abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46022554
Hihi dat koppie van Emma

Mag ik even heel erg trots zijn op mijn kleine meisje..
We hebben een wcbrilverkleiner verkocht om Amber spelenderwijs zindelijk proberen te maken
Mevrouw poept bijna elke keer in bad als ze er net in zit. Nu had ik haar gisteravond op de wc gezet en ja hoor.... een klein drulletje lag in de pot
Vanavond weer geprobeerd maar toen heeft ze niet gepoept. Ze zal wel een partij scheten te laten zeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:00:28 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46025392
Emma wat een heerlijk koppie
Amber stinkie

Dat ja en nee knikken is erg leuk, hier ook eentje die er mee bezig is, als ze ergens aan zit waar ze niet aan mag komen en wij zien dat dan schudt ze al nee en dan gaat ze naar haar speelgoedjes en knikt ze ja zo lief hihi

Oh vandaag liep arwen ook gewoon 2 meter met der slaapzakje aan helemaal zelf

En dikke jompels voor saartje wat fijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:32:43 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46033323
Amber die poept op de wc! Dat is snel hoor.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46054251
Oké het (na)praten is hier nu ook begonnen. "Die die" en dan wijzen met vingertje. "Etuh" en dan bij de kinderstoel gaan staan. En gisteren wees hij op mijn beker, dus ik zeg deze, hij heel blij, "deze", meneer wilde het drinken wat ik had. En toen hij bij het zwemmen zag dat het jongetje bij hem rozijntjes had, begon hij te huilen. Ik, wil je ook rozijntjes?, kreeg ik een langerekt "Jaaah" terug . Het praten is wel grappig, maar je moet wel goed luisteren.

Amber knap hoor. (Ik was met 1,5 ook al zindelijk, kan goed. Maar ja, mijn moeder zette me op het potje vanaf het moment dat ik zelfstandig kon zitten, vanaf 9 maanden. )
pi_46054784
Randa, ik was ook al zindelijk met 14 maanden. Mijn moeder zette me gewoon tig keer per dag op de pot
Ik heb daar gewoon geen tijd voor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46054898
Daarom ben ik ook nog niet begonnen. In de zomer hoop ik daar meer kans op. Mijn moeder vind dat ik het gewoon al moet proberen. Tja, het komt wel.
pi_46055292
Vind ik ook

Ik push ook niet hoor. Zet haar op de bril en als ze het niet leuk vind gaat ze er gelijk vanaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:42:10 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46055686
Vraagje hebben jullie dreumesjes dan echte drolletjes

Riep ik een paar daagjes terug dat arwen paar pasjes los zette ..
Ze sjees de kamer door alsof ze niet anders gedaan heeft ze kruipt ook nog wel regelmatig, maar ze loopt vlotte afstanden van de ene kant van het huis naar de andere kant

* nog harder gloeit*
pi_46055827
Wat goed, Arwen.

Merlijn heeft nu regelmatig een drol in zijn luier zitten, wel makkelijk met bips schoonmaken. Niet altijd, ligt er aan wat hij gegeten heeft, aangezien het altijd dun is als hij een onverteerde rozijntjes luier heeft.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:01:58 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46056540
Hmm hier pindakaas tot vloeibare boter luiers
Zou hier echt nog niet te doen zijn Mara goed ze gaat lekker zo dat komt allemaal wel
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:33:22 #161
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46057786
Goeso Arwen
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:14:10 #162
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46059503
Knap hoor Arwen!

Ik heb hier thuis een dreumes die totaal gefixeerd is op eten. Lekker eten wel te verstaan. Meneer wordt tegenwoordig wakker met de tekst: "Koekuh, taatjes!!!" Groenten eet hij NIET, gewoonweg NIET. Behalve in de vorm van vloeibare soep, die ik dus minimaal drie keer per week maak; pompoen, broccoli, courgette, erwt, boon, je kunt het zo gek niet bedenken of ik maak er soep van. Ook fruit gaat alleen nog in de vloeibare vorm, helaas. Koekuh en taatjes daarentegen gaan erin als ketellapper, en ook eitjes zijn favouriet. Maar hoe hij nou in godsnaam aan ' taatjes' komt... dat krijgt ie echt nooit! Beats me dus... Gek kind! Wel leuk overigens dat zijn gebabbel eindelijk wat serieuzere vormen begint aan te nemen. Woorden als jasje, huisje, neus, haar, Juuiesj (Julius) en uiteraard koekuh, eitjes, ijsjes en taatjes.... komen hier voorbij met de regelmaat van de klok. Ook tweewoordscombinaties begint ie zo af en toe te gebruiken; Juuiesj poep, papa bal, Lala tep (step) . Leuk om te zien, die ontwikkeling!
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:02:06 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46061232
Flapjes maken Renzell?
Dat heb ik wel eens voor Jolie gedaan, toen ze een tijdje niets wilde. Groente en wat je er ook bij eet in een stukje bladerdeeg. Dubbelvouwen en even in de oven. Hielp hier soms toen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:13:04 #164
105888 renzell
pi_46061563
Ik denk niet dat het werkt Luchtbel, Juul is zeer gehaaid in het er tussenuit vissen van alles wat maar naar groente riekt, maar het is zeker het proberen waard. Dank.
pi_46062694
ja, groenten doen 't hier ook iets beter in hartige taarten of andersoortige ovenschotels dan 'gewoon'. ook hier zijn er maar weinig groenten die 'gewoon' gegeten worden. eigenlijk momenteel alleen rauwe worteltjes en komkommer. onee, witte bonen in tomatensaus lusten ze ook wel soms.. renzell, ik pureer ook de groente voor de pastasaus, dan eten ze 'm wel (met veel smaak zelfs). misschien een tip ter afwisseling van de soep? soep gaat er hier ook goed in overigens, en ik vind 't zelf ook heerlijk, maar ja. ik vind 1x per week soep eigenlijk wel genoeg.
pi_46062750
geweldig dat praten he. anna maakt steeds mooiere zinnen maar is er vaak ook lui/gemakzuchtig in, dan zegt ze alleen de laatste woorden van een zin waardoor je toch precies weet wat ze bedoelde. bijvoorbeeld 'gemaakt heb!' en dan met zo'n intonatie dat 't duidelijk wordt dat het eigenlijk 'kijk eens wat ik gemaakt heb!?' had moeten zijn. of 'kahahan?' ('kijk eens wat ik kan?!) (en dan doet ze een of ander eng kunstje tussen stoel en tafel ofzo).
pi_46085672
Arwen wat goed!!

Amber poept regelmatig echte drolletjes, maar soms is het ook ook wat dunner.

Renz, wat lastig!

Bix, waar had jij die ketting gekocht die Anna op de meet om had? Amber doet dus echt ALLES om haar nek. Van ondergoed tot theedoeken dus ik wil nu een leuke ketting voor haar.

Mevrouw had gister een koptelefoontje te pakken en in eens hoor ik haar kokhalzen. Was eht rubbere ringetje eraf geschoten, maar ook een zilverachtig plaatje. Het rubber ringetje heb ik niet kunnen vinden, die zal ze wel doorgeslikt hebben. Het zilverachtig plaatje zat achter in haar strot, schrok me het leplazerus.. Gelukkig kregen we m eruit en was het meteen weer goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46088042
Goedzo Arwen!

Renzell, wat lastig zeg!

Vicky, lijkt me doodeng. Gelukkig is alles goed gegaan.

Wat ik me afvroeg, mag Kim nu in principe alles eten? Zilvervliesrijst bijvoorbeeld. En prei, (rode)kool, paprika, ui etc.?
pi_46088117
Volgens mij mag Kim nu wel alles eten hoor. Maar wel ui met mate.
Amber krijgt potjes waar ui, prei, kool enzovoort inzit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46088284
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:06 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij mag Kim nu wel alles eten hoor. Maar wel ui met mate.
Amber krijgt potjes waar ui, prei, kool enzovoort inzit.
Dat dacht ik ook. Gaan we voorzichtig proberen dan. Lijkt me, als ze er niet goed tegen kan, dat we dat dan snel genoeg merken.
Had ik al gezegd dat Kim zelf heeft besloten dat ze na het avondeten geen fles meer hoeft? Nouja, bij deze dan.
pi_46089557
vicky, ik weet het eerlijk gezegd niet meer. 't kan kruidvat zijn maar ook intertoys. 't is iets disney-achtigs met 3 'prinsesjes' ertussen. 1 met rood haar, 1 met zwart haar en 1 met blond haar. de K3-ketting noemen ze 'm hier.

[edit]ik lees nu pas van dat enge dingetje in ambers keel. jakkes zeg, wat ontzettend griezelig! [/edit]

grappig ingrid! zo zie je maar.

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 07-02-2007 23:22:30 ]
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:08:40 #172
105888 renzell
pi_46089622
Goed idee Bix, gewoon maar pureren. Overigens gaat spnazie wél redelijk, gelukkig. Vooral in combinate met pasta en roomkaas enzo. Maar ja, dan is het nog maar maandag..

Jeetje, wat eng Vicky!
pi_46101429
Mag mijn 2e dochtertje, Fani (12-9-2006) er ook bij?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:39:36 #174
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46102107
die moet nog in het babietjestopic als het inderdaad 2006 is
pi_46106845
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef Magneet het volgende:
die moet nog in het babietjestopic als het inderdaad 2006 is
O ja, ook goeiemorgen

Ik ga daar wel even kijken en dan kom ik hier over een maand of 7 wel weer terug
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_46134846
Saartje is weer op het CB geweest. Haar ontwikkeling is goed, ze moest stapelen met blokjes enzo.
Ze is nu 81 cm lang (3 cm gegroeid sinds november) en ze weegt 11,7 kilo (anderhalf kilo aangekomen).
Ze zit nu met d'r lengte op de middellijn, en d'r gewicht er iets boven, in november zat ze er nog onder. Ze groeit dus goed, ze eet ook stukken beter de laatste tijd. Maar goed, natuurlijk moest de VPK nog ergens over drammen, d'r gewicht zit iets boven de middellijn en nu moet Sara maar een koekje minder eten Nah echt, ik was er zelf niet bij (manlief was samen met mijn schoonmoeder) maar ik had er echt wat van gezegd. Sara die snoept werkelijk nooit, ze krijgt een biscuitje als ze uit bed komt 's middags en dat is haar 'snoepje'. Ze eet gewoon weer goed, flink bord avondeten, een boterham 's ochtends en ;s middags en fruit...
Maar goed, ik vind het wel best, ze is 17 maand, volgens mij is 11,7 kilo dan echt niet zwaar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46135059
Echt niet, dat is een prachtig gewicht toch
Ene oor in, andere uit. Maar vervelend is het wel, vooral omdat ze dus helemaal niet snoept.
Variety is the spice of life
pi_46135548
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Fuente het volgende:
Saartje is weer op het CB geweest. Haar ontwikkeling is goed, ze moest stapelen met blokjes enzo.
Ze is nu 81 cm lang (3 cm gegroeid sinds november) en ze weegt 11,7 kilo (anderhalf kilo aangekomen).
Ze zit nu met d'r lengte op de middellijn, en d'r gewicht er iets boven, in november zat ze er nog onder. Ze groeit dus goed, ze eet ook stukken beter de laatste tijd. Maar goed, natuurlijk moest de VPK nog ergens over drammen, d'r gewicht zit iets boven de middellijn en nu moet Sara maar een koekje minder eten Nah echt, ik was er zelf niet bij (manlief was samen met mijn schoonmoeder) maar ik had er echt wat van gezegd. Sara die snoept werkelijk nooit, ze krijgt een biscuitje als ze uit bed komt 's middags en dat is haar 'snoepje'. Ze eet gewoon weer goed, flink bord avondeten, een boterham 's ochtends en ;s middags en fruit...
Maar goed, ik vind het wel best, ze is 17 maand, volgens mij is 11,7 kilo dan echt niet zwaar.
Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjes
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_46135704
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Vreemd hoor, ik ben vorige week nog naar het CB geweest en Myhron woog 12,5 kilo en dat was prima. Die snoept dus ook niet echt maar eet idd gewoon goed. Ik vind haar niet dik, ze heeft alleen wel lekkere spekbeentjes
Ja ik vind het ook echt belachelijk. Sara is een hele tijd niet-spekkig geweest, toen ze vaak ziek was en slecht at, en heeft ze weer van die lekkere bijtwangen en beentjes en is het weer niet goed, ze kunnen me wat Ik ben gek op babyspekkies
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:44:54 #180
105888 renzell
pi_46135901
Wat Nebelung zegt: ene oor in...
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:48:07 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46148152
Fuente saartje is een lekkertje en het CB heeft gewoon wat te zaniken nodig

