http://www.telegraaf.nl/binnenland/article57174411.ecequote:Uit onderzoek van de politieacademie blijkt dat 6,1 procent van de Marokkaanse Nederlanders van een misdrijf wordt verdacht en 93,9 procent van deze groep niet.
Het is dus hoog tijd om de negatieve beeldvorming rond Marokkanen te doorbreken en eindelijk de overgrote meerderheid van niet-criminele en niet-extremistische Marokkanen eens wat meer in het voetlicht te plaatsen.
HUH?!? Verdacht? Tellen ze die ook mee?quote:Uit onderzoek van de politieacademie blijkt dat 6,1 procent van de Marokkaanse Nederlanders van een misdrijf wordt verdacht en 93,9 procent van deze groep niet.
Het is dus hoog tijd om de negatieve beeldvorming rond Marokkanen te doorbreken en eindelijk de overgrote meerderheid van niet-criminele en niet-extremistische Marokkanen eens wat meer in het voetlicht te plaatsen.
quote:In 2002 werd 1,2 procent van de in Nederland woonachtige bevolking door de politie als verdachte aangemerkt. Wanneer we de verdachten uitsplitsen naar afkomst blijkt dat het om 0,9 procent van de autochtone bevolking en om 2,2 procent van de allochtone bevolking gaat.
quote:De uitsplitsing van de allochtone verdachten naar de verschillende groepen geeft een heel divers beeld. De Dominicaanse en Antilliaanse groepen hadden relatief de hoogste aantallen geregistreerde verdachten met respectievelijk 5,9 en 5,6 procent. Japanners werden met 0,6 procent naar verhouding het minst als verdachte geregistreerd. In absolute aantallen zijn, na de autochtone Nederlanders met ruim 100 duizend verdachten, met elk ruim 10 duizend verdachten de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Weet jij dan ook het percentage van de Marokkanen die veroordeeld zijn voor een misdrijf t.o.v. autochtone Nederlanders, dus niet die alleen (momenteel) verdacht worden van een misdrijf?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article57174411.ece
Willen de Marokkanenbashers eerst nu even hun monden spoelen met zeep
Helaas benadrukt de criminele De Telegraaf wel weer dat de criminaliteit onder asielzoekers en allochtonen hoger is dan onder autochtonen, maar niet dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers en allochtonen niets met criminaliteit te maken heeft.
200.000 Marokkanenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Weet jij dan ook het percentage van de Marokkanen die veroordeeld zijn voor een misdrijf t.o.v. autochtone Nederlanders, dus niet die alleen (momenteel) verdacht worden van een misdrijf?
eerst mond spoelen met zeepquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:16 schreef veldmuis het volgende:
Van een op de tien MAROKKANEN is dus MEER DAN DE HELFT CRIMINEEL!
als een moslim naar zo'n moskee gaat zoals we die hebben kunnen zien in de engelse docu dan zijn ze voor mij allemaal crimineel en beestachtig.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article57174411.ece
Helaas benadrukt de criminele De Telegraaf wel weer dat de criminaliteit onder asielzoekers en allochtonen hoger is dan onder autochtonen, maar niet dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers en allochtonen niets met criminaliteit te maken heeft.
Hoezo zou men het eerder genoemde percentage niet kunnen vergelijken? Daarmee doel ik dus op het percentage Marokkanen die veroordeeld zijn voor een misdrijf t.o.v. het percentage autochtone Nederlanders die veroordeeld zijn voor een misdrijf.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:17 schreef Meki het volgende:
[..]
200.000 Marokkanen
en 16.1 Nederlanders
die kan je niet met elkaar vergelijken
Dat is een DIKKE VETTE LEUGEN!!!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:16 schreef veldmuis het volgende:
Jij moet eerst mond spoelen met zeepquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als een moslim naar zo'n moskee gaat zoals we die hebben kunnen zien in de engelse docu dan zijn ze voor mij allemaal crimineel en beestachtig.
daarnaast heb je last van moslimtuig op straat, voor dingen die heel irritant en kut zijn (uitschelden, bedreigen, slaan, etc) waar de meeste nederlanders geen aangifte van doen.
een huisgenoot van mij die deze avond naar huis liep werd zonder aanleiding uitgescholden en uitgedaagd.
die jongen is een SP-er en ziet er ook zo uit.
helaas hebben ze hem niet geslagen want dan lagen er 4 stinkturken in het ziekenhuis.
(wat hem weerhield is het feit dat hij dan een strafblad zou krijgen...)
[flauw-modus]quote:
ook rellende supporters ??quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoezo zou men het eerder genoemde percentage niet kunnen vergelijken? Daarmee doel ik dus op het percentage Marokkanen die veroordeeld zijn voor een misdrijf t.o.v. het percentage autochtone Nederlanders die veroordeeld zijn voor een misdrijf.
Daar waggelen altijd Marokkanen tussen die niet snappen waar de rellen over gaan maar wel meerellenquote:
Voorzover zij misdrijven hebben begaan en daarvoor veroordeeld zijn of wou je het uitsplitsen in diefstallen, berovingen etc. Ik weet niet of daarover gegevens bekend zijn.quote:
Waar rook is zijn Marokkanen, en ik heb geen zeep want die is gejat, mag jij raden door wiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef xman het volgende:
[..]
Ja ik verdenk jou van liegen!![]()
En iedereen weet dat waar rook is is vuur.![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daar waggelen altijd Marokkanen tussen die niet snappen waar de rellen over gaan maar wel meerellen.
Wat is dan kanslozer, vraag ik me af. Oh, ja, zeker, rellende supporters zijn uitermate kansloos.
over gespleten persoonlijkheid gesprokenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:16 schreef veldmuis het volgende:
Bedankt voor deze aanvullende informatie.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef Lucille het volgende:
Hier wat cijfermateriaal:
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
daar hoor ik nooit mensen over klagenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voorzover zij misdrijven hebben begaan en daarvoor veroordeeld zijn of wou je het uitsplitsen in diefstallen, berovingen etc. Ik weet niet of daarover gegevens bekend zijn.
AHA! De bal terug spelen hè... nou daar trap ik niet in!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:22 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Waar rook is zijn Marokkanen, en ik heb geen zeep want die is gejat, mag jij raden door wie.
lees ook reacties geenstijl of telegraafquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:23 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Beste Meki,
Fok is niet gelijk aan de realiteit.
Groetjes,
veldmuis
rap geëdit, omdat je tijdig zag dat het niet kloptequote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:23 schreef knowall het volgende:
Appel.
Als je zo doorgaat open ik een topic over Marokkanen die slecht Nederlands typen!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
lees ook reacties geenstijl of telegraaf
het weerspiegiling van de samenleving
zonder christelijke invloeden zijn ze net zo mens als wijquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:26 schreef Frasier het volgende:
Zonder Islamitische invloeden zijn ze net zo mens als wij![]()
oowquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat open ik een topic over Marokkanen die slecht Nederlands typen!
ja 80% van de nederlanders heeft een schijthekel aan moslims.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
lees ook reacties geenstijl of telegraaf
het weerspiegiling van de samenleving
Lucille, dat is nu niet bepaald een objectieve bron (lees : extreem-rechts).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:21 schreef Lucille het volgende:
Hier wat cijfermateriaal:
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat, open ik een topic over Marokkanen die slecht Nederlands typen (vaag taalgebruik)!
Jezus kerel, heb je zuurstof tekort gehad bij je geboorte ofzo ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja 80% van de nederlanders heeft een schijthekel aan moslims.
en dat die je ook terug op geenstijl![]()
maar ja, wat zou jij doen als de gast die je van buiten uit de kou in je warme huisje een plekje bood...
om dan vervolgens je zoon in elkaar te slaan, je dochter te verkrachten, pissen over de bijbel en je vrouw uitschelden voor kuthoer omdat ze geen hoofdoekje om haar hoofd heeft.
Meki. Besef toch dat de meeste mensen op het forum geen christen zijn. Je kan christenen net als bepaalde andere users er wel elke keer met de haren bij slepen, maar de meeste users heb je daar niet mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
zonder christelijke invloeden zijn ze net zo mens als wij
Dat is Fok toch ook?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Lucille, dat is nu niet bepaald een objectieve bron (lees : extreem-rechts).
Waarom stemmen mensen dan op CDA ??quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Meki. Besef toch dat de meeste mensen op het forum geen christen zijn. Je kan christenen net als bepaalde andere users er wel elke keer met de haren bij slepen, maar de meeste users heb je daar niet mee.
Misschien heb jij dan meer een objectieve bron met cijfers?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
waarom stemmen er moslims op het CDA, of worden er lid van?quote:
Das een goeie vraag, dat deed ik 4 jaar geleden ook, en ik snap nu nog niet waarom ik dat in hemelsnaam gedaan heb.quote:
Is dat zo? Ik kwam hem via google tegen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
als het klopt dat vanaf 2e generatie getelt word als autochtoon dan klopt het toch.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Aan het groeiende aantal racistische debielen, en het toestaan daarvan op Fok!, zou je bijna denken van wel ja.quote:
nee, ben jij te vaak door je vader met harde hand op je hoofdje geslagen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Jezus kerel, heb je zuurstof tekort gehad bij je geboorte ofzo ?
er zijn geen moslims of weinig moslims er lid van.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom stemmen er moslims op het CDA, of worden er lid van?
Je moet het toch met me eens zijn dat het Christendom over het algemeen wat verder geevolueerd dan de Islam.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
zonder christelijke invloeden zijn ze net zo mens als wij
Nee, het zijn aannames en nog erg ongefundeerde ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als het klopt dat vanaf 2e generatie getelt word als autochtoon dan klopt het toch.
Ja, dat is altijd zo fraai, je roept wat en een ander moet bewijzen dat het niet zo isquote:kom maar eens met bewijs dat het niet zo is...
helaas lost het eerste probleem zich niet zo gemakkelijk op als het laatstequote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:33 schreef 7th_wave het volgende:
het percentage marokkanen dat crimineel is is volgens mij hoger dan het percentage homo's dat aids heeft
Dat is mij niet bekend. Voorzover ik weet zijn moslims ook welkom binnen de CDA, ook als politicus.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
er zijn geen moslims of weinig moslims er lid van.
kom dan met je bronnetje....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het zijn aannames en nog erg ongefundeerde ook.
[..]
Ja, dat is altijd zo fraai, je roept wat en een ander moet bewijzen dat het niet zo isVolgens mij werkt het net andersom. Mijn bron is het CBS trouwens, objectief materiaal zegmaar.
CDA niet doen stem Groenlinksquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das een goeie vraag, dat deed ik 4 jaar geleden ook, en ik snap nu nog niet waarom ik dat in hemelsnaam gedaan heb.![]()
Je kunt hoogstens stellen dat gelovigen wat meer lak hebben gekregen aan de bijbel en enkel geloven wanneer dat zo uitkomt. En dat zie je bij moslims ook steeds meer. Maar wat heeft dat met het topic te maken ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef Frasier het volgende:
[..]
Je moet het toch met me eens zijn dat het Christendom over het algemeen wat verder geevolueerd dan de Islam.
http://www.cbs.nlquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:35 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
kom dan met je bronnetje....
zo moeilijk is dat dan toch niet.
liver crimineler dan racistisch hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
helaas lost het eerste probleem zich niet zo gemakkelijk op als het laatste![]()
![]()
over welke van de 1000 stromingen binnen het christendom heb je het dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef Frasier het volgende:
[..]
Je moet het toch met me eens zijn dat het Christendom over het algemeen wat verder geevolueerd dan de Islam.
extreem rechtsquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
moslims zijn crimineel en gewelddadig:
www.google.nl
er wordt wel door moslims op het CDA gestemd, hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik met mijn opmerking te zeggen dat hoe meer de Islam uit de Marokkaan komt de meer hij sociaal geaccepteerd wordt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt hoogstens stellen dat gelovigen wat meer lak hebben gekregen aan de bijbel en enkel geloven wanneer dat zo uitkomt. En dat zie je bij moslims ook steeds meer. Maar wat heeft dat met het topic te maken ?
oow thnxquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:39 schreef milagro het volgende:
[..]
er wordt wel door moslims op het CDA gestemd, hoor
en ieder moslim lid is er 1
waarom sturen moslims hun kids naar katholieke scholen?
kortom, het CDA is meer dan alleen die C, zo ook hun kiezers, en er zijn mensen, die níet op het CDA stemmen, niet op de SGP of CU en toch christen zijn, meki, en er zijn zelfs mensen die hebben geen geloof of god of een hiernamaals nodig om het leven aan te kunnen.
zo leer je nog eens wat, hè.
nou, ik ben liever racist.quote:
Dat komt door een klein referendum over huisvesting van Armeniersquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
racist is het ergste vorm van criminaliteitquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nou, ik ben liever racist.
als ik te laat ben voor mijn sollicitatie voor een goede baan en ik zeg:
"ja sorry, een of andere kutmarokkaan heeft mijn fiets gejat" heb ik meteen 5 pluspunten omdat die kerel ook wel zoiets soortgelijks heeft meegemaakt en we dus een band creeren.
achmed die na mij komt kan het natuurlijk shaken.
![]()
Mooi he?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
"ja sorry, een of andere kutmarokkaan heeft mijn fiets gejat" heb ik meteen 5 pluspunten omdat die kerel ook wel zoiets soortgelijks heeft meegemaakt en we dus een band creeren.
![]()
hahaha, idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat komt door een klein referendum over huisvesting van Armeniers.
jij veegt Turken en moslims maar gelijk op 1 hoopquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:43 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hahaha, idd.
het zijn ook wel losers die moslims.
te groot ego om toe te geven dat ze zelf ook niet helemaal fris zijn.
en dan opeens klagen als wilders met veel zetels in de kamer komt![]()
hoezo klagenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:43 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hahaha, idd.
Nou ja, dat was een nationalistische kwestie. Wilders zet in op niet nader gedefinieerde Moslims, wat veel breder is.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:43 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hahaha, idd.
Ik snap uberhaupt niet dat die debiel met z'n constante getroll nog steeds kan posten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
jij veegt Turken en moslims maar gelijk op 1 hoop
hahahhaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nou ja, dat was een nationalistische kwestie. Wilders zet in op niet nader gedefinieerde Moslims, wat veel breder is.
Misschien kan je rechtstreeks een link geven die toegang geeft tot cijfers hierover en die de de cijfers van de eerder gegeven bron ontkrachten. Zijn de percentages van de eerder genoemde bron niet correct?quote:
nee hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
racist is het ergste vorm van criminaliteit
"Ze" zijn toch juist zo bang dat de Islam juist wel de toekomst is.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:43 schreef Frasier het volgende:
Laat die Islam varen, er zit totaal geen toekomst in.
ah gossie, en jij kwam ook met die goede link he....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik snap uberhaupt niet dat die debiel met z'n constante getroll nog steeds kan posten.
dat is inderdaad een raadselquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik snap uberhaupt niet dat die debiel met z'n constante getroll nog steeds kan posten.
hahaha jij scheert iedereeen over een kam..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:46 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nee hoor.
moslim zijn is het![]()
maar zeg nou zelf, dat mensen een hekel hebben aan moslims is niet de schuld van zogenaamd rechts maar van de moslims zelf.
als je overal in je gastland tegenaan trapt en crimineel bent dan gaan mensen je terecht haten als groepering.
zelfde als skinheads, hells angels of langharig tuig. zal best wel een enkele goed persoon tussen zitten maar het overgrote deel is gewoon kut.
Wat jij zegt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
hahaha jij scheert iedereeen over een kam..
elke allochtoon deugt niet en is crimineel
klik bovenaan totaal generaties:quote:
en alle FOK!-ers zijn dom tuigquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
hahaha jij scheert iedereeen over een kam..
Nou werkt de link wel. Aangepast? In elk geval bedankt Lucille. Overigens interessant om te zien dat er ook bij de verkeersmisdrijven significante verschillen zijn.quote:
Klik voor de grap eens op 2e generatie en dan op 18-25quote:
Nou niet allemaal he!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, 3e generatie allochtonen bestaan immers niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:52 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
klik bovenaan totaal generaties:
je kunt kiezen uit 1e en 2e generatie.
dat artikel had dus wel degelijk gelijk dat alleen 1e en 2e genratie allochtonen worden getelt...
Ja, de eerste keer viel de helft van de url weg, toen maar een klikbaar linkje via de url tag neergezet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nou werkt de link wel. Aangepast? In elk geval bedankt Lucille.
ja dat kun je die marokkanen ook niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:53 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Klik voor de grap eens op 2e generatie en dan op 18-25
Bij de 3e generatie mag je iemand toch ook wel eens Nederlander gaan noemen hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:52 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
klik bovenaan totaal generaties:
je kunt kiezen uit 1e en 2e generatie.
dat artikel had dus wel degelijk gelijk dat alleen 1e en 2e genratie allochtonen worden getelt...
Goh, verassendquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:53 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Klik voor de grap eens op 2e generatie en dan op 18-25
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:54 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja dat kun je die marokkanen ook niet kwalijk nemen.
ze hebben wat startproblemen en na gedane ervaringen worden ze beter![]()
elke moslim in nederland is in principe allochtoon.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, 3e generatie allochtonen bestaan immers niet.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:56 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
elke moslim in nederland is in principe allochtoon.
ze doen geen enkele moeite om te integreren en wonen dus in principe nog in hun bergdorpje...
hoeveel moslima's zie je bijvoorbeeld daten met hollandse mannen?
beetje over en weer sexen schijnt wel goed te zijn maar ja....
In de bron van het CBS zijn er zeer aanzienlijke verschillen te bespeuren. Heb jij daar een verklaring voor?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik wou gevat uit de hoek komen. Maar dit is inderdaad de samenvatting daarvanquote:
Uiteraard. Ik ga wat anders doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:56 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
elke moslim in nederland is in principe allochtoon.
ze doen geen enkele moeite om te integreren en wonen dus in principe nog in hun bergdorpje...
Verschillen met wat of wie ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In de bron van het CBS zijn er zeer aanzienlijke verschillen te bespeuren. Heb jij daar een verklaring voor?
goedzo,quote:
Fijn dat je de moeite hebt genomen om deze informatie op te zoeken. Het gaat mij er niet om Marokkanen of andere allochtonen in een hoekje te trappen. Ik vind het wel belangrijk om te signaleren dat er problemen zijn. Sommige mensen hebben er moeite mee om deze problemen te onderkennnen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja, de eerste keer viel de helft van de url weg, toen maar een klikbaar linkje via de url tag neergezet.
Toch zijn het Antillianen en Surinamers die de boventoon voeren, waarom heeft men het dan altijd over Marokkanen ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:01 schreef Frasier het volgende:
[..]
Verschillen tussen Marokkanen en de rest van onze medemensen.
Nee, sommige mensen zijn het zat dat de problemen enkel benoemd worden, wat schiet je daar in hemelsnaam mee op ? Op een toon van "zie je nou wel !". Men wil geen oplossing, men wil zeuren over buitenlanders.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben er moeite mee om deze problemen te onderkennnen.
Kom op Gelly. Het percentage van criminelen van allochtone afkomst t.o.v. het percentage criminelen van autochtone afkomst. Opgesplits en al tot de aard van misdrijven. Interessant is ook om het verschil te zien tussen westerse en niet- westerse allochtonen.quote:
Problemen moeten worden benoemd en niet doodgezwegen worden, dat kan je toch niet mij oneens zijn? 'Politieke correctheid' om problemen dood te zwijgen lost problemen niet op. Daarna moet er een oplossing worden gezocht voor de problemen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, sommige mensen zijn het zat dat de problemen enkel benoemd worden, wat schiet je daar in hemelsnaam mee op ? Op een toon van "zie je nou wel !". Men wil geen oplossing, men wil zeuren over buitenlanders.
In de oudere categorien wel ja. Erg opvallend.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Toch zijn het Antillianen en Surinamers die de boventoon voeren, waarom heeft men het dan altijd over Marokkanen ?
Er is ingebroken in de Mekishop. Drie keer raden door wie.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:05 schreef Sjonnjoop het volgende:
Even voor de record, Meki is em alweer gesmeerd, zijn trucje is de discussie uitlokken en vervolgens wegrennen dus zit elkaar niet op te fokken![]()
we hebben al zoveel geprobeerd.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, sommige mensen zijn het zat dat de problemen enkel benoemd worden, wat schiet je daar in hemelsnaam mee op ? Op een toon van "zie je nou wel !". Men wil geen oplossing, men wil zeuren over buitenlanders.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:08 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hier heb je de moslimgemeenschap al op de achterste poten staan als ze asociale imams eruit gooien
Nou ja, er zijn tal van factoren en er zijn diverse rapporten over geschreven.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kom op Gelly. Het percentage van criminelen van alloctone afkomst t.o.v. het percentage criminelen van autoctone afkomst. Opgesplits en al tot de aard van misdrijven.
En dan over Meki vallen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:11 schreef Frasier het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is alleen maar nodig om alle Moslims op aarde op hun achterste poten te krijgen![]()
![]()
.
Betreffende het eerste zou ik graag cijfers zien, voorzover die bekend zijn, t.o.v. de autochtone jeugd. Met sociale achtergrond en een gebrekkige educatie heeft natuurlijk net zo goed een gedeelte van de autochtone bevolking te maken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn tal van factoren en er zijn diverse rapporten over geschreven.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
Eén van de redenen is dat er veel meer jongere allochtonen zijn in een 'risicoleeftijd' (18-21), ook de sociale achterstand en gebrekkige educatie spelen een grote rol. Afkomst speelt ook mee, maar in geringe mate.
Je kunt natuurlijk ook gewoon dat rapport lezen .....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Betreffende het eerste zou ik graag cijfers zien, voorzover die bekend zijn, t.o.v. de autochtone jeugd. Met sociale achtergrond en een gebrekkige educatie heeft natuurlijk net zo goed een gedeelte van de autochtone bevolking te maken.
Is dat niet een keus in dit land tegenwoordig?quote:
Ik heb niet gezien dat het rapport http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?LYR=G7:0,G1:0,G2:0,G4:0,G6:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=a&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=a&D6=a&D7=0&D8=l&HDR=T,G5&STB=G3 als onderdeel van de criteria op leeftijd kon worden geselecteerd. De verschillen zijn nog aanzienlijker. Ik slaag er niet in om hier een fatsoenlijke link van te maken. Mensen met interesse kunnen klikken op de link die Lucille heeft gegeven in het topic.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon dat rapport lezen .....
5.3quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:38 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezien dat het rapport
quote:Uit de bovenstaande bevindingen zijn enkele grote lijnen te halen. Hoewel
slechts een klein percentage van de verschillende bevolkingsgroepen op
verdenking van een misdrijf bij de politie geregistreerd wordt, zijn er zeker
zorgwekkende groepen te onderscheiden.
Tegelijkertijd is ook te constateren dat de verschillen die er bestaan tussen
autochtonen en allochtonen voor bijna de helft ‘verklaard’ kunnen worden
doordat groepen verschillen in leeftijd en geslacht. Bovendien blijkt dat door
rekening te houden met sociaal-economische kenmerken nog eens een
aanzienlijk deel van de verschillen verdwijnt, en dit ondanks de beperkte
meting van sociaal-economische positie in dit onderzoek. De conclusie dat
allochtonen in het algemeen vaker verdacht worden van criminaliteit
veranderd hierdoor niet, maar laat ook zien dat alleen daarnaar kijken
eenzijdig is
Het gaat niet echt om kleine percentages naar mijn mening en al helemaal niet als wij onderscheid gaan maken naar leeftijdscategorieën. De verschillen zijn zeer aanzienlijk (volgens de gegevens van het CBS).quote:
Dan vraag ik me af wat je met 'aanzienlijk' bedoelt.. 1,4% van 11 miljoen is nog altijd fors meer dan 6,4% van 350.000... Het gaat om relatieve percentages. Natuurlijk is de criminaliteit buitenproportioneel, maar als je dus de achterliggende factoren meetelt is er 'slechts' een variantie van 15% t.o.v. autochtonen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat niet echt om kleine percentages naar mijn mening en al helemaal niet als wij onderscheid gaan maken naar leeftijdscategorieën. De verschillen zijn zeer aanzienlijk (volgens de gegevens van het CBS).
Het lijkt mij duidelijk met wat ik met aanzienlijk bedoel in procenten. 5,5 procent van het aandeel totaal misdrijven van Marokkanen t.o.v. 1,1 procent het totaal misdrijven van autochtonen in de leeftijdscategorie 12 t/m 80 jaar is een aanzienlijk verschil. Als men kijkt naar de leeftijdscategorie 19 t/m 25 jaar dan gaat het 2,5 procent autochtonen t.o.v. Marokkanen 10,5 procent van het totaal misdrijven. Ik ben het met je eens dat het percentage criminaliteit in verhouding buitenproportioneel is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat je met 'aanzienlijk' bedoelt.. 1,4% van 11 miljoen is nog altijd fors meer dan 6,4% van 350.000... Het gaat om relatieve percentages. Natuurlijk is de criminaliteit buitenproportioneel, maar als je dus de achterliggende factoren meetelt is er 'slechts' een variantie van 15% t.o.v. autochtonen.
quote:Omgeving corrigeert Marokkanen te weinig
(Van een verslaggever)
AMSTERDAM - De invloed van de directe omgeving is de belangrijkste oorzaak van de hoge criminaliteit onder Marokkanen in Nederland. Meer nog dan werkloosheid of een laag inkomen, speelt het een grote rol dat familie, vrienden en buurtgenoten misdaad onvoldoende afkeuren.
Dat blijkt uit een onderzoek van Lex Borghans en Bas ter Weel, twee economen van de Universiteit van Maastricht. Hun onderzoek verschijnt vandaag in het vakblad Economisch Statistische Berichten (ESB).
Borghans en Ter Weel onderzochten op gemeenteniveau vijftien mogelijke oorzaken en 28 vormen van criminaliteit, zoals moord, verkrachting, gewapende overval, inbraak, handel in drugs, zakkenrollerij en joyriding.
Onderzoeker Ter Weel: ''Hoe meer Marokkanen in een gemeente wonen, hoe hoger het aantal geweldsmisdrijven als moord, verkrachting en mishandeling, en misdrijven met geldelijk gewin, zoals autodiefstal, drugsdelicten, inbraken, zakkenrollen en straatroof.''
Bij Surinamers en Antillianen is die relatie volgens het onderzoek minder prominent aanwezig, bij Turken is die minimaal. Een laag inkomen speelde alleen bij woninginbraak een belangrijke rol.
''De samenhang tussen criminaliteit en gemeentekenmerken als het aantal ÈÈnpersoonshuishoudens, ÈÈnoudergezinnen, een zeer lage inkomen en het aantal mensen per vierkante meter is al vaker aangetoond. Maar zeker na de uitspraken van Rob Oudkerk over de 'kut-marokkaantjes' wilden wij onderzoeken of er een werkelijk verband bestaat tussen criminaleit en etniciteit. Al moet je daarin heel voorzichtig zijn. Allochtonen hebben niet de meest bevoorrechte positie in de samenleving.''
Maar geldnood is niet de belangrijkste drijfveer voor criminaliteit, zo bleek uit het onderzoek. Ter Weel: ''Werklozen of mensen met een laag inkomen houden zich niet mÈÈr dan gemiddeld bezig met criminaliteit. Wel bleek dat een ÈÈnpersoonshuishouden en de etniciteit een grote rol speelt.''
''In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed. Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maatschappij.'' Daarin ligt volgens Ter Weel 'een politieke uitdaging'. ''De integratie moet worden bevorderd.''
© Het Parool, 13-11-2003
nee dat is crimineel veel.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:34 schreef Drugshond het volgende:
Solly hoor, 6,1 % is vrij veel. Of ben ik nu gek.
Daar word hard aan gewerkt, heb geduld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Totdat je door krijgt dat die "achmed" eigenlijk je leidinggevende is.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
![]()
quote:Marokkaanse jongens in Amsterdam blijken zich veel vaker schuldig te maken aan wangedrag en criminaliteit dan tot nu toe werd aangenomen. Zowel de politie en justitie alsmede het gemeentebestuur zeggen dat het probleem ''buitenproportioneel'' is.
In heel Amsterdam plegen jongerenbendes delicten, variërend van hinderlijk gedrag tot het plegen van gewapende overvallen en ramkraken. Daartussen zit openlijke geweldpleging, verkeersgeweld, antisemitisme, aanranding, homohaat, bedreiging en meer. Alleen al in Amsterdam-West zijn 30 jeugdgroepen actief.
De groepen bestaan voor 70% uit Marokkanen, de rest zijn Antillianen, Surinamers en autochtone Nederlanders.
Tot voor kort wisten politie en gemeente niet dat de situatie zo ernstig was. Dat komt omdat uit angst voor represailles veel slachtoffers vaak geen aangifte durven te doen. Na de rel in 1998 tussen Marokkaanse jongens en politie in West werden miljoenen geïnvesteerd in projecten voor de Marokkaanse jeugd. Vorig jaar erkende burgemeester Job Cohen het falen ervan. Al in augustus 2002 kondigde Cohen een harder optreden tegen Marokkaanse reljongeren aan.
Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Volgens een Amsterdamse politierechercheur bestaat voor veel jongens hun enige belevingswereld uit stelen: ''Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen''.
jij kan natuurlijk ook eens verhuizen uit je blanke Drenthe naar Rotterdam als je de multikul zo goed vind hypocrietjequote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon dat rapport lezen .....
Lucile is ook rechts.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Met een oplossingspercentage van 25% (het is lager dan dat) kun je dus 75% bij die 6.1% tellen, en dan is 81.1% van de marokkanen crimineel!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Tel voor de grap bij die 6.1% nog een deel van onopgeloste zaken op en zaken waar geen aangifte van gedaan is.
Het is ERG veel ondanks dat er al miljoenen zijn gespendeerd aan z.g. integratiecursussen, buurthuizen, vrijcursusjes, pappen en nathoudprojecten.
Zo heb ik het nog nooit in de krant zien staan hoor. Er staat gewoon altijd 'familiedrama in ....'. Via sites als geenstijl en fok zie je later pas terug om wat voor mensen het gaat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
Stel je het volgende eens voor.. 2 mannen moorden hun familie uit (staat helaas vaak genoeg in de krant).
De één is een moslim, de ander een (bijvoorbeeld) christen. Voordat ze hun familie uitmoorden gaan ze
nog even naar de moskee cq kerk. Wat denk je hoe de krantenkoppen de volgende dag zullen klinken?
In het geval van de moslim: EXTREMISTISCHE MOSLIM SLACHT FAMILIE AF
In het geval van de christen: TRAGISCH FAMILIEDRAMA IN .....
Ach, hij is gewoon in de veronderstelling dat elke Nederlander een geloof aanhangt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zo heb ik het nog nooit in de krant zien staan hoor. Er staat gewoon altijd 'familiedrama in ....'. Via sites als geenstijl en fok zie je later pas terug om wat voor mensen het gaat.
Waar komt die Joods-Christelijke superieuriteitswaanzin dan vandaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, hij is gewoon in de veronderstelling dat elke Nederlander een geloof aanhangt.
verstand?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar komt die Joods-Christelijke superieuriteitswaanzin dan vandaan?
Ontwikkeling?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar komt die Joods-Christelijke superieuriteitswaanzin dan vandaan?
joden en christenen zijn evengoed achterlijke mensen. ontwikkeling heeft plaatsgevonden ondanks hun invloeden. niet dankzij hun invloeden.quote:
Het zijn niet per definitie achterlijke mensen maar de religie die ze aanhangen is wel achterlijk, of op zn minst bizar te noemen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:12 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
joden en christenen zijn evengoed achterlijke mensen. ontwikkeling heeft plaatsgevonden ondanks hun invloeden. niet dankzij hun invloeden.
zoiets zie ik de telegraaf idd wel schrijven.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Stel je het volgende eens voor.. 2 mannen moorden hun familie uit (staat helaas vaak genoeg in de krant).
De één is een moslim, de ander een (bijvoorbeeld) christen. Voordat ze hun familie uitmoorden gaan ze
nog even naar de moskee cq kerk. Wat denk je hoe de krantenkoppen de volgende dag zullen klinken?
het waren toch christenen die vanuit hun geloof de nederlandse verzorgingsstaat hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:12 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
joden en christenen zijn evengoed achterlijke mensen. ontwikkeling heeft plaatsgevonden ondanks hun invloeden. niet dankzij hun invloeden.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:55 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
het waren toch christenen die vanuit hun geloof de nederlandse verzorgingsstaat hebben gemaakt.
het hele rechtssysteem is gebasseerd op de geboden uit de bijbel.
mwah ik heb evenmin last van de gemiddelde moslim. ik heb gemiddeld wel meer last van moslims, maar dat komt omdat daar meer extremen te vinden zijn.quote:er zijn veel doorgeslagen christenen te vinden maar van een sgp-er heb je toch minder last dan van de gemiddelde moslim...
christenen, ondanks dat je er gigantische kneuzen onder hebt zitten (anti-abortus fundamentalisten, sgp-ers, etc), zijn gewoon wat meer "werelds" dan moslims.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:47 schreef 7th_wave het volgende:
[..]whatever
[..]
mwah ik heb evenmin last van de gemiddelde moslim. ik heb gemiddeld wel meer last van moslims, maar dat komt omdat daar meer extremen te vinden zijn.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:36 schreef ChOas het volgende:
[..]
Is dat niet een keus in dit land tegenwoordig?
Want geloof me, je kan hier uit de klei getrokken worden en zo naar school. Wat is er mis met het onderwijs ?
Of is het de ouderlijke educatie welke er aan schort ?
Welke educatie heb je het over ?
moet je vaker naar opsporing verzocht kijken en om een rondleiding vragen in gevangenissen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
Ik nam de christen puur als voorbeelt, je kunt daar elk ander geloof voor invullen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
zoiets zie ik de telegraaf idd wel schrijven.
maar het is net alsof jij nu wil zeggen dat die christen slachtoffer is van een of andere psychose terwijl ik nog nooit heb gezien dat iemand begrip opbrengt voor iemand die zijn complete familie afslacht.
Dat is echter met elk geloof zo. Daarom heet het geloof.quote:waar ik me bij het overgrote deel van de moslims aan stoor is dat ze doen alsof hun geloof het beste is en dat terwijl hun geloof voor extreem veel ellende zorgt.
In mijn (moslim) vriendenkring is iedereen geintregeerd en fatsoenlijk opgevoed, ben ik dan dequote:als ze alle tijd die ze eens besteden aan hun geloof besteden aan integreren en opvoeden dan zou het al stukken beter gaan maar dat volk is gewoon stronteigenwijs.
Dat van die extremen moet ik je helaas gelijk in geven, maar dat heeft een aantal redenen..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:47 schreef 7th_wave het volgende:
mwah ik heb evenmin last van de gemiddelde moslim. ik heb gemiddeld wel meer last van moslims, maar dat komt omdat daar meer extremen te vinden zijn.
Ieder mens, of het nou moslim, christen, alien-aanhanger of atheist is, denk dat zijn overtuiging de beste is. Immers, anders zouden ze wel iets anders aan gaan hangen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
zoiets zie ik de telegraaf idd wel schrijven.
maar het is net alsof jij nu wil zeggen dat die christen slachtoffer is van een of andere psychose terwijl ik nog nooit heb gezien dat iemand begrip opbrengt voor iemand die zijn complete familie afslacht.
waar ik me bij het overgrote deel van de moslims aan stoor is dat ze doen alsof hun geloof het beste is en dat terwijl hun geloof voor extreem veel ellende zorgt.
als ze alle tijd die ze eens besteden aan hun geloof besteden aan integreren en opvoeden dan zou het al stukken beter gaan maar dat volk is gewoon stronteigenwijs.
ja. en die zijn in bepaalde groepen wat middeleeuwser en agressiever dan de ander vanwege hun oorlogsboek interpretatie.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:43 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ieder mens, of het nou moslim, christen, alien-aanhanger of atheist is, denk dat zijn overtuiging de beste is. Immers, anders zouden ze wel iets anders aan gaan hangen.
Het geloof veroorzaakt geen ellende. Het zijn de mensen erachter die geloof misbruiken als middel. Uiteindelijk draait dat meestal maar om twee dingen, die sterk met elkaar verbonden zijn: macht en geld.
Nee, want het ging vroeger eerder om echte armoede. Toen aten de meeste mensen maar 1 keer in de week vlees.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:50 schreef moussie het volgende:
uhm .. wat ik mij dan afvraag .. hoeveel criminaliteit bestond er vroeger eigenlijk, voor we te maken kregen met buitenlanders met lage inkomens .. was het percentage bevolking dat crimineel was toen lager ?
maw .. ik vraag me af of criminaliteit (de kleinere dan, waar de burger last van heeft) niet meer te maken heeft met maatschappelijk status dan etniciteit .. als je een goed baantje hebt en een beetje verdient hoef je niet te jatten want je kan het kopen
ik besef dat het een vreemde vraag is, er bestaan weinig statistieken uit die tijd .. het is meer een vraag die ik afleid uit boeken die in die tijd zijn geschreven die vaak gaan over in de steek gelaten jeugd die zichzelf met zakkenrollen en kruimeldiefstal boven water moet zien te houden .. is hetgeen wij vandaag zien niet bijna hetzelfde, alleen dat de jeugd aan de onderkant van de maatschappij nu een andere kleur heeft ?
vraag je je ook af welke criminaliteit in marokko of andere landen plaatsvindt?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:50 schreef moussie het volgende:
uhm .. wat ik mij dan afvraag .. hoeveel criminaliteit bestond er vroeger eigenlijk, voor we te maken kregen met buitenlanders met lage inkomens .. was het percentage bevolking dat crimineel was toen lager ?
maw .. ik vraag me af of criminaliteit (de kleinere dan, waar de burger last van heeft) niet meer te maken heeft met maatschappelijk status dan etniciteit .. als je een goed baantje hebt en een beetje verdient hoef je niet te jatten want je kan het kopen
ik besef dat het een vreemde vraag is, er bestaan weinig statistieken uit die tijd .. het is meer een vraag die ik afleid uit boeken die in die tijd zijn geschreven die vaak gaan over in de steek gelaten jeugd die zichzelf met zakkenrollen en kruimeldiefstal boven water moet zien te houden .. is hetgeen wij vandaag zien niet bijna hetzelfde, alleen dat de jeugd aan de onderkant van de maatschappij nu een andere kleur heeft ?
uiteraard .. ik ben blij dat ik geen kat ben anders was ik al lang doodquote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
vraag je je ook af welke criminaliteit in marokko of andere landen plaatsvindt?
aah .. tegenvraag : zou jij als nederlander het accepteren dat jij of je kinderen worden aangerekend voor slecht gedrag van personen die toevallig ook nederlands zijn ..quote:denk je dat een ander land het gekloot en non-opvoeding zou accepteren als nederlanders zich zo zouden gedragen?
idd .. verdacht dus .. dat houd dus niet in dat ze schuldig zijn volgens mij ?quote:het wordt tijd voor hand in eigen boezem van de marokkanen in nederland. het is wel mooi geweest zo.
6,1% is opgepakt.
alle kutventjes hebben een geïmporteerde moeder. door laten gaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:14 schreef moussie het volgende:
<niet begrepen>
[..]
idd .. verdacht dus .. dat houdt dus niet in dat ze schuldig zijn volgens mij ?
eeuh .. is het biertje verkeerd gevallen of zo ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alle kutventjes hebben een geïmporteerde moeder. door laten gaan?
laat die gemeenschap dat maar eens afkeuren. stel fucking kutlosers.
Ach welnee. En al helemaal niet vanwege hun oorlogsboek. De bijbel is niets vriendelijker.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. en die zijn in bepaalde groepen wat middeleeuwser en agressiever dan de ander vanwege hun oorlogsboek interpretatie.
mogen we die niet aanspreken op hun achterlijke gedrag in europa?
erm .. simplistisch gezegd zijn "we" (het westen dus voornamelijk) rijker geworden, dus je moet de basiswaarde (eens in de week vlees is rijk) van toen ook upgraden naar hedendaagse maatstaven ..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee, want het ging vroeger eerder om echte armoede. Toen aten de meeste mensen maar 1 keer in de week vlees.
Je moet niet raar opkijken als bijvoorbeeld mensen met paars haar en met een gele streep in het midden, waarvan een buitensporig hoog aantal misdaden pleegt, op een gegeven moment allemaal met argwanende ogen bekeken worden. Er zijn veel Marokkaanse ouders die de opvoeding van hun kind schandalig verwaarlozen, en ja die mag je daarop ook aankijken. Het lijkt soms wel of de gehele Marokkaanse gemeenschap wangedrag, zoals bijvoorbeeld meisjes lastig vallen en dat is nog netjes omschreven, en crimineel gedrag normaal vind. Inderdaad blijft het erg dat de goeden onder de slechte naam van de hele groep lijden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:14 schreef moussie het volgende:
[..]
uiteraard .. ik ben blij dat ik geen kat ben anders was ik al lang dood![]()
[..]
aah .. tegenvraag : zou jij als nederlander het accepteren dat jij of je kinderen worden aangerekend voor slecht gedrag van personen die toevallig ook nederlands zijn ..
ter verduidelijking .. stel stefanP heeft een zoon en die wordt gek, pakt een gun en schiet een halve school overhoop .. ben jij als ook-nederlander in amerika daarvoor mede verantwoordelijk of niet ?
[..]
idd .. verdacht dus .. dat houd dus niet in dat ze schuldig zijn volgens mij ?
Marokkanen hebben net als autochtone Nederlanders de kans om zich te ontwikkelen in Nederland. Als je hun materiële situatie en de mogelijkheden die ze hier krijgen om zich te ontwikkelen met Marokkanen in Marokko, dan hebben ze het in vergelijking buitengewoon goed. Zij hebben geen enkele reden voor wangedrag of crimineel gedrag.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:
[..]
erm .. simplistisch gezegd zijn "we" (het westen dus voornamelijk) rijker geworden, dus je moet de basiswaarde (eens in de week vlees is rijk) van toen ook upgraden naar hedendaagse maatstaven ..
daarnaast, kijk even internationaal .. in welke buurten/inkomensgroepen vindt je het grootste percentage kleinere criminaliteit .. dus wat heeft het met geloof, afkomst of whatever te maken .. geen ene reet
helemaal mee eens en het is vooral te wijten aan importbruidjes. opvoeding ligt al generaties lang stil als ik zie hoe die tiephusgastjes zich schijnen te moeten manifesteren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Marokkanen hebben net als autochtone Nederlanders de kans om zich te ontwikkelen in Nederland. Als je hun materiële situatie en de mogelijkheden die ze hier krijgen om zich te ontwikkelen met Marokkanen in Marokko, dan hebben ze het in vergelijking buitengewoon goed. Zij hebben geen enkele reden voor wangedrag of crimineel gedrag.
Dit gedeelte van uw betoog klopt.quote:De meeste kwamen hier als 'gast-arbeiders' uit de wat armere dorpjes. In hun omgeving viel
weinig te verdienen en in de jaren 70 waren er genoeg 'ronselaars' () welke hun een baan
aanboden in het rijke Europa. Dus wat de keuze snel gemaakt. Het is echter zo dat veel van die
dorpslieden niet echt (of helemaal niet) geschoold waren. En wat is er beter te beïnvloeden dan
een wereldvreemd en slecht geschoold persoon? Daarnaast gingen ze in het verre Nederland is
krampachtig vastklampen aan de levenswijze en gebruiken die ze gewend waren in hun geboortedorp,
en met de jaren is dat alleen maar extremere vormen gaan aannemen.
Dat was eigenlijk bedoeld als sneer naar van die personen die je weleens dingen ziet posten als;quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:16 schreef A_L_N_F het volgende:
@ Opa_vertelt
je Nederlands beheersing zal waarschijnlijk wel beter zijn dan die van mij![]()
Dank je, ik zal het doorgevenquote:respect voor je ouders dat die zo ontzettend snel nederlands leren, ongekend hoog tempo.
hoe integreren jij en je ouders verder dan?
Dat bedoel ik dus met die "vreemde ideen over de gemiddelde Nederlander" in mijn post.quote:wat je veel ziet is dat ze niet alleen bij elkaar gaan wonen maar dat ze ook eigen verenigen oprichten en dat de vriendengroepen compleet uit eigen volk bestaat.
wat je ook vaak hoort is dat nederlanders discrimineren en buitenlanders geen kans geven (dat hoor je vooral van moslims).
maar hoeveel moslims proberen nu daadwerkelijk contact te zoeken met nederlanders?
dus savonds een keer stappen met nederlanders, bij een overwegend nederlandse voetbalclub een balletje trappen, een keer achter een nederlands meisje aan of zelfs je zus of nicht voorstellen aan een van je vrienden, etc.
Dat is inderdaad jammer, en niet goed te praten (en ook al zouden ze wél homo zijn, who cares?).quote:mijn ervaringen, en die van vrienden en bekenden, zijn uitermate slecht als het gaat om bijvoorbeeld uitgaan en allochtonen. om de meest lullige zaken ben ik of vrienden al bedreigd.
om eens een voorbeeld te noemen: een paar van mijn vrienden zien er nogal gay-corps uit.
HBO-sluipers, pantalon, roze blousjes en colberts met vies lang haar.
komt nog eens bij dat ze zich voor de lol wel eens gay gedragen. zo lopen ze door de stad en op een gegeven moment door een stuk of 6 man ingesloten en bedreigd met een mes omdat ze "homo" waren.
denk dat zo heel veel mensen slechte ervaringen hebben met allochtonen van noord-afrikaanse afkomst en dergelijke.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben zelf normaal gesproken redelijk nuchter wat betreft dat soort dingen,quote:daarnaast zeg je dat je gekrenkt word door grappen over je geloof.
op het feit na dat ik de meeste geloven niet mag en de gelovigen aanraad om de objectiviteit en betrouwbaarheid van hun geloof eens te onderzoeken valt het me wel op dat moslims snel op hun tenen zijn getrapt.
ik heb een christelijke huisgenoot die dus actief gelooft. hij hokt dus samen met 3 niet-gelovigen en we nemen hem en zijn geloof dan wel eens flink op de hak.
(vooral met veel bier krijg je de meest fantastische gesprekken).
maar die jongen word dus nooit echt kwaad, hij discussieert altijd en is ook niet zo halsstarrig als de gemiddelde moslim als het aankomt om bepaalde onderwerpen als homosexualiteit en euthenasie.
Helemaal niets, zolang de kritiek maar oprecht is en men beide ook voor een discussie openstaat.quote:en wat maakt het uit of iemand iets zegt over jouw god of profeet?
Gij zult branden in het hellevuur, ongelovige hond!quote:als je gelooft in hem en zijn regels dan weet je toch dat wij worden gestraft als we voor de hemelpoort staan
ja hoor typisch, weer lekker vals spelen .. vergeleken met daar hebben ze het hier goed (dus ze moeten niet zeiken) en in de tussentijd maar straal negeren dat ook de onderklasse autochtoon in dezelfde omstandigheden net zo hard crimineeltje is .. pff ..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Marokkanen hebben net als autochtone Nederlanders de kans om zich te ontwikkelen in Nederland. Als je hun materiële situatie en de mogelijkheden die ze hier krijgen om zich te ontwikkelen met Marokkanen in Marokko, dan hebben ze het in vergelijking buitengewoon goed. Zij hebben geen enkele reden voor wangedrag of crimineel gedrag.
quote:
heb je daar bronnen van? er zijn net zo hard onderklasse autochtonen, maar die schijnen iets minder crimineel te zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor typisch, weer lekker vals spelen .. vergeleken met daar hebben ze het hier goed (dus ze moeten niet zeiken) en in de tussentijd maar straal negeren dat ook de onderklasse autochtoon in dezelfde omstandigheden net zo hard crimineeltje is .. pff ..
Ach, de autochtone gastjes die in dezelfde wijken wonen, misdragen zich net zo erg, misschien nog wel erger. Blijkbaar zijn de kansen dat je bepaald gedrag gaat vertonen als je uit een bepaalde omgeving komt, toch wat kleiner. Studeren en leren zijn nou niet bepaald zaken die daar erg gestimuleerd worden zullen we maar zeggen. Dat geldt trouwens ook een veel volksbuurten (autochtoon dus).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb je dan ook cijfers van deze bewering? Dan kunnen een vergelijking maken. Nogmaals zij hebben geen enkele reden voor hun wangedrag en crimineel gedrag.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor typisch, weer lekker vals spelen .. vergeleken met daar hebben ze het hier goed (dus ze moeten niet zeiken) en in de tussentijd maar straal negeren dat ook de onderklasse autochtoon in dezelfde omstandigheden net zo hard crimineeltje is .. pff ..
Kom maar eens kijken in de gemiddelde volksbuurt. Net zo crimineel, maar de politie durft er vaak niet eens te komenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je daar bronnen van? er zijn net zo hard onderklasse autochtonen, maar die schijnen iets minder crimineel te zijn.
hoe verklaar je de zelfde omgeving maar minder crimineel? racisme?
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:42 schreef Opa_vertelt het volgende:
Misschien gaan we, na die hemelpoort, beide wel door hetzelfde deurtje. You never know..![]()
Ik hoor anders bijvoorbeeld minder vaak dat er meisjes niet meer naar een zwembad durfen, omdat zij daar worden lastig gevallen door autochtone jongeren of dat een homoseksueel de buurt wordt uitgetreiterd in een volksbuurt waar voornamelijk autochtonen wonen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach, de autochtone gastjes die in dezelfde wijken wonen, misdragen zich net zo erg, misschien nog wel erger. Blijkbaar zijn de kansen dat je bepaald gedrag gaat vertonen als je uit een bepaalde omgeving komt, toch wat kleiner. Studeren en leren zijn nou niet bepaald zaken die daar erg gestimuleerd worden zullen we maar zeggen. Dat geldt trouwens ook een veel volksbuurten (autochtoon dus).
In volksbuurten wonen geen homo's. Vrouwen worden daar niet openlijk lastiggevallen (binnenshuis dan weer wel) want dan krijg je de hele buurt over je heen. En dat is niet gezellig kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoor anders bijvoorbeeld minder vaak dat er meisjes niet meer naar een zwembad durfen, omdat zij daar worden lastig gevallen door autochtone jongeren of dat een homoseksueel de buurt wordt uitgetreiterd in een volksbuurt waar voornamelijk autochtonen wonen.
er zijn 100 criminele marokkaaanse organisaties in amsterdam alleen al. zit nou niet zo te neulen met je demografische gelul. het is fucking bullshit. de meeste marokkanen dragen niks bij, maar nemen alleen maar. nee? nou dan moet je je ogen open doen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kom maar eens kijken in de gemiddelde volksbuurt. Net zo crimineel, maar de politie durft er vaak niet eens te komen
Thorical, bedankt voor het respect, maar zeg maar "jij" hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:39 schreef Thorical het volgende:
@Opa _Verteld
[..]
Dit gedeelte van uw betoog klopt.
Dat omschrijf ik ook een stukje verderop in die lap tekst. Niet met exact die woorden, maar toch..quote:Maar over de rest moet u toch nog maar eens nadenken.
Het gros van de ex gastarbeiders zien Nederland als een melkkoe die gemolken moet worden zonder dat zij er enige binding of verantwoording voor hebben. Hun eerste affiniteit ligt nog steeds bij het dorpje, de familie, de clan die ze 30 jaar geleden hebben achtergelaten. En die ze beter onderhouden dan hun Nederlandse buren in het hier en nu. Helaas geeft een groot deel van hen ook aan hun kroost de zelfde mentaliteit door.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarover niet met je eens ben. 99% van de moslims heeft eenquote:Daarnaast vind ik het stukje over moslims beperkt.
Je bent als 1e mens met een eigen verantwoording, daarna heb je pas de keuze om een religie te kiezen.
Nee, ik ken die docu niet, maar welk angstzweet bespeur je en waarom zou ik moeten uitkijken?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ken je die dhimmi docu?
beetje beter gaan uitkijken de komende jaren denk ik.
Dat in volksbuurten geen homoseksuelen wonen lijkt mij wel erg sterk, maar goed ik ben geen volksbuurtkenner. Wel kan ik mij dat geval herinneren van die homoseksuele man (in de Diamantbuurt was dat toch of ging het daar om een ander gezin?) die daar wel mee te maken had.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
In volksbuurten wonen geen homo's. Vrouwen worden daar niet openlijk lastiggevallen (binnenshuis dan weer wel) want dan krijg je de hele buurt over je heen. En dat is niet gezellig kan ik je vertellen.
Daarnaast geloof ik dat de meeste allochtonen helemaal niemand lastigvallen.
geen angstzweet. oplettendheid. ik spreek je over 5-10 jaar. als je nog niet opgepakt bent.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Nee, ik ken die docu niet, maar welk angstzweet bespeur je en waarom zou ik moeten uitkijken?
één?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat in volksbuurten geen homoseksuelen wonen lijkt mij wel erg sterk, maar goed ik ben geen volksbuurtkenner. Wel kan ik mij dat geval herinneren van die homoseksuele man (in de Diamantbuurt was dat toch of ging het daar om een ander gezin?) die daar wel mee te maken had.
het merendeel van de Wilders-sympathisanten blijkt dus ook te komen uit een omgeving met nauwelijks allochtonen .. als die nou Koekoek had geheten had niemand naar hem geluisterd ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:52 schreef djenneke het volgende:
doe ff normaal joh. hoe meer je weet van marokkanen hoe meer je ze verdenkt dat die 6,1% niet helemaal juist is en misschien met een 100% oppakrate wel 20 of meer % is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
het merendeel van de Wilders-sympathisanten blijkt dus ook te komen uit een omgeving met nauwelijks allochtonen .. als die nou Koekoek had geheten had niemand naar hem geluisterd ?
Waarvoor opgepakt? Zeg nou gewoon even wat je wil zeggen, is een stuk makkelijker..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen angstzweet. oplettendheid. ik spreek je over 5-10 jaar. als je nog niet opgepakt bent.
In volksbuurten wonen geen homo's ? Mag ik daar even heel smakelijk om lachen ? Ik wou dat ik van elke homo die in een volksbuurt woont ergens in Nederland een eurootje kreeg, dan ging ik vanavond nog effe lekker feesten op de Bahama's.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
In volksbuurten wonen geen homo's. Vrouwen worden daar niet openlijk lastiggevallen (binnenshuis dan weer wel) want dan krijg je de hele buurt over je heen. En dat is niet gezellig kan ik je vertellen.
Hoe was de uitslag dan bijvoorbeeld in een stad als Rotterdam. Ik kan het mij niet goed meer herinneren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
het merendeel van de Wilders-sympathisanten blijkt dus ook te komen uit een omgeving met nauwelijks allochtonen .. als die nou Koekoek had geheten had niemand naar hem geluisterd ?
hoh .. en nou even dimmen .. je wil potverdorie niet weten hoeveel homo's er in elkaar werden geramd bij de hortus voor het eindelijk in nederland werd getolereerd, weekend sport poten rammen .. ik heb daar om de hoek gewoond en menigeen het eerste pleister op de wond geplakt .. dat wij nou toevallig sinds een jaar of 20 die "afwijking" tolereren (acceptatie zou zijn dat een huwelijk en kinderen adopteren geen issue zou zijn) geeft jou geen recht om een of ander hoog paard van morele verontwaardiging te berijdenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
één?
er zijn wel tientallen gevallen van homoseksuelen die door marokkanen werden of worden weggepest...
cohen doet er niks aan. en sch maar pleiten voor meer tolerantie.
dus omdat het ooit verkeerd is gegaan heb je nu respect voor de personen die het opnieuw laten gebeuren en hier potverdorie te gast zijn. rot ff lekker een eind op joh. onrustzaaier.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:05 schreef moussie het volgende:
[..]
hoh .. en nou even dimmen .. je wil potverdorie niet weten hoeveel homo's er in elkaar werden geramd bij de hortus voor het eindelijk in nederland werd getolereerd, weekend sport poten rammen .. ik heb daar om de hoek gewoond en menigeen het eerste pleister op de wond geplakt .. dat wij nou toevallig sinds een jaar of 20 die "afwijking" tolereren (acceptatie zou zijn dat een huwelijk en kinderen adopteren geen issue zou zijn) geeft jou geen recht om een of ander hoog paard van morele verontwaardiging te berijden
Inderdaad. Criminaliteit moet met harde hand worden bestreden. Weg met die slappe aanpak waarvan de onschuldige burgers de dupe worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
die verdedigers van het kwaad weten niet eens waar over ze het hebben. ik moet daarvan kotsen. je moet juist die crime rate bestrijden inplaats van bagetalliseren. doe er in herasmusnaam iets aan. stel zwakke pisluiers.
en maar vragen om begrip, dat compleet op is.
zoalshetis?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:01 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Waarvoor opgepakt? Zeg nou gewoon even wat je wil zeggen, is een stuk makkelijker..
Jij weet ook heel goed dat homohaat en agressie tegenover homoseksuelen aanzienlijk meer voorkomt onder deze allochtonen dan onder autochtone Nederlanders. Triest eigenlijk omdat veel homoseksuelen zich hebben ingezet voor de rechten en integratie van allochtonen en zelf vaak behoorlijk tolerant zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:05 schreef moussie het volgende:
[..]
hoh .. en nou even dimmen .. je wil potverdorie niet weten hoeveel homo's er in elkaar werden geramd bij de hortus voor het eindelijk in nederland werd getolereerd, weekend sport poten rammen .. ik heb daar om de hoek gewoond en menigeen het eerste pleister op de wond geplakt .. dat wij nou toevallig sinds een jaar of 20 die "afwijking" tolereren (acceptatie zou zijn dat een huwelijk en kinderen adopteren geen issue zou zijn) geeft jou geen recht om een of ander hoog paard van morele verontwaardiging te berijden
Toch wel, als wij het hebben leren accepteren dat ze er nou eenmaal zijn, moeten zij dat ook. Kan dat niet, dan horen ze hier simpelweg niet thuis.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:05 schreef moussie het volgende:
[..]
ik had toen geen respect en ik heb nu geen respect .. ik zeg dat je van dat hoge paard moet afkomen en kijken naar je eigen cultuurquote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus omdat het ooit verkeerd is gegaan heb je nu respect voor de personen die het opnieuw laten gebeuren en hier potverdorie te gast zijn. rot ff lekker een eind op joh. onrustzaaier.
Het is altijd goed om ook de eigen cultuur kritisch te bekijken, maar nogmaals het heeft geen zin om te ontkennen dat homohaat aanzienlijk meer voorkomt onder deze allochtonen dan onder autochtone Nederlanders. Ik spreek dan nog niet van al die autochtone jongeren die hierin worden meegetrokken door hun omgang met deze allochtonen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik had toen geen respect en ik heb nu geen respect .. ik zeg dat je van dat hoge paard moet afkomen en kijken naar je eigen cultuur
volgens mij is dat dus nog steeds een issue binnen de christelijke/westerse wereld .. mi is er geen sprake van acceptatie zolang je als gelijke sekse zijnde niet kan trouwen en kinderen opvoeden zonder .. erm .. aanvallen op de samenstelling van het gezinquote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch wel, als wij het hebben leren accepteren dat ze er nou eenmaal zijn, moeten zij dat ook. Kan dat niet, dan horen ze hier simpelweg niet thuis.
Mwah, het is maar net hoe je het wil zien. Ik vind deze situatie nou niet bepaald hetzelfde als pak em beet 25 jaar geleden. Een stel tieners die uit pure baldadigheid een homo lastig vallen vind ik toch iets anders als religieuze leiders die oproepen dat homo's van flats af gegooid moeten worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij is dat dus nog steeds een issue binnen de christelijke/westerse wereld .. mi is er geen sprake van acceptatie zolang je als gelijke sekse zijnde niet kan trouwen en kinderen opvoeden zonder .. erm .. aanvallen op de samenstelling van het gezin
dus "onze" westers/christelijke visie accepteren of opzouten werkt niet .. we hebben in deze nog steeds geen algemene consensus
Het is niet dat ik iets tegen Moslims heb maar ik heb behoorlijk veel moeite met de gedachte,"eerst moslim dan mens met een eigen verantwoording." Zo kan iedere Muzelman weg komen met, "het was maar een dhimi".Het zelfde ook voor katholieken die voor zich zelf weg komen na een biecht Dit is bijna zo discriminatoir dat me afvraag of verenigbaar is met het Nederlands recht,quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:54 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Thorical, bedankt voor het respect, maar zeg maar "jij" hoor
[..]
Dat omschrijf ik ook een stukje verderop in die lap tekst. Niet met exact die woorden, maar toch..
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarover niet met je eens ben. 99% van de moslims heeft een
uitermate sterke band met het geloof. Wij zijn (qua geloof) als 1e moslim, en als 2e mens met
een eigen verantwoording. Klinkt misschien raar voor je, maar dat is toch echt de praktijk.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat als ik "slacht de ongelovingen" hoor, meteen mijn kromzwaard grijp.![]()
Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik tegen criminaliteitsbestrijding zou zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
die verdedigers van het kwaad weten niet eens waar over ze het hebben. ik moet daarvan kotsen. je moet juist die crime rate bestrijden inplaats van bagetalliseren. doe er in herasmusnaam iets aan. stel zwakke pisluiers.
en maar vragen om begrip, dat compleet op is.
Heb jij soms een oplossing? De boterzachte aanpak werkt niet, dat is in elk geval al duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik tegen criminaliteitsbestrijding zou zijn.
Dit is nogal een vreemde aanname. Ik verdedig geen kwaad. Jij zoekt kwaad overal in bepaalde bevolkingsgroepen. Kwaad is overal. En als het statistisch bij bepaalde groepen plaatsvindt, dan zou je gewoon eens moeten onderzoeken waarom dat dan zo is. Om vervolgens eens te kijken wat we kunnen doen om dit terug te dringen. En dat niet alleen bij bepaalde bevolkingsgroepen, maar gewoon in het algemeen.
Maar dit staat nogal los van dat wat we nu bespreken, vind je niet?
Ik niet, ik ben geen expert op het gebied van criminaliteitsbestrijding. Wat ik wel weet, is dat het aanwijzen van bepaald groepen nergens toe dient. Sterker nog, de problemen alleen maar groter maakt en versterkt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb jij soms een oplossing? De boterzachte aanpak werkt niet, dat is in elk geval al duidelijk geworden.
Volgens mij bespreken we hier nu criminaliteit.
Als er problemen zijn binnen een bepaalde groep dan mag je die benoemen. Doodzwijgen van problemen binnen bepaalde groepen geeft alleen maar meer ellende, dat is al lang genoeg gedaan. En intussen werd er natuurlijk niet naar een oplossing gezocht, er waren immers geen problemen... Veel mensen zijn hier nog voorstander van, doodknuffelen en vooral niet problemen benoemen. Komen deze problemen naar buiten dan geef je toch gewoon de maatschappij de schuld. Stel je voor, je kan zomaar voor racist worden uitgemaakt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben geen expert op het gebied van criminaliteitsbestrijding. Wat ik wel weet, is dat het aanwijzen van bepaald groepen nergens toe dient. Sterker nog, de problemen alleen maar groter maakt en versterkt.
Volgens mij werd het meer een ik bestrijd-het-kwaad-en-jullie-helpen-het-kwaad-topic.
uiteraard, zal ik dan even benoemen ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als er problemen zijn binnen een bepaalde groep dan mag je die benoemen.
idd, schuif de zwarte piet maar naar de etniciteit ipv van naar de armoede net zoals altijdquote:Doodzwijgen van problemen binnen bepaalde groepen geeft alleen maar meer ellende, dat is al lang genoeg gedaan.
idd, rechts vond het bouwen van een moskee, grondwettelijk verzekerd recht, voldoendequote:En intussen werd er natuurlijk niet naar een oplossing gezocht, er waren immers geen problemen...
en hiervan gaan mijn nekharen dus overeind staan .. iemand met zijn eigenaardigheden accepteren voor wat die is is dus doodknuffelen ? de maatschappij aanspreken op : je accepteert me niet zoals ik ben ondanks al je mooie woorden .. dat is de schuld van het individu ?quote:Veel mensen zijn hier nog voorstander van, doodknuffelen en vooral niet problemen benoemen. Komen deze problemen naar buiten dan geef je toch gewoon de maatschappij de schuld. Stel je voor, je kan zomaar voor racist worden uitgemaakt.
En het is overduidelijk dat er buitensporig meer criminaliteit is onder deze groep allochtonen dan onder autochtone Nederlanders. Het is niet te verklaren omdat deze groep geen mogelijkheden heeft in Nederland.Is het de schuld van de maatschappij als iemand misdaden begaat? Crimineel gedrag en wangedrag zijn geen onschuldige eigenaardigheden. Moeten fatsoenlijke burgers het gedrag van criminelen accepteren als eigenaardigheid en accepteren dat zij hier het slachtoffer van worden? Tolerantie heeft inderdaad zijn grenzen en dat is maar goed ook. Crimineel gedrag en wangedrag hoeft niemand te tolereren. En weet je wat interessant is, deze opvatting kan je in alle culturen ter wereld terug vinden.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:59 schreef moussie het volgende:
[..]
uiteraard, zal ik dan even benoemen ?
in groepen met een inkomen om en nabij het minimum vindt je percentueel meer criminaliteit dan bij groepen met een hoger inkomen
[..]
idd, schuif de zwarte piet maar naar de etniciteit ipv van naar de armoede net zoals altijd
[..]
idd, rechts vond het bouwen van een moskee, grondwettelijk verzekerd recht, voldoende
[..]
en hiervan gaan mijn nekharen dus overeind staan .. iemand met zijn eigenaardigheden accepteren voor wat die is is dus doodknuffelen ? de maatschappij aanspreken op : je accepteert me niet zoals ik ben ondanks al je mooie woorden .. dat is de schuld van het individu ?
kom op nou zeg, heb eens het lef om de nederlandse tolerantie te bekijken als wat die is .. tolerantie binnen een heel beperkt kader, en in dat kader moet je wel je plaats kennen .. je moet als buitenlander nou echt niet het lef hebben om dezelfde rechten te eisen als een kaaskop ..
voorbeeld : lang haar in het leger moest kunnen, daar zaten we ons met z'n allen sterk voor te maken, hell, daarvoor zijn we nog steeds beroemd in het buitenland, het enige legeronderdeel met lang haar .. maar een hoofddoek .. tjeemig
euhm .. ik dacht juist niet .. de percentages criminaliteit in achtergestelde wijken ontlopen elkaar nauwelijks qua etniciteit .. het is dat we zoveel gegoede nederlanders hebben in middenstandswijken and above om de algemene statistieken positief te beïnvloeden .. maar het is wel een vertekend beeldquote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het is overduidelijk dat er buitensporig meer criminaliteit is onder deze groep allochtonen dan onder autochtone Nederlanders.
zeg ik ergens dat je het moet tolereren .. dacht het niet .. ik zeg dat het een oorzaak heeft die niets met etniciteit te maken heeftquote:Het is niet te verklaren omdat deze groep geen mogelijkheden heeft in Nederland.Is het de schuld van de maatschappij als iemand misdaden begaat? Crimineel gedrag en wangedrag zijn geen onschuldige eigenaardigheden. Moeten fatsoenlijke burgers het gedrag van criminelen accepteren als eigenaardigheid en accepteren dat zij hier het slachtoffer van worden? Tolerantie heeft inderdaad zijn grenzen en dat is maar goed ook. Crimineel gedrag en wangedrag hoeft niemand te tolereren. En weet je wat interessant is, deze opvatting kan je in alle culturen ter wereld terug vinden.
tuurlijk tuurlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef A_L_N_F het volgende:
helaas hebben ze hem niet geslagen want dan lagen er 4 stinkturken in het ziekenhuis.
MWAHAHA! (jaja..)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kwam hem via google tegen.
Het verband tussen etniciteit en criminaliteit tonen de statistieken overduidelijk aan, maar jij vermoed dat deze criminaliteit en het wangedrag alleen wordt veroorzaakt door een achterstandspositie? Wat de verklaring ook is, de fatsoenlijke burger blijft met de rekening zitten. Deze fatsoenlijke burger mag opdraaien voor de in totaal miljarden euro's schade veroorzaakt door criminaliteit vanuit bepaalde etnische groepen (en daar vallen ook de hoge kosten van justitie en het houden van mensen in detentie onder). Ik laat de menselijke ellende achterwege van de mensen die het slachtoffer zijn geworden van deze criminaliteit.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:40 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. ik dacht juist niet .. de percentages criminaliteit in achtergestelde wijken ontlopen elkaar nauwelijks qua etniciteit .. het is dat we zoveel gegoede nederlanders hebben in middenstandswijken and above om de algemene statistieken positief te beïnvloeden .. maar het is wel een vertekend beeld
[..]
zeg ik ergens dat je het moet tolereren .. dacht het niet .. ik zeg dat het een oorzaak heeft die niets met etniciteit te maken heeft
Zijn er Marokkanenbashers op dit forum dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef Meki het volgende:
Word er nergens gerept om welk soort misdaden het gaat tussen autochtone en allochtone Nederlanders?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk met wat ik met aanzienlijk bedoel in procenten. 5,5 procent van het aandeel totaal misdrijven van Marokkanen t.o.v. 1,1 procent het totaal misdrijven van autochtonen in de leeftijdscategorie 12 t/m 80 jaar is een aanzienlijk verschil. Als men kijkt naar de leeftijdscategorie 19 t/m 25 jaar dan gaat het 2,5 procent autochtonen t.o.v. Marokkanen 10,5 procent van het totaal misdrijven. Ik ben het met je eens dat het percentage criminaliteit in verhouding buitenproportioneel is.
Als ik om mij heen krijk is het naar mijn idee zo, dat criminaliteit onder allochtonen veel openlijker is.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En het is overduidelijk dat er buitensporig meer criminaliteit is onder deze groep allochtonen dan onder autochtone Nederlanders.
Autochtonen als allochtonen worden net zo goed gepakt. Misschien worden wel veel minder allochtonen gepakt dan autochtonen gepakt. Misschien is het wel zo dat misdaden in bepaalde groepen meer worden toegedekt door de gemeenschap omdat zij een gesloten front vormen. Daar is aanvullende informatie voor nodig. Je ziet in de bron van de CBS een groffe uitsplitsing van de aard van de misdrijven. Zo zie je dat procentueel gezien het aantal geweldsmisdaden veel hoger ligt: 0.3 procent van de autochtonen bijvoorbeeld tegen 2,0 procent van de Marokkanen. Bedenk overigens wel veel mensen niet aangifte doen van misdrijven en wangedrag, dus het werkelijke percentage ligt veel hoger.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:57 schreef SKETSj het volgende:
[..]
Word er nergens gerept om welk soort misdaden het gaat tussen autochtone en allochtone Nederlanders?
Ik bedoel, volgens mij gaat het meer om klein criminalteit bij allochtne Nederlanders en serieus ergere misdrijven bij Gewoon Autochtone Nederlanders. Met name op grotere schaal. Ze worden enkelt nooit gepakt.
Ach kom op zeg. Hoe vaak zijn Marokkanen niet in het nieuws vanwege het lastig vallen en het aanranden van meisjes. De berichtgeving over Marokkanen en zwembaden zegt genoeg en trouwens ook de berichtgeving over loverboys...quote:Op zondag 21 januari 2007 02:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Even droog gezegd:
Marokkanen zijn kruimeldieven. "Nederlanders" zijn over het algemeen zedendeliquenten, kinderverkrachters zogezegd.
Ik weet me nog een geval te herinneren waarbij een stabiele gast met een ruwe torso een hitsige jonge meid, echt jong, eerst ontvoerde, vervolgens verkrachtte hij haar 2 maal omdat hij nog niet verzadigd wa, omdat hij dat nog niet schokkend genoeg vond reed hij nog 2 keer over haar heen, wat uiteraard haar dood werd.²
waren er ergens fotos van haar te zien dan?quote:Op zondag 21 januari 2007 02:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Even droog gezegd:
Marokkanen zijn kruimeldieven. "Nederlanders" zijn over het algemeen zedendeliquenten, kinderverkrachters zogezegd.
Ik weet me nog een geval te herinneren waarbij een stabiele gast met een ruwe torso een hitsige jonge meid, echt jong, eerst ontvoerde, vervolgens verkrachtte hij haar 2 maal omdat hij nog niet verzadigd wa, omdat hij dat nog niet schokkend genoeg vond reed hij nog 2 keer over haar heen, wat uiteraard haar dood werd.²
Wauw, autochtonen scoren wel verassend laag op de misdaad-ladder.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Autochtonen als allochtonen worden net zo goed gepakt. Misschien worden wel veel minder allochtonen gepakt dan autochtonen gepakt. Misschien is het wel zo dat misdaden in bepaalde groepen meer worden toegedekt door de gemeenschap omdat zij een gesloten front vormen. Daar is aanvullende informatie voor nodig. Je ziet in de bron van de CBS een groffe uitsplitsing van de aard van de misdrijven. Zo zie je dat procentueel gezien het aantal geweldsmisdaden veel hoger ligt: 0.3 procent van de autochtonen bijvoorbeeld tegen 2,0 procent van de Marokkanen. Bedenk overigens wel veel mensen niet aangifte doen van misdrijven en wangedrag, dus het werkelijke percentage ligt veel hoger.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?LYR=G7:0,G1:0,G2:0,G4:0,G6:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=71193ned&D1=0&D2=0&D3=a&D4=1-5,7,10-11,16-17,20&D5=a&D6=a&D7=0&D8=l&HDR=T,G5&STB=G3
Ik geef een realistische weergave, natuurgetrouw zeg maar. Je kunt niet ontkennen dat Marokkanen en Turken de kleine "visjes" zijn. Vanwege een tekort aan opleiding en goede banen verworden zijn tot criminelen die leven van de kleine criminaliteit. De grote vissen zijn types als de hakkelaar, en gasten die hebben meegeholpen aan de bouwfraude, mensen die vanwege hun lust naar luxegoederen als laptops en Canon digitale camera's dit soort activiteiten ontplooien.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ach kom op zeg. Hoe vaak zijn Marokkanen niet in het nieuws vanwege het lastig vallen en het aanranden van meisjes. De berichtgeving over Marokkanen en zwembaden zegt genoeg en trouwens ook de berichtgeving over loverboys...
Ik heb trouwens het idee dat jij met bepaalde andere users bewust de boel aan het opstoken bent.
En hoeveel van die types als de hakkelaar zijn er hier in Nederland denk jij ? En die kleine visjes worden toch echt vervelend als het een hele school betreft, een sprinkhaan is ook onschuldig, maar als het er duizend zijn vreten ze je hele tuin leeg.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geef een realistische weergave, natuurgetrouw zeg maar. Je kunt niet ontkennen dat Marokkanen en Turken de kleine "visjes" zijn. Vanwege een tekort aan opleiding en goede banen verworden zijn tot criminelen die leven van de kleine criminaliteit. De grote vissen zijn types als de hakkelaar, en gasten die hebben meegeholpen aan de bouwfraude, mensen die vanwege hun lust naar luxegoederen als laptops en Canon digitale camera's dit soort activiteiten ontplooien.²
Alles moet wel genuanceerd worden, cijfers zijn niet per definitie feiten.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:20 schreef SKETSj het volgende:
[..]
Wauw, autochtonen scoren wel verassend laag op de misdaad-ladder.
Wat zijn Autochtone Nederlanders toch braverikken. En uit eigen ervaring geloof ik hier werkelijk niets van.
Maarja, ik kan dat niet aantonen met o zo fancy cijfertjes en tabelletjes.
Enkelt voorbeelden geven.
jah, het is 1 grote complot van cijfers verdraaien door gemene onderzoekers die maar al te graag het autochtonenstoepje schoon willen vegen.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:20 schreef SKETSj het volgende:
[..]
Wauw, autochtonen scoren wel verassend laag op de misdaad-ladder.
Wat zijn Autochtone Nederlanders toch braverikken. En uit eigen ervaring geloof ik hier werkelijk niets van.
Maarja, ik kan dat niet aantonen met o zo fancy cijfertjes en tabelletjes.
Enkelt voorbeelden geven.
Ach... een weekje fietslichten controleren en het "blanke" misdaad cijfer strijgt enormquote:Op zondag 21 januari 2007 06:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
jah, het is 1 grote complot van cijfers verdraaien door gemene onderzoekers die maar al te graag het autochtonenstoepje schoon willen vegen.
Dat valt onder overtredingen.quote:Op zondag 21 januari 2007 06:31 schreef winnaar_op_punten het volgende:
[..]
Ach... een weekje fietslichten controleren en het "blanke" misdaad cijfer strijgt enorm
Is het dan niet tijd om samen met de politiek of de burgerij naar een oplossing te zoeken. Vooral omdat volgens mij Marokkanen het beste weten waarmee je die kut Marokkanen kunt pakken. De Nederlandse aanpak is blijkbaar te soft ofzo...in ieder geval werkt de huidige aanpak niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:05 schreef Chadi het volgende:
Het zijn die kut rellertjes die hier geboren zijn die ons een slecht naam bezorgen.
Zoals gezegd maken vele kleintjes een grote. En lui als de hakkelaar staan niet agressief op straathoeken mensen uit te schelden of te intimideren. En met dat soort praktijken hebben de meeste mensen heel veel moeite. Grote criminelen benadelen de burger niet direct. En het tekort aan opleiding ligt ook bij hun zelf. Ze krijgen dezelfde kansen als ieder ander.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geef een realistische weergave, natuurgetrouw zeg maar. Je kunt niet ontkennen dat Marokkanen en Turken de kleine "visjes" zijn. Vanwege een tekort aan opleiding en goede banen verworden zijn tot criminelen die leven van de kleine criminaliteit. De grote vissen zijn types als de hakkelaar, en gasten die hebben meegeholpen aan de bouwfraude, mensen die vanwege hun lust naar luxegoederen als laptops en Canon digitale camera's dit soort activiteiten ontplooien.²
daar zijn overigens geen beelden van omdat het incidenteel en in het geniep gebeurt omdat het heel erg crimineel gedrag is en taboe.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Even droog gezegd:
tering zeg ik dacht dat ik kon zeveren.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:21 schreef BansheeBoy het volgende:
moet je nagaan hoe marokkanen over vrouwen denken die zich kleden naar eigen inzicht. maw het is gewoon de schuld van de vrouwen als ze verkracht worden. en dit geldt ook voor een meisje van 12 jaar.quote:Op zondag 21 januari 2007 02:42 schreef Apropos het volgende:
Een verkrachtingsslachtoffer ''hitsig'' noemen, hilarisch![]()
![]()
![]()
.
Ongeveer net zo grappig als je moeder die blind werd van de twintigste bouwvakker die in d'r oog spoot.
Zo. Onomstotelijk bewezen is dat allochtonen het grootste deel van de criminele ellende hier veroorzaken. Wanneer wordt Nederland wakker en gaan we hier echt wat aan doen?quote:...Als we de cijfers voor deze omissie – overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend – corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen....
Dus als een vrouw zich kleed naar de hier geldende normen, geeft dat jou het recht haar te verkrachten? Sodemieter een end op, primitieveling.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:13 schreef MrVVD het volgende:
[..]
moet je nagaan hoe marokkanen over vrouwen denken die zich kleden naar eigen inzicht. maw het is gewoon de schuld van de vrouwen als ze verkracht worden. en dit geldt ook voor een meisje van 12 jaar.
Moet wel de politiek meewerken en dat zie ik niet zo snel gebeuren zolang niet concreet het beestje bij de naam genoemd kan worden zonder voor extreem rechtse racist of nazi te worden uitgemaakt.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:33 schreef Spaceqowboy het volgende:
Meg ik even een quote geven uit enkele artikelen, om de topicstarten eventjes van zijn roze bril af te helpen?
[..]
Zo. Onomstotelijk bewezen is dat allochtonen het grootste deel van de criminele ellende hier veroorzaken. Wanneer wordt Nederland wakker en gaan we hier echt wat aan doen?
Dat is ook precies het probleem hier in Nederland. Geen enkele (mainstream)politici durft dingen bij de naam te noemen, en doen gevoelens en emoties die bij de bevolking leven af als "onderbuikgevoelens" want het strook niet met hun idealistische multiculturele samenleving.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet wel de politiek meewerken en dat zie ik niet zo snel gebeuren zolang niet concreet het beestje bij de naam genoemd kan worden zonder voor extreem rechtse racist of nazi te worden uitgemaakt.
Alleen worden er helemaal geen problemen binnen bepaalde groepen benoemd. Er wordt met een vinger gewezen naar allochtonen in het algemeen, in het bijzonder uit Noord-Afrika. Als je zaken wilt benoemen binnen bepaalde groepen, dan moet je ook werkelijk onderzoeken in welke groepen dit het geval is. Dus moet je subgroepen gaan benoemen. Je moet gaan toetsen op omgevingsfactoren, inkomen, opleiding, geslacht, sociale status, etc etc. Het roepen van allochtonen zijn crimineler is volslagen zinloos.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als er problemen zijn binnen een bepaalde groep dan mag je die benoemen. Doodzwijgen van problemen binnen bepaalde groepen geeft alleen maar meer ellende, dat is al lang genoeg gedaan. En intussen werd er natuurlijk niet naar een oplossing gezocht, er waren immers geen problemen... Veel mensen zijn hier nog voorstander van, doodknuffelen en vooral niet problemen benoemen. Komen deze problemen naar buiten dan geef je toch gewoon de maatschappij de schuld. Stel je voor, je kan zomaar voor racist worden uitgemaakt.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als een moslim naar zo'n moskee gaat zoals we die hebben kunnen zien in de engelse docu dan zijn ze voor mij allemaal crimineel en beestachtig.
daarnaast heb je last van moslimtuig op straat, voor dingen die heel irritant en kut zijn (uitschelden, bedreigen, slaan, etc) waar de meeste nederlanders geen aangifte van doen.
een huisgenoot van mij die deze avond naar huis liep werd zonder aanleiding uitgescholden en uitgedaagd.
die jongen is een SP-er en ziet er ook zo uit.
Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. De schuld afschuiven op de maatschappij voor hun eigen positie, dat is pas absurd, maar dat wordt wel vaak gedaan. Marokkanen hebben de mogelijkheid om zich hier in Nederland te ontplooien, om hun eigen omgevingsfactoren te veranderen, net zoals jouw Marokkaanse collega. Ik spreek haar ook niet aan als individu, maar wel de Marokkaanse gemeenschap waar veel mis is. Marokkaanse ouders hebben ook de verantwoordelijkheid om hun kinderen goed op te voeden, zodat zij geen last en plaag zijn voor de samenleving. Criminelen weten heel goed dat zij niet mogen stelen. De enige aanpak die helpt en werkt is een keiharde aanpak van criminelen.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef djenneke het volgende:
[..]
Alleen worden er helemeaal geen problemen binnen bepaalde groepen benoemd. Er wordt met een vinger gewezen naar allochtonen in het algemeen, in het bijzonder uit Noord-Afrika. Als je zaken wilt benoemen binnen bepaalde groepen, dan moet je ook werkelijk onderzoeken in welke groepen dit het geval is. Dus moet je subgroepen gaan benoemen. Je moet gaan toetsen op omgevingsfactoren, inkomen, opleiding, geslacht, sociale status, etc etc. Het roepen van allochtonen zijn crimineler is volslagen zinloos.
Om het klein te houden: mijn collega Nadia met hbo opleiding heeft niets maar dan ook niets te maken met criminaliteit. Haar aanspreken op criminaliteit onder marokkanen is volslagen absurd. Door met je vinger te wijzen naar een groep waar zij toe behoord, is alleen maar beledigend, en het lost niets op. In tegendeel zelfs.
Dat heeft niets te maken met iets niet willen benoemen. Maar als je iets wilt gaan benoemen, dan moet je ook weten waar je het eigenlijk over hebt. Daar moet dus onderzoek naar gedaan worden. Maar dan wel diepgaand, en niet slechts staan wapperen met cijfers.
Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Mijn collega schuift helemaal niets af op niemand, net als zoveel allochtonen. Maar wie wel eens in een slechte wijk komt, weet dat daar studie niet wordt gestimuleerd, dat je op iedere straathoek verkeerde vrienden ontmoet.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. De schuld afschuiven op de maatschappij voor hun eigen positie, dat is pas absurd, maar dat wordt wel vaak gedaan. Marokkanen hebben de mogelijkheid om zich hier in Nederland te ontplooien, om hun eigen omgevingsfactoren te veranderen, net zoals jouw Marokkaanse collega. Ik spreek haar ook niet aan als individue, maar wel de Marokkaanse gemeenschap waar veel mis is. Marokkaanse ouders hebben ook de verantwoordelijkheid om hun kinderen goed op te voeden, zodat zij geen last en plaag zijn voor de samenleving. Criminelen weten heel goed dat zij niet mogen stelen. De enige aanpak die helpt en werkt is een keiharde aanpak van criminelen.
Voorals nog is het taboe om criminaliteit in verband te brengen met allochtonen, omdat dit "stigmatiserend" zou zijn. Dit is nou juist het probleem, want allochtonen zijn gewoon WEL overveteregenwoordigd in de criminaliteit. Het lijkt mij JUIST de oplossing om de gehel groep hier op aan te spreken, misschien leert dat ze eens hun medelotgenoten aan te spreken op hun gedrag.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef djenneke het volgende:
[..]
Alleen worden er helemaal geen problemen binnen bepaalde groepen benoemd. Er wordt met een vinger gewezen naar allochtonen in het algemeen, in het bijzonder uit Noord-Afrika. Als je zaken wilt benoemen binnen bepaalde groepen, dan moet je ook werkelijk onderzoeken in welke groepen dit het geval is. Dus moet je subgroepen gaan benoemen. Je moet gaan toetsen op omgevingsfactoren, inkomen, opleiding, geslacht, sociale status, etc etc. Het roepen van allochtonen zijn crimineler is volslagen zinloos.
Om het klein te houden: mijn collega Nadia met hbo opleiding heeft niets maar dan ook niets te maken met criminaliteit. Haar aanspreken op criminaliteit onder marokkanen is volslagen absurd. Door met je vinger te wijzen naar een groep waar zij toe behoord, is alleen maar beledigend, en het lost niets op. In tegendeel zelfs.
Dat heeft niets te maken met iets niet willen benoemen. Maar als je iets wilt gaan benoemen, dan moet je ook weten waar je het eigenlijk over hebt. Daar moet dus onderzoek naar gedaan worden. Maar dan wel diepgaand, en niet slechts staan wapperen met cijfers.
Dat is ook best logisch, aangezien het verband tussen het crimineel zijn en het zijn van allochtoon vooralsnog erg mager is. Je kunt slechts stellen dat het significant vaker voorkomt onder bepaalde groepen. En zoals gezegd, zou je die groepen moeten controleren op vele andere variabelen dan slechts afkomst.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:45 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Voorals nog is het taboe om criminaliteit in verband te brengen met allochtonen, omdat dit "stigmatiserend" zou zijn. Dit is nou juist het probleem, want allochtonen zijn gewoon WEL overveteregenwoordigd in de criminaliteit. Het lijkt mij JUIST de oplossing om de gehel groep hier op aan te spreken, misschien leert dat ze eens hun medelotgenoten aan te spreken op hun gedrag.
En kom niet aan met het gelul over armoe, inkomensongelijkheid, want dat vind ik echt de grootste bullshit die er bestaat. Iedereen kan het maken hier in Nederland. Je moet het alleen willen, en er hard voor werken.
Waar ik op doel is dat er vanuit bevolkingsgroepen die juist extra betrokken zijn in de criminaliteit, totaal geen groepsbesef uitgaat, of het ook maar engzins afkeuren, terwijl dit, om hun maatschappelijk positie te versterken, wel gewenst is. Laten we er wel even duidelijk in wezen dat deze mensen hier te gast zijn, en eerst hun plaats in de samenleving moeten verdienen. Net zoals jij en ik.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is ook best logisch, aangezien het verband tussen het crimineel zijn en het zijn van allochtoon vooralsnog erg mager is. Je kunt slechts stellen dat het significant vaker voorkomt onder bepaalde groepen. En zoals gezegd, zou je die groepen moeten controleren op vele andere variabelen dan slechts afkomst.
En anderen aanspreken op gedrag slechts en alleen omdat zijn of haar grootouders uit hetzelfde land komen als het jouwe is gewoon zo onzinnig. Er is ook sprake van een verhoging van criminaliteit onder Polen in Nederland. Ik voel me echt op geen enkele manier verantwoordelijk voor hun gedrag, omdat mijn opa daar nou ook vandaan komt hoor. Voel jij je verantwoordelijk voor alle Nederlandse criminelen? Alle mannelijke criminelen? Alle criminelen binnen je eigen leeftijdsgroep? Mogen wij jou daarvoor mede aanspreken?
Te gast?quote:Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat er vanuit bevolkingsgroepen die juist extra betrokken zijn in de criminaliteit, totaal geen groepsbesef uitgaat, of het ook maar engzins afkeuren, terwijl dit, om hun maatschappelijk positie te versterken, wel gewenst is. Laten we er wel even duidelijk in wezen dat deze mensen hier te gast zijn, en eerst hun plaats in de samenleving moeten verdienen. Net zoals jij en ik.
nederlanders kun je ze niet noemen.quote:
assimileren dusquote:Op maandag 22 januari 2007 03:04 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nederlanders kun je ze niet noemen.
nederlander zijn gaat verder dan alleen het nederlandse paspoort hebben vind ik.
fijn dat je een andere cultuur en geloof hebt maar probeer die dan wel aan te passen aan het land dat je voorouders ooit als gast hebben ontvangen.
en is dat nu zoveel gevraagd? ... beetje integreren in het land van melk en honing
Is Job Cohen ook te gast?quote:Op maandag 22 januari 2007 03:04 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nederlanders kun je ze niet noemen.
nederlander zijn gaat verder dan alleen het nederlandse paspoort hebben vind ik.
fijn dat je een andere cultuur en geloof hebt maar probeer die dan wel aan te passen aan het land dat je voorouders ooit als gast hebben ontvangen.
en is dat nu zoveel gevraagd? ... beetje integreren in het land van melk en honing
Zoals Ayaan Hirsi Ali hier te gast was. En zich niet aanpaste. En dus moest oprotten.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:20 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Ja. Te gast ja. Welkom, mits je je aanpast aan de hier geldende normen en waarden. Simpel.
Volgens mij is iedereen met een Nederlands paspoort per definitie geen gast. Simpel.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:20 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Ja. Te gast ja. Welkom, mits je je aanpast aan de hier geldende normen en waarden. Simpel.
ik lees het nu pas maar denk dat je het verkeerd las gezien je ractie op mijn bericht. maar ik weet het blijft moelijk lezenquote:Op zondag 21 januari 2007 12:33 schreef Spaceqowboy het volgende:
Mag ik even een quote geven uit enkele artikelen, om de topicstarten eventjes van zijn roze bril af te helpen?
Dus als een vrouw zich kleed naar de hier geldende normen, geeft dat jou het recht haar te verkrachten? Sodemieter een end op, primitieveling.
ole wat een binnenkomstquote:Op maandag 22 januari 2007 09:20 schreef Spaceqowboy het volgende:
Nou, doe maar een shoarmaatje omdat je zo aandringt.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:57 schreef MrVVD het volgende:
[..]
ole wat een binnenkomst
handje ? oh nee mag geen hand geven
biertje dan ? og nee mag ook niet
Volgens mij lees ik het toch echt goed:quote:Op maandag 22 januari 2007 10:52 schreef MrVVD het volgende:
[..]
ik lees het nu pas maar denk dat je het verkeerd las gezien je ractie op mijn bericht. maar ik weet het blijft moelijk lezen
Het is nimmer de schuld van het slachtoffer, maar altijd de schuld van de dader, welke blijkbaar zijn primitieve driften niet kan controleren.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:13 schreef MrVVD het volgende:
[..]
moet je nagaan hoe marokkanen over vrouwen denken die zich kleden naar eigen inzicht. maw het is gewoon de schuld van de vrouwen als ze verkracht worden. en dit geldt ook voor een meisje van 12 jaar.
Iemand met een dubbel paspoort is in mijn ogen geen Nederlander (volgens de wet wel, dat weet ik), maar iemand die van twee kanten het beste wil hebben. Wat mij betreft schaffen we dat morgen af, en geven we iedereen met een dubbel paspoort de kans morgen de Nederlandse nationaliteit aan te nemen.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen met een Nederlands paspoort per definitie geen gast. Simpel.
Je weet wel: algemene norm en waarde uit dat ene en enige grote boek met de hier geldende normen en waarden: wetboek noemen we dat. Simpel.
Goh, dan hou jij je dus ook niet aan de algemeen geldende Nederlandse normen en waarden. Typisch....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Spaceqowboy het volgende:
Iemand met een dubbel paspoort is in mijn ogen geen Nederlander (volgens de wet wel, dat weet ik),
Vreselijk inderdaad. Dat zou een echte Nederlander nooit willen of doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Spaceqowboy het volgende:
maar iemand die van twee kanten het beste wil hebben
Ja, goed, maar dat is al jaren duidelijk. Maar waarom worden die cijfers consequent geprojecteerd op de 97% die daar geen reet mee te maken heeft ? Afkomst speelt een marginale rol bij crimineel gedrag en steeds weer wordt het als hoofdoorzaak opgevoerd. Als je zo graag naar de realiteit, cijfers en statistieken wilt kijken, doe dat dan ook.quote:Maar om even back on-topic te gaan: het is gewoon overduidelijk dat allochtonen oververtegenwordigd zijn in de criminaliteit; kijk in de gevangenissen en je ziet; doe wat onderzoek naar statistieken, en je ziet het zelfde beeld...
En waarom niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 06:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
jah, het is 1 grote complot van cijfers verdraaien door gemene onderzoekers die maar al te graag het autochtonenstoepje schoon willen vegen.
Normen en waarden zijn NIET de regels die in de letter in de wet zijn opgenomen, maar die wij als norm achten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, dan hou jij je dus ook niet aan de algemeen geldende Nederlandse normen en waarden. Typisch....
Je mag in Nederland alles vinden, laten, denken en doen zolang het niet in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Dat zijn de normen waarvan we hebben besloten dat ze algemeen aanvaart moeten worden. Zo simpel is het. Punt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:15 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn NIET de regels die in de letter in de wet zijn opgenomen, maar die wij als norm achten.
quote:Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat er vanuit bevolkingsgroepen die juist extra betrokken zijn in de criminaliteit, totaal geen groepsbesef uitgaat, of het ook maar engzins afkeuren, terwijl dit, om hun maatschappelijk positie te versterken, wel gewenst is. Laten we er wel even duidelijk in wezen dat deze mensen hier te gast zijn, en eerst hun plaats in de samenleving moeten verdienen. Net zoals jij en ik.
Hey Meki kun je nog even reageren in je Libanon topic, nadat dat ik die link postte dat ze elkaar afmaken en hun eigen land slopen heb ik je niet meer gezienquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo te gast ??? Erken jij die mensen soms niet ????
Zijn die mensen soms poep ????
Het zijn medemensen
quote:Zijn die mensen soms poep ????
Dat is een verkeerd voorbeeld, er wordt gesproken over het geloof op het moment dat het er een waarschijnlijke relatie bestaat tussen het geloof en de misdaad. Ik heb veel kopjes de revue zien passeren zoals bijvoorbeeld: CHRISTELIJKE GROEP VERMOORD ABORTUSMEDEWERKSTER. Het feit dat het dan Christenen betreft kan in direct verband gebracht worden met de daad (antiabortus).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
Geen woord over het geloof van de christen. Nou is dit best wel een extreem voorbeeld, maar het is
toch écht helaas de realiteit waarin we vandaag de dag leven. Door dit soort stemmingmakerij komt élke
moslim er slecht uit te zien, en men vergeet dat het merendeel (de 'normale' moslims) ook maar gewone
mensen zijn. Met zorgen zoals jij en ik, voelen pijn zoals jij en ik, willen een leuke toekomst zoals jij en ik..
We zijn gewoon mensen, mensen.
Het zijn inderdaad medemensen. Die hier te gast zijn. Bewijs eerst maar dat je een aanvulling bent voor onze maatschappij. Wij als maatschappij moeten mensen daar ook de kans voor geven, door ze hierin te ondersteunen. Als blijkt dat mensen daar geen zin in hebben, of daar geen moeite voor willen doen, dan is het wat mij betreft eerste lijnvlucht terug naar huis.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo te gast ??? Erken jij die mensen soms niet ????
Zijn die mensen soms poep ????
Het zijn medemensen
Opdringen? Ik dring niemand wat op. Ik ga een discussie aan. Ik zal iemand nooit mijn mening opdringen, maar ik maak wel gebruik van de mogelijkheid om mijn mening te geven. Net zoals jij dat kan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je mag in Nederland alles vinden, laten, denken en doen zolang het niet in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Dat zijn de normen waarvan we hebben besloten dat ze algemeen aanvaart moeten worden. Zo simpel is het. Punt.
"Wij" achten verder niets als norm. Jij hebt andere normen dan ik. Geert Wilders heeft andere normen dan Femke Halsema. Er zijn verder geen "wij" normen. Jij hebt normen die jij aan anderen wil opdringen, dat is heel wat anders.
Nee, jij pleit ervoor dat iedereen hier er dezelfde normen en waarden als jouw persoontje op na moet houden. Dan wil jij dus jouw normen en waarden opdringen, is het niet?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:12 schreef Spaceqowboy het volgende:
Opdringen? Ik dring niemand wat op. Ik ga een discussie aan. Ik zal iemand nooit mijn mening opdringen, maar ik maak wel gebruik van de mogelijkheid om mijn mening te geven. Net zoals jij dat kan.
Wij hoeven voor jou niks te bewijzen ??quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:12 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad medemensen. Die hier te gast zijn. Bewijs eerst maar dat je een aanvulling bent voor onze maatschappij. Wij als maatschappij moeten mensen daar ook de kans voor geven, door ze hierin te ondersteunen. Als blijkt dat mensen daar geen zin in hebben, of daar geen moeite voor willen doen, dan is het wat mij betreft eerste lijnvlucht terug naar huis.
[..]
Opdringen? Ik dring niemand wat op. Ik ga een discussie aan. Ik zal iemand nooit mijn mening opdringen, maar ik maak wel gebruik van de mogelijkheid om mijn mening te geven. Net zoals jij dat kan.
En hoe zit het als je twee paspoorten hebt ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Daarnaast is niemand met een Nederlands paspoort hier te gast. Dat was al gezegd.
Dan ben je nog steeds een Nederlander. En een Nederlander is per definitie niet te gast in Nederland.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hoe zit het als je twee paspoorten hebt ?
Maxima ??quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hoe zit het als je twee paspoorten hebt ?
Je leest niet goed. Ik pleit er voor. Dat is wat anders als opleggen. Opleggen is iemand met een pistool op z'n voorhoofd jouw wil uit laten voeren. En daar hou ik mij echt verre van.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, jij pleit ervoor dat iedereen hier er dezelfde normen en waarden als jouw persoontje op na moet houden. Dan wil jij dus jouw normen en waarden opdringen, is het niet?
Dat jouw wil geen wet is, dat ben ik dan wel met je eens. En gelukkig maar![]()
Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik pleit er voor. Dat is wat anders als opleggen. Opleggen is iemand met een pistool op z'n voorhoofd jouw wil uit laten voeren. En daar hou ik mij echt verre van.
Nee, ik irriteer me mateloos aan mensen die het begrijpend lezen niveau van de basisschool niet zijn ontstegen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?
In de huidige regelgeving inderdaad niet nee. Dat zijn allemaal Nederlanders.quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Daarnaast is niemand met een Nederlands paspoort hier te gast. Dat was al gezegd.
Truthiness! Iedereen weet dat de waarheid links bevooroordeeld is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:54 schreef SKETSj het volgende:
Beste statistiek is nogsteeds mijn eigen gevoel en de omgeving waar ik woon.
Ik hoef geen landelijk gemiddelde cijfers![]()
En jij hebt zelf niet opgelet bij idiiom: je ergert je, of iets irriteert jou.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:50 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Nee, ik irriteer me mateloos aan mensen die het begrijpend lezen niveau van de basisschool niet zijn ontstegen.
[..]
Jij pleit ervoor dat we jouw normen als maatstaf gaan hanteren. Hoe klopt mijn begrijpend lezen dan niet als ik constateer dat als het aan jou ligt we jouw normen gaan opdringen aan anderen?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:50 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Nee, ik irriteer me mateloos aan mensen die het begrijpend lezen niveau van de basisschool niet zijn ontstegen.
Omdat ik het niet over opdringen heb; ergns voor pleiten is nog altjid wat anders dan opdringen. Opdringen doen we niet hier in nederland, daarvoor zal je eerst een meerderheid van het volk(svertegenwoordiging) achter je moeten hebben, om het op deze manier als wet er door te krijgen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij pleit ervoor dat we jouw normen als maatstaf gaan hanteren. Hoe klopt mijn begrijpend lezen dan niet als ik constateer dat als het aan jou ligt we jouw normen gaan opdringen aan anderen?![]()
Ik bash nergens moslims. Ik zeg dat we realistisch moeten kijken naar integratie.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef Meh7 het volgende:
In duscussie gaan met moslimbashers is nutteloos, niet aan beginnen, gewoon negeren.
Kritiek op Moslims = bashenquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:56 schreef Spaceqowboy het volgende:
[..]
Ik bash nergens moslims. Ik zeg dat we realistisch moeten kijken naar integratie.
Net zoals "rechts"=extreem rechts=stormfront, nazi, bruinhemdquote:Op maandag 5 februari 2007 23:14 schreef Seneca het volgende:
[..]
Kritiek op Moslims = bashen
Je moet nog veel leren![]()
Noem 't een jeugdzonde. Niemand is ooit te oud om te leren, ook van z'n eigen fouten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das een goeie vraag, dat deed ik 4 jaar geleden ook, en ik snap nu nog niet waarom ik dat in hemelsnaam gedaan heb.![]()
Helemaal mee eens hoewel het ook niet helemaal vergelijkbaar is. De Marokkaanse bevolking in NL is natuurlijk wel erg jong en jongeren plegen altijd meer misdrijven dan ouderen, marokkaan of niet. Het zou voor het onderzoek beter geweest zijn als ze ook cijfers hadden uitgesplitst naar leeftijdscategorie. Ik denk niet dat dit het verschil kan verklaren overigens.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:14 schreef Lucille het volgende:
Het gaat misschien om de relatieve verhoudingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |