abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:16:06 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45876848
Jaaaaaaah!!! Hiep hiep in de Gloria voor Jordy! Lekker ding, 2 jaar al!!!
Dikke lebberzoenen van Tuuke. En 3 beschaafde kussen van ons!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45881349
Ik breek ff snel in. Kim heeft gedronken!!!!!
pi_45881612
Goed zo Ingrid.

Jordy gefeliciteerd, 2 jaar alweer! Grote man!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45881791
Doeidoei Jordy, tot bij de peutertjes!!! Fijne dag vandaag!!

Fijn Ingrid!!

Amber wilde net geen boterhammetje meer eten toen ze de mandarijnen ontdekt had.. Mevrouw heeft even 3 mandarijnen naar binnen gepropt en toen nog eens een halve banaan Ze is gek op fruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45882271
Net naar het consultatieburo geweest. 12,5 kilo en 83 cm, flinke dame dus. Maar volgt precies een heel mooi lijntje, net iets boven het gemiddelde.

Ook weer complimenten dat het zo'n relaxed, vrolijk grietje is. Weet ik natuurlijk wel, maar is toch leuk om te horen

Ik moest van tevoren zo'n lijstje invullen met hoeveel woordjes ze zegt en dergelijke. Dus ik had ingevuld, 10 woordjes. Van sommige mensen (als we het erover hadden) kreeg ik echt te horen dat dat weinig is. Maar op het CB vonden ze het veel. Nou maakt het mij niet zo veel uit, maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit.

Hoeveel (en welke, voor de leuk) woordjes zeggen de andere, rond de anderhalfjarigen, hier?
pi_45882384
Igraine, Amber is nu 15 maanden en zegt eigenlijk nog weinig verstaanbare woordjes. Ja die, dees, dat, dit, pappa, mamma, poe en woef maar verder kan ik er ng weinig uithalen. Daarstraks zei ze me na toen ik Nina zei...
Amber was snel met lopen en vlgens het CB zijn kindjes die snel aan de wandel zijn wat trager met praten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:31:46 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45882566
Dag jordy we blijven je wel volgen hoor

igraine hier wordt wel gebrabbelt met 13 maanden,

mama
papa
kikakoo ( kiekeboe)
oef oef ( hond)
nuninan ( als ze djulian s foto ziet)
weg
kijkijkijke( kijken)
bah ( als iets vies is)
die

dat zijn de 'woordjes" die ze nu veel gebruikt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45882784
Myhron zegt:

Mama (uiteraard )
Papa
Oma
Mauw
Aai
Kaassssss
Op
Klaar (Kaajjjr)
Een, twee, drie
Hopla (Oppppa)
Po
Nijntje (Nijntsssss)

En Ja en Nee en Die natuurlijk. Niet bijzonder veel, maar toch ook niet weinig (vond ik zelf). Ze was niet heel vroeg met lopen, dus die theorie zou best op kunnen gaan Vicky.

Ik vind dat voor 13 maanden best veel trouwens evenstar.
pi_45882930
Oh en dan zegt ze ook nog " toeotoewienou???????" wat dan Wat doe je nou of wat doet hij/zij nou moet voorstellen. Met zo'n hele harde omhooggaande uithaal aan het eind. Zo grappig. Of heel hard
"Oh neeeeee" als ze expres(!) iets op de grond gooit, of morst.

Oh en ze probeert ook bloem en ballon te zeggen, maar de L lukt nog niet zo goed. Dus dat is dan balololololon. Dan zie je dat tongetje zo ongecontroleerd heen en weer gaan.
Dus wij vragen minstens 5 keer per dag, "Kan je ook zeggen, ballon?
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:52:47 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45883236
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:39 schreef Igraine het volgende:
Myhron zegt:

Mama (uiteraard )
Papa
Oma
Mauw
Aai
Kaassssss
Op
Klaar (Kaajjjr)
Een, twee, drie
Hopla (Oppppa)
Po
Nijntje (Nijntsssss)

En Ja en Nee en Die natuurlijk. Niet bijzonder veel, maar toch ook niet weinig (vond ik zelf). Ze was niet heel vroeg met lopen, dus die theorie zou best op kunnen gaan Vicky.