Dag Anna veel plezier in het peuter topic

Hier net naar de winkel gelopen met Arwen, op het oveersteken na heeft ze gewoon alels helemaal zelf gelopen ( gelukkig wonen we in rustig dorp ) normaal ben ik in 15 minuutjes wel terug nu 30 ik vind het echt zo knap.. in nog geen week tidj van paar losse stapjes al naar de winkel lopen
pi_46149968
Wat knap van Arwen!

Kim loopt nu megasnel op dr knietjes. Heel grappig gezicht.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:14:25 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159096
Ik ram even overal over heen want ik heb een vrag en heb ff geen zin om eerst te lezen en te reageren.
Emma is gisteren gevallen en had een tand in haar lip. Ik heb er gister niet uitgebreid naar gekeken omdat ik er van haar niet aan mocht zitten. Nu vanavond in bad zag ik dat er een flinke snee aan de binnenkant van haar onderlip zit. Het lijkt mij zo diep dat het gehecht zou moeten worden maar er staat mij zoiets bij dat ze dat met tand door lip niet doen. Iemand ervaring?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:18:28 #184
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46159217
als het al gaat plakken ze dat meestal, bloedt het nog flink?
pi_46159234
Arwen wat knap

Jelief, wat zielig voor Emma. Misschien toch even contact opnemen met de HAP. Ik heb geen ervaring met tanden door lippen. Volgens mij wordt het wel eens gehecht, maar meestal niet volgens mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:28:49 #186
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159607
Magneet, het was gisteren dus bloeden is inmiddels gestopt. Ik heb al op een bv-chat ook omraad gevraagd, hechten had binnen een x-aantal uur moeten gebeuren. We gaan morgen toch maar even met de HAP bellen, vragen wat zij er van vinden. Ze lijkt er weinig last van te hebben. Ik voelde mij toch een beetje schuldig toen ik het zag vanavond dat ik gister niet naar de HA ben geweest.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 01:56:39 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46162904
jelief, volgens mij kunnen ze er weinig aan doen.. Hier ook vandaag tandje door de lip, dikke lip en dikke wang en best wat bloed, natdoekje erop egdaan en ze lijkt er ook geen last van de te hebben.
Voor de zekerheid even hap bellen en proberen schoon te houden meer kun je denk ik niet doen.
succes er mee
  zaterdag 10 februari 2007 @ 09:57:10 #188
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46165581
Merlijn zette vanmorgen zijn eerste losse stapjes
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:00:30 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46165631
pas maar op van daar uit gaat het hard
pi_46165650
Jelief wat zielig! Bloedt het ook nog dan?

Wat goed van Merlijn

Sara zit niet lekker in d'r velletje. Ze is doodmoe de hele dag. Ze ligt alweer in bedje nu, omdat alles mis is... Is dit herkenbaar? Zou het te maken hebben met dat ze veel leert ofzo? Ze slaapt 's nachts goed, wordt soms wel eens wakker maar slaapt dan na een aai over d'r bolletje weer verder.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:05:55 #191
81992 Githa
pi_46166603
Ohw gos Emma
Jelief, Jordy heeft toevallig 2 weken terug zijn tanden door zijn lip gevallen, boven én onder met een flinke snee en zijn tandvlees was ontzetten opgezwollen en paars.
We hebben toen ook de HP gebeld, die ons trouwens doorverwees naar de tandarts, maar die vertelde dat zolang het niet meer bloed, het oke is. Dan doen ze er niks meer aan. Belangrijk is om te kijken of de tandjes vast zitten en mooi wit blijven.
Een snee ín de mond lijkt altijd groter en dieper omdat het verweekt vertelde hij ons toen en het duurt qua genezing ook langer.

Het is natuurlijk altijd goed om even te bellen zodat je het zeker weet, maar ik denk dat ze er niet veel aan doen.

Fuente, moeilijk om te zeggen hoor! Het kan zoveel redenen hebben.
Dikke voor Sara... het is ook moeilijk als je zo snel groot wordt en er zoveel veranderd.
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:10:45 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46166669
kan zijn dat ze misschien ziek aan het worden is fuente. dan is het lichaam bezig met het gevecht tegen virussen en bacterien. dan kunnen ze ook lamlendig en moe zijn.
pi_46166711
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:10 schreef lady-wrb het volgende:
kan zijn dat ze misschien ziek aan het worden is fuente. dan is het lichaam bezig met het gevecht tegen virussen en bacterien. dan kunnen ze ook lamlendig en moe zijn.
Ooow ik hoop het niet!
Ze ligt nog steeds in bedje, soms kletst ze even, dan weer een hele tijd stil. Maar de rust voor haar is wel even goed denk ik. Vanmiddag gaan we maar even lekker naar buiten, het KDV waar Sara op zit bestaat 10 jaar en heeft een feestje met draaimolens en leuke activiteiten voor ukjes.
Het is ook niet dat ze ziek overkomt, ze is gewoon heel snel moe ineens. We dachten eerst dat ze wat bijslapen nodig had, omdat ze behoorlijk veel ziek is geweest tot vorige maand, en daardoor ook slecht sliep. Maar ze slaapt nu alweer een maandje door, en blijf moe.
Sara
Merel
Ukje
pi_46166745
Klinkt misschien raar, maar kunnen die kleintjes ook niet gewoon last hebben van een winterdepressie...
Misschien is dat bij sara ook wel het geval... ik roep nu ook maar wat hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46166961
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:15 schreef _Bar_ het volgende:
Klinkt misschien raar, maar kunnen die kleintjes ook niet gewoon last hebben van een winterdepressie...
Misschien is dat bij sara ook wel het geval... ik roep nu ook maar wat hoor
Vind het niet eens zo gek klinken! Ben d'r zelf ook gevoelig voor, vandaar.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:42:59 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46167351
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ooow ik hoop het niet!
Ze ligt nog steeds in bedje, soms kletst ze even, dan weer een hele tijd stil. Maar de rust voor haar is wel even goed denk ik. Vanmiddag gaan we maar even lekker naar buiten, het KDV waar Sara op zit bestaat 10 jaar en heeft een feestje met draaimolens en leuke activiteiten voor ukjes.
Het is ook niet dat ze ziek overkomt, ze is gewoon heel snel moe ineens. We dachten eerst dat ze wat bijslapen nodig had, omdat ze behoorlijk veel ziek is geweest tot vorige maand, en daardoor ook slecht sliep. Maar ze slaapt nu alweer een maandje door, en blijf moe.
waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.
pi_46168914
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

waarom niet? op deze manier is ze bezig weerstand op te bouwen.
Ik bedoel dat ik hoop dat ze niet weer ziek wordt. Het afgelopen jaar is Sara vaker wel, dan niet ziek geweest.
Sara
Merel
Ukje
pi_46169268
Merlijn wat goed

Saartje, niet ziek worden hoor!!

Amber wilde vanmorgen weer eens niet slapen. Mevrouw zat maar in haar ogen te wrijven, maar slapen.. echt niet.. Amber is ook behoorlijk pieperig de laatste paar dagen, zal wel wat zitten te irriteren bij d'r. Volgens mij een kies want ik voel puntjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46170864
Hoera voor Merlijn! En nu in galop de wereld verkennen!

Lip van Emma lijkt al een stuk minder erg dan gister. Githa je bevestigd wat ik al dacht. We hebben besloten om maar niet langs de HAp te gaan, het geneest maar ziet er gewoon naar uit.
pi_46174492
Fijn dat Emma's lip er al beter uitziet Jelief!

Sara ligt inmiddels al 3,5 uur te slapen. Vanmorgen heeft ze uiteindelijk 45 minuutjes geslapen.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')