Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef Mojave het volgende:
TT is fout man!
Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6
Das waar maar wel zo overzichtelijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!
Dan wen je maarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef Mojave het volgende:
[..]
Das waar maar wel zo overzichtelijk![]()
quote:Maar Schiphol ligt plat door compu failure![]()
en dat andere beest dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor
Doe es dan!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef cheukert het volgende:
Ja, er is iemand die dat kan
Da's geen beertjequote:
quote:
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusjequote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef Public_NME het volgende:
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen![]()
Alsnog thanx!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef cheukert het volgende:
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt
http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/
welkomquote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:14 schreef Autoreply het volgende:
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien![]()
Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester) en wellicht binnenkort instructeur
![]()
Edit:
Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek![]()
Hij kon tenminste wel in LUX blijven pitten, dus geen stress! 20 minuten is wel heel weinig... Heb je het voor elkaar gekregen?!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
gaaf hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Bekend filmpjequote:http://download.yousendit.com/F1E6A41148B3527B
Glider v jet (mooie flyby)
Duurt nog best lang voordat ze dat doorhebbenquote:
"quote:http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B
Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?)
Daar zitten vast geen pax inquote:
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaarquote:
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbusquote:Daar zitten vast geen pax in
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:35 schreef cheukert het volgende:
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus?
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)
Nou, je kan ze met laag startgewicht (geen pax/cargo idd) aardig laten stijgen, mits je genoeg snelheid maakt. Daarentegen heeft een A319 niet heel erg veel vermogen. De 757 heeft zo ongeveer de meeste fenomenale 'climb'ratio, echt geniaal wat dat ding kan! (op SXM een volle AA 752 zien gaan, wat een steile klim!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo
Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan
Hee, regel jij eens even heel snel dat mijn brief hier over 10 minuten op de deurmat ligt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Daarvoor postte is ook het 2e filmpje van die 752quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat wetenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar)
[..]
[..]
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus![]()
Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine!![]()
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehequote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....quote:Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen.
Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is.
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegtquote:Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/hquote:@ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen
Als je take off gaat merk je al vlot of je loadsheet klopt of nietquote:Op zondag 21 januari 2007 01:20 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe
[..]
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....
[..]
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt![]()
[..]
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h)
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.quote:Op zondag 21 januari 2007 01:25 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!!
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!quote:Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam
Ja idd zo'n joystickquote:Op zondag 21 januari 2007 11:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.
[..]
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien!Kwam je uit de richting van Spanje? Toen ik met HV uit Madrid kwam, gingen we ook over Parijs, echt een megauitzicht over de stad!!
Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk?
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)quote:Op zondag 21 januari 2007 12:54 schreef Autoreply het volgende:
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus![]()
Het is toch ook vrij prijzig om te huren? Mijn droom is (mits ik een goed betaalde baan te pakken krijgquote:Op zondag 21 januari 2007 13:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)
Maar een pijpert 28....![]()
Een 737 op FL410?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja idd zo'n joystickff Doom spelen op cruiselevel.
Kwam uit Barcelona idd![]()
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.quote:
ahaquote:Op zondag 21 januari 2007 15:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalenquote:Op maandag 22 januari 2007 10:43 schreef Mojave het volgende:
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket.
Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid.
Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij...
Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro !
Dat is idd zo, dan wordt het een stuk interessanterquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Dat meen je niet?
Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed...
Maar alsnog wel veel geldquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
Toen ik belde zeiden ze dat ik door wasquote:Op maandag 22 januari 2007 11:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he!
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...quote:Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?
Kan je eigenlijk ook doorstromen van KLC naar KLM? (of is dit apart?) Een kennis van me is purser bij KLC en daar kan je na een bepaalde tijd wel doorstromen volgens mij...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukkenquote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
@NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM..
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken
Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50...
Voor elk vliegtuig boven de 5,7 ton (dacht ik) moet je een typerating halen, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde, als de koeien groter worden, moet je aan het stuur of stokje trekken, het puntige gedeelte is de voorkant en het vieze gedeeltje de onderkant van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...![]()
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....
En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijnNu in ieder geval in de afgelopen 4 dagen meer meegemaakt als in die 4 jaar daarvoor. Om een of andere reden overkwam mij nooit iets. Nog nooit hoeven uitwijken, slechts 2 keer een go around moeten maken, zelden ernstig vertraagd, geen serieuze techische problemen, etc... Deze 4 dagen echter... Maar wel ff goed om dat in de training te krijgen, in plaats van net een week los
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:03 schreef Mojave het volgende:
[..]
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...![]()
Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp![]()
Wanneer mag je weer?
Haha ja klopt, blond isdie, opleiding bij Stella aviation academy te Teuge bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietGenoeg tijd om die stapel boeken door te ploegen.
Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn)
Ok, duidelijk! Ik neem aan dat er bij de KLM wel een stevige vraag is naar nieuwe piloten, aangezien ze veel uitbreiden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen"
't topic gaat eindelijk ergens over.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Waren er nog goeie tjiks op de grading?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Die voelt daar niets van hoorquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden....
maaar?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:14 schreef mcDavid het volgende:
Ohja, de luchtmacht!
Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar.
Hard werken bedoel je! Dat is wat we doen!quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
RPL zelfs, maar dat laten we niemand weten....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:17 schreef Alternate het volgende:
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig?
Luftwaffe?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef LoggedIn het volgende:
deze week 2e (en hopelijk 3e) selectiefase.. spannend
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevertquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Hehehequote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Cool, welke school?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)"
Is dat de grading?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
thnx
ben beniewd.. als ik door ben.. waaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
Wat houdt die selectie inquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
de wat?
gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
nou?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.
Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
jaquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wat houdt die selectie inbedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
quote:Op zondag 28 januari 2007 01:00 schreef Alternate het volgende:
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 09:41 schreef ChopperMick het volgende:
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)![]()
Geinig dat dit topic nog loopt btw
Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)quote:Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef cheukert het volgende:
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen?quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef mcDavid het volgende:
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
Ja.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
Ik snap deze vraag niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)quote:
Ahh thanksquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangenquote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen![]()
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
![]()
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef Public_NME het volgende:
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warmingquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)quote:Op zondag 28 januari 2007 23:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien(schijnt zelf 115k te zijn)
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:04 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
WTF Ken ik jou?quote:Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien. mcDavid weet wel wat ik vlieg
Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Het gaat om de temperatuurverschíllen he!quote:Op zondag 28 januari 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
De beste motor is helemáál geen motor.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
ja, ik ken jou:quote:Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
WTF Ken ik jou?![]()
Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)quote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurtquote:Op zondag 28 januari 2007 23:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel kenquote:
Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen:quote:Op maandag 29 januari 2007 09:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
quote:Injuries: 1 Serious.
A bystander used a video camera to record the flight from the ground. A review of the video revealed that when the tow airplane and glider were on their takeoff roll, the glider's right wing deflected upwards (about 90 degrees) and completely separated at the wing-to-fuselage attachment point. The glider pilot simultaneously released the tow connection, as the glider descended back onto the runway and then veered to the right and out of camera view. The 2,500-hour commercial glider pilot had recently purchased the glider and he (and three others) helped him attach both wings four days prior to the accident. The pilot reported that while his associates held the wings, he used the manufacturer supplied Allen wrench and inserted it into the hexagonal hole on top of the wing, which house the wing-attachment mechanism that was mounted vertically to the inboard stub of the wing. The pilot reported that he made 15 complete revolutions of the wrench, which fully engaged the locking pins that run symmetrically along a jackscrew. The pilot visually confirmed that the top locking pin was flush with the plane of the top attachment ring. He also shook both wings to make sure they were secured. Prior to the first flight, the pilot performed a preflight inspection and he once again confirmed that the wing-to-fuselage attaching pins were fully engaged. He departed about five minutes later. Examination of the glider by a Federal Aviation Administration (FAA) inspector revealed that the wing-to-fuselage locking mechanism was not fully engaged. The inspector used the same Allen wrench that was used to install the wings and manually tested the locking mechanism. When the inspector inserted the wrench, the system moved freely and he was able to make 15 complete revolutions, which fully engaged the locking pins.
The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows:
The pilot/owner's failure to properly secure the right wing, which resulted in the in-flight separation of the right wing.
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!quote:Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)
correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!"quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!![]()
Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'![]()
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-airquote:Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:
Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook![]()
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanquote:Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |