abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 14:18:17 #251
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_45558658
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:18 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

als een moslim naar zo'n moskee gaat zoals we die hebben kunnen zien in de engelse docu dan zijn ze voor mij allemaal crimineel en beestachtig.

daarnaast heb je last van moslimtuig op straat, voor dingen die heel irritant en kut zijn (uitschelden, bedreigen, slaan, etc) waar de meeste nederlanders geen aangifte van doen.
een huisgenoot van mij die deze avond naar huis liep werd zonder aanleiding uitgescholden en uitgedaagd.

die jongen is een SP-er en ziet er ook zo uit.
helaas hebben ze hem niet geslagen want dan lagen er 4 stinkturken in het ziekenhuis.
(wat hem weerhield is het feit dat hij dan een strafblad zou krijgen...)
pi_45558818
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef djenneke het volgende:

[..]

Alleen worden er helemeaal geen problemen binnen bepaalde groepen benoemd. Er wordt met een vinger gewezen naar allochtonen in het algemeen, in het bijzonder uit Noord-Afrika. Als je zaken wilt benoemen binnen bepaalde groepen, dan moet je ook werkelijk onderzoeken in welke groepen dit het geval is. Dus moet je subgroepen gaan benoemen. Je moet gaan toetsen op omgevingsfactoren, inkomen, opleiding, geslacht, sociale status, etc etc. Het roepen van allochtonen zijn crimineler is volslagen zinloos.
Om het klein te houden: mijn collega Nadia met hbo opleiding heeft niets maar dan ook niets te maken met criminaliteit. Haar aanspreken op criminaliteit onder marokkanen is volslagen absurd. Door met je vinger te wijzen naar een groep waar zij toe behoord, is alleen maar beledigend, en het lost niets op. In tegendeel zelfs.

Dat heeft niets te maken met iets niet willen benoemen. Maar als je iets wilt gaan benoemen, dan moet je ook weten waar je het eigenlijk over hebt. Daar moet dus onderzoek naar gedaan worden. Maar dan wel diepgaand, en niet slechts staan wapperen met cijfers.
Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. De schuld afschuiven op de maatschappij voor hun eigen positie, dat is pas absurd, maar dat wordt wel vaak gedaan. Marokkanen hebben de mogelijkheid om zich hier in Nederland te ontplooien, om hun eigen omgevingsfactoren te veranderen, net zoals jouw Marokkaanse collega. Ik spreek haar ook niet aan als individu, maar wel de Marokkaanse gemeenschap waar veel mis is. Marokkaanse ouders hebben ook de verantwoordelijkheid om hun kinderen goed op te voeden, zodat zij geen last en plaag zijn voor de samenleving. Criminelen weten heel goed dat zij niet mogen stelen. De enige aanpak die helpt en werkt is een keiharde aanpak van criminelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 21-01-2007 14:47:23 ]
pi_45559206
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. De schuld afschuiven op de maatschappij voor hun eigen positie, dat is pas absurd, maar dat wordt wel vaak gedaan. Marokkanen hebben de mogelijkheid om zich hier in Nederland te ontplooien, om hun eigen omgevingsfactoren te veranderen, net zoals jouw Marokkaanse collega. Ik spreek haar ook niet aan als individue, maar wel de Marokkaanse gemeenschap waar veel mis is. Marokkaanse ouders hebben ook de verantwoordelijkheid om hun kinderen goed op te voeden, zodat zij geen last en plaag zijn voor de samenleving. Criminelen weten heel goed dat zij niet mogen stelen. De enige aanpak die helpt en werkt is een keiharde aanpak van criminelen.
Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Mijn collega schuift helemaal niets af op niemand, net als zoveel allochtonen. Maar wie wel eens in een slechte wijk komt, weet dat daar studie niet wordt gestimuleerd, dat je op iedere straathoek verkeerde vrienden ontmoet.

Iedere ouder heeft de verantwoordelijkheid zijn kinderen goed op te voeden. Daar kun je alleen niemand toe dwingen. En als je tussen twee culturen leeft wordt het je ook niet makkelijk gemaakt. Dat is geen excuus, maar wel een werkelijkheid.
Criminelen weten dat iets van de wet niet mag. Het kan ze alleen geen ene reet interesseren.

Volgens mij is iedereen voor een sterke aanpak van criminaliteit. Ik kan me vergissen uiteraard.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_45559563
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef djenneke het volgende:

[..]

Alleen worden er helemaal geen problemen binnen bepaalde groepen benoemd. Er wordt met een vinger gewezen naar allochtonen in het algemeen, in het bijzonder uit Noord-Afrika. Als je zaken wilt benoemen binnen bepaalde groepen, dan moet je ook werkelijk onderzoeken in welke groepen dit het geval is. Dus moet je subgroepen gaan benoemen. Je moet gaan toetsen op omgevingsfactoren, inkomen, opleiding, geslacht, sociale status, etc etc. Het roepen van allochtonen zijn crimineler is volslagen zinloos.
Om het klein te houden: mijn collega Nadia met hbo opleiding heeft niets maar dan ook niets te maken met criminaliteit. Haar aanspreken op criminaliteit onder marokkanen is volslagen absurd. Door met je vinger te wijzen naar een groep waar zij toe behoord, is alleen maar beledigend, en het lost niets op. In tegendeel zelfs.

Dat heeft niets te maken met iets niet willen benoemen. Maar als je iets wilt gaan benoemen, dan moet je ook weten waar je het eigenlijk over hebt. Daar moet dus onderzoek naar gedaan worden. Maar dan wel diepgaand, en niet slechts staan wapperen met cijfers.
Voorals nog is het taboe om criminaliteit in verband te brengen met allochtonen, omdat dit "stigmatiserend" zou zijn. Dit is nou juist het probleem, want allochtonen zijn gewoon WEL overveteregenwoordigd in de criminaliteit. Het lijkt mij JUIST de oplossing om de gehel groep hier op aan te spreken, misschien leert dat ze eens hun medelotgenoten aan te spreken op hun gedrag.

En kom niet aan met het gelul over armoe, inkomensongelijkheid, want dat vind ik echt de grootste bullshit die er bestaat. Iedereen kan het maken hier in Nederland. Je moet het alleen willen, en er hard voor werken.
pi_45564211
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:45 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Voorals nog is het taboe om criminaliteit in verband te brengen met allochtonen, omdat dit "stigmatiserend" zou zijn. Dit is nou juist het probleem, want allochtonen zijn gewoon WEL overveteregenwoordigd in de criminaliteit. Het lijkt mij JUIST de oplossing om de gehel groep hier op aan te spreken, misschien leert dat ze eens hun medelotgenoten aan te spreken op hun gedrag.

En kom niet aan met het gelul over armoe, inkomensongelijkheid, want dat vind ik echt de grootste bullshit die er bestaat. Iedereen kan het maken hier in Nederland. Je moet het alleen willen, en er hard voor werken.
Dat is ook best logisch, aangezien het verband tussen het crimineel zijn en het zijn van allochtoon vooralsnog erg mager is. Je kunt slechts stellen dat het significant vaker voorkomt onder bepaalde groepen. En zoals gezegd, zou je die groepen moeten controleren op vele andere variabelen dan slechts afkomst.

En anderen aanspreken op gedrag slechts en alleen omdat zijn of haar grootouders uit hetzelfde land komen als het jouwe is gewoon zo onzinnig. Er is ook sprake van een verhoging van criminaliteit onder Polen in Nederland. Ik voel me echt op geen enkele manier verantwoordelijk voor hun gedrag, omdat mijn opa daar nou ook vandaan komt hoor. Voel jij je verantwoordelijk voor alle Nederlandse criminelen? Alle mannelijke criminelen? Alle criminelen binnen je eigen leeftijdsgroep? Mogen wij jou daarvoor mede aanspreken?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_45564961
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat is ook best logisch, aangezien het verband tussen het crimineel zijn en het zijn van allochtoon vooralsnog erg mager is. Je kunt slechts stellen dat het significant vaker voorkomt onder bepaalde groepen. En zoals gezegd, zou je die groepen moeten controleren op vele andere variabelen dan slechts afkomst.

En anderen aanspreken op gedrag slechts en alleen omdat zijn of haar grootouders uit hetzelfde land komen als het jouwe is gewoon zo onzinnig. Er is ook sprake van een verhoging van criminaliteit onder Polen in Nederland. Ik voel me echt op geen enkele manier verantwoordelijk voor hun gedrag, omdat mijn opa daar nou ook vandaan komt hoor. Voel jij je verantwoordelijk voor alle Nederlandse criminelen? Alle mannelijke criminelen? Alle criminelen binnen je eigen leeftijdsgroep? Mogen wij jou daarvoor mede aanspreken?
Waar ik op doel is dat er vanuit bevolkingsgroepen die juist extra betrokken zijn in de criminaliteit, totaal geen groepsbesef uitgaat, of het ook maar engzins afkeuren, terwijl dit, om hun maatschappelijk positie te versterken, wel gewenst is. Laten we er wel even duidelijk in wezen dat deze mensen hier te gast zijn, en eerst hun plaats in de samenleving moeten verdienen. Net zoals jij en ik.
pi_45565025
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat er vanuit bevolkingsgroepen die juist extra betrokken zijn in de criminaliteit, totaal geen groepsbesef uitgaat, of het ook maar engzins afkeuren, terwijl dit, om hun maatschappelijk positie te versterken, wel gewenst is. Laten we er wel even duidelijk in wezen dat deze mensen hier te gast zijn, en eerst hun plaats in de samenleving moeten verdienen. Net zoals jij en ik.
Te gast?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 22 januari 2007 @ 03:04:17 #258
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45569727
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Te gast?
nederlanders kun je ze niet noemen.
nederlander zijn gaat verder dan alleen het nederlandse paspoort hebben vind ik.

fijn dat je een andere cultuur en geloof hebt maar probeer die dan wel aan te passen aan het land dat je voorouders ooit als gast hebben ontvangen.
en is dat nu zoveel gevraagd? ... beetje integreren in het land van melk en honing
ik ben lief :)
pi_45569768
quote:
Op maandag 22 januari 2007 03:04 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

nederlander zijn gaat verder dan alleen het nederlandse paspoort hebben vind ik.

fijn dat je een andere cultuur en geloof hebt maar probeer die dan wel aan te passen aan het land dat je voorouders ooit als gast hebben ontvangen.
en is dat nu zoveel gevraagd? ... beetje integreren in het land van melk en honing
assimileren dus
  maandag 22 januari 2007 @ 09:08:50 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570853
quote:
Op maandag 22 januari 2007 03:04 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Is Job Cohen ook te gast?
pi_45571027
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Te gast?
Ja. Te gast ja. Welkom, mits je je aanpast aan de hier geldende normen en waarden. Simpel.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:23:07 #262
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45571085
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:20 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Ja. Te gast ja. Welkom, mits je je aanpast aan de hier geldende normen en waarden. Simpel.
Zoals Ayaan Hirsi Ali hier te gast was. En zich niet aanpaste. En dus moest oprotten.
pi_45572012
quote:

[..]

Volgens mij is iedereen met een Nederlands paspoort per definitie geen gast. Simpel.

Je weet wel: algemene norm en waarde uit dat ene en enige grote boek met de hier geldende normen en waarden: wetboek noemen we dat. Simpel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 22-01-2007 10:56:17 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:52:54 #264
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45572773
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:33 schreef Spaceqowboy het volgende:
Mag ik even een quote geven uit enkele artikelen, om de topicstarten eventjes van zijn roze bril af te helpen?

Dus als een vrouw zich kleed naar de hier geldende normen, geeft dat jou het recht haar te verkrachten? Sodemieter een end op, primitieveling.
ik lees het nu pas maar denk dat je het verkeerd las gezien je ractie op mijn bericht. maar ik weet het blijft moelijk lezen
  maandag 22 januari 2007 @ 10:57:19 #265
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45572870
quote:

ole wat een binnenkomst

handje ? oh nee mag geen hand geven

biertje dan ? og nee mag ook niet
  dinsdag 23 januari 2007 @ 01:08:53 #266
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_45586344
6.1% is trouwens niet weinig.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_45586389
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:57 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ole wat een binnenkomst

handje ? oh nee mag geen hand geven

biertje dan ? og nee mag ook niet
Nou, doe maar een shoarmaatje omdat je zo aandringt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45599522
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:52 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ik lees het nu pas maar denk dat je het verkeerd las gezien je ractie op mijn bericht. maar ik weet het blijft moelijk lezen
Volgens mij lees ik het toch echt goed:
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:13 schreef MrVVD het volgende:

[..]

moet je nagaan hoe marokkanen over vrouwen denken die zich kleden naar eigen inzicht. maw het is gewoon de schuld van de vrouwen als ze verkracht worden. en dit geldt ook voor een meisje van 12 jaar.
Het is nimmer de schuld van het slachtoffer, maar altijd de schuld van de dader, welke blijkbaar zijn primitieve driften niet kan controleren.
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen met een Nederlands paspoort per definitie geen gast. Simpel.

Je weet wel: algemene norm en waarde uit dat ene en enige grote boek met de hier geldende normen en waarden: wetboek noemen we dat. Simpel.
Iemand met een dubbel paspoort is in mijn ogen geen Nederlander (volgens de wet wel, dat weet ik), maar iemand die van twee kanten het beste wil hebben. Wat mij betreft schaffen we dat morgen af, en geven we iedereen met een dubbel paspoort de kans morgen de Nederlandse nationaliteit aan te nemen.

Maar om even back on-topic te gaan: het is gewoon overduidelijk dat allochtonen oververtegenwordigd zijn in de criminaliteit; kijk in de gevangenissen en je ziet; doe wat onderzoek naar statistieken, en je ziet het zelfde beeld...

[ Bericht 33% gewijzigd door Spaceqowboy op 23-01-2007 16:16:14 ]
pi_45600065
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Spaceqowboy het volgende:
Iemand met een dubbel paspoort is in mijn ogen geen Nederlander (volgens de wet wel, dat weet ik),
Goh, dan hou jij je dus ook niet aan de algemeen geldende Nederlandse normen en waarden. Typisch....
pi_45600244
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Spaceqowboy het volgende:

maar iemand die van twee kanten het beste wil hebben
Vreselijk inderdaad. Dat zou een echte Nederlander nooit willen of doen.
quote:
Maar om even back on-topic te gaan: het is gewoon overduidelijk dat allochtonen oververtegenwordigd zijn in de criminaliteit; kijk in de gevangenissen en je ziet; doe wat onderzoek naar statistieken, en je ziet het zelfde beeld...
Ja, goed, maar dat is al jaren duidelijk. Maar waarom worden die cijfers consequent geprojecteerd op de 97% die daar geen reet mee te maken heeft ? Afkomst speelt een marginale rol bij crimineel gedrag en steeds weer wordt het als hoofdoorzaak opgevoerd. Als je zo graag naar de realiteit, cijfers en statistieken wilt kijken, doe dat dan ook.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:54:45 #271
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45601280
quote:
Op zondag 21 januari 2007 06:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

jah, het is 1 grote complot van cijfers verdraaien door gemene onderzoekers die maar al te graag het autochtonenstoepje schoon willen vegen.
En waarom niet?
Wie gaat al die bronnen en criteria allemaal nalopen? Brr... Staistiek.

Beste statistiek is nogsteeds mijn eigen gevoel en de omgeving waar ik woon.
Ik hoef geen landelijk gemiddelde cijfers
If I had a Hammer...
pi_45601390
Als we nou gewoon normaal doen met zn alle en een ijzersterk front maken tegen Antillianen en Arubanen
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:09:28 #273
157966 SKETSj
pi_45601780
knip
If I had a Hammer...
pi_45613796
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goh, dan hou jij je dus ook niet aan de algemeen geldende Nederlandse normen en waarden. Typisch....
Normen en waarden zijn NIET de regels die in de letter in de wet zijn opgenomen, maar die wij als norm achten.
pi_45614648
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:15 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Normen en waarden zijn NIET de regels die in de letter in de wet zijn opgenomen, maar die wij als norm achten.
Je mag in Nederland alles vinden, laten, denken en doen zolang het niet in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Dat zijn de normen waarvan we hebben besloten dat ze algemeen aanvaart moeten worden. Zo simpel is het. Punt.

"Wij" achten verder niets als norm. Jij hebt andere normen dan ik. Geert Wilders heeft andere normen dan Femke Halsema. Er zijn verder geen "wij" normen. Jij hebt normen die jij aan anderen wil opdringen, dat is heel wat anders.
pi_45647612
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

hoezo te gast ??? Erken jij die mensen soms niet ????
Zijn die mensen soms poep ????

Het zijn medemensen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45647946
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Het zijn medemensen
Hey Meki kun je nog even reageren in je Libanon topic, nadat dat ik die link postte dat ze elkaar afmaken en hun eigen land slopen heb ik je niet meer gezien
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45650057
quote:
pi_45780747
Lopend naar station langs een dubbele splitsing :
___ ----> (station)
/ \

Komen er 2 Marrocs van rechts (de linkse staat op de schets)
Steld er 1 in de franse taal een vraag aan me, zeg ik, you speak englisch?, zegt tie coffee shop
Behulpzaam dat ik ben, Yes you have to go back and on the end you go left, then you find a few coffee shops (serieus de korste weg) Die andere marroc ineens IN (gebroken) NEDERLANDS! Jij liegt klootzak, dees kant is korter jij ons verkeerde weg op sturen!
Lopen de eerst die andere straat stukje in (rechts onder op de schets) blijven ze nog kwaad dingen roepen, zeg ik: maak mij niet uit die kant kom je er ook, die andere is echt korter zei ik.

Komen ze ineens achter me aan lopen met stevige pas :S
Mja, ik zag dat vanuit mijn ooghoeken, dus ik beheerst kalm door lopen, shagje draaien om te laten zien dat ik nie onder de indruk was.. maar fuck wat was ik ff bang.

[ Bericht 0% gewijzigd door CyberRat op 29-01-2007 04:14:15 ]
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_45791358
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 02:09 schreef Opa_vertelt het volgende:

Stel je het volgende eens voor.. 2 mannen moorden hun familie uit (staat helaas vaak genoeg in de krant).
De één is een moslim, de ander een (bijvoorbeeld) christen. Voordat ze hun familie uitmoorden gaan ze
nog even naar de moskee cq kerk. Wat denk je hoe de krantenkoppen de volgende dag zullen klinken?

In het geval van de moslim: EXTREMISTISCHE MOSLIM SLACHT FAMILIE AF
In het geval van de christen: TRAGISCH FAMILIEDRAMA IN .....

Geen woord over het geloof van de christen. Nou is dit best wel een extreem voorbeeld, maar het is
toch écht helaas de realiteit waarin we vandaag de dag leven. Door dit soort stemmingmakerij komt élke
moslim er slecht uit te zien, en men vergeet dat het merendeel (de 'normale' moslims) ook maar gewone
mensen zijn. Met zorgen zoals jij en ik, voelen pijn zoals jij en ik, willen een leuke toekomst zoals jij en ik..

We zijn gewoon mensen, mensen.
Dat is een verkeerd voorbeeld, er wordt gesproken over het geloof op het moment dat het er een waarschijnlijke relatie bestaat tussen het geloof en de misdaad. Ik heb veel kopjes de revue zien passeren zoals bijvoorbeeld: CHRISTELIJKE GROEP VERMOORD ABORTUSMEDEWERKSTER. Het feit dat het dan Christenen betreft kan in direct verband gebracht worden met de daad (antiabortus).

Verder is het niet altijd Moslim maar kan het kopje ook refereren naar de nationaliteit ipv het geloof.

Ik snap niet waarom altijd gehekeld wordt dat we het beestje (no offence) bij de naam noemen. 30 jaar is er nooit gesproken over Moslims omdat dat 'zielig' was terwijl de bomaanslagen in Ierland gewoon bij naam genoemd werden om maar een voorbeeld te geven. In de jaren zestig is er flink geschopt tegen Christenen, nu zijn jullie aan de beurt om jezelf te verlichten. Met het grote verschil dat het nu niet alleen meer gaat over het dragen van jurken maar ook ergere dingen.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:26:17 #281
157966 SKETSj
pi_45795683
Ik moet eerlijk zeggen, dat naast dat ik me hard maak/envopkom oor allochtonen,
ik islamieten en die marocs etc. eigenlijk ontiegelijk hypocriete sukkels vind.
Extremistische dingen doen volgens de koran. Tegen je buurman zeggen dat zijn goede daden worden voorgeschreven door die Koran en zijn geloof.
Maar zich daarnaast toch niet aan houden.

KOTS KOTS KOTS.

Wilders je mag van mijn part de M-16 openen op die sukkels naast mekaar in een rij.
Hoe langer de lijn des te beter.
If I had a Hammer...
pi_45844164
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Het zijn medemensen
Het zijn inderdaad medemensen. Die hier te gast zijn. Bewijs eerst maar dat je een aanvulling bent voor onze maatschappij. Wij als maatschappij moeten mensen daar ook de kans voor geven, door ze hierin te ondersteunen. Als blijkt dat mensen daar geen zin in hebben, of daar geen moeite voor willen doen, dan is het wat mij betreft eerste lijnvlucht terug naar huis.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je mag in Nederland alles vinden, laten, denken en doen zolang het niet in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Dat zijn de normen waarvan we hebben besloten dat ze algemeen aanvaart moeten worden. Zo simpel is het. Punt.

"Wij" achten verder niets als norm. Jij hebt andere normen dan ik. Geert Wilders heeft andere normen dan Femke Halsema. Er zijn verder geen "wij" normen. Jij hebt normen die jij aan anderen wil opdringen, dat is heel wat anders.
Opdringen? Ik dring niemand wat op. Ik ga een discussie aan. Ik zal iemand nooit mijn mening opdringen, maar ik maak wel gebruik van de mogelijkheid om mijn mening te geven. Net zoals jij dat kan.
pi_45844283
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:12 schreef Spaceqowboy het volgende:
Opdringen? Ik dring niemand wat op. Ik ga een discussie aan. Ik zal iemand nooit mijn mening opdringen, maar ik maak wel gebruik van de mogelijkheid om mijn mening te geven. Net zoals jij dat kan.
Nee, jij pleit ervoor dat iedereen hier er dezelfde normen en waarden als jouw persoontje op na moet houden. Dan wil jij dus jouw normen en waarden opdringen, is het niet?

Dat jouw wil geen wet is, dat ben ik dan wel met je eens. En gelukkig maar
pi_45844334
Daarnaast is niemand met een Nederlands paspoort hier te gast. Dat was al gezegd.
pi_45844704
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:12 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad medemensen. Die hier te gast zijn. Bewijs eerst maar dat je een aanvulling bent voor onze maatschappij. Wij als maatschappij moeten mensen daar ook de kans voor geven, door ze hierin te ondersteunen. Als blijkt dat mensen daar geen zin in hebben, of daar geen moeite voor willen doen, dan is het wat mij betreft eerste lijnvlucht terug naar huis.
[..]

Wij hoeven voor jou niks te bewijzen ??
Bewijs jij voor ons dat jij aan je normen en waarden houdt
pi_45844808
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Daarnaast is niemand met een Nederlands paspoort hier te gast. Dat was al gezegd.
En hoe zit het als je twee paspoorten hebt ?
pi_45844837
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan ben je nog steeds een Nederlander. En een Nederlander is per definitie niet te gast in Nederland.
pi_45844939
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maxima ??
pi_45851461
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, jij pleit ervoor dat iedereen hier er dezelfde normen en waarden als jouw persoontje op na moet houden. Dan wil jij dus jouw normen en waarden opdringen, is het niet?

Dat jouw wil geen wet is, dat ben ik dan wel met je eens. En gelukkig maar
Je leest niet goed. Ik pleit er voor. Dat is wat anders als opleggen. Opleggen is iemand met een pistool op z'n voorhoofd jouw wil uit laten voeren. En daar hou ik mij echt verre van.
pi_45851520
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:45 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik pleit er voor. Dat is wat anders als opleggen. Opleggen is iemand met een pistool op z'n voorhoofd jouw wil uit laten voeren. En daar hou ik mij echt verre van.
Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?
pi_45851612
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of doe je nou zo dom?
Nee, ik irriteer me mateloos aan mensen die het begrijpend lezen niveau van de basisschool niet zijn ontstegen.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
In de huidige regelgeving inderdaad niet nee. Dat zijn allemaal Nederlanders.

Alleen in mijn mening (die ik iemand niet opleg, zoals jullie zeggen, maar alleen laat horen), moet je zo iemand voor de realistische keuze stellen: één van de twee paspoorten lever je in.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:54:07 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851714
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:54 schreef SKETSj het volgende:
Beste statistiek is nogsteeds mijn eigen gevoel en de omgeving waar ik woon.
Ik hoef geen landelijk gemiddelde cijfers
Truthiness! Iedereen weet dat de waarheid links bevooroordeeld is.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:54:45 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851739
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:50 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Nee, ik irriteer me mateloos aan mensen die het begrijpend lezen niveau van de basisschool niet zijn ontstegen.
[..]
En jij hebt zelf niet opgelet bij idiiom: je ergert je, of iets irriteert jou.
pi_45851742
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:50 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Jij pleit ervoor dat we jouw normen als maatstaf gaan hanteren. Hoe klopt mijn begrijpend lezen dan niet als ik constateer dat als het aan jou ligt we jouw normen gaan opdringen aan anderen?
pi_45852114
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij pleit ervoor dat we jouw normen als maatstaf gaan hanteren. Hoe klopt mijn begrijpend lezen dan niet als ik constateer dat als het aan jou ligt we jouw normen gaan opdringen aan anderen?
Omdat ik het niet over opdringen heb; ergns voor pleiten is nog altjid wat anders dan opdringen. Opdringen doen we niet hier in nederland, daarvoor zal je eerst een meerderheid van het volk(svertegenwoordiging) achter je moeten hebben, om het op deze manier als wet er door te krijgen.

Waar ik eigenlijk meer op doel, is dat we in Nederland niet overloos kunnen doorgaan met het opnemen van kansarme mensen uit alle uithoeken van de wereld: Die mensen hebben hier ook geen toekomst, net zo min ze die hadden in het land van herkomst, dus waarom zouden wji daar als samenleving voor op moeten draaien?
pi_45852470
In duscussie gaan met moslimbashers is nutteloos, niet aan beginnen, gewoon negeren.
pi_45883338
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef Meh7 het volgende:
In duscussie gaan met moslimbashers is nutteloos, niet aan beginnen, gewoon negeren.
Ik bash nergens moslims. Ik zeg dat we realistisch moeten kijken naar integratie.
pi_46025988
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:56 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Ik bash nergens moslims. Ik zeg dat we realistisch moeten kijken naar integratie.
Kritiek op Moslims = bashen

Je moet nog veel leren
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46030830
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

Kritiek op Moslims = bashen

Je moet nog veel leren
Net zoals "rechts"=extreem rechts=stormfront, nazi, bruinhemd
pi_46031940
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das een goeie vraag, dat deed ik 4 jaar geleden ook, en ik snap nu nog niet waarom ik dat in hemelsnaam gedaan heb.
Noem 't een jeugdzonde. Niemand is ooit te oud om te leren, ook van z'n eigen fouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')