Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef Mojave het volgende:
TT is fout man!
Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6
Das waar maar wel zo overzichtelijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!
Dan wen je maarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef Mojave het volgende:
[..]
Das waar maar wel zo overzichtelijk![]()
quote:Maar Schiphol ligt plat door compu failure![]()
en dat andere beest dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor
Doe es dan!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef cheukert het volgende:
Ja, er is iemand die dat kan
Da's geen beertjequote:
quote:
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusjequote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef Public_NME het volgende:
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen![]()
Alsnog thanx!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef cheukert het volgende:
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt
http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/
welkomquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:14 schreef Autoreply het volgende:
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien![]()
Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester) en wellicht binnenkort instructeur
![]()
Edit:
Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek![]()
Hij kon tenminste wel in LUX blijven pitten, dus geen stress! 20 minuten is wel heel weinig... Heb je het voor elkaar gekregen?!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
gaaf hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Bekend filmpjequote:http://download.yousendit.com/F1E6A41148B3527B
Glider v jet (mooie flyby)
Duurt nog best lang voordat ze dat doorhebbenquote:
"quote:http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B
Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?)
Daar zitten vast geen pax inquote:
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaarquote:
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbusquote:Daar zitten vast geen pax in
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:35 schreef cheukert het volgende:
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus?
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)
Nou, je kan ze met laag startgewicht (geen pax/cargo idd) aardig laten stijgen, mits je genoeg snelheid maakt. Daarentegen heeft een A319 niet heel erg veel vermogen. De 757 heeft zo ongeveer de meeste fenomenale 'climb'ratio, echt geniaal wat dat ding kan! (op SXM een volle AA 752 zien gaan, wat een steile klim!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo
Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan
Hee, regel jij eens even heel snel dat mijn brief hier over 10 minuten op de deurmat ligt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Daarvoor postte is ook het 2e filmpje van die 752quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat wetenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar)
[..]
[..]
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus![]()
Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine!![]()
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehequote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....quote:Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen.
Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is.
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegtquote:Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/hquote:@ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen
Als je take off gaat merk je al vlot of je loadsheet klopt of nietquote:Op zondag 21 januari 2007 01:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe
[..]
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....
[..]
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt![]()
[..]
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h)
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:25 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!!
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!quote:Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam
Ja idd zo'n joystickquote:Op zondag 21 januari 2007 11:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.
[..]
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!Kwam je uit de richting van Spanje? Toen ik met HV uit Madrid kwam, gingen we ook over Parijs, echt een megauitzicht over de stad!!
Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk?
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)quote:Op zondag 21 januari 2007 12:54 schreef Autoreply het volgende:
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus![]()
Het is toch ook vrij prijzig om te huren? Mijn droom is (mits ik een goed betaalde baan te pakken krijgquote:Op zondag 21 januari 2007 13:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)
Maar een pijpert 28....![]()
Een 737 op FL410?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja idd zo'n joystickff Doom spelen op cruiselevel.
Kwam uit Barcelona idd![]()
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.quote:
ahaquote:Op zondag 21 januari 2007 15:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalenquote:Op maandag 22 januari 2007 10:43 schreef Mojave het volgende:
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket.
Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid.
Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij...
Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro !
Dat is idd zo, dan wordt het een stuk interessanterquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Dat meen je niet?
Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed...
Maar alsnog wel veel geldquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
Toen ik belde zeiden ze dat ik door wasquote:Op maandag 22 januari 2007 11:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he!
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...quote:Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?
Kan je eigenlijk ook doorstromen van KLC naar KLM? (of is dit apart?) Een kennis van me is purser bij KLC en daar kan je na een bepaalde tijd wel doorstromen volgens mij...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukkenquote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
@NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM..
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken
Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50...
Voor elk vliegtuig boven de 5,7 ton (dacht ik) moet je een typerating halen, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde, als de koeien groter worden, moet je aan het stuur of stokje trekken, het puntige gedeelte is de voorkant en het vieze gedeeltje de onderkant van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...![]()
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....
En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijnNu in ieder geval in de afgelopen 4 dagen meer meegemaakt als in die 4 jaar daarvoor. Om een of andere reden overkwam mij nooit iets. Nog nooit hoeven uitwijken, slechts 2 keer een go around moeten maken, zelden ernstig vertraagd, geen serieuze techische problemen, etc... Deze 4 dagen echter... Maar wel ff goed om dat in de training te krijgen, in plaats van net een week los
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:03 schreef Mojave het volgende:
[..]
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...![]()
Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp![]()
Wanneer mag je weer?
Haha ja klopt, blond isdie, opleiding bij Stella aviation academy te Teuge bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietGenoeg tijd om die stapel boeken door te ploegen.
Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn)
Ok, duidelijk! Ik neem aan dat er bij de KLM wel een stevige vraag is naar nieuwe piloten, aangezien ze veel uitbreiden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen"
't topic gaat eindelijk ergens over.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Waren er nog goeie tjiks op de grading?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Die voelt daar niets van hoorquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden....
maaar?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:14 schreef mcDavid het volgende:
Ohja, de luchtmacht!
Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar.
Hard werken bedoel je! Dat is wat we doen!quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
RPL zelfs, maar dat laten we niemand weten....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:17 schreef Alternate het volgende:
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig?
Luftwaffe?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef LoggedIn het volgende:
deze week 2e (en hopelijk 3e) selectiefase.. spannend
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevertquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Hehehequote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Cool, welke school?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)"
Is dat de grading?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
thnx
ben beniewd.. als ik door ben.. waaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
Wat houdt die selectie inquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
de wat?
gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
nou?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.
Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
jaquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wat houdt die selectie inbedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
quote:Op zondag 28 januari 2007 01:00 schreef Alternate het volgende:
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 09:41 schreef ChopperMick het volgende:
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)![]()
Geinig dat dit topic nog loopt btw
Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)quote:Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef cheukert het volgende:
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen?quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef mcDavid het volgende:
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
Ja.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
Ik snap deze vraag niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)quote:
Ahh thanksquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangenquote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen![]()
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
![]()
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef Public_NME het volgende:
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warmingquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)quote:Op zondag 28 januari 2007 23:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien(schijnt zelf 115k te zijn)
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:04 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
WTF Ken ik jou?quote:Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien. mcDavid weet wel wat ik vlieg
Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Het gaat om de temperatuurverschíllen he!quote:Op zondag 28 januari 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
De beste motor is helemáál geen motor.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
ja, ik ken jou:quote:Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
WTF Ken ik jou?![]()
Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)quote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurtquote:Op zondag 28 januari 2007 23:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel kenquote:
Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen:quote:Op maandag 29 januari 2007 09:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
quote:Injuries: 1 Serious.
A bystander used a video camera to record the flight from the ground. A review of the video revealed that when the tow airplane and glider were on their takeoff roll, the glider's right wing deflected upwards (about 90 degrees) and completely separated at the wing-to-fuselage attachment point. The glider pilot simultaneously released the tow connection, as the glider descended back onto the runway and then veered to the right and out of camera view. The 2,500-hour commercial glider pilot had recently purchased the glider and he (and three others) helped him attach both wings four days prior to the accident. The pilot reported that while his associates held the wings, he used the manufacturer supplied Allen wrench and inserted it into the hexagonal hole on top of the wing, which house the wing-attachment mechanism that was mounted vertically to the inboard stub of the wing. The pilot reported that he made 15 complete revolutions of the wrench, which fully engaged the locking pins that run symmetrically along a jackscrew. The pilot visually confirmed that the top locking pin was flush with the plane of the top attachment ring. He also shook both wings to make sure they were secured. Prior to the first flight, the pilot performed a preflight inspection and he once again confirmed that the wing-to-fuselage attaching pins were fully engaged. He departed about five minutes later. Examination of the glider by a Federal Aviation Administration (FAA) inspector revealed that the wing-to-fuselage locking mechanism was not fully engaged. The inspector used the same Allen wrench that was used to install the wings and manually tested the locking mechanism. When the inspector inserted the wrench, the system moved freely and he was able to make 15 complete revolutions, which fully engaged the locking pins.
The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows:
The pilot/owner's failure to properly secure the right wing, which resulted in the in-flight separation of the right wing.
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!quote:Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)
correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!"quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!![]()
Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'![]()
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-airquote:Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:
Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook![]()
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanquote:Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air![]()
Heb je met zweefvliegen een chute bij je?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanJe wil alleen niet daar tussen zitten
![]()
Euhmz, ik weet niet hoe snel jij uit zo´n kist stapt maar daarvoor is bij mij 1000 ft echt niet genoeg.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanJe wil alleen niet daar tussen zitten
![]()
jozef!!! Schaam je dat je dit nog niet eerder gezien hebtquote:Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien. mcDavid weet wel wat ik vlieg
Ik heb altijd een chute bij mequote:Op maandag 29 januari 2007 18:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb je met zweefvliegen een chute bij je?![]()
Zelfs dan heb ik een chute om... Ik vlieg echt werkelijk altijd met chutequote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef cheukert het volgende:
Bij normale vluchtjes in clubkisten bij ons meestal niet..
Ook als je met een lijnvlucht gaat?!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:20 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik vlieg echt werkelijk altijd met chute
Ja eigenlijk is dat reeeler ja. Maar zo'n chute kan in theorie 1000ft wel openen heur. Minder zelfs geloof ikquote:Op maandag 29 januari 2007 19:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Euhmz, ik weet niet hoe snel jij uit zo´n kist stapt maar daarvoor is bij mij 1000 ft echt niet genoeg.
- gordels afdoen
- kap er aftrekken en wegschoppen
- uit dat ding klimmen en veilig wegspringen
En met 1,5 vleugel heeft dat ding een glijgetal van 1: betonmolen en een vervelend rolmoment en wat ie al niet meer nog wil doen...Ik denk dat je aan 2000 ft net genoeg hebt als ik dat reeel bekijk... plus de chute heeft natuurlijk nog enige tijd nodig voordat deze effectief is. Dus euh nee, 1000 ft lijkt mij niet genoeg.
Natuurlijk draag ik altijd een chute als ik ga zweefvliegenNiet dat ik denk dat dat ding onder de 1500 ft uberhaupt zin heeft maar het zit wel beter.
Terlet hehquote:Op maandag 29 januari 2007 21:20 schreef MutZ het volgende:
[..]
Zelfs dan heb ik een chute om... Ik vlieg echt werkelijk altijd met chute
verkapte kijk-eens-hoe-goed-ik-ben-want-ik-vlieg-al-ls4-postquote:Op maandag 29 januari 2007 18:27 schreef mcDavid het volgende:
LS4 zit voor geen meter als je geen chute om hebt!
Het probleem is dat je als je op 300 meter de "procedure" (hoeveel zweefvliegers kennen die uberhaupt?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ja eigenlijk is dat reeeler ja. Maar zo'n chute kan in theorie 1000ft wel openen heur. Minder zelfs geloof ik
Verkapte "kijk-mij-na-4-jaar-nog-steeds-geen-GPL-hebben-waardoor-ik-nog-steeds-aan-die-junior-en-LS4-vast-zit"quote:Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
verkapte kijk-eens-hoe-goed-ik-ben-want-ik-vlieg-al-ls4-post
http://www.watbenjedan.nl/quote:Op maandag 29 januari 2007 21:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Verkapte "kijk-mij-na-4-jaar-nog-steeds-geen-GPL-hebben-waardoor-ik-nog-steeds-aan-die-junior-en-LS4-vast-zit"![]()
Wanneer moet je weer vliegen? Vlieg je ook wel eens vanaf RTM?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:46 schreef Mojave het volgende:
kut topic
Nou en wat heb jij geleerd vandaag op school?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:48 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja, waar zijn de spannende verhalen van de mannen die stofzuigers vliegen?
morgen mag ik weer, elke dag Spanje.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wanneer moet je weer vliegen? Vlieg je ook wel eens vanaf RTM?
(kan ik eind feb. niet ff jumpseaten naar Kranenbitten?)
Dude!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ben AMS based dus RTM zit er voor mij niet in.. Kranenbitten? is da Oostenrijk ofzo?
Zeg dan gewoon Innsbruck! ja kicken lijkt me dat maar is een C veld en dat mag ik ook niet. Moet je ook op worden uitgechecked worden in de sim.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dude!Innsbruck man, een van de mooiste approaches in Europa (in het dal, tussen de bergen
)
Vlieg je standaard elke dag naar Spanje?
Ik denk best wel veel....ik zou alleen echt niet weten watquote:Op maandag 29 januari 2007 23:55 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nou en wat heb jij geleerd vandaag op school?![]()
In veel landen (onder meer Frankrijk) is een chute verplicht. (Een verzekeringseis afaik) Ik vlieg altijd met chute. De kans op een mid-air is veruit het grootste risico, zeker in de bergen. Overigens heb ik in een vrille iets van 150 meter nodig om te springen. Ik train ieder jaar een paar keer en ben er inmiddels redelijk snel in geloof ikquote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef cheukert het volgende:
Overland wordt wel vaak een chute meegenomen. Maar het is behalve bij aerobatics geheel persoonlijk. Sommige mensen hebben gewoon altijd een chute om. Bij normale vluchtjes in clubkisten bij ons meestal niet..
Dit is dan een onverkapte "ik heb alles al dus hoef nergens mee te patsen tvp", ware het niet dat ik nog steeds geen eigen kist hebquote:Op maandag 29 januari 2007 22:43 schreef mcDavid het volgende:
dan maak ik hier een verkapte "kijk mij 10 februari mijn theorie gaan halen, zodat ik komend jaar mijn GPL kan gaan halen"
Egypte, dat is wel een uurtje of 4,5-5 vliegen ofzo? Vlieg je eigenlijk vaak op Barajas?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon Innsbruck! ja kicken lijkt me dat maar is een C veld en dat mag ik ook niet. Moet je ook op worden uitgechecked worden in de sim.
Nee dat Spanje is toeval maar ik vind het een prima route ;-)
Volgende week Marsa Alam, das ver.
Ja 5 uur is dat :-)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Egypte, dat is wel een uurtje of 4,5-5 vliegen ofzo? Vlieg je eigenlijk vaak op Barajas?
Ben ik eind vorig jaar ook met HV heen geweest. Misschien ergens in het voorjaar weer, moet nog ff kijken... Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:22 schreef Mojave het volgende:
[..]
Barajasvolgende week weer, laatst landing clearance op 75ft
![]()
Overstappen op Heatthrow ook zoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef Public_NME het volgende:
Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)
Ja maar daar kan je redelijk snel met de metro naar de andere terminal, bij Barajas moet je echt superver lopen naar de metro... En naar de andere terminals moet je met de bus ofzo.quote:
jep, vingers al op de toga knoppies.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ben ik eind vorig jaar ook met HV heen geweest. Misschien ergens in het voorjaar weer, moet nog ff kijken... Echt een drama vliegveld, terminals liggen echt superver van elkaar af. (T4 schijnt wel mooi te zijn)
Clearance op 75ft hehe, je zit dan al klaar voor de go-around neem ik aan?
pwndquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:47 schreef Mojave het volgende:
verder idd een gaar veld, met Iberia's en Spanairs die voor mogen![]()
Sowieso 2 brakke maatschappijen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:47 schreef Mojave het volgende:
[..]
Iberia's en Spanairs die voor mogen![]()
Ach het heeft allebei z'n voor- en nadelen... vind dit echt prima zo, lekker vlot ervaring opbouwen en de maatschappij past erg goed bij me.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Sowieso 2 brakke maatschappijen...
Mojave, zou je sowieso niet wat langer van huis willen? (intercontinentaal vliegen ofzo?) Of zit dat nog in de carriére planning?
Dan vlieg ik niet zelfquote:Op maandag 29 januari 2007 21:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ook als je met een lijnvlucht gaat?!
Tis meer dat ik te licht benquote:
O dat had ik vroeger ookquote:
Ik vlieg meestal in Cquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Mojave het volgende:
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen.
Zodat het overig vliegverkeer de filter mooi een stand omhoog kan gooien omdat ze anders allemaal van die irritante, geen koers houdende stipjes op de radar hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Mojave het volgende:
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen.
heb je het net opgezocht?quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:33 schreef mcDavid het volgende:
Overigens zit ik altijd in de VFR-zone om vliegveld lelystad (onder de TMA schiphol), óf in klasse E.
Dus ja ik weet wel waar ik in vlieg.
Ach, zout toch op. Er zijn twee redenen voor ons om aan de transponder te gaan:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Mojave het volgende:
regel nou eens een transponder op die zweefhokken... jullie weten al niet eens in welk airspace klasse jullie vliegen / mogen vliegen dus dat is het minste wat jullie kunnen doen.
Wij willen details, sensatie!!!quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:59 schreef Mojave het volgende:
lol, ik lees gister net over verschillende near misses van onze 737's met gliders op > FL60, dat jullie misschien zo braaf zijn...
Er zijn overal rotte appels.quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:59 schreef Mojave het volgende:
lol, ik lees gister net over verschillende near misses van onze 737's met gliders op > FL60, dat jullie misschien zo braaf zijn...
Prachtig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:31 schreef Mojave het volgende:
exact, TCAS is een perfect systeem.
Inbouwen die xponders dus
Niet als je het uit zet... Vraag maar aan die spiksplinternieuwe GOL 738-SFP.... (oh nee, dat kan niet, die raakte in een flat spin vanaf FL36quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:31 schreef Mojave het volgende:
exact, TCAS is een perfect systeem.
Inbouwen die xponders dus
Jij hebt er toch geen last vanquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:37 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Prachtig.
Niet voor vliegtuigen die in een kluitje rondjes gaan vliegen met een straal van 50 meter of minder.
Amen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Ik vind dat dus echt zulke poep!
Als ik even afstap van het kinderachtige zweefvlieggebash...
Jets vliegen commercieel. Ik vind dat commercieel verkeer NIMMER hoeft te wijken voor recreatief verkeer! Dan blijven ze maar weg uit hetzelfde luchtruim.
Als ik die vergelijking doortrek moet je dus ook in iedere binnenstad gewoon vrachtverkeer toelaten en winkelende voetgangers moeten maar oprotten. Toevallig maandag met m'n vader meegevaren op een containerschip van 340 meter en als die goed doorvaren zinken er overal zeiljachtjes en binnenvaartschepen af..quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Ik vind dat dus echt zulke poep!
Als ik even afstap van het kinderachtige zweefvlieggebash...
Jets vliegen commercieel. Ik vind dat commercieel verkeer NIMMER hoeft te wijken voor recreatief verkeer! Dan blijven ze maar weg uit hetzelfde luchtruim.
Dat betwijfel ik. Ik heb geen weet van een ongeval tussen zwevers en commerciele of militaire kisten de laatste jaren in Europa waarbij een mode-S transponder iets had uitgemaakt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef cheukert het volgende:
[..]
Jij hebt er toch geen last vannouja op de poen na dan. Nu verdiep ik me niet echt in de transponder kwestie, maar ja het wordt er wel veiliger op.
Dat recht hebben ze als ze zich aan de regels houden. Dat zou mooi zijn, als vrachtwagens gewoon door een stoplicht heen rijden. Ze zijn immers zwaarder, belangrijker en merken derhalve weinig van het ongeluk.quote:Natuurlijk hebben wij als zweefvliegers voorrang, maar commerciele kisten hebben ook recht om door ongecontroleerd airspace te vliegen of het slim is, is een tweede. Heel leuk dat hen hun fout is als je door zo'n unit wordt geschept, maarja, er staat dan wel enkele dagen later een overlijdensbericht van jou in de krant. En ja dat wil je niet.
Klopt. Het huidige systeems gaat uit van een ka-6je bij 100 km/h, niet bij een paar venti (met 1/3e van het frontale oppervlak) bij 220. Het wordt echter lullig als je er als zweefkist gewoon wordt uitgefilterdquote:Het principe van uitkijken moet natuurlijk wel, maar werkt niet altijd in de praktijk. Met zulke snelheden gecombineerd met witte kisten ben je vaak niet zichtbaar. Kisten met TCAS zien je en kunnen je ontwijken mocht dat nodig zijn. Zolang het ongecontroleerd is, is het gewoon niet slim om met een grote kist daar te komen, nu er nogweinig zweefkisten zijn met mode S.
Wat is er kinderachtig of flauw aan zweefvliegen? Dat we niet meedoen wie de grootste lul heeft? Dat we wel kunnen vliegen zonder de stoerdoenerij met een keurig apepakkie aan? Ik snap dat gezeur nooit zo, hoor jij kapiteins op de grote vaart ooit zeuren over pleziervaart die maar op moet tyfen, of vrachtwagenchauffeurs over motorrijders, of zouden dat gewoon iets minder grote ego's en iets capabelere vakmensen zijn?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:05 schreef Mojave het volgende:
[..]
Amen.
Zoek maar een andere hobby dan ons in de weg zitten.
Jarno, ik wist niet dat er zulke wijze praat uit uw mond kon komen!quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wat is er kinderachtig of flauw aan zweefvliegen? Dat we niet meedoen wie de grootste lul heeft? Dat we wel kunnen vliegen zonder de stoerdoenerij met een keurig apepakkie aan? Ik snap dat gezeur nooit zo, hoor jij kapiteins op de grote vaart ooit zeuren over pleziervaart die maar op moet tyfen, of vrachtwagenchauffeurs over motorrijders, of zouden dat gewoon iets minder grote ego's en iets capabelere vakmensen zijn?
Belangrijkste reden om niet commercieel te gaan vliegen is dat sfeertje overigens, een ongefundeerd superoriteitsgevoel van hier tot gunder, maar als het erop aankomt blijken ze er weinig van te bakken. Nee, dan liever de militaire jocks, die hebben een grote bek, maar kunnen tenminste ook wat![]()
Het zou "slechts" een verdubbeling of verdrievoudiging van het lidmaatschap betekenen. Dus ja, waar hebben we het over he.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef cheukert het volgende:
[..]
Jij hebt er toch geen last vannouja op de poen na dan.
Ach, na een paar jaar bestuur en communicatie met de rld en ivw/dl als techneut leer je wat bij...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jarno, ik wist niet dat er zulke wijze praat uit uw mond kon komen!
Dat bedoel ik. We hebben het er bij ons ook wel uitgebreid over gehad. Het lidmaatschap zou ongeveer verdubbellen op onderhoud enzo, en bijna verdrievoudigen als de aankoop meegerekend werd over 10 jaar uitgespreid ofzo.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, na een paar jaar bestuur en communicatie met de rld en ivw/dl als techneut leer je wat bij...
Die transponders is overigens niet alleen bare cost, met name het onderhoud kost kapitalen. Calibreren enzovoorts zit op enige honderden euro's per jaar en da's meer dan de rest van een zweefkist per jaar kost...
Juist die vallen dan wel weer mee, omdat zij vaak een motortje hebben. Reken op 5000 euro/jaar aan onderhoud plus 3% verzekering. Die 500/800 euro/jaar voor een xponder maakt dan niet meer zo heel veel uit. Wel lullig is het idd voor de mensen met een "betaalbare" kist die nu eigenlijk alleen verzekeringskosten hebben...quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. We hebben het er bij ons ook wel uitgebreid over gehad. Het lidmaatschap zou ongeveer verdubbellen op onderhoud enzo, en bijna verdrievoudigen als de aankoop meegerekend werd over 10 jaar uitgespreid ofzo.
Om maar niet te spreken over de gigantische kosten voor privévliegers.
Bij ons heeft niemand een motortje (meer)quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Juist die vallen dan wel weer mee, omdat zij vaak een motortje hebben. Reken op 5000 euro/jaar aan onderhoud plus 3% verzekering. Die 500/800 euro/jaar voor een xponder maakt dan niet meer zo heel veel uit. Wel lullig is het idd voor de mensen met een "betaalbare" kist die nu eigenlijk alleen verzekeringskosten hebben...
Tuurlijk snap jij ook wel dat ik dat niet bedoel, je bent volgens mij geen domme jongen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:28 schreef Autoreply het volgende:
Als ik die vergelijking doortrek moet je dus ook in iedere binnenstad gewoon vrachtverkeer toelaten en winkelende voetgangers moeten maar oprotten. Toevallig maandag met m'n vader meegevaren op een containerschip van 340 meter en als die goed doorvaren zinken er overal zeiljachtjes en binnenvaartschepen af..
Basis hiervoor is natuurlijk het feit dat een land zonder ruimte om te recreeren geen land maar een werkkolonie is. Als je dat vind moet je maar een topic in POL openen![]()
Dat betwijfel ik. Ik heb geen weet van een ongeval tussen zwevers en commerciele of militaire kisten de laatste jaren in Europa waarbij een mode-S transponder iets had uitgemaakt.
Daar komt bij dat zo'n kutding tijd kost die je niet naar buiten kan kijken. Tijdens een normale vlucht kijk ik denk ik 90-95% van de tijd naar buiten. De laatste keer dat ik bijna op een andere kist zat zat ik met iets van 15 kisten in een bel, binnen een blok van ongeveer 150 meter. Eentje had geen Flarm. Helaas keek ik een seconde of 3 (inclusief scherpstellen) op m'n navigatieapparatuur en zat toen bijna in z'n staart. Met een transponder zul je alleen maar vaker naar binnen moeten kijken.
Een jaar geleden is er in de buurt van Minden een splinternieuwe zwever mét transponder uit de lucht gevlogen door een 800XP die te hard en in het verkeerde luchtruim vloog. Tel uit je veiligheid![]()
[..]
Dat recht hebben ze als ze zich aan de regels houden. Dat zou mooi zijn, als vrachtwagens gewoon door een stoplicht heen rijden. Ze zijn immers zwaarder, belangrijker en merken derhalve weinig van het ongeluk.
[..]
Klopt. Het huidige systeems gaat uit van een ka-6je bij 100 km/h, niet bij een paar venti (met 1/3e van het frontale oppervlak) bij 220. Het wordt echter lullig als je er als zweefkist gewoon wordt uitgefilterd![]()
Blijkbaar heb jij dus helemaal geen idee hoe het in de "grote" luchtvaart gaat. En al helemaal niet hoe het in de militaire luchtvaart gaatquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:
Belangrijkste reden om niet commercieel te gaan vliegen is dat sfeertje overigens, een ongefundeerd superoriteitsgevoel van hier tot gunder, maar als het erop aankomt blijken ze er weinig van te bakken. Nee, dan liever de militaire jocks, die hebben een grote bek, maar kunnen tenminste ook wat![]()
Dan gooi je dus de hele filosofie om. Nu is het zo dat je in klasse E/G (Ik heb nog nooit in F gevlogen bedenk ik me net) gewoon vfr vliegt. Als je jet daar te snel voor vliegt moet je daar dus gewoon niet vliegen en dat gebeurde dan ook amper, jets klommen via ctr/tma direct naar de hogere fl's. Pas door de opkomst van veel (verliesgevende!) locale velden zoals Niederrhein is daar verandering in gekomen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:32 schreef nsfw het volgende:
[..]
Tuurlijk snap jij ook wel dat ik dat niet bedoel, je bent volgens mij geen domme jongen.
Maar ik vind absoluut dat zweefvliegers en VFR vliegers zich VER van "Groot" verkeer moeten houden. Simpelweg omdat er vliegtuigen met meer dan 400 man aan boord vliegen, die met 700km/u door het luchtruim scheuren. Zoals je zelf al aangeeft, Als je 3 seconden naar binnen kijkt, kan de situatie als je naar buiten kijkt, in ééns compleet anders zijn.
En dat jullie dan nog voorrang hebben is natuurlijk helemaal be-lach-e-lijk! . Ik ben een keer een discussie aan gegaan met zo'n oude zweefvlieg baas. Je weet wel, zo'n General Aviation vlieger in hart en nieren die denkt dat ie alles weet maar nog nooit een ME kist gevlogen heeft, laat staan een jet, en die zei tegen mij "nou, die grote jongens hebben ook ogen hoor! Ik wijk niet voor ze uit, ik heb daar voorrang!"
Ik heb hem toen een voorbeeld gegeven. Ik vloog over zuid-frankrijk, we waren bezig met de descent en zaten op ongeveer 8000 voet met zo'n 230 knopen IAS. Het was mooi VFR weer dus dan ben ik altijd alert op zweefvliegers/VFR gespuis. Ook al was ik alert, in ééns zie ik een stipje op 12 uur, zelfde hoogte ongeveer en nog niet eens één seconde later vlogen we er onder door.
Mijn conclusie hier uit. De regel dat zweefvliegers voorrang hebben is gewoon compleet achterhaald, structureel fout en uit de tijd! We hadden gewoon geluk dat we onder die zweefkist/VFR kist door schoten (ik weet nog steeds niet wat het was) Maar 1 ding is zeker. Ik zou NOOIT de tijd gehad hebben om m'n Autopilot uit te zetten en weg te duiken of te klimmen.
Daarom ben ik ook absoluut VOOR de transponders in zweefkisten, al is het maar Mode+C
Simpelweg omdat die transponders onderling met elkaar comminuceren en ik in dit geval waarschijnlijjk het commando "DESCENT, DESCENT" gekregen had om die kist te ontwijken.
Daar zit wat in.quote:Tuurlijk snap ik ook wel dat jullie zweefvliegers lekker belletjes willen jagen, en niet een limiet willen hebben van 1500 voet omdat alles er boven classe A wordt. Ik vind toch het belang van de vliegveiligheid een stuk groter!
Je zegt: Ik heb geen weet van een ongeval tussen zwevers en commerciele of militaire kisten de laatste jaren in Europa waarbij een mode-S transponder iets had uitgemaakt
Ik zit veel in de lucht, ik denk meer dan jij. Ik heb het bovenstaande mee gemaakt, en ik hoor regelmatig verhaleven van collega's die soortgelijke dingen mee maken.
Kortom
Ik heb geen zin om de put te dempen als het kalf verdronken is.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:
Belangrijkste reden om niet commercieel te gaan vliegen is dat sfeertje overigens, een ongefundeerd superoriteitsgevoel van hier tot gunder, maar als het erop aankomt blijken ze er weinig van te bakken. Nee, dan liever de militaire jocks, die hebben een grote bek, maar kunnen tenminste ook wat![]()
Je geeft in ieder geval keurig aan wat ik bedoelquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:42 schreef nsfw het volgende:
Blijkbaar heb jij dus helemaal geen idee hoe het in de "grote" luchtvaart gaat. En al helemaal niet hoe het in de militaire luchtvaart gaat![]()
maar geloof me, dat is in de verste verte niet te vergelijken met zweefvliegen, of GA vliegen m'n jong. En ook militeir en commercieel onderling is ook compleet anders. Logisch, 't is ook een comleet andere operatie!
Dat aanbod staatquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:18 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dan gooi je dus de hele filosofie om. Nu is het zo dat je in klasse E/G (Ik heb nog nooit in F gevlogen bedenk ik me net) gewoon vfr vliegt. Als je jet daar te snel voor vliegt moet je daar dus gewoon niet vliegen en dat gebeurde dan ook amper, jets klommen via ctr/tma direct naar de hogere fl's. Pas door de opkomst van veel (verliesgevende!) locale velden zoals Niederrhein is daar verandering in gekomen...
In luchtruim wat commercieel in gebruik is moeten we toch al transponders gebruikers en dat gebruik neemt ook fors toe. Luchtruim wat dat nooit was en puur uit territoriumdrift of gemakzucht wordt geclaimd moet de grote luchtvaart imho gewoon afblijven zolang ze dat niet hard nodig hebben, óf uitkijken naar buiten. Ik ben dus niet persé tegen transpondergebruik,maar betwijfel de toegevoegde veiligheid. De Duitse situatie lijkt me dus ideaal.
[..]
Daar zit wat in.
[..]
[..]
Je geeft in ieder geval keurig aan wat ik bedoel![]()
Over geen ervaring hebben, ach. Ik ken een redelijk aantal mensen die commercieel vliegen, zowel turboprops als jets. Ik vlieg nog wel 's een keertje mee en sleutel ook nog wel 's aan zoiets. Ook ga ik er vaak mee stappen enzovoorts. En owja, ik studeer ook nog iets geloof ik. Je bewering is dus ongefundeerde onzin.![]()
En nog een algemene opmerking. In verkeer is onbegrip fvaak de belangrijkste factor bij ergernissen. Op de motor wordt ik regelmatig gebumperkleefd door auto's (als er een auto voor me rijdt that is ;-) ), met de auto heb ik af en toe bijna een fietser er onder omdat hij zonder z'n hand uit te steken of zelfs maar om te kijken oversteekt. Beiden hebben zich waarschijnlijk nog nooit in mijn positie (voertuig) bevonden en kunnen zich daar ook absoluut niet in inleven. Met luchtvaart gebeurt precies hetzelfde. Een paar jaar geleden ben ik een keer op final bijna door een 172 uit de lucht gevlogen door een piloot die vond dat ik maar eventjes moest wachten. Dat dat voor mij volstrekt onmogelijk is en een zekere crash betekent wilde de stijfkop niet geloven.
Oftewel, vlieg 's mee. Bel maar als je in de buurt van Midden-Zeeland bent, ik neem je wel een keertje mee
Er staat een kleine note bij de speed limit in klasse Gquote:Op woensdag 31 januari 2007 06:44 schreef Autoreply het volgende:
Defensie maakt het nog bonter door bij tweemaal de max snelheid (450 kts) géén TACAS aan te doen
Die kist bij Seppe vloog overigens nóg harder, volgens de verslagen rond de 520 kts, ff herpositioneren in de formatie...quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:42 schreef nsfw het volgende:
[..]
Er staat een kleine note bij de speed limit in klasse G
Speed limitation 250kts below FL100 is not applicable for mil jet-fighters when the flight visibility is equal or greater than 8km.
Met andere woorden, er is bijna geen max. snelheid voor die jongens, wat overigens (terecht) ook ter discussie gesteld is na dat ongeval met die F16 en Piper bij seppe en die F16 en Microlight in de buurt van leeuwarden
Overigens is 8KM HEEEUL weinig met 450kts
Nou, ik ga vliegen! Later
Mooi. Tel-nr staat op m'n website, we vliegen weer vanaf half maartquote:
Fuck man, maar er zijn nog meer scholen he!quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:15 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
Ik was niet uitverkoren![]()
kans op mn leven
Nou daar heb ik mijn twijfels overquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
En cheuk? Ging ie lekker?
Dan maar buschauffeur op hoogte worden?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:50 schreef Ice_Ice het volgende:
mag ik ook in de OP
zal me ff voorstellen dan:
Ik ben Vincent, heb afgelopen half jaar de keuringen van de Koninklijke Luchtmacht gedaan en afgevallen na de laatste, de F, vlucht van het GVSS. ik mag me binnekort melden bij de KLS om daar de 1e keuring te doen, iniedergeval al te horen gekregen dat mijn GVSS van de KLu wel goed genoeg is voor de KLS![]()
Ow sorry hoor, kwist niet dat je hier alleen bij mag als je vliegt..quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:30 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja, en je vliegt wat om precies te zijn? 1 keer 2/3 uur frasca?
Ik dacht dat het wel goed ging met de loadfactors van HV?quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Fuck man, maar er zijn nog meer scholen he!
Vanmiddag no bleed take off gedaan met een (bijna) lege -700 TERING dat gaat hard!!![]()
Lees het topic ff door, je zult versteld staan!quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef Ice_Ice het volgende:
[..]
Ow sorry hoor, kwist niet dat je hier alleen bij mag als je vliegt..
....toch waar wat ze bij de KLu zeiden over burgerluchtvaart misschien....
Let niet op die gasten. grote bek maar hebben zelf ook nog 0 uur.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef Ice_Ice het volgende:
[..]
Ow sorry hoor, kwist niet dat je hier alleen bij mag als je vliegt..
....toch waar wat ze bij de KLu zeiden over burgerluchtvaart misschien....
neemt een retourvlucht Airwork.nl terug.
Gaat het ook wel maar Valencia in de winter is meer een tactische zet geloof ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel goed ging met de loadfactors van HV?
Ja, met alle Nederlandse tokkies die overwinteren in Españaquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:15 schreef Mojave het volgende:
[..]
Morgen naar Alicante (net iets zuidelijker dan Valencia) en die zit zo goed als vol :-)
En waarom niet?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, met alle Nederlandse tokkies die overwinteren in EspañaIk zou ook wel een carriere move willen maken naar de KLS, maar ik denk niet dat het erin zit....
Vertel wat zeiden ze? Dat je er een overload aan stessjes hebt? En niet alleen maar mannen zoals in het leger...quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef Ice_Ice het volgende:
[..]
Ow sorry hoor, kwist niet dat je hier alleen bij mag als je vliegt..
....toch waar wat ze bij de KLu zeiden over burgerluchtvaart misschien....
neemt een retourvlucht Airwork.nl terug.
Naja, ik ben nu bezig om toegang te krijgen tot mijn Master jaar... Ben inmiddels al bijna 23, dat duurt nog wel 1,5 voordat ik mijn Msc heb. En 111.000e is ook een boel geld om als schuld op te bouwen... En ik ben ook te lang denk ik (2.00), heb vrij lange benen.quote:
Tjaa tis een keuze die je maakt, je lengte en leeftijd zullen het probleem iig niet zijn!quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:53 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Naja, ik ben nu bezig om toegang te krijgen tot mijn Master jaar... Ben inmiddels al bijna 23, dat duurt nog wel 1,5 voordat ik mijn Msc heb. En 111.000e is ook een boel geld om als schuld op te bouwen... En ik ben ook te lang denk ik (2.00), heb vrij lange benen.
En verder ben ik volgens de KLS website niet wiskunde sufficiënt; volgens de top business school in NL wel
Dus helaas, zal altijd wel bij een hobby blijven! (ooit nog hopen een PPL te halen als ik genoeg knaken heb)
Het zal weer waarschijnlijk anders zijn als je je Master hebt hehquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:53 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Naja, ik ben nu bezig om toegang te krijgen tot mijn Master jaar... Ben inmiddels al bijna 23, dat duurt nog wel 1,5 voordat ik mijn Msc heb. En 111.000e is ook een boel geld om als schuld op te bouwen... En ik ben ook te lang denk ik (2.00), heb vrij lange benen.
En verder ben ik volgens de KLS website niet wiskunde sufficiënt; volgens de top business school in NL wel
Dus helaas, zal altijd wel bij een hobby blijven! (ooit nog hopen een PPL te halen als ik genoeg knaken heb)
Ok, ik dacht dat ze daar best wel streng mee zijn? Hoe gaat die selectie procedure dan precies in zijn werk? Geeft het extra gewicht als ik een afgeronde WO opleiding heb?quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:08 schreef Mojave het volgende:
[..]
Tjaa tis een keuze die je maakt, je lengte en leeftijd zullen het probleem iig niet zijn!
quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:07 schreef Ice_Ice het volgende:
neemt een retourvlucht Airwork.nl terug.
Ik zat net ff te googlen, ¤7500, valt idd nog best mee! Wat is precies het verschil met een PPL? (ben best wel leek op dit gebied)quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:06 schreef Autoreply het volgende:
En what about een RPL-MLA? Da's goed te betalen, ik denk de goedkoopste manier om een volwaardig brevet te halen.
Meer heb je toch ook niet nodig?quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat ze daar best wel streng mee zijn? Hoe gaat die selectie procedure dan precies in zijn werk? Geeft het extra gewicht als ik een afgeronde WO opleiding heb?
Als ik het zou gaan doen is het puur voor de passie, want dat is het. Niet voor de paycheck, want dan kan ik beter het bedrijfsleven in gaan. (als is een 'linkerstoel' boven de 50 ook zeer lucratief!)
Ja maar hier ben ik een klootzak en daar....ook eigenlijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:15 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dezelfde mensen hier zitten ook daar en andersom
![]()
Kort gezegd, niet internationaal. Wél naar Duitsland en België/Frankrijk als ik het goed heb. Welbeschouwd maakt het dus geen zak uit voor een MLA. En niet IFR enzo, maar who cares.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat net ff te googlen, ¤7500, valt idd nog best mee! Wat is precies het verschil met een PPL? (ben best wel leek op dit gebied)
wat YLB zegt, ziet er gewoon goed uit.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat net ff te googlen, ¤7500, valt idd nog best mee! Wat is precies het verschil met een PPL? (ben best wel leek op dit gebied)
Ja klopt! Mijn passie is luchtvaart (airliners) en reizen... ideale combi. Maarja eerst maar eens mijn opleiding afmaken. Dan kijken we verder... (dus eventueel de selectie pas over 1,5jaar, tenzij ik mijn Msc niet haal... waar ik niet vanuit ga)quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef cheukert het volgende:
[..]
Meer heb je toch ook niet nodig?
Ja, maar jij praat Twentsquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Alles wat ik zeg is oke!
Vraag maar aan YLBquote:
Goh, is het je opgevallen ja?! Dan ben je de eerste hier, voor de tijd was het nog nooit iemand opgevallenquote:
Foto's!!!!11!1quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
Anywayz, chickies diggen dat hoor![]()
Mja elk land heeft z'n eigen leuke accentenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:48 schreef Public_NME het volgende:
ff over taal, Mojave, heb je nooit problemen de ATC te verstaan? Ik luister best vaak naar ATC's en ik vind het lastig te verstaan.
Ik praat goed Engels (studeer al 5jr in het Engels en heb 1jr in Engeland gewoond), maar ik vind het vrij lastig te verstaan zo nu en dan...
Tis idd wel handig om de native language van de ATC-controller te kennen. Ik vlieg vaak in Frankrijk en daar geven ze regelmatig antwoord in het Frans, ook als je in het Engels een request doet. Altijd leuk om dan in perfect Frans om een Engelstalig antwoord te vragenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:48 schreef Public_NME het volgende:
ff over taal, Mojave, heb je nooit problemen de ATC te verstaan? Ik luister best vaak naar ATC's en ik vind het lastig te verstaan.
Ik praat goed Engels (studeer al 5jr in het Engels en heb 1jr in Engeland gewoond), maar ik vind het vrij lastig te verstaan zo nu en dan...
Haha lol! Maar sowieso, in het Engels is het gewoon vrij lastig. De native Americans can ik wel redelijk verstaan, ook al gaat het vrij rap. Met andere land ligt het wat lastiger!quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tis idd wel handig om de native language van de ATC-controller te kennen. Ik vlieg vaak in Frankrijk en daar geven ze regelmatig antwoord in het Frans, ook als je in het Engels een request doet. Altijd leuk om dan in perfect Frans om een Engelstalig antwoord te vragen![]()
wow das wel extreem!quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha lol! Maar sowieso, in het Engels is het gewoon vrij lastig. De native Americans can ik wel redelijk verstaan, ook al gaat het vrij rap. Met andere land ligt het wat lastiger!
Vond trouwens een vet filmpje op youtube; http://www.youtube.com/watch?v=CAGlwFHRt-c (van airliners gejat)
Mojave, maak jij dit ook wel eens mee? Lijkt me echt een vet gezicht...
Ja London lijkt me ook extreem!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:01 schreef The_stranger het volgende:
Een holding (in ons geval) boven Lambourne, als je naar LHR gaat is ook wel een mooi gezicht als het druk en mooi weer is. 1000ft boven en onder een 747 met je slagroomklopper
Nope, 3 dagen vrij, dan twee dagen sim, waarvan 1 examen, dan weer 3 dagen vrij, dan weer op de lijn....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:12 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja London lijkt me ook extreem!
Nog vliegen vandaag / morgen?
goeiequote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:14 schreef YellowLedbetter het volgende:
Vanavond BIER!!!!
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef nsfw het volgende:
Wat een heerlijk vliegweer trouwens vandaag!!
Ja, idd, waanzinnig mooi. Nog een klein rondje dimona gedaan, Zeeland zag er weer schitterend uit vanuit de lucht. Uiteraard ook nog anderszins laaggevlogenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Inderdaad!
Wat een uitzicht, vanuit het ziekenhuis! Ik baal dat vandaag geen vliegdag was!
Idd echt geweldig.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef nsfw het volgende:
Wat een heerlijk vliegweer trouwens vandaag!!
Gefeliquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:54 schreef cheukert het volgende:
Stimmt jaaa, door naar de medical voor de KLM Luftfarhtschule stimmt jaaaa
Krijg ik binnekort een uitnodiging voor, ik heb al die formulieren al ingevult enzo. ook heb ik gelukkig wel al gehoord dat ik geen GVSS hoef te vliegenquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:14 schreef Mojave het volgende:
[..]
Let niet op die gasten. grote bek maar hebben zelf ook nog 0 uur.
Wanneer heb je selectie bij de KLS?
Spannend!quote:Op maandag 5 februari 2007 18:55 schreef Ice_Ice het volgende:
[..]
Krijg ik binnekort een uitnodiging voor, ik heb al die formulieren al ingevult enzo. ook heb ik gelukkig wel al gehoord dat ik geen GVSS hoef te vliegen
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
Jonge, GVSS is vet gaaf
En Mojave, ik heb geen 0 uur he!! Ik heb zelfs al bijna 3 uur frasca ofzoDat is echt vet leet, plus natuurlijk al mijn bij elkaar gegleden uurtjes!!
Ik lijk wel op jou manquote:Op maandag 5 februari 2007 20:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
Jonge, GVSS is vet gaaf
En Mojave, ik heb geen 0 uur he!! Ik heb zelfs al bijna 3 uur frasca ofzoDat is echt vet leet, plus natuurlijk al mijn bij elkaar gegleden uurtjes!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |