Wat houdt die selectie inquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
de wat?
gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
nou?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.
Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
jaquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wat houdt die selectie inbedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
quote:Op zondag 28 januari 2007 01:00 schreef Alternate het volgende:
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 09:41 schreef ChopperMick het volgende:
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)![]()
Geinig dat dit topic nog loopt btw
Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)quote:Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef cheukert het volgende:
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen?quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat![]()
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef mcDavid het volgende:
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
Ja.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
Ik snap deze vraag niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)quote:
Ahh thanksquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangenquote:Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ahh thankszweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen![]()
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
![]()
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3quote:Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef Public_NME het volgende:
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warmingquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)quote:Op zondag 28 januari 2007 23:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien(schijnt zelf 115k te zijn)
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:04 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
WTF Ken ik jou?quote:Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien. mcDavid weet wel wat ik vlieg
Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezienquote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Het gaat om de temperatuurverschíllen he!quote:Op zondag 28 januari 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
De beste motor is helemáál geen motor.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
ja, ik ken jou:quote:Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
WTF Ken ik jou?![]()
Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)quote:Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurtquote:Op zondag 28 januari 2007 23:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel kenquote:
Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen:quote:Op maandag 29 januari 2007 09:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]
Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
quote:Injuries: 1 Serious.
A bystander used a video camera to record the flight from the ground. A review of the video revealed that when the tow airplane and glider were on their takeoff roll, the glider's right wing deflected upwards (about 90 degrees) and completely separated at the wing-to-fuselage attachment point. The glider pilot simultaneously released the tow connection, as the glider descended back onto the runway and then veered to the right and out of camera view. The 2,500-hour commercial glider pilot had recently purchased the glider and he (and three others) helped him attach both wings four days prior to the accident. The pilot reported that while his associates held the wings, he used the manufacturer supplied Allen wrench and inserted it into the hexagonal hole on top of the wing, which house the wing-attachment mechanism that was mounted vertically to the inboard stub of the wing. The pilot reported that he made 15 complete revolutions of the wrench, which fully engaged the locking pins that run symmetrically along a jackscrew. The pilot visually confirmed that the top locking pin was flush with the plane of the top attachment ring. He also shook both wings to make sure they were secured. Prior to the first flight, the pilot performed a preflight inspection and he once again confirmed that the wing-to-fuselage attaching pins were fully engaged. He departed about five minutes later. Examination of the glider by a Federal Aviation Administration (FAA) inspector revealed that the wing-to-fuselage locking mechanism was not fully engaged. The inspector used the same Allen wrench that was used to install the wings and manually tested the locking mechanism. When the inspector inserted the wrench, the system moved freely and he was able to make 15 complete revolutions, which fully engaged the locking pins.
The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows:
The pilot/owner's failure to properly secure the right wing, which resulted in the in-flight separation of the right wing.
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!quote:Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)
correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!"quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!![]()
Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'![]()
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-airquote:Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:
Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook![]()
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaanquote:Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |