net doen of ie keihard aan het persen is.... Niet dat er ook maar iets uit komt, maar toch....
ik vind juultje zo leuk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:48:34 #41
105888 renzell
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:30:52 #42
81992 Githa
pi_45710904
Ik mocht wel roepen gisteravond at hij zo lief ging slapen, maar s'nachts was het helemaal mis. Hij heeft 2 uur vreselijk moeten huilen en wilde helemaal niks. Ik kon maar niet ondekken wat er was Uiteindelijk maar een zetpil gegeven en daarop is hij tussen ons in in slaap gevallen. Het is lang geleden dat hij zo heeft moeten huilen....

En vanavond is is hij bij mijn zus over iets gestruikeld en is hij met zijn mond tegen een houten stoelleuning gevallen, zowat al zijn tanden door zijn lip boven en onder! Een heel bloedbad, maar als troost een ijsje én nagellak!

Daarbij is hij vandaag ook nog mijn held geweest in het ziekenhuis Zonder huilen, mopperen of terugtrekken een hele spalk aanlaten meten, wat best vervelend is omdat het matriaal best heet is om te kunnen vormen en het lang duurt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:37:11 #43
105888 renzell
pi_45711145
Wow, held!!!

Maar arm mannetje dat ie zo moets huilen vannacht, en ook nog al die tanden door de lip (maar...blijkbaar is er in ieder geval spake van 'al die' .... zie peutertopic... ). Dikke klapzoen voor Jordy!
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:40:29 #44
81992 Githa
pi_45711250
Toch maar hier reageren want officieel mogen we pas volgende week posten in het peutertopic
Maar met zijn tanden gaat het goed
Ik begin de tel kwijt te raken 5 boven en 4 onder en 3 kiezen meen ik
Lief dat je het vraagt trouwens!

Vanavond was ik trouwens wel even bang dat hij ze weer kwijt zou zijn na die val
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:43:02 #45
105888 renzell
pi_45711352
Ja, jee, dat geloof ik! Maar wel echt fijn dat ze er zo goed als allemaal zijn nu. Ben eigenlijk wel benieuwd naar die prodentsmile van Jordy....
pi_45711460
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:40 schreef Githa het volgende:
Vanavond was ik trouwens wel even bang dat hij ze weer kwijt zou zijn na die val
Stel je voor Gelukkig niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:56:32 #47
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45711858
Nagellak. Githa, je boft met een zus die hem blij maakt met zulke dingen. Dikke kus voor Lolly.
pi_45714075
Jordy
pi_45719445
Githa, wat een stoer en dapper ventje is Jordy toch

Sara slaapt een weekend bij mijn moeder. We hebben even wat rust hier nodig in huis. Gisteren heb ik haar weggebrach, ze heeft de hele weg geslapen Eenmaal bij mijn moeder werd ze wakker. Mijn jongste broertje heeft een konijn (Floortje), Sara is helemaal maf van dat beest, en dat beest trouwens ook van haar. Dus meteen bij dat hok en maar aaien Zijn jullie kids ook zo gek op dieren? Wij hebben 2 katten, Sara zit de hele dag met ze te spelen, ze voert ze stukjes van haar koekje en ze knuffelt continu met ze. Het leuke is dat dieren haar ook heel leuk vinden, op de een of andere manier trekt ze dat aan ofzo
Sara
Merel
Ukje
pi_45781979
Nou Saartje is weer terug, ze heeft een supertijd gehad! Door oma helemaal in het nieuw gestoken, dus ook nog lekker verwend.

Alleen, er komt sinds 2 dagen enorm veel troep uit haar oor, ook slijm-achtig, is dat nou een loop oor? Het komt uit het oortje dat het meest ontstoken was, is het nou raadzaam hier een dokter voor te bellen? Overigens denken we niet dat ze er pijn van heeft (ze slaapt ook goed) maar overdag zit ze er wel vaak aan...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 januari 2007 @ 11:24:33 #51
105888 renzell
pi_45784286
Ik zou volgens mij toch even bellen Fuente. Ik kan me voorstellen dat, na zo'n ontsteking, er een hoop troep blijft zitten die er nu uit moet, maar na alle ellende zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
Heerlijk trouwens he, als opa en oma zo af en toe je kind in het nieuw steken. En zo hoort het ook!
pi_45786572
We bellen zo even tijdens het telefonisch spreekuur, omdat het er toch wel flink uitloopt, d'r onderlakentje was ook weer helemaal vies.
Sara
Merel
Ukje
pi_45788448
Nou net even gebeld, ze heeft dus waarschijnlijk weer een oorontsteking. We moeten het even een paar dagen aankijken,tenzij ze echt pijn krijgt of koorts krijgt. Even kijken of het zo overgaat.
De HA baalde wel, dat ze nu alweer rommelt met d'r oortjes, sja, wij balen ook, maar gelukkig heef ze er nog geen pijn van.
Sara
Merel
Ukje
pi_45802723
jeetje Fuente, wanneer komt er een eind aan de oortjesellende... voor Saartje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 29 januari 2007 @ 21:14:46 #55
105888 renzell
pi_45804533
Jeetje, wat vervelend Fuente. Het houdt maar niet op zeg! Hopelijk krijgt ze inderdaad geen pijn meer, dat heeft ze wel genoeg gehad de afgelopen tijd.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:44:06 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45808496
He jasses Fuente wat zielig voor saartje
Hopenlijk is het snel over.. zit het buisje nog wel goed?

Als ik het niet vergeet zoals vandaag morgen even de kinderarts bellen over wat hun mening is wat betreft het niet goed functionerend maagklepje..
Mits ze dat zelf niet doen ook de mogelijkheid van ene operatie ebspreken.
Rewimo heeft me eerder vandaag goed geholpen om wat vragen van mij juister te formuleren zodat ik kan aantonen waarom wij aan die mogelijkheid denken.
Benieuwd wat hun zeggen en wat hun behandel plan is, al gok ik dat dat dan woensdag wordt eer ik dat hoor i.v.m dan telefonisch spreek uur.
pi_45815426
* Vicky helpt Evenstar even te herrinneren om te bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:32:47 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45816350
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:17 schreef Vicky het volgende:
* Vicky helpt Evenstar even te herrinneren om te bellen.
morgen op telefonisch spreek uur
pi_45819295
morgen kan ik je niet helpen herinneren hoor... dan moet ik werken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45821368
Of de buisjes goed zitten weet ik niet, er is er, voor zover ik heb kunnen zien, geen een uitgekomen, maar we hebben net besloten dat we morgen de HA bellen voor een afspraak voor vrijdag, dan zijn we beide vrij en kunnen we misschien eens kijken wat we nu gaan doen, want dit kan niet zo.

Evenstar, zo'n heel gek idee is dat toch niet, van een operatie? Een van mijn neefjes (van een tweeling) had ook een reflux, hij is uiteindelijk ook geopereerd en dat heeft dat probleem wel verholpen toen. Hoe gaat het nu verder met Arwen
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 13:31:19 #61
81992 Githa
pi_45821485
Gos Fuente, alweer!
Heel veel succes vrijdag...
pi_45821515
pff Fuente.. wat vlijgen jullie tobben met de oortjes van Saartje... vervelen hoor!!

Githa en Jordy bijna uit dit topic

Zijn jullie kids ook zo gek op de was? Amber vind het helemaal geweldig en zet van alles op haar hoofd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 13:37:41 #63
81992 Githa
pi_45821660
JA bijna..... zal afkicken worden hier

de was jaaa, daar is Jordy dol op, maar hij mag niet altijd helpen van mij
pi_45822434
fuente, het doel van buisjes is dat als je kind te vaak oorontsteking heeft en het oor het niet zelf oplost, dat de troep dan naar buiten kan en de druk op het oor verlaagd wordt, zodat de pijn weggaat.
het zou dan toch logisch zijn dat saartje een loopoor krijgt? of heb ik de werking van de buisjes verkeerd begrepen misschien.

Naar in iedergeval maar als het eenmaal loopt, is de pijn wel een stuk minder!!!
dikke kus voor jullie allebei!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:51:17 #65
105888 renzell
pi_45825929
Ja bijna Githa, echt bijna nu!!!

En Pinquit; jullie al bijna dit topic in. Hoe is het met jullie voorbereidingen?
pi_45826130

De was vind Kim ook erg leuk. Vooral alles uit de wasmand halen, of van de waslijn plukken.
pi_45831563
haha ja renz, spannend joh qua voorbereiding ben ik eigenlijk alleen in dit topic aan het rondneuzen heb het gevoel dat ik hier al iets meer te zoeken heb dan in het babietjestopic.

over 2.5 weekje max' eerste echte verjaardag moet zovaak terugdenken aan een jaar geleden nu!
weet nog niet hoe k dat allemaal ga regelen trouwens, iemand nog goede tips voor een 1e verjaardag?

elke minuut wil ik herhalen nu het zo dicht bij 17 februari komt, terwijl ik in het begin van max' nog zo korte leventje het leuk vond om 'nieuwe' dingen in zijn ontwikkeling te zien nu mag het allemaal veel langzamer gaan, ben bijna bang dat ik dingen mis!
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 18:56:52 #68
81992 Githa
pi_45831955
Maak het zoals je zelf graag zou willen Pinquit, dat is het aller belangrijkste
Niet dat je zelf alleen maar aan het rennen bent, maar dat je kan meegenieten van je mannetje.
pi_45832273
Pinquit, het is inderdaad bedoeld zodat de rommel eruit kan. Alleen, de rommel komt er binnen 10 dagen na het plaatsen van de buisjes uit, dat gebeurde bij Sara ook. Ze heeft nu gewoon weer een nieuwe ontsteking, en dat is het balen ervan. Oorontstekingen komen vaak voor wanneer de rommel er bijvoorbeeld niet uitkan, dat kan bij Sara nu wel, dus kunnen er weer allerlei andere oorzaken zijn voor de ontsteking.

Jouw Maxje alweer bijna 1, wat gaat dat snel
Sara
Merel
Ukje
pi_45835897
Pfff, Merlijn is al een half uur compleet in paniek. Hij wil de borst niet, de chamodent niet eigenlijk niks. Zijn balletjes en zijn kontje zijn rood van de poepluiers en paracetamol heeft hij net nog gehad. Hij wilde vandaag al nauwelijks eten, op het KDV zijn groenten niet. Gelukkig at hij met ons wel goed. Het is iets rustiger nu doordat hij is afgeleid maar verder is het iedere keer weer raak. Er zit hem iets dwars waardoor hij hij paniekerig wakker wordt en hij erg onrustig slaapt. Vannacht was hij ieder uur aan het zoeken naar de borst, kreeg hij hem niet werd hij wakker. Bah. Zielig als je niet weet wat hem dwars zit. Is het zijn sprongetje, zijn het de tandjes .... . Kon hij het maar zeggen.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:39:54 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45838614
ik weet het niet randa wel veel sterkte
Fuente goed idee om afspraak te maken en echt een dieper/verder te kijken
Hier gaat het goed met arwen verders, ze komt nu zichtbaar lekker aan ze is weer mijn lekkere spekkie die ze voor het gedonder ook was

ze heeft alleen momenteel een fase dat ze denkt dat ze een aapje is constan oeh oeh ooooehooooooeee oeh oeh hiiiiiiiiiiiiii echt zo grappig ze is lekker aan het ontdekken, staat steeds vaker los mini stapjes zetten en echt die overstap naar het lopen te maken.
Ze heeft hele stoere nieuwe schoentjes
hadden haar voetjes laten meten ze is van inimini ineens naar 19,5 morgen ff foto maken
pi_45839495
Merlijn ligt nu alweer een tijdje te slapen. Ik vind het heel zwaar op het moment, vooral de nachten omdat hij per sé de borst wil anders gaat hij panieken. Ach ja, het gaat weer over, maar je maakt je zo snel zorgen.
pi_45840888
Fuente wat een gedoe zeg. Hoop dat het snel beter gaat.

Randa sterkte ermee! Lastig is dat, als je niet weet wat er is.

Aapje Arwen. Kim maakt nu ineens nieuwe geluiden. Lijkt net alsof ze boos is en gromt. Heel apart en hard. Maar daarna gaat ze keihard neplachen. Zo grappig.
Ook Kim probeert los te staan. En ze gaat ineens op haar knietjes lopen.
pi_45841500
Hmmm, Kim wil niks meer eten en drinken. Vandaag heeft ze al weinig gedronken. Ze heeft een half potje avondeten en een half toetje gehad. Verder wil ze niks.
(wel 's morgens fles en 's middags brood gehad met een klein beetje melk)
pi_45841892
sjonge ik had hier al veel te lang niet gelezen, nu dus weer bijgelezen.
Emma is ook een wasfan, in de machine, er uit, in de droger, er uit, aan mij geven om te vouwen, de stapel pasgevouwen was omgoooien..
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:56:14 #76
105888 renzell
pi_45853384
Pinquit: Ik ben het wel eens met wat Githa zegt. Gewoon doen wat jij graag wilt. Wij waren 's ochtends lekker met z'n drietjes en dat vond ik echt genieten. Even herbelven hoe het een jaar geleden allemaal was, kijken hoe het Jobje reageert op slingers, op taart en op stapels cadeautjes. Juul vond het cadeaupapier overigens vele malen interessanter dan de inhoud ervan... . Vooral gewoon even van je mannetje kunnen genieten zonder dat het hele huis meteen vol zit vond ik fijn. Maar nogmaals.... doe wat jij wilt! Leuk, die eerste verjaardag. Ik wil ook weer, ik wil ook weer!!! Toch echt wel memorabel vond ik! Niet alleen voor hem, maar ook voor jezelf. Een jaar lang moeder is ook niet niks!!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:16:27 #77
105888 renzell
pi_45853948
Githa.....

MORGEN!!!

En dan...

woensdag 31 januari 2007 @ 13:18:30 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45854001
wat renzel zegt pinq !

Hier de kinderarts gesproken, ze heeft opnieuw de neocate verlenging aangevraagd omdat die was afgewezen door CZ ( flikkers beweerden van niets te weten )
Dus moet als het goed is helemaal goed gaan komen.

Wat betreft uitslag van passage foto was ze erg vaag in.. ik zeg zo wij hebben 18 januari dat onderzoek gehad, en enige wat we weten is dat het portiertje van slokdarm naar maag niet goed functioneert, met name bij vloeibaar spul. En ze ook met pap nog wel spuugt maar mindere mate..
En dat ook de dietiste wou weten hoe en of wat ivm dieet van arwen.
Ze zei dus een afspraak te maken voor binnen nu en 2 weekjes ongeveer.. want 20 maart was te ver weg
Ze kon dus ook niet veel meer zeggen dan dat omdat ze alleen het dossier van arwen heeft en niet de specifieke resultaten van de radioloog bij de hand. En het was allemaal teveel en te belangrijk om telefonisch te bespreken

Nog even afwachten met mijn vragen dus, en nog meer vragen erbij maar goed spoed was het ook niet, ik wou meer duidelijkheid wat de opties zijn en wat te doen.. en dat wordt binnenkort wel allemaal duidelijk dus
pi_45855818
Deze lurker gaat alvast afscheid nemen hier...... op naar het peuter topic!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:26:15 #80
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45855895
Oook hier nog 's! Jordy, bij-hijna 2!!!!!!!
pi_45859046
Pfffffff Saartje heeft haar daagjes niet. Sinds eergisteren is het echt continu huilen huilen en nog eens huilen. Vooral vanaf 16:00 is echt niets meer goed, eten doet ze 's avonds ook niet.

Volgens mij moet ze echt slaap inhalen, ze slaapt 's middags met een beetje geluk 2 uur, maar vaak maar een uurtje, de laatste avonden slaapt ze niet voor 21:00, ervoor is het een groot drama, ze slaapt dan wel de nacht door, maar is om 7 uur weer wakker en dan dus moe.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:05:04 #82
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45860787
Fuente, ik hoop echt dat het heel snel wat beter met Saar gaat. Dat getob is zo zielig. En voor jullie hartstikke zwaar natuurlijk. Een heule dikke knuffel.

En Githa, nog een paar uurtjes.... En dan kan het dak eraf!!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:25:44 #83
105888 renzell
pi_45861572
Saartje toch....nou moe, niet weer! Dikke kus voor die kleine van je Fuente!

Klaag maar raak voor een knaak!
Hier een kleine draak lately!!! Meneer heeft de nee-fase ontdekt hoor. Werpt zich bij het minste of geringste languit op de grond en gilt en huilt de hele boel bij elkaar als ie z'n zin niet krijgt. Ik probeer het hoofd koel te houden, maar ben daar niet zo bedreven in als vriendlief. Helaas gaat die vrijdag voor negen dagen op wintersport.... zonder ons. Hmmmm, ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk best een beetje tegenop zie. negen dagen lang de kar trekken, werken, en ook nog eens zonder lief zitten...

Zo, en nu weer even naar meneer de aansteller toe om voor de twintigste keer te vertellen dat het nu toch echt de bedoeling is dat ie gaat slapen! Zucht.....
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:30:52 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45861753
9 dagen is ook wel lang zonder wederhelft/mederegelaar/opvanger. Misschien mag jij daarna een paar dagen rust?
pi_45862745
Weet iemand hoe het met de bmr en menC zit, als Kim niet lekker is? Geen koorts trouwens. En het is pas vrijdag, maar toch.

Kim wil sinds gisteren amper iets drinken en eten. Erg lastig. Maar ze is nog wel vrolijk, levendig. En heeft nog wel plasluiers. Maak me toch een beetje zorgen. Dus vrijdag maar aan de cb arts vragen.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 21:05:44 #86
81992 Githa
pi_45863037
Als ze niet lekker is zou ik het gewoon een weekje uitstellen Ingrid. Vaak worden ze veel zieker na die prik als ze al niet zo lekker zijn.

En als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de huisarts bellen, vragen hoe hij/zij erover denkt.

Fuente, jullie blijven ook bezig zo he!
Arme Sara

Nog een paar uurtjes idd Lishe zijn stoel is versierd, het huis is versierd, het cadeau staat klaar en de taart staat in de koelkast Laat maar beginnen....
pi_45863102
Saartje knap maar snel maar op!
Juultje, luister eens naar mama! Sterkte ermee Renzell.

Jordy alvast gefeliciteerd!
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:07:39 #88
105888 renzell
pi_45863106
Joepie!!!! Wat heerlijk Githa, over een paar uurtjes is je dondersteentje een peuter geworden!
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 21:10:06 #89
81992 Githa
pi_45863213
Ohw Renzell, nou wilde ik nog zeggen dat 9 dagen vreselijk lang zijn zo alleen en dan vergeet ik je nog sorry

Maaruh gos, wat vreselijk lang lijkt me dat Renz
Julius gaat vast héél liefvoor je zijn als papa weg is en als hij weer terug is haalt hij dat dubbelen dwars weer in, maar dan mag jij natuurlijk even rusten
pi_45863249
Githa... wat heerlijk spannend

Ingrid, idd gewoon even de ha bellen hoor. Hoeveel vocht heeft Kim vandaag binnengekregen?

Amber is de laatste tijd zo "moeilijk" met slapen overdag. De ene keer slaapt ze 2x op een dag, de andere keer 1x ondanks dat ze verschrikkelijk moe is doet ze dat 2e slaapje echt niet. Vandaag hebben we het 2x geprobeerd maar het was helemaal mis..
Vind het best wel lastig.. ook omdat ze nog een laatste fles kijken om voldoende zuivel te komen, kan ik haar niet om 7 uur in bed leggen als ze om half 7 pas gegeten heeft...

Verder is ze wel ontzettend lief en gezellig en lult ze de oren van je kop.. maar o wee als ze haar zin niet krijgt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:11:05 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45863251
Fijn Githa! Lekker vroeg van bed morgen, heeft ie heeeel de dag feest!!
Ingrid, bij ons stellen ze de inentingen ook uit als kindje ziek is.
pi_45863336
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Githa het volgende:
Als ze niet lekker is zou ik het gewoon een weekje uitstellen Ingrid. Vaak worden ze veel zieker na die prik als ze al niet zo lekker zijn.

En als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de huisarts bellen, vragen hoe hij/zij erover denkt.
Ik zal vrijdag wel vragen wat verstandiger is. Misschien gaat het morgen beter. (hoop ik)

Vraag me af hoe lang het kan duren voordat een kies helemaal door is. Hij is, zeg maar, voor de helft door. In de lengte. Sinds de kies is ze niet lekker. En dus sinds 2 dagen weinig drinken, en weinig eten.
Maar zolang ze koorts heeft en niet suf is, is er niks aan de hand. (zei de cblijn en hapost assistenten)
pi_45863505
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Vicky het volgende:
Githa... wat heerlijk spannend

Ingrid, idd gewoon even de ha bellen hoor. Hoeveel vocht heeft Kim vandaag binnengekregen?
Ze heeft vanmorgen een fles van 200ml gehad. Vanmiddag bij de boterham zo'n 140ml "gewone" melk. (Dat wilde ze gisteren niet.) En een klein potje fruithap. Een paar hapjes toetje. Een paar slokjes water. En een half potje voor 1 jaar. Alles wel meer dan gisteren.
(En 3x flink gepoept.)
pi_45863877
volgens mij moet ze minimaal 300cc vocht binnen krijgen op een dag..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:27:05 #95
105888 renzell
pi_45863938
Ha ha Githa gekkie, dat geeft toch niet. Ja, de 9 dagen vliegen vast voorbij. Ik vind het ook wel een uitdaging ergens... En gelukkig heb ik hier en daar hulp van opa's, oma's en/of vriendjes en vriendinnetjes. Als d'n Juul maar niet zo ligt te zeiken als de afgelopen dagen.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 21:28:23 #96
81992 Githa
pi_45864000
Ach welneeej, straks is hij gewoon een klein (b)engeltje
pi_45864201
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:25 schreef Vicky het volgende:
volgens mij moet ze minimaal 300cc vocht binnen krijgen op een dag..
Gisteren is dat niet gelukt. En dan vandaag wel.
Nouja, we houden het in de gaten.
pi_45864421
idd gewoon goed in de gaten houden. En anders gewoon elk uur proberen iets binnen te laten krijgen.. ok al is het maar 50 cc
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45865279
Githa, is het al zover, Jordy al bijna 2!!!! Wowie! Ik wens jullie alvast een hele fijne dag morgen en vanaf hier dikke verjaardagszoenen van ons

Vrijdag gaan we even met Sara langs de HA, even nakijken, en bespreken hoe nu verder.
Het stomme is dat je door deze dagen de leuke dingen vergeet, zo gaf Saartje me vanmiddag een paar dikke zoenen (zo lief ) en knuffels, heerlijk gewoon! Of dan kijkt ze naar de Tweenies, en staat ze helemaal enthousiast te zwaaien en mee te doen, en bij Bumba te dansen
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:28:42 #100
105888 renzell
pi_45875805
JORDY EN GITHA EN SPOOKY4U, GEFELICITEERD!!!!

Maak er een mooie dag van lieverds! Dikke kus voor de jarige.
En tot over een maand of twee in het peutertopic!
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:16:06 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45876848
Jaaaaaaah!!! Hiep hiep in de Gloria voor Jordy! Lekker ding, 2 jaar al!!!
Dikke lebberzoenen van Tuuke. En 3 beschaafde kussen van ons!!!
pi_45881349
Ik breek ff snel in. Kim heeft gedronken!!!!!
pi_45881612
Goed zo Ingrid.

Jordy gefeliciteerd, 2 jaar alweer! Grote man!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45881791
Doeidoei Jordy, tot bij de peutertjes!!! Fijne dag vandaag!!

Fijn Ingrid!!

Amber wilde net geen boterhammetje meer eten toen ze de mandarijnen ontdekt had.. Mevrouw heeft even 3 mandarijnen naar binnen gepropt en toen nog eens een halve banaan Ze is gek op fruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45882271
Net naar het consultatieburo geweest. 12,5 kilo en 83 cm, flinke dame dus. Maar volgt precies een heel mooi lijntje, net iets boven het gemiddelde.

Ook weer complimenten dat het zo'n relaxed, vrolijk grietje is. Weet ik natuurlijk wel, maar is toch leuk om te horen

Ik moest van tevoren zo'n lijstje invullen met hoeveel woordjes ze zegt en dergelijke. Dus ik had ingevuld, 10 woordjes. Van sommige mensen (als we het erover hadden) kreeg ik echt te horen dat dat weinig is. Maar op het CB vonden ze het veel. Nou maakt het mij niet zo veel uit, maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit.

Hoeveel (en welke, voor de leuk) woordjes zeggen de andere, rond de anderhalfjarigen, hier?
pi_45882384
Igraine, Amber is nu 15 maanden en zegt eigenlijk nog weinig verstaanbare woordjes. Ja die, dees, dat, dit, pappa, mamma, poe en woef maar verder kan ik er ng weinig uithalen. Daarstraks zei ze me na toen ik Nina zei...
Amber was snel met lopen en vlgens het CB zijn kindjes die snel aan de wandel zijn wat trager met praten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:31:46 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45882566
Dag jordy we blijven je wel volgen hoor

igraine hier wordt wel gebrabbelt met 13 maanden,

mama
papa
kikakoo ( kiekeboe)
oef oef ( hond)
nuninan ( als ze djulian s foto ziet)
weg
kijkijkijke( kijken)
bah ( als iets vies is)
die

dat zijn de 'woordjes" die ze nu veel gebruikt
pi_45882784
Myhron zegt:

Mama (uiteraard )
Papa
Oma
Mauw
Aai
Kaassssss
Op
Klaar (Kaajjjr)
Een, twee, drie
Hopla (Oppppa)
Po
Nijntje (Nijntsssss)

En Ja en Nee en Die natuurlijk. Niet bijzonder veel, maar toch ook niet weinig (vond ik zelf). Ze was niet heel vroeg met lopen, dus die theorie zou best op kunnen gaan Vicky.

Ik vind dat voor 13 maanden best veel trouwens evenstar.
pi_45882930
Oh en dan zegt ze ook nog " toeotoewienou???????" wat dan Wat doe je nou of wat doet hij/zij nou moet voorstellen. Met zo'n hele harde omhooggaande uithaal aan het eind. Zo grappig. Of heel hard
"Oh neeeeee" als ze expres(!) iets op de grond gooit, of morst.

Oh en ze probeert ook bloem en ballon te zeggen, maar de L lukt nog niet zo goed. Dus dat is dan balololololon. Dan zie je dat tongetje zo ongecontroleerd heen en weer gaan.
Dus wij vragen minstens 5 keer per dag, "Kan je ook zeggen, ballon?
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:52:47 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45883236
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:39 schreef Igraine het volgende:
Myhron zegt:

Mama (uiteraard )
Papa
Oma
Mauw
Aai
Kaassssss
Op
Klaar (Kaajjjr)
Een, twee, drie
Hopla (Oppppa)
Po
Nijntje (Nijntsssss)

En Ja en Nee en Die natuurlijk. Niet bijzonder veel, maar toch ook niet weinig (vond ik zelf). Ze was niet heel vroeg met lopen, dus die theorie zou best op kunnen gaan Vicky.

Ik vind dat voor 13 maanden best veel trouwens evenstar.
is het ook wel, ben er blij toe dat ze dus goed mee komt, ivm alle allergie-en en de reflux je vaak hoort over ontwikkelingsachterstanden, dat ze dat tot nu toe nog niet heeft scheelt een bult kopzorgen
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:53:43 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45883256
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef Igraine het volgende:
Oh en dan zegt ze ook nog " toeotoewienou???????" wat dan Wat doe je nou of wat doet hij/zij nou moet voorstellen. Met zo'n hele harde omhooggaande uithaal aan het eind. Zo grappig. Of heel hard
"Oh neeeeee" als ze expres(!) iets op de grond gooit, of morst.

Oh en ze probeert ook bloem en ballon te zeggen, maar de L lukt nog niet zo goed. Dus dat is dan balololololon. Dan zie je dat tongetje zo ongecontroleerd heen en weer gaan.
Dus wij vragen minstens 5 keer per dag, "Kan je ook zeggen, ballon?
wij lopen ook af en toe te dollen met zoiets hoor moet kunnen
pi_45885054
Kim brabbelt wel veel, maar nog niet echt goed verstaanbaar.

Ze zegt mama, papa, ja, nee, oooooom (oma, of opa) doei, dag, zaaaai (zwaai), kijk, jamjam (jammie)

Maar ze begrijpt wel veel.
pi_45892013
Kim heeft besloten om niet meer van een lepeltje te eten. Ze slaat de lepel weg. En eet de gevallen stukjes dan van haar kinderstoelblad af. Met een eigen lepeltje wil ze ook niet.
Komt iemand dit bekend voor? Is het de leeftijd? En vooral wat kunnen we het beste doen?
Nu heeft ze amper avondeten op, omdat ze ermee ging gooien en er maar een paar stukjes in dr mond verdwenen.
pi_45893989
Merlijn eet nog niet van een lepel alleen als hij wordt gevoerd en dat doen wij alleen als we geen fruit in huis hebben en hij een fruitpotje krijgt. Merlijn eet gewoon zelf met zijn handen, of het nou rijst is of worteltjes maakt niet uit. Hij oefent trouwens wel met een lepel/vork, maar hij kan het nog niet. Hij laat het trouwens ook niet toe gevoerd te worden als het niet uit een potje/kuipje komt. Hij wil zelf eten. Merlijn eet gelukkig goed, maar dat is een kwestie van tijd omdat ze dat eerst moeten leren. Een kind eet vanzelf weer wat meer als deze het geleerd heeft, denk ik dan.
pi_45894803
Laat je hem dan uit een bordje met bv rijst, met zijn handen eten?
pi_45894907
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Kim heeft besloten om niet meer van een lepeltje te eten. Ze slaat de lepel weg. En eet de gevallen stukjes dan van haar kinderstoelblad af. Met een eigen lepeltje wil ze ook niet.
Komt iemand dit bekend voor? Is het de leeftijd? En vooral wat kunnen we het beste doen?
Nu heeft ze amper avondeten op, omdat ze ermee ging gooien en er maar een paar stukjes in dr mond verdwenen.
jep, ik herken het ingrid. vaak is het bij max ook geen trek meer, maar ook wel eens geen zin. geen zin dus om met bestek te eten, leg ik het op zn blad dan vind ie het ineens interessant en wil ie het wel eten.

Vandaag heeft max dus ook geen avondeten op, heb hem maar een boterham gegeven (die stukjes kan ie makkelijker van zn blad eten ) en een toetje. is ook goed hoor.
pi_45895160
Amber heeft ook wel eens zo'n fase hoor.. Dan wil ze ook niet eten..

Ga dr niet dwingen, als ze niet wil, laat maar gaan. Geef haar dan maar een toetje ofzo of een boterham, maar dring niet op.
Als ze honger heeft gaat ze wel weer eten.

Amber at vanavond met de pot mee. Ze at alleen de boontjes maar niet de aardappeltjes.. Nou ja, dan niet Ze heeft een paar hapjes appelmoes op en dat vond ze wel lekker, maar o wee als er een aardappeltje bij zat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45895417
Merlijn gooit alles op de grond als hij geen honger heeft en eet in principe met zijn handen van zijn kom/bord. Hij eet volgens rapley, dus heeft altijd met zijn handen stukjes gegeten vanaf dat hij 6 maanden was, pas sinds 11 maanden krijgt hij er een lepel/vork bij. Hij eet trouwens altijd met de pot mee, maar dan soms aangepast aan hem, maar meestal krijgt hij alles wat wij ook krijgen en hij is vooral een fan van vlees en worteltje. Worteltjes eten we iedere week, vinden we zelf zo lekker.

[ Bericht 17% gewijzigd door Randa_v op 01-02-2007 20:40:54 ]
pi_45896773
ingrid.. ik heb zo het idee dat haar echt wat dwars zit!
vooral niet gaan pushen met het eten, laat maar wat knoeien met handen
en hopen dat ze nog iets binnen krijgt. Zo niet... dan maar een keer een extra fles of wat meer yoghurt oid.

hoe ziet haar mond/keel er uit?
misschien dat ze door pijnklachten even zo moeilijk doet met drinken en eten?
Keel rood?
pi_45896806
Kim had toch ook last van haar tandjes, kan het ook zijn. Merlijn eet nu ook af en toe minder.
pi_45903600
Heb ik helemaalde verjaardag van Jordy gemist! Dag stoer mannetje! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Ik heb toevallig vandaag ook een lijstje gemaakt van wat Emma nu allemaal zegt.
Papa
Mama
P (oes)
klaar
op
uit
die
jas
Bumba
boe(koe)
aai
haar
opa (maar niet tegen opa)
aap
hap

Ingrid, sterkte met Kim, zo te lezen gaat het niet zo lekker met haar.
pi_45907423
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:10 schreef marit1978 het volgende:
ingrid.. ik heb zo het idee dat haar echt wat dwars zit!
vooral niet gaan pushen met het eten, laat maar wat knoeien met handen
en hopen dat ze nog iets binnen krijgt. Zo niet... dan maar een keer een extra fles of wat meer yoghurt oid.

hoe ziet haar mond/keel er uit?
misschien dat ze door pijnklachten even zo moeilijk doet met drinken en eten?
Keel rood?
Haar keel is niet rood. Straks gaat ze met Djeez naar cb. Dan zal hij het probleem voorleggen.

Kims 2e kies is nog steeds voor de helft door. Het tandje is bijna door.
pi_45912892
Als het nou niks blijkt te zijn qua keel of oortje, dan zou het heel goed dat kiezen- en tandengedoe kunnen zijn Ingrid. Hier wordt ook van alles op de grond gegooid en dan vnl. als er tandengedoe is.

Ik zou Kim gewoon dan met haar handjes laten prutsen, levert jezelf het minste gedoe op en wat er in gaat, gaat erin

Rijst eet mijn dochter ook met de handjes, ze maakt kleine bolletjes (ik kook het een beetje plakkerig) en dat gaat zo hup het mondje in. Wel een troep soms, maar ach, daar heb je swiffers en dweilen voor

Mijn dochter gilt de hele dag. Leuk gillen als in blij maar desalniettemin gillen
pi_45913185
Ingrid, bij Sara komen ook kiezen en hoektanden door nu, en zij eet ook erg slecht momenteel. Kan daar best van zijn! Vervelend hoor, hopelijk zijn ze snel door.

We zijn vanmorgen bij de HA geweest. Sara's oortjes zijn mooi schoon, alle prut is er nu uit! We hebben de buisjes ook nog bekeken, ziet er best gaaf uit Maar goed, de buisjes doen dus goed hun werk.
Verder is ze weer wat benauwd, bij het luisteren bleek ze weer aardig wat slijm te hebben verzameld. Ze krijgt daar nu medicijnen voor, weet zo gauw niet hoe het heet, want ik moet het nog halen. Als dit niet aanslaat, of als het steeds terugblijft komen dan gaat ze aan de ventolin. Jammer, maar als het maar helpt vind ik het goed.
Heeft iemand van jullie ervaring met een homeopaat? Wij hebben onlangs van een nicht van mij informatie gekregen mbt voedselallergieen, bronchitis en oorproblemen, kennissen van haar hebben hun kinderen toen bij een homeopaat laten behandelen. Die kinderen kregen een soort dieet, en waren een paar maanden later klachtenvrij. Op zich staan wij hier vrij open voor, maar zou toch graag wat meer ervaringen willen hebben.

toevoeging: d'r medicijntjes heten ketotifen

[ Bericht 3% gewijzigd door Fuente op 02-02-2007 13:51:50 ]
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:48:28 #125
156412 hestria
erg gastvrij
pi_45913694
Ja, michelle heeft gisteren 6 keer op het potje geplast, ikke plasse, naar het potje toe lopen en een plasje doen, heel het huis juigen en michelle dansend bij het potje. Dus vandaag maar even hemptjes en onderbroekjes gekocht, die rompers hangen alleen maar in de weg. En nu hopen dat ze het volhoud.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:46:01 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45917213
Fuente, ik heb zlef ervaring meteen homeopaat tegen astma. Ik heb het zelf gehad. Doordat ik ook (toen ik ca 11 was) op dieet ben gezet ben ik er uiteindelijk goed overheen gegroeid. Dus wat dat betreft heb ik er goede ervaringen mee. Het dieet was makkelijk te volgen en zover ik weet heb ik er nooit echt moeilijk over gedaan. Succes. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Ventolin altijd bij je moeten hebben is ook niet echt makkelijk voor een kind.
pi_45917281
Djeez is met Kim naar cb geweest. Ze was heel stoer met de prikken. En kan alles goed. Helemaal goedgekeurd! Ze is nu 75cm en 9225gram, als ik het goed onthouden heb.
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 15:28:04 #128
81992 Githa
pi_45918490
Jordy en ik komen afscheid nemen van dit topic. Geen dreumes meer, maar een heuze peuter geworden
Jordy en ik willen jullie allemaal bedanken voor alle lieve reacties iedere keer weer en hopen jullie snel te zien in het andere topic

pi_45920129
Daaaag Jordy! Tot later in het andere topic
Sara
Merel
Ukje
pi_45920142
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:46 schreef chacama het volgende:
Fuente, ik heb zlef ervaring meteen homeopaat tegen astma. Ik heb het zelf gehad. Doordat ik ook (toen ik ca 11 was) op dieet ben gezet ben ik er uiteindelijk goed overheen gegroeid. Dus wat dat betreft heb ik er goede ervaringen mee. Het dieet was makkelijk te volgen en zover ik weet heb ik er nooit echt moeilijk over gedaan. Succes. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Ventolin altijd bij je moeten hebben is ook niet echt makkelijk voor een kind.
Klinkt goed! Bedankt voor je informatie
Sara
Merel
Ukje
pi_45920342
DAg Jordy!
pi_45927140
Dag Jordy.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:34:04 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45946030
http://www.zippyvideos.com/7713894936607186/mov01772/

pimping

gloeierdegloei zo trots is
pi_45946074

Geweldig hoor!
pi_45946869
Mooi

Sneller dan Merlijn maar ja bij hem komt het ook nog wel. Hij loopt nu nog te makkelijk overal langs en laat alleen los voor het overpakken. Los lopen zal nog wel even duren nu kruipen nog steeds sneller is, zo ging het ook bij de overgang van tijgeren naar kruipen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:07:09 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45946958
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef Randa_v het volgende:
Mooi

Sneller dan Merlijn maar ja bij hem komt het ook nog wel. Hij loopt nu nog te makkelijk overal langs en laat alleen los voor het overpakken. Los lopen zal nog wel even duren nu kruipen nog steeds sneller is, zo ging het ook bij de overgang van tijgeren naar kruipen.
oh die stappen zijn hier echt nog maar kort hoor en merlijn kan andere dingetjes weer die arwen niet kan.

Ik ben gewoon enorm blij dat ze meegaat in de normale lijn van ontwikkeling en niet achter blijft..
pi_45947438
Merlijn kruipt op het moment razendsnel, zo dat als hij aan de ene kant van de zaal is op het KDV hij er met de kippen bij is als er aan de andere kant van de zaal een deur open gaat. Dus het lopen duurt nog even hier, kruipen is gewoon sneller. Met praten is hij ook niet echt mee bezig, Soms horen we wel dat hij dezelfde tonen gebruikt als ons, maar dat is het en het komt wel. Sommige kindjes zijn al zo snel.

Merlijn is wel een durfal aan het worden. Op het babyzwemmen heeft hij in de gaten hoe hij de boel kan stangen, hij kn ontzettend wild worden en gewoon wegkruipen bij de oefening van de kant af springen. In het water liep hij maandag ook gewoon door over te pakken naar een ander kindje, was hem bijna kwijt, had niet in de gaten waar hij gebleven was. Hij zo snel.

Donderdag mag Merlijn voor het eerst naar Muziek op Schoot. Eindelijk is er een groep voor zijn leeftijd. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:54:36 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45948275
waaauw arwen wat knap meid!!! zo lieff zo'n net-stappend dametje
pi_45948982
Goedzo Arwen.

Kim probeert wel los te staan. Alleen mogen wij het niet zien.
Nu heeft ze wat nieuws. Ze gaat languit op de grond liggen en dan maar lachen. Dan kruipt ze weg en begint het weer van voren af aan. Echt grappig.

Kim was gisteravond helemaal hyper. en vandaag heel rustig. Ze slaapt sinds 18.00 en moet nog avondeten hebben. Doen we maar gewoon een flesje dan.
Zal wel aan de bmr en menc prikken liggen.
pi_45952999
Hier wel los staan, maar geen stappen hoor. Volgens mij vindt ze het de moeite nog niet waard
Kruipen gaat tóch veel sneller.
pi_45953282
Los staan is hier alleen per ongeluk. Hij loopt wel snel maar langs alles af, en zich niet los houden. Ach ja. Ben blij dat hij nu eindelijk slaapt. Hij is hoe moe hij ook is veels te druk. Beter gezegd hij heeft het veels te druk. Hoe er mee om te gaan weet ik nog steeds niet. Wel lach ik hem in zijn gezicht uit als hij ergens een drama van maakt. Zo mooi om te zien als hij begint te huilen omdat de deur dicht ging zodat hij op de slaapkamer bleef, anders dendert hij de hele bovenverdieping door. Het huilen is ook zo over. We moeten echt die rust in zijn kont zien te vinden. Heel eerlijk, noch Magneet, noch ik hebben rust in onze kont als het erop aan komt, tja....
pi_45954269
Arwen, wauwie!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:24:34 #143
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_45954296
Tobias loopt sinds vandaag écht los niet meer alleen het overstappen tussen bank en tafel en dergelijke maar echte hele grote stukken (9 meter achter elkaar is ineens een eitje!) Zo gaaf om te zien!
Evenstar ik denk dat we even trots zijn op ons kroost

Wat fijn dat de buisjes hun werk doen bij Saar, hopelijk helpen de medicijnen zo ook goed. Bij Nebelung gaat ook alles goed zo te zien, fijn!
Jordy veel plezier in het volgende topic! Kim weer goedgekeurd door het cb, snel opknappen van de prikjes hoor. Merlijn ook al per ongeluk los staan, goed hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:52:26 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45955355
dat denk ik ook saffier

Randa_V merlijn is dus een ondernemend mannetje laat gaan, lekker ontdekken
pi_46016436
Het gaat heel goed met Sara Ze slaapt als een tierelier en is ontzettend vrolijk. Ze hoest amper en rochelt ook niet meer
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 19:40:14 #146
81992 Githa
pi_46017189
Sara wat fijn!
  maandag 5 februari 2007 @ 19:47:10 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46017484
voor Saar envoor de lopertjes.

Emma heeft volgens mij ontdektdat ze nee kan zeggen en weet wat het betekent. Ze begon vanmiddag voorzichtig met nee zeggen tijdens een dwarse bui...

En eigenlijk is ze een halve peuter:
pi_46017492
Wat goed Sara!
pi_46017554
Kim zegt heel vaak nee en schud dan ook nee.
Maar ook alles is ja. Dus ze snapt het denk ik niet. Maar tis wel grappig.
pi_46017799
Hahaha, dat koppie!!
pi_46022554
Hihi dat koppie van Emma

Mag ik even heel erg trots zijn op mijn kleine meisje..
We hebben een wcbrilverkleiner verkocht om Amber spelenderwijs zindelijk proberen te maken
Mevrouw poept bijna elke keer in bad als ze er net in zit. Nu had ik haar gisteravond op de wc gezet en ja hoor.... een klein drulletje lag in de pot
Vanavond weer geprobeerd maar toen heeft ze niet gepoept. Ze zal wel een partij scheten te laten zeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 23:00:28 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46025392
Emma wat een heerlijk koppie
Amber stinkie

Dat ja en nee knikken is erg leuk, hier ook eentje die er mee bezig is, als ze ergens aan zit waar ze niet aan mag komen en wij zien dat dan schudt ze al nee en dan gaat ze naar haar speelgoedjes en knikt ze ja zo lief hihi

Oh vandaag liep arwen ook gewoon 2 meter met der slaapzakje aan helemaal zelf

En dikke jompels voor saartje wat fijn!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:32:43 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46033323
Amber die poept op de wc! Dat is snel hoor.
pi_46054251
Oké het (na)praten is hier nu ook begonnen. "Die die" en dan wijzen met vingertje. "Etuh" en dan bij de kinderstoel gaan staan. En gisteren wees hij op mijn beker, dus ik zeg deze, hij heel blij, "deze", meneer wilde het drinken wat ik had. En toen hij bij het zwemmen zag dat het jongetje bij hem rozijntjes had, begon hij te huilen. Ik, wil je ook rozijntjes?, kreeg ik een langerekt "Jaaah" terug . Het praten is wel grappig, maar je moet wel goed luisteren.

Amber knap hoor. (Ik was met 1,5 ook al zindelijk, kan goed. Maar ja, mijn moeder zette me op het potje vanaf het moment dat ik zelfstandig kon zitten, vanaf 9 maanden. )
pi_46054784
Randa, ik was ook al zindelijk met 14 maanden. Mijn moeder zette me gewoon tig keer per dag op de pot
Ik heb daar gewoon geen tijd voor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46054898
Daarom ben ik ook nog niet begonnen. In de zomer hoop ik daar meer kans op. Mijn moeder vind dat ik het gewoon al moet proberen. Tja, het komt wel.
pi_46055292
Vind ik ook

Ik push ook niet hoor. Zet haar op de bril en als ze het niet leuk vind gaat ze er gelijk vanaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:42:10 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46055686
Vraagje hebben jullie dreumesjes dan echte drolletjes

Riep ik een paar daagjes terug dat arwen paar pasjes los zette ..
Ze sjees de kamer door alsof ze niet anders gedaan heeft ze kruipt ook nog wel regelmatig, maar ze loopt vlotte afstanden van de ene kant van het huis naar de andere kant

* nog harder gloeit*
pi_46055827
Wat goed, Arwen.

Merlijn heeft nu regelmatig een drol in zijn luier zitten, wel makkelijk met bips schoonmaken. Niet altijd, ligt er aan wat hij gegeten heeft, aangezien het altijd dun is als hij een onverteerde rozijntjes luier heeft.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:01:58 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46056540
Hmm hier pindakaas tot vloeibare boter luiers
Zou hier echt nog niet te doen zijn Mara goed ze gaat lekker zo dat komt allemaal wel
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:33:22 #161
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46057786
Goeso Arwen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:14:10 #162
105888 renzell
pi_46059503
Knap hoor Arwen!

Ik heb hier thuis een dreumes die totaal gefixeerd is op eten. Lekker eten wel te verstaan. Meneer wordt tegenwoordig wakker met de tekst: "Koekuh, taatjes!!!" Groenten eet hij NIET, gewoonweg NIET. Behalve in de vorm van vloeibare soep, die ik dus minimaal drie keer per week maak; pompoen, broccoli, courgette, erwt, boon, je kunt het zo gek niet bedenken of ik maak er soep van. Ook fruit gaat alleen nog in de vloeibare vorm, helaas. Koekuh en taatjes daarentegen gaan erin als ketellapper, en ook eitjes zijn favouriet. Maar hoe hij nou in godsnaam aan ' taatjes' komt... dat krijgt ie echt nooit! Beats me dus... Gek kind! Wel leuk overigens dat zijn gebabbel eindelijk wat serieuzere vormen begint aan te nemen. Woorden als jasje, huisje, neus, haar, Juuiesj (Julius) en uiteraard koekuh, eitjes, ijsjes en taatjes.... komen hier voorbij met de regelmaat van de klok. Ook tweewoordscombinaties begint ie zo af en toe te gebruiken; Juuiesj poep, papa bal, Lala tep (step) . Leuk om te zien, die ontwikkeling!
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:02:06 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46061232
Flapjes maken Renzell?
Dat heb ik wel eens voor Jolie gedaan, toen ze een tijdje niets wilde. Groente en wat je er ook bij eet in een stukje bladerdeeg. Dubbelvouwen en even in de oven. Hielp hier soms toen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:13:04 #164
105888 renzell
pi_46061563
Ik denk niet dat het werkt Luchtbel, Juul is zeer gehaaid in het er tussenuit vissen van alles wat maar naar groente riekt, maar het is zeker het proberen waard. Dank.
pi_46062694
ja, groenten doen 't hier ook iets beter in hartige taarten of andersoortige ovenschotels dan 'gewoon'. ook hier zijn er maar weinig groenten die 'gewoon' gegeten worden. eigenlijk momenteel alleen rauwe worteltjes en komkommer. onee, witte bonen in tomatensaus lusten ze ook wel soms.. renzell, ik pureer ook de groente voor de pastasaus, dan eten ze 'm wel (met veel smaak zelfs). misschien een tip ter afwisseling van de soep? soep gaat er hier ook goed in overigens, en ik vind 't zelf ook heerlijk, maar ja. ik vind 1x per week soep eigenlijk wel genoeg.
pi_46062750
geweldig dat praten he. anna maakt steeds mooiere zinnen maar is er vaak ook lui/gemakzuchtig in, dan zegt ze alleen de laatste woorden van een zin waardoor je toch precies weet wat ze bedoelde. bijvoorbeeld 'gemaakt heb!' en dan met zo'n intonatie dat 't duidelijk wordt dat het eigenlijk 'kijk eens wat ik gemaakt heb!?' had moeten zijn. of 'kahahan?' ('kijk eens wat ik kan?!) (en dan doet ze een of ander eng kunstje tussen stoel en tafel ofzo).
pi_46085672
Arwen wat goed!!

Amber poept regelmatig echte drolletjes, maar soms is het ook ook wat dunner.

Renz, wat lastig!

Bix, waar had jij die ketting gekocht die Anna op de meet om had? Amber doet dus echt ALLES om haar nek. Van ondergoed tot theedoeken dus ik wil nu een leuke ketting voor haar.

Mevrouw had gister een koptelefoontje te pakken en in eens hoor ik haar kokhalzen. Was eht rubbere ringetje eraf geschoten, maar ook een zilverachtig plaatje. Het rubber ringetje heb ik niet kunnen vinden, die zal ze wel doorgeslikt hebben. Het zilverachtig plaatje zat achter in haar strot, schrok me het leplazerus.. Gelukkig kregen we m eruit en was het meteen weer goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46088042
Goedzo Arwen!

Renzell, wat lastig zeg!

Vicky, lijkt me doodeng. Gelukkig is alles goed gegaan.

Wat ik me afvroeg, mag Kim nu in principe alles eten? Zilvervliesrijst bijvoorbeeld. En prei, (rode)kool, paprika, ui etc.?
pi_46088117
Volgens mij mag Kim nu wel alles eten hoor. Maar wel ui met mate.
Amber krijgt potjes waar ui, prei, kool enzovoort inzit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46088284
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:06 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij mag Kim nu wel alles eten hoor. Maar wel ui met mate.
Amber krijgt potjes waar ui, prei, kool enzovoort inzit.
Dat dacht ik ook. Gaan we voorzichtig proberen dan. Lijkt me, als ze er niet goed tegen kan, dat we dat dan snel genoeg merken.
Had ik al gezegd dat Kim zelf heeft besloten dat ze na het avondeten geen fles meer hoeft? Nouja, bij deze dan.
pi_46089557
vicky, ik weet het eerlijk gezegd niet meer. 't kan kruidvat zijn maar ook intertoys. 't is iets disney-achtigs met 3 'prinsesjes' ertussen. 1 met rood haar, 1 met zwart haar en 1 met blond haar. de K3-ketting noemen ze 'm hier.

[edit]ik lees nu pas van dat enge dingetje in ambers keel. jakkes zeg, wat ontzettend griezelig! [/edit]

grappig ingrid! zo zie je maar.

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 07-02-2007 23:22:30 ]
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:08:40 #172
105888 renzell
pi_46089622
Goed idee Bix, gewoon maar pureren. Overigens gaat spnazie wél redelijk, gelukkig. Vooral in combinate met pasta en roomkaas enzo. Maar ja, dan is het nog maar maandag..

Jeetje, wat eng Vicky!
pi_46101429
Mag mijn 2e dochtertje, Fani (12-9-2006) er ook bij?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:39:36 #174
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46102107
die moet nog in het babietjestopic als het inderdaad 2006 is
pi_46106845
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef Magneet het volgende:
die moet nog in het babietjestopic als het inderdaad 2006 is
O ja, ook goeiemorgen

Ik ga daar wel even kijken en dan kom ik hier over een maand of 7 wel weer terug
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_46134846
Saartje is weer op het CB geweest. Haar ontwikkeling is goed, ze moest stapelen met blokjes enzo.
Ze is nu 81 cm lang (3 cm gegroeid sinds november) en ze weegt 11,7 kilo (anderhalf kilo aangekomen).
Ze zit nu met d'r lengte op de middellijn, en d'r gewicht er iets boven, in november zat ze er nog onder. Ze groeit dus goed, ze eet ook stukken beter de laatste tijd. Maar goed, natuurlijk moest de VPK nog ergens over drammen, d'r gewicht zit iets boven de middellijn en nu moet Sara maar een koekje minder eten Nah echt, ik was er zelf niet bij (manlief was samen met mijn schoonmoeder) maar ik had er echt wat van gezegd. Sara die snoept werkelijk nooit, ze krijgt een biscuitje als ze uit bed komt 's middags en dat is haar 'snoepje'. Ze eet gewoon weer goed, flink bord avondeten, een boterham 's ochtends en ;s middags en fruit...
Maar goed, ik vind het wel best, ze is 17 maand, volgens mij is 11,7 kilo dan echt niet zwaar.
Sara
Merel
Ukje
pi_46135059
Echt niet, dat is een prachtig gewicht toch
Ene oor in, andere uit. Maar vervelend is het wel, vooral omdat ze dus helemaal niet snoept.
pi_46135548
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Fuente het volgende:
Saartje is weer op het CB geweest. Haar ontwikkeling is goed, ze moest stapelen met blokjes enzo.
Ze is nu 81 cm lang (3 cm gegroeid sinds november) en ze weegt 11,7 kilo (anderhalf kilo aangekomen).
Ze zit nu met d'r lengte op de middellijn, en d'r gewicht er iets boven, in november zat ze er nog onder. Ze groeit dus goed, ze eet ook stukken beter de laatste tijd. Maar goed, natuurlijk moest de VPK nog ergens over drammen, d'r gewicht zit iets boven de middellijn en nu moet Sara maar een koekje minder eten Nah echt, ik was er zelf niet bij (manlief was samen met mijn schoonmoeder) maar ik had er echt wat van gezegd. Sara die snoept werkelijk nooit, ze krijgt een biscuitje als ze uit bed komt 's middags en dat is haar 'snoepje'. Ze eet gewoon weer goed, flink bord avondeten, een boterham 's ochtends en ;s middags en fruit...
Maar goed, ik vind het wel best, ze is 17 maand, volgens mij is 11,7 kilo dan echt niet zwaar.
Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjes
pi_46135704
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjes
Ja ik vind het ook echt belachelijk. Sara is een hele tijd niet-spekkig geweest, toen ze vaak ziek was en slecht at, en heeft ze weer van die lekkere bijtwangen en beentjes en is het weer niet goed, ze kunnen me wat Ik ben gek op babyspekkies
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:44:54 #180
105888 renzell
pi_46135901
Wat Nebelung zegt: ene oor in...
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:48:07 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46148152
Fuente saartje is een lekkertje en het CB heeft gewoon wat te zaniken nodig

Dag Anna veel plezier in het peuter topic

Hier net naar de winkel gelopen met Arwen, op het oveersteken na heeft ze gewoon alels helemaal zelf gelopen ( gelukkig wonen we in rustig dorp ) normaal ben ik in 15 minuutjes wel terug nu 30 ik vind het echt zo knap.. in nog geen week tidj van paar losse stapjes al naar de winkel lopen
pi_46149968
Wat knap van Arwen!

Kim loopt nu megasnel op dr knietjes. Heel grappig gezicht.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:14:25 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159096
Ik ram even overal over heen want ik heb een vrag en heb ff geen zin om eerst te lezen en te reageren.
Emma is gisteren gevallen en had een tand in haar lip. Ik heb er gister niet uitgebreid naar gekeken omdat ik er van haar niet aan mocht zitten. Nu vanavond in bad zag ik dat er een flinke snee aan de binnenkant van haar onderlip zit. Het lijkt mij zo diep dat het gehecht zou moeten worden maar er staat mij zoiets bij dat ze dat met tand door lip niet doen. Iemand ervaring?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:18:28 #184
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46159217
als het al gaat plakken ze dat meestal, bloedt het nog flink?
pi_46159234
Arwen wat knap

Jelief, wat zielig voor Emma. Misschien toch even contact opnemen met de HAP. Ik heb geen ervaring met tanden door lippen. Volgens mij wordt het wel eens gehecht, maar meestal niet volgens mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:28:49 #186
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159607
Magneet, het was gisteren dus bloeden is inmiddels gestopt. Ik heb al op een bv-chat ook omraad gevraagd, hechten had binnen een x-aantal uur moeten gebeuren. We gaan morgen toch maar even met de HAP bellen, vragen wat zij er van vinden. Ze lijkt er weinig last van te hebben. Ik voelde mij toch een beetje schuldig toen ik het zag vanavond dat ik gister niet naar de HA ben geweest.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 01:56:39 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46162904
jelief, volgens mij kunnen ze er weinig aan doen.. Hier ook vandaag tandje door de lip, dikke lip en dikke wang en best wat bloed, natdoekje erop egdaan en ze lijkt er ook geen last van de te hebben.
Voor de zekerheid even hap bellen en proberen schoon te houden meer kun je denk ik niet doen.
succes er mee
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:57:10 #188
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46165581
Merlijn zette vanmorgen zijn eerste losse stapjes
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:00:30 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46165631
pas maar op van daar uit gaat het hard
pi_46165650
Jelief wat zielig! Bloedt het ook nog dan?

Wat goed van Merlijn

Sara zit niet lekker in d'r velletje. Ze is doodmoe de hele dag. Ze ligt alweer in bedje nu, omdat alles mis is... Is dit herkenbaar? Zou het te maken hebben met dat ze veel leert ofzo? Ze slaapt 's nachts goed, wordt soms wel eens wakker maar slaapt dan na een aai over d'r bolletje weer verder.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:05:55 #191
81992 Githa
pi_46166603
Ohw gos Emma
Jelief, Jordy heeft toevallig 2 weken terug zijn tanden door zijn lip gevallen, boven én onder met een flinke snee en zijn tandvlees was ontzetten opgezwollen en paars.
We hebben toen ook de HP gebeld, die ons trouwens doorverwees naar de tandarts, maar die vertelde dat zolang het niet meer bloed, het oke is. Dan doen ze er niks meer aan. Belangrijk is om te kijken of de tandjes vast zitten en mooi wit blijven.
Een snee ín de mond lijkt altijd groter en dieper omdat het verweekt vertelde hij ons toen en het duurt qua genezing ook langer.

Het is natuurlijk altijd goed om even te bellen zodat je het zeker weet, maar ik denk dat ze er niet veel aan doen.

Fuente, moeilijk om te zeggen hoor! Het kan zoveel redenen hebben.
Dikke voor Sara... het is ook moeilijk als je zo snel groot wordt en er zoveel veranderd.
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:10:45 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46166669
kan zijn dat ze misschien ziek aan het worden is fuente. dan is het lichaam bezig met het gevecht tegen virussen en bacterien. dan kunnen ze ook lamlendig en moe zijn.
pi_46166711
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:10 schreef lady-wrb het volgende:
kan zijn dat ze misschien ziek aan het worden is fuente. dan is het lichaam bezig met het gevecht tegen virussen en bacterien. dan kunnen ze ook lamlendig en moe zijn.
Ooow ik hoop het niet!
Ze ligt nog steeds in bedje, soms kletst ze even, dan weer een hele tijd stil. Maar de rust voor haar is wel even goed denk ik. Vanmiddag gaan we maar even lekker naar buiten, het KDV waar Sara op zit bestaat 10 jaar en heeft een feestje met draaimolens en leuke activiteiten voor ukjes.
Het is ook niet dat ze ziek overkomt, ze is gewoon heel snel moe ineens. We dachten eerst dat ze wat bijslapen nodig had, omdat ze behoorlijk veel ziek is geweest tot vorige maand, en daardoor ook slecht sliep. Maar ze slaapt nu alweer een maandje door, en blijf moe.
Sara
Merel
Ukje
pi_46166745
Klinkt misschien raar, maar kunnen die kleintjes ook niet gewoon last hebben van een winterdepressie...
Misschien is dat bij sara ook wel het geval... ik roep nu ook maar wat hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46166961
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:15 schreef _Bar_ het volgende:
Klinkt misschien raar, maar kunnen die kleintjes ook niet gewoon last hebben van een winterdepressie...
Misschien is dat bij sara ook wel het geval... ik roep nu ook maar wat hoor
Vind het niet eens zo gek klinken! Ben d'r zelf ook gevoelig voor, vandaar.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:42:59 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46167351
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ooow ik hoop het niet!
Ze ligt nog steeds in bedje, soms kletst ze even, dan weer een hele tijd stil. Maar de rust voor haar is wel even goed denk ik. Vanmiddag gaan we maar even lekker naar buiten, het KDV waar Sara op zit bestaat 10 jaar en heeft een feestje met draaimolens en leuke activiteiten voor ukjes.
Het is ook niet dat ze ziek overkomt, ze is gewoon heel snel moe ineens. We dachten eerst dat ze wat bijslapen nodig had, omdat ze behoorlijk veel ziek is geweest tot vorige maand, en daardoor ook slecht sliep. Maar ze slaapt nu alweer een maandje door, en blijf moe.
waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.
pi_46168914
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.
Ik bedoel dat ik hoop dat ze niet weer ziek wordt. Het afgelopen jaar is Sara vaker wel, dan niet ziek geweest.
Sara
Merel
Ukje
pi_46169268
Merlijn wat goed

Saartje, niet ziek worden hoor!!

Amber wilde vanmorgen weer eens niet slapen. Mevrouw zat maar in haar ogen te wrijven, maar slapen.. echt niet.. Amber is ook behoorlijk pieperig de laatste paar dagen, zal wel wat zitten te irriteren bij d'r. Volgens mij een kies want ik voel puntjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46170864
Hoera voor Merlijn! En nu in galop de wereld verkennen!

Lip van Emma lijkt al een stuk minder erg dan gister. Githa je bevestigd wat ik al dacht. We hebben besloten om maar niet langs de HAp te gaan, het geneest maar ziet er gewoon naar uit.
pi_46174492
Fijn dat Emma's lip er al beter uitziet Jelief!

Sara ligt inmiddels al 3,5 uur te slapen. Vanmorgen heeft ze uiteindelijk 45 minuutjes geslapen.
Sara
Merel
Ukje
pi_46216679
Ik heb zo gelachen vandaag. Als ik de tv kast dicht doe dan doe ik de onderkant altijd dicht met mijn voet. Amber ging net de kast dicht doen en 3x raden hoe ze de onderkant dicht wilde doen.. met haar voetje dus Klein aapje

Hoe is het met Saartje en met Emma's lip?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46228656
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:53 schreef Vicky het volgende:
Ik heb zo gelachen vandaag. Als ik de tv kast dicht doe dan doe ik de onderkant altijd dicht met mijn voet. Amber ging net de kast dicht doen en 3x raden hoe ze de onderkant dicht wilde doen.. met haar voetje dus Klein aapje

Hoe is het met Saartje en met Emma's lip?
Wat leuk dat Amber je zo na doet Dat imiteren herken ik wel!

Met Sara gaat het redelijk, ze heeft gisteren weer 2 keer geslapen en is nog steeds flink uit haar doen. Maar ze krijgt ook weer tandjes/kiesjes, dus misschien heeft het daarmee te maken.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 februari 2007 @ 14:39:09 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46237574
Hopenlijk is ze snel van de tandjes/kiesjes af.. wat een zorgen toch
Ambertje papegaaitje

Wij zijn vanochtend bij het ziekenhuis geweest. en het is allemaal erg dubbel.
Qua gewicht is ze keurig op de middellijn weeer joechei maar qua lengte is het een friemeltje nog steeds..
Operatie is vooralsnog niet nodig maar goed was het ook niet
5 maart moeten we nu naar specialist om daarmee verder te bespreken over onderzoeken e.d waarschijnlijk ook een observatieopname..
Want ook al is de afwijking niet dramatisch, er zit een afwijkingkje, eentje waar ze niet meer overheen gaat groeien , en na oractisch een voljaar medicatie gebruik, ze ondanks dat nog spuugt hoort gewoon niet.
Daarbij het feit dat ze niets kon verdragen iedere introductie begint toch ook wel zorgwekkender te worden.. de arts zei om haar nu dik te mesten met alleen chemische troep is niet de manier.. ( heel direct gezegd maar zo is het wel..)
De losec moeten we nu halveren, om te zien wat dat doet.. verergert het ? heeft ze meer last zonder dan met? met minder last iig een chemische toevoeging minder...
Kortom er gaat dus heel wat gebeuren.. fijn spannend en eng en verdrietig wel allemaal..
pi_46238688
Evenstar Weet niet goed wat te zeggen.
pi_46243460
Heel dubbel hoor Evenstar, de opluchting dat een operatie nu niet nodig is maar wel de zorgen over wat er dan wel moet gebeuren. Wel fijn dat er nu spijkers met koppen geslagen worden. Dikke kus voor Arwen.

Emma's lip is nagenoeg dicht. Ik ben benieuwd wat haar volgende oorlogswond wordt. Haar blauwe wang was net voorbij toen ze op haar mond viel.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:04:27 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46247015
echt dubbel ja
Hier is het wangetje nog steeds blauw maar de lip ook genezen
Hopenlijk geen oorlogswondjes meer voor emma
pi_46249744
Evenstar, het is zeker dubbel. Fijn dat ze aangekomen is, minder fijn dat er toch iets niet helemaal goed is, fijn dat ze niet geopereerd hoeft te worden.. Rollercoaster van emoties lijkt me!

Die stomme kiezen en tanden toch. Amber werd vannacht weer krijsend wakker, ze was niet stil te krijgen. Uiteindelijk een zetpilletje gegeven en toen is ze lekker gaan slapen..

Jelief, de ene oorlogswond zal de ander wel opvolgen... hoort erbij, vallen en opstaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:52:35 #208
156412 hestria
erg gastvrij
pi_46258825
Ik plaats het maar even hier, weet niet in welk topic het moet, maar Mis mijn meisje zo, in verband met het verbouwen van de keuken is ze nu sinds vrijdag bij opa en oma aan het logeren, zondag zijn we even langs geweest en het snoetje dat ze trok toen we weg gingen en haar achterlieten brak gewoon mijn hard, heb van oma gehoort dat ze heel de maandag huilend om mama heeft gevraagt, gelukkig gaat het nu veel beter en is ze over haar verdriet heen maar ik mis haar zo. Ze is gewoon ook nog nooit zo lang weggeweest. als alles goed gaat gaan we haar donderdag weer ophalen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_46266114
Jelief, fijn dat Emma's mondje weer goed geheeld is! Sjah, het hoort er allemaal bij, maar het is toch rot, die oorlogswonden..

Evenstar... wat dubbel...Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je van al die chemische troep niet blij wordt..Een hele dikke zoen en knuffel voor jullie

Hestria, och wat sneu! Ik weet nog goed toen Sara voor het eerst lang weg was...Bij mijn beste vriendin sliep ze, en wij waren op lowlands, het waren 3 nachten, Saartje was bijna 1 en ik vond het vreselijk...Nog 2 nachtjes en dan is je meiske terug
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:28:10 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46268866
Hestria moeilijk hoor, maar ik weet zeker dat dit momenteel even de beste oplossing is en jullie het dubbel en dwars in gaan halen
pi_46304273
Nou Sara heeft weer een loopoor, is nog steeds aan het hoesten en blijft moe, vandaag weer 2 slaapjes (ze lag er om 10:00 al weer in).
Denk dat het toch maar weer bellen naar de HA wordt... Het is niet dat ze ziek is, maar ook niet helemaal lekker. Dat gemodder ben ik zo zat, telkens een nieuwe ontsteking kan toch gewoon niet goed zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_46304362
Kim wil sinds een kleine week ineens 's avonds amper slapen. Erg vreemd, het ging een hele tijd goed. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed. Nu maar weer even beneden, ze ziet er niet moe uit. Hopelijk wordt ze van nog even spelen wel moe en gaat ze lekker slapen.

Verder gaat alles goed. Ze loopt nog steeds op dr knietjes, net een pinguin.
En af en toe probeert ze los te staan. Verder wil ze ineens veel knuffelen, dat vind ik niet erg.

Hoe is het met de anderen?
pi_46304396
Zielig voor Sara zeg. lijkt mij ook niet de bedoeling dat er telkens eeen nieuwe ontsteking is.
  Jubileum moderator woensdag 14 februari 2007 @ 20:00:27 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46305987
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:21 schreef Fuente het volgende:
Nou Sara heeft weer een loopoor, is nog steeds aan het hoesten en blijft moe, vandaag weer 2 slaapjes (ze lag er om 10:00 al weer in).
Denk dat het toch maar weer bellen naar de HA wordt... Het is niet dat ze ziek is, maar ook niet helemaal lekker. Dat gemodder ben ik zo zat, telkens een nieuwe ontsteking kan toch gewoon niet goed zijn
Wij hebben niet anders meegemaakt met Eva Fuente. Ik had toch altijd de stiekeme hoop dat de buisjes ook zouden zorgen voor minder ontstekingen maar helaas... Zolang ze veelvuldig verkouden zijn blijft dit gewoon een probleem bij dit soort "orenkindjes".
Het is gewoon tijd voor lente
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46306190
Jeetje zeg Fuente, wat vervelend voor Saartje.. Hoop zo dat er ze snel vanaf is.

Ingrid, misschien wil Kim het slaapje wel over gaan slaan. Ik krijg Amber niet meer in bed voor een 2e slaapje.

Amber was vannacht weer flink aan het spoken. Ze is van 0.15 tot 2.30 wakker geweest geloof ik, als het niet later was. Ze was doodop maar slapen ho maar. Heb haar meerdere keren in bed gelegd, maar steeds was het gillen. Ze heeft tussen ons in gelegen en toen is ze een paar keer heel dicht tegen me aan gaan liggen, dat was wel heel lief
Op een gegeven moment geeft ze een stoot met haar hoofd tegen mijn oogkas, ik zeg hard auw en ze begint me een partij te lachen, ze lag helemaal in een deuk.. om 2 uur 's nachts
Uiteindelijk was ze om 8.15 wakker... Oh wat hoop ik dat die vervelende kiezen nou eens snel doorkomen. Ik zie een hoop bobbels en witte puntjes, maar nog geen kiezen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46308811
Vicky, dat zou kunnen ja. Ze slaapt 's morgens aardig lang. En dan meestal 's middags zo'n 3 kwartier tot een uur. Of niet. Vandaag wel 2 uur 's middags. En ik heb nu goed kunnen zien dat kies nr 3 eraan komt. Hij komt op een paar punten al door. Dus daar zal ze wel last van hebben. Het tandje is iig wel helemaal door.

Als het goed is, slaapt ze nu.

Vicky, hoe is het met je oog(kas) ?
pi_46314688
Hee arme Saar zeg

Over dat middagslaapje: ik, of beter gezegd mijn dochter, loop(t) daar ook mee te rommelen. Wel/niet/half/wakker/slapen/gillen/wel/niet/enz.... Erg lastig. Soms is ze doodmoe, maar slapen ho maar. De laatste dagen doe ik haar eigengereid toch in bed en geef haar een boekje mee. Is ze toch even zoet en rust ze wat. Ik vind het wel lastig hoor. De dag is al zo lang met zo'n drukke dreumes
pi_46315373
Okee, okee, ik hoor hier nog niet, maar ben er alvast even ter voorbereiding!
Tinka is nu bijna 10 maanden en opa en oma vragen al voor kadosuggesties. Aangezien ik ook al een peuter heb die van alle gemakken voorzien heb, breek ik mijn hoofd over een verjaardagskado. Ik weet al niets voor mezelf. Randy heeft destijds een loopauto gekregen, waar hij nog steeds dol op is. Is het zinvol er voor haar ook één aan te schaffen zodat ze geen ruzie krijgen? Of wat anders? Een typisch meidenkado als een poppenwagen? Gaat ze dat leuk vinden als ze tussen de 1 en 2 jaar zit? Voorlopig heeft ze nog geen speciale interesses of het zou alles zijn waar haar broer mee bezig is!
Wat gaven jullie de 2e dreumus op hun verjaardag???
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 23:34:00 #219
81992 Githa
pi_46316943
Stoeltje, schommel, idd een loopauto, blokkenkar, poppenbuggytje, eerste pop
hmmz, ik kan nog wel even doorgaan, maar ik weet natuurlijk niet wat ze al heeft.
pi_46321794
hier was een poppenwagentje wel een heeeel groot succes. het hele jaar tussen 1 en 2 heeft ze ermee gespeeld. en poppenwagens heb je ook in stevige vorm, zoals deze. of als ze al aardig kan lopen vinden ze juist zo'n licht buggy-tje ook te gek.
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:28:27 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46323788
saartje weer gedonder met het oortje wat zielg Fuente
Amber spookje, wel goed slapen!
Ingrid zolang ze snachts goed slapen zou ik het even aanzien, misschien een fase?

mammietje hier is de muziek/leerstoel een hit. maar ook loopautotje . pop, duploblokken , een blokken kar ?
pi_46333389
Das ook leuk Bix.... mooie combi... leren lopen en tegelijk een poppenwagen waar je langer wat aan hebt! Hoewel ik wel bang ben dat broerlief dat ook meer dan leuk vindt!
En ja.... loopauto blijft ook leuk. Dan hebben ze tenminste allebei zo'n sta-in-de-weg! Buggy... Hmm.... maar es ff pen en papier erbij pakken! Heb ik ook meteen ideeën voor de opa's en oma's! Thanks voor het meedenken Githa, Bix en Evenstar!
pi_46333557
Mammietje, wij hadden voor Ambers 1e verjaardag het "Spelenderwijs leren huis" van Fisher Price gekocht. Dat is ook een aanwinst. Ze speelt er bijna de hele dag mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46347277
Jaah... die hebben ze ook op het CB bij ons Vicky! Die is inderdaad geweldig! Zat toevallig net te denken aan een speelhuisje ofzo. Ik vind hem alleen wel erg duur, 60 euro...
pi_46348181
Hij is 99 euro bij de speelgoedwinkels, maar bij de Makro istie een eurotje of 15 goedkoper
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46348529
Favo bij Emma van haar verjaarscadeautjes: Abonnement op Pippo, poppen van de Dille en Kamille, en kleurpotloden
pi_46349295
[quote]Op donderdag 15 februari 2007 22:15 schreef Vicky het volgende:
Hij is 99 euro bij de speelgoedwinkels, maar bij de Makro istie een eurotje of 15 goedkoper
[/quote
Ik googlede ff om te kijken of je bedoelde wat ik in gedachten had en vond hem op de webshoppagina van Bart Smit voor 60. Maar vind ik nog erg prijzig. Misschien kan ik hem ergens op marktplaats ofzo op de kop tikken want ik leer het inmiddels een beetje af om dingen nieuw te willen hebben. Randy vindt onze loopauto van 50 euro net zo leuk als die bij opa en oma die hem voor 3 euro van de rommelmarkt hebben. MITS het er nog knap uitziet natuurlijk he!
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2007 @ 22:43:52 #228
81992 Githa
pi_46349390
Nou groot gelijk hoor Mammietje, heel vaak ziet speelgoed er nog als nieuw uit en zeker voor 1 jarige.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:54:21 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46362686
Bah.. arwen was de fles aan het drinken want pap wilde ze niet...
dus ik met rug toe even wat eten zelf ook.. komt ze bij me ziet dat ik eet en is niet meer bij me weg te krijgen en dan met open mond ah ah ah doen.. doet ze als ze wilt eten.
Ik heb gezegd nee arwen doet auw bij jou. en aai over haar buikje..
Negeer haar verder, en als ik klaaar ben pak ik haar op schoot en ze wordt boos en slaat me in mijn gezicht..
ik heb gezegd nee arwen en ze moest huilen ervan.

dilemma negeren want ik vind die woede best wel logisch en dat moet er uit en de klap was niet zo hard.. of toch straffen , normaal weet ik het wel maar deze situatie is anders als wanneer ze gewoon "stout" is..
pi_46363026
Hihi, Jelief. Mijn dochter kreeg ook die poppen voor haar verjaardag én ook een abo op de Pippo én kleurpotloodjes . Die poppen had ik van jou afgekeken

Evenstar, in dit geval zou ik denk niet straffen. Ze mág hier best boos om zijn, want het is ook niet niks. Het is een moeilijk dilemma, vind ik ook. Want negeren is wellicht ook niet de juiste optie. Ik zou haar boos laten zijn, want daarmee staat ze best in haar recht en dat mag ze ook uiten, vind ik. Maar ik zou haar iets anders laten slaan of laten afreageren. Hoe ik dat zou doen weet ik dan weer niet. Maar snap je wat ik bedoel?

Los nog van haar allergie: mijn dochter wordt ook boos als ik (stiekem) iets eet (iets wat zij niet mag bijvoorbeeld). Dat is ook wel de leeftijd, volgens mij. Papa en mama nadoen en helaas hoort daar eten bij. (of normaal gesproken niet helaas, maar voor jou wel.) Ik doe dat dus niet meer, maar in jouw geval is dat ondoenlijk natuurlijk
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:08:40 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46363189
Ik snap wat je bedoelt, ik heb haar nu ook niet gestraft alleen egzegd nee, en haar toen ze huilde getroost.
zoals je zeg ik vind die woede daarover logisch, alleen zou ik niet geslagen moeten worden, maar goed zoveel bessef heeft ze nog niet..

Ik probeer ook zo min mogelijk in haar bijzijn te eten, maar soms kan het neit anders en dan probeer ik het wel zoveel mogelijk te verbergen.
En om nou zelf ook neocate te gaan drinken uit een fles of een hapje pap nee dankje
pi_46363452
Oh ja, ik wou ook nog even zeggen dat ik het geweldig vind dat je er zo positief in blijft staan allemaal. Een goed moedertje, dat ben je
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:23:47 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46363680
thanx je kan niet anders doen toch?
Het is loodzwaar af en toe verdrietig ook, maar buiten dat het is echt een ongelijke lijke stoere, mooie lieve en ik denk ook in het koppie een heel krachtig pienter dametje.
Daarvoor vecht je wel en ben je wel sterk.
Daarbij ben ik sowieso iemand van het positief denken. ook al loopt het misschien niet altijd positief af, maar hoop doet leven, en maakt dingen gemakkelijker om mee om te gaan ( vind ik)
pi_46363977
evenstar, misschien een idee om haar gevoelens te benoemen, al is ze nog zo klein, ik heb altijd wel het idee dat ik m'n kind dan laat merken dat ik zijn/haar gevoelens dan erken en begrijp. dus ik zou dan haar troosten en iets zeggen als 'vind je het zo jammer dat jij dat niet mag hebben. ben je daar zo boos over?' dan kun je het gedrag (slaan) er ook gemakkelijker van loskoppelen en afzonderlijk 'bestraffen', althans, zeggen dat dat niet mag. klinkt erg weeig misschien maar hier werkt het wel.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:41:24 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46364138
Nee ik snap je wel, en ligt ook wel in de lijn zoals ik normaal doe.. dus niet weeig maar dit voelt zo anders.. dat ik aan de ene kant haar gewoon ff wil laten uiten. maar aan de andere kant het moet geen gewoonte worden.

ze kwam het net trouwens wel goed maken ( lees: schouderklopjes en kusjes geven )
pi_46364220
ik heb piet ook wel eens lekker op het bed laten slaan, of op de bank. iets waaraan hij zich niet kon bezeren (en mij oko niet). en dan gewoon lekker meedoen.
pi_46376758
Merlijn heeft besloten steeds meer te gaan lopen. Waarschijnlijk ook gestimuleerd door de lopende kindjes bij muziek op schoot. Hij vindt het prachtig en daar en liep ineens veel meer. Was het lopen eerst onbewust, nu is het bewust, erg leuk om te zien.
pi_46377296
Evenstar wat lijkt me dat moeilijk voor Arwen en jou.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:36:40 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46377388
ai evenstar dat lijkt me echt moeilijk.
ze snapt natuurlijk nog lang niet dat dat zeer doet.
Bix tip vind ik geweldig! geef een kussen en laat haar daarop slaan. maarja hoe 'leer' je haar dat nu al.
iig consequent 'nee, dat is auw' blijven zeggen, maar niet laten voelen wat auw is hoor

Ik kom hier trouwens voorzichtig eens hoi zeggen!
dit was Max' laatste dagje als Baby...
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37:53 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46377425
als max lekkere banaan eet en ik iets anders wil hij het ook. best vervelend maar wel begrijpelijk.
pi_46382162
Arwen en Evenstar

Merlijntje, wat goed!!

Oehh Pinquit, is het morgen alweer zover joh.. Alvast welkom!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46382447
Oh ja, Amber zat vanavond op het kussen te hangen met een boekje en op een gegeven moment ging ze het zelf allemaal vertellen. Zoooo lief dat stemmetje. Ik kon er geen reet van verstaan, maar het was zooo schattig

En ze kan geluid maken met haar lippen. Hmm wet ff niet hoe het heet, maar ze maakt geluid en zit dan met haar vingers aan haar onderlip om die geluidjes te vervormen zeg maar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46382470
Pinquit, morgen al! Wauw, wat gaat dat snel

Manlief is met Saartje naar de dokter geweest. Ze heeft nog steeds slijm, wel wat hoger in d'r luchtpijp, dat is op zich goed. Maar dat ze eigenlijk altijd slijm heeft en rochelt is minder leuk. De ketotifen dosis wordt nu verdubbeld, en dit moeten we weer een tijdje aankijken. Haar oortjes zijn weer flink pruttig, maar het kan gelukkig niet meer echt ontsteken, door de buisjes. Verder heeft ze ook een prutoogje en slaapt ze nog steeds erg veel.
We hebben voor de zekerheid een recept antibiotica meegekregen, als Sara dit weekend koorts krijgt moeten we dit alsnog bij de apotheek halen. Ik denk dat het niet nodig zal zijn, omdat ze verder eigenlijk goed vrolijk is, maar goed, de vorige keer bleek het ook nodig te zijn.
Al met al flink rommelen dus. Manlief heeft nog gevraagd hoe dit nu verder moet, alles bij elkaar is het gewoon niet echt geweldig zo. De HA geeft aan dat Sara voorlopig wel een 'zorgenkindje' zal blijven, ze reageert gewoon allergisch op iets, waarvan we nog niet weten wat het is. Normaal gesproken zou het in de zomer minder moeten worden wat benauwdheid en hoesten betreft, maar onze ervaring is dat Sara vorig jaar op vakantie, met 30 graden, het meest benauwd ooit is geweest (zit je dan op vakantie bij 1 of andere Franse dodo).
In ieder geval zit het slijm niet zo diep in d'r longen dat ze aan de ventolin moet, dat scheelt.
Sara
Merel
Ukje
pi_46382491
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:59 schreef Vicky het volgende:
Oh ja, Amber zat vanavond op het kussen te hangen met een boekje en op een gegeven moment ging ze het zelf allemaal vertellen. Zoooo lief dat stemmetje. Ik kon er geen reet van verstaan, maar het was zooo schattig

En ze kan geluid maken met haar lippen. Hmm wet ff niet hoe het heet, maar ze maakt geluid en zit dan met haar vingers aan haar onderlip om die geluidjes te vervormen zeg maar

Wat lief!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:17:49 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_46391606
Tobias kan op de tafel klimmen
En net stond hij op zonder ergens een steuntje aan te hebben

Och Saartje, het zit je nog steeds niet mee he, arm ding.

Dat voorlezen en vertellen komt me bekend voor, Vicky! Lief is dat he? Evenstar, moeilijk hoor, logisch dat Arwen (soms) gefrustreerd is.
Ylana
  zaterdag 17 februari 2007 @ 09:54:52 #246
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46391894
He wat balen Fuente, dat gerommel met Sara

leuke sig trouwens!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:23:55 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46392328
Fuente, wat naar en verdrieitg dat saartje zo'n "zorgenkindje" is dit is niet wat jullie willen, je wilt het voor niemand.

tobias yeah arwen heeft het een keer gedaan ik zat met openmond, maar ze is liever lui en trekt zich op

vicky wat onwijs lief

Maxje welkom
pi_46394603
Hihi Tobiasje, kijk je wel uit met je geklim..
Tja en je houdt het toch niet tegen Saffier

Maxje welkom hier!! En gefeliciteerd met je verjaardag!

Amber werd gisteravond weer krijsend wakker en heeft toen bij me gelegen, alleen waren we allebei in slaap gevallen en toen Mies om 2 uur naar bed ging vroeg ie of Amber niet eens moest verhuizen lachen.
Ze heeft daarna lekker geslapen tot half 8. IUk zie een kiesje doorkomen, zie een duidelijke witte putn. Ze heeeft verder geen rode billen maar ze loopt de hele dag door te kwijlen en te bijten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46403742
Saffier, eng is dat he, als ze zo overal op gaan klimmen

ET, thnx, ik moest er zelf van lachen, leren voor blije peuter

Evenstar, ik til er zelf niet zo zwaar aan. Ik bedoel, het zijn relatief kleine zorgen, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met jullie zorgen om Arwen... Nou is het niet te vergelijken, maar ik besef wel dat het allemaal erger kan, en dat Sara verder gezond is

Vicky, wat zielig dat ze er zo'n last van heeft! Sara is, voor zover we kunnen zien, gestopt na 1 kies, maar ze zal binnenkort wel weer verdergaan. Hopelijk issie bij Amber snel door

Sara's oogjes zitten momenteel ook dichtgeplakt na een slaapje. Vanmiddag sliep ze weer 4,5 uur, het wordt steeds meer lijkt het wel

En Max, welkom
Sara
Merel
Ukje
pi_46410279
Max welkom!
  zondag 18 februari 2007 @ 13:03:48 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46422268
dankjulliewel~!!!

Max vond het helemaal geweldig, zijn verjaardag!

hij was de hele dag vreselijk onder de indruk van de versierde kamer
hij vond de kadootjes mooi, bleef er zo lief mee spelen elke keer (zo lang dat hij vergat dat er nog meer kadootjes waren )
hij heeft een heel stuk taart op had verwacht dat ie er alleen in ging kneden enzo, maar het ging gelijk het goede gat in en ook echt hap na hap!! vreetzakkie

Hij vond het heerlijk dat er veel bezoek was, en hij heeft uiteindelijk van 7 uur 's avonds tot half 8 vanochtend uitgerust en kwam helemaal fief weer uit bed

De hele avond heb ik staan glimmen van trots, zo erg dat ik nog volop energie had om uit te gaan en ik lag uiteindelijk om 3 uur in bed men wat ben ik trots op mijn ventje

ik zet zo vanavond de leukste foto's in het fototopic

[ Bericht 3% gewijzigd door pinquit op 18-02-2007 19:46:52 ]
pi_46426698
Welkom en nog gefeliciteerd Max!!
  zondag 18 februari 2007 @ 15:44:48 #253
105888 renzell
pi_46428339
Maxje!
Welkom pinquit!
  zondag 18 februari 2007 @ 20:15:33 #254
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46436666
Max en Pinquit, welkom hier!
  zondag 18 februari 2007 @ 20:21:47 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46436901
Wij zijn vanmiddag optoch wezen kijken op het durp hier en arwen had de grootste lol, dat wordt een echt carnavalsdiertje ( en wij zijnd at absoluut niet )

Viel mij op dat sommigen ook erg op allergiekinderen letten , maar ook sommige dus totaal niet..

de ene prins carnaval kwam met zakje popcorn aan maar liep naar mij, ik zo nee mag ze niet ze is allergisch. liep die terug kwam die terug met een beertje
andere prins carnaval kwam met een berglading vol snoep direct nara Arwen, dus zelfde verhaal nee ze is allergisch blablabla, meneer was verontwaardigt

Maar mijn meisje had lol ( hoofd wel scheef houden

http://s9.photobucket.com/albums/a81/quensyndarynya/?action=view¤t=MOV01844.flv
pi_46436968
Oh wat zag ze er mooi uit (mooi jasje ook zeg)
  zondag 18 februari 2007 @ 20:29:56 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46437235
ooh arwenneke hoe schattig zeg
pi_46439506
Arwen, wat lief!! alleen doet het geluid het ineens niet meer van de lap

Vandaag mijn ouders opgehaald op Schiphol. Ik zag ze door het raam en tilde Amber op om te kijken. Toen ze opa en oma zag ging ze heel hard gillen en lachen en zwaaien En toen ze dichterbij kwamen ging ze nog harder lachen
Ze wilde door de glazen wand duiken om maar zo snel mogelijk bij opa en oma te zijn. Op een gegeven moment neemt ze een aanloop, rent hard op de glazen wand af, maar die werkte niet mee. Boem, met haar hoofd tegen het glas. Later lag ze op de grond, hoofd op haar handjes en zo lag ze te kijken naar opa en oma die op hun bagage stonden te wachten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46450366
Merlijn was gisteren vol verbazing naar het mooie filmpje van Arwen aan het kijken.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:31:41 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46455485
Max krijgt eindelijk een tandje boven!!
pi_46457430
Merlijn heeft even besloten om vol twee uur te gaan slapen. De optocht is net aan het trekken, daar wilde ik toch ook nog even heen. Maar ja, we zijn niet lekker dus Merlijn slaapt nu maar lekker verder.

Max .

Merlijn heeft twee weken geleden ineens eindelijk (waar hij al sinds november/december mee bezig was) 3 tanden in een week doorgekregen. Nu nog de laatste snijtand en dit is compleet, dan mag de rest komen.
pi_46461746
Wat een schattige Arwen zag ik daar voorbijkomen

En Vicky, wat een heerlijke reactie van Amber toen ze je ouders weer zag

Randa, wat een slaapventje, wel lekker hoor

Hier is het weer mis Het kdv belde vanmiddag dat Sara 39,5 graden koorts had. Ik heb d'r net opgehaald en ze is witjes en stilletjes. Ze eet en drinkt wel gelukkig. Heb de HA dus maar weer gebeld, voor het weekend hadden we een recept antibiotica meegekregen voor als ze koorts zou krijgen, nou het weekend ging goed, maar nu dus niet meer. Morgenochtend mogen we weer ff langskomen, hopelijk hoeft ze geen AB, ik houd er gewoon echt niet van en het zou d'r derde kuur in korte tijd worden.
Sara
Merel
Ukje
pi_46463668
Uiteindelijk heft hij ruim 2,5 uur gehaald en hebben de optocht maar niet meer gezien. Nadat hij wakker was heeft hij nog gedut aan de borst. Dus meneer heeft ook echt iets onder de leden, maar wat? Hij heefvt gelukkig verder geen koorts en is ook alleen maar verkouden. Hi vindt de hoestdrank om zijn keel te verzachten, heerlijk. De zoutoplossing vindt hij niks, en hij vond het grappig toen mamma het gebruikte.
pi_46483029
Zieke kindjes zijn zo zielig. Beterschap!! Hoe gaat het nu met Sara?

Merlijn was vanacht ook meer dan een uur wakker door het hoesten van mij en zichzelf. Magneet heeft een tijd met hem rondgelopen. Zielig om te zien hoezeer hij zich overstrekt omdat hij niet lekker in zijn velletje zit. Gelukkig gaat het nu met ons beiden wel iets beter. Volgens mij hebben we vanacht allebei de verkoudheid er grotendeels uitgezweet.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 19:13:13 #265
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_46499518
Kim is heel stoer. Ze heeft voor het eerst helemaal zelfstandig van een lepeltje gegeten!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_46501737
De HA heeft besloten dat Sara morgen een bloedonderzoek krijgt voor allergieen in de omgeving, zoals dieren/pollen/histamine enz.
Haar luchtpijp klonk wel schoner, de ketotifen slaat dus nu wel aan (dosering was verdubbeld). Haar oortjes stromen nog steeds flink, maar over 2 weken staat een afspraak met de KNO, dus dan verder kijken. Verder is ze nog steeds goed ziek. Ze wil niet eten, wel drinken, en hangt veel, huilt veel, slaapt veel. Ze heeft alleen vannacht wel tot 4 uur lopen spoken..
Ze is gewoon ontzettend zielig en ik maak me best zorgen, vooral omdat anderen nu ook beginnen over dat ze wel vaak ziek is (kdv, oma's enz). Ik kan me ook niet indenken dat het normaal is zeg maar...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:14:22 #267
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_46501887
Arm Saartje... Ik vind het echt rot voor haar!
Ylana
pi_46501999
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:14 schreef Saffier het volgende:
Arm Saartje... Ik vind het echt rot voor haar!
Wij ook, hoe ze huilt ook..het is zo zielig om te horen, zo sneu..En ze is altijd zo'n vrolijkerd en nu is ze zo moe en gewoon zielig
Sara
Merel
Ukje
pi_46502094
Och, Saartje toch.. Wat vervelend Fuente. Hoop dat er iets uit de bloedtest komt!

Ik ben vandaag even met Amber naar het inloopspreekuur geweest. Even meten en wegen. Ze weegt nu 11.8 kg en is 79 cm. 4 januari was de laatste keer dat we geweest zijn en toen woog ze 11 kg en was ze 75 cm. 4 cm gegroeid dus in 1,5 maand!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:05:15 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46510234
Saartje en fuente en buufrietman wat een narigheid vind het echt zo sneu..

Merlijn beterschap

ambertje doe ej goed
pi_46510728
Fuente
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:03:57 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46521503
Hier vandaag de dieetiste gesproken.
We gaan stoppen met de fantomalt eens zien wat het met haar gewicht doet , want ze is mooi op gewicht nu en overgewicht cre-eren op chemisch spul is niet echt wat we willen.
Ze heeft iig wat spekkies weer nu gelukkig, en een bol buikje wat wel lastig is met kleding want sommige maat 74 zit qua lengte goed alleen qua buik lijkt het dan weer zo strak/krap. Maar maat 80 is echt veeeeeeeeeeel te groot ( lees mouwen 4 keer omslaan/broekspijpen idem en qua omtrek kan ze in het meeste ook 2 keer in.
Lastig lastig wel, hoe pakken jullie dat aan?
pi_46521706
Evenstar, ik merk bij Emma (niet zo'n bol buikje) dat kleertjes van de H&M en zeeman bijna altijd te ruim zitten. En anders jurken en jogging-achtige broekjes.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:13:59 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46521818
meeste is hier zeeman en c&a en hema en bixx
Opzich vind ik dta een shirtje bij het buikje best iets strak mag zitten ( lees het floddert niet meer, maar knelt niet af oid zit gewoon aan de pasvorm) en elastieken van broeken rekken wel mee, maar ben bang dat ze buikpijn oid krijgt mocht het toch te strak zijn? ondanks verstelvare elastiek in broek
pi_46521837
Bij Merlijn hebben we gelukkig niet veel problemen met de kleding. Alleen vind ik truien maat 74 altijd zo kort vallen. Hij draagt nu regelmatig al maat 80, gelukkig is dat veelal maar 1 keer flink omslaan, maar het zit verder beter. Broekjes is hier het probleem omdat Merlijn maar een hele smalle taille heeft. Hema-verstelbare en C&A broekjes of broekjes met helemaal stiek bovenin passen goed, maar verder weinig. Als ze verstelbaar zijn zit het verstelbare teveel opzij waardoo de voorkant alsnog gaapt. Ik merk dat kleding van de zeeman soms groot en breed valt, lijkt wel heel vlug verwassen, niet mooi. Ik koop daarnaast bij de Jola, C&A en Hema, en vind de kleding niet al te breed vallen, gelukkig want Merlijn is maar een smalletje.
pi_46530178
Evenstar, spannend dat jullie daarmee mogen stoppen
Sara
Merel
Ukje
pi_46531091
Even juichen voor Arwen. Superfijn dat jullie met de fantomalt kunnen stoppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46531197
wat fijn dat de fantomalt gestopt mag worden
pi_46538755
Bij Saartje is vanmorgen bloedgeprikt, ze was heel stoer en kreeg een kikkerpleister, die vond ze oooooooiiii (mooi ).
Ze heeft gelukkig geen koorts meer, maar is wel bleekjes en hangerig. Ze eet ook nog niet echt goed, maar in ieder geval wel weer wat.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:31:15 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46540123
hopenlijk zet het positief voort voor saartje, en hier op de fantomalt ook

Madam heeft vandaag een ik weiger etens dag vanmiddag half bordje pap vanavond ivm vermoeidheid de fles wel ingedikt, 60 cc niet veel dus.. maar even aankijken heb nl het idee dat het door afbouw van de losec komt, ze spuugt welliswaar minder, maar heeft wel vaker oprispingen die zuurder zijn waardoor ze moet hoesten omdat haar keeltje brandt. dus die ga ik weer 2 maal daags geven.
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 22:51:12 #281
81992 Githa
pi_46543160
Sara, wat een heldin ben jij
Fuente, wat zwaar voor jullie ook, steeds je meisje zo ziek en steeds die zorgen, ook voor jullie een
pi_46567027
Het gaat weer wat beter met Saartje. Ze is vandaag weer wat vrolijker en zit nu lekker danoontjes te smikkelen. Ze blijft witjes, maar ze moet denk ik ook nog een beetje bijkomen. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel weer goed
Ze heeft ook alweer wat praatjes en vandaag op het kdv was ze lekker ondeugend geweest, ze kan echt leuke streken uithalen

Evenstar, hoe ging het vandaag met het eten?
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:46:34 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46567282
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:39 schreef Fuente het volgende:
Het gaat weer wat beter met Saartje. Ze is vandaag weer wat vrolijker en zit nu lekker danoontjes te smikkelen. Ze blijft witjes, maar ze moet denk ik ook nog een beetje bijkomen. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel weer goed
Ze heeft ook alweer wat praatjes en vandaag op het kdv was ze lekker ondeugend geweest, ze kan echt leuke streken uithalen

Evenstar, hoe ging het vandaag met het eten?
fijn dat het weer iets beter gaat en we duimen net zo hard voor vannacht en morgen.
Hier niet alles opgegeten, maar denk dat ik gewoon maar moet vertrouwen op haar zelf, ze is ook af en toe wat koortsig maar verder heel vrolijk nog en allert plast genoeg, maar wel allemaal bobbels in de kaak dus vermoed dat er een lading aan komt.

Ik heb vannacht wel nagedacht dat wij eigenlijk in een zelfde soort bootje zitten beiden toch de allergie-en hoek. Zij het bij saartje waarschijnlijk omgevingsallergie-en. je postte laatst dat het erger is, meid dat is het niet.
Al weet ik het niet precies want het is toch wat anders, maar ik kan je gevoel heel goed begrijpen.
Ik hoop echt dat er snel verbetering is of iig duidelijkheid oorzaak gevolg en oplossing. Voor jullie en voor onszelf
pi_46571201
Fuente, fijn dat het wat beter gaat!! Hoop dat er iets uit komt uit die bloedonderzoekjes, dan weten jullie wat meer!

Evenstar

Wie heeft er nog een paar rollen behang over?? Ik wordt gek van Amber. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze jenken. Eten doet ze momenteel weinig tot niet en niets maar dan ook niets is goed... ARGGHHH
Ze doet ook nog maar 1 slaapje overdag en ze is 's avonds doodop maar ik krijg haar echt niet voor een 2e slaapje in bed.. Iemand tips?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:05:05 #285
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_46609892
Evenstar

Vicky, heb wel 3 rollen behang voor je.
pi_46610186
Vicky, mijn dochter is vanaf haar geboorte al een moeilijke slaper en dacht aan 2 keer een half uur slaap genoeg te hebben op een dag. Drama! Tegenwoordig geef ik haar een rustmoment 'smorgens in haar wippertje met fopspeen, speeltje in de hand en ff chilluh! Daar laat ik haar gewoon een half uurtje zitten. Meestal herhaal ik dat nog eens aan het eind van de middag. (Tussendoor gaat ze tegelijk met haar peuterbroer op bed, hoewel ze het maar 1,5 uur volhoudt dan.) Ze slaapt dan niet, maar rust wel en ze is dan een stuk beter te gebruiken 'savonds. Misschien is dat voor jou ook een optie? Hetzij in een wipper, buggie of box?
Zoniet heb ik ook nog wel een paar rollen behang als je niet genoeg hebt aan de rollen van Kims mama!
Duikt weer in meeleesmodus tot over 2 maanden!
pi_46618641
Mammietje, Amber kan geen 5 minuten stil zitten. Wipper en box zijn al verdwenen. Ik zet haar wel eens in de kinderstoel om te tekenen maar na 3 minuten is ze het al weer meer dan zat.

Afgelopen nacht was het weer helemaal mis. Ze heeft zo'n last van haar doorkomende kiesje, zo zielig. Ik was gisteravond wezen uiteten en toen ik om 1.30 uur thuis kwam werd ze wakker. Ze is wakker geweest tot 4 uur. Toen heeft ze in haar eigen bedje geslapen tot half 7 denk ik , toen was het weer gillen. Uiteindelijk heeft ze bij ons in bed nog 1,5 uur geslapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:15:52 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46618690
Vicky stomme vraag, maar ga eens bijhouden wat ze eet een voedseldagboek.
Zou het niet zo kunnen zijn dat die dan iets binnenkrijgt waarvan de buikkrampjes krijgt en dus gillen gaat ?

Of misschien is het wel gewoon "gewenning" want uiteindelijk krijgt ze toch hara zin en mag ze bij jullie komen. ?

succes ermee
pi_46618747
Evenstar, ze laat de laatste tijd ook weer ontzettend veel scheetjes, zal ook wel last van d'r buikie hebben. Ik ga het idd maar eens bijhouden wat ze eet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 24 februari 2007 @ 11:20:56 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46618786
als je dat nu een maand bijhoud kan je denk ik een goed vergelijkingsschema krijgen en kijken of er een patroon in zit wat ze gegeten heeft toen ze zo spookte
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:01:27 #291
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_46627735
Kim gaat nu steeds vaker los staan. Ze heeft nu 3 kiezen en nr 4 is bezig. Ze bijt overal op en kwijlt heel veel. De box doen we straks weg. Ze zit er zelden in.
Ze probeert steeds meer te praten en kan dan boos worden als je het niet snapt.
  Jubileum moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 19:28:04 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46631831
Fuente wat ontzettend rot voor Saar en ook voor jullie natuurlijk. Ik hoop dat er iets uit de bloedonderzoeken komt waar je ook iets mee kan, wat je kunt oplossen.
Ik herken veel van je verhaal, onze oudste Eva was ook zo ongelooflijk vaak ziek. Ik ga je nu zeggen wat anderen tegen mij zeiden in die tijd en wat mijn mantra werd als ik het weleens zat was "straks heeft dat kind een weerstand van heb ik jou daar en wordt ze bijna nooit meer ziek". Het is echt zo hoor, Eva is nog maar zelden ziek, en dat voor een kindje dat elke maand wel 1 of 2 infecties had.
Het gaat echt over, al is dat soms moeilijk voor te stellen. Sommige kindjes hebben dit nu eenmaal. Als ik foto's zie van Saartje zie ik altijd een lief, vrolijk meisje en ik moet altijd glimlachen als ik haar zo zie stralen.
Wanneer kun je enige uitslagen verwachten?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46647528
Lois, dank je wel voor je verhaal!Geeft toch wat moed. Bij ons zei de omgeving in het begin ook dat ze daar goede weerstand van opbouwt, ikzelf vond dat ook. Nu begint de omgeving te 'drammen' (hoewel het allemaal goed bedoelt is) of we toch niet eens naar een kinderarts enz enz enz moeten. Wijzelf vinden van niet, onze HA neemt ons serieus en verwijst ons ook door waar nodig is.
Ik ben 'blij' dat het vaker voorkomt! Is toch wel een geruststelling
De uitslagen verwachten we na het weekend, ik wil morgen even bellen over of er al wat bekend is.
Lief dat je me je verhaal verteld! Het is echt een kleine opluchting

En over de foto's, ja Sara is echt een enorme lachebek. Ze lacht bijna altijd en is over het algemeen supervrolijk
Sara
Merel
Ukje
pi_46650135
Mag ik ff blij zijn
Amber heeft weer netjes geslapen van 20.00 tot 7.00 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 25 februari 2007 @ 22:23:06 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46675379
amber wat goed!! en heerlijk voor je vicks

Max krijgt dus bovenin een tandje, nu gaat hij elke keer met zn ondertanden langs zn boventand en dan doet ie zich pijn en gaat ie huilen. Maar hij doet het wel steeds weer!! wat een dommie he?! Het is echt zo voelen van; heej daar zit iets? en dan hoor je *knarsss* en dan vertrekt zn gezichtje
pi_46703612
Wat fijn Vicky

En Max een tandje! hopelijk issie snel door, dat is altijd zo zielig

Nou de uitslagen van Sara waren binnen. Het lab heeft een fout gemaakt en dus weer getest op voedselallergie, terwijl er duidelijk inhalerings allergie was aangevinkt (heb het zelf gezien op de lijst) Ja voedsel geen afwijkingen, maar dat wisten we al. En om haar nu weer te gaan prikken vind ik ook wat..
De HA stelde voor om de winter nog even aan te kijken, mocht ze in het voorjaar niet opknappen dan weer een allergietest en dan belt hij persoonlijk het lab dat ze echt inhaleringsallergie gaan testen (hij dacht dat het misschien mis was gegaan omdat ze normaal zo jong geen inhaleringsallergie testen).
Dus eigenlijk zijn we nog niks verder. Sara is inmiddels alweer niet lekker, 1 prutoogje, flink hoesten en net benauwd. En tot overmaat van ramp stonden deze mama en Sara met autopech op de A1, gelukkig wou ze wel lekker in haar stoeltje blijven zitten, maar we zijn dus 3 uur onderweg geweest waar we normaal 1 uurtje over doen (gelukkig een handige paps die niet te ver van ons vandaan zat en ons dus geholpen heeft).
Ze krijgt denk ik ook weer een tandje, dunne poep en flinke luieruitslag.
Sara
Merel
Ukje
pi_46706563
Fuente, lekkere fout van het lab.. pfff
en jullie blijven maar bezig met jullie moppie... vervelend hoor!!

Ik had te vroeg gejuicht... Zondag op maandag was weer feest. 1.15 werd Amber wakker en ze wilde niet meer slapen. Maar weer even in ons bed gelegd, even geknuffeld. Ze kwam steeds naar mij toe rollen, hoofdje legde ze in mijn nek en een arm om mijn schouders. Heb toen maar in d'r eigen bed gelegd met mijn slaapt-shirt en dat ging goed!! Om 2 uur lag ze er weer in en om 7.15 was ze pas weer wakker

Volgens mij had ze vandaag wel wat minder last van haar kiesjes. Vanmorgen had ze wel aardig lopen huilen en krijsen maar (na 3,5 uur slaap) vanmiddag was ze harstikke gezellig en heeft ze gegeten als een bootwerker. Eerst een potje snijbonen en daarna nog een hele boel kapucijnertjes

Maxje, voor je tandjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46707914
Af en toe ik zou willen dat Merlijn zo (door) kon slapen zoals Amber. Gelukkig vind ik het meestal niet erg dat Merlijn niet doorslaapt en weet ik dat het nog even zal duren. Hij wordts 's nachts wel minder wakker de laatste tijd. Wat ik wel zou willen is dat hij overdag en 's avonds zich soms iets makkelijker weg liet leggen. We moeten echt wachten tot hij zelf aangeeft dat hij wil slapen, als hij dat doet is hij binnen no time weg.

Fuente, jammer dat je over Saartje nog steeds geen duidelijkheid hebt.

En allemaal door komende tandjes/kiezen. Bij Merlijn komt nu eindelijk tand nr 8 door met de nodige verhoging, pijn en uitslag. Gelukkig en daar stonden we toch wel van te kijken want Merlijn gloiet nogal, kan hij zijn warmte erg goed kwijt, hij heeft geen koorts en gedraagt zich happy.
pi_46708012
Amber geeft 's avonds altijd zelf aan dat ze naar bedje wil. Dan heeft ze haar fles op en dan zeg ik : Gaan we naar bedje? Dan loopt ze naar de deur, loopt nog even naar ons en loopt weer naar de deur en dan gaat ze eigenlijk zonder mopperen slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46708386
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:39 schreef Vicky het volgende:
Amber geeft 's avonds altijd zelf aan dat ze naar bedje wil. Dan heeft ze haar fles op en dan zeg ik : Gaan we naar bedje? Dan loopt ze naar de deur, loopt nog even naar ons en loopt weer naar de deur en dan gaat ze eigenlijk zonder mopperen slapen
Dat doet Saartje ook!
Echt ik zie zo vaak zoveel gelijkenissen met Amber Wat grappig zeg

En hopelijk is het tandje van Merlijn ook snel door!
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')