abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45732944
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:17 schreef cheukert het volgende:

[..]

Is dat de grading?
de wat?

gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
pi_45733117
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

de wat?

gewoon de selectie, om toegelaten te worden tot de opleiding (deel 2, 3 en 1)
Wat houdt die selectie in bedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733211
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]

het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.

Wat is het verschíl tussen zweefvliegen en sex?
nou?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733260
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:32 schreef cheukert het volgende:

[..]

nou?
het uitzicht.
pi_45733317
huh?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45733515
Da's beter bij zweefvliegen.
pi_45733823
Ja gast, moet je ook niet allemaal van die gedrochten nemen... Als je een keer een goeie tjik regelt moet je maar eens terugkomen en dit rectificeren.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45734077
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wat houdt die selectie in bedoelde ik maar ik heb zelf al even gekeken
veel succes, groepsopdracht is wel leuk om te doen
ja ik heb er wel zin in
pi_45738513
rectificatie: Beter =/= mooier

ofzo
  zondag 28 januari 2007 @ 01:00:54 #110
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45745303
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
pi_45745535
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 28 januari 2007 @ 09:41:42 #112
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_45750059
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)

Geinig dat dit topic nog loopt btw
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
  zondag 28 januari 2007 @ 10:45:51 #113
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45750611
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:00 schreef Alternate het volgende:
Het goede antwoord is:
Het is beide erg leuk, maar je schaamt je er wel een beetje voor.
FCT
pi_45751147
quote:
Op zondag 28 januari 2007 09:41 schreef ChopperMick het volgende:
Zie dat ik nog steeds de enige heli held ben hier tussen allemaal zweverts (met of zonder motor)

Geinig dat dit topic nog loopt btw
Zit daar toekomst in? Ik heb lang getwijfeld om ook die richting op te gaan.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:57:43 #115
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45753368
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef cheukert het volgende:
@Alternate: wat doe jij tegenwoordig een beetje? welke maatschappij?
Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)
pi_45756310
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:57 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ik vlieg blauwe Fokkers (70/100)
nee, je staat meestal naast een F70, welke weer eens TEC is, en raad eens wie dan weer jullie vlucht mag gaan doen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 28 januari 2007 @ 15:53:15 #117
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45759149
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
pi_45759607
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45759665
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:53 schreef Alternate het volgende:
En raad eens wie er dan weer lekker naar huis gaat
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45759724
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
  zondag 28 januari 2007 @ 22:10:16 #121
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45773653
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef mcDavid het volgende:
En raad eens wie er dan lekker de hele dag op het zweefvliegveld vertoeft en een prachtige thermische vlucht van 2,5 uur maakt?
Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
FCT
pi_45773978
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja, want elke keer als een Fokker 70/100 kapot is dan is het erg goed zweefvlieg weer.
Ja.

Tot het tegendeel wetenschappelijk bewezen is
pi_45774618
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zondag 28 januari 2007 @ 22:34:24 #124
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45774738
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Wtf, vliegen jullie nu al of maakte je een misplaatste grap?
Ik snap deze vraag niet.
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 22:35:26 #125
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45774787
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien . mcDavid weet wel wat ik vlieg
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zondag 28 januari 2007 @ 22:38:51 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45774914
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:40:27 #127
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45774975
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik snap deze vraag niet.
Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:43:19 #128
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45775075
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 22:46:08 #129
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45775206
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zondag 28 januari 2007 @ 22:58:01 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45775638
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ahh thanks zweef praat... wij gaan gewoon altijd ongeacht het weer. Echte mannen dus.
Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 22:59:44 #131
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45775695
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, jij hebt 2 CFM's eronder hangen
die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
FCT
  zondag 28 januari 2007 @ 23:03:18 #132
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45775812
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:

[..]

die 27k motoren zijun geniaal... weet iemand of KLM die dingen derate? wij iig niet
Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien (schijnt zelf 115k te zijn)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 28 januari 2007 @ 23:04:10 #133
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45775841
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:38 schreef Public_NME het volgende:
Is het eigenlijk een groot verschil om een 70 of een 100 te vliegen?
Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
pi_45776061
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 28 januari 2007 @ 23:13:51 #135
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45776133
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:03 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ben zelf een fan (zoals al 10x gezegd hier) van de GE90, wat een dingen, echt zooo groot! Die zou ik wel ff onder een 700 willen zien (schijnt zelf 115k te zijn)
Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
FCT
pi_45776488
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:04 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ja de 70 heeft 2 stewardessen en de 100 3
Verder zit er geen verschil in, de 100's zijn meestal wat zwaarder en dus wat stabieler.
Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_45777555
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef jozef444 het volgende:
Damn dit topic nog nooit gezien, ook maar eens mezelf in laten zien . mcDavid weet wel wat ik vlieg
WTF Ken ik jou?

Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
pi_45777671
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Oh ja we hebben winteronderhoud t/m februari... éven over het hoofd gezien .
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:

[..]

Huh, op het nieuws hadden ze het toch over global warming
Het gaat om de temperatuurverschíllen he!
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Mojave het volgende:

[..]

Haha lijkt me ook fijne motor maar niks voor de 73 ;-)
De beste motor is helemáál geen motor. .
pi_45777853
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

WTF Ken ik jou?

Ik herken een twin van nistelrode, ben je vorig jaar bij ons op voorjaarskamp geweest?
ja, ik ken jou:



pi_45778807
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neem aan dat het over zweefvliegen gaat, zoveel thermiek zal er nu wel niet zijn. (aangezien de aarde niet echt warm wordt momenteel lol)
Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)

En ook ik vlieg nog wel 's een rondje met zo'n motorgup mee, het hééft wel voordelen, al weet je na een vluchtje direct weer waarom je aan zweefvliegen deed

Anyway, eerst maar verder onderhouden, gelukkig hebben we op het moment een overschoten aan techneuten
  maandag 29 januari 2007 @ 09:30:22 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45782090


Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
FCT
  maandag 29 januari 2007 @ 09:48:46 #142
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_45782342
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk nog een aparte check nodig om los te mogen op een 70 of 100, of is los op 70 ook gelijk los op de 100?
Je TR is in een F100, daarna doe je na je examen 1 beurtje F70 'conversion' in de sim. Dit is gewoon een beetje circuits vliegen. Daarna moet je tijdens je linetraining minimaal 10 sectors F100 en 10 sectors F70 vliegen, maar dat lukt wel, aangezien de linetraining 6 weken duurt
  maandag 29 januari 2007 @ 10:06:09 #143
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_45782651
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ja, ik ken jou:

[afbeelding]

Wrong dat ben ik allebei niet, neemt niet weg dat ik ze wel ken
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_45785476
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ja, ik ken jou:

[afbeelding]

het is goffedomme geen gay-topic!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_45786474
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:30 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

Dat dit uberhaupt door ons luchtruim banjert...
Die collega's van je zijn af en toe ook ongelofelijke kneuzen:

Filmpje
quote:
Injuries: 1 Serious.

A bystander used a video camera to record the flight from the ground. A review of the video revealed that when the tow airplane and glider were on their takeoff roll, the glider's right wing deflected upwards (about 90 degrees) and completely separated at the wing-to-fuselage attachment point. The glider pilot simultaneously released the tow connection, as the glider descended back onto the runway and then veered to the right and out of camera view. The 2,500-hour commercial glider pilot had recently purchased the glider and he (and three others) helped him attach both wings four days prior to the accident. The pilot reported that while his associates held the wings, he used the manufacturer supplied Allen wrench and inserted it into the hexagonal hole on top of the wing, which house the wing-attachment mechanism that was mounted vertically to the inboard stub of the wing. The pilot reported that he made 15 complete revolutions of the wrench, which fully engaged the locking pins that run symmetrically along a jackscrew. The pilot visually confirmed that the top locking pin was flush with the plane of the top attachment ring. He also shook both wings to make sure they were secured. Prior to the first flight, the pilot performed a preflight inspection and he once again confirmed that the wing-to-fuselage attaching pins were fully engaged. He departed about five minutes later. Examination of the glider by a Federal Aviation Administration (FAA) inspector revealed that the wing-to-fuselage locking mechanism was not fully engaged. The inspector used the same Allen wrench that was used to install the wings and manually tested the locking mechanism. When the inspector inserted the wrench, the system moved freely and he was able to make 15 complete revolutions, which fully engaged the locking pins.

The National Transportation Safety Board determines the probable cause(s) of this accident as follows:
The pilot/owner's failure to properly secure the right wing, which resulted in the in-flight separation of the right wing.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:58:09 #146
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45792502
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ow jawel hoor. In ZA baggeren ze nu met 150 km/h gemiddeld rond. In de Andes worden er vluchten van 2000+ km gevlogen, op een dag met gemiddelde snelheden die hoger liggen dan de VNE op zeeniveau (300+ km/h...)
Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!

Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45794927
Ik vind 300 km/h toch wel aardig. Wedstrijden waar gefilmd wordt met heli's (Jetrangers enzo) lopen meestal de zweefkisten langzaam uit omdat heli's die snelheden niet overleven

Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook
pi_45795735
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet eerlijk... Daar is het zomer!

Dat filmpje van die glider valt volgens mij onder het motto 'Wat een pech, vleugel weg!'
correction: dit valt onder het motto " Ik ben een grote sukkel!!"
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 29 januari 2007 @ 17:31:47 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45795870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:03 schreef Autoreply het volgende:

Die kerel die dit had had gewoon z'n vleugel niet vastgemaakt en dan was het nog een pro ook
Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45797164
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nog een geluk dat het op de startbaan gebeurde, kan je voorstellen in mid-air
Als je boven zo'n 1000ft zit heb je ook nog wel tijd om eruit te gaan Je wil alleen niet daar tussen zitten
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')