Ik vind dat voor 13 maanden best veel trouwens evenstar.
is het ook wel, ben er blij toe dat ze dus goed mee komt, ivm alle allergie-en en de reflux je vaak hoort over ontwikkelingsachterstanden, dat ze dat tot nu toe nog niet heeft scheelt een bult kopzorgen
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:53:43 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45883256
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef Igraine het volgende:
Oh en dan zegt ze ook nog " toeotoewienou???????" wat dan Wat doe je nou of wat doet hij/zij nou moet voorstellen. Met zo'n hele harde omhooggaande uithaal aan het eind. Zo grappig. Of heel hard
"Oh neeeeee" als ze expres(!) iets op de grond gooit, of morst.

Oh en ze probeert ook bloem en ballon te zeggen, maar de L lukt nog niet zo goed. Dus dat is dan balololololon. Dan zie je dat tongetje zo ongecontroleerd heen en weer gaan.
Dus wij vragen minstens 5 keer per dag, "Kan je ook zeggen, ballon?
wij lopen ook af en toe te dollen met zoiets hoor moet kunnen
pi_45885054
Kim brabbelt wel veel, maar nog niet echt goed verstaanbaar.

Ze zegt mama, papa, ja, nee, oooooom (oma, of opa) doei, dag, zaaaai (zwaai), kijk, jamjam (jammie)

Maar ze begrijpt wel veel.
pi_45892013
Kim heeft besloten om niet meer van een lepeltje te eten. Ze slaat de lepel weg. En eet de gevallen stukjes dan van haar kinderstoelblad af. Met een eigen lepeltje wil ze ook niet.
Komt iemand dit bekend voor? Is het de leeftijd? En vooral wat kunnen we het beste doen?
Nu heeft ze amper avondeten op, omdat ze ermee ging gooien en er maar een paar stukjes in dr mond verdwenen.
pi_45893989
Merlijn eet nog niet van een lepel alleen als hij wordt gevoerd en dat doen wij alleen als we geen fruit in huis hebben en hij een fruitpotje krijgt. Merlijn eet gewoon zelf met zijn handen, of het nou rijst is of worteltjes maakt niet uit. Hij oefent trouwens wel met een lepel/vork, maar hij kan het nog niet. Hij laat het trouwens ook niet toe gevoerd te worden als het niet uit een potje/kuipje komt. Hij wil zelf eten. Merlijn eet gelukkig goed, maar dat is een kwestie van tijd omdat ze dat eerst moeten leren. Een kind eet vanzelf weer wat meer als deze het geleerd heeft, denk ik dan.
pi_45894803
Laat je hem dan uit een bordje met bv rijst, met zijn handen eten?
pi_45894907
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:07 schreef Ingrid19 het volgende:
Kim heeft besloten om niet meer van een lepeltje te eten. Ze slaat de lepel weg. En eet de gevallen stukjes dan van haar kinderstoelblad af. Met een eigen lepeltje wil ze ook niet.
Komt iemand dit bekend voor? Is het de leeftijd? En vooral wat kunnen we het beste doen?
Nu heeft ze amper avondeten op, omdat ze ermee ging gooien en er maar een paar stukjes in dr mond verdwenen.
jep, ik herken het ingrid. vaak is het bij max ook geen trek meer, maar ook wel eens geen zin. geen zin dus om met bestek te eten, leg ik het op zn blad dan vind ie het ineens interessant en wil ie het wel eten.

Vandaag heeft max dus ook geen avondeten op, heb hem maar een boterham gegeven (die stukjes kan ie makkelijker van zn blad eten ) en een toetje. is ook goed hoor.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45895160
Amber heeft ook wel eens zo'n fase hoor.. Dan wil ze ook niet eten..

Ga dr niet dwingen, als ze niet wil, laat maar gaan. Geef haar dan maar een toetje ofzo of een boterham, maar dring niet op.
Als ze honger heeft gaat ze wel weer eten.

Amber at vanavond met de pot mee. Ze at alleen de boontjes maar niet de aardappeltjes.. Nou ja, dan niet Ze heeft een paar hapjes appelmoes op en dat vond ze wel lekker, maar o wee als er een aardappeltje bij zat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45895417
Merlijn gooit alles op de grond als hij geen honger heeft en eet in principe met zijn handen van zijn kom/bord. Hij eet volgens rapley, dus heeft altijd met zijn handen stukjes gegeten vanaf dat hij 6 maanden was, pas sinds 11 maanden krijgt hij er een lepel/vork bij. Hij eet trouwens altijd met de pot mee, maar dan soms aangepast aan hem, maar meestal krijgt hij alles wat wij ook krijgen en hij is vooral een fan van vlees en worteltje. Worteltjes eten we iedere week, vinden we zelf zo lekker.

[ Bericht 17% gewijzigd door Randa_v op 01-02-2007 20:40:54 ]
pi_45896773
ingrid.. ik heb zo het idee dat haar echt wat dwars zit!
vooral niet gaan pushen met het eten, laat maar wat knoeien met handen
en hopen dat ze nog iets binnen krijgt. Zo niet... dan maar een keer een extra fles of wat meer yoghurt oid.

hoe ziet haar mond/keel er uit?
misschien dat ze door pijnklachten even zo moeilijk doet met drinken en eten?
Keel rood?
pi_45896806
Kim had toch ook last van haar tandjes, kan het ook zijn. Merlijn eet nu ook af en toe minder.
pi_45903600
Heb ik helemaalde verjaardag van Jordy gemist! Dag stoer mannetje! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Ik heb toevallig vandaag ook een lijstje gemaakt van wat Emma nu allemaal zegt.
Papa
Mama
P (oes)
klaar
op
uit
die
jas
Bumba
boe(koe)
aai
haar
opa (maar niet tegen opa)
aap
hap

Ingrid, sterkte met Kim, zo te lezen gaat het niet zo lekker met haar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45907423
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:10 schreef marit1978 het volgende:
ingrid.. ik heb zo het idee dat haar echt wat dwars zit!
vooral niet gaan pushen met het eten, laat maar wat knoeien met handen
en hopen dat ze nog iets binnen krijgt. Zo niet... dan maar een keer een extra fles of wat meer yoghurt oid.

hoe ziet haar mond/keel er uit?
misschien dat ze door pijnklachten even zo moeilijk doet met drinken en eten?
Keel rood?
Haar keel is niet rood. Straks gaat ze met Djeez naar cb. Dan zal hij het probleem voorleggen.

Kims 2e kies is nog steeds voor de helft door. Het tandje is bijna door.
pi_45912892
Als het nou niks blijkt te zijn qua keel of oortje, dan zou het heel goed dat kiezen- en tandengedoe kunnen zijn Ingrid. Hier wordt ook van alles op de grond gegooid en dan vnl. als er tandengedoe is.

Ik zou Kim gewoon dan met haar handjes laten prutsen, levert jezelf het minste gedoe op en wat er in gaat, gaat erin

Rijst eet mijn dochter ook met de handjes, ze maakt kleine bolletjes (ik kook het een beetje plakkerig) en dat gaat zo hup het mondje in. Wel een troep soms, maar ach, daar heb je swiffers en dweilen voor

Mijn dochter gilt de hele dag. Leuk gillen als in blij maar desalniettemin gillen
Variety is the spice of life
pi_45913185
Ingrid, bij Sara komen ook kiezen en hoektanden door nu, en zij eet ook erg slecht momenteel. Kan daar best van zijn! Vervelend hoor, hopelijk zijn ze snel door.

We zijn vanmorgen bij de HA geweest. Sara's oortjes zijn mooi schoon, alle prut is er nu uit! We hebben de buisjes ook nog bekeken, ziet er best gaaf uit Maar goed, de buisjes doen dus goed hun werk.
Verder is ze weer wat benauwd, bij het luisteren bleek ze weer aardig wat slijm te hebben verzameld. Ze krijgt daar nu medicijnen voor, weet zo gauw niet hoe het heet, want ik moet het nog halen. Als dit niet aanslaat, of als het steeds terugblijft komen dan gaat ze aan de ventolin. Jammer, maar als het maar helpt vind ik het goed.
Heeft iemand van jullie ervaring met een homeopaat? Wij hebben onlangs van een nicht van mij informatie gekregen mbt voedselallergieen, bronchitis en oorproblemen, kennissen van haar hebben hun kinderen toen bij een homeopaat laten behandelen. Die kinderen kregen een soort dieet, en waren een paar maanden later klachtenvrij. Op zich staan wij hier vrij open voor, maar zou toch graag wat meer ervaringen willen hebben.

toevoeging: d'r medicijntjes heten ketotifen

[ Bericht 3% gewijzigd door Fuente op 02-02-2007 13:51:50 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:48:28 #125
156412 hestria
erg gastvrij
pi_45913694
Ja, michelle heeft gisteren 6 keer op het potje geplast, ikke plasse, naar het potje toe lopen en een plasje doen, heel het huis juigen en michelle dansend bij het potje. Dus vandaag maar even hemptjes en onderbroekjes gekocht, die rompers hangen alleen maar in de weg. En nu hopen dat ze het volhoud.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:46:01 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45917213
Fuente, ik heb zlef ervaring meteen homeopaat tegen astma. Ik heb het zelf gehad. Doordat ik ook (toen ik ca 11 was) op dieet ben gezet ben ik er uiteindelijk goed overheen gegroeid. Dus wat dat betreft heb ik er goede ervaringen mee. Het dieet was makkelijk te volgen en zover ik weet heb ik er nooit echt moeilijk over gedaan. Succes. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Ventolin altijd bij je moeten hebben is ook niet echt makkelijk voor een kind.
pi_45917281
Djeez is met Kim naar cb geweest. Ze was heel stoer met de prikken. En kan alles goed. Helemaal goedgekeurd! Ze is nu 75cm en 9225gram, als ik het goed onthouden heb.
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 15:28:04 #128
81992 Githa
pi_45918490
Jordy en ik komen afscheid nemen van dit topic. Geen dreumes meer, maar een heuze peuter geworden
Jordy en ik willen jullie allemaal bedanken voor alle lieve reacties iedere keer weer en hopen jullie snel te zien in het andere topic

pi_45920129
Daaaag Jordy! Tot later in het andere topic
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_45920142
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:46 schreef chacama het volgende:
Fuente, ik heb zlef ervaring meteen homeopaat tegen astma. Ik heb het zelf gehad. Doordat ik ook (toen ik ca 11 was) op dieet ben gezet ben ik er uiteindelijk goed overheen gegroeid. Dus wat dat betreft heb ik er goede ervaringen mee. Het dieet was makkelijk te volgen en zover ik weet heb ik er nooit echt moeilijk over gedaan. Succes. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Ventolin altijd bij je moeten hebben is ook niet echt makkelijk voor een kind.
Klinkt goed! Bedankt voor je informatie
Sara
Merel
Ukje
pi_45920342
DAg Jordy!
pi_45927140
Dag Jordy.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:34:04 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45946030
http://www.zippyvideos.com/7713894936607186/mov01772/

pimping

gloeierdegloei zo trots is
pi_45946074

Geweldig hoor!
pi_45946869
Mooi

Sneller dan Merlijn maar ja bij hem komt het ook nog wel. Hij loopt nu nog te makkelijk overal langs en laat alleen los voor het overpakken. Los lopen zal nog wel even duren nu kruipen nog steeds sneller is, zo ging het ook bij de overgang van tijgeren naar kruipen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:07:09 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45946958
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:03 schreef Randa_v het volgende:
Mooi

Sneller dan Merlijn maar ja bij hem komt het ook nog wel. Hij loopt nu nog te makkelijk overal langs en laat alleen los voor het overpakken. Los lopen zal nog wel even duren nu kruipen nog steeds sneller is, zo ging het ook bij de overgang van tijgeren naar kruipen.
oh die stappen zijn hier echt nog maar kort hoor en merlijn kan andere dingetjes weer die arwen niet kan.

Ik ben gewoon enorm blij dat ze meegaat in de normale lijn van ontwikkeling en niet achter blijft..
pi_45947438
Merlijn kruipt op het moment razendsnel, zo dat als hij aan de ene kant van de zaal is op het KDV hij er met de kippen bij is als er aan de andere kant van de zaal een deur open gaat. Dus het lopen duurt nog even hier, kruipen is gewoon sneller. Met praten is hij ook niet echt mee bezig, Soms horen we wel dat hij dezelfde tonen gebruikt als ons, maar dat is het en het komt wel. Sommige kindjes zijn al zo snel.

Merlijn is wel een durfal aan het worden. Op het babyzwemmen heeft hij in de gaten hoe hij de boel kan stangen, hij kn ontzettend wild worden en gewoon wegkruipen bij de oefening van de kant af springen. In het water liep hij maandag ook gewoon door over te pakken naar een ander kindje, was hem bijna kwijt, had niet in de gaten waar hij gebleven was. Hij zo snel.

Donderdag mag Merlijn voor het eerst naar Muziek op Schoot. Eindelijk is er een groep voor zijn leeftijd. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:54:36 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45948275
waaauw arwen wat knap meid!!! zo lieff zo'n net-stappend dametje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45948982
Goedzo Arwen.

Kim probeert wel los te staan. Alleen mogen wij het niet zien.
Nu heeft ze wat nieuws. Ze gaat languit op de grond liggen en dan maar lachen. Dan kruipt ze weg en begint het weer van voren af aan. Echt grappig.

Kim was gisteravond helemaal hyper. en vandaag heel rustig. Ze slaapt sinds 18.00 en moet nog avondeten hebben. Doen we maar gewoon een flesje dan.
Zal wel aan de bmr en menc prikken liggen.
pi_45952999
Hier wel los staan, maar geen stappen hoor. Volgens mij vindt ze het de moeite nog niet waard
Kruipen gaat tóch veel sneller.
pi_45953282
Los staan is hier alleen per ongeluk. Hij loopt wel snel maar langs alles af, en zich niet los houden. Ach ja. Ben blij dat hij nu eindelijk slaapt. Hij is hoe moe hij ook is veels te druk. Beter gezegd hij heeft het veels te druk. Hoe er mee om te gaan weet ik nog steeds niet. Wel lach ik hem in zijn gezicht uit als hij ergens een drama van maakt. Zo mooi om te zien als hij begint te huilen omdat de deur dicht ging zodat hij op de slaapkamer bleef, anders dendert hij de hele bovenverdieping door. Het huilen is ook zo over. We moeten echt die rust in zijn kont zien te vinden. Heel eerlijk, noch Magneet, noch ik hebben rust in onze kont als het erop aan komt, tja....
pi_45954269
Arwen, wauwie!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:24:34 #143
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_45954296
Tobias loopt sinds vandaag écht los niet meer alleen het overstappen tussen bank en tafel en dergelijke maar echte hele grote stukken (9 meter achter elkaar is ineens een eitje!) Zo gaaf om te zien!
Evenstar ik denk dat we even trots zijn op ons kroost

Wat fijn dat de buisjes hun werk doen bij Saar, hopelijk helpen de medicijnen zo ook goed. Bij Nebelung gaat ook alles goed zo te zien, fijn!
Jordy veel plezier in het volgende topic! Kim weer goedgekeurd door het cb, snel opknappen van de prikjes hoor. Merlijn ook al per ongeluk los staan, goed hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:52:26 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45955355
dat denk ik ook saffier

Randa_V merlijn is dus een ondernemend mannetje laat gaan, lekker ontdekken
pi_46016436
Het gaat heel goed met Sara Ze slaapt als een tierelier en is ontzettend vrolijk. Ze hoest amper en rochelt ook niet meer
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 19:40:14 #146
81992 Githa
pi_46017189
Sara wat fijn!
  maandag 5 februari 2007 @ 19:47:10 #147
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46017484
voor Saar envoor de lopertjes.

Emma heeft volgens mij ontdektdat ze nee kan zeggen en weet wat het betekent. Ze begon vanmiddag voorzichtig met nee zeggen tijdens een dwarse bui...

En eigenlijk is ze een halve peuter:
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46017492
Wat goed Sara!
pi_46017554
Kim zegt heel vaak nee en schud dan ook nee.
Maar ook alles is ja. Dus ze snapt het denk ik niet. Maar tis wel grappig.
pi_46017799
Hahaha, dat koppie!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')