wij hebben helegaar geen superdeboer in de buurtquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:05 schreef poemojn het volgende:
Goed zo Arwen
Evenstar, bij de Super de Boer hadden ze hier in de vriezer een nieuwe afdeling met glutenvrije dingen. Een aantal planken met verschillende broodsoorten, koek, gebak etc. Vijf stukken taart voor 12 euro, dat werk.Misschien heb je daar in de toekomst iets aan.
Het is zeker besmettelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:53 schreef Vicky het volgende:Evenstar en Arwen, wat super!!
Amber is vannacht aan het spoken geweest... niet leuk... maar het zal wel met de kiesjes te maken ehbben..
ik denk dat ze nu beter begrijpen dat het een speciale dag voor ze is, en dat ze kadootjes krijgen etc.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef lily het volgende:
David hetzelfde, Githa
Hij komt wel vaker met z'n handen tussen z'n benen aanlopen : mama....POEP (of plas), maar als ik dan het woord "potje" laat vallen is het; Neeeeeeeeeeee
Leuk, die festiviteiten rond Jordy's verjaardag![]()
Ik vond het ook "mooshier", die 2de verjaardag (ik weet verder niet waarom....misschien wel omdat ze toch weer wat groter zijn en al een beetje kunnen praten enzo, ik weet niet)
ik vind juultje zo leukquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:11 schreef renzell het volgende:
Githa en Bix; hoe staat het er daar voor met de voorbereidingen van de festiviteiten?
Juul kan zo mooi tekenen tegenwoordig. Echt rondjes maakt hij, en die heten dan bal, natuurlijk.Blauw is zijn lievelingskleur, die kan ie ook zeggen. Geel is gggggggggg, rood rogggggggg en paars paaaaaaaaaaa.
En ik heb net een potje gekocht bij de HEMA, beetje laat, maar goed...Hij snapt het helemaal. Het potje is onmiddellijk 'poep' gedoopt en hij gaat er de hele tijd met blote billen en z'n Dikkie Dik boek op zitten (een echte vent, d'n Juul
). En dan net doen of ie keihard aan het persen is....
![]()
![]()
![]()
Niet dat er ook maar iets uit komt, maar toch....
![]()
Stel je voorquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:40 schreef Githa het volgende:
Vanavond was ik trouwens wel even bang dat hij ze weer kwijt zou zijn na die val![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:17 schreef Vicky het volgende:
* Vicky helpt Evenstar even te herrinneren om te bellen.
Ik zal vrijdag wel vragen wat verstandiger is. Misschien gaat het morgen beter. (hoop ik)quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Githa het volgende:
Als ze niet lekker is zou ik het gewoon een weekje uitstellen Ingrid. Vaak worden ze veel zieker na die prik als ze al niet zo lekker zijn.
En als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de huisarts bellen, vragen hoe hij/zij erover denkt.
Ze heeft vanmorgen een fles van 200ml gehad. Vanmiddag bij de boterham zo'n 140ml "gewone" melk. (Dat wilde ze gisteren niet.) En een klein potje fruithap. Een paar hapjes toetje. Een paar slokjes water. En een half potje voor 1 jaar. Alles wel meer dan gisteren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Vicky het volgende:
Githa... wat heerlijk spannend
Ingrid, idd gewoon even de ha bellen hoor. Hoeveel vocht heeft Kim vandaag binnengekregen?
Gisteren is dat niet gelukt. En dan vandaag wel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:25 schreef Vicky het volgende:
volgens mij moet ze minimaal 300cc vocht binnen krijgen op een dag..
is het ook wel, ben er blij toe dat ze dus goed mee komt, ivm alle allergie-en en de reflux je vaak hoort over ontwikkelingsachterstanden, dat ze dat tot nu toe nog niet heeftquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:39 schreef Igraine het volgende:
Myhron zegt:
Mama (uiteraard)
Papa
Oma
Mauw
Aai
Kaassssss
Op
Klaar (Kaajjjr)
Een, twee, drie
Hopla (Oppppa)
Po
Nijntje (Nijntsssss)
En Ja en Nee en Die natuurlijk. Niet bijzonder veel, maar toch ook niet weinig (vond ik zelf). Ze was niet heel vroeg met lopen, dus die theorie zou best op kunnen gaan Vicky.
Ik vind dat voor 13 maanden best veel trouwens evenstar.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef Igraine het volgende:
Oh en dan zegt ze ook nog " toeotoewienou???????" wat dan Wat doe je nou of wat doet hij/zij nou moet voorstellen. Met zo'n hele harde omhooggaande uithaal aan het eind. Zo grappig. Of heel hard
"Oh neeeeee" als ze expres(!) iets op de grond gooit, of morst.
Oh en ze probeert ook bloem en ballon te zeggen, maar de L lukt nog niet zo goed. Dus dat is dan balololololon. Dan zie je dat tongetje zo ongecontroleerd heen en weer gaan.
Dus wij vragen minstens 5 keer per dag, "Kan je ook zeggen, ballon?![]()
jep, ik herken het ingrid. vaak is het bij max ook geen trek meer, maar ook wel eens geen zin. geen zin dus om met bestek te eten, leg ik het op zn blad dan vind ie het ineens interessant en wil ie het wel eten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Kim heeft besloten om niet meer van een lepeltje te eten. Ze slaat de lepel weg. En eet de gevallen stukjes dan van haar kinderstoelblad af. Met een eigen lepeltje wil ze ook niet.
Komt iemand dit bekend voor? Is het de leeftijd? En vooral wat kunnen we het beste doen?
Nu heeft ze amper avondeten op, omdat ze ermee ging gooien en er maar een paar stukjes in dr mond verdwenen.
Haar keel is niet rood. Straks gaat ze met Djeez naar cb. Dan zal hij het probleem voorleggen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:10 schreef marit1978 het volgende:
ingrid.. ik heb zo het idee dat haar echt wat dwars zit!
vooral niet gaan pushen met het eten, laat maar wat knoeien met handen
en hopen dat ze nog iets binnen krijgt. Zo niet... dan maar een keer een extra fles of wat meer yoghurt oid.
hoe ziet haar mond/keel er uit?
misschien dat ze door pijnklachten even zo moeilijk doet met drinken en eten?
Keel rood?
Klinkt goed! Bedankt voor je informatiequote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:46 schreef chacama het volgende:
Fuente, ik heb zlef ervaring meteen homeopaat tegen astma. Ik heb het zelf gehad. Doordat ik ook (toen ik ca 11 was) op dieet ben gezet ben ik er uiteindelijk goed overheen gegroeid. Dus wat dat betreft heb ik er goede ervaringen mee. Het dieet was makkelijk te volgen en zover ik weet heb ik er nooit echt moeilijk over gedaan. Succes. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Ventolin altijd bij je moeten hebben is ook niet echt makkelijk voor een kind.
oh die stappen zijn hier echt nog maar kort hoor en merlijn kan andere dingetjes weer die arwen niet kan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef Randa_v het volgende:
Mooi
Sneller dan Merlijnmaar ja bij hem komt het ook nog wel.
Hij loopt nu nog te makkelijk overal langs en laat alleen los voor het overpakken. Los lopen zal nog wel even duren nu kruipen nog steeds sneller is, zo ging het ook bij de overgang van tijgeren naar kruipen.
Dat dacht ik ook. Gaan we voorzichtig proberen dan. Lijkt me, als ze er niet goed tegen kan, dat we dat dan snel genoeg merken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:06 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij mag Kim nu wel alles eten hoor. Maar wel ui met mate.
Amber krijgt potjes waar ui, prei, kool enzovoort inzit.
O ja, ook goeiemorgenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef Magneet het volgende:
die moet nog in het babietjestopic als het inderdaad 2006 is
Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjesquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Fuente het volgende:
Saartje is weer op het CB geweest. Haar ontwikkeling is goed, ze moest stapelen met blokjes enzo.
Ze is nu 81 cm lang (3 cm gegroeid sinds november) en ze weegt 11,7 kilo (anderhalf kilo aangekomen).
Ze zit nu met d'r lengte op de middellijn, en d'r gewicht er iets boven, in november zat ze er nog onder. Ze groeit dus goed, ze eet ook stukken beter de laatste tijd. Maar goed, natuurlijk moest de VPK nog ergens over drammen, d'r gewicht zit iets boven de middellijn en nu moet Sara maar een koekje minder etenNah echt, ik was er zelf niet bij (manlief was samen met mijn schoonmoeder) maar ik had er echt wat van gezegd. Sara die snoept werkelijk nooit, ze krijgt een biscuitje als ze uit bed komt 's middags en dat is haar 'snoepje'. Ze eet gewoon weer goed, flink bord avondeten, een boterham 's ochtends en ;s middags en fruit...
Maar goed, ik vind het wel best, ze is 17 maand, volgens mij is 11,7 kilo dan echt niet zwaar.
Ja ik vind het ook echt belachelijk. Sara is een hele tijd niet-spekkig geweest, toen ze vaak ziek was en slecht at, en heeft ze weer van die lekkere bijtwangen en beentjes en is het weer niet goed, ze kunnen me watquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:32 schreef Igraine het volgende:
[..]
Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjes![]()
Ooow ik hoop het niet!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:10 schreef lady-wrb het volgende:
kan zijn dat ze misschien ziek aan het worden is fuente. dan is het lichaam bezig met het gevecht tegen virussen en bacterien. dan kunnen ze ook lamlendig en moe zijn.
Vind het niet eens zo gek klinken! Ben d'r zelf ook gevoelig voor, vandaar.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:15 schreef _Bar_ het volgende:
Klinkt misschien raar, maar kunnen die kleintjes ook niet gewoon last hebben van een winterdepressie...
Misschien is dat bij sara ook wel het geval... ik roep nu ook maar wat hoor
waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:13 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ooow ik hoop het niet!
Ze ligt nog steeds in bedje, soms kletst ze even, dan weer een hele tijd stil. Maar de rust voor haar is wel even goed denk ik. Vanmiddag gaan we maar even lekker naar buiten, het KDV waar Sara op zit bestaat 10 jaar en heeft een feestje met draaimolens en leuke activiteiten voor ukjes.
Het is ook niet dat ze ziek overkomt, ze is gewoon heel snel moe ineens. We dachten eerst dat ze wat bijslapen nodig had, omdat ze behoorlijk veel ziek is geweest tot vorige maand, en daardoor ook slecht sliep. Maar ze slaapt nu alweer een maandje door, en blijf moe.
Ik bedoel dat ik hoop dat ze niet weer ziek wordt. Het afgelopen jaar is Sara vaker wel, dan niet ziek geweest.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.
Wat leuk dat Amber je zo na doetquote:Op zondag 11 februari 2007 20:53 schreef Vicky het volgende:
Ik heb zo gelachen vandaag. Als ik de tv kast dicht doe dan doe ik de onderkant altijd dicht met mijn voet. Amber ging net de kast dicht doen en 3x raden hoe ze de onderkant dicht wilde doen.. met haar voetje dusKlein aapje
Hoe is het met Saartje en met Emma's lip?
Wij hebben niet anders meegemaakt met Eva Fuente. Ik had toch altijd de stiekeme hoop dat de buisjes ook zouden zorgen voor minder ontstekingen maar helaas... Zolang ze veelvuldig verkouden zijn blijft dit gewoon een probleem bij dit soort "orenkindjes".quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:21 schreef Fuente het volgende:
Nou Sara heeft weer een loopoor, is nog steeds aan het hoesten en blijft moe, vandaag weer 2 slaapjes (ze lag er om 10:00 al weer in).
Denk dat het toch maar weer bellen naar de HA wordt... Het is niet dat ze ziek is, maar ook niet helemaal lekker. Dat gemodder ben ik zo zat, telkens een nieuwe ontsteking kan toch gewoon niet goed zijn![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:59 schreef Vicky het volgende:
Oh ja, Amber zat vanavond op het kussen te hangen met een boekje en op een gegeven moment ging ze het zelf allemaal vertellen. Zoooo lief dat stemmetje. Ik kon er geen reet van verstaan, maar het was zooo schattig
En ze kan geluid maken met haar lippen. Hmm wet ff niet hoe het heet, maar ze maakt geluid en zit dan met haar vingers aan haar onderlip om die geluidjes te vervormen zeg maar
Wij ook, hoe ze huilt ook..het is zo zielig om te horen, zo sneu..En ze is altijd zo'n vrolijkerd en nu is ze zo moe en gewoon zieligquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:14 schreef Saffier het volgende:
Arm Saartje... Ik vind het echt rot voor haar!
fijn dat het weer iets beter gaat en we duimen net zo hard voor vannacht en morgen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:39 schreef Fuente het volgende:
Het gaat weer wat beter met Saartje. Ze is vandaag weer wat vrolijker en zit nu lekker danoontjes te smikkelen. Ze blijft witjes, maar ze moet denk ik ook nog een beetje bijkomen. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel weer goed
Ze heeft ook alweer wat praatjes en vandaag op het kdv was ze lekker ondeugend geweest, ze kan echt leuke streken uithalen![]()
Evenstar, hoe ging het vandaag met het eten?
Dat doet Saartje ook!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:39 schreef Vicky het volgende:
Amber geeft 's avonds altijd zelf aan dat ze naar bedje wil. Dan heeft ze haar fles op en dan zeg ik : Gaan we naar bedje? Dan loopt ze naar de deur, loopt nog even naar ons en loopt weer naar de deur en dan gaat ze eigenlijk zonder mopperen slapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |