abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45502894



vorige deel:
Wie vliegt er hier deel 5

iemand nog aanvullend materiaal voor de OP?

tot nu toe bekende vliegers:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
cheukert: Zweef
YellowLedBetter: KLS
Furious: GA
Snowbite: Nog bezig met opleiding
Domai: 11 december naar de KLS
ChopperMick: Chopperbob
McDavid: zweefvliegtuigen
The_stranger: Turboprop
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: zweefvliegtuigen (en L&R)

[ Bericht 18% gewijzigd door mcDavid op 20-01-2007 14:00:44 ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:29:36 #2
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45502956
TT is fout man!

Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6
FCT
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:32:01 #3
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45503026



FCT
pi_45503106
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef Mojave het volgende:
TT is fout man!

Ik stel voor: Wie vliegt er hier deel 6
Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:37:13 #5
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45503166
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het is al heul lang niet echt een vraag meer wie er hier vliegt!
Das waar maar wel zo overzichtelijk

Maar Schiphol ligt plat door compu failure
FCT
pi_45503233
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef Mojave het volgende:

[..]

Das waar maar wel zo overzichtelijk
Dan wen je maar
quote:
Maar Schiphol ligt plat door compu failure
en nu? wordt er nog een beetje gestart/geland?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:53:13 #7
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45506617
lollercopter
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45510174
Dit is m. En die slotjes en linkjes zijn nergens voor nodig. Een TR was beter geweest. Bij et andere topic staat WEL een TR. En die was eerder
pi_45510252
Maar deze heeft geen beertjes
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45510361
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef cheukert het volgende:
Maar deze heeft geen beertjes


Wel een guppy.
pi_45512537
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef cheukert het volgende:
Maar deze heeft geen beertjes
As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor
pi_45512551
Is er overigens iemand die (binnen 10 minuten) de zweefvlieg voorschriften voor het GPL tevoorschijn kan toveren?
pi_45512628
Ja, er is iemand die dat kan
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45512642
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef mcDavid het volgende:

[..]

As jij een beertje in de OP wilt krijg je een beertje hoor
en dat andere beest dan?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45512656
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

en dat andere beest dan?
MutZ?
pi_45512664
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef cheukert het volgende:
Ja, er is iemand die dat kan
Doe es dan!
msn staat in profiel, eventueel
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

en dat andere beest dan?
Da's geen beertje
pi_45512820
Te laat

pi_45513284
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt
http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45513647
Tss, ik vond het topic van Mojave stukken beter men! Edoch meldt ik me hier weer vrolijk, weekend!!
En ojah, in dem OP wordt vergeten dat deze beste man aan zweefvliegen doet! En dat is iets wat natuurlijk niet door de beugel kan, dus gaarna dat even aan te passen en anders begin ik mijn eigen reeks
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45515256
Wachten is suf
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:07:48 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45515427
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen

Edit: ff wat leuke movies

http://download.yousendit.com/F1E6A41148B3527B
Glider v jet (mooie flyby)

http://download.yousendit.com/1602028E752074FC
Zou Mojave ook een afterburner op zijn 737 hebben?

http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B
Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?)

http://download.yousendit.com/883DCDFC4ECF14C6
Zouden ze bij HV ook zo opstijgen?

http://download.yousendit.com/A11AB5D40D001841
Go-around inzetten en gelijk afbreken en toch landen! Vette LH A330

[ Bericht 45% gewijzigd door Public_NME op 19-01-2007 21:39:54 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45518289
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

MutZ?
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:26:48 #25
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45524813
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef Public_NME het volgende:
Mojave staat nu in de planning voor 21.05, kijken of we hem straks nog op liveATC horen
Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje

En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
FCT
pi_45527637
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien

Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester ) en wellicht binnenkort instructeur

Edit:
Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek

[ Bericht 24% gewijzigd door Autoreply op 20-01-2007 10:31:00 ]
pi_45532153
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef cheukert het volgende:
Achja, als je google ook al te moeilijk vindt
http://www.win.tue.nl/~jl(...)cteur/Versie%202006/
Alsnog thanx!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:05:06 #28
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45532243
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:14 schreef Autoreply het volgende:
Gaaf, deze reeks nog nooit gezien

Naja, ik zweefvlieg dus, ongeveer 400 uur en vlieg vooral in het buitenland. Afgelopen jaren in de bergen (Zuid-Franse Alpen) en in de Champagnestreek gevlogen, dat laatste vooral wedstrijden. Vliegclub staat in m'n onderschrift en verder ben ik techneut (AML), bestuur (en binnenkort penningmeester ) en wellicht binnenkort instructeur

Edit:
Owja ik studeer Lucht- en Ruimtevaarttechniek
welkom
FCT
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:38:51 #29
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45532972
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje

En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Hij kon tenminste wel in LUX blijven pitten, dus geen stress! 20 minuten is wel heel weinig... Heb je het voor elkaar gekregen?!

Verder niemand die mijn filmpjes gecheckt heeft?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45533290
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

Jup en ik was al om 1810 op Schiphol... in Berlijn moesten we binnen 20 mins keren ivm andere kist op onze gate.. stress! Toen lekker terug gekacheld met 320 kts ground, 120 kts op 't neusje

En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
gaaf hoor
pi_45536543
quote:
Bekend filmpje
quote:
http://download.yousendit.com/1602028E752074FC
Zou Mojave ook een afterburner op zijn 737 hebben?
Duurt nog best lang voordat ze dat doorhebben
quote:
http://download.yousendit.com/F9A1704022C8179B
Aparte landing van een Nippon 747F op EHAM? (heeft dit een specifieke reden?)
" "
quote:
http://download.yousendit.com/883DCDFC4ECF14C6
Zouden ze bij HV ook zo opstijgen?
Daar zitten vast geen pax in
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:32:55 #32
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45537191
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:12 schreef mcDavid het volgende:

[quote]
" "
Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar )
[..]
quote:
Daar zitten vast geen pax in
Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus

Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45537276
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus?
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:37:06 #34
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45537329
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:35 schreef cheukert het volgende:
Hoezo? Mag je tegenwoordig ook al geen lol meer hebben in een Airbus?
Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45537821
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, hoewel zo'n vliegtuig niet is ontworpen voor dat soort stunts. (het deed me denken aan de take-off van een Lancer, echt zwaar vet, wat een geluid!)
Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo
Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:22:05 #36
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45538637
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Meestal is de grens aan wat je met zo'n ding kunt doen de grens waarbij de passagiers misselijk worden. Niet de constructie ofzo
Hoewel rugvluchten vast niet in het boekje staan
Nou, je kan ze met laag startgewicht (geen pax/cargo idd) aardig laten stijgen, mits je genoeg snelheid maakt. Daarentegen heeft een A319 niet heel erg veel vermogen. De 757 heeft zo ongeveer de meeste fenomenale 'climb'ratio, echt geniaal wat dat ding kan! (op SXM een volle AA 752 zien gaan, wat een steile klim! )

Edit: zoiets bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=cMyMI9aAvzQ
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45540560
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45542317
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Hee, regel jij eens even heel snel dat mijn brief hier over 10 minuten op de deurmat ligt.
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:34:05 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45542913
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe, die A319 gaat omhoog als een raket! Maar het kan natuurlijk altijd harder en steiler!
Daarvoor postte is ook het 2e filmpje van die 752 Weinig tot geen commerciële toestellen die dat kunnen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 20 januari 2007 @ 23:50:55 #40
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_45548215
tvp!

heb de hele week gevlogen! ook in de storm
pi_45549212
Bikkel
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 21 januari 2007 @ 01:10:38 #42
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45550057
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zou wel eens willen weten waarom ze dat deden. Zouden ze problemen met nosegear gehad hebben ofzo? (trouwens niet mijn commentaar )
[..]
[..]

Mag hopen van niet lol. Volgens mij dacht die Eurowings piloot dat ie in een Lancer zat ipv een Airbus

Had trouwens ook nog een leuke gezien van een A330 die compressor stall had na take-off, echt keiharde knallen en vlammen/rook uit zijn engine!
Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten

Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen.
Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is.

Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd

@ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen
FCT
  zondag 21 januari 2007 @ 01:20:19 #43
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45550199
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

[quote]Tailpipe fire schijn je alleen te merken doordat een ground engeneer oid het laat weten
Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe
quote:
Die Air Nipon doet aan aerodynamisch remmen, dwz geen thrust reverse en puur pitch gebruiken om van die speed af te komen.
Zie je die KLC kisten ook veel doen als op de Polderbaan een long landing approved is.
Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....
quote:
Die Airbus man... dat dat kut fly by wire systeem uberhaupt dit soort "rare" inputs accepteerd
Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt
quote:
@ nsfw, toll man, hoe veel G/A's donderdag? hoorde van een purser dat ze 40 kotszakkies had mogen ontvangen
Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 21 januari 2007 @ 01:25:47 #44
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45550292
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Aha, maar het lijkt me niet zo'n leuk gezicht voor de pax met een windowseat hehe
[..]

Ok, met een KLC kan ik het nog begrijpen... (eigenlijk ook niet als ze pax aan boord hebben) Maar met een (waarschijnlijk) redelijk beladen 747 dat doen op een redelijk natte rwy door wx.... Ik ben geen expert ofzo, maar volgens mij moet je wel vertrouwen hebben in je loaders mbt het zwaartepunt om hem zo te pushen....
[..]

Ja bij een Airbus schijn je de fly by wire niet te kunnen overtreffen toch? (dwz. je kan niet de grenswaarden overtreffen om hem te stallen ofzo) Met een Boeing schijnt dit de discretie van de piloot te zijn. (er zijn wel standaarden, maar die zijn niet hard dwz je kan ze 'overrulen'?) Is dit zo, aangezien je op een B kist vliegt
[..]

Zoiets hoorde ik ook van een gozer van E&M van KL, nog nooit zoveel groene passagiers gezien hehe. (kan me voorstellen, ik heb aardig wat landingen gehad in k*t weer maar zeker geen snelheden tot 140km/h )
Als je take off gaat merk je al vlot of je loadsheet klopt of niet denk dat de pax niet eens echt door hebben dat de neus nog airborne is...

Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!!

Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam
FCT
  zondag 21 januari 2007 @ 11:04:20 #45
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45553257
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:25 schreef Mojave het volgende:

[..]


[quote]Ja wat je zegt, als je 90 graden bank aanrolt met die bus dan stoptie echt binnen limieten... is toch kut man! lijkt me echt nix aan zo'n airbus!!
Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.
quote:
Net trouwens uber zicht, vanaf parijs op FL410 zag je London & Amsterdam
Zo, dat lijkt me echt vet om te zien! Kwam je uit de richting van Spanje? Toen ik met HV uit Madrid kwam, gingen we ook over Parijs, echt een megauitzicht over de stad!!
Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 21 januari 2007 @ 12:10:58 #46
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45554660
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, maar een bus heeft wel een 'joystick' toch? En geen 'yoke' zoals een Boeing; lijkt me ook wel eens leuk, net alsof je zit te computeren hehe.
[..]

Zo, dat lijkt me echt vet om te zien! Kwam je uit de richting van Spanje? Toen ik met HV uit Madrid kwam, gingen we ook over Parijs, echt een megauitzicht over de stad!!
Hoeveel uren p/w vlieg je eigenlijk?
Ja idd zo'n joystick ff Doom spelen op cruiselevel.

Kwam uit Barcelona idd
FCT
pi_45555828
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus
  zondag 21 januari 2007 @ 13:04:31 #48
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45556182
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:54 schreef Autoreply het volgende:
Voor de mensen die commercieel vliegen; vliegen jullie ook nog in jullie vrije tijd? Ik kan me voorstellen dat je na het werk nog ff wat rond wilt rossen in een Pitts, Lancair of Nimbus
Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)

Maar een pijpert 28....
FCT
  zondag 21 januari 2007 @ 14:38:09 #49
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45559304
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:04 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ow in die kisten zou ik dat zeker wel willen :-)

Maar een pijpert 28....
Het is toch ook vrij prijzig om te huren? Mijn droom is (mits ik een goed betaalde baan te pakken krijg ) een PPL te gaan halen. Zag laatst een tripreport van 3 gasten van 18 die vanuit een vliegveldje in de UK naar de Scillies(eilanden) waren gegaan. Schitterend om daar te landen!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45560770
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja idd zo'n joystick ff Doom spelen op cruiselevel.

Kwam uit Barcelona idd
Een 737 op FL410?
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 21 januari 2007 @ 15:44:00 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45561655
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef cheukert het volgende:

[..]

Een 737 op FL410?
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45562988
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:44 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.
aha
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 22 januari 2007 @ 10:43:40 #53
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45572573
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket.
Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid.


Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij...
Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro !
FCT
pi_45574376
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45574941
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:43 schreef Mojave het volgende:
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket.
Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid.


Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij...
Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro !
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk )
  maandag 22 januari 2007 @ 12:45:50 #56
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45575895
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk )
Dat is idd zo, dan wordt het een stuk interessanter
FCT
pi_45579976
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!


Dat meen je niet?

Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 januari 2007 @ 15:10:15 #58
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45580288
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]



Dat meen je niet?

Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed...
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?
FCT
pi_45582627
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk )
Maar alsnog wel veel geld
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he!
Toen ik belde zeiden ze dat ik door was
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45583479
Toppie!!! Maar waarom belde je? Kon je echt niet zolang wachten?
Anywayz, feli en dan zie ik je wel verschijnen hierzo!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45583727
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...

Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denk Maar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 januari 2007 @ 19:54:34 #62
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45584783
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]


Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denk Maar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Kan je eigenlijk ook doorstromen van KLC naar KLM? (of is dit apart?) Een kennis van me is purser bij KLC en daar kan je na een bepaalde tijd wel doorstromen volgens mij...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 22 januari 2007 @ 20:02:17 #63
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45584971
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...

Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denk Maar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken
Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50...

@NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM..
FCT
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:10:33 #64
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45589133
quote:
Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:

[..]
@NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM..
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45591255
quote:
Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:

[..]

Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken
Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50...
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....

En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijn Nu in ieder geval in de afgelopen 4 dagen meer meegemaakt als in die 4 jaar daarvoor. Om een of andere reden overkwam mij nooit iets. Nog nooit hoeven uitwijken, slechts 2 keer een go around moeten maken, zelden ernstig vertraagd, geen serieuze techische problemen, etc... Deze 4 dagen echter... Maar wel ff goed om dat in de training te krijgen, in plaats van net een week los
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...
Voor elk vliegtuig boven de 5,7 ton (dacht ik) moet je een typerating halen, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde, als de koeien groter worden, moet je aan het stuur of stokje trekken, het puntige gedeelte is de voorkant en het vieze gedeeltje de onderkant van het vliegtuig.
Uiteindelijk kun je als je in een mini kan rijden, ook wel een 10-tonner rijden, alleen de procedures en techniek is iets anders, maar het principe hetzelde, of je nu een 0,8l benzinemotor hebt, of een turbodiesel.

Maar als KLC cabine medewerker kun je na ongeveer 5 jaar en bij gebleken geschiktheid, inderdaad doorstromen naar KLM. Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen"
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:03:56 #66
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45592080
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....

En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijn Nu in ieder geval in de afgelopen 4 dagen meer meegemaakt als in die 4 jaar daarvoor. Om een of andere reden overkwam mij nooit iets. Nog nooit hoeven uitwijken, slechts 2 keer een go around moeten maken, zelden ernstig vertraagd, geen serieuze techische problemen, etc... Deze 4 dagen echter... Maar wel ff goed om dat in de training te krijgen, in plaats van net een week los
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...

Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp
Wanneer mag je weer?
FCT
pi_45592883
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:03 schreef Mojave het volgende:

[..]

Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...

Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp
Wanneer mag je weer?
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog niet Genoeg tijd om die stapel boeken door te ploegen.

Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:40:34 #68
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45596391
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog niet Genoeg tijd om die stapel boeken door te ploegen.

Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn)
Haha ja klopt, blond isdie, opleiding bij Stella aviation academy te Teuge bedoel ik dan.

Heb morgen een hele dag bij de KMAR op Schiphol... airport security ofzo
FCT
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07:36 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45601709
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:

Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen"
Ok, duidelijk! Ik neem aan dat er bij de KLM wel een stevige vraag is naar nieuwe piloten, aangezien ze veel uitbreiden?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45641543
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:05:20 #71
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45643415
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
't topic gaat eindelijk ergens over.

Hup, nu doe boekjes weer in jij!
FCT
pi_45644498
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Waren er nog goeie tjiks op de grading?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45648335
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden....
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45648394
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden....
Die voelt daar niets van hoor
pi_45670173
oke, prima zo'n vliegers topic./ ik zal me er ook maar eens bijvoegen, ik heb de selectie van de KLu (luchtmacht) doorlopen tot en met het GVSS, ben daar afgevallen na de laatste vlucht. maaaaaaar... voor de KLS is de GVSS score wel voldoende, dus wacht daar op een afspraak voor het gesprek met de psygoloog, als dat een beetje goed uitpakt en ik zit medisch ook nogsteeds lekker kan ik aan de KLS beginnen
pi_45672375
Zolang je die psycholoog maar niet verteld hoe je zijn/haar beroep spelt
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45672716
Ohja, de luchtmacht!

Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar.

pi_45677771
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:14 schreef mcDavid het volgende:
Ohja, de luchtmacht!

Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar.

maaar?
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:04:03 #79
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_45678090
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Hard werken bedoel je! Dat is wat we doen!

Ben nog niet eens een dag thuis en morgen mag ik weer!

Gefeliciteerd met je promotie the_stranger!
pi_45678526
ja dat uitreksel GBA is natuurlijk dan al verlopen balen zeg...
pi_45684704
Ga Slapen!!!!! stik tuig!!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45684711
stik=stuk
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 26 januari 2007 @ 07:45:31 #83
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45686371
ik hoor de de-ice installaties al
FCT
pi_45689886
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig?
pi_45720824
Zo. Net ff op de radio het zweefvliegen gepromoot
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_45721378
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:17 schreef Alternate het volgende:
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig?
RPL zelfs, maar dat laten we niemand weten....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45724079
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef LoggedIn het volgende:
deze week 2e (en hopelijk 3e ) selectiefase.. spannend
Luftwaffe?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45725525
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
pi_45725706
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45726468
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
die redenatie is wel briljant
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_45727256
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Hehehe
pi_45730782
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Luftwaffe?
nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)"
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:22:37 #94
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45730977
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:15 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)"
Cool, welke school?

Succes iig
FCT
pi_45730994
Welke school?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45731494
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:22 schreef Mojave het volgende:

[..]

Cool, welke school?

Succes iig
thnx

ben beniewd.. als ik door ben.. waaah
pi_45731712
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:59 schreef cheukert het volgende:

[..]

maaar?
Mensen neerschieten is eng
pi_45732704
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:43 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

thnx

ben beniewd.. als ik door ben.. waaah
Is dat de grading?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45732816
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.

Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
pi_45732944
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:17 schreef cheukert het volgende:

[..]

Is dat de grading?
de wat?

gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
pi_45733117
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

de wat?

gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
Wat houdt die selectie in bedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733211
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]

het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.

Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
nou?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733260
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:32 schreef cheukert het volgende:

[..]

nou?
het uitzicht.
pi_45733317
huh?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733515
Da's beter bij zweefvliegen.
pi_45733823
Ja gast, moet je ook niet allemaal van die gedrochten nemen... Als je een keer een goeie tjik regelt moet je maar eens terugkomen en dit rectificeren.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45734077
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wat houdt die selectie in bedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
ja ik heb er wel zin in
pi_45738513
rectificatie: Beter =/= mooier

ofzo
  zondag 28 januari 2007 @ 01:00:54 #110
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45745303
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
pi_45745535
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 28 januari 2007 @ 09:41:42 #112
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_45750059
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)

Geinig dat dit topic nog loopt btw
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
  zondag 28 januari 2007 @ 10:45:51 #113
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45750611
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:00 schreef Alternate het volgende:
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
FCT
pi_45751147
quote:
Op zondag 28 januari 2007 09:41 schreef ChopperMick het volgende:
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)

Geinig dat dit topic nog loopt btw
Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:57:43 #115
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45753368
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef cheukert het volgende:
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)
pi_45756310
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:57 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)
nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 28 januari 2007 @ 15:53:15 #117
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45759149
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
pi_45759607
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45759665
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45759724
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
  zondag 28 januari 2007 @ 22:10:16 #121
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45773653
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef mcDavid het volgende:
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
FCT
pi_45773978
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
Ja.

Tot het tegendeel wetenschappelijk bewezen is
pi_45774618
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zondag 28 januari 2007 @ 22:34:24 #124
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45774738
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Ik snap deze vraag niet.
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 22:35:26 #125
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45774787
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien . mcDavid weet wel wat ik vlieg
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zondag 28 januari 2007 @ 22:38:51 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45774914
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:40:27 #127
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45774975
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik snap deze vraag niet.
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:43:19 #128
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45775075
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 22:46:08 #129
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45775206
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zondag 28 januari 2007 @ 22:58:01 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45775638
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:59:44 #131
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45775695
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen
die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 23:03:18 #132
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45775812
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:

[..]

die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien (schijnt zelf 115k te zijn)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 23:04:10 #133
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45775841
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef Public_NME het volgende:
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
pi_45776061
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 28 januari 2007 @ 23:13:51 #135
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45776133
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:03 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien (schijnt zelf 115k te zijn)
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
FCT
pi_45776488
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:04 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45777555
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien . mcDavid weet wel wat ik vlieg
WTF Ken ik jou?

Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
pi_45777671
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezien .
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:

[..]

Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
Het gaat om de temperatuurverschíllen he!
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Mojave het volgende:

[..]

Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
De beste motor is helemáál geen motor. .
pi_45777853
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

WTF Ken ik jou?

Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
ja, ik ken jou:



pi_45778807
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)

En ook ik vlieg nog wel 's een rondje met zo'n motorgup mee, het hééft wel voordelen, al weet je na een vluchtje direct weer waarom je aan zweefvliegen deed

Anyway, eerst maar verder onderhouden, gelukkig hebben we op het moment een overschoten aan techneuten
  maandag 29 januari 2007 @ 09:30:22 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45782090


Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
FCT
  maandag 29 januari 2007 @ 09:48:46 #142
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45782342
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurt
  maandag 29 januari 2007 @ 10:06:09 #143
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45782651
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ja, ik ken jou:

[afbeelding]

Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel ken
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_45785476
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ja, ik ken jou:

[afbeelding]

het is goffedomme geen gay-topic!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45786474
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen:

Filmpje
quote:
Injuries: 1 Serious.

A bystander used a video camera to record the flight from the ground. A review of the video revealed that when the tow airplane and glider were on their takeoff roll, the glider's right wing deflected upwards (about 90 degrees) and completely separated at the wing-to-fuselage attachment point. The glider pilot simultaneously released the tow connection, as the glider descended back onto the runway and then veered to the right and out of camera view. The 2,500-hour commercial glider pilot had recently purchased the glider and he (and three others) helped him attach both wings four days prior to the accident. The pilot reported that while his associates held the wings, he used the manufacturer supplied Allen wrench and inserted it into the hexagonal hole on top of the wing, which house the wing-attachment mechanism that was mounted vertically to the inboard stub of the wing. The pilot reported that he made 15 complete revolutions of the wrench, which fully engaged the locking pins that run symmetrically along a jackscrew. The pilot visually confirmed that the top locking pin was flush with the plane of the top attachment ring. He also shook both wings to make sure they were secured. Prior to the first flight, the pilot performed a preflight inspection and he once again confirmed that the wing-to-fuselage attaching pins were fully engaged. He departed about five minutes later. Examination of the glider by a Federal Aviation Administration (FAA) inspector revealed that the wing-to-fuselage locking mechanism was not fully engaged. The inspector used the same Allen wrench that was used to install the wings and manually tested the locking mechanism. When the inspector inserted the wrench, the system moved freely and he was able to make 15 complete revolutions, which fully engaged the locking pins.

The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows:
The pilot/owner's failure to properly secure the right wing, which resulted in the in-flight separation of the right wing.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:58:09 #146
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45792502
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!

Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45794927
Ik vind 300 km/h toch wel aardig. Wedstrijden waar gefilmd wordt met heli's (Jetrangers enzo) lopen meestal de zweefkisten langzaam uit omdat heli's die snelheden niet overleven

Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook
pi_45795735
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!

Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'
correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!"
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 29 januari 2007 @ 17:31:47 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45795870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:

Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45797164
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaan Je wil alleen niet daar tussen zitten
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